Keresés

Részletes keresés

napocza Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70749

Köszi a részletes leírást.

 

Felötlött benne ez alapján, hogy talán a 91532 is itt, az oroszlányi gv-nél készült. Mit gondolsz?

 

Előzmény: Pályaőr (70748)
Pályaőr Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70748

Az első kép 1955-ös. A vonal valóban homok- (és kohósalak-) ágyazatra épült, víz le-és átvezetés nélkül, impregnálatlan, nyers talpfákkal, szegelt sínekkel, gőzmozdonyos vontatással. 1953-57 között a terheléstől szétrázódott, a nedvességtől pedig szétkorhadt. (A fából készült, siklócsapágyas lórék se használtak az állapotának, sok esetben csak három kerék érte a sínt, volt alkalom, hogy a bányavállalat emberei 22 db kisiklott, széthagyott lórét találtak a vonal mellett, a kiborult szénnel együtt):

"1955-ben a gyenge alépítményű pályát a szokatlanul csapadékos időjárás több ízben megrongálja. Az ágyazat elsárosodik, a talpfák korhadásnak indulnak. Szükségmegoldásként a vonalon 50 méterenként a talpfák között folyókákat vágnak, valamint 9 db új áteresz épül.

 

1956-ban a pálya állapota tovább romlik. A mélyművelésű bányák omlasztásos módszerrel dolgoznak, mely a felszínen komoly talajmozgásokat okoz. A vasútvonal fekszintjének biztosítása állandó földmunkákat igényel. A 490-es sorozatú, nagy tengelyterhelésű gőzmozdonyok a korhadt talpfák sínszegeit fellazítják, a sínek az ívekben kidőlnek. Bódi Miklós pályamester alátétlemezekkel próbálja a sínszálakat kitámasztani, de ezek az intézkedések már eredménytelennek bizonyulnak, a siklások mindennapossá válnak.

 

A GVI a KPM-nek tett jelentésében részben veszélyesnek, részben lehetetlennek ítéli a forgalom fenntartását. A dolgozók embertelen munkakörülményei okán a fegyelem is lazul, Nyitrai Valerián üzemfőnök tehetetlen, a balesetek száma egyre szaporodik. A kialakult helyzetre egy példa: mikor a 490,044-es gép bő egy hét leforgása alatt másodszor is felborul, „N. Balázs vonatvezető vasutashoz nem méltó viselkedést tanúsított. A helyszínről annak ellenére, hogy szolgálati ideje még nem járt le, elkeseredésében a szomszédos kocsmába eltávozott és csak 12 óra múlva tért vissza.”

Oroszlányi Gazdasági Vasút - Az első évek megpróbáltatásai…   (Moór Attila)  http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2642

1957-re a pálya teljes egészében újjáépült:  http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2226

Az oldalra billentő 50 db Uba-csille 1962 Vasutasnapon érkezett meg a Székesfehérvári Könnyűfémműből. Mivel az összes meglévő gőzöst 1963 márciusában leselejtezték és szétvágták, a fotó a pályaudvarról a két időpont között készült.

Az átrakásra azért volt szükség, mert itt ért véget a 760 mm keskenynyomtáv, és idáig járt föl a normál nyomtávú vasút, így a kisvasúti kocsikból a szenet nagyvasúti vagonokba billentették. Ezért volt az állomás neve Oroszlány (azelőtt Oroszlánybánya) MÁV Átrakó.

 

Előzmény: 2ly (70703)
napocza Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70747

kristonl fórumtárs segítségével

 

2586

 

Nem Recsk, hanem Ajka, Köleskepe-völgy, Jókai-bánya.

A háttérben lévő épület elhagyva ma is megvan.

  

Előzmény: Apocza (37925)
damusz Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70746

kegészítés:

107049 

a Kisboldogasszony utca (talán a Felsőhavi utca jobb lenne) a Boldizsár utcánál

 

megfejtés:

107051  a fenti kép sarokháza (Boldizsár u. 2.) ezen a képen is rajta van << Pécs, Boldizsár utca (szemben a Nap utca házsora)

pégés Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70745

Szerbia Belgrád Nándorfehérvári vár

 

105862  balra a Hadtörténeti Múzeum bejárata

https://en.wikipedia.org/wiki/Military_Museum,_Belgrade

 

105863 park

http://jackmaryetc.com/Travel/Europe/Danube/EEur3.html

 

105864  a Hadtörténeti Múzeum bejárata

 

105865

105866  Dersi Tamás jobbszélen

105867  Abody Béla, Dersi Tamás  hátul

105868

105869

105870

105871

105872  a Száva torkolat a Dunánál. lsd  106595

105873

105874

105875

105876

105877

106010

106011  a távolban az oszlopon Belgrád jelképe, a Győztes szobra.  lsd 106009

 

Előzmény: 2ly (70571)
napocza Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70744

Köszi. Összegzésül:

91869 Ajka, Csingervölgy, Felsőcsinger, szénbánya.

 

91951 Ajka, Csingervölgy, Felsőcsinger, szénbánya, háttérben a Kossuth-akna látszik.

 

A két kép u ott készült, csak a 91951 kicsit magasabban és balra. Ha igaz a dátum, 1957 és 60 között építkezések voltak itt, pl. kiépítettek egy plusz szalaghídat.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Csingerv%C3%B6lgy_(telep%C3%BCl%C3%A9s) 

Előzmény: damusz (70743)
damusz Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70743

Ajka-Csingervölgy, szénbánya (Felsőcsinger)

Előzmény: napocza (70741)
napocza Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70742

7940 BALATONLELLE BALATON Balaton-part.

 a 24494 alapján

Előzmény: napocza (70693)
napocza Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70741

Szerintem ez az úrkúti rakodó, most is ott van a híd és a siklópálya (vagy csak a nyoma) a hegyoldalban, Úrkúttól kicsit nyugatra a Csinger völgyében...

 

Itt folytatva a Bányavasút fórumban felvetettet, sztem a légikép alapján a 91869-n látható hely az általad belinkelt helytől kb. 5 km ÉNY-ra van a Csinger völgyben kb félúton Úrkút és Ajkacsinger között (már Ajka közig. területén), nem messze onnan, ahova a google térkép most a Rózsa Művek kft-t jelöli. (Csak az a gond, hogy nem tudom a hely akkori nevét, azt, hogy vajon ez melyik bánya volt.)

Ezt jelöltem piros karikával, az általad linkeltet sárga karikával:
Idemásolom mindkettő légiképét bejelölve, hogy sztem a 91869 milyen szögben készült:

Előzmény: czzf50 (70739)
czzf50 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70740

A 91951 pedig Felsőcsinger, kötélpálya indítóállomás (ma is megvan). 

Előzmény: czzf50 (70739)
czzf50 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70739

Szerintem ez az úrkúti rakodó, most is ott van a híd és a siklópálya (vagy csak a nyoma) a hegyoldalban, Úrkúttól kicsit nyugatra a Csinger völgyében...

 

Előzmény: napocza (70708)
napocza Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70738
napocza Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70737

93653 INDIA DELHI Chandni Chowk a Diwan Hall Road felé nézve.

  https://ssl.panoramio.com/photo/25018462

napocza Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70736

93659 INDIA DELHI Chandni Chowk.

 

Goldman Emma Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70735

Bocsánat, de Palotabarát azt írta: "Nekem lenne kapacitásom bíbelődni vele."

Talán mégis érdemes bevonni a munkába - hiszen ahogy írod, nagy a córesz.

 

Előzmény: tamasimiklos (70688)
2ly Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70734

105963

+++ Dersi Tamás újságíró.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141653367&t=9204653

 

105964

105962

Dersi Tamás újságíró.

 

Előzmény: 2ly (70733)
2ly Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70733

105963

Baja, a Felszabadulás gőzhajó a Dunán.

Előzmény: 2ly (70732)
2ly Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70732

105961

Baja, a Felszabadulás gőzhajó a Dunán, háttérben a Türr István híd.

2ly Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70731

106376

Szigliget, Esterházy kastély, Alkotóház.

2ly Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70730

106663

Ausztria, Graz, Erzherzog Johann Brücke (korábban Hauptbrücke) a Mura folyó felett. Szemben a vár és az óratorony a Schlossbergen.

2ly Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70729

106431

Tihany, Bencés Apátság

2ly Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70728

106814

Budapest VI., Epreskert.

  muemlekem.hu

napocza Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70727

korr javaslatok

 

93637 INDIA DELHI piac a Dzsama Maszdzsid mecsetnél.

93639 és 93640 INDIA DELHI Dzsama Maszdzsid mecset.

93671 INDIA DELHI Fatehpuri Masjid Dzsama Maszdzsid mecset a Chawri Bazar Road felől.

93678 INDIA DELHI Fatehpuri Masijd Dzsama Maszdzsid mecset.

 

https://www.google.hu/maps/@28.6506,77.232047,3a,75y/data=!3m8!1e2!3m6!1s22334528!2e1!3e10!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2Fproxy%2FFwnv418j8Lg6tS436-G3lv60Z08FO56MDIGLP8HqPS6IAfelpuJIZFMd0Ikfjs0PhLUnRQ9i7NK0FJiIOQUk_DheChzvrg%3Dw203-h152!7i1600!8i1200 

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Mogul_m%C5%B1v%C3%A9szet 

 

 

93660 és 93661 INDIA DELHI Chandni Chowk, India egyik legnagyobb piaca, szemben a Fatehpuri Maszdzsid mecset bejárata.

 

https://ssl.panoramio.com/photo/8962697

 

Előzmény: Gels (61801)
2ly Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70726

107070

Pákozd, az emlékmű talapzata.

 10209

napocza Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70725

Pályaőr fórumtárs megfejtése

 

97609 Oroszlány, az erőmű felé tartó szénszállító pálya.

 

napocza Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70724

85722 Oroszország, Vlagyivosztok, a kikötő mellett, háttérben a Sasfészek-domb.

  delcampe + https://ssl.panoramio.com/photo/5340746

incitatus Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70723

 

 

106366, 106367

 

Horváth Márton politikus.

incitatus Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70722

 

106697

 

Dersi Tamás újságíró.

pégés Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70721

52516

A falon lévő térkép azt az országhatárt ábrázolja, ami 1940 szeptembere és 1941 áprilisa között létezett.
Talán az egyik Mezőgazdasági Kiállítás ez, pl. az 1941 áprilisi.

 

Budapest X. Albertirsai út, Mezőgazdasági kiállítás, a felvétel a növénytermesztés csarnokának bejáratánál készült.

 

 

Köztelek – 1941. 1-26. szám

 

15. 1941-04-20 / 16. szám

[...] ez is egyik elismerései A növénynemesítő kiállításon résztvett nemesítő üzemek és növénynemesítők ezévben is több díjat kaptak [...] titkár tevékenykedtek A növényneniesítő csarnok kiállí­tásán a következő növénynemesítő üze­mek vettek részt A bánkúti főhercegi [...]

 

 

1940 >>>  1941

Előzmény: napocza (44809)
incitatus Creative Commons License 2016.11.08 0 0 70720

 

 

106586, 106588

 

Pálffy Gabi színművész.

 

(Medgyesi Mária művésznő szíves közlése alapján).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!