E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
A Kondorosi úttól szűkült le anno is a Fehérvári út, előtte vezettek a sínpárok középről (kifelé nézve) a jobb oldalra. Azt a kanyart el eltelt hatvan év bizonyára kiegyenesítette. :)
De, felmerül a gyanú, hogy mégsem a Kondorosi, hanem inkább az Építész útnál látjuk a Fehérvári út szűkületét.
Az Építész utca nem folytatódott a síneken túl, hanem szemben vele az Albertfalva utca volt (van), amely talán akkor nem volt a Fehérvári út felől megközelíthető.
Jogos felvetés. Bal oldalt a teherautó mögött sztem látszik, hogy kezdődik az utca. Jobb oldalt csakugyan nincs átjáró a sínek felett. Mivel egyéb dolgok sztem egyeznek nem tudok másra gondolni, minthogy 1960 és 1963 szept 7. (a fentrol.hu légikép készítési időpontja) között készült el az átjáró.
Ha és amennyiben a Szabadkikötő környékén (vagy még délebbre) készültek a képek, akkor, a jelenleg töltésen levő szakasz építését látjuk. Akkor pedig nem kizárt, hogy a teljes töltésszélességben talajcserével is járt a munka (nem tudom, ott mennyire volt állékony az altalaj), ez pedig indokolhatja mind a mélységét, mind a szélességét. Nem állítom, csak hangosan gondolkodom...
Jogos felvetés, bevallom, fogalmam sincs mekkora gödör kell egy zöldmezős HÉV vonal kiépítéséhez és főleg, mekkora kellett 1950 körül.
Lehet, hogy ez a három kép nem a gyorsvasút építését mutatja, persze akkor kérdés miét. Talán a szabadkikötővel kapcsolatos valamit?
79898-tól 79902-ig a csepeli II. Rákóczi Ferenc utcában látjuk a gyorsvasút építését, majd jön a 79903 és 79904, a régi Kvassay híddal, ami mellett a gyorsvasút híd építésének egy korai, előkészítő szakasza látszik. Majd jön ez a három kép.
A 79907-nél ha az erőműtől látható távolságot és a Gellértheggyel való oldal távolságot és fedést nézzük, sztem ezer százalék, hogy Észak-Csepelen készült.
Ha gondolod, elég lehet ezeknél csak a helyszínt jelezni, aztán ha bukkannak fel később bizonyítékok pro vagy kontra arra vonatkozólag, hogy milyen építkezés is ez, azzal majd ki lehet egészíteni.
79907 Budapest, XXI. Csepel, a gyorsvasút (jelenleg HÉV) építése, háttérben a Kelenföldi Erőmű és a Gellérthegy.
nekem talány hogy miért kell ekkora bazi nagy gödör a HÉV-nek
mivel itt város nem látszik, gondolom a sziget északi részének kellene lenni, onnan meg én elég nehezen tudom vonalba hozni az Erőművet és a Gellért-hegyet a helyszínnel
79906, 79905, 79902 Budapest, XXI. Csepel, a gyorsvasút (jelenleg HÉV) építése.
a 79906-nál sem értem a gödröt (+ miért ilyen széles?)
szóval nekem a 79902 kivételével valahogy nem következik a képekből a HÉV
(a megfejtésben hivatkozott hsz-ban ezek a képek nem szerepelnek)
Az a gond, hogy a Templom utcában, legalább is ami belőle ezen a képen látható, hosszúházakat látunk. A fortepan képen pedig az utcával párhuzamos keresztházak állnak. Vagy ennyire átépítették?
Az Index cikkben ezt adtuk fel rejtvénynek, nekem gőzöm se volt róla. Az üzenetekből, amit az újságíró kapott a legtöbben Soroksár, Templom utcára voksoltak. Akkor megnéztem, de nem találtam egyértelmű egyezést, de ez nem jelent semmit, attól bőven lehet, hogy Ti igen.