A topicot azért nyitottam, mert abszolut kezdő révén, most jött el az az idő életemben, amikor szükségem lenne hegesztői tudásra és gyakorlatra.
Ebből eredően az az ötletem támadt, hogy ezen a fórumon on-line tárgyalhatnánk a hegesztést érintő kérdéseket, ötleteket, mindenféle témákat.
A friss levegős pajzsok elég drágák, de nálam bevált az ESAB maszkja is. Nagyon sok mindent megfog, elég jól lehet benne levegőt venni (míg nem tömődik el, de az akár egy hét is lehet aktív használat mellett)
https://www.hegeszto.hu/esab-hegeszto-ar-webaruhaz/1043-esab-filtair-pro-8030v.html kellemetlen hogy az 1800 Ft az darab ár, de az esab ötösével csomagolja. Rá kell kérdezni, hátha a webshop bont csomagot. (Nálunk a helyi boltban én dobozzal rendelem, max kitart egy fél évig) Sajnos a szagokat nem fogja meg, mert nem aktív szenes, de az aktív szenes változat meg nem fog meg minden káros anyagot.
Ez a gorilla csodállatos gép. Első körben játszani laposvassal kezdtem, a co2 a reduktoron 0.4 bar, picit tököltem a fesz/áram értékekel, debkb 5 perc után hibátlan lett a varrat. Jó. Sok videót n3ztem a youtube-on a kórházban, sajnos volt időm rá, azt próbáltam utánozni.
Aztán jöhetett a kihívás, 0.8mm vaslemezből a nyomascsökkentőnek a doboz.
Nem gondoltam volna, de olyan szépen végig lehet pöttyözni... Mint ha mindig egyben lett volna. Jó.. kell csiszolni, meg kell az utómunka, de sehol lyuk, vagy átégés.
Nem tudom, mennyire elfogadott, de azt is kipróbáltam, hogy fordított polaritással mi a helyzet. És így pontozgatva lehet, néha talán jobb is, mert mivel "visszafele" hegeszt, nem olyan egyszerű a vékony anyagot átégetni...
Egy szó mint száz,marha jó gép ez. Ilyen vékony anyagot csak TIG-gel varrtam, van az is, de ezzel pofon egyszerű. Mindenkinek csak ajánlom.
Csak egy kérdés maradt. Az mennyire normális, hogy rendes polaritád mellett a gázterelőben marad sok finom "salak"? A hegesztés szép, nem salakos, csak a gázterelőben marad némi reve..
Alacsony a gázáramlás, nem fújja el? Vagy mi lehet az oka?
Illetve törpe, fóliás palackban a 42bar nyomás az nem kevés? A vekker 120ig mér...
A stílus nem éppen a legmegfelelőbbre sikeredett, de van alapja a mondandónak. Próbáljatok elvonatkoztatni tőle (már úgy is kifejeződött, hogy ezt nem így kellene előadni) és rákérdezni a miértekre.
A múltban nem volt jellemző ezen a helyen az efféle szájkarate. Remélem ez a jövőben is így marad!
Majd ha hozzám hasonlóan te is találkozol sok száz szakbarbárral, aki csak lenézni és anyagilag kihasználni képes az embertársai tudatlanságát, akkor ezt át fogod gondolni. Ez a fórum nem azért jött létre, hogy egy istenkomplexussal megáldott ember fikázza a többieket, hanem azért, hogy mindenki ott segítsen, ahol ideje felől tud és akar is. Párszor már kihúztak engem is a jó tanácsokkal a szarból a topictársak - bár van amivel nem értek egyet, de ez legyen az én bajom.
Mindenféle sértő szándék nélkül(dehogynem, ismerem a hozzád hasonló mentalitású embereket) bátran ki merem jelenteni, hogy te egy olyan ember vagy, aki bár az írott mondat lényegi részét nem képes értelmezni egy többszörösen összetett mondatnak, a tényeket nem ismeri, de ennek ellenére képes burkoltan sértő, fennhéjázó módon véleményt nyilvánítani egy olyan dologról, amihez azt hiszi, hogy ért.
Ez a "hülye vagy te ehhez fiam" mentalitás miatt ajándékba kaptál tőlem is egy mínuszt.
"0.3,0.5 bar nyomásra a gép redukálja le a gáznyomásr."
Bár én még nem hegesztettem több ezer méternyi varratot, de azt biztosan tudom, hogy a gép (az enyém tuti) nem redukál semmit sehová. Van benne egy mágnesszelep, ami nyit és zár, ahogy nyomom a pisztolyon a gombot és ennyi. Ezentúl csak egy gumicső van, ami a szeleptől a csatlakozóig vezet a gép elején.
Ezzel szemben viszont, a palackra feltett reduktoron lehet állítani azt a "nyomást", amit a gép megkap. Ez a könnyebb használhatóság miatt persze átfolyásban van skálázva (l/perc), azonban a normál használat mellett kialakuló nyomás kb. ott van, ahol a kolléga írta. És ennek semmi köze ahhoz, hogy a palackban mennyi a nyomás (amíg persze van benne elegendő gáz).
Üdv okoska! Sok volt a reggeli pálesz? Kár volt ezért a pár bebüfögésért friss regisztrációt csinálnod. Ezzel a stílussal te nem ide való vagy. Reméljük ezt az adminok is így látják!
Sikerült jó Magyar módon a lényeget kiragadni. Gratulálok.
Nem utánfutót akarok építeni, és nem egy rozsdától szétohadt vackot feltámasztani. Egy zsanért kell kicserélni, ami aamagasítót billenti(6db van, 1 rossz) és agy lámpatartót csinálni, mert egy barom lelopta, akkus flexel levágta az OBI parkolóban.
De megint sikerült egy okostojásnak farkast ordítani, ismeretlenül, látatlanban.
Teszem hozzá, tudomásom szerint a műszaki vizsga feladata a forgalomra, életre, és vagyontárgyakra veszélyes járáművek kiszűrése.
Feltételezésem, és tapasztalatom szerint majd ott eldöntik, hogy a forgalomban van-e helye, vagy nem.
Úgy gondolom, ezt nem Neked, nem egy fórumban, és nem látatlanban kell eldöntened.
Űdv bátor ember.Egy kérdést önmagadnak feltennél? A semmilyen tudásoddal,a hegesztési ismereteid nulla értékével,egy közúti forgalomba résztvevő utánfutó javitása,egy diletáns hobbista,és egy géphez tartozó,nagy vonalakbam utasitásokat tartalmaozó,bár hogy milyen anyagcsoprtra tartozik az nem derül ki,szóval ezekre hagyatkozva,jó ötlet e összegányolni egy utánfutót? Egy utánfutót,ami azrán ezt azt szállítva,az utakon jön megy.Amennyibe és erre látok esélyt,egy úthibán,egy hegesztési hiba miatt,elenged a kötés,és éppen kavics van a futón,a mögötte közlekedő,tegyük fel motoros,kerékpáos azon elesik,megsérül,és csak az anyagi kár milliós ,akkor mi lesz? Majd ha több ezer métert lehegesztetettél,elolvastál több ezer oldal szakirodalmat,akkor lehet hogy biztonságosan megtudsz hegeszteni egy olyan eszközt,ami közúton,mások életét veszélyezteti.Co val könnyű hegeszteni....azt csak hiszitek.Ha én esnék ell motorral mögötted,mert leszakad a futó oldala,alja,bármelyik kötése,...a vagyonodat elperelném.Addig nincs baj ameddig otthon gányoltok,de mikor mások élete veszélybe kerülhet,az már nem mindegy.Uránfutó hegesztés...király,hallod miért nem mindjárt repülőgépek szárnyain varrogatsz?
Űdv,megmondóember.,2 bar töltésnél a széndioxid palackot a töltőállomásra visszakell (visszakellene) vinni .Hogy miért? És ki mondta? Egy 600.000 forintos tanfolyamon a választ megkapod.0.3,0.5 bar nyomásra a gép redukálja le a gáznyomásr.A 8- 12 liter/ perc akkor lenne releváns ha a hegesztendő alapanyag fajtája,folyáshatára,szakitószilárdsága,ötvözői és a legfontosabb a vastagsága ismert lenne,a védőgázról nem is beszélve.
A zártszelvényhez kb 60A,az 1-es lemezhez 40-50A közt,de ez függ az előtolástól is. Az egyes lemezt folyamatos varat esetén nagyon elkell találnod. Több esetben rövid varrat a megoldás. Az előtolás akkor az optimális,ha hegesztési iv "hintázásától" csak picivel több a huzal. A lényeg,hogy a hintázás ne működjön. A hintázás,az a jelenség,amikor láthatóan kevés a huzal,gömb látható a drót végén.
Áramátadót cseréltem már. Pisztolyból már csak a kábelvezető maradt, illetve a dobot még nem néztem. Vettem ma már huzalt, azt kicserélem mindenképp és akkor a pisztoly állapotáról is lesz valami képem.
Első körben levenném a munkakábelt és a centrál csatin átengednék vagy 5m huzalt hogy úgy nincs e megakadás. (huzaldob forgása is ehet akadozó)
Amennyiben ez oké, akkor munkakábel huzalvezetőt ki lehet húzni, ellenőrizni nincs e törés, kifúvatni sűrített levegővel, végig fűzni benne 5-6 m levágott huzalt kézzel, megjáratni nincs e akadás. Amennyiben ez is oké, mehet vissza a munkakábelbe, munkakábel a gépre, áramátadó nélkül huzaltolás teszt. Ha így is oké és nincs akadás akkor az áramátadóban akadt.
Persze lehet az áram átadóval is kezdeni, ha a nélkül megy akkor az a ludas, de akkor nem pucoltad ki a huzalvezetőt :-)
Huzalvezetők mindig hosszabbak, méretre kell vágni
ma végre beüzemeltem a 102 éves MIG hegesztőmet. Az egyetlen problémám az, hogy néha elakad a huzaladagolás. Nem tudom eldonteni, hogy huzalvezető spirál a hibás, vagy maga a pisztoly, ezért úgy gondoltam cserélek huzalvezető spirált, mert az olcsó első körben.
A kérdés az, hogy mi a különbség a spirálok között, illetve ezek méretrevághatóak, vagy pontos méretet kell vennem? 0.8-1.0 kell.
Visonta erőműben is van képzés vizsgáztatás érdemes őket is megkérdezni, de alap papírok biztos kellenek tehát szerintem OKJ papír nélkül nagyon kérdéses ki vállal be egy minősítés kiadást
Hívd fel a HEG-MEN bt-t hogy tudnak e valamit ajánlani arrafelé. (mennek e arra cégnél vizsgáztatni, van e ott olyan tanfolyam amit Rezső vagy Andrea vizsgáztat és be lehet e csatlakozni csak a vizsgára..stb, Biztosan tudnak valami megoldást.)
Sziasztok! Inverteres hegesztő gépet szeretnék vásárolni otthonra kisipari célra, de ugye mint sokaknál, nálam is a márkák közti dilemma okoz fejfájást. 80-100 ezer forint környékére gondoltam. Tudnátok nekem mondani jófajta ár/érték arányú gépet? Nézegettem ESAB buddy arc 180, Riland MMA 160A, Magmaweld monostick 160i. Ezek közül az esab ismerős a többi márkáról mi a véleményetek, érdemes jobban utána nézni ezeknek mert árban szinte egyformák.
Ahogy a mondás tartja, próbálkozni csak a kutya szokott. A füstölőt is muszájból dobtam össze, mert a lakatos az még a mai napig nem ér rá semmire sem... Csak sajnos megmaradt az a harminckétezer forintos inverter (gyanítom, a 'drágasága' miatt mutatja olyan furán az áramerősséget is - viszont olcsóbb volt így is, mint az a munkadíj, amit a jóember elkért volna), kidobni meg sajnáltam... A kerékpárutánfutónál kezdtem megtapasztalni azt, hogy egy pálca nem elég egy három centis varrathoz, mert folyamatosan elb...tam. Sőt, itt jöttem rá először arra, hogy a hegesztés rendesen el tudja húzni az anyagot is - viszont Attila hozzászólásánál esett le a tantusz, hogy miért is.
Az elektródáknál azt vettem észre (ER23), hogy ha nem dobom be száradni, akkor sokkal nehezebb ívet fogni vele, de még tartani is sokkal nehezebb azt - hiába, a kezdőkkel mindig csak a baj van.
Az ampert meg 'tapasztalati úton' saccolom be most már, pár centi próba után (persze után le kell recskálni a felesleget és újratervezés, mint az lentebb látszik is), így néha át is égetem az alapanyagot. :(
A lapos varrat megy, hatos lemezen kétésfeles pálcával (szerintem) egészen jó minőségben (a vége kráteres, de a 'gyorsan elrántom' dologról mihamarabb le kell szoknom). Az ilyen csücsekekkel vagyok mindig bajban, mert mire odaérek, addigra elfelejtem az addigra megtanultakat. Azaz a mit, merre, köbö hány amper és a többi teljesen felesleges dolgot. :S
Amint átutalják a kreditet, veszek egy BLM Real Color pajzsot - hátha annál már látni is fogok valamit, nem csak a sötétben saccolgatom a dolgokat.
Valami hasonló gondolataim voltak nekem is. Látom én azt, hogy szar nem jó, de szeretnék fejlődni valamerre - csak úgy muszájból és hobbiból is, ráadásul nem visszafele. Szeretem a konstruktív kritikát is (hát ezt elcseszted de rendesen, legközelebb majd rafináltabban rontod el, de addig is...). Ezzel sohasem volt és soha nem lesz bajom, mert a tapasztalat az egy olyan tanár, ami akkor tanít meg valamire, amikor már régen mindegy. :)
Az elektródákat pár hónap állás után többnyire a sütőben (bekapcsolt állapotban) szoktam tárolni egy húsz percnyi időtartamra, az elég jó lehet? :]
A 'hang alapján' való hegesztésre erre a jelenségre utaltam - ha valami nem stimmel, akkor megváltozik az ív hangja. Ezt már a füstölő és a kerékpárutánfutó taknyolásánál is észrevettem. De szeretnék végre olyan munkát kiadni a kezeim közül, amire joggal lehetek büszke. Mert ugye le is lehet csiszolni, le is lehet festeni, de azért az nem az igazi élményfaktor. A lentebbi eredményre el lehet mondani azt, hogy nem rossz, nem rossz, de a jó az nem ilyen.
@Attila5959:
Nem, nem a kezdő varrataim (már rutinosan rontom el), de eddig gérbe vágott anyagot varrtam csak össze. Minap fogyott el az első két és fél kiló pálca. Csak olyan sűrűn hegesztek, hogy szerintem a gép is meg fog penészedni kettő varrat között, s addigra mindig elfelejtem azt, mit nagy nehezen meg sikerült jegyeznem. Tavaly nyárelő óta ott rohadt a kofferban az inverter... Tudod, mint a kis elefánt: nehezen tanul, de könnyen felejt... :(
Ha ez a varrat a kezdő varrataid közé tartozik,akkor kezdésnek nemrossz !. Az elejének megmutatod a köszörűt,azt is helyre lehet hozni !! Gratula,csak igy tovább !!
A hegesztendő felület szép csillogósra le volt köszörülve||csiszolva, a varrattól számítva mintegy egy-három centiméter szélességben (AHS) - szó szerint fémtisztára. Ezt nem fogom rá a rozsdára (mondjuk az is van bőven), egyszerűen én basztam el.
Sajnos elég kiszámítatlan az életem, vagy van pénz és akkor nincs szabadidő, vagy nincs pénz, de akkor van időm. Ezért előre bevásárolok - persze tárolni csak hátul tudom, a vashegyen, a szabad ég alatt. Tehát ez van, ebből kell ebédet főznöm. Amúgy kettő vagy három nap telt el ezen művelet óta, volt egy pár szem eső is... És nagyon gyorsan korrodálódik a vasdarab. :S
Hegesztés tanulásához, gyakorlásához keress kevésbé rozsdás anyagokat. A képen látható anyagon már nem csak felületi rozsda van hanem kristályközi korrózióban is "szenved". Ez a fajta korrózió még a tapasztalt hegesztőknek is feladja a leckét. Alaposan rozsdamentesítsd a hegesztendő anyagokat, ha kell köszörüld mélyebre a varrat helyét amíg korróziómentes fém tiszta anyagot találsz.
Nos, szokás szerint túlzásokba estem. Nem volt az három centiméter, csak egy jóindulatú kettes... Viszont szeretném (bár nem vagyok róla teljesen meggyőződve arról, hogy sikerül is) ezt a minőséget produkálni minden varratnál(a legrosszabb dolog az, amikor a hülyeség szorgalommal párosul). Nem röhögni (de nyugodtan, mindenki elkezdte valahol).
Nem csak a számomra szép dolgok vannak a képen, hanem meghagytam a valóban elrettentő hibákat is rajta. Igen, sok mindent elbasztam. Köszörülés és csiszolás leend, majd újrakezdés (a fene sem gondolta, hogy a rozsda ennyire aktív jószág - látszik a képen, két-három napja még fémtiszta volt). A 'hegesztést' köbö a szelvény közepénél kezdtem, egy-egy pöttyel - valami legalább tartsa már meg a helyén a dolgokat, ne csak a szentlélek és a mágneses bizbasz. Ezek után salakozás, köszörű és csiszolás - és onnantól kezdtem el húzni a varratot.
A varrat vége kráteres - szokás szerint elkövettem azt a hibát, hogy ahelyett, hogy több anyagot adtam volna a végére, elrántottam a pálcát - próbálok leszokni róla, csak nem egyszerű. A legelejéről kellett volna húznom a pálcát, nem a felénél elkezdve - de majd legközelebb. A másik felénél már eleve a kezdést elbasztam, de olybátor tűnik, hogy nagyon. Szóval van itt baj, de rendesen - sovány vigasz az, hogy némelyik lakatos még ennél szörnyűbb munkát is kiad a keze alól, mondván, hogy jó az úgy, majd a festék ápol és eltakar... De erre a kettő centire büszke vagyok. :S Valamire ráhibáztam...
[nos, kedves Atilla, most merd leírni azt, hogy "tudsz te hegeszteni..." :P]
Az ív hangjának számomra igenis van szerepe, bár lehet, hogy bolondságnak hangzik, de ha nagyon eltávolodik a pálca az anyagtól (azaz elbasztam valamit), esetleg átég az anyag, akkor elkezd sercegni, meg ilyenek - ezeket már megtapasztaltam. Ráadásul éjjel nem jön a postás, nem óbégat a szomszéd, nem mantrázik anyám. Lelki béke és elmerülés a feladatban.
Amúgy automata a pajzs, de annyira noname, hogy csak a 'welding helmet' felirat díszeleg rajta. Elsődleges szempont volt számomra az, hogy ne vakuljak meg. Arra jó. Egy darabig (kettő-három pálca erejéig) szórakoztam a 'gyári' 13-as (ha jól emlékezem) üveggel felvértezett pajzzsal is, de maradjunk annyiban, hogy nem jöttem ki jól a szituációból...
Az első videó az valóban szemléletes és számomra hasznos, a másodikat nem néztem, mert nem kell mindent egyszerre megtanulni az embernek (meg nem is lehet). Amúgy igen, reménytelen eset vagyok. :P Ha azt mondják valamire, hogy az neked úgy sem megy, akkor már csak azért is meg kell csinálni...
Az amperekkel kapcsolatban erre már saját kútfőböl is rájöttem, mihelyst átvágtam az első zártszelvényt egy pálcával. :S
Ha nehézkes az MMA, akkor milyen nehézkes lenne felcipelnem a tetőre egy CO-s készüléket? Meg amúgy is, hova rakjam, hiszen műhely... Na ez utóbbi az nincs.
Köszönöm válaszod és köszönöm a linkelt videót. Az első valóban hasznos volt számomra. A másodikat meg majd megnézem egyszer. Talán...
Az ív hangjával ne törődj,ez nemfog rajtad segiteni. Ha kint hegesztessz,9-es üveggel,ha bent 10-essel. Megérzésem szerint 12-es üveg van a pajzsodba. Ha nem látod a vasak szélét,ez olyan,mintha csukott szemmel autót vezetsz !! Valami majdcsak történik !! Igy ne kezdj a hegesztés tudományába,nem neked való. Ha nem látod,nem tudod,hogy melyik a vas,és melyik a salak akkor reménytelen eset vagy. https://www.youtube.com/watch?v=WvVDyHI9jy0&t=207s Figyeld meg,az ürge a pálcát szinte be szoritja a sarokba,és láthatod a salak szélét,láthatod,hogy milyen gyorsan húzza,láthatod,hogy igy a salak véletlenül sem kerül a pálca mögé. A vas fehéreb szine nemlátható,de a pajsból győnyörűen látható. A varrat beégési mélységével se törődj,ezt értelmetlen vékony falaknál mérlegelni. Annak örülj,ha nem salakzárványos,és nem égeted átt !! Ha az általad látott 50A kilyukaszt,vedd vissza 35A-ra !! A mondás igyszól : Ha segitessz magadon Isten is megsegit,feltéve,ha van !! A hegesztőgéped nemfog kinyúlni önmagából,hogy a potiját visszáb vegye !! Ugye értessz !!??
MMA ömledéket én se látom :( lehet mert szemüveg kel, vagy mert sose bírtam az erős fényt.... nem tudom viszont a MIG-el oda hegesztek ahová kel :)) legalább is az én igényszintemen :))))
Ha hátulról van fény az is sokat ront a helyzeten, illetve kel a rendes világítás is hegesztéskor sötétbe nem fogsz látni semmit hiába világít az ív.
Az alap kérdésed vastagot vékonnyal összebarátkoztatni
mindig a vastagabbnak kel több hő. tehát arra fordítsd rá a pálcát a vékony anyaghoz csak az ív széle érjen. Én a 2mm acél lemez 0,8mm savállót így csináltam a savállót szinte csak az olvadék érte a hozaganyag a 2mm anyaghoz húzta az ívet
Sokat segít a pajzson, ha van rajta bőrkámzsa, hogy ne tükröződjön az ég meg a háttér az üvegében.
Erre most tuti kapok majd a pofámra, mert hát ki a fene akar Némó kapitánynak beöltözni nemvízalatt, de én bizony míg meg nem vettem az automatát, felraktam ilyen árnyékolót rá, mert a nulla látvány ívfogás előtt baromira zavart.
Ha légmentesen (dupla aláhúzás, meg ilyenek) vala hegesztve, akkor nem. Előbb, vagy utóbb elfog belőle fogyni az oxidációt előidéző anyag (oxigén, víz). Előbb fog elfogyni, mint a vas... Ha fúrsz bele lyukat, akkor adtál egy pofont a sz..nak (ott bizony be fog menni a pára és az alkalmas időpontban lecsapódik). De amúgy mindegy, mert ha korrodálódik is, te azt már nem fogod megérni, hogy megverjenek vagy leköpködjenek érte. Nálunk 3 milliméteres falú csőből készítették a kaputartó mianevéket, le sem volt dugózva - tehát simán belement a csapadék, ennek most a a beton itta a kárát. Harmincegy éve halt meg apám, előtte készült el a nagy mű - köszöni szépen, még áll. Mármint nem az apám, csak a kerítés és a kapu.
Ezeket már megettem, de bölcsebb, okosabb, szerényebb és szebb nem lettem tőlük, mert már nem lehetek ennél tökéletesebb. :] Az alapokat meg lehet tanulni a videókból (pláne az oroszoktól). De azt, hogy mit és miért csinálnak, azt számomra valóban sűrű homály fedi (nyet gavarity paruszki, nyet habla espnyola, no blabla dájcs, stb). Attól nem leszek tapasztaltabb, hogy valaki azt mondja, hogy már látott olyasvalakit, aki beszélt azzal, ki szerint a nagyobb hőelvonású anyag felé kell irányítani az ívet (de még nem tudom megsaccolni szemre, hogy melyik vesz fel több hőt). Nem tudom, hogy köbö hány fokban tartsam, milyennek kell látszódnia és hallatszani az ívnek, stb. Kezdésnek soványan elég a jutúbos gyorstalpaló, de kellene valami olyasmi is, ami a "next level" címszó alá tartozik (nem, nem AWI, és tsai). Ezért érdeklődtem itt. Atilla válasza részben felvilágosított (salak vs. fém látszólagos viszonya). A pajzs folyamatban van, beruházok egy széles látómezejű izére, amivel nem emlékezetből kell hegeszteni. Ha jól emlékezem, akkor a BLM-et javasolták legutóbb.
@Attila5959: Nem viccből tettem fel ezeket a kérdéseket, hanem azért, mert nincs türelmem hatvannyolc évig kísérletezgetni és elpocsékolni nyolcvanhat tonna anyagot, s bíztam benne, hogy valaki tud és akar is épkézláb tanácsot adni. S nem, nem tudok hegeszteni, jóindulattal is csak taknyolni. Ha fel bírok ébredni délután (ha még világos lesz), akkor rakok fel képet - az ígéret szép szó, de az megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért viszont sokkal hosszabb.
Az, hogy az ív hangjára hivatkoztam, ne tévesszen meg, személy szerint nekem a hang többet mond a látványnál. Ha szép egyenletes a hangja, akkor jó - feltéve ha elég nagy az ampérium, ellenkező esetben nem lesz elég mély a beolvadás (oszt' akkó' szopacsföldre viasz az utunk, recskagép [aka.: flex], köszörülés és csiszolás). Ha túl csendes, vagy serceg&recseg, akkor valami gáz van. Ennyi már lejött idáig. Ráadásul jobban látom a gebaszt a pajzs mögött éjjel, mint nappal. Sajnálom, de ez van.
Hali! Azt szeretném kérdezni ha egy zartszelveny kapunál gerbe hegesztettem mindent és légmentesen kell e az aljára lyukat fúrni a benne lacsapodo para miatt? Vagy ha zárt nem fog benne kicsapódnak? Szóval mi a helyes technológia?
"Minden bizonnyal ismered a salak,és a vas szinét ?!"
Nem, nem ismerem. A pajzsom olyan, hogy abban a lónak a véreres nyakát sem látni hegesztés közben, de arra pont elég, hogy ne vakuljak meg. Így úgy vagyok, mint az egyszeri honvéd a lövészeten, amikor is a laktanyában felejtette a szemüvegét: semmi baj, majd emlékezetből lövök... Jóformán annyit látok mindenből, hogy valami világít, és valahol ott van valami valamerre.
Ampert ne is írjál, mert ezen az inverteren is csak tájékoztató jelleggel van feltüntetve (amúgy 50A mutatásánál simán átég a lentebb említett zártszelvény). :) A többi tanácsot köszönöm, majd holnap kipróbálom.
A varrat kinézete számomra szinte mindegy is, csak stabilan tartsa egyben a művet - nem kiállításra lesz, csak a kertbe (de ott kelletik a rendes tartás minden irányban). De azért nem baj, ha sikerül közel tökéletesre elkészíteni valamit... Sej, ezért is jó éjjel hegeszteni, amikor már a rézfaszú bagoly sem huhog - jobban hallani azt, hogy miképpen serceg az ív, illetve jobban látni azt, hogy fél másodperc múlva hol is fogom folytatni a melót - és aludni is lehet közben.
Na,végreeeeeee hegesztés téma , kösz mások nevében is !
Minden bizonnyal ismered a salak,és a vas szinét ?!
Akkor ezek találkozására ügyelj. Az elektróda tövénél a vas fehéres,még picit távolabb a salak széle íves forma,és a színe sötétebb . Ha ezt a jelenséget látod,és tartod is(tehát a salakot nemereszted a pálca közelébe,és mögé sem),a varratod salakmentes,és szép sima lesz. Ha a fehérszin szinte fújja a salakot,az áramod erős. Ha a salak (sötétszin) a krátert takarja,gyenge az áramod. A cső , és sík felület hegesztése azért nehézkes,mert a hegyes rés könnyen megtelik salakkal. Ha teheted az anyagot lejtősre állitsd,és közepes árammal (kb 80A) , az elektróda ivfogását követő pillanatba nyomd bele a résbe,amikor a két szin létrejött,azonnal szakitsd meg az ivet. De a következő pillanatban újból fogj ivet,a még izzó varratod végénél. Ha a rövid ived újból produkálta a két szint,akkor ezzel a módal
hegeszd végig. Ezzel a móddal kitudod fújatni a salakot,ugyanakkor az iv szaggatásával kevésbé hevül átt az anyagod,és nemfog kijukadni. A salakozást,célszerű kb 4mm-es tiztitókorongal kiköszörülni,mert nehézkes kikalapálni. A pálca szöge kb 30 fokban áljon a vas síkjához nézve. Az ilyen varratot,függőleges móddal is meglehet csinálni. A lényege,hogy a fehér szin (vas) necsorduljon ki a kráterből, mert ez ronda. Az elektróda itt lehet vizszintes,de ha kb 45 fokban felfele áll,könnyeben kifújja a varratkezdési salakot. Ha a varratkezdésed sikeres,innéttől már a szaggatás móddal lentről felfele szép varratot lehet alkotni. Ha a varratkezdés salakos,ne hegessz a tetejére,hanem szépen köszörüld ki,és kezd újból !!!
Ma csoda történt. Lehet, hogy holnap le is fényképezem, mert mma-val olyan varratot sikerült készítenem mintegy három centi hosszúságban, hogy az csak na - erőteljesen hasonlít a végeredmény a védőgázas hegesztéshez (az élet apró örömei). A véletlenek kedvező összejátszása... Már csak az a baj, hogy nem tudom, miképpen is történhetett ez, mert nem tudok figyelni egyszerre anyámra, a szomszédra, a postásra és a melóra is.
De kettő kérdésem azért még lenne. A sarokvarratokat (derékszög és belülről, 3mm zártszelvény) MMA esetén kb. milyen megközelítésben kell megvarrni? Mert ezt még gyakorolni kell, érzem a vizeletemen. Azaz azonos anyagvastagság esetében, azonos szélességben kb. milyen szögben kellene megdöntenem a pálcát ahhoz, hogy mindkét anyagba rendesen beolvadjon és ne legyen salakzárvány, meg ilyesmi? Az tiszta, hogy le kell venni az ampériumot annyira, hogy ne égjen át az anyag, de azért annyi kraftot kell hagyni, hogy beolvadjon a hozaganyag - de a többi, az nem teljesen világos. Ez lett volna az első kérdésem.
A második az lenne, hogy egy acél csövet szeretnék odahegeszteni odataknyolni egy zártszelvényhez (persze lapjára, mert úgy egyszerűb), de Dáriusz király minden kincséért sem sikerül, mert vagy átég a zártszelvény (3mm), vagy átég a cső(4mm), de köztes megoldást nem tudtam produkálni, hiába fémtiszta mindkettő alapanyag. Vajon melyiknek kellene több hőt átadni?
Tudom, talányos kérdések, de azért érdekelne egy hozzáértő meglátása is.
Kicsire nem adunk. Hozzánk raktárosnak jött egy srác, kiváló érettségivel. Mint hamar kiderült, rettenet sötétség honolt a fejében azzal kapcsolatban, hogy egy kilogramm, az hány deka és hány gramm. Még egy példa az oktatás szégyenéről - szintén érettségivel rendelkező személlyel kapcsolatban, leírta, kinyomtatta, felragasztotta: NE BÁNZSD!!! (sic!) Én már nem lepődök meg semmin sem... Itt már régen nem arról van szó, hogy mit darálnak le az iskolában, hanem arról, hogy ki mit képes megjegyezni, képes-e tovább tanulni, vagy az olyan alapvető dolgokkal sem boldogul (dehogynem, ha jól nyal, akkor vezető beosztásba kerül) mint a számok és a betűk.
Nem biztos, hogy amikor ő járt iskolába, akkor is tanították már. Nem tudom, hogy milyen iskolai végzettségei vannak és nem is tudom, hogy hol tanult, de el tudom képzelni, hogy ahol tanult ott nem igazán izgattak senkit még akkoriban az SI prefixumok. Ha jól számolok, akkor Ő a '60-as évek végétől járt általános iskolába a '70-es évek közepéig.
Utánanézve nálunk '76-tól irányozták elő a folyamatos áttérést az SI-re, majd '80. januárt 1-től vált kötelezővé a használata.
Ezen témát én lezártnak tekintem részemről. Szerintem a műszaki életben nem lehet a mai világban e nélkül dolgozni.
Sőt, ha "kk"-t ír valaki, akkor az milliót jelent. Sok-sok netes közösség használja a "k" prefixumot, hogy ne kelljen kiírni a nullát, illetve a "kk"-t is az "M" helyett.
Amire még oda kell figyelni az a kis és nagybetű a prefixumok esetén, mert nem mindegy, hogy milliről van szó vagy megáról.
Ha pedig az ember rákattint a piros szövegre jobb egér gombbal (ha jobb kezesre van állítva az egér), akkor a Google Chrome nyelvhelyesség ellenőrzője felajánl javaslatokat az adott szó helyesírására.
Mert nem mindegy, hogy vidd ki a bilit vagy idd ki a bilit vagy tanya a Bakonyban vagy banya a takonyban.
Én már csak ilyen vagyok,nem javulok. Egyébként látom,hogy aláhúzza néha pirossal,de akárhogy javitgatom,a piros vonal csak ottmarad. Bassza meg......majd én szórakozok itt a kis i , vagy hosszú í vel !!! Tojok rá,hisz ettől még érthető a szó !! Nem.............de !!??
és ugyan már cégeken kívül, hova melyik magánlakáshoz mennek ki ellenőrizni ezeket? egyébként elmész az első autókereskedésbe veszel egy üzemanyagárt, bőven elég szállítása van hozzá, egy darab nagy méretű csőhulladék vagy zártszelvény tartálynak, a visszajutáshoz meg ott a gépen a tálca kell egy lyuk rá meg üzemanyagálló cső és kész a kenórendszer, vagy bármely más szivattyú aminek a folyadékkal érintkező részein nincs műanyag.
A bimeteál lapoknál még elmegy spray,de a régebbi gyártmányok igénylik az emulziós hűtést !
A számaid utáni K betű mit jelent ?
Létezik vasipari szalagfűrészgép maradék vasakból,a szalagkerék féktárcsából,satu vartburg emelőből,és sorolhatán...................szinte ingyért !!A viztartály,és szivattyú a ponthegesztőm tartozéka,vagyis ingyen van. Csak némi barkács szellem,és eszköz kell a legyártáshoz. A gépem egy éve készült................találd ki hogy ki csinálta !
Ja..................mindezt a bal..........asz lakatos,aki nemismeri a LY betűket !!!!
Az adott szerszámgép egy 150-200K értékű eszköz. Természetesen saját hűtő-kenőfolyadékszállító rendszer nélkül.
Egy ipari kenőlészivattyú 110K-környékétől indul (és akkor még nincs se tárolótartályod, se csővezetéked, semmi).
A környezetvédelmi/munkavédelmi engedélyek árát - ami az ilyen emulzió használatához kezeléséhez/tárolásához szükséges -, most nem is számolom. (Ezek nélkül a legelső ellenőrzéskor úgy megkúrnak, mint Leo Getzet a proktológián).
Szerinted hányan fognak külön kenőanyag-rendszer utólagos felszerelésébe ennyit feccölni?
Mert ha sehányan, akkor bizony marad a spray, mint elérhető legjobb megoldás.
A szalag megcsúszása eredhet ennek életlenségéből is !! Ha a lap éles,és túl nagy előtolást engedsz,ekkor is megcsúszik. A lap igényel emulziós hűtő-kenő folyadékot. Ha ez nincs,idő előtt a lap élét veszti. Jó...............alá irom,létezik vágó spray,jó,de nem hűt eléggé, a használata szakaszos,vagyis elégtelen !!
Tettem mindezt azért,mert kötözködő az emberi mivoltod !! Javaslok neked a j ly betűim közt egy 4cL-est,és ez hidat képez az elmédben,és át segit a nyelvtani hibáimon.
Te még Simson51b humorát sem tudtad értékelni,pedig milyen találó !!!
Forumtársak nevében elnézészt kérek,hogy a linkem nem hegesztésről szól.................elvégre ezt te harcoltad ki ................ugye !!??
Javaslom,hogy ne keresd a másik hibáját,eddig én sem tettem,pedig jó néhány betűtévesztést láttam,ha meg talulsz magadnak,vagy másoknak megbocsájtani,jobb lesz a közérzeted !!!
Itt Pistabácsi most csakis a te részedre mondja el,hogy kinek van itt igaza :::
Gondolom,hogy a te szemed távol látó is. Igen....igy bonyolult a dolog. Én egyébként a nyakamba akasztva használom a szemüveget,igy mindég kéznél van. Egyébként a palyzs lencse jó dolog,mert kevésbé koszolódik,meg a félmaszk esetén nem párásodik. Fogok venni egy másik palyzsot,amit összeállitáshoz fogok használni. Igy le egyszerűsödik a bonyolúltság. A legegyszerűbb a szemeink műtéte lenne,de ennyi pénzt összerakni nem kis művészet.
Nézegettem a pajzs dioptriás lencséket olyan már nincs ami nekem kel :( illetve amit te is említesz ha felhajtom nem látok akkor szemüveg fel , ha hegesztek akkor le venni ,de hová rakjak .... stb
egyszóval nem járható megoldás
és hogy még bonyolítsam multifokális szemüveget hordok
Szerintem az van hogy mivel nem ugyanoda esik a dioptriás lencse mint a szemüveg az eltrő gyújtótávolság miatt a pajzsban esetleg más értékű dioptriás lencse kellene, vagy csak a szeme felé közelebb kellene állítani a látómezőt :-)
Konkrétan Attila magyarázatára várok :-) relatív új pajzs és benne a dioptriás lencse...... én is szemüveget hordok, a cégnél olyan pajzsot használok mint ami Attilának van, itthon meg nagy ablakosaim vannak, amiben többet lehet látni és az egyik olcsóbb mint Attiláé.
Valószínűleg nem lát benne úgy, mint szabad szemmel - én legalábbis ezért hajtogatom le s fel. (Ki is nyírtam már vele egy fejkosarat.)
Nem elég erős a fény (a pajzs alapból 4-et sötétít), iletve ha csak füstöt kap a plexi, már homályos. És ehhez jön még a szemünk állapota.
Hát nyitogatjuk a pajzsot.
Rossz gyakorlat persze, mert ha lent tartja az ember, akkor hozzászokik a szeme a kevesebb fényhez és elkezd látni valamennyire, de ezt meg is kell állni.
Én mostanában próbálgatom az esab palyzsba gyártott dioptriás lencsét. Tök buli,de van hátránya. Ha a hegesztő szaki reggeltől estig folyamatában használja,JÓ dolog,mert a porszűrőtől nem párásodik,mert a palyzsban picivel távolabb van a lencse,másrészt a orrnyeregnél sincs gond a félmaszk szemüveg helyzet módosulása miatt. Az össze állitásnál,vagyis kb percenkénti palyzs felnyitás,és illesztési munkáknál gáz van,mert a szaki nem lát jól szemüveg nélkül. Vagyis plussz mozdulatok megjöttek,de duplán. Az ember a szemén felejti a szemüveget,palyzs fel,szemüveg le,aztán ugyanez forditva. Már kipróbáltam a szemüveget fent hagytam,de lejjeb húztam,hogy felette a palyzs lencséjét ne duplázva nézzem. Jó,de a pormaszk igy végképp kizárva,másrészt plussz idő,még az ember megtalálja a szimpla lencsét !! Úgyhogy van gond,de mitlehet tenni !?
Ja......van megoldás,kettő palyzs kell,egyikből hiányzik a dioptriás lencse.
Itt görgess lefele,és találsz több méretű lencsét.
Más tipusú palyzsba is befogatható. 110x50mm a mérete. A belső plexire szilikon ragasztóval rálehet nyomni,és a lencse külső sikjára egy ugyancsak új belső plexit kell ragasztani. Igy tökéletes védelmet kap a lencse,nem porosodik,és a takaró plexi fog karcolódni. Az ára igencsak kedvező,az ofotértnél egy db nyers lencséért akartak 8000ft-ot kérni !!!
Egész jól zár az orrnyeregnél, de egy idő után ez is párásodik, legalábbis egy másfél két óra flexelgetés után tűző napon az esab védőszemüveggel pld. biztosan. Azt időnként nekem is törölgetnem kell. Erre sajna nincs jó megoldás, illetve a pajzson belül a szemüveg helyett a dioptriás lencse...
sajna szemüveget kel hordanom egy ideje, ezek a maszkok mennyire viselhetők együtt szemüveggel
a sima 10forintos pormaszkok szinte semennyire :( mivel felül a szemöveget is eltartják illetve nem zárnak rendesen az orrnyeregnél így állandóan párásodik a szemüveg
Szia! Nehéz kérdés, mert csak hegesztésre elég sokat, akár 10-15 műszakot is. Elég pontosan illeszkedik, nagyon alaktartó, jól kivezeti a párát. Ott viszont ahol rendszeres köszörülés is van, vagy nagyon sok a por, esetleg festék részecskék is megtapadhatnak...ott max 3-4 műszak.
Pont ezért vettem pld a köszörülős, festegetős, egyéb porosabb műveletekre az olcsóbb világoskéket is. Ez lehetett volna az ugyanolyan fp3-as védettséget adó sárga flat is ami olcsóbb, de nekem az a fajta kényelmetlen.
A fél álarc gondolom jobb lehet mint ezek az olcsóbb megoldások, masszívabb is, esetleg kényelemesebb vagy jobban is zár, de nem hiszem hogy nagyon nagy lenne a különbség (3M-et próbáltam- 4255 ami nem cserélhető szűrős - annál nekem jobban bejött az esab, többet is bírt, és harmad ár) a cserélhető szűrő végett lehet hosszú távon anyagilag jobb választás.
Szia!
Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed. Mennyi munkaórát bír kb. a sàrga maszk? Mennyire pontosan illeszkedik a maszk? Most gondolkodom egy ilyen maszkon is:
https://www.nesler.hu/elipse-felalarc-p3--kellemetlen-szagok-elleni-vedelem-hasznalatra-kesz-hegeszteshez-kituno-t373026
Vajon mennyi munkaórát bírhatnak ezek a szűrők? Sajnos nincs róla semmi információ.
Nem néztem, eleve Iweld-ben gondolkozok. Most viszont hogy linkelted, megnéztem kíváncsiságból. Nem tetszik a BLM. Talán a színe, vagy valami más, de nem szimpatikus. Az ára sem. Marad az Iweld :) Hogy melyik? 185/205? Majd eldől vásárláskor. Lehet hogy nem neten veszem, hanem meglátogatom autóval valamelyik üzletet, és megtapizom őket. Amelyik szebben dorombol azt hozom el :D
Én is úgy vagyok vele, mint Te. Nekem az is jó lenne, ha a gép MMA csatlakozója nagy Dinse csatlakozós lenne, mert ahhoz van itthon két garnitúra MMA kábelkészletem. A sokkal grágább Jasicnak is kínai(Binzel utánzat) a MIG munkakábele.
Az hogy mennyit szánok rá, az olyan dolog nálam hogy amennyit kell hogy jó legyen a cucc. A fölösleges kiadásoktól kímélném meg magam. A +25k a nagyobb gép javára nem sok, a többi ( corogon palack, reduktor) meg úgy is kell. Az hogy a nagyobb 20 Amperral többet tud az meg nem döntő tényező :)
Inkább azt célszerű eldönteni, hogy mennyit szánsz a gépre, ha ez megvan, akkor már sokkal könnyebb választani. Nyolcvan körül a 185-ös alufluxnak nincs alternatívája. Jobbat, meg drágábbat minden gépnél tudsz venni.
bocs.. 195/215 volt skálázva, új 205/215 meg nem viszont van rajta értelmetlen kijelző, fixi 175, aluflux 185 két kijelző ami állandóan müxik...tiszta kavar van már ezzel a sok fajta iweld géppel ... :-)
Ja. :-) de az mindkettő skálázva van a potin :-) (hogy van aki szerint jól vagy rosszul azt most hagyjuk)
A 185 viszont nem skálázott 2 db poti mindkettőnek megfelelő folyamatos kijelzéssel. Ez mondjuk fasza megoldás. (az hogy a júzer ezzel mire megy ha véletlen m/perc és V táblázatból akarna hegeszteni, az megint más kérdés...)
Az új 205 meg... se rendes skála, se nem mutat semmit a kijelző amíg nem hegeszt az ember.. akkor meg má' minek :-)
A nagy tesón is 2 poti van a MIG/MAG funkcióban. A huzaltolás (és egyben A) valamint a feszültség (V) a harmadik poti CSAK MMA funkciónál játszik ott viszont a másik kettő nem.
Nem... Minden MIG/MAG gépen (kivéve szinergikusok amin csak egy gombot tekersz) ugyanazzal a két kezelőszervvel állítod a paramétereket. Legyen ez poti vagy fokozatkapcsoló. Van huzaltolás (egyben áramerősség) és feszültség. (ez utóbbi a trafós gépeken a fokozatkapcsoló) Az meg majdnem tökmindegy hogy ezt hogy skálázzák, vagy jelzik ki (m/perc, vagy A)
Ezen a gépen a huzaltolást nem m/perc értékben jelzik ki hanem a hozzá tartozó A értéket jelenítik meg.
A közeljövőben szeretnék vásárolni Iweld 185 Aluflux-ot. A kérdésem az lenne ezzel kapcsolatban, hogy mennyire jelent hátrányt a gyakorlatban hogy nem állítható külön az előtolás?
Ötletes, jó lett :-) Látom van hely a másik flexnek is :-), ha látnád milyen moslék munkát is lehet végezni corgonnal el csodálkoznál. Azzal is lehet fröcskölni, csak a megfelelő beállítás kell.
Én végigpróbálnám a legegyszerűbbekkel (másik pisztoly, kábel, előtoló stb.), majd leszedném a burkolatot és megnézném nincs-e valami látható oka a meghibásodásnak (sérült, összeolvadt vezeték).
Lehet a fokozatkapcsoló ment tönkre, lehet az egyenirányító dióda szállt el, ezt így nehéz megmondani.
Sziasztok. Problémám van a hegesztő gépemmel. Ipari, trafós, háromfázisú CO gép MIGOMAG 250 márkájú. Sima CO2-t használok(ez van olcsón). A probléma a következő: elment belőle az "erő". konkrétan nem olvad be a varrat. egyáltalán. vékony(0.8 - 1mm)lemezt így is "jól" tudok hegeszteni vele, leginkább erre használom. Viszont nemrég kelletett volna vastagabb anyagot(3mm) is hegesztenem, de hiába tekertem rajta bármit bárhová, csak fröcskölt, meg hát, nem tudom igazából hogy mondjam, ilyen búbot csinált. nem olvadt be rendesen. Lakik a szomszédban egy lakatos, van két egyforma hegesztője. majdnem olyanok mint az enyém. Azt mondja az egyiket nem tudja használni, mert ugyan azt csinálja, mint az enyém.
Így ezen elmondás alapján van valakinek tippje, hogy mi lehet a baja?
Hogyne! Ilyet (is) használok, de sajna rosszul értelmezted a leírást.
1db maszk kerül ennyibe, és 5db-os csomagban kapható. Rá kell kérdezni náluk megbontják e a dobozt és küldenek e a csomagolástól eltérő mennyiséget. (esélyes hisz az oldalon 1-et vagy 2-t is a kosárba rakhatsz)
Én pont most vettem - a helyi esabos boltban - 5db-os csomagban volt ez a fajta, de már elspórolták a dobozon belüli egyesével zacskózást. Vettem még csiszoláshoz, festéshez, és egyéb nem olyan kényes melókhoz az olcsóbb kék színűt is.
Annál meg a csomag darabszma is változott, most már nem 5 hanem 10 db-os a csomag.
Ennek ellenére kénytelen voltam így komplett dobozzal lerendelni mert nálunk alap esetben nem tartja a bolt. Amúgy nem is értem miért hisz olcsóbb és jobb is mint a konkurens 3M 9014-es maszkja.
Szóval az 5db FP3-as (8030V) meg a 10db FP2-es (8020V) maszk volt majd 20eFT. Az is igaz hogy nekem ez a mennyiség kb egy évre elég. Főleg így ha csak darabolok, csiszolok akkor nem a drágább maszkot tömítem el, és az FP3-ast meghagyom szigorúan a hegesztési gázok kiszűrésére.
Egyébként oda ahol komolyabb szagok is vannak arra meg nagyon jó a szürke is (pld sok hígítós meló, festés..stb) mert az aktív szén kiszűri a szagokat.
Köszörüld a törést kb 15fora,és szögvasban hefteld meg. Saválló bevont elektróda a jó választás.Ha a gyökkel körbeértél,nézz bele,mint amikor légpuskával lőnél,ha görbe,minden esetben a púpot hegeszt. Ha a varrat nem húzná vissza,melegitsd meg oxigénnel,és satuban húzz rajta.
Lehet jobbat is venni de ez is tuti, és elég sokat bír, relatív olcsó is egy cserélhető betétes félálarchoz viszonyítva. Az viszont tuti hogy nagyon kevés helyet foglal a pajzs alatt:
Még mielőtt meghökkennél a tanuló ajánláson, a krémje nemzetközi versenyeken ér el elismerésre méltó eredményeket. Vagyis tudni, fogják hogyan állítsák be a gépet és mit lehet kihozni belőle.
Odáig sajnos nem megyek el. Viszont ott van a Mátrai erőműben a Mátrai Hegesztéstechnikai és Szakképzési Kft. Ők az egyik legjobb (ha nem a legjobb) hegesztési képző intézmény. Ha őket felhívod vagy elmész személyesen és elmondod, hogy mit szeretnél biztosra veszem, hogy lesz egy tanuló, aki szakmai kihívásként elmegy hozzád egy tesztóra erejéig.
hátt sajnos nehéz elmagyarázni valamit, amíg nem érti az ember miről is van szó!gondolok itt arra, hogy amit leírtam szerintem nem teljesen úgy értelmezted, ahogy én gondoltam, de ez törvényszerű.de! nagyon jó 5-let hegesztetni valakit a saját szemed előtt, aki már keni vajsz a témában és ellesed az apró trükköket, beállításokat, pocíciókat, majd megpróbálod alkalmazni. aztán gyakorolsz, gyakorolsz és gyakorolsz. ha van érzéked, akkor meg fogsz tanulni hegeszteni, aztán jöhetnek a prémium kategóriás gépek, mert akkor fogod érezni, látni a különbségeket a gép és gép között. addig , míg nincs kellő hegesztői tudásod, felesleges a gépek milyenségében, jóságában bízni, hogy ezzel, meg azzal könyebb lesz. sőtt! egy olyan géppel, amin legalább 2x-er annyi beállítási lehetőség van, mint egy egyszerűbb masinán, nagyobb eséjjel lesznek rosz beállítással végzett varrataid. mondjuk, amiket írok leginkább awira vonatkoznak, a fogyósra nem annyira érvényesek. de a lényeg!, hogy egy "jobb" gép sem helyettesíti a tudást, csak segíti, illetve hozzátesz ahhoz, ha már megvan...
Szerintem meg van,és tudod miért,mert ezzel a géppel nincs már több kedvem/energiám menni a tökéletességre mert valahol csak érzem azt hogy lehetne sokkal jobb is.
Szóval elveszi a kedvem,pedig biztos hogy sokat tudnék még fejlődeni!!
Tudom hogy egy több milkás gép is csak pattog,fröcsög taknyol ha nincs beállitva rendesen,ezért is irtam hogy van mikor egész jól el tudom kapni a gépbeállitáat de nagyon nehéz.
Nemrég cseréltem palackod de utánna járok hogy mennyivel lenne drágább a corgon!!
Oké,köszönöm a biztatást teszek fel majd még egy két képet függőről,függősarokról.
Na látod pont erről beszélek,hogy bizony mindegyik gép más,természetesen jól irta ivhegesztő 1977 hogy azért marha nagy különbség nem lehet ezen alsókategóriás gépek között,de csak van!
Én azt mondom valamennyi csak van,jobbak és kevésbé jobban sikerültek,mert azt tudja mindenki szetintem hogy ezernyi dolog kell a kiváló géphez,feszültség/munkakábel minőség/előtolómű,maga az ív milyensége stb stb.
Hidd el nekem hogy keriteni fogok valakit a környéken aki kiba...ot jól tolja fogyóssal (nem csak hegesztget mint én és leültetem a gépemhez pár órára,nem mondom hogy nem fog belőle többet kicsikarni de nem sok lesz a különbség.
2 órája roppantottunk le egy vadonatúj 6mm es ruko hss-g fúró komplett vágóélét kb fél milliméteres szilánk tört le a teljes felületről egyből furatkezdésnél oszlopos fúróban, hamár fent lett volna a gép az asztalán kb szemmagasságra pattant volna
Bármilyen típusú, acélra készült általános rendeltetésű gyorsacél csigafúró megteszi.
A felület legyen síkra köszörülve, illetve előre pontozd be jól a fúrás helyét.
Hűtésnek meg bőven elég egyszer-egyszer odaspriccenteni valami olajat (vagy akár vizet, ha más nincs - fő, hogy VALAMI hűtő-kenő folyadék azért legyen!).
De legjobb a vágó-fúró-üregelő spray.
Ha mély a furat (L/D>>3), akkor 2-szeres átmérőnyi mélység után átmérőnként kiemelni és letisztítani a fúrót a forgácstól.
Üdv urak!Kérdezném a hozzáértő nagyérdeműt hogy hegesztést mivel lehet átfúrni?Sima Ok pálcás varratot kéne átfúrni.Cobaltos fúrószárra gondoltam folyamatos hűtéssel.Más ötletem nincs.4mm furatot kéne csinálnom.
Szia! Kevert gáz nélkül nem lesz olyan sima a varratod, mint ívhegesztő1977-nek. Viszont az egyenletesség gyakorlás kérdése. Kéztartás, egyenletes haladás.
azt hiszed, hogy a sokkal jobb gép, megoldja a hegesztési tudás hiányát? sajnos nem! annak érdemes jobb géppel próbálkoznia, aki már elért egy bizonyos hegesztési szintet és van annyi tudás birtokában, hogy a jobb gép több tudását ki is tudja használni. Ívhegesztő 1977 szerintem már ott tart. aztán van az a szint, amikor már, nagyon jól megy a hegesztés és gyengébb gépekkel szenvedés, legalábbis nem olyan élvezetes a munka, mint a felsőbb kategóriással, mert hiányoznak a többletfunkciók és a finom működés. pl, vannak gépek, amiknek egész lágy az íve másképp folyik az ömledék.
Már korábban is néztem a varrataidat, tényleg mintha robot csinálná :-). Te nem szoktál egyébként jobbra-balra ívelgetni, hanem csak tolod nyílegyenesen a pisztolyt? Nekem ilyen esetben inkább keskeny és relatív magas lesz a varrat, mintha nem olvadna be elég mélyen. Talán nem tudom kellően nagy árammal elég gyorsan tolni...? Van még mit gyakorolnom, az biztos :-).
"Nem tudom mennyi lenne a különbség ha kevert gázt használnék,ha tudnám hogy sok átállnék arra."
Első lépésben én nem a gépet cserélném a helyedben, hanem a kevert gázzal próbálnám a hegesztést. Kölcsönbe próbálj szerezni egy corgon palackot. Ívhegesztő 1977 fórumtárs is írta, hogy az átlag gépek között nincs nagy különbség a hegesztési tulajdonságokban. Egyet döntöttünk el tesóval, hogyha lesz fogyós gépünk, akkor csak corgon palackkal, vagy semmivel. Azért nem veszek fogyós gépet, hogy a pálcás géppel szebb varratokat csináljak, mint a MIG-el.
A csipeszről vedd le a kábelt,a végéről húzd le a kábelvég sarut. Ha egészséges a kábelvég , a saru furatát csiszold-reszeld tisztára. Satuval sajtold vissza,és cinfürdőbe nyomd bele. Előtte áztasd meg királyvizben,vagy kend meg cinpasztával. Örök élet,meg két nap.
Majd ívhegesztő 1977 fórumtárs megerősít, hogy nem feltétlen a gépen múlik a hegesztés minősége, de biztos, hogy az is számít. Nagyon sokat befolyásol, hogy milyen gázt használsz. A mester is corgon gázt használ, mert azzal szebb varratokat készít, mind a CO2-vel.
Persze persze,ez nagy vonalakban igy is van,pont ezt akartam irni,hogy aki tud az szinte bármilyen géppel tud,csak na,nagyon nem mindegy!!vagy tévedek?
Egy jobb géppel sokkal könnyebb elérni a gyönyörű varratokat.
Talán jó a hasonlatom de egy 30 éves Zsigulival is el lehet jutni Amerikába ☺ meg egy Mercivel is csak a Mercivel sokkal könnyebb.
Egy jobb gépet is be kell állitani és azzal is tudni kell hegeszteni de könnyebb.
Erre szokták azt mondani, hogy aki tud hegeszteni, az mindegy milyen géppel hegeszt. Ha Te ezeket a varratokat az Alfaweld gépnek tulajdonítod, akkor marha nagy tévedésben vagy. Ívhegesztő 1977 fórumtárs kezébe bármilyen gépet adhatsz, akkor is szépek lesznek a varratok.
Igen, két lemez. De "csak" 15-ös, vagy 16-os. Nyilván boltban én sem fizetnék ennyit érte, de így "bontottan" darabja alig volt több a 10-edénél, igaz nem teljes tábla, ~1500 x 750 mm és festve is van, meg van rajta néhány furat és persze a vágás a szélén sem gyönyörű, de otthonra nekem tökéletes lesz.
A vágással már korábban futottam egy kört. Ahogy írod, a lézeresek lepasszolták, mert ilyen vastagot nem tudnak pontosan vágni, a plazmát, lángot nem is kérdeztem. Egy vizesvágó vállalta volna, de a 108 furatra 110000 ft+áfa ajánlatot adott, úgyhogy ez majd kialakul...
Biztos azért írta a fórumba a fórumtárs, hogy " állandóan megolvad a csipesznél" , mert nincs baja a kábellel. Nem mindegy, hogy mekkora Amper-rel hegesztesz? Az előző hozzászólásban linkeltem az optimális vezeték keresztmetszetet hegesztésnél.
Neked, ha nincs bajod a kábeleddel, akkor ne cserélj, mi annak csak örülünk, hogy nálad minden rendben van.
Én töb izben használtam ezüst hozaganyagot,pl bronz csigakereket rögzitettem a kapálógép tengelyén. Azért volt jobb az ezüst,mint a sárgaréz,mert az ezüstnek kisebb hőfok elég a difúzióhoz.A tengely egész hosszán hűkezelt,és a túlhevitéstől ez kilágyul !!Pl bordóvörös szin,itt már a hőkezelés visszalágyulást eredményez.
Próbáltam vörösréz csövet,meg úgyemlékszem (nembiztos),hogy sárgaréz-sárgazéz törést is forrasztottam bevonatos huzallal. Ez úgy néz ki mint a bevonatos vas elektróda,de eléggé húzós az ára. Van négyszögprofilú csupasz huzal,de a folyósitója elég drága,és idővel bedöglik a dobozába. A bevont ezüst szál halvány vajszin,mig a négyszögprofil halvány narancsszinű.
Én kaptam az egyik csöszerelő havertól bedöglött folyósitót. Ezt a dobozában csavarhúzóval megtörtem,kiöntöttem egy lemezre,és a napon teljes szárazra száritottam. Porrá rörést követően 1-1 arányban megkevertem bóraxal. Ez a holmi a szalagfűrész forrasztásnál tökéletes,mert a lap izzitásakor mér lilásodástól megfolyik,és a sárgarezet gyönyörűen folyatja. Ugyanez a mód tizta bóraxnál,melegitést követően a bórax felpördül,és ezmiatt késve ér oda,ahol a folyositásra szükség lenne !!!
Egy alacsonyabb olvadáspontú ezüstötvözettel forrasztaná fel úgy, hogy amit rárak, annak az összetétele nem ugyanaz, mint az alapfém (ezért olvad alacsonyabb hőfokon), és más szokott lenni a színe, foltos lehet. Erre a foltosságra konkrétan felhívta a figyelmet.
ha azonos anyaggal csinálja akkor az szerintem hegesztés lesz hisz nem csak bediffundál a hozaganyag. Vagy csak rácsepegteti a folyékony ezüstöt?
én akkor is ötvösre bíznám ha egy gyűrű 2 végét dolgozza össze az is hegesztés nem forrasztás hisz az utómunkálás után nem látod a kötést a 2 rész között
Megkérdeztem ötvöst, de az ötvösök egyáltalán nem hegesztenek, csak forrasztanak.
A hegesztés, mint technológia kompletten hiányzik a repertoárjukból - legalábbis úgy tűnt. Mintha mostanában lézeres hegesztéssel kezdenének valamit, de azt csak páran teszik - gondolom drága a berendezés.
Én egyelőre csak agyalok, iletve valami másik darabon lehet, hogy kipróbálnám.
Az ezüst ötvözője jelen esetben réz, 20% réz van a 800 ezrelékes ezüstben.
Az ipari ezüst forraszanyagok ónnal ötvözöttek, az ékszerészek nem azokat használják, hanem a rézzel ötvözötteket, erre jelen esetben 600 ezrelékest használna az ötvös - elmondása szerint.
A lemez vékonysága alapból szerintem nem kéne gátló tényező legyen, acéllemezt bőven hegesztettem már ilyesmi vastagságban átlukadás nélkül. Az olvadáspont sem rettenet alacsony, 800 fok körüli, magasabb az alumíniumnál, amit szintén hegesztenek.
Szóval lehet, hogy valamibe nagyon beletenyerelek.... De talán egy nekem nem fontos ezüstön ki fogom próbálni, egészen alacsony árammal. Pár amperrel max.
ha jól értem, vékony lemezt kellene a hozaganyaggal összeolvasztani anélkül, hogy elolvadjon az egész? nem scifi ez? egy 0,8 lemezt hogyan olvasztol meg úgy, hogy ne olvadjon meg a teljes keresztmetszete?
Sokat forrasztottam ipari ezüst forrasz anyaggal. A forrasz anyagszíne az ezüsthöz képest sárgás. Tehát a feltöltött gravírozásban elképzelhető, hogy sárga tónusban látható lesz az eredeti vésés helye.
A cin és ezüst szinkülömbözete elenyésző. Ha tudod rakd fel vele,és a megmunkálás is könnyedeb.Az ezüst könnyen forrasztható,csak szép tiztára csiszold meg.Ha szükségét érzed fesd átt ezüst spay festékkel. Hegeszteni lehet oxigénnel,de nagyon kényes a folyamat,mert a hőfokot szemmel nemigen érzékelhető.Esetedben a kereszmetszet is kényes,vagyis pillanatok alatt át lyukadhat.
Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy véleményetek szerint lehetséges-e 800 ezrelékes ezüstlemezen a meglévő, monogramvésést hegesztéssel felrakni, hogy utána visszacsiszolással eltüntethető legyen. Egyáltalán ezüst hegesztése ütközik-e valamilyen fizikai problémába?
A lemez vastagsága kb. 0,8-1mm között lehet, mérni még nem mértem az adott helyen, eszközt kell rá csinálni, csak a késtok végén, ott 1mm. Sejtésem szerint a monogrammnál kicsit nyúlhatott a lemez, ott valszeg vékonyabb.
Wolframelektródos hegesztésre gondoltam volna, akkor külső hozaganyagnak lehetne vágni szintén 800 ezrelékes ezüstöt.
OKJ.papírt kell szerezned hogy Magyarországon Awi hegesztőként dolgozhass.A minősítésen a tűv-től jelen van egy hegesztőmérnök ,mikor az okj_s vizsgadarabokat szemrevételezés után az x tagú bizottság jóváhagyja,ő utána nézi meg a tűvös darabokat.Szemrevételezi,és ha úgy látja akkor elviszi vizsgálatra.De!40 vagy 60 kérésből álló tesztet kell kitöltened,amire azt a számot kell beütnöd ami a munkadarabodon is szerepel.45+15+áfa/minősítés.HL-O45 re gyúrnék a helyedben,ez nem forgatható cső 45 fokban.Ezzel több pozícióról kapsz minősítést.Anyagvastagságot is jól kell megválasztanod.1800 nettóért vállalnál munkát?1600 nettó a lakatos,1700 az awi,minimum 3 év rutinnal.Tűzvédelmi vizsga,műszaki rajz olvasása,wps lap olvasása,arról önállón a munka elvégzése.Ezek mennek?Ha csicska helyen jelentkezel a picsogó hangú 21 éves HR s pina megkérdezi hogy van e targoncavezetői engedélyed,illetve milyen szgépes ismereteid vannak,Rutin,és igazolható gyakorlat nélkül,felejtsd el hogy te szabod meg a fizetési feltételeket.Próbahegesztéseket számold bele,ide utazni,oda utazni,wps lapot nyomnak a kezedbe,és go.Lehet 20 helyen fordulsz meg. Vannak olyan helyek is ahová elég a tüvös papír,ők külföldre szerveznek ki,12-15euró/óra.
www.hegmen.hu őket keresd meg. Országszerte mennek minősíteni cégekhez, így esetleg a hozzád legközelebb eső helyre is be tudsz ugrani. Rugalmasak. Lehetőség van náluk gyakorolni is, vagy ajánlanak hozzád közeli helyet ahol meg tudod nézni megfelelsz e egyből a feltételeknek, vagy kell néhány óra elméleti vagy gyakorlati "okítás".
Köszönöm a hozzászólást neked és Mr. Jones-nak is. Ha már ilyen varratokat tudnék húzni meg lennék elégedve teljesen :-). Nyilván az idő majd hozni fogja ezt is addig meg amikor tudok gyakorlok bár így a munka mellett nehéz a dolog és a sikeres vizsgához négy eljárást is gyakorolni kel.
Lényegében bármelyik oktatási központban, ahol foglalkoznak minősítő vizsgával megcsinálhatod. Viszont van valami jogszabály, hogy hegesztőként alkalmazni csak megfelelő végzettséggel lehet munkavállalót. A minősítés viszont nem az.
Sziasztok!
Egy kis idő után ismét tudtam az awival gyakorolni. Az lenne a kérdésem, hogy mitől lehet az, hogy a hegesztés végén kráter van? Próbálok csatolni képet, remélem sikerül. Még sokat kell gyakorolni, de majd csak belejövök.
"Vagy ennyire silány lenne a gyári Iweld áramátadó?"
Nem lehetetlen - manapság a gépen kívül minden kiegészítő felszerelés (munka-, testkábel, pajzs, salakoló kalapács) a lehető legolcsóbb kivitel szok lenni. Sokszor még maga a gép is.
De hát egy dűznit kicserélni (vagy csak meghúzni rendesen, mert az is egy ilyen tünetet kiváltó ok!) maximum öt perc.
"Ami néha furcsa olyan mintha eltűnne az amper, a doboz belsejébe is 2 varratt jó volt a másik amit függőbe próbáltam nem ment szakadozott az ív, de nem tudom én csinálok valamit rosszul vagy a gép"
Valószínűleg a "gépben" lesz a hiba, mert nálam is előfordul, hogy ugyanazon beállításokkal délelőtt épp csak hegeszt a masina, délután viszont gyönyörűen pirít.
Hogy a testtel van-e gond, az áramátadóval, a dróttal (a legolcsóbb, török huzal), vagy magával az árammal... ?
(Az áramátadó fúvóka cseréje azért a legtöbbször szokott segíteni a dolgon.)
hát sokkal jobb hogy ilyen vékony anyagal is lehet dolgozni
igaz a 0,8mm-es savállót nem lehetett folyamatosan csak szakaszosan, de jól ment kezdtem ráérezni, hogy is kellene.
Ami néha furcsa olyan mintha eltűnne az amper, a doboz belsejébe is 2 varratt jó volt a másik amit függőbe próbáltam nem ment szakadozott az ív, de nem tudom én csinálok valamit rosszul vagy a gép
ami a te varrataidba érdekes, hogy teljesen egyenletesek simák nincs redőzöttség
A mobilitás, és a könnyen hordózhatóság sem fontos. Csak otthoni hegesztésre lenne. Mennyibe kerül egy Corgon palack töltése (akkora, amekkora neked van) ? Reduktort hol, és milyet érdemes venni?
most akartam berakni a képeket a mai taknyolásomról amik nekem már néhol egész tetszettek erre ilyen robotvarratokkal veszed el az ember kedvét :)
ez elég kényszer tartásba történt a pisztoly alig fért be a 180x180-as dobozba de maga is meglepődtem az eredményen, inkább csak kíváncsiságból varrtam belül, meg van varrva kívülről is
Nekem messer C18 kevert gázom van, 4.3 köbméteres. Nagyjából 80cm magas, és az argonom is ekkora. Itt van ismét a link, ha ráviszed az egeret a képre, mutatja az adatait, méret tartalom....: http://hegesztestechnika.net/spl/763976/Toltott-gazpalackok
Azt sem tudom, hogy milyen és mekkora palack lenne az ideális, és lehet saját palack, amit meg tudok töltetni? A hegesztőgépben is tanácsra lenne szükségem, valami megbízható, és digitális kijelzésű gépet szeretnék. Palack meg jó lenne, ha beférne egy Suzukiba.
A vidi sarkánál is van egy gázcseretelep, azt hiszem sol. A takarodó úton érdeklődtél már a messernél, mostanában a céghez hoztak tőlük linde palackot is ami nekem kicsit fura....
Köszi. Kérdeznék még egy-kettőt. A MIG gépedet CO2 palackkal használod? Mekkora palackod van? Saját palack, amit töltetsz? Hol szoktad töltetni? Egy kis segítség gépvásárlás kapcsán. Milyen MIG gépet érdemes nézni manapság, milyet vennél magadnak?
"Sajnos a horganyzott lapokkal meggyült a bajom,nagyon fröccskölt.."
Ahogy itten mondták: a horganygőz mérgező. Meg hát - épp azért a fröcskölés miatt - nem is lehet normálisan CO-zni.
Csiszold le előtte a fenébe a horganyt a vasig, ha jó hegesztést akarsz. És ha sokat dolgozol horganyos cuccokkal, akkor szerezz be legalább egy maszkot! (A frisslevegős pajzsok 200K-nál kezdődnek, szóval az valószínűleg kiesik.)
Itt már én is kaptam rá tippet, hogy milyen betét legyen benne. Ha visszakeresed megtalálod.
Otthoni aluflux próbálkozások. Van még mit javítani de rajta vagyok az ügyön :-) Főleg sarokvarratnál látszik,hogy nem folyamatos a varrat hanem megálltam, kéz arrébb visz majd ismét elindulok. Sajnos normális szerszámok hiányában a vágás és a megmunkálás sem tökéletes, sőt igazából a csiszolástól eltekintve nem is nagyon volt előkészítés. Az utolsó két képen 2mm-es (gázhegesztés gyakorlására szolgáló lemezen) való sarokvarrat készítés lett volna a cél vagyis inkább a gyakorlása.
Horganyzott vasdarabokat lehetőség szerint nem hegesztünk. Amennyiben ez elkerülhetetlen, akkor frisslevegős maszkban. Ellenkező esetben lehetnek kellemetlen mellékhatások.
Igen, ez mondjuk érdekes, és az is lehet hogy neked van igazad és ez már a második "fejlesztett" széria ezzel a megoldással egyenesen a kínai gyárból.
Akkor kérek lóvét az Iweldtől hogy lenyúlták a "szabadalmam" :-)
kb 5 éve még az első pocketmignél én is hasonlóképp oldottam meg a polaritás váltást, hogy ne bukjam a garit. Nyilván mikor letelt a gari azonnal fúrtam meg az előlapot és kilógattam előre :-)
Dehogy így gyártották.... Nem ismered szerintem a teljes történetet.
Decemberben jött meg az új gépcsalád. Januárban kiderült hogy a polaritás váltást a kínai gyártó rosszul oldotta meg, gyakorlatilag nem lehetett polaritást váltani.
A régi gépcsaládon előre volt kilógatva a polaritásváltó, az úgy rendben is volt. Úgy gondolhatták ez így esztétikusabb, ha nem lóg elől egy kábel és az előtoló felett van (mint egyébként sok más gépnél is) ez a funkció. A kínai partner meg valószínűleg nem értette a kérés lényegét.
Erre az Iweld visszahívta a kérdéses készleten lévő gépeket és a saját szervizében megoldotta az átkötögetéseket. Ez így rendben is van mert a gépek működnek, de nem a legszebb megoldást választotta.
Lehetett volna a leg egyszerűbb, ha csak leköti az átjövő előtolónak +ot adó kábelt bentröl, és át akasztja az előlapi +ra. Így ha a +-t megcserélte volna bent a felhasználó akkor azzal megfordul a polaritás az előtolón is. (meg az előlapon is gondolom ezt el akarták kerülni.) Ugyanez lehetett volna a kábel helyett elegánsabban egy réz lemezzel, hisz csak 5-6cm-t kell áthidalni.
Lehetett volna egy kicsit bonyolultabb ha a jelenlegi megoldást választja, azzal az egyszerűsítéssel hogy elhagyja a dinse aljzatokat, és dugót ami egyébként is + költség, és megtartja az eredeti csavaros aljzatot. Szebb lett volna, kevesebb helyet foglal, aki már látta az eredeti gyári megoldást az nem nézte volna ezt a megoldást kicsit kisiparinak. Polaritást meg nem minden nap váltunk, van aki soha tök jó lett volna csavaros.
Mindegy, igazából működik, nem lehet belekötni, de mindkét fentebbi megoldás szebb lett volna.
Így valóban elegánsabb, hogy házon belül van megoldva, azonban ez szép összeg (jó pár ezres) lehet gépenként anyag + munkadíj mire minden gépet átalakítanak.
160-as hátsó gumikerekeket vettem. Majd teszek fel képet, talán hétvége felé. Nagyon tetszik ez a fajta hegesztés. Lehet nekiállok karosszériázni! Apámnak van 30 éves múltja a szakmában...nekem meg kézügyességem. Sokat segítettem neki anno...
többnyire ezek 100e ft felett mennek, szart pedig nem akarok venni, igy ha esetleg van valakinek tapasztalata vélemény vagy tud ajánlani valami olcsóbb gépet hobbi célre azt szívesen venném. Vagy mire ugyeljek? hány amper? stb? vagy huzal? azt sem akarom, hogy a huzalt gyémántporért adják a géphez mert akkor azzal sem vagyok előreébb.
Ez decemberben, meg januárban is így volt, csak épp a polaritást nem váltotta. Ami előtolóra megy vezeték azzal mi a helyzet? Van e átkötő lemez a centrál csati meg mondjuk az előlapi + közt? (a hibás gépeken a centrál csati/előtoló vezetéke átment a zárt részre a gép belsejébe és fix + volt neki a hegesztő áram. A polaritás váltókon az előtoló felett, csak az előlapi aljzatokat tudtad megcserélni tök feleslegesen)
Vétel előtt kérdezz rá a polaritás váltásra, mert a félre kötési probléma a 185-öst is érintette. Esélyes hogy a boltokban már a visszahívott/javított gépek vannak, de lehet olyan valahol készleten ami még az első körből van.
Csak hegesztés közben mutat a kijelző, és a potik nincsenek skálázva. Ezzel ellentétben a 185-ös mindkét kijelzője hegesztés nélkül is folyamatosan mutatja a beállított értéket (jobb vétel) viszont mindkét gépnél gond volt a polaritás váltással (a gépen nem lehetett MIG/MAG polaritást váltani az előtoló fix DC+ on volt) mondjuk aki nem használ önvédő porbelest annak ez nem gond.
Látom sok munkát tettél bele, de szerintem magas és keskeny lett a kocsi, borulékony lesz így főleg, ha a kerekeket is alá teszed. Magad állítottad a hegesztőgépet, vagy szinergikusba használtad?
Akkor úgy volt, hogy mondom kipróbálom a gépet. Hulladék szögvas 50X50-es, 40X60-as zártszelvény, 20X20-as szögvas, ezek voltak kéznél.
Aztán jött fater, és elkezdtünk saját ötletből vezérelve hegesztőkocsit fabrikálni. Mint mondottam semmiféle hegesztő képzettségem nincs, most illetve kb 1 hónapja hegesztettem először CO-val. Szerintem törhetőek lettek a varratok. Nagyon tetszik, a gép nagyon tuti! Bánom, hogy nem előbb kezdtem....
Írtam neked hogy ha még találsz 195-öst akkor azt vedd mert verhetetlen gép...
Egyébként a 205-ösnek a skálázás hiánya az ami elsőre nem tetszett nekünk se, a kijelző tök felesleges, ennek ellenére valószínű hogy nem rossz gép, és nem rossz vétel de majd meglátjuk...
Ilyen gépet néztem ki a múlt héten, de nem volt belőle, Március végére ígértek. Mivel kellet a gép úgy gondoltam, jó lesz nekem az iweld gorilla pocketmig 205 aluflux, hát megbántam! Sebaj nyáron veszek egy blm smart migtigm 2100 et.
Jók lettek a varratok. Ma én is nekiálltam egy könnyű hegesztőkocsi heftelésének. Palackosra fogom csinálni, annak ellenére, hogy ilyen gépem egyelőre nincs.
Szia, mintha úgy emlékeznék, hogy te vettél évekkel ezelőtt zöld Astra hegesztőgépeket? Talán csak 1-2évig forgalmazták őket, meg vannak még neked, beváltak? (Bocs ha összekevertelek valakivel.)
Küldd vissza! 3 napod van rá, ha nem vagy elégedett vagy nem működik megfelelően. A futárt a kereskedő állja. Úgy, hogy nincs a poti beskálázva és a nullán kívül nem jelez semmit, így tényleg használhatatlan vagyis körülményes a használata.
Gratula az új géphez! Az a gép hegesztés közben mutatja az aktuális értéket. Az én 195-ösömön kijelző sincs, nem is hiányzik. Azt írod szépen hegeszt :-) ez a lényegesebb a többi megszokás kérdése. Belül az előtolónál a pólusváltási lehetőség rendben van?
Hát meg vásároltan az iweld gorilla pocketmig 205 aluflux -ot , az egyik szemem sír a másik nevet, szépen hegeszt a
megfelelő beállításokkal, de azt a beállítást kurva nehéz megtalálni. Mivel a gép pont O-át mutat az úgynevezett digitális kijelzőn, bármelyik potmétert tekergetem, cserében a potméter körül semmiféle volt amper jelölés nincs. Innét fogva nevezhetném egy rakás szarnak is !
Ha nincs konkrétan olyan munkahely, ahol egyből el tudnál helyezkedni vagy esetleg eredetileg olyan melóhelyen vagy ahol ebben támogatnának, akkor én se javaslom.
A kort azért kérdeztem,mert a hegesztés egészségtelen szakma ! Jól megfizetik,és el kell dönteni,hogy mi jobb neked ? Az egészség,vagy betegség több pénzel ? A kb 1 milla minősitési tanfolyamot szerintem csak külföldi munkával tudnád intenziven visszakeresni. Megéri e a világot a nyakadba venni,és ingázni,vagy dekádozni !! A hegesztenivaló az távol van,mert minden bizonnyal,nem a szomszéd faludban,vagy városodban ajálják a busás munkabért !!
Basszus...................észrevetted,nemsemmi vagy !! E szerint tudod,hogy mit jelent az a tekercs !?
Nem vagyok maximalista,de a gép folytója nem az igazi,vagy a huzalom valami fos ! A lényeg,hogy fröcskölt igencsak. Ez a 70mm2-es kábeltekercs megsimitotta a hegesztésem,és ugyanakkor nem vesz el tőlem ampert ! Igaz,kb 15kg,de ott elfér !
A nagy lépcsőfokkal jelölt kapcsoló 3 fokozatot mutat. Ezt ha 1-re állitod,akkor a géped a legkisebb ampert produkálja ,ha a kislépcsős jelű kapcsolód az 1-en van. Ebben az esetben a huzalsebessége is minimális !
A kis lépcső jelű kapcsolóval kb ezt az állást 8 lépcsővel növelheted.
A nagylépcsőfokkal jelölt kapcsolód 3. állásra foditod,a kislépcsős kapcsolót a 8-asra,a huzalt jó magasra,ez a géped plafonja !! Ha még az autómattáid a helyükönn vannak (nem a földön),akkor a gépeddel igen komoly vasak hegesztésére készenn állsz !!!
A finomabb beállitás az általam irt két állás közt keresd !
Most kezdem a hegesztést tanulni. Egy BMAX MM403-as gépen hogyan kell a megfelelő erősséget beállítani? Azt tudom hogy a két fokozat kapcsolóval kell csak sosem tudom mennyi lenne a megfelelő és mi alapján.
A melóhelyen 5 méteres MB15-ös munkakábelt használok,0.8 huzallal. Amire figyelek, hogy ne "törjön" meg, hanem íven legyen kiterítve a közelebbi helyekhez. Itthon 3 és 4m-es kábeleim vannak, nekem elég gurulnak a hegesztőgépek. A normál acél huzalvezető nem egy nagy összeg és könnyen cserélhető. A nagyobb terhelhetőségű munkakábelhez feltételeznek egy nagyobb áram erősséget ezért a gázterelőnél is nagyobbak a méretek. A 0.6- os dróthoz viszont szerencsésebb lenne egy MB15- ös kisebb fejű munkakábel, lemez munkát feltételezve.
Tanműhelyben a 240-es meg a 300-as trakis is 1-es huzallal az mb15-ös munkakábellel reggeltől estig ment éveken át. Az is igaz hogy nem hegesztettek vele 200A felett.
Neked kellene tudni hogy mit, mennyi,t milyen hosszan hegesztesz. Amennyiben az esetek többségében inkább maxon megy a gép, meg hosszú varratok vannak akkor meg a 25-ös pisztoly is kevés...
Az esab MXL270-es munkakábel lett volna neked tuti de sajna az már nem kapható :-(
Az 1.2-es huzalt csővezetékek hegesztéséhez,vagy nehézipar 6-20mm-ig használják többnyire ! Valóban ide az erősebb kábel kell,sőt ilyenekből már van folyadékhűtésű is.
Neked bőven elég az 1mm-es huzal,ehhez max a 110-140A-fogod használni,de ez már a plafon. Az 5m-es kábel főképp a 0.6mm-nél gáz,de az 1mm-es is küzködik benne !! A 4m optimális !
A 0.6mm-hez vegyél kiseb gépet. De ez is javarészt 0-5-1mm-es lemezmunkához,autó lemezeihez való. Ha ragaszkodsz az egy géphez,elég a görgőt áttforditani,meg a pisztoly áramáttadóját kisebbre cserélni ! Figyeld meg a gépkocsim,ez udvarban,földes platszon is kényelmes guritani !Ez egy cső szerű váz,a gépet hátrabillentem,és a cangakerekes vázat ráhúzom. Pillanatok alatt megvan,és a pici kerék a levegőben van !! Ha kinti munkát végzek,a kisgépet bent hagyom,és a helye tök jó a palyzsnak,meg köszörűnek,meg szerszámoknak.
Ne viccelj :-) itt van két gépem adattáblája és mellette még megy tv, hűtő...... ja 1 fázis 16A. A két géppel még nem hegesztettem egyszerre, de egy kis flexelésért nem kell lekapcsolnom az aktuális hegesztő gépet.
Gázcsere telepeken is a megfelelő ember megtalálásával, sok minden megoldható! A palack azért ne legyen 10kg nál kisebb mert az tényleg problémás. Én annyiból vagyok könnyebb helyzetben, hogy nekem a régin ezek a koloncok megvannak, és átrakom. Csak ezek a bemeneti amper számok bizonytalanítanak el még mindig.
Azért irok,mert simson vagy. Én 1975-ben kitoltam a boltból egy új swalbe simsont.Akkor 8600ft volt az ára. Én motoroztam vele egyedül 28 évig. Gyári festésével adtam el,ami nemvolt agyon viselve!
Nekem a régi pocketmig 165 10-es kismegszakítóról porbelessel 70-80A simán, 90-95A-en tömör huzallal sem csapta le. MMA-t már nem annyira szerette a 10A-esről. (pedig a 2,5-es pálca hasonló teljesítményt kért)
Tegnap terepen voltunk, és hát a mi - eddig remekül szuperáló - inverterünk (IWeld superpulse 200) is hozta ezt a jelenséget!
Eddig a műhelyben semmi probléma sem volt vele.
Az eltérések.
1. alacsony áramerősség (2.5-ös pálcára 45-60 A)
2. nedves talaj (valószínűleg párás pálca is)
3. magas arc force beállítás (50 helyett 90-100)
4. "Üdülőövezeti" áramellátás (értsd: megbízhatatlan bejövő feszültség - ezt ugyan nem mértem, csak lehetségesnek tartom), az is egy 50 méteres hosszabbítón át.
Én az alacsony amper + magas arc force - kombóra tippelek, de holnap kipróbálom ugyanezt ismét a műhelyben.
Sziasztok ! Mindenkit üdvözlök itt a fórumon. Egy kis segítségre lenne szükségem. Mig hegesztő vásárlása előtt állok, jelenleg egy trafós gépet használok. Most viszont egy inverteresben gondolkodom, de minél többet nézegetem a neten annál tanácstalanabb vagyok. Ezt a két gépet néztem ki, de egyiket sem igazából ismerem.
15x3as lapos rúdon próbálkoztam először sima varrattal, de olyan hamar felmelegedett (érthetően), hogy 5-10 cm után szétterült a varrat és nem tudtam kontrollálni.
Vagy abbahagytam, vagy szétfolyt a rúd. Utána persze visszavettem az ampert, de úgy nem volt szép a végeredmény.
Aztán próbálkoztam két ilyet egymáshoz, de össze vissza eredmény.
De tény hogy kb elsők közt próbáltam ki aluval, mikor még csak pár óra volt a kezemben awival.
Ez volt pár hónapja, azóta legalább mozgás kezd alakulni, és mostanában majd teszek újra próbát aluval.
Csatlakozom Refse2 véleményéhez...................nagyon is jó mindegyik varratod !! Csak igy tovább,gratula hozzá,és a gépedhez is. Az én első munkám egy alukarter sugárirányú repedései voltak. Víz feltöltést követően,kb 5percre jött egy varratkezdésnél egy vizgyöngy !! Igaz.........a varratom a tiedet (küllem) megsem közelitette,de az autó azóta is gurul.
Pont azért írom, mert nem régen vetted a gépet, és ahhoz képest nagyon jól heggeszttel, (nem csak ezzel, mindennel) . Persze ha van egy jó melóhelyed ami jól fizet, és szereted amit csinálsz, akkor ne válts. De ha nem, akkor lehet meg kellene próbálnod.
Az elszíneződött varrat általában egy szar varrat - viszont kurvajól néz ki. (Nem mindig jelez hibás varratot, de alapvetően kerülni kell az elszíneződést!)
Én legalábbis ezt hámoztam ki az angol szövegelésekből itten a nagy utánjárásban.
Szóval be ne aggódjon senki, hogy az ő varrata nem színes - az a normális! :)
Ahogy utánaolvastam, rozsdamentes acél (vagy titán) kell hozzá, illetve a gázzal "játszanak": ha a frissen hegesztett anyag még elég forró, de már nem védi az argon, akkor a levegőből felvesz ezt-azt és ettől elszíneződik.
Én alacsony gáznyomással és gázlencse használatával próbálkoznék.
Bármilyet :-) Légtechnikás boltban, vagy autósboltban, de lehet hegesztéstechnikás bolt is. Személy szerint BEHKA MIG márkájú 5-ös tömlőt használok mert az tetszik. Sokaknak meg nem mert nem megy rá a csatira, úgy kell rámelegíteni. Nem is jön le soha többet csak ha levágod :-) Jellemzően 6-os, 8-as vagy 9-es méret a csőcsati a gépen. Mérd meg aztán úgy vegyél tömlőt, meg csőbilincset is.
Esetemben kb 25A az eltérés. Pontosan már nemtudom,hogy a lakatfogó mért e többet a gép lcd-jétől. Holnap lehet megmérem. Uganez a gép MMA módnál is ugyanigy nemhiteles. Kereskedő szerint (mivel ez javít is) az LCD belső felén van egy pici csavar,ezzel lehet ezt odébb állitani. Én nemfoglalkoztam vele,hisz van szemem,és látja,hogy milyen intezitású az áram.
Az inverter előnye,hogy kevesebb áram elég neki,és a hálózatot nem cseszteti,mint a transzformátor . Még az egyfázisú sem.
Nem vagyok róla meggyőződve... olyan ez mint a 350A-es 2kg súlyú 25.000 Ft-os inverter... 80A-es plazma általában épp határeset hogy 3 fázis e vagy egy, de hogy 200-250 alatt nem nagyon kapni rendeset belőle az tuti. Ez a Haina is jó esetben lehet 35-40A-es...
ja, és az ilyen nepper nem egyet visz hanem hármat vagy ötöt :-( szigorúan egyesével blokkoltatva. Úgy teljesen szabályos, nem szólhat érte a pénztáros :-(
Legtöbb LIDL 7-kor nyit, a nagyon kurrens, nagyon új cuccokért a nepperek már 6-6.30-kor az ajtó előtt állnak. 7.05-kor te abból már nem nagyon kapsz, persze este vagy holnap már fent lesz 70-ért a jófogáson...
Felhívod az ügyfélszolgálatot, megmondja melyik áruházban van a plazmából. Az is lehet hogy 1db/bolt a kiadott készlet, és azt 7.02-kor már ne is keresd :-(
Ma voltam a Lidl-be, de 11 óra körül egy plazmavágót se láttam kirakva.
Kompresszor, hegesztő az volt raklap számra.
Meddig tarthat ez az akciójuk?
Pont pár napja nézegettem hasonlókat az eBay-en és a legolcsóbb 48-50 ezer forint lenne. Se garancia, meg ki tudja, hogy miként ér ide Kínából. Már ha ideér. Kína Straus nálunk 60 ezrek. Ott is se gari, se minőség. Igaz ezek 50A-osnak vannak írva.
Lehet , keményforrasztás a neve,sárgaréz,bórax,disu,pb- oxigén kell hozzá ! Ha pici terhet kellene viselni,és a varrat is minimális (kb 3cm) , MMA , és saválló elektróda,öntvény elektróda megoldás lehet. A legjobb a mondatom elején !!! Előttem iró társunknak is igaza lehet .
Ha a pajzsot ablakközelben tárolod ,az akku kb 15 évet is működik !! Lapozz néhány oldalt visszafele,irtam róla.
Hegesztőgép mindegy mijen gyártmány,a plafon árama legalább legyen 150A,igy nemtudod túlterhelni a 2.5 mm elektródával. Otthonra elég ez az átmérő. Ha Co2 gépet vennél,korgonnal használd,és ez is 160-180A-os gép legyen. Ez már sercinti a mm-es huzalt is !
CO hegesztő és pajzs vásárlásban gondolkozok,ezért szeretnék tanácsot kérni otthoni használatra CO hegesztőre (nem ipari, de ne is gagyi egyszer használatos) valamint autómata fejpajzsra.
Amit árulnak vele együtt a Lidl-ben kompresszort simán elég neki szerintem. Én anno a cégnél ahol dolgoztam egy 2 hengeres noname kompresszorral használtam egy Weldimpex 380V 80A plazmavágót, de az 30-as anyagot is vágott.
LIDL cuccokkal az van hogy semmi kockázat nincs benne. Megveszed, leteszteled, ha nem jó mehet vissza és visszaadják a pénzt. 3 év gari alatt ha tönkremegy vagy nem megfelelő szintén lóvé vissza, arról nem is beszélve hogy a legtöbb cucc van olyan keresett hogy aki lemarad róla az 1-2 hónappal az akció után hajlandó az új vételárat kifizetni egy használt gépért is.
Én is filóztam rajta, de nem nagy szükségem van rá, és esélyes hogy a darabolót is kihagyom már vagy harmadszorra (az meg kicsi a 180-as koronggal)
4 illetve 6 mm2 van 2.5 fölött, 2.5mm2 fölött sima shuco azaz háztartási lengö dugaljba, dugvillába semmit nem kötsz be :) onnantol kb ipari 16 illetve 32A dugvilla 230v os kék szinü
Igazad van,mostmár egészenn biztos,hogy nem a szolgáltató a hibás a gyenge áramom miatt. Délután belenéztem a kapcsolószekrényembe,és kontakt hibát találtam,méghozzá alu,és rézcsatlakozásnál. Laza volt,és gondolom az elektrokémiai korrozió inditotta el a hibát,és ez ahogy melegedett,hol volt villanyom,hol nem !!! Mértem én műszerrel,a 230v megvolt,de amikor a gép kérte az amperokat,nos ekkor már nemtudtam mérni,és ittvolt a hiba. A lényeg,hogy rézvezetékre cseréltem minden zsinórt,igy megszűnt a hiba.
Egyébként az inverteres gépek kevesebb villanyal is beérik,vagyis takarékosak. Az viszont biztos,hogy a 220v-os Co2 gép nemszereti a 20m feletti hosszabitókat. Vagyis működne a 3-5mm2 - es vezetékről,de ezeknek már húzós az áruk !!!
Szia kavicsos. Szerintem túl bonyolítod a kazános dolgot. Azt a pár csövet elektródával, vagy "Co"- val simán meg lehet hegeszteni. A sajátomat legutóbbi kazán cserénél "Co"-val hegesztettem. Az a kicsi készlet a traktor körül nagyon kicsi. Az a készlet amit kinéztél mindent tartalmaz kisebb munkákhoz. Lehet venni hozzá másik palackokat, ha kifogy. Az oxigént kiválthatod nagyobbal, hozzá való reduktorral, de ahoz a szerelékhez nincs gáz reduktor, és így csak a saját gázpalackjával és szerelékével használható. Az meg kevés komolyabb melegítésekhez. Az a cég amit refse2 belinkelt neked cseréli is a nála vett palackot, pestre meg mész néha. Viszont az acetilén palack nagyon drága ott is, 47ezernél kezdődik + oxigén palack és már benne is vagy simán egy százasba.
A webben pont azt irják hogy helyszini szerelésekhez vízvezeték ,fűtés ,klíma ! De van saját pisztoly is a 2 már csak jó lesz ,a gáz nem drága ha van oxigén hozzá ! Nem tudok mást kitalálni ,már a kazán csere is a 4 faluból jött át az internetes ismerősöm és hegesztette meg inverterrel pedig csak 3cm-t kellett a 2 colos csőből kivágnunk ! De most nagyobb volumenről van szó a kazán költözik ki a házból a mellék épületbe ! Csak házi relációban tudom kivitelezni valamikor a nyár folyamán ,de erre már itt felénk nincs olyan ember aki meg tudná hegeszteni és volna ideje és eszköze rá ! Menekülnek az emberek külföldre ,több szomszédom is lelécelt családostól !
De nem eldobósra gondoltam hanem olyan 60cm magas tölthetős palackra ! Az az eldobhatós az igen kevés ,az oxigén csak 30 percre elég ! A gáz viszont 3,5 órára Ez már jó nekem csak kb ennyi oxigén is kéne hozzá ,azért gondoltam egy olyan nagyobb palackra ! Csak ezeket a kis lánghegesztőket nem ismerem hogy a pisztoly mit enged meg ,a tömlő stb ! Én hegeszteni se tudok vele de olyan ismerős van aki tudna vele hegeszteni ,meg ráadásul még tükörből is tudnia kell a fűtés csövek miatt ! Úgy gondoltam azért itt több szakember is van aki már jártas ebben a dologban ,hogy egy viszonylag kicsi de jól használható készüléket össze tudjunk rakni ! Tehát vennék egy kis oxigén palackot a 60cm-est ahhoz egy reduktort ami hozzá illeszkedik menetileg ,és nyomásilag is ,valamint az eldobhatós gáz palackhoz kéne egy csatlakozó amit eddig nem találtam ,mert csövünk volna, keverőszár is van, pisztolyok is vannak . De azt már nem tudom az acetilén gázé jó-e hozzá ,vagy a kis készülékek más cső anyagúak és a pisztoly rendszere is más ?