E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
A biztos érvet smith kolléga állította Madocsa ellen, a farkezelés mellett - fel se tünt, csak tudat alatt sugározta, hogy mi is lehet a folyásirány - hogy t.i. hogy is áll az a csónak a pontonhoz kötve...
a menetrendben szereplő többi állomás kizárható, ezért nálam is Fajsz. Feltételezve persze, hogy a kép készítése után nem sokkal átalakították a környezetet. Talán épp az 1960-as légifotón is látható új(?)épületet építik a képen, míg az előtérben lévő két kéményes házat pedig elbontották.
sokat nyom a latban, hogy az állásponttal éppen szemben van egy épület, tehát az nem párhuzamos parttal. Ilyen Fajszon volt.
A farkezelés verziót erősíti, hogy alig látszik a lapátok által vert víz, völgynek nem kell különösebb erő elválni a pontontól, továbbá a pontonos ladikja is nyilván folyásirányban áll.
Lényegében egyetlen épkézláb tippem van: Fajsz.
Van a parttal párhuzamos épület, van a parthoz közel futó töltés, a töltés mögött jelentős tömegű épület...
A szaktopicban gumidani belinkelte a 63-64-es menetrendet a Budapest-Mohács viszonylatra.
Megjegyzés: a SZENT ISTVÁNT 1965-ben selejtezték; Otto Steindl későbbi osztrák hajóskapitány visszaemlékezése és fotója szerint a kalocsai rokonoktól ezn jöttek vissza Budapestre, ha jól emlékszem 1964-ben. Lehetséges, hogy pl. az 50-es években még sűrűbb volt a hajóforgalom, mint 63-64-ben, de a hosszú menetidő miatt a vonalon végigmenő nagyhajós járat nem nagyon lehetett más. És mivel ez egyben a "kofahajó" volt, a piacok életéhez igazodó menetrenddel, ezért szerintem az 50-es években sem lehetett nagyon más a menetrend.
Ezek szerint.
Hegymenetben az indulás nyáron munkanapokon 10:00 órakor, munkaszüneti napokon 5:00-kor volt Mohácsról. Madocsán 17:10-kor, illetve 12:10-kor volt. A fények alapján ismét kizárhatjuk tehát, hogy a kikötött hajó Madocsán állna.
Nyáron völgymenetben munkaszüneti napokon 21:30-kor indult a Központi Hajóállomásról; éjjel utazott, 8:15-re ért Mohácsra. Világosban Fajsz-Dusnokon, Fadd-Tolnán, Érsekcsanádon, Baján és Dunaszekcsőn állt meg. Fadd, Érsekcsanád, Baja és Dunaszekcső kizárható; Fajszon még nem állhatott ilyen magasan a Nap.
Hétköznapokon viszont a hajó 12:00-kor indult Pestről, és 22:50-re érkezett Mohácsra. Késő délután a balpartban Harta, Ordas, Uszód, Kalocsa-Foktő, Fajsz-Dusnok jöhet szóba. Nem tudom, akkor éppen volt-e óraállítás; a magas napállás nem zárja-e ki Fajsz-Dusnokot.
Hartát smith kolléga már kizárta, Kalocsa szintén kiesik. Szóba jöhetnek: Ordas, Uszód, Fajsz-Dusnok (meg ha volt az 50-es 60-as évek között megszűntetettbalparti kikötő ezen a szakaszon).