E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
S nemcsak az időpont a kérdés, hanem az is, hogy melyik országban.... A kép több száz 1960 körül Losoncon (+Poltár, Fülek) készült Vajszada kép között található, semmi jele sem egy kárpátaljai sem délvidéki utazásnak. Miközben ezt a kovácsoltvas kerítést nem találjuk sem Losoncon, sem máshol. (biztos vagyok benne, hogy damusz is alaposan átnézte a környéket)
Egy egy szál kakukktojás lenne, ami valahogy idekeveredett?
És az a durva, hogy mindhárom képen az 1930-as évek második felében beszerzett Uhri-karosszériás Adler kisteherautók láthatók, amelyekből néhány úgy tűnik átvészelte a második világháborút, s utána ismét szolgálatba kerültek.
Az első sor nagy valószínűséggel КВАРТАЛ. A második sor első szava (МОК, МФК МЕК???) nem jól olvasható, a második szó valószínűleg НЕТ. Az utolsó sorban talán mintha ДНО betűk lennének, de ez mindenképp töredék.
Pont ebből a korból való képet én sem találtam, de az eddigi bizonyítékok összességében szerintem meggyőzőek. Pl. a híd utáni út egy olyan út, amire akkoriban érdemes lehetett útjelző táblát kitenni, ezenkívül ez az út kissé emelkedik. A gyár kerítése pedig a főúthoz képest kissé beljebb van.
Két probléma, ha tudtok, kérem segítsetek megoldani!
3006
Szerintem ez a lábatlani cementgyár, de nem tudom jobban igazolni. Egyrészt egy 1899-es képeslappal, amelyen a kémény ugyanolyan, másrészt a gyár elhelyezkedését ábrázoló Google fotóval.
A két, egyazon képeslapon szereplő fénykép között sem nagyon találok a kéményen kívül más azonosítási pontot, így talán nem csoda, hogy az 50 évvel későbbi képpel is nehezen hozható össze.
Noha a régi épületeket elbontották, és újakat emeltek, a gyár fekvése ugyanaz, maradt: főút, kis híd, utána kereszteződés, balra országút, átellenben kerítés és kapu. mögötte a cementgyár épületei.
Wohl Janka, azaz Egy nagyvilági hölgy 1880-as években írott lakberendezési tanácsadójában olvasható, hogy egy rendes fürdőszobát úgy kell berendezni, mint egy szalont, de sosem gondoltam, hogy ezt valaki komolyan vette...
80292 és 80293 Szolnok, a "százlábú" ártéri híd építése. dátum 1953 >>> 1962
A 80293-n bal oldalt hátul ezek az épületek látszódnak a Zagyva torkolatánál: 4436 A kép a régi ártéri hídról készülhetett, de erről sajna nem találtam képet. A hydroinfó adatai az 1962-es tiszai árvízről, április 18-án tetőzött 835 cm-rel.