Még nem (de nem is fogom, ennyire nem vagyok elvakult ám :D)
Volt egy ügyfelem a szalonnál, neki a hátitáskája is Dewalt volt, de még Dewalt telefont is akart rendelni külföldről, mert hát az dewalt :D No ennyire azért nem :D Meg amúgy se én vagyok a Dewaltos a cégnél.
Grat! De ne variálj, néhány sima fehér bútorlap lekerekítve a sarka, fa-színű abs-el lezárva. Viszed a fényképet, megvillantod és a kisjézuskának soron kívül leszabják, másnap mehet bele.
Azért gondoltam a plusz ágyra ,mert emeleten lakunk, földszinten a konyha. Ha ő lent lesz mondjuk főzni, akkor lehozná a gyerkőcöt is, no de valahova be kéne rakni addig is :)
A felsőmaró talp elszívása míg csak port szív (és nem folyamatos leválasztású) addig semmi gond. Amikor nagyobb darabokat kéne szívni és fejjel lefele van, no akkor jönnek a bajok és eldugul a szemétje. Eldugul, mert valami ipari barom a szívócső közepén csinált összeillesztési csavarcsapot benne, ebben akad meg. Ki volt ez az állat :D
Normál használat esetén nem volt nálam gond az elszívással, a rt0700-hoz képest sokkal jobb, de pl maktec mt362-höz képest rosszabb. Utóbbi egy hihetetlen jól összerakott készülék, csak ugye nem fordszabályzós sajnos és vagy 6kg, nem kézbe való darab.
Amikor a 362-vel csináltam az egyengetést egész kevés por volt a földön, az rt0700-nál ehhez képest meg mint ha nem is szívtam volna el. Ilyet a Dewalt még nem kapott nálam, mivel azóta lett egyengető, csak dominózásnál volt aktívan elszívva, ott alig lett por, de nagyon más a használat is.
Hasonló szitu a múltból: Anno amikor Stolaz ajánlott fel egy ilyen betétet két hétig lógott a levegőben mert elsőre rossz cikszámot adott meg. :) Senkinek sem volt szíve meggyalázni. Utána szerencsére helyesbített és kiderült hogy a valódi cikkszám pontosan passzol az "amerikábó gyütt" marómmal (és szerencsére senki máséval), így az enyém lett a zsákmány ( amit azóta is nagyon köszönök)
Nekem ne mondd, van. Tudom hogy úgy "ronda" lesz, most meg szép :) De nem minden nap vágnak hozzád egy 60e+ -os készletet, harmadáron. Én innen is nézném.
A furatok nem hiszem hogy stimmelnek, de elforgatva tuti rá lehet fúrni.
Az a szett (ha a összes betétje alatt a kieg. készletet is értjük) egy 200 eurós csomag . 18eHUF-ért "ingyen van" (link, ha vki nem tudná pontosan miről van szó, 314616 és 314610 kód), és azonnal vinni kell. De ha "csak" az alap szűkítőkkel jön, akkor is több mint kedvező ajánlat. És igen, brutáljó cucc!
Áprilisban még ott volt, mert ott vettem oltószalagot. Ja bocs, lehet nem Gazdabolt, hanem talán Növénypatika néven fut. Az Erzsébet utcai boltot is ismerem, mert oltóviaszt csak ott kaptam akkor. A kettőt egy üzletben még véletlenül sem...
Tudok mondani.Sajnos nem tudom agyba-főbe dícsérni, mert pont azt tudja, amire számítottam tőle. Jó gép, és kész. :-) Bár a felsőmaró talpban használva a porelszívása katasztrófálisan gyenge. Mint maró tényleg jó, kézreáll, könnyű és ahhoz képest erős is. Klassz a mélységállítása. Nincs azonban összehasonlítási alapom másik ilyen kaliberű maróval, mert nem volt ilyen a kezemben. Vagyis a véleményem nem lehet igazán mérvadó. Ha most kellene vennem, nem keresnék másikat, megvenném ugyanezt.
Igen, szerintem tuti én csesztem el. Tritonnal martam és gondoltam, hogy majd gyorsan megcsinálom, de nem jött össze. Nem volt már meg az épített marószán és nem akartam egy újabb nyitott dobozt csinálni, úgyhogy egy csík 18-as rétegelt lemez egyik oldalára felcsavaroztam egy 3 centis deszkát és a deszkának illesztve huzigáltam végig a marógépet.
Ez messze nem volt olyan stabil, mint a doboz és végül legalább 4 plusz órába került legyalulni az elcseszéseket arról nem is szólva, hogy az egész műhely porban úszott utána, úgyhogy a takarítás is egy csomó idő volt. :-(
Nem kell annak hosszú távon lent maradnia, egy max két hét amíg a seb beforr, és utána mehet vissza az eredeti helyére. Addig meg úgysem lesz nagy szaladgálás.
Valamikor láttam egy videót (lehet hogy pont itt volt linkelve) ami egy olyan felsőmaró eszcájgról szólt ami valahol félúton volt a CNC masina felé.
Fel kellett rajzolni az anyagra a vonalat és annyi volt a feladat, hogy a gépet a vonaltól számított 5 centin belül kellett mozgatni. Úgy ő már tartotta a szerszámpozíciót a vonalon.
Keresgélem már egy ideje, hogy vajon mibe kerülhet a megoldás de nem találom ... Nem rémlik valakinek? Pacman ? :-)
Amúgy baj van, lehet kéne még egy babaágy földszintre, vmi egyszerű pelenkázóval, páromnál császár lett, nem kéne sokat lépcsőzni. Agyalok mi legyen xd
Hű, a jutalékom megosztom szívesen, amit kapok cserébe, de az egy nagy nulla xd nincs jutalékozás, szalonnál volt minimális, de mivel itt mindig olcsóbban adtam, ezt el is buktam xd
Szóval beszélhetünk róla, de inkább sörözés lehetne, annak több értelmét látom xd
Olyat is el bírok képzelni, de az általam látott esetekben a távolabbi vége a szárnak anya menettel a közelebbi pedig csak sima rögzítési pont, hogy ne essen ki, így ugyan fele olyan gyorsan lehet tekerni, de nem kell kétirányú menetes szárat találni. :P
A drága E-tape 16 is a kb. használhatatlan kategória.
De legalább ott van az "analóg" beosztás is a szalagon :-)))
Ha behülyül a digit-rész - mérni azért még lehet vele.
Gondolom, hogy a következő, "Deluxe", vagy "Professional" modell (ha pontosan mérni nem is) - de zenélni biztos fog mérés közben. Mondjuk egyre magasodó hangfekvésben, a szalag kihúzásával arányosan.
Na ja. Csak azért vagy autózok oda-vissza 150 km-t, vagy elküldetem postán. Ugyan ott vagyok. (Csővágóm meg van...)
Nade mindegy, nem ez a lényeg, hanem valóban az, hogy pikk-pakk elkészültem vele.
Ilyeneket már nem is említettem, hogy a már beépített mosogatót fúrtam át, mert eredetileg a pultba akartam szerelni a csapot. Csak amikor már a helyére raktam a modult, akkor döntöttem el, hogy mégis a mosogatóra szerelem. A zasszony főbe is lőtt volna, ha még napokat kell várnia a "műszaki átadásra", mert várom a postán a kiszúrót... :)
De tényleg pénzkidobásnak tartok egy pár perces munkáért még háromezret is. Az elkopott fúrószár pótlását egy ezres alatt megúszom. :)
A drága E-tape 16 is a kb. használhatatlan kategória. Pontatlan, és ha gyorsan visszaengeded, random cm alapra áll be. Most pl. kihúztam 130cm-re, és 10,7-re állt vissza. Funkciógazdagsága kb. a sok bába közt elvész a gyerek.
Ezek csak mutatósak, de mérésre használhatatlanok. Még egy egyszerű ütközéscsillapítót sem bírtak belekonstruálni.
Most megjött. Nos, az árának megfelelő olcsó játék...
A ház elég gagyi műanyag, a forgó kerék túlságosan kemény, fényes felületeken nem gurul, hanem csúszik.
Ha kihúzod a zsineget, majd visszaengeded mindig marad a számlálóban 0.5 -1 mm.
A lézer elég pontosnak tűnik abból a szempontból, hogy ha kétszer rámérsz ugyanarra a távolságra mozdítás nélkül, akkor pár századon belüli értékeket kapsz.
Szóval: Kőművescentinek elmegy, de épp ennyit ér semmivel nem többet.
Csak most hétvégén jutottam el odáig a konyhabútorommal, hogy beépíthettem a mosogató medencét.
Azt ígértem, beszámolok róla, hogy milyen módszerrel sikerült kifúrnom a csaphelyet.
Úgy tűnik, októberben túlspiláztam ezt a kérdést. Ugyanis annak ellenére, hogy jó minőségű, nem bililemezből készült mosogatóról volt szó, roppant egyszerű volt a dolog. Percek alatt elkészültem vele, és csak a meglévő szerszámaimat kellett használnom.
Először sűrűn körbe fúrtkáltam az előrajzolt lyukat 3 mm-es kobalt-acél (C-HSS) szárral. Háromnegyedéig vitte, mint kés a vajat, még pontozi sem kellett. Az uccsó negyednél már kicsit elsétált a hegye, de még megoldható volt a feladat. (Mondjuk kellett nyomni rendesen...)
Második lépésként 4 mm-es kobalt szárral feltágítottam a furatokat, így már a legtöbb össze is nyílt. Ahol nem, ott a fúrószárat maróként használva vágtam át az anyagot.
Harmadik lépésként egy fúróba fogott, 20mm körüli átmérőjű nyeles köszörűhengerrel belülről lesorjáztam a lyukat, és kész.
Az anyag elég vastag és merev volt ahhoz, hogy mindenféle alátámasztás nélkül sem deformálódott el. Annyi védintézkedést tettem, hogy egy tenyérnyi rétegelt lemezbe fúrtam egy tizes lyukat, és ezen át fúrkáltam a hármassal, így amikor hirtelen megszaladt a gép, és nem tudtam időben visszafogni, akkor nem közvetlen a mosogatóra csapódott a tokmány, hanem ez a rétegelt lemez elosztotta az ütés erejét.
Igaz, hogy vennem kell egy új hármas kobalt szárat, mert ezt megette az anyag, de ennyiből megúsztam. Nem kellett egy ötperces munkára ötezerért vennem egy semmi másra nem használható célszerszámot...
Köszi, az enyém is innen van és kb. abból az időből. De nagyon merev, az a bajom vele, hogy ha behajlítom, hogy milyen útvonalon menjen, majd elengedem, akkor kirugózik, de nagyon nagyon erősen. Fontos, hogy olyan hajlékony legyen, mint pl. a porszívók csöve. A kis Einhell elszívómhoz adtak is ilyet, de az csak 2,5 méter. Sőt, az összes ilyen elszívóhoz adnak, és mind nagyon hajlékony. Csak rövidek.
Szálirányban egy 2m hosszú asztalt? :-O Azta ... milyen segédet építettél ilyen fesztávra? Komolyan érdekel!
Tudom egyszer mutattál nekem privátba vmi szögvasas megoldást, de az tuti nem szálirányra volt tervezve. Vagy ... nem ilyen hosszú anyagra. Azért 2m-t (plusz valamennyi) áthidalni nem egyszerű, úgy hogy semennyit ne hajoljon meg egy sok kilós marótól.
Hogyne tudnám, kérdezz bátran :D Több mint 3 éve (ez is kedvencek közt lapul). Még azt is tudom, hogy jól tippeltem meg az egyik képed alapján a famennyiséget (privátban elárultad de tán nem titkos infó: 0.4m3-t vettél)
Szép lett a pad ... (bár sokak szerint pont az a "szép" az ilyenekben, ha ütött-kopott) de most ez a mostani egyengetéses sikertelenség megzavart. Úgy rémlett és most megkerestem, hogy te már megcsináltad, rögtön azután hogy elkészült. Bár akkor is volt csíkozás meg belemarás. Akkor ez most a 2. menet volt ha jól értem ... ezek szerint nem is olyan egyszerű ez, csak más videóján nézve (?).
Én ugyan nem asztalt, hanem a csiszolóhengeremet egyengettem ilyen (részben) rétegelt lemezből készült segéddel. Rögtön a remekül sikerült kézi esztergálás után :D
A Tritonnal küldted? Az 6 kiló, lehet ahhoz méretezted alul a segédet? A kicsi Dewalt alatt nem hajolgatott, a csiszolóhenger szép konstans átmérőjű lett.
Gondolom nem szálirányban martad, hanem keresztben. Úgy sose lesz csíkmentes maróval.
Sokat szórakoztam a módszerrel, ha szálirányban csináltam nem volt gond, keresztben nekem is csíkos volt. Sajnos látszódik a legkisebb pontatlansága is a tolószánnak, amin a maró csücsül.
Végezetül a marógéparzenálom cseréje miatt felszabadultak a gépeim és dobozban őrizgetés helyett inkább baráti áron megszabadulnék tőlük. Ha valaki érdekel, keressen!
Makita RT0700CX2J szett - 30e
Triton TRA-001 - 45e
+Triton TRA-001 (magasságállító narancsságra műanyag gombja beesett, ha nem nekem kell javíttatni, akkor 25e-ért magszabadulnék tőle)
INCRA MagnaLOCK Plate MLP7518-AL 18e brutál jó alumínium maróasztalbetét Triton marógéphez összes betétjével - 18e
Aki esetleg ugyanolyan süsü mint én és még nem használja, melegen ajánlom a párhuzamos szorítók beszerzését.
A legtöbb szorítóm valamelyik irányba elhúzza a munkadarabot ragasztásnál és a kisebb dolgok, mint ez az egyedi bútorgomb ragasztása elég trükkös tud lenni.
Gyalupadon kicsit ütött-kopott lett a sok használattól, ráadásul mióta megépítettem (csak Pacman tudja mikor :) ) még nem volt szintbe gyalulva a tetje és picit azért mozgott a végleges állapotában.
Elhatároztam, hogy megcsinálom és mivel amikor építettem még elég béna voltam, a szálirány össze-vissza van, ezért kézigyaluval nem nagyon tudom egyengetni, elkezdtem marógéppel a két madzagos módszerrel:
Katasztrófálisan sikerült. Valószínűleg a 18-as rétegelt lemez picit behajlott, tiszta csíkos lett, ráadásul többször meg is billent a gép, a gyalupad végén vagy fél centit belemart a fába és több helyen kerek marásnyomok is voltak az asztalon.
Végül azt csináltam, hogy 7-es gyaluval végigmentem keresztbe, amíg sima nem lett és utána Rotexxel lecsiszoltam. Az egyetlen marásnyomot, ami túl mélyen volt, megfoltoztam. Párom javaslatára dióból, hogy látszódjon a javítás. Most már van története is az asztalnak. :)
Utána tungolajjal olajoztam. Előtte is az volt rajta, mindig könnyen lehetett takarítani, mert levésni az odaszáradt ragasztódarabokat. Csak arra kell figyelni, hogy a felesleg mindig vissza legyen törölve. Elég szomjas volt, de azért pár helyen volt mit visszatörölni.
RT0700 teljesítménye nekem elegendő volt, a dewalt most picit erősebb, de mindegy.
Még makival szinteztem asztallapot, simán ment 25mm tisztítóval, kisebb fogással, fenyőlapnál.
Maktec mt362 meg 35mm tisztítót kapott ugyanúgy 1mm fogással.
A Dw Élmaró bölcsője annyira jó, hogy beépítettem, nem kell maró lift, az egyenesen tökéletes megoldás lett.
Felsőmaró bölcső van asztalon kívül, 2 párhuzamvezetővel élmarás dominóhoz is töki. Utóbbinál nagy segítség a jobb elszívása és a ledes fénye, ami makin nem volt.
Kb nem akarok másik marót venni, megoldom 6, 8, 1/4 szárakkal amit köll. Mindenre elég nálam.
Ugye főként lekerekítés megy nálam, néha dominó és nút, ezekre mind elég.
Plattolás max nem a hagyományos megoldással lesz majd oszt kész.
Szakmányban én sem. De azért elég sokan megoldják kis(sebb teljesítményű) marókkal is a mókát. Kis Dewalt (ilyenből többet is találtam), Bosch POF 1400 (németeseket kérdezném, oda tekertem a videót: jól értem fordíttatom guglival, hogy 3 órát mondott az egyengetésre?) , Makita RT0700 .. stb.
A titka szerintem az, hogy egyrészt, ahogy Paco írta: kis lépésekben, másrészt meg ... szünetek. Én mikor hétvégén csináltam a szorítófésűket, a fésűt "fogait" maróval csináltam, kis 3mm marószárral a közöket. 4 fésű, 2-2 menetben mindegyik. Pedig nagy Triton dolgozott az asztalban. Bírta volna valszeg végig egy huzamban. De egyrészt nem lóverseny, cigi meg kvszünet, kis pakolászás, folytatás ... csak kefés motoros gép, sokáig nem nyúzhatom egy huzamban. Én így vagyok vele.
Erről eszembe jutott, hogy az első felsőmaróm, amit vettem, egy Black & Decker volt, 600 wattos. Nem bírta ki az első komolyabb feladatát: akác kapuoszlopok faragását nagyoltam vele 5 mm mélységben már nem emlékszem pontosan, mert min. 20 éve volt.
Utána vettem egy kék Bosch 900-ast, az ma is működik, sőt egész jól, mióta kijavítottam azt a hibáját, hogy nem tartotta marási mélységet.
De az utóbbival se állnék neki asztalt síkba marni.
Ebben egyet értünk. (a vége úgy is az lesz, hogy kell majd másik is a más jellegű munkákra.... Nekem így jött össze a 4db. Illetve 5, de közben egyet eladtam)
"Keményfa asztallapot gondolom te sem állnál neki síkbamarni a kis makitával."
Eltekintve attól, hogy nem óhajtok asztallapot síkba marni, ha csak az a gép állna rendelkezésre, miért ne?
Mint írtam, türelem. Nem kell egyből 5mm-es fogást venni, a harmadával bírni fogja. A kisebb átmérőjű szerszámot meg kompenzálhatja a magasabb fordulata.
"De pl maróasztalba szerintem egy nagyobb darab dukál."
Ezzel sem fog senki vitába szállni, de amíg nincs nagyobb, működik ez a kisebbel is. :)
De nehogy félreértés legyen, pillanatig sem állítom, hogy ne lennének a kisgépnek korlátai. Ezt pl. "nehéz" lett volna azzal egy menetben megcsinálni.
De pl. ebbe az asztalba a szögvezető vezetőhornyát (15x6mm) és a szögvezető íveit a 3709-es Makita élmaróval martam ki, egy mezei 6-os horonymaróval.
Teljesítményben hasonló, az a 700vs 8 vagy 900 mindegy, viszont a nagy különbség sok olyan pluszt ad a dewalt, ami sokkal jobbá teszi (felsőmaró bölcső ég és föld, Ledfény, Élmaró bölcső állítása is jobb, már-már teljes értékű felsőmaróként is használható)
Nagyon jó a maki is, Dw jobb, ez árban is látszódik.
De Stolaz, mondasz róla tapasztalatot? Hogy ne én dicsérjem állandóan xd
A különbség abban rejlik, hogy a skála egyik végén lévő maróval 16 mm átmérőjű maróval 3mm/sec haladási sebességgel 4 fogással 4 óra alatt fogod síkbahúzni az asztalodat a másik végén levővel meg 50 mm átmérőjűvel és 30 perc alatt egy fogással.
Nem a és nem csak a teljesítmény a lényeg. Hanem a terhelhetősége, az "összerakottsága" a gépnek (mennyire tartja meg pl a rögzített mélységet) az, hogy milyen patronok járnak vagy beszerezhetőek hozzá, és ezek milyen viszonyban állnak a megvásárolható felsőmaró bitekkel, stb. Amit te még nem tudsz de majd rájössz. Egy normálisabb felsőmaró bit ami a te felhasználási célodra készült majdnem annyiba kerül mint amennyit te a gépre szántál (20-25 ezer HUF)
Mondtam én, hogy ilyen drága csövet vagy ilyen drága helyen vegyél? Valamikor én Csongrádon a Kubikos szobornál az Ifjúsági ház melletti gazdaboltban vettem ilyen átlátszó és hajlékony gégecsövet - igaz vékonyabbat, de volt több fajta. Persze időközben volt egy tulajváltás és lehet már nem is árulnak ilyeneket...
(Emlékeim szerint ismerős vagy a városban és talán tudod hol a bolt.)
"a műhelyem néha tornateremként is funkcionál"
Ez nem lehet gond. A csövet átugrálva vagy magas térdemeléssel átlépkedve is fogynak a kalóriák és "ég a zsír". :)))
Tehát akkor nem szükséges a gyantás tanácsokkal foglalkozni, csak akkor ha kifejezetten gyantás felületet látok?
A falon lazúroznék, oda nem használnák viaszt. Van lazúr amit lambérián kipróbáltunk, tetszik. A lakk pedig fényes felületet ad neki ami védi is a kisebb karcoktól.
Úgy tudom, hogy a pác nem véd semmitől, a lazúr viszont igen. A falon nem okoz problémát a választás.
A padlón, ott igen. Mondod, hogy az olajozás viaszolás is csúszik. Ez így kicsit megfogott. Ebben az esetben lehet a végén oda marad a pác és a lakk, max a gyerek majd kap cúszásgátlós zoknit.
Mindenképpen tájékozódni fogok még, a padló burkolása messzebb van.
Szoktak hajópadlóval burkolni a falra is. Nem tudom mikor mi indokolja pontosan, de jól néz ki. Illetve jelen esetben ez a tetőtérben történik a cserepek alatti szigetelés fölé. Én jobban érzem magamat ha vastagabb a burkolat rajta.
Szerintem attól függ, hogy mire kell. Keményfa asztallapot gondolom te sem állnál neki síkbamarni a kis makitával. A kérdező nem írta mire kell pontosan, csak azt, hogy főleg keményfára akarja használni. Lehet hogy 300kg-os epoxi-fa asztalokat akar síkba marni, arra viszonylag kevés lesz az összes általa linkelt maró.
Egyébként egyetértek veled, a 6 kilós tritonnal nyilván nem olyan kényelmes kézből dolgozni, mint a kis makitával. De pl maróasztalba szerintem egy nagyobb darab dukál. (de ezeket csak gondolom, nem személyes tapasztalat, a maróasztalom még egyenlőre csak fejben létezik)
Ugyan engem sem kérdeztél, majd megírja 409 is honnan szermányolta .. de mivan?? :-O 21 ropi/méter?? :-O Biztos hogy nem aranyból van az a belső spirál? :D
Én anno (2015) itt vettem 8m-t. Abból aztán 4 nem kellett, továbadtam Bari topiktársnak.
Ettől jobb és több nem kell neked sem. Nekem akkor párszáz ft-tal volt olcsóbb métere. most ~ br. 4e Ft/m, de igen jó minőségű. Én már évek óta vonszolom a durva betonpadlón, szedem le és teszem vissza a gyalugépre/ről. Semmi baja. Csak ajánlani tudom. De várd meg 409-et is, sanda gyanúm hogy jobb áron mond neked ilyesmit.
Nekem a tokmányos fajtából van egy, ugyan így néz ki mint a linken szereplő képen, csak a zöld helyett piros a műanyagja. Érdemes használatba vétel előtt szétszedni és lítiumos zsírral megtömni a szöghajtásnál, mert gyárilag kicsit spórolósak vele. Amit megvettem kb 2 éve szinte egy mogyorónyi zsír ha volt benne. Azóta nem volt sokat használva, de amikor kellett tette a dolgát. A tokmánya a vékonyabb fúrókat is jól megfogja, kb 6mm-ig használtam benne fúrószárat, de többet 1,5-2mm-es volt használatban, illetve süllyesztő fúró. Bitet pz csavarhoz használtam benne egy toldóval, nagyrészt 3,5 és 4mm-es csavarokat tekertem be előfúrás után bútorlapba. A háza full műanyag, csak a tengelyek illetve a szöghajtás fém, illetve a markolat szára amivel a házba be lehet csavarni.
Mostanában merült fel bennem először egy célfeladathoz egy sarokfúró/csavarozó kütyü beszerzése. Szerencsére vagy nem, de éppen most lehet majd kapni a Lidliben.
Mivel egyikről sincs tapasztalatom, kérdésem: mennyire használható ez a Lidlis cucc? Megéri-e a háromszoros árkülönbséget a Wolfcraft? Ha meg van valami még jobb és olcsóbb tutitipp, az már maga a Kánaán lenne. :)
Köszi Adam, meghányom-vetem a torsion boxot, bár a "normál" méretű hobbiasztaloknál sincs ilyen struktúra, csak valami nagyon alap keret (bár ott a hossz/kereszt bordák olyan 30cm körül vannak).
Torsion boxnál ugye nagyon fontos, hogy a rács elemei ugyanolyan magasak legyenek, itt már minimális eltérés is gondot okozhat, ha az alsó/felső skin nem fekszik fel teljesena rácsra.
Van Vecsésen (ott lakom) egy CNC-s lapszabászat, szerintem ott leszabathatnám a bordákat, és akkor a pontosság is adott, meg a porelszívás is.
Tudom van 2 ezer környékén is, de tényleg olyan merevek, hogy alig bírom hajlítgatni. De ez nálam szempont, mert sokszor bontom a gépek és az elszívó közötti kapcsolatot, mert a műhelyem néha tornateremként is funkcionál. (Ping-pong asztal futó, bicikli, stb. gépek.)
Erről jut eszembe ez a tavalyi "post":
"Két hónapja vettem bérletet egy finess edzőterembe. De azóta egy dekát sem fogytam. A jövő héten személyesen is bemegyek megnézni, hogy mi lehet a probléma."
András biztosan válaszol hamarosan, addig az én véleményem is egy elgondolás a kérdésedre: Mivel a tengelye nem fából van. A fém tengelynek elég hosszú furatot kellene kiképezni egy ekkora ( min 60 cm )fából készült hengerbe. Azt nem gondolom hogy vasból értelmes dolog ilyent csinálni. A 110 mm-es lefolyócső eszembe jutott, de mivel nem fogok ilyen csiszolót fabrikálni ezért nem is filóztam rajta. Viszont van egy görgős állványom ahol pont bele való csapágyak vannak a műa. cső két végén.
Az általad linkelt "szalagtovábbítós" részhez kapcsolódik a kérdésem. Nem csak nálad, hanem sok yt videón is azt látom, hogy az ilyen és ehhez hasonló "tengelyeket" rétegelt lemez karikákból rakjátok össze. Miért? Miért nem egyszerűbb leesztergálni? Mert nem lesz homogén a keresztmetszet a bizonytalan késvezetés miatt? Vagy mert később vetemedhet a tengely?
Ahogy írják előttem. Mindent meg tudtam oldani vele csak okosabban és türelmesebben kell hozzákezdeni. Vagy egy RP2300 makitám is az már más kategória, ha az elkapja az inged sarkát, akkor komoly károkat tud okozni benned:) Na jó ez nem volt vicces a minap belinkelt eset miatt
Pont ezeken az eszmefuttatásokon mentem keresztül csak én a maróasztalnál (ahol igaz nem feltétlen ugyanazok a követelmények). Végül én tengelyezni fogok és rajta egy lineáris block, mindez két oldalon és kicsit széen egy megvezető. Ezekhez a block-okhoz lehet venni féket is.
Úgy összességében nem érzem ezzel a megoldással magam komfortosan, de egyszerűen nem találtam meg a fegfelelő elemeket vagy túl drágák voltak.
"A Makita RT0700CX2J nem gagyi, de inkább élmaró mint rendes felsőmaró (elég kicsi a teljesítménye)."
Nekem valahogy egyre inkább az az érzésem, hogy mára ezzel a teljesítményhajszolással sikerült átesnünk a ló másik oldalára. Anno voltak nekem 550W-os Ferm felsőmaróim, és azokkal is remekül el voltam vagy 10évig. Az a Makita a 700W-tal nagyon sok mindenre alkalmas, persze tudni kell a korlátait. Aki azt gondolja, hogy ezzel iparszerűen fog sorozatban termelni, az tévedésben van. De itt hobbiról beszélünk, arra meg sok türelemmel bőven megfelel.
Az, hogy "mire is akarod használni", csak egy pillanatnyi információ, ha azzal elkészül, úgy is lesz majd más feladat.
(mondom ezt úgy, hogy van 550/710/1400/2400W-os maróm. A nagyot használom a legkevesebbet, az 1400-ast meg szinte soha)
Ráadásul ugye a jó porelszívás, mint kritérium. Nem mindegyik gépnek van ilyen kiegészítője ...
Sőt .. egyinek sem (?) a Festoolon kívül. Amúgy vicces hogy a legtöbb fikázós videó azt a porelszívást anyázza, amelyik élmarós üzemmódban köpködi a port alul. Nemigen látsz olyat (a képen látható FT-on kívül) amelyik ne ezt tenné -> nem meglepő módon. De "zárt" üzemmódú marásnál (pl nútmarás) azért működik mindegyik, a Makita is. Főleg az egykezes talppal, aminél elég jól zárt a szívótér. A kétkezeseknél már van nyitott rész bőven, így persze csökken a hatékonyság is. Nekem a kicsi DeWaltnál (D26204K csomag) az is jól működik, nem sok megy "mellé". De majd kipróbálom a Makita klónon, mert mióta azt használom (Hobbit kollégánál van a DW-m, tesztelésen, ami sikeresen lezajlott .... Maestro, már lassan majd megyek érte valamikor :D) én a porelszívó csonkokat még fel nem raktam. De teszek vele is egy próbát, levideózom és közzéteszem.
Nekem sajnos volt vele tapasztalatom. Kezdetekben, mivel csak egy kalapácsom és csavarhúzóm volt, nagyon elején kellett kezdeni a műhelyfelszerelést, ezért beruháztam egy pontosan ilyenbe.
Természetesen egy ipari hulladékról beszélünk, e felől ne legyenek kétségeid, viszont segített kihúzni addig, amíg beszereztem egy jobbat.
Viszonylag szerencsém volt a merőlegességgel és a körfutással kapcsolatban, a kezdetekben legalább is elment, valószínűleg merőlegesebben furtam vele, mint kézből.
Teljesítménye csapnivaló, apaf3j elmondta a tutit: abból az 1550w-ből olyan max 200w lehet az igaz, a többi pedig a fűtésszálra megy. Pillanatok alatt tűzforró lesz a motorja és bármitől lefullad.
Semmit sem ér, ehhez képest kell eldöntened, hogy mennyire fáj kiadni 25eFt-t érte, hogy legyen oszlopos fúród.
Pedig amiket említettél azok sajnos ebbe a kategóriába esnek. A Makita RT0700CX2J nem gagyi, de inkább élmaró mint rendes felsőmaró (elég kicsi a teljesítménye).
Egyébként van a makitának, bosch-nak, dewaltnak meg szinte mindenkinek "nem olcsó, nem gagyi" kategóriás marója, de az inkább a 100k+ kategória. Ha olcsót akarsz akkor triton, azt szokták szeretni, de azt sem fogod megúszni ezeken az árakon.
Ha leírod hogy pontosan mire használnád akkor lehet többet tudnánk segíteni.
Ránézésre ugyanaz a konstrukció, mint a hasonló Einhell, Scheppach és társai gépek. Volt efféle Einhell, igaz, azt csak 500 wattosnak mondták. Az 1550 wattot ennél valószínűleg kínai wattban számolták, és kettővel meg is szorozták (vagy van valahol egy 1000-1200 wattos fűtőszál beépítve :) ). Lemeztalp, igaz, viszonylag vastag lemezből. A tokmány jó eséllyel lötyög, de ha szerencséd van, meg lehet szorítani úgy, hogy már csak alig lötyögjön, de még ne nagyon szoruljon. Az enyémen a fúrószár há'Istennek merőleges volt az asztalra, de olvastam olyat, hogy ez sem mindig van így. Sajnos ennyi pénzért nincsenek csodák. Nem használhatatlan, de még a fához szükséges pontosságot sem mindig könnyű elérni vele. Szerintem. Én akkor szabadultam meg tőle, amikor az asztalra rögzített vezető mellett, jó minőségű fúrószárral sem sikerült pontosan egy sorba fúrnom néhány lyukat (tudom, furatot...) Nem volt nagy a szórás, de szabad szemmel már látszott.
Egy biztos: én a Skilt nem választanám a helyedben. Én egy 20 évest használok, amik még más kategóriát jelentettek. Ennek is megvannak a hibái, de a mai Skil nem ugyanaz a minőség, mint akár a Makita vagy a DW.
Ja igaz, a költségből az lejön. Akkor mégjobb biznisz :D Magához a marokanyához valóban nem kell, csak én fejben hozzátettem azt, amiRE rámegy a marokanya.
Pontosítok, marokanyához minek a kapupánt csavar? Marokcsavarhoz igen. A 120 ft-os marokanyát én nem találom sehol, amit linkeltél ahhoz is hozzá jön 153 ft mert az M4 a 183 ft-os. Na ná hogy érdemes csinálni , 8 db esetén közel 3000-et lehet sporólni---az is pénz és a saját gyártmány akkor is jobban tetszik, ha nem vagyok igazságos.
A Fusion-t nem ismerem, mi Autodesk Inventor 2018-at használunk cégnél, meg is rajzoltam vele eddig minden felmerülő alkatrészt, ha kell segítség 3D tervezésben szólj, lehetőségeimhez mérten szivesen segítek :)
Lehetne vele, nade ... az lenne igazán a kecskéspornó, Kofic :P ... sztem ez annyira azért nem, ha "működik" az anyag. Ha nem a saját hanem versenytempóban csinálom, max nettó fél-hn óra alatt kész 8 tekerő, menetvágással, oszloposon "sorozatfúrással", körmösanya benyomással, 2k epoxyval beragasztva. Ugye írtam h nem spórolás volt a cél ...... de ha jobban belegondolok, még ki sem számoltam. De az anyagköltsége 1 marokanyának: 1 db kapupántcsavar meg egy körmösanya darabára. A faanyag ára sztem elhanyagolható. Annyira nem rossz biznisz ez. De tény hogy egyszerűbb a műa kész anya használata.
Ja, meg mert nincs (még) vágó marószáram. De ha lesz se ilyan sorozatkivágásra fogom használni. Csak gyakorolni azt. Ez a masina erre való.
Paco: miii, azé' egy kör vagy "alakkivágás" még menne, sztem :P Autodesk Fusion 360-at szagolgatom, amikkel eddig gyakoroltam csak játékok voltak. Bár maga a free licenszes Fusion 360 is "játék" az Autodesk palettán, de nekem még azért van mit leskelődnöm -> ezt eltaláltad.
Annyi árnyalás van a fatiplinél, hogy nagyobb mint 8 milli, ugye úgy ütöd be a 8-as furat a, a bordák miatt.
Én többször használtam már tiplit zárásnak, levágása után gyak résmentes, de ha kis faporral megsimogatom (kijött ragasztó esetén) akkor meg pláne jó, de erre egyszer volt példa, mikor hülyén fúrtam.
Ugyanakkor jobb a 8-as farúd, más az anyaga kicsit, szebb az eredmény vele, de általában csak méteres 8-as fatiplim volt otthon xd
"és nem tudom, hogy ebben az esetben szükségem lenne-e arra, hogy a fordulatszámot szabályozzam?"
Igen, szükséged van. Nem csak különböző fák, hanem különböző átmérőjű marók léteznek, és a fordulatszám szabályozás a kerületi sebesség megfelelő beállítására szolgál.
"hogy nekem fontos szempont porszívóhoz csatlakoztatva a hatékony porelszívás."
Festool? Itt lejjebb minden festool hívő azt állítja, hogy a gépeik egyik legnagyobb erénye az erős elszívás. :)
Pedig pont azt a makitát vagy a Dewalt-ot akartam ajánlani. Ezek élmarók és felsőmarók egyben. Használtan is lehet nézegetni. Talán a legutóbbi beszélgetések (itt) inkább a dewalotot hozták ki jobbnak. Persze az is fontos, hogy hányszor és mire akarod használni kicsit részletesebben. Vannak olyan melók, amihez 1500w alatti gépet nem is ajánlanék. Nekem már füstölt el egyszer a makitám (RT0700) mert nem bírta. A fordulatszám szabályzó adta meg magát.
Vagy ha tudnátok mást ajánlani azt szívesen veszem. Olcsó, gagyi gépet nem akarok venni.
Ja igen, amit elfelejtettem említeni az az, hogy nekem fontos szempont porszívóhoz csatlakoztatva a hatékony porelszívás. Néztem a Makita RT0700CX2J kombi gépet is, de arról olyan tesztet láttam ahol kiemelték, hogy az elszívása nem túl kimagasló, egyébként jó gép.
Igen :) Illetve nem. Nem perverzió, vagy küzdés vagy spórolás volt a cél ... egyszerűen volt időm, és gondoltam: miért ne.
Másrészt nem volt itthon marokanyám és el akartam vele készülni. Tudom hogy nem drága, Mibimtől vettem már marokcsavart. Engem jobban érdekel, hogy miafrancért repedezik szét egy rétegelt lemez ... ld pl itt is. Azért nagyon nem kéne. Érdekes, mikor a hengercsiszolómhoz csináltam a szalagtovábbító hengereket, egy sem pukkant meg a "pogácsák" közül, pedig itt 100 feletti körkivágás volt.
Mindegy .... tudok aludni, nem tart sok időből megcsinálni egy DIY marokcsavart, csak zavar ... eddig nemigen találkoztam ilyennel, pedig építettem már "ezt-azt" rétegelt lemezből.
Szorítófésűk, azon belül tekerők folytatás ... ez a rétegelt lemez mostanság már másodszor vitt a sírba.
Újra fogom gyártani a már elkészült tekerentyűket is, találtam jópár bükk kerítéslecet, pont jó a vastagságuk, szélességük.
.
Érdekes, hogy pl a gépeim, a műhelyszekrényem .. sok minden készült már rétegeltből, de csak mostanság sikerül mindig ilyen "szétváló" lemezekkel összefutnom. Fene se érti ... gondolkodtam azon, hogy túl kicsi karikákat vágok ki a körkivágóval .. de ez az elmélet meg a hengercsiszolónak a szalagtovábbítós része miatt bukik. Akkor több mint 100 karikát (50-es átmérővel) vágtam 12-es bükk rétegeltből, egy sem vált szét.
Jogos :) A végén értettem. De tipli meg dübel -> a falba/mennyezetbe betett, legtöbbször műa. "hüvely. Azért az első 100 tiplis képtalálatból előfordul 2x is a fatipli.
A fatipli annyit "súlyosbítana" az összképen, hogy ugye annak recés az oldala, nem úgy illeszkedna a furatba (hiszen őt nem látszó kötésre találták ki). Valamivel jobban látszana emiatt a kontúr. De nem sokkal ...
Ízlés kérdése, de amikor azt írtam itt hogy "szexepil" is lehet a jobban látható dugózás, azt erre írtam. Például a tölgyhoz képest vmi világos fából is lehetne a dugó, kontrasztként (pl juhar, fenyő) De ha nagyon kevésbé látszót akarsz -> saját anyagából kivágod. Vagy elfogadod Guru ajánlatát, viszel neki saját anyagot és kivág neked pár dugót.
pacman_123, Paco155: ja, persze, a dugóra gondoltam. :) Nekem a tipliről mindig a fatipli jut eszembe, ami erősen hasonlít a most esedékes dugóra. Amibe a csavar megy, az meg a dűbel.
A leírásból az tisztán látszik, hogy ez pont arra való ami a kérdés volt. Az már csak az én beszariságom, hogy az M4 csavarra nem mernék 40 kilót ráakasztani, még kettőre sem.
Igazából a gyári megoldások között azért nem is kerestem mert néha olyan árat kérnek egy két kis szarért hogy csak lesek nagyokat.
A körfűrészemre kéne csináljak egy jó massziv stellert ahhoz kéne. Ha már van motorerő és jó lap.
Kéne valami toldást is csináljak mert így csak 36 cm-t tudok a laptól jobbra áttolni.
Az alany egy Emco mk81 3 kw 3f 250 mm lap.Sajnos csak tartozékok nélkül tudtam megvenni,pedig nagyon jónak tűnik a jobb oldali toldata és a tolóasztala is.
De, mert ahol emelném, ott felül ki van mélyítve, ráadásul az orra és a fara is magasabb egy kicsivel a középső résznél :) (Mint írtam, ez sit-on-top kajak, amelyen van két pár lefolyónyílás, az ezeken átvezetett hevederekkel akarom felhúzni.)
Akkor ha, 40 cm hosszú, 6 cm széles, és 5 cm vastag deszkákat vágatok/gyalultatok indulásnak. Ezeket hosszában összetoldom, majd gyalulás, majd széltében tömbösitem.
Elég a darabok felületét ragasztózni, vagy kell esetleg valamilyen "csap" is?
Biztos úgy van, de most kerestem a linkelt honlapon, ilyet találtam, mondjuk ez se rossz és (gondolom) be lehet menni megnézni. Meg a honlap sem tűnik épp "mainak", lehet bemenve az üzletbe kitárulk a világ:
Péter, fényképetztem neked a GTS 10 "nagyítójáról":
Az alkatrészlitában a 184 a rajzon egy csavarert mutat, nemtom miért "cover" a nave, de neked arra nyilván nics szükséged. A maradék, a 183-as keret és a lencse:
A lencse a kerettel így egyben van, de mint látható a listában, külön is számozzák, így gondolom úgy is rendelhető a( 273-as alkatrész, 1609902063a gyári szám)
De ha "nagyításra"" vágysz .. kipróbáltam neked a gérvágóállomásom nagyítóján. Első kép: amennyire közel lehet, odatettem. 2. kép: kb 2 cm-re eltávolodva.
Én sok különbséget nem fedezek fel, kicsit az első kép jobb, mert ott a vonalak sem torzítottak (annyira). Nem tudom ér-e annyit hogy ezzel vesződj, meg kérdés persze mennyiért tudod a végén beszerezni - az alkatrész maga sehol nem drága, a kérdés hogy menniyért ér ide.
Szóval ez alapján eldöntheted, ilyesmi kell-e. De én simán a Vajk féle bélyeges vonalon indulnék el, és egyszerűen belekarcolnék egy vezető vonalat, majd vékonyhegyű alkoholos piros filctollal megfesteném.
Öööö .. tipli a fában? :-O Miyen tipli? Az nem a plafonba megy? Abba tekered a csavart ... ezt most nem teljesen értem. 3 centiből ha egy centit süllyesztesz, akkor 2 centis "hús" marad. Amúgy az 1 centis süllyesztést hasra írtam, elég annak fél is, a dugónak nem kell mélynek lennie.
De ha jól láttam nem 100 kilós kovácsoltvas csillárt akarsz ráakasztani. Szóval 1.5 centis hús is elég lehet, de hogy a tipli (ami az én olvasatomban a plafonba megy) hogy vesz le egy centit a fából ... ezt világítsd meg légyszi :)
Köszönöm ismét a tanácsokat. Fúrószáraim vannak, mélységütköző is, hajlékony lapú fűrész is. Azt hiszem, lassan kell egy állvány is, hogy merőlegesen tudjak fúrni.
Akkor ha mondjuk 3 cm vastag a fa lap, akkor abból 1 centi a tipli, hagyok 0,5-öt a rögzítő csavar fejéig, akkor 1.5 centi marad a lap húsából. Mivel három függeszték van, két rögzítési pontra gondoltam. Ez elég lesz, megtartja?
Ne kb 40x10 legyen hanem ha 40 mm széles "deszkákat" tervezel akkor minden darabot pontosan ugyanolyan szélesre vágass/gyalultass le. Miután összeragasztottál hosszában egy szálat utána egalizáld azaz egyben is meg kell gyalulni, hogy hozzá tudd illeszteni a másik "deszkához".
Amikor minden szál készen van akkor széltében ismét elegendő erős préssel össze tudod őket ragasztani ekkor már lesz egy durva asztallapod. Ezt síkba kell gyalulnod vagy csiszolnod és utána méretre vágnod. Mivel ezen művelet során a lap méretétől és a ragasztási hibáidtól függően jelentős vastagságcsökkenést fog elszenvedni így a 3-4 cm vastag asztallapot 5 de inkább 6 cm vastag anyagokból kezdd el*. Persze ha tudsz olan pontosan vágni/gyalulni/ragasztani, hogy a merőlegesek mindenhol merőlegesek legyenek, az illesztések ne csússzanak el (lamello vagy tiplizés javasolt), és a végeredmény siklapúsága milliméteren belül legyen akkor elegendő a kezdeti vastagságot is ahhoz számolni.
*Tehát gyakorlatilag nem 4x40-es stafnikból hanem 40x50 vagy 40x60 deszkák lapjával összeragasztva fogják az asztallapodat kialakítani.
Majdnem azrt akartam írni, hogy ez kizárt, hogy ezt is külön árulják ... de igazad van! Bosch-nál találtam, valszeg Makihoz is lesz, vagy DW (nemtom annak milyen a vezető kukkolója).
183,184,273 - > ebből Petinek min kell a 273, de megnézem a "cover" (184) mit csinál, lehet a "LENS" elég neki.
Amúgy megfutopttuk mi már ezt a kört, évekkel ezeleőtt, amikor Repítő még Repítő volt a fórumon :) Azért emlékszem rá, és most kerestem vissza mert ő is az akkor még általam csak tervezett hengercsiszolójához keresett ilyet, az emelkedés magasságjelzéséhez. És mikor láttam Repítő videóját a csiszolóról, elhatároztam hogy én is építek egyet (és 3 évvel később tényleg :D)
Ő is akart vmi nagyítós csíkozott "izét" venni. Neki akkor elsőre nem jutottunk olyan megoldáshoz, még RFeri javasolt egy jót, "tájoló lap":
Mintha lett volna már hasonló kérdés, de nem találom. Meg egy kicsit OFF is, bocsánat.
A garázs mennyezetére felhúzva szeretnék tárolni egy kb. 40 kilós sit-on-top kajakot. A födém betongerenda plusz betonkefni kialakítású, vakolva. Hogyan rögzítsem a csigákat a mennyezeten, hogy biztonságosan tartsanak (nem szeretnék egyszer arra ébredni, hogy a kajak a kocsira szakadt)? Viszonylag alacsony a garázs, emiatt az lenne jó, ha közvetlenül a mennyezetbe rögzíthetnék valamilyen csigát. Milyen megoldást javasolnátok?
A Boshnak, Makitának meg lehet találni a gépek robbantott ábráit, cikkszámokkal, árakkal. Keress egy szimpatikus asztali körfűrészt, lesz benne ilyen alkatrész megfizethető áron. Cikkszám alapján megrendelik neked egy jobb boltban.
Szerencsére megvan a spúr vezérhangya is, a sváb vérből xd
Igaz nem végleg állítja le a másikat, de egész sokáig ki szoktam bírni addig, amíg nem jönne jól egy erősebb csiszoló.
Festool nem lesz, az 100%, metabo még szóba jöhetne, de csak 450, az meg inkább nagyobb cuccokra jó, így nem cserélek. A 425 csak 1 körös, abban nincs annyi plusz, hogy lecseréljem a kis dewaltot :)