E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
az 5 évvel később készült légifotón azonosítható a helyszín
lent Felsőgyőr a Szinva két oldalára épült hosszú utcája látható és számokkal jelöltem a jól beazonosítható pontokat
a festők bozótos helyszínén azóta megnőttek a fák és ma erdő áll itt. az egykorú légifotón azonban látszik, hogy az 50-es években itt még csak alacsony növényzet volt:
106303 és 106306 sz. képeken (Mo., Szigliget, Alkotóház – Hunyady József felvételei, 1975)
Török Sándor író látható (a másodikon feleségével) /→ Valaki kopog, Csilicsala-gyermekregények, Egy szemtanú naplója, Kököjszi és Bobojsza, etc. *1904, †1985/
- a távolban látható épület jellegzetes teteje azonosítható a 44-es légifelvételen: hátul egy kis kinyúlás, előttte egy más síkban álló alacsonyabb tető
226 VASARNAJPI UJSAGr A MONITOR A Y 1 ZREBOCSATASRA KESZEN [...] és a 378 042 A MONITOR A VÍZBEN Morlin Erűin amateur fölvétele A MONITOR A VÍZ SZÉLÉN A TEMES MONITOR VIZREBOCSÁTÁSA
az alábbi alapján sztem 1907
A TEMES azonban nem sokáig vett részt a Magyarország déli határán vívott harcokban. 1914. október 23-án, 2 óra 45 perckor a Száván manőverező TEMES aknának ütközött és elsüllyedt. A robbanás következtében 31 tengerész vesztette életét, 9 megsebesült, egy megőrült. A robbanás ereje az I. számú lövegtornyot a vízbe vetette.
A monitor kiemelését csak a határ menti harcok elcsitultával, a frontvonal eltávolodásával kezdhették meg 1916 nyarán. Augusztus közepére vált úszóképessé, ezután felvontatták Budapestre, ahova 1916. augusztus 27-én érkezett. A hajógyárban, amelyet 1911-től Ganz és Társa Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár Rt-nak neveztek, hozzákezdtek a TEMES újjáépítéséhez. Újbóli vízre bocsátására 1917. január 18-án, szolgálatba helyezésére június 20-án került sor, és június 30-án csatlakozott az akkor Brailában állomásozó flottillához. A TEMES ezután részt vett a további hadműveletekben. A háború befejeztével Budapesten horgonyzott, ahonnan 1918. december 13-án több monitorral együtt az antant elvontatta, s később Romániának juttatta. Még a második világháborúban is szolgált. 1960 körül bontották le.
»Mátyásföldi hangár. Előtérben balról Szentkeresztesy, Reiner Henrik és Wassel Károly.« Leltári jelzet: 2842
Budapest XVI., Mátyásföldi repülőtér, a Magyar Légiforgalmi Rt. Fokker F-VII típusú repülőgépe előtt Szentkeresztesy (Reisner) Henrik vezérkari ezredes, magyar királyi légügyi igazgató és Wassel Károly vezérkari ezredes a Légügyi Hivatal vezetője. Jobbra a háttérben egy motorok nélküli Caproni Ca.101/bi típusú repülőgép.
A fiumei Szapáry rakpart látképe. Balra a Magyar Királyi Tengerészeti Hatóság épülete előtte a FIUME gőzös, középen az Adria Palota előtte a TÁTRA gözös, jobbra a Hotel Európa előtte a VENEZIA gőzös, mindegyik a Magyar-Horvát Tengeri Gőzhajózási Rt. hajója.
A K 35-ösből is jó néhány példány érkezett Magyarországra. Ezek lajstromjelei a következők voltak: HA–MIS, NAI, NAJ, PCI, és érkezett egy K 35D zárt kabinos változat is, ez a HA–NAL jelzést kapta.