E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
a jövő héten Hunyady Józsefnek a szigligeti alkotóházban készült fotóiból válogatunk. Viszont van pár kép, ahol eddig az azonosításban nem jártunk sikerrel.
Talán itt és most.
Köszönjük, ha van kedvük és idejük segíteni.
Kiss Eszter
1. kép, tipp: Devecseri Gábor és talán a felesége, Huszár Klára
A 67266 esetében Ferencváros személypályaudvart valószínűsítem.
I.: Másutt a villamosított vonalakon ekkora tömegben 1955-ben nem fordultak elő háromkarú jelzők
II.: A háromkarú jelzők sem tűnnek vonóvezetékesnek. (No jó, ebből a távolságból inkább már hit kérdése, mit látok rajtuk.) Hajtóműves alakjelzők ekkor pedig nagyjából csak itt üzemeltek. (Meg talán Miskolc-Személypályaudvaron, de ez most nem játszik.)
De 1955-ben még nem. 1954. december 10-én indult a villamos vontatás Gödöllőig, ezután viszont csak 1956. június 16-én vették fel a villamos üzemet Hatvan rendezőig, majd augusztus 17-én Hatvanig.
Viszont Rákos kezdőpontjának elelstével Hatvan felé nem voltak háromkarú kijárati jelzők. Mikori is a riport? 1955-ös? Akkor szóba jöhet Bp-Ferencváros kezdőpontja és más semmi, mert addigra már Kelenföld végpontja is befényjelzősödött.
Igazad van, Hatvanig csak 56-ra ért el a drót, de szerintem a korábban már elkészült részeket folyamatosan üzembe vették, tehát 1955-ben már járhatott Kandó Hatvan felé, ha addig nem is.
ok, lehet, ua az a ruha és frizura, és bár igaz kerthelységnek látszik, de lehet ez a helység, amiben a hölgy volt ílyen székekkel volt berendezve, mintha a fotós csak megkerülte volna a hölgyet
de egyáltalán nem gond tőlem, ha nem kap több képalát mint mondjuk Bpest
VI., Aradi utca 21-23. 1983-ban a Pest megyei Rendőr-főkapitányság nagyterme, ma ebben az épületben a Nemzeti Nyomozó Iroda működik.
A Magyar Rendőrben "megyei értekezlet" címen van a kép, a fotós, Csattos Pál Pest megyei témákon dolgozott, és emilben meg is erősítette, hogy "Én is ugy emlékszem, hogy a kép amit részemre megküldött a Pest megyei RFK. készült. Ugy emlékszem , hogy szép részletgazdag olajfestmény borította be az egész hátsó falat.Szinte már zavaró volt ,- az elnökség beleolvadt a háttérbe..."
Egyelőre nem tudtam kideríteni, a NNYI-nál megvan-e még a kép, és azt sem, hogy ki az alkotó. A sorozat egy másik darabján látni, hogy legalább még egy jelenet van a jobb oldalán.
MR 1955 szeptember Riport egy vasúti örs életéről c. riport, villamosított vasútvonal, úgyhogy valószínűleg a hegyeshalmi vonal, de nem találom. Vajon hol lehet? Rajta ha minden igazaz egyik első M44-es villanymozdonnyal az M424 5002 (prototípus?), egy másik képen egy másik a hegyeshalmi vonalon közlekedő villanymozdony az M40 009.
nem lelem, de nagy valószínűséggel a Balaton mellett készült, az 1977 jan. Üdülők télen c. 3 MR riportból, több BM üdülő látható itt, Bfüreden, Hévízen, Blellén. Egy másik kép róla:
pár ötlet a Magyar Rendőrből, ami szintén talán összefügghet
65665
nem találom, de talán Pécsen készült, mert a sorozat legalább egy másik képe ott készült, az Építők útja - Tüzér utca kereszteződésnél: 1968. május 10. Parancsnoki ellenőrzések
Köszi, ezt nem tudtam, de a kép alapján esélyes volt, hogy így lehetett. Elég forgalmasak lehettek ezek az utcák akkoriban, a Balzac-Visegrádi-Kádár útvonalon meg villamosok tömege haladt...
82466 Budapest V. az egykori Hal tér a Március 15. tér (akkoriban a Duna utca egy szakasza) felől a az Irányi (Kalap) utca felé nézve (a tér helyén ma épületek találhatók). A felvétel 1894 körül készült. dátum a fszek alapján