E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Azért az irtó h.lyén néz ki, hogy az Állatkertben hintalovakat mutogatnak... Ismét megmutatkozik annak a felfogásnak a helytelen volta, hogy a mai helyszín itt az elfogadott. Ha 10 év múlva szálloda lesz a helyén, ki fogja update-elni? Sokkal logikusabb és egyszerűbb a kép készítésekori helyszínt megállapítani, apróbetűs lábjegyzetben pedig a mait utánaírni.
Szentháromság tér a Halászbástya felé nézve, jobbra a Mátyás-templom, balra a Pénzügyminisztérium épülete (egykori jezsuita kollégium, ma a Hilton szálló van a helyén).
innen a Vidámpark törlendő, ez ma leginkább az Állatertben van, akkor a Vursli területén volt
lehet elég annyi, hogy Városliget, Körhinta?
a többi 1950 előtti Vidámpark képnél is hasonló a helyzet, azaz törölni kell, mai helyszín Állatkert és az akkori helyről megállapítandó, hogy Angol Park volt vagy Vursli.
az 1950 utáni képeknél lehetne talán Állatkert (akkoriban Vidámpark) vagy Vidámpark (ma az Állatkert területének része)... vagy vmi más hasonló
Igen! Jól van megjelölve. Amit erről tudok: a ceglédi OTP-fiók bejárata felett volt az óra. (ezt a ceglédi facebook csoportban is megerősítették, megvitattuk) A ceglédi OTP fiók helye.... ez számomra kicsit érdekes, mert Cegléd ---- Városháza ---, Szabadság tér 1. és Szabadság tér 3. is szerepel az ADT. Arcanumban keresve... Amit módosításra szeretnék javasolni: tehát ne: Kossuth Ferenc utca - Kossuth tér sarok legyen a meghatározásban....hanem a Pesti út és Rákóczi út sarok.... ( mivel az OTP-fiók a Szabadság téren volt.... esetleg Szabadság tér) Igen! a kép jól mutatja Városháza másik oldalát. Köszönöm!
Ne haragudjon, hogy a meglehetősen buta hozzászólásommal megbántottam. Nem volt szándékos, meggondolatlanul viselkedtem, megbántam. Bocsánatot kérek, hogy fájdalmat okoztam. A Fórum munkáját fontosnak tartom, szeretném a továbbiakban is segíteni, ezt a botlásomat mielőbb jóvátenni. Remélem, hogy helyre tudom hozni a történteket A legjobbakat kívánom Önnek és a Fórum Csapatának! Tisztelettel: Szalay Richárd
"A sors azonban nem kedvezett sem Östreicher Lipótnak, sem Ignác nevű fiának, aki szintén budapesti sütőmester volt. Minden szaktudásuk és ambíciójuk dacára tönkrementek. Úgyszólván fillér nélkül, teljesen elszegényedve került kb. 10 év előtt Östreicher Ignác Temesvárra, ahol vasszorgalmú és szépséges feleségével egy szerény kis pinceműhelyben húzódott meg. A család összedolgozva, új exisztenciát alapított Temesváron." - Magyar Sütők Lapja, 1937 (35. évfolyam, 1-24. szám)1937-06-01 / 11. szám
1937-ben volt ugyan egy Albatros nevű vitorlás a Dunán, amivel amatőr módon földkörüli utat terveztek és végül Mohácsig jutott, de az az Albatos feltehetőleg nem azonos az 1934 körül a Kanári szigeteken működött Albatros-szal.
ha csak nincs ellenkező infó, a következőket is javasom 1919-re tenni, lévén a hadifogoly tábort 1919-ben bezárták és sztem ekkor életszerűbb a fényképezés, mintsem a háború alatt: 191539
"A foglyok között igen kevés volt a magyar.Javarészüket németek, törökök, osztrákok és néhány bolgár alkotta.Dr. Kieselbach Gyulavolt tartalékos hadnagy, székesfővárosi vegyész közlése szerint csupán ő,Debreczeni Gyulavolt tartalékos hadnagy, jelenleg debreceni gazdálkodó és részvénytársasági igazgató, valamint egy hadapród volt Máltánkét magyar tisztiszolgával.
...
A táborokat 1919-ben oszlatták fel. A hazaszállításnál az a különös eset történt, hogy a németeket, az osztrákokat, a lengyeleket, a bolgárokat, a cseheket és minden más nemzetiségű foglyot saját kormányuk szállíttatott haza állami költségen,csak éppen a magyaroknak kellett a sajátjukból fedezni hazaszállításuk kiadásait"
A ČSPS (Československá plavebná akciová spoločnos dunajská) "Labe" nevű lapátkerekes vontatógőzöse munka közben a Parlament előtti Duna-szakaszon (a hajónév Plankenhorst kolléga által megerősítve a Kávézónában)