Keresés

Részletes keresés

totyit Creative Commons License 2019.12.11 0 1 47676

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/12/6000-kilometer-kozut-ujult-meg-az-elmult-9-evben

 

6000 km 9 év alatt

akkor átlagban évente 667 km

A 32000 kilométer közút hálózaton amíg ezzel a tempóval végigérnek az kb. 48 év.

Azért az elég sovány (667 km/év) , sokkal több kilométer út  amortizálódik mint amit felújítanak.

Van itt a fórumon aki tudja, kb. hány évente kellene felújítani az utakat?

Gondolom én olyan 10-15-20 évente , forgalom nagyságtól , terheléstől , karbantartástól (foltokban javítás, repedések kiöntése) függően.

A 48 év biztos hogy nagyon sok , de még a 30 év is.

 

 

dimelo Creative Commons License 2019.12.11 0 0 47675

Rendben! 

Sajnos az írásjelekkel nem egyszerű kifejezni a felháborodást.

Ha Te is így gondolod, akkor egyetértéssel konstatálom.

 

Mai ismereteink szerint 2-2,5 milliárd/km-ből épülnek a szakaszok.

De ez a 4,6 km valamiért dupla költségű.

 

... és így semmi értelme.

A 4625. útnál már vissza lehet menni a 44. útra.

A Nagykőrösig hiányzó M44 szakasznak csak együtt van forgalmi haszna.

 

Miért elsődleges a ráhordó utak rekonstrukciója, ha a gyorsforgalmi hálózat torzó marad?

Abból a 8+6 milliárdból (+ túlárazott 4,6 km) megépülhetne legalább 10 km (vagyis a nagykőrösi szakasz fele)

Előzmény: nyebojsza (47674)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.11 0 2 47674

Sajnos ez nem vicc :(

Szerinted mi értelme van az M44 egy darabjának, úgy hogy nem csatlakozik egyik végén se más gyorsforgalmi úthoz? (mondjuk akik épp a két vége között utaznak, azoknak jó :)

 

Mióta két hatalmasság csetepatéja miatt leállították a szolnoki elkerülőt, pár ember meghalt a 4-esen... de bármilyen baleset van a régi elkerülőn, aznap Szolnokon megáll az élet a bejövő forgalom miatt :(

Előzmény: dimelo (47671)
puntooo Creative Commons License 2019.12.11 0 0 47673

balesettezetekre=balasetek áldozataira

Előzmény: puntooo (47672)
puntooo Creative Commons License 2019.12.11 0 0 47672

Semmi sértő, vagy cinikus nem volt a balesettezetekre nézve nyebojsza hsz-ban-éppen ellenkezőleg!

-Ilyen kemény és igazságtalan reakciókkal csak elüldözöd az érdeklődőket a topicról!

Előzmény: dimelo (47671)
dimelo Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47671

Értem a viccet, csak nem bírom ebben a témában (sem)

 

Ahol emberek halnak, vagy lesznek rokkantak,

ott nem lehet egy humorosnak tűnő beszólással reagálni...

 

A 4622-44. úti csomópontot átépíthetik abból a rohadt sok pénzből...

Előzmény: nyebojsza (47669)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47670

Ja, egyébként aki járt arra, az nem fogja elhinni, hogy bármelyik kamionsofőr a szentkirályi utat választaná a 44-es helyett, mert ott elég nehéz visszajönni a 44-esre...

Előzmény: dimelo (47668)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47669

Nem értem miért nézel forgalmi adatokat,

hogy miért kell a TOP-10 leggazdagabb közé hirtelen bekerült, Gellért-hegyi műemlék telken panorámás luxusingatlant építőnek autópálya kapcsolat?

CSAK!!! mert megteheti!!!

Előzmény: dimelo (47668)
dimelo Creative Commons License 2019.12.10 0 3 47668

https://www.google.com/maps/dir/46.8030558,20.6952196/47.419803,19.2749646/@47.0956714,19.7132135,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Amikor egy befejezetlen nyomvonal miatt kerülőutakat "fejlesztenek", akkor nem feltételezném, hogy előrelátásból teszik.

Sokkal inkább ráfogják ezt is, egy-egy helyi szükséglet másodlagos megoldásaként.

 

Végső soron Hamburgból el lehet jutni Bukarestbe így is:(((

Mindegy, hogy Kecskeméten, vagy Szolnokon (Szandaszőlős) keresztül.

(Mert az M44-nek sohasem lesz román folytatása)

 

A megoszló M44 forgalomnak is "mindegy", hogy melyik MÁSOD-HARMADRENDŰ úton találja meg a gyorsforgalmi csatlakozását...

 

 

Hivatalos prognózis szerint a 4. főút Kisújszállás-Püspökladány szakaszán 18900 forgalom lesz 2030-ban. (2x2 sáv nélkül)

Az ott mégsem sürgős probléma a döntéshozóknak.

Az M44 fölösleges 4,6 km-ét halaszthatatlanul kivitelezik. 2033-ban 5640 forgalomra.

 

Több adatot csak azért nem sorolok, mert nem ismerem pl. az M30, vagy az M67, 76, 83 hasonló időtávú prognózisait.

(de sejtem, hogy miért hallgatnak róla.) Fő, hogy épülnek, nemde?

Hálózati koncepció??? (kormánypropaganda a 3000 milliárdról)

Előzmény: nyebojsza (47664)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.10 0 1 47667

Vakond Kft!!!

Előzmény: ÁsítóSárkány (47665)
troglodita Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47666

víz és aszfalt, nem elég az?

Előzmény: ÁsítóSárkány (47665)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47665

Az sem lenne feltétlen hülyeség, ha Kecskeméttől északra, akár Nagykőrös felé vezetve kötnék be (akár kétfele ágazva az M5-be és M4-be is). De egyelőre ilyen tervekből se látszik sok.
Milyen üzemek lehetnek Szentkirály környékén?

Előzmény: nyebojsza (47664)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47664

Bizony, ebből az látszik, hogy az M44-et nemigen akarják bekötni az M5-be (M8 meg még a "holdon" van),

talán ezzel a szentkirályi kanyarral, meg Kunszentmártontól a szandaszőlősi elkerülővel (ott Rákóczifalva meg Rákócziújfalu fognak szívni) viszik el a forgalmát...

DE:  a Vakond (ami mindennek a kezdete volt) autópálya összeköttetést fog kapni, és gyorsabban ér Békéscsabára az aszfalt... csak akkor miért ilyen drága, ha ott van helyben...

Előzmény: dimelo (47655)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47663

Nem feltétlen a jelenlegi viszonyokból kell kiindulni. Ha a vasút egy kisebb fejlesztéssel versenyképessé válik, akkor miért ne?
De ehhez rendszerben is kell gondolkodni.
Másrészt lehet hogy nem feltétlen azonnal minden napra kell járat, lehet elsőre próbálkozni pl. péntek és vasárnap estével, és meglátni, van-e rá igény.

 

Előzmény: trizs77 (47661)
dimelo Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47662

Vasúti forgalom terén kicsit sem vagyok képben,

csak épp annyira, hogy 3-4 relációt leszámítva (Elővárosit külön) brutálisan alacsony.

 

Ha volna olyan archívum (nem kerestem), ahol megtekinthető lenne egy 1910-12-es (Monarchia-beli)

vasúti forgalmi adatsor, úgy összevethető lenne az ország többi vonalával...

A későbbi változások totálisan lerombolták a viszonyrendszert.

 

A mából kiindulva sem a horvát, sem a szerb határszakaszon nincs számottevő utazásigény. (Röszkénél Balkán globáltranzit)

 

Rosszmájúan: az eszéki focicsapat meccseire kiutazás nem tömeges... (pedig a tulajnak van ráhatása az M6 építésre)

 

Miért (csak) Pécsről lehetne utasforgalom és miért (csak) Eszékre?

 

Belehelyezkedve a bosnyák-horvát V/c folyosó gigantikus forqalomnövekedését remélők gondolatvilágába,

a konklúzióval inkább türelmesen kivárom a Száva híd átadását.

Letenye akadálytalan forgalmi viszonyai miatt erősen szkeptikus vagyok...

Előzmény: trizs77 (47661)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.10 -1 0 47661

Köszönöm.

 

Érzelmekben gazdag, indulatokkal jól ellátott olvtársak egy másik topikban, a Pécs-Eszék közötti vasuti forgalom felélesztésén, fejlesztésén fáradoznak.

 

Ugyan nem tudják, hogy mennyi ember milyen eszközökkel utazik Pécs és Eszék közé, de harcolnak azért, hogy a mai 4 pár vonat mellett legyen egy közvetlen IC vonat*** is Budapestről Eszékre.

 

Ez a vonat amúgy 1=egy vasúti vagonból (80 ülőhely) állna, amit egy közel 2000 LE-s dízel mozdony vontatna.

Ugyanis a ma is közlekedő 4 pár vonaton, vonatonként átlagban 5 fő, vagy annál kevesebb utas lépi át a határt.

Tehát ha valóban beindítják majd azt a vonatot, akkor az 5 főre jut majd 80 ülőhely.

Ha 100%-kal megnőne az utasforgalom hirtelen, akkor 10 főre jutna 80 ülőhely.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A két város közötti valós forgalomról - vizsgálat hiányában - nincs, nem lehet fogalmunk.

 

Ezért próbáltam a Beremendi határátkelőhely forgalmát vizsgálni, mely a legközelebb van a Magyarbólyi vasúti határátmenethez.

De kiderült, hogy Pécsről Eszékre, az utazók többsége Mohács-Udvar útirányon át közlekedik, ami 106 km, mert a rövidebb utat Pécs-Siklós-Beremend-Eszék = 89 km, nem annyira szeretik az utak állapota miatt.

 

Zsákutca.

Csak saccolhatom, hogy a két város között utazók kb:

 - 80%-a személygépkocsival,

 - 10% teherautóval,

 - 10% busszal,

 - 0,1% - 0,3% vonattal utazik.

 

Körülbelül.

 

A teherautóval utazókba beleszámoltam a 3,5 t alattiakat és a felettieket.

Közútnál a Beremendi és az Udvari határátkelő adatait együtt vettem figyelembe.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Közelítőleg jó, vagy szerinted még pontosítani kell(ene) ?

 

 

 

Előzmény: dimelo (47660)
dimelo Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47660

OKA2018 szerint ennyi.

365 napos mért adat.

 

Félrevezető lehet, hogy az 5708. út Beremend-Nagyharsány közötti szakaszán

felszorzott 2005-ből származó adat szerepel.

Nem tudható mennyit és milyen irányban változott 13 év alatt.

 

A drávaszabolcsi átkelőt valamivel többen használják. (673/154)

Pedig 2014 óta Horvátország is EU tag.

 

De a főforgalmú Letenye is feltűnően halvány, leszámítva a nyári turizmust.

 

Előzmény: trizs77 (47659)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.10 -1 0 47659

Köszönöm.

 

A beremendi napi átlagforgalomra jók az értékek amit írtam?

 

 

Előzmény: dimelo (47658)
dimelo Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47658

Köszönöm kérdésedet,

nekem is a Google segít:)

 

Horvátországnak 6 közúti határátkelőhelye van Magyarország felé :

Határátkelő Muracsány (HR) -Letenye (HU)

Személyi és teherforgalom részére fenntartott közúti határátkelőhely.

Közös helyszín, egy ponton található a személyi közúti határátkelés, két ponton (Hr. és Hu.) található a teherforgalmi közúti határátkelés.

Határátkelő Gola (HR) -Berzence (HU),

Állandó nemzetközi személyi és teherforgalmi közúti határátkelőhely

Határátkelő Terezino Polje (HR) -Barcs (HU),

Állandó nemzetközi személyi és teherforgalmi közúti határátkelőhely

Határátkelő Alsómiholjác (HR)-Drávaszabolcs (HU),

Állandó nemzetközi személyi és teherforgalmi közúti határátkelőhely

Határátkelő Petárda (HR) -Beremend (HU),

Állandó nemzetközi személyi közúti határátkelőhely

Határátkelő Dályok (HR)-Udvar (HU)

Állandó nemzetközi személyi és teherforgalmi közúti határátkelőhely

 

Beremendnél nincs teherforgalom (a 4 számjegyű utakon KRESz is korlátoz)

Sajnos jobb minőségű képet nem találtam.

Feltételezem, hogy a drávaszabolcsi átkelő elegendő a teherforgalomnak.

Csak 3 km-rel hosszabb út.

https://www.google.com/maps/dir/46.0410183,18.2323302/45.5427151,18.6753812/@45.702994,18.3582476,10z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.2001518!2d45.7543494!3s0x475d38af1542aea7:0x53f4afbb1e18f58c!1m0!3e0

Előzmény: trizs77 (47656)
orangutan Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47657

azon a közuti átkelőn 3,5 tonnánál nagyobb teherautók át se kelnek?

 

https://www.utinform.hu/hataratkelok/

 

Beremend - Petárda

Információ

Megye:Baranya

Útszám:5708-as jelű út

Nyitvatartás:0-24

Forgalom típusa:Személyforgalom

Megjegyzés:Nemzetközi személyforgalom, áruforgalom ellenőrzése az illetékes határforgalom-ellenőrző szervek által kiadott egyedi engedély alapján.

Előzmény: trizs77 (47656)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.10 -1 0 47656

dimelo olvtárs segítségét kérem.

 

Feladat:

Pécs-Eszék közötti forgalmi becslés.

 

Ehhez kerestem a Beremendi közuti határátkelő forgalmi számait.

5708-as út 10. km szelvény.

 

Ezt találtam :

 - 227 db szgk.

 - 22 db kisteher,

  - 1 db busz

 

Ezek helyesek lehetnek?

Ott vmi súlykorlátozás van érvényben, hogy azon a közuti átkelőn 3,5 tonnánál nagyobb teherautók át se kelnek?

dimelo Creative Commons License 2019.12.09 0 2 47655

Csodálkozás helyett bosszúság, vagy méginkább FELHÁBORODÁS!

Mindent láttunk már és mégis újabb és újabb aljaskodások folynak.

 

A te kis faludban még csak tűrős: 136 MFt/km

 

De azt amit Szentkirály körül művelnek, az túlmutat egy 1800 fős település "igényein".

Az is durva, hogy 2016-ról 2033-ra prognosztizálnak, de még vérlázítóbb, hogy (mostmár csupán) 14 év múlva

a hiperdrága szakasz forgalma 5640 járműegység lenne!

Minthogy az M44 elkészült a híd előtt kelet-ig, hogyan létezik a prognózis szerint, csak 2000 db növekedés?

Mertha ez várható (14 év alatt) akkor látványos a bukta: nem lesz érdemi növekedés, csak annyi, mint a mellékutakon (%-ban)

 

Ehhez képest Kecskemét irányába/ból 1600 a növekedés.

 

Azért kell Szentkirálynak elkerülő, mert valakinek nagyon kell ez a 25 milliárd?

Mert a 4,6 km-es M44 szakasz nélkül nyugodtan élhetnének.

 

Külön hajmeresztő állítás: Lakiteleknél leterelnék az M44-ről a teherforgalmat a régi 44. útra.

Ezért akarják most felújítani. Ahelyett, hogy a 4622 (Lakitelek-Szentkirály-K.mét) utat újítanák végig.

Akkor nem lenne szükséges sem a SZENTKIRÁLY ELKERÜLŐ, sem az M44 4,6 KM-ES SZAKASZA.

 

Mert ebből nagyon úgy érződik, hogy 2033-ig sem lesz bekötve az M44 az M8-M5-be.

 

Ha mégis tovább építenék az M8-ig, akkor pedig semmi értelme a Szentkirály körüli hókuszpókusznak.

 

Előzmény: VénSzaky (47654)
VénSzaky Creative Commons License 2019.12.09 0 0 47654

Nincs ezen mit csodálkozni. Kis falunk határában 1,1 km utat 150 mFt-ból újítottak fel. :)))

Előzmény: dimelo (47653)
dimelo Creative Commons License 2019.12.08 0 0 47653

Még mindig nem akarom elhinni...

 

Csak a 44. út felújítása 400 millió Ft/km

A mellékutakat is - gazdagon - ennyivel számolva (15,5 km) 6 milliárdot vonhatunk le a 35 milliárdos 1. rész főösszegéből

+ 3,5 km elkerülő                     = kb. 3 milliárd

+ 12,1 km kerékpárút              = kb. 1,2 milliárd.

 

Tehát nagyjából a 2x2 sávos 4,6 km költségére 25,2 milliárd marad.

 

Mi van?????   5,5 milliárd Ft/km??????

Előzmény: Aladár46 (47637)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.07 0 0 47652

És az "ésszerűen" jelző nélkül? (Mert ez így nem egyenes válasz.)

Előzmény: . kata31 (47606)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47651

Még meg is előzték a solymári polgit aki a közmeghallgatáson közölte, hogy decemberben kellene a NIF nyilvánosságra hozza az M0 nyugat nyomvonal vizsgálatának eredményét, ami után tudják a lakossági fórumokat megtartani csak arról.

 

-egy másik topicban kint a video linkje erről...

 

és aki megelőzte.. https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9041887

 

-már csak negyed év-

 

 

bodrostomi Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47650

A  Borsodchem kamionforgalmát ráengedik Kazincbarcikára és a múcsonyi útra.

Előzmény: bodrostomi (47649)
bodrostomi Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47649

Köszi! Ezek szerint hiába reklamáltak annak idején az önkormányzatok, nem került bele a berentei átkötés.

Előzmény: troglodita (47628)
dimelo Creative Commons License 2019.12.06 -1 1 47648

Az idősíkokra figyelj.

 

Az északi nyomvonal kijelölése 2000-2003.

Nézd meg ki volt a Bihar megyei tanács elnöke...

A váradi Földhivatalnál kutatható ki lett az északi területek tulajdonosa...

 

A bypass 2008-ban lett engedélyes, majd ráfogták a válságra...

 

Kell a Várad-Nyugat elkerülő, de az sem érdekelte a döntéshozókat, hogy

Bihar(ea) alatt vezetve az A3 nyomvonalat lehetett volna Bors-Ártánd az autópálya átkelő is.

 

Legalább 5 km-rel rövidebb lett volna a bypass is...

Előzmény: troglodita (47647)
troglodita Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47647

Ez sem rossz, de a románoknak valóban szükségük lenne egy Nagyvárad nyugati elkerülőre, szóval a felkunkor nem is feltétlenül Magyarország területén kéne legyen... De nyilván mikor az északi vonalvezetést erőltették, akkor már régen tudták, hogy nem lesznek képesek 25 km-t megépíteni az A11-ből ;-(

Előzmény: dimelo (47645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!