Ha nem akarsz kézi gyalut használni rajta csak "segédként" akár jó is lehet még 40x40-es de ha az oldalára is rögzíteni akarsz (pl. gyorsszorítóval) talán 40x80-as lenne a megoldás.
Összekötőket ne sajnáld lent és legalább a hosszú oldal közepén.
Én már meg is vettem a fenyő vázát egy asztalnak, amiben körfűrész és maró lesz, aztán inkább rétegeltlemez-szekrényt csinálok neki. Könnyebb stabilra csinálni, legalábbis az én módszereimmel.
Én csak azért szavaznék a fenyőre, mint váz-alapanyagra, mert hirtelen nem látom az előnyét az alu váznak. Nem akarod emelgetni csak gurítani, nem tudom alulra mit tudnál szerelni ....
Tisztában vagyok vele, hogy soha nem lesz olyan stabil mint mondjuk ez: https://www.youtube.com/watch?v=FXKYwM0f5WU, de a garázsban, összeszerelésre vagy éppen "outfeed table" (fene tudja hogy mondják ezt magyarul) funkciókra tökéletes lenne.
Mekkora stabilitást várhatok szerintetek, illetve elég-e a 40x40-es profil, vagy inkbább a 80x40-es kellene ? Érdemes ezzel foglalkozni, vagy jobb elfelejteni az egészet és csináljak inkább fenyőből valamit ?
Tyuuu, köszi a tippeket ! (@Ádám és @Tschaby dettó !)
Valahogy ez a Bernardo nekem kimaradt, nem ismertem a márkát eddig. Úgy nézem hogy nagyjából az axminster craft kategória lehet, ami nekem tökéletesen megfelelne. Utánanézek a beszerzési forrásoknak.
PS: Nincs vastagolóm, semmilyen gyalum nincs, most tervezem a beszerzést. Szóval zöldmezős a beruházás :)
Úgy tudom elég jól körüljártad már ezt a kérdéskört is. A Holzmann gépei egy szinten vannak a Bernardoval, vagy elmaradnak tőle? Árban talán egy kicsivel olcsóbbak.
Áh, akkor neked mégse nincsen elég helyed a kétféle gépre... akkor én maradnék a kombinál.
Néha árulnak ilyen egész kicsi öntöttvas asztali gépeket, de igazából azok ácsoknak valóak. Stabil, masszív, de nagyon rövid az asztala, most éppen nem találok olyanról képet.
Szerintem erre nincs jó megoldás. Az összes olcsó egyengető sz*r, megfelelő asztalhosszúság kell és jó anyagminőség, különben nem lesz sík a végeredmény. Vastagolót még inkább találni hobbiszintre, mint egyengetőt.
Kézigyalut nem javasolnék egyengetésre, befonod a hajad, mire végzel, ráadásul a merőleges élt 90 fokra megcsinálni sem olyan triviális.
Két opciót látok alapvetően, mindkettő fájdalmas:
veszel egy régi, békebeli háromfázisú egyengetőt. Azokat is lehet kerekekre szerelni, valószínűleg ez az olcsóbb megoldás.
Eladod a vastagolód és ráfizetsz egy kombigyalura. Ki lehet fogni használtan nem aranyárban. Szerintem a Bernardo ADM260-nál kezdődik a használható minőség. Az a gyalu minőségi hobbiszintre több, mint elég.
2. opció helytakarékosabb is és az átállítással nem rontod el a beállításokat, teljes értékűen lehet használni mindkét funkciót.
Az a baj, hogy ha az a gép "nagy" amit Ádám linkelt, akkor neked nem lesz normális egyengetőd.
Értem én mi a cél, legyen relatíve jó nagy asztala is de könnyen elpakolható is - ezek azért kiütik egymást. Illetve sokkal jobban a Metabo HC 260-at sem tudod elpakolni, annak is köll kerekes kieg, mert 80 kilót nem fogsz akarni ide-oda pakolgatni (én legalábbis már kb évek óta ugyanott kerülgetem, ahova leraktam). De amúgy még mindig az a kategória az, ami alá ha teszel rendes kerekes alátétet, még mindig jól megoldja a vastagolást és egyengetést is.
Neked valami ilyesmi, "kiscuki" Kity gyalut kellene keresned. Csak győzd kivárni amíg valaki elad egy használhatót.
Köszi a linkeket, igazaból ilyen öreg, 3 fázisú, minden extra mentes egyengetője apámnak is van, amit akár el tudnék hozni. Viszont ha egy mód van rá, akkor kerülném, mert:
- Garázsban dolgozom, egy ekkora gépet csak kerekeken tudnék elrakni, és folyamatosan pakolni kellene
- 3 fázist meg tudom oldani, ha nagyon muszáj, (garázsban elő van készítve, későbbi villanyautó töltéshez, de kiépítve egyenlőre még nincs)
Sziasztok! Vettem egy régi pianínót, eléggé ütött-kopott állapotban. Politúrozott felületű. Szeretném rendbe tenni esztétikailag, mert a hangja szép. Sajnos én nem mernék vállalkozni a politúrozásra, nincs benne gyakorlatom, és nem ezen szeretném megtanulni.
Tudtok ajánlani valakit, aki felcsiszolja, majd újrapolitúrozza? Valamennyire szét lehet szedni, de a legtöbb részét a helyszínen kell megcsinálni, mert igen nehéz a hangszer. Előre is köszönöm.
Ez nem olyan nyomáskapcsoló mint a mostaniak többsége.
Ez nem az a fekete műanyag doboz rajta egy piros fel-le dolgozó pöcökkel.
Ez a tartályon van fixen betekerve menettel, kb olyan mint egy hőgomba. Kiáll egy kb 2 cm-es átmérőjű henger kb. 1,5cm magasan rajta két darab csatlokzó-kiállás. Ez van bekötve valahogy az elektromos bekapcsológomb környékére.
Muszáj volt lekötnöm az egyik vezetékét mert másképp nem tudtam volna leszedni a motoregységet a tartályról.
Ezért is gondolom, hogy nagyon nem köthettem félre, mivel csak 2 db vezetéket húztam le a 4 ből, és az egyiket meg is jelöltem a lehúzása előtt.
Kevés esély van rá, hogy nem tudtam a helyére visszadugni. :)
Nem követtem a gondolatmenetedet a kezdetektől, így most nem tudom mik a lehetőségeid de azt hiszem helyed ezek szerint van és a kereted sem éppen nagyon szűkös... 150 ezerig bezárólag pedig teli a használt piac egyengetőkkel... lentebb két link az első oldalról. Egy gyári kivitel azt hiszem többé-kevésbé máris garantálja a használhatóságot.
Mindenképp jó ha van elég hely hogy külön legyen a két funkció, hiszen sokkal kényelmesebben használható.
Gyalugép a kérdés, tudom, 1000x kitárgyalt téma, de a kérdésemre továbbra sem találtam választ...
Szóval ott tartok, hogy vagy veszek egy metabo HC260-at, vagy egy DeWalt vastagolót és mellé egy ... egyengetőt. A pontozott rész a kérdés, mert szokásos beszerzési helyeken egyszerűen nem találok normális egyengetőt, olyan áron ami a dewalttal együtt árban felveszi a versenyt a metabo kombigyaluval. Najó, ez ferdítés, mert igazából kettő darab egyengetőt találtam az outletben, mindegyikre azt mondta hobbit kolléga, hogy "azszar". Tudom, vehetnék egy No7 és egy No5 jackplane-t a lie nielsenéktől ebből a pénzből, de lehet hogy negyed köbméter után földhözvágnám :)
Mit gondoltok ?
Nem ipari felhasználásra lesz, évente 3-4 projektben lenne használva, viszont a végeredmény minőségére érzékeny vagyok, de nincs "kedvem" 500+ pénzeket kiadni egy "rendes" kombigyaluért.
Azt látom hogy kisebb a T4es köve ezèrt nagyobb a fordulata gondolom a ker.seb. miatt. Csak a teljesítmènye, ill. a gyalukès hossza (nálam 260mm) ami aggaszt a kisebb változatnál. De ha ezekkel nincs gond akkor lehet beújítok egyet...
A nyomáskapcsolókon elvileg van egy rugós csavar, amivel lehet szabályozni, hogy mikor kapcsoljon. Lehet, hogy túl erősre van húzva, és csak azért nem kapcsol le. Egy próbát megér visszacsavarni. Csak ne fejmagasságban. :))
Jaja. A gyári kő ugyanaz a két gépen, csak a T4 kisebb.
260mm-ig jó a leírás alapján, HSS kést is gyorsan meg tudtam élezni és jobb lett, mint újkorában.
Visszaolvastam a hozzászólásomat, időközben a fúróélezőt feltétet is megvettem. Eddig ez a legdurvább cucc a Tormekhez, csak ajánlani tudom mindenkinek.
Az a helyzet, hogy van egy komód,amelynek a betét színe maggia tölgy, de hiába kerestem a lapszabászatoknál ilyet nem találtam. Ez valami speciális szín vagy van egy másik neve ?
Semmit nem tudunk arról. Hogy hogyan tekeri fel. Ha pl. átfedéssel, de a forgásiránynak háttal azaz az átfedés előre mutat akkor..... Ha illesztéssel tekeri, és az illesztés nem pontos akkor is..... És még van pár "apróság".
Anno a műanyag-gumi hevedereket csiszoltuk a cégnél hengercsiszolóval a toldáshoz. A gumin fogott akkorákat, hogy megállt a hajtás. A csiszolószalagot egyszerűen rátekertük a hengerre. Na nem simán, hanem a hengerre előbb kétoldalas ragasztószalagot tettünk és arra a csiszolót. A vége semmivel nem volt pluszban lerögzítve, mégsem vált le. Én megpróbálnám a kétoldalas ragasztószalagot alátenni.
Azt nézném meg, hogy nem lazul-e meg egyre jobban a csiszolószalag a dobon. Tehát áteresztesz pár deszkát jobb-közép-bal oldalon. Majd leállítod, megnézed hogy nálad nem lazul-e úgy fel, mint ahogy a videóban az úr elmondja. Aztán a második menet után is .... és így tovább. Ha végis szoros marad, akkor sok minden másra nem tudok tippelni, minthogy a szalag rossz minőségű. De ha lazulgat, akkor az is okozhat szakadást, szerintem. És akkor jön az amit a videóban is mutatott az úr. Illetve hogy próbálgass másik fajtát. A Mirka márkáról itt csak jót olvastam, de a Hermes-t is a jobbak közé sorolják.
Én a helyedben vennék kb. 10 m-t papír hordozós szalagbó és tesztelgetném.
A két tartó, ami a terasz lábai alatt van. 5-ös anyagból készült, majd porszórással lett festve. Végül nem a négy sarkába került furatokon keresztül rögzítettem, hanem az alatta lévő betontuskó közepébe egy 20-as menetes szár került, a talp ki lett fúrva alul-felül, úgy lett ráhúzva, majd lehúzatva. A fa oszlop közepébe meg csak egy kis fészket kellett készítenem, hogy szépen leüljön a helyére.
A többi korlátoszlop az hibrid. Akármilyen oszloptartót vehettem/készíthettem volna, az előbb utóbb megadta volna magát, mert a korlát oszlopainak a felső vége nincs rögzítve. A megoldás a következő lett: 60x60-as zártszelvény oszlopok lettek lebetonozva, a földfelszín feletti részük a végleges oszlopmagasság minusz 10 centi. A faoszlopokat méretezés, gyalulás után hosszában kettévágtam, majd a nagyobb darab közepéből kifűrészeltem/kimartam a 6x6 cm-t. Ezután a két darabot visszaragasztottam egymáshoz, így ráhúzhatóak lettek a vasoszlopokra.
A talajhoz való rögzítés alatt azt értem, hogy ott nem csak statikus terhelés van. Bár nem tudom, hogy miféleképpen keletkezik a felhajtóerő (aki úgy érzi, hogy tudja, valójában az sem tudja), de van. A tetőszerkezetek estében is létezik a ilyen erőhatás, köszönhetően a szélnek. Ez olyasmi, mint a biciklitároló a térkőbe csavarozva: egyszer jó, utána megint jó, de a sokadik alkalommal vajon miért jön ki egyszerre mindenhonnan a térkő és miért dőlnek el a kecskék?
Nekem meg nem tetszik - ez ilyen. Ha Ádám és az asszonykája elégedett, akkor jó, nem ellenemre való a kivitelezés.
A talajhoz való rögzítésen nem tudom mit látsz, szerintem láthatólag jó masszív vasalaton áll. De egy klasszik oszloptartó vasalattól biztosan masszívabb.
A sötét szín/fémszínű csavar meg igen, ízlés kérdése .. nekem pl tetszik, pont a kontraszt miatt.
Tőlem leginkább amiatt érdemli a pluszt Ádám, hogy saját terv + munka. Ha jól értettem :)
Ebben a videóban pnt ennek a modellnek tekinti át pár hibáját az úr. Innetől pont azt magyarázza, hogy a gyári szalagrögzítés úgy sz*r ahogy van, és mint látható körbetekerte inkább valamilyen ragasztószalaggal:
Azt mondja hogy a gyári rögzítéssel, pár menet után "become loose", azaz "kilazul". Nem tudom nálad nem ott szakad-e el, tehát nálad sem funkcionál tökéletesen. Esetleg megtámogatni azt a beszorító darabot valami vékony gumidarabkával, akkor nem lenne olyan "éles" a leszorítás.
Korábban elmondja a videóban, hogy a gyári előtoló szalag túlságosan csúszós, azt nagyon érdemes lecserélni valam jobbra.
Nekem saját gyártmányú hengercsiszolóm van (itt megnézhetsz pár képet róla) , amire én tépőzáras Hermes márkájú csiszolópapírt teszek (P40/80/120 -as van egyelőre, 25-25m mindegyikből).
Nekem szakadni még egyik sem szakadt. De mondom, nekem tépőzáras van ami azért kicsit más mint ami neked kell. De ez a cég elég sokféle típussal és márkával foglalkozik, szerintem nézz körül és próbálj ki mondjuk egy jobbfajta vászon alapú csiszolószalagot. Nem ismerem ezt a Deerfos -t, azt látom hogy valami indiai gyártó. Mondjuk ettől még lehet jó a papírjuk....
A továbbítószalagra is lehet hogy találsz náluk megfelelő hosszúságú végtelenített csiszolószalagot. Árulnak 630-1300mm széles szalagokat, változó hosszúságban, de ha épp nincs olyan hosszú mint neked kellene, lehet le is gyártják -> meg kell őket kérdezni, van a honlapon kapcsolati adat:
Illetve amire Gábor is célozgatott, nem tudom nem fogsz-e kicsit sokat és azért szakad a szalag. Meg hogy használod-e a teljes szélességet. Meg hogy tisztítod-e a szalagot valamivel időnként (nem tömíted-e el nagyon, az sem mindegy nyilván hogy mit csiszolsz le vele)
De mondom, első körben és azt szeretném tudni, hogy hol szakad a szalagod.
A tiéd az egy régi típusú T tag felül az órának a csonkjával, előre a kimenetével és alul a bemenettel. Az újak azok integráltak az órával, olyat mint a tiéd nem fogsz találni sehol. Illetve fogsz de annyiért szinte új kompresszort veszel. Nem valami különleges cucc az, csak még Noétól maradt rád, Mózes óta ritkábban használják. :)
Vagy csináld amit Feri javasolt (bevinni O gyűrűt szerezni hozzá, és cserélni), vagy marad az, hogy az új nyomásszabályozó az másféle lesz rajta. Amúgy nekem a kisebb kompresszoromnak a 25 literesnek azt sem tudom, hol van az a fekete műanyag borítása, és egész jól elvan nélküle. ;)
Azért nem adok rá egy pluszt*, mert nekem 'tájidegen' az a sok-sok csavar. A talajhoz való rögzítés is hagy némi kívánnivalót - szerintem, de utóbbira nem teszem fel a tökeimet tétnek (mert nem ismerek minden részletet)...
[*de adok, mert olyan, mint egy zsiráf: szép meg érdekes is, de otthonra azért nem kellene...]
A külső gyűrű az még jó is lehet, de ami a fehér korongon van az nem sima körkeresztmetszetű gyűrű, hanem kicsit széles, és a külső fele lapos. Hogy belül milyen azt nemtom.. nem szedtem le a helyéről.
Mosd ki belőle a vízkövet, meg a sok trutyit, és rakd össze, mert jó eséllyel újra légtömör lesz. Az enyém az lett. Az teszi tönkre, hogy benne csapódik ki a pára, és megeszi a spiáter házat. De ez nem annyira néz ki rosszul, mint volt az enyém.
sziasztok, ki tudja megmondani mi a neve annak a zsanérnak ami nem a széleken fog hanem alul-felül tű szerűen illeszkedik az ajtóba? főleg régi bútorok ajtóin látni ilyet.
Ezen már túl vagyok. Megkentem szilikonzsírral, de semmi változás.
A nyomásmértéket meg nem is tudom, mivel fel sem tud tölteni, a motor max 5 bar-ig nyom utána csak tartja ha járatom, ha pedig leállítom a motort akkor meg szinte süvít a levegő bárhová is tekerem azt a piros tekerőt. :(
Csinálj egy próbát. Vastagon kend meg szilikonzsírral úgy szereld össze. Természetesen át fogja fújni előbb utóbb, de addig is meg tudod hallgatni, alacsony nyomásról felfelé indulva, hogy sziszeg-e. Ha először nem, és utána kezdi akkor ott a bibi. Szerintem ilyen szabályozó egyben kapható valahol, holnap rá tudok keresni.
A pirosfejű alkatrészen nem nagyon probléma a csere, de nem ott ereszt, hanem "belül", és a piros tekerő alatt jön a hang. Ellenőrizni nem tudom, mert egy zárt rész, de 99%, hogy onnan jön a szuszogás.
A fehér korong szélén lévő lehet a ludas, de gőzöm sincs, hogy hol lehet ilyen gumikarikát kapni, ami ide passzol.
Amikor kezemben fogva, nézegettem az alkatrészeket gyanúsan "kotyogott az elvi helyén. Szerintem nem kellene kotyognia...
A kérdésedre a válasz HolzMann zs 560u hengercsiszológép,
A csiszoló papir meg Deerfos
Sem a géppel sem a csiszoló-szalaggal nem volt szerencsém sajnálom. Szerintem a fogás vétel amit a fejembe vertek az, hogy 0.2 mm fogásokkal közelítjük a célt lehet a gond.
Nekem nem kell nyomáskapcsoló, mert az én kompresszoromban az egy külön bizbasz, és az én kiállásom a tartályon egy külső-menetes cső amibe beletekerem ezt a szabályzót, míg a neten gyak csak olyat találtam ami szintén külső-menetes volt a szabályzó.
Akárhol máshol? Cseréld az egészet. Nemrég újítottam fel egy kompresszort Kínából rendelt komplett nyomáskapcsoló+szabályozó+csatlakozó készlettel, teljesen jól működik.
Ezt már letöltöttük itt jó pár éve. Többen belinkeltük már. De jó néha felfrissíteni, hogy a nem visszaolvasó tagok is elérhessék. Kár, hogy megszünt ez az újság.
Alapesetben simán elfogadnám tesztre, de gyerkőc mellett nagyon képlékeny mikor tudok lemenni melózni és sokáig nem szeretném nálam tudni :)
Ha nagyon kong vele egy 6x3x2-es helyiség akkor ki fog esni. Erre vagyok kíváncsi. Ha nem jó, akkor esélyesen a maki vagy nilfisk gép marad, csak méretben hatalmasak ezek már, ezért akartam inkább Dw felé menni, viszont ehhez kevés cucc van, pláne most a korona miatt...
Nekem Metabo van. Tényleg nagyon hangos, de azt nem műhelyben használom, hanem gépész munkáknál "idegenben", ott nem zavar a zaj, fontosabb, hogy jól működik.
Biztosan van valami előnye, de a katonaságnál én konkrétan kerestem kettő szekrényajtót a matrac alá, mert az úgy sokkal kényelmesebb volt. Ezt embere válogatja, nálam jelenleg olyan matrac van, ami hasonlóan viselkedik mint egy tégla (nekem igazándiból nagyon kényelmes). :) Anyámnál félkemény hab, de szerinte nagyságrendekkel jobb, mint a rugós verzió. Szóval ebben nem tudok segíteni, mert van akinek a pap, van akinek a papné, van akinek a kutyája a kívánatos... Mindenek előtt azért én a helyedbe fekvésügyileg kipróbálnék pár hideghab matracot is - mert néha sokkal kényelmesebbnek tűnik, mint a bármiféle rugós kivitel - de ez csak egy tanács. Ellenben nem mindegy, hogy éveken keresztül min alszik az emberfia.
Amiket berajzoltál, s "keretmerevítő lécek" címszó alá beskatulyáztál, no, azoknak lélekszámát jelentős mértékben felszaporítod és annyi. Ha lehet, akkor csomómentes(!) léceket keressél (ellenkező esetben könnyen eltörik). Így alulról is lesz talán (jó esetben) elegendő szellőzés. Az eredeti 'pozdorjalap' és az új matrac találkozásánál jó eséllyel nem jössz ki jól penészügyileg, az a pár keresztmerevítő léc is örök nyomot fog hagyni a matracban egy idő elteltével. Ha kifurkálod a pozdorját, akkor meg alaposan meg fogod gyengíteni, és/vagy nem fog megfelelően szellőzni...
S még valami, amit a honvédségnél tanultam: ami nem látszódik, az valójában nem is létezik - számomra ez már ökölszabály... :D Tehát, randa lesz, de ha default nem látszódik, akkor viszont jó.
Köszönöm! :-) A történet itt kezdődött, itt kaptam választ a tölgyfa felületkezelésére, a könyöklő kialakítására és a polírozás alapjaira. Köszönöm mindenki másnak is, ez egy kicsit közös munka volt! (ettől függetlenül, egyszer a szavadon foglak és kipróbálom a Rotexedet! :-) )
Nincs kint porszívó, egyrészt nincs hely, másrészt kétnaponta pakolhatnánk el, mert kell, no arra sincs kapacitás xd így is egész nap szaladgálok, mint a mérgezett egér xd
Amúgy még mindig van felvétel, ha valaki késztetés érez egy jó bandához tartozni :)
Szerintem jó az asr 25 is még porzsák nélkül is.Két szűrőkazettája van nem csak egy mint a hozzá hasonló Bosch-nak.Mondom jó a kézi tisztítás is ha erős.Amúgy voltam a múltkor nálatok de egy porszívó sem volt kirakva. Az asr 25 -ös Metabot meg akartam nézni most jó volt az ára.
A metabo pont a hangos rázása miatt esik ki, amúgy az volt az elsőszámú kinézett masina (starmix gyártmány)
Makita 4210 is képben van (bár hatalmas jószág), ami nilfisk (Milwaukee kb ugyanez csak drágábban :D)
Dwv902 is a rendszer miatt (de ezt meg tudom oldani ha nem dw lesz), ez amúgy még kérdéses, mert cégen belül ritkán van porzsák hozzá, szűrő, stb...
Metaboból iszonyat mennyiség megy ki utcára, de ha akkorát puffog mint mondják, akkor megőrülnék tőle a kis garázsban :D (pedig metaboval nagyon jó a viszony, emiatt se tudom mi legyen vele, majd hétfőn megkérdem metabos faszit, minden nap jár hozzánk)
Csak akkor, ha nem nyikorog házasélet közben. Egyébként meg ki hány tonnát nyom, mindenkinek más és más a jó (és van aki a kényelmes puhát preferálja, az viszont a gerincnek sosem jó).
Griff, jó az új kisfilm. Szép selyemfényű lett a cucc. :)
Annyi megjegyzésem lenne csak, hogy legközelebb ha nem akarsz külön pácolgatni akkor a No126-hoz is lehet kapni fehér olajadalékot és akkor csak egyszer kell felvini a cuccot, de az eredmény ugyanaz lesz.
"és fán kívül kb másra nem (festool mániás kolléga elmondása és festool szerint is)"
Valószínűleg ezt a szomszéd műhelyben az autófényezők nem tudják, és ezért használják megelégedéssel több mint 20 éve festék, és kitt csiszolat elszívására. :P
Legvégső állapotig szív, ezért a kérdés. Eleve egy elszívónak használt eszköznek nem a szívó erő a lényege. Ezért érdekelne tapasztalat, nem teszt. Épp a tesztelt makit nem eroltetjuk, szar, a 4210 a jó kivitel, semmi baj velük, az a másik, amire kíváncsi lennék, 3000 széria nem, nem szervizeltetni akarom állandóan xd
Metabo is nagyon jó, de ha annyira puffog az úgy nem pálya. De nincs elvetve teljesen az asr25 sem, de az saj os nem tisztítja magát, csak kikapcsoláskor.
Nem feltétlen Dw lesz, ami jobb és bírja a faport zsák nélkül, ebben festool ki is esik, csak zsákkal érdemes használni és fán kívül kb másra nem (festool mániás kolléga elmondása és festool szerint is)
Ez jól hangzik! Persze nem lyuggatnám agyba-főbe a farostlapot. Talán 20 mm-es lyuk elegendő, mondjuk 150 darab (ijesztően hangzik?) - és talán a merevítő lécek közelébe (ott kisebb a farostlapra ható hajlító nyomaték). Az ágyneműtartó oldalaira esetleg 3×2 hat db műanyag átszellőző (azok kb 40 mm átmérőjűek).A széleken megfogott Bonell rúgók talán nem adják át a farostlapnak a testünk teljes súlyát. Habár amikor felállok az ágyra ablakot "kezelni" naponta 2-3 alkalommal, akkor eléggé pontszerű lesz a terhelés. (Ilyenkor be is süppedek rendesen - mondjuk ez se tett jót a 23 éves rúgóknak:-)).
Igen, a 2512 még csak nem is félautomata, nem is gondolkodtam benne.
Nagyon esetleg Metabo asr 25, de inkább 35 jöhetne számításba, de arra kolléga mondta hangosan üti le 30 másodpercenként a cuccot, nem erőltetné. Ezért maradt az említett két típus. Dewalt konkrétan azért is tetszik, mert a quick lock van nekem mindenhol kiépítve, így adja magát és a 4.6 méter tömlő nagyon elég :) Dw meg ugye faipari cég főként, feltételezem jó lesz a porszívója finom porra, ha már arra találta ki. Teszteket néztem már róla, beteg gép, de jó lenne vélemény is. Tőlünk viszik mint a cukrot, annyira rossz nem lehet és úgy, hogy nem is javasoljuk senkinek...
Az emlitett tipusokrol nem tudok nyilatkozni, de 2512L-es Makitam van, az nagyon-nagyon nem szereti a finom por + porzsak nelkuli uzemet. Csiszolasnal gyakorlatilag 20perc alatt kepes teljesen eltomitodni a szuro.
A 4210-es egy sokkal komolyabb darab, de azert szerintem csodak nincsenek. (bar a korfuresz nem csinal annyira finom port mint a csiszolas)
Szerintem megfúrkálhatod azt a papundeklit, amit farostlapnak hívnak. Ezzel beszellőztetsz az ágyneműtartóba, és már csak azt kéne megoldanod, hogy az is valahogy kiszellőzzön pár lukon keresztül a szobába. Szoktak olyat is csinálni, hogy a lecsukott matracos keret ráül ugyan az alsó, ágyneműtartó keretre, de nem körben mindenhol, hanem egy hosszanti oldalon 5-10mm szélességben és majdnem teljes hosszon rést hagynak úgy, hogy ott alacsonyabb a keret teteje. Az elég már ahhoz, hogy a matracon átdiffundáló testpára ott távozzon.
Az a feladat, hogy a testetekből áradó párát valahogy kivigyétek az ágyból.
Ezernyi jó ötletem lenne, csak a jelenlegi helyzetben mind szar, mert nem ismerjük részleteiben a körülményeket*. Ha pár fotót készítenél, akkor sokkal nagyobb ötletcunami várható a jelenlévőktől - szerintem.
*Vályogháznál más, téglánál más, panel esetében szintén. Ha padlófűtés van, akkor megint más, ect. Helye és helyzete válogatja a nagybetűs megoldást.
Nekem most úgy tűnik, hogy le kell mondanom arról az "egyszerű" :-) megoldásról, hogy ledobom a Bonell-rugókat, és helyette felfektetek egy 22 cm magas zsákrugós matracot (160×200 cm).
Talán még nagyobb a baj:-((. Hiába is szerelnék a matrac alá rácsozott tartófelületet. Ugyanis alatta teljesen zárt ágyneműtartó van, amit évente háromszor nyitunk fel, amikor vendég jön. Tehát a zsákrugós matrac alulról szellőzése nem lenne megoldva.
Az ágyneműtartóban lévő cuccok talán azért nem penészednek meg, mert oda mindig csak tiszta ágyneműt teszünk be.
No most megállt az ágyfelújítós tudományom:-((
Amúgy hála ennek a topiknak, 2019 februárban sikerrel megoldottam a 90 centis oldalam 80 centisre csökkentését. Deszkázott alátét zsákrugós matrac alá - de az egy másik ágy volt:-)
Értelek. Akkor ez hasonlít a régi ágyainkra. Ágyneműtartó, felül fix résszel, ami felhajtható. De nem arra céloztam a hozzászólásommal, hogy a mozgatandó alkatrészeket szögezd oda, csavarozd vagy ragaszd le. Amit írtam az az, hogy ez is egy megoldás, bizonyára számtalan másik is van, amik nem jutnak eszembe.
Szerény javaslatom szerint átalakítod úgy az ágyadat, mint a kolléganő férje (asszony mázsa közelében, az ember nem annyira). Ő vett gyalult tetőlécet és azokat helyezte be ágyrács gyanánt. Ha jól emlékezem (így tizenév után) akkor felcsavarozott egypár ún. 'bramac' lécet (3x5 cm) az ágy oldalára (élére), arra meg keresztben és szintén élére rakva csavarozott tetőléceket (valami öt-tíz centi távolság rémlik). Az még most is ágy, bár nem tudom, hogy a hancúrozással miképpen is állnak - mert az nem az én dolgom. :) Középre is rakott még egy tetőlécet, szintén élére, ennek közepét még egy darabka... Tőléccel... Kitámasztva. De az is opció, ha úgy oldod meg, mint én a sajátomét: deszka, gurtni, tűzőgép, hogy ne másszon el az ágyrács... De hát ez csak kettő megoldás a sok ezer közül.
Az elsőhöz kell anyag, fúrógép, fúrószár, csavarbehajtóbit||csavarhúzó, könnyen és gyorsan kivitelezhető, szinte bárhol beszerezhető hozzá az alapanyag. A második verzióhoz kell még egy épkézláb tűzőgép is, kapcsok, s némileg lassabban is készíthető el házilag (plusz az anyag keresgélése, mert azért szőrös lucfenyőből hadnemá' ).
Van egy 160×200-as francia ágyunk. Nagyon meggyengültek benne a rugók (23 éves). Úgy gondoltuk, hogy megtartanánk az alsó ágyneműtartós keretrészt. A tetejéről a kárpitot és mindent lebontanánk.
Két kérdés:
1. A lécezett keret tetején lévő kb. 4 mm magas "papundekli"(?) alkalmas-e egy 22 cm magas zsákrugós matrac megtartására (160×200 cm) - amikor 85 kilóval felállok rá?
2. A zsákrugós matracok alatt általában levegőző rácsot vagy deszkázatot látok. Baj-e az, ha alulról nem kap levegőt a matrac?
Igen, azt értettem. Nem volt logikus a példám, de erre a vastagoló beharapásra számos helyen ajánlanak megoldást. Kicsi mod, de van. Pl. többek között Matthias Wandel is.
Igen, egy éve van meg. De azért nem olvastál róla tőlem sokat, mert .... izé, nem használtam még azóta. Kipróbálni persze kipróbáltam, a gyári pengeélezéssel (PM-V11) nagyon pöpec cumó. De ha arra gondolsz, hány m2-nyi asztalt gyalultam meg azóta vele - el kell keserítselek. Egyrészt nagyon nem volt olyan projektem, másrészt meg ... nálam vannak olyan időszakok (elég gyakran) amikor a műhely közeléőbe sincs kedvem menni.
Meg még annyi, hogy a panaszos user vastagolásrólírt :) Amely "beleharapás" ugye előfordulhat több vastagolónál is.
Némelynék konstrukciós hiba (túl messze van a behúzó/tolóhenger a gyalukéshez képest), kellene még plusz 2 henger, közel a gyalukéshez, ami csak lefele nyomja az anyagot.
Némelynél beállítás segíthet csökkenteni a beleharapást.
Jut eszembe: faggatni szeretnélek. Tudod, én kézi gyalu fetisiszta vagyok. A Gurunál látott gyaluk kissé sokkoltak, mert tudtam persze, hogy ilyesmi lesz, csak nem sejtettem pár dolgot ;-).
Ezért lennék kíváncsi, mert úgy emlékszem, Te is vettél Veritas low angle jack-et, de visszakeresve a fórumban, nem nagyon láttam olyan hsz-t, amiben megnyilatkoztál volna felőle (azon kívül, hogy van)... szóval kíváncsi lennék a tartósabb használatból fakadó véleményedre.
Akarod mondani csak a második :) De azzal én is egyetértek, hogy valszeg beállítás kérdése. Az első csak az átszerelést említette meg, de egyébként nagyon elégedettnek tűnik.
Elég szép ára van a hidegen hajlítható profilléceknek. Nagyon érdekesen hangzó technológia, illetve termék de a jelek szerint mégsem egy akkora nagy üzlet.
Ez nekem is tetszik. Ebből lehet felnőtteknek is függőfotel, vagy mi?
És Ádámhoz hasonlóan én is csak tippelgetek, ránagyítva az első képedre: hajlítható rétegelt ragasztva, vagy saját magad készítetted a rétegeket és ragasztva. Valamiért úgy gondolom a gőzölés nem volt porondon. Inkább az elsőre tippelnék.
A szárítóra már korábban rájöttem, csak az elejét nem bírom összerakni. Szamár..? Szilva..? Szilvia..? Szalag..? Szita..? Szalacsi..? Szódavíz..? Szecska..?
Bakker, ha az ly egy betű lenne akkor "székelykapuajtó" is lehetne reakcióként feketefelhő kérdésére, hiszen tudjuk, hogy nem áll messze tőled a dolog.
Ráadásul még alliterál is, mint Babits Bihály, "Szekszárdon születtem, színésznőt szerettem" szállóigéje. ("Szerintem szumóbírkózót szerkesztesz" - k..va jó!)