E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
+ baromi lassú képfrissítés, rossz tónusú színek. Ismét sikerült "javítani". Nem értem, mert eddig választhattam, hogy az új, vagy a régi google.hu/maps-t választom. Marad a gyenge frissített változat.
Tény, hogy az "új" gugli térképen is van egyes helyeken ez a döntött (tilt) nézet, de ez nagyrészt 3D grafika terméke. Lehet, hogy könnyebben update-lhető, de részlet gazdagsága sokkal rosszabb, mint az eredeti fénykép alapú madártávlat nézetnek.
Úgy tűnik, a google megszüntette a Classic map alkalmazást, marad a sokkal nehézkesebb új verzió.
Ha jól értem, ez azt is jelenti, hogy a vége a 2008-as Budapest madártávlati nézegetésének, vége a csak néhány hetet megért Szolnok madártávlatnak és még számtalan más város aerial view nézetének (beleértve Kolozsvárt, Segesvárt, Brassót, Pozsonyt stb. stb.) http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Aerial_View
Talán még pontosabb, ha úgy írjuk, hogy "a Csepel-Határ út HÉV vágányainak középre helyezése, az épülő Csepeli Gyorsvasút építése kapcsán". Mert akkoriban így hívták; és még egészen sokáig, úgy a hetvenes évek elejéig így szerepelt. Talán a metró első szakaszának átadásakor lett HÉV - bár a köznyelvben lehet, hogy már előbb.
Ez és a korábbi email sok hasznos és új információt is tartalmazott, s így kár lenne kihagyni.
Ti is szoktatok kérni minket, hogy használjuk a keresőt, de látva a megfejtések örvendetesen nagy tömegét el tudom képzelni, hogy sok időt rabolna el egy ilyen email minden sorát lefuttatni és annak alapján válogatni.
Marad az a megoldás, hogy az ismételten megfejtett képek megfejtéseit összehasonlítjuk a korábbi megfejtésekkel és ha lényeges ütközés van, akkor megemlítjük itt a fórumban.
Tisztában vagyok a megfejtett képekkel, nincs időm kiválogatni a levélből, és nem áll módomban egyenként leellenőrizni a helyességüket, légyszí ugord át. :)
Ha ez nem megoldás, akkor elhagyom a levelek közzétételét.
79844. 79843. a kép közepén zsebre dugott balkézzel, cigivel a jobb kezében Benkhard Ágost (1910-1967) a KÖZÉPTERV igazgatója 79649. Klotild palota Szabadsajtó úti homlokzata 79597. nem készülhetett 1950-ben, mert az Útépítőgépek kézikönyvét 1952-ben adták ki magyarul 79999. [kiegészítés] Bebrits Lajos beszél, a kép bal szélén az ősz hajú Nyiri István az épület tervezője, mögötte Benkhard Ágost 79998. [kiegészítés] Nyiri István beszél, a fekete öltönyös Bebrits, a jobb szélen a profil Benkhard Ágost 80122. Fehérvári út Albertfalva kitérőnél, már csak a két ház áll a Temesvár utca sárkán és balra a mai Hotel Ventura 80121. Fehérvári út kifelé az Andor utcai kereszteződésnél balra a Vasipari kutató, jobbra a mai Hotel Ventura 80120. Fehérvári út kifelé az Andor utcai kereszteződés előtt 80119. Fehérvári út a Barázda utcánál 80118. Fehérvári út kifelé a Hamzsabégi út és a Dombóvári út közötti vasúti híd töltésénél 80117. Fehérvári út Hamzsabégi út felé 80116. Nagytétényi út a Tóth József utcától 80115. Savoyai Jenő tér a Duna falé 80113. Budafok, Kossuth Lajos utca és a Mária Terézia utca találkozása 80102 Csepel, Szent Imre tér, középen Szrogh György tervezte rendőrség, tőle jobbra Kósa Zoltán lakóháza 80304. Kossuth Lajos utca az épülő Erzsébet híd pilonjáról, balra a Belvárosi templom tornya, a felállványozott Klotild palota, jobbra az Osztályos sorsjegy bérház még el nem bontott maradványa a Március 15-e téren 79692. Fehérvári út Vásárhelyi Pál utca sarok postahivatal