De a 409 féle videó leírását ha beadagolom a google fordítónakka az derül ki hogy "alkatrészhiány" van, illetve a komplett, motorral együtt kapható csak. 300 dollárt ír a leírásban, 2020-ban. Most 300 font (~130k HUF) + ki tudja, vám ...majdnem annyiért lehet az egész gépet kapni (~160k HUF)
Egyengetés: ha 8 évig használtad a DH330-at, akkor addig valszeg nem hiányzott (nagyon) az egyengetés. De ha ritkán mégis jól jönne: nekem volt HC260, azért nem tart sok percig átállni. Jól megtervezett gyalulással amúgy sem kell naponta többször ide-oda váltogatni. Egyengetsz mindent amit kell, aztán fogadó asztal le 2 kar lazításával le, elszívást átállít ... nem nagy truváj. Én nem erre alapoznám a döntést, hogy kell-e.
Egyrészt köszi mindenkinek aki foglalkozott a kérdésemmel. Mindig meglepődök, hogy ezen a fórumon milyen segítőkészek az emberek :)
Én is a 20-as egységig jutottam, ami ugye a komplett motor ami drágább mint maga a gép - köszi eu a fenntarthatóságot - . Igazából csak annyi a kérdés, hogy a 22-es is elég lehet-e, vagy maga a fordulatszám reduktór egy másik egység, ami a képen nincs rajta...
Lesz kis időm szétszedem a motort is aztán kiderül mit mutat.
Ha végül kuka lenne a gép, gondolkoztam, hogy helyette a Metabo HC260C/2.2 WNB-re cserélem, lévén egyengetőm nincs még. Viszont ahogy látom azért nem egy kattintás egyengető és vastagoló között váltani :/ Meg hát 5x annyi helyet vesz el a műhelyből.
Egyébként teljesen megérte az árát, kb 8 éve vettem, rengeteget gyalultam vele, nem volt kímélve szóval az árát biztosan ledolgozta többször is.
"a motor és az első motortól jövő fogaskerék között lesz a hiba."
Igen, esélyes, csatlakoznék 409-hez is ("Valószínűleg a motor fordulatszám csökkentő részében lesz a hiba").
A videón látszik hogy terheletlenül is akadozva forognak a továbbító hengerek, mert a motortól jövő fogaskerék is akadozva forog. Abban a "gearboxban" lesz valahol a bibi, ami az ékszíjhajtás ellentétes oldalán van.
Az nem tiszta hogy a 20-as alkatrész lenne a komplett sebváltós cucc?
Akkor az a motortengelyen lesz elnyíródva. Ha szerencséd van akkor csak az ék. Ha nincs akkor a fészek is elnyalódott. És minél tovább tesztelgeted annál jobban el fog. Szedd szét.
"A teljes lánc megáll ilyenkor, nem csak az etető henger. "
Ok, akkor azt kel eldönteni, hogy csak a meghajtó lánckerék áll meg és a benne lévő tengely tovább forog, vagy a tengely sem forog olyankor. Ha ez utóbbi, akkor motor hajtóműve hibásodott meg.
Ebből annyi látszik, hogy a meghajtó lánckerék tengelye durván csapágyas/lóg, és "ugrálva" megy a lánc. Valószínűleg a motor fordulatszám csökkentő részében lesz a hiba, de tegyél alá egy gyalulni valót és nézd mi áll meg.
Adott egy Metabo 330as gyalu. Nem mai darab, sokmindent ment már át rajta. Kb fél éve meghalt az etetője, azt hittem elszakadt a lánc, így rendeltem egy készletet. Kicseréltem de szerintem más gond is lesz.
Itt egy videó hogy forog. Fura a hangja is még mindig és ha erőt kell kifejteni akkor megáll az etető forgója.
A robbantott ábra szerint ez után már csak a motor van. Ott van amit tudom cserélni? Mert a motor blokk ára annyi mint egy új gép...