Keresés

Részletes keresés

2fillér Creative Commons License 2015.06.02 0 0 56884

                                                        Itt a folytatása:

2694                                                 79564

      

Előzmény: MacPet (1510)
plankenhorst Creative Commons License 2015.06.02 0 0 56883

Igen. Az ESZME lépésről lépésre haladt a centrumból a periféria felé. 

 

 

Előzmény: Alexander Demeter (56880)
pégés Creative Commons License 2015.06.02 0 0 56882

79159

Budapest XIV. Városliget, Városligeti-tó, háttérben Vajdahunyad vára.

 

 

79161                              79162                               79163

     

                                 Budapest XIV. Városliget, Állatkert.

 

pégés Creative Commons License 2015.06.02 0 0 56881

Köszönöm !

Előzmény: Alexander Demeter (56880)
Alexander Demeter Creative Commons License 2015.06.02 0 0 56880

Ezt írja az utcanévlexikon is.

Városligeti Népköztársaság útja volt 1953-tól 1984-ig.

Nem lehetett nagyon közismert, én például most hallom először.

Előzmény: pégés (56877)
napocza Creative Commons License 2015.06.02 0 0 56879

16474, 16475, 16476, 16477

dátum 1949 >>> 1948

 

Ezek az MR 1948 november KÖZLEKEDÉSI RENDŐR, LOVAS- ÉS KERÉKPÁROS JÁRŐRÖK képriportból származnak.
     

pégés Creative Commons License 2015.06.02 0 0 56878

79594

 

   

 

5let ?

pégés Creative Commons License 2015.06.02 0 0 56877

79160

 

 

Budapest XIV. Városliget, a Vajdahunyad várához vezető "bekötő út"-tól a Városligeti-tó hídja felé nézve

 

jobbra a Kós Károly sétány (Városligeti Népköztársaság útja)

 

 

 

Most nincs a közelemben az UTCANÉVLEXIKON, vki megnézné, a ( )-ben lévő név, 57-ben jó?

 

1984-től Kós Károly sétány, 1953-tól Városligeti Népköztársaság útja, 1938-tól Külső Andrássy út

http://www.ilyenisvoltbudapest.hu/ilyen-is-volt/tizennegyedik-kerulet-zuglo/item/1949

 

Előzmény: 2ly (56855)
damusz Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56876

76427

Halász Péter színész, rendező

napocza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56875

79836, 79837, 79838 Szentes, repülőtér.
   

  http://www.szentesinfo.hu/mozaik/2005/exkluziv/szentesi-repules.htm 

napocza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56874

Szívesen.

Előzmény: kevin2002 (56871)
napocza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56873

Lehetséges, normál esetben egy intézmény saját weboldalát fogadnám el legautentikusabbnak, itt picit kételkedem ez alapján:


"Затем в 1907 году на Екатерининском проспекте, 133 (сейчас К. Маркса, 97) было построено здание городского Зимнего театра. Спроектировано губернским архитектором Ф.Ф. Булацель. В здании театра сочетаются черты архитектурного академизма с модерном.

Фото взято где-то на просторах интернета.

В 1921 году театр стал Государственным (Большим) театром имени А. В. Луначарского. С 1931 года здесь был Государственный театр оперы и балета. В 1939 – 1941 годах А. Л. Красносельский перестроил здание. Во время оккупации города немецкие фашисты сожгли его. Уцелела только созданная А. Л. Красносельским фасадная стена.

Фото взято где-то на просторах интернета.

В 1956 году, восстановив эту стену, по проекту М. Г. Клебанова (1910 – 1983) построили новое театральное здание. С 1956 года в нём находится Русский театр имени М. Горького."


Eszerint - ha jól értem - 1907-től Városi Téli Színház, 1921-től Lunacsarszkij színház, 1931-től Állami Színház, Opera és Balett s az 1956-os újjáépítés után Gorkij színház (ma Gorkij Orosz Drámai Színház).

Előzmény: pégés (56872)
pégés Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56872

78380 Ukrajna, Dnyepropetrovszk, Proszpekt Karla Marksza, háttérben a kiégett városi színház épülete.

 

a színház oldala szerint ha jól veszem ki

 

В конце 20-х, в начале 30-х годов на сцене театра были осуществлены постановки почти всех пьес Максима Горького, что и дало право присвоить театру в 1934 году имя этого драматурга.

http://gorkiy-theatre.at.ua/index/0-2

1934-től Gorkij Színház

 

 

http://www.etoretro.ru/pic6778.search.htm?sort_field=image_date&sort=DESC

 

Előzmény: napocza (56864)
kevin2002 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56871

Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget.

Előzmény: napocza (56861)
napocza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56870

80348 Zengővárkony, a 6-s út Bolond úti völgyhídjának avatása a település határában.
  Lehet látni a párhuzamosan futó másik út hajtűkanyarját a képen jobbra.

80346 Zengővárkony, a 6-s út Bolond úti völgyhídjának avatása a település határában.
 a hasonló autó alapján, amiből nem sok lehetett abban az időben (Buick?, Chevrolet?)

80349 Zengővárkony, a 6-s út Bolond úti völgyhídjának avatása a település határában.
 az előbbiből következően s az út kanyarulata is egyezik:

Előzmény: napocza (56869)
napocza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56869

Több újabb UVATERV-es kép a 6-os út építését mutatja, lehetnek még továbbiak is. 


"A vasbeton hidak tömeges építésére az útkorszerűsítési, valamint az autópálya-építési programok nyújtottak további lehetőségeket, miután a közlekedés biztonsága érdekében sok alul- és felüljárót, egyéb műtárgyat kellett építeni. Két külön említést érdemlő vasbetonhíd épült a Budapest–Pécs útvonal Mecseknádasd és Pécsvárad közötti szakaszán, a 98 m nyílású Varasdi völgyhíd (1952), amely az ország legnagyobb vasbeton ívhídja, valamint a Bolond úti viadukt (1952), melynek érdekessége, hogy előregyártott elemekből a helyszínen szerelték össze, állványozás nélkül. Mindkét híd pályája 32 m magasan vezet el a terepszint fölött.'
http://mek.oszk.hu/02100/02185/html/719.html 

 

Ebből ez sztem az ún. Bolond úti völgyhidat ábrázolja, ami területileg Zengővárkony külterületén helyezkedik el.

79985
  http://www.panoramio.com/photo/8304285 

pégés Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56868
Előzmény: napocza (56864)
plankenhorst Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56867

Nohhdacu még a kb. Mosoly u 31. sz. ház is látszik.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: napocza (56861)
Sajka Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56866

77906

Nos, cseh acélipari képgyűjteményt nem találtam, de egy cseh geológiai(!) archívfénykép-gyűjteményt igen, ahonnan íme egy fotó a Třineci vasműről, 1960-ból:

 

És a Fortepan 77906:

 

Szerintem a Fp-kép pont az ellenkező oldalról készült, a hegy felől. Amit azonosíthatónak vélek a két fotón, az a négy vagy öt egy sorban és két jobbra egymás mellett közelebb (a geológiai fotón balra távolabb) álló kémény (az egyik képen füst, a másikon takarás miatt nem látható minden egyértelműen).

Előzmény: Csokis (56837)
Sajka Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56865

80166, 80167

Magyarország Budapest V. Március 15. tér, szemben a Piarista köz.

Magyarország Budapest V. átjáró a Piarista köz és a Szabad sajtó út között (...)

Egy apró nevezéktani kérdés: eszerint a Wikipédia-szócikk szerint a "piarista átjárónak" vagy kapunak 1993-ig nem volt hivatalos utcaneve (csak az épülettömb északi oldalán húzódó Pesti Barnabás utcát nevezték 1953-ig és nevezik 2012-től újra Piarista utcának). A képek 1961-re vannak datálva, ergo nem időszerű e fotók leírásában az átjárót Piarista köznek nevezni. Hogy kellene akkor Fortepan-kompatibilisen és pontosan jelölni a helyzetet?

 

Esetleg:

Magyarország Budapest V. Március 15. tér, szemben az ELTE épületének átjárója (ma: Piarista köz).

Magyarország Budapest V. átjáró a Március 15. tér és a Szabad sajtó út között (...)

Előzmény: andreas19 (55956)
napocza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56864

78380 Ukrajna, Dnyepropetrovszk, Proszpekt Karla Marksza, háttérben a kiégett városi színház épülete.
  1908-ban épült: 1939-es átépítés után: 

az 1956-os újjáépítés után, jelenleg:  

Sajka Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56863

Igen, szerintem is. (Ezért is karikáztam be én is pirossal a fotón.) :-)

Előzmény: napocza (56862)
napocza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56862

79868, 79869

 

meggyőző érvek.

 

akkor ez a régi korlát a Battai úton talán még az, ami a képen is látható újkorában: 

Előzmény: Sajka (56859)
napocza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56861
Előzmény: kevin2002 (56860)
kevin2002 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56860

Valakinek esetleg nem ismerős a háttérben lévő templom, a kép pontos készítési helyének megismerése végett lenne fontos..

Sajka Creative Commons License 2015.06.01 0 0 56859

79868, 79869

A pontos helyet sem tudtam megállapítani, de valahol a település határán lehet, a háttérben mintha látszana egy település tábla a diadalkapu féle mellett.

 

A képek készítésének helye szerintem a falu északi széle, a Battai út – jelenlegi (akkor még nem létező) Érdi út – Rákóczi út elágazása, a térképen a 3-assal jelölt teresedés. A 79868 a Battai út felé (észak), a 79869 szerintem a Vásár tér felé (nyugat) nézve készült.

 

A helyszín szinte teljesen átépült azóta, ennek ellenére elég biztos vagyok a dologban. Indokaim:

 

- Az 1-essel és a térképen vékony zöld vonallal jelölt, a fotó készültekor még 6-os főútként szolgáló Battai út (mely csak majd 1960 után, a battai Olajfinomító ideépítésekor veszti el országos műút-szerepét, válik kvázi zsákutcává, és épül meg helyette a térképen 5-össel és lila vonallal jelölt kerülő szakasz, melynek falun belüli rövid szakasza az Érdi út), itt halad át a falut észak felé elhagyva egy kis völgyszerűségen, ahol egy áteresszel átszel egy kis vízfolyást – ez a völgyátszelés kivehető a 79868-on és a Street View képen is.

- Szerintem ennek az áteresznek ma már elég rozoga korlátja (2-essel jelölve) az egyetlen építmény, mely a Fortepan képeken látható elemek közül talán máig (legalábbis a 2011-es Street View fotón még) megvan. (Valamint a 79769 által ábrázolt helyen már nem, de befelé a település felé még elég sok ugyanilyen kockakő a régi országút vonalán).

- Bár a Battai úton, annak töltés-jellege miatt akkor és most is voltak még további korlátok észak felé, de máshol és más jellegűek (ma szalagkorlát egy szakaszon a jobb oldalon).

- Teljesen hihető, hogy ennél az áteresznél volt ekkoriban a lakott terület kezdetét jelző tábla (ez a pont mára már kitolódott észak felé). A főút túloldalán nem sokkal hátrébb torkollik be ma is a Határ utca.

- Ezen a helyen keletkezett az 1949-ben átadott új útszakasz kiágaztatása nyomán egy olyan kiépített teresedés, ahol az átadóünnepséget jól meg lehetett tartani,

- arról nem is beszélve, hogy éppen ez az a pont, ahol Budapest felől nézve ekkor elkezdődik az új betonút (a faluban új nyomvonalat is követve), melyről a beidézett MTI hír mint "a Budapest-mohácsi műút első, Ercsi-Dunapentele közti útszakaszáról" beszél (4-essel és vastag zöld vonallal jelölve a térképen).

- A domborzat is megfelel a helyszínnek: a 79868-ason a háttérben húzódó dombháton ma az olajfinomító van, a másik képen láthatón ma is házak és szántó, valamint a Martonvásár–Albertirsa távvezeték (6) oszlopai, de az is majd csak a 70-es években kerül oda.

- A Battai úttól nyugatra álló házak (a Vásártér felé) elsősorban a 6-os út új nyomvonala (5-ös szám és a térképen lila vonal) építése miatt tűntek el, de ma már az út másik oldalán is mind a 60-as évek kockaházai vagy még újabb építésű épületek vannak, ahogyan a terület jellege megváltozott (tipikus pl. a kamionmosó).

Előzmény: pégés (56843)
2ly Creative Commons License 2015.05.31 0 0 56858

78957

Magyarország Budapest XIV. Városliget a felvétel a Városligeti-tó hídján készült, háttérben a Vajdahunyad vára.

 

78958

Magyarország Budapest XIV. Városliget a felvétel a Városligeti-tó hídján készült a Kós Károly sétány (Városligeti Népköztársaság útja) felé nézve.

2ly Creative Commons License 2015.05.31 0 0 56857

78956

Magyarország Budapest XIV. Városliget a Városligeti-tó medre a hídról nézve.

2ly Creative Commons License 2015.05.31 0 0 56856

78955

Magyarország Budapest XIV. Városliget a Műjégpálya épülete a Városligeti-tó hídjáról nézve.

2ly Creative Commons License 2015.05.31 0 0 56855

78803; 78802

Magyarország Budapest XIV. Városliget Kós Károly sétány (Városligeti Népköztársaság útja), háttérben a Vajdahunyad vára.

 

78801

Magyarország Budapest XIV. Városliget Kós Károly sétány (Városligeti Népköztársaság útja), a Vajdahunyad vára előtt.

 

Most nincs a közelemben az UTCANÉVLEXIKON, vki megnézné, a ( )-ben lévő név, 57-ben jó?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!