Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Oxidáló hatású gáz, ezért az ívben az ötvöző elemek kiégésének a veszélye nagyobb. A hegesztést jelentős fröcskölés kíséri, mivel a rövid zárlatok szabálytalan időközökben mennek végbe. Az aktív hatású gáz következtében a porozitás, gázzárvány keletkezésének veszélye is nagyobb.
Rövidítése: CFI vagy MAG (Metal Active Gas). Ezt az eljárást elsősorban ötvözetlen és gyengén ötvözött szerkezeti acélok egyesítésére használják. A CO2 védőgáz alkalmazásakor problémát jelent, hogy a szén-dioxid gáz szén-monoxidra és oxigénre bomlik, ezért jelentős oxidációval lehet számolni. Az elektródhuzalba ezért dezoxidáló elemeket (mangánt és szilíciumot) ötvöznek.
Előnye: a gáz olcsósága és a mély beolvadás.
Hátránya: a nyugtalan hegesztési ív, ebből következő erős fröcskölés. Impulzushegesztésre nem alkalmas.
Ebbűl nem lesz sárga pont.
A gépbeállitás meg olyan mint mikor a kocsival hátramenetben akarsz előre menni.
Próbálnád meg beállitani olyanra hogy jó legyen ja de leszarod mert nem is használod. /Mákos is megírta neked./
Az állitásod szerinti megerőszakolás,vagy eltekergetés nem hinném,hogy dominál,még ha szélsőségekre is állitottam volna......a pótméter alatti lcd számokat nem lehet megerőszakolni.......Szerintem.
A védőgázról meg annyit,ha legörgetsz a társunk fotójáig,láthatod a pötty közepén a sárga pontot. Nos ez a co2 maradványa. Ha itt jelen van,a huzal végén is ott lehet,csak nem látható...... Ha társunk nem vág,hanem simitóreszelőt,vagy fenőkövet,vagy akár használt köszörűkorong oldalán meghúzná a huzal végét,minerről meg győződhetne,vajon jól saccolok e.........!?
Mi a fejlemény az ivgyújtásodat illetően? Keveseb co2,vagy esetleg a korgont próbáltad e?
Azért érdekel ez,mert a tünet az én 235- ös gépemnél is fentáll,de nem lehet sehogy helyre hozni.
Ha érdekel ide rakom a filmjét. Ezzel a linkkel az új gépet visszaküldtem az iweldnek,gari javitásra. Állitásuk szerint a gép hibátlan. Jó.......esetemben a 2t a hibás,az s2t nem.
De a te gépedben nincs s2t,vagyis ez gáz..... A hiba újkorától fentáll,vagy használat után lépett fel.....?
Már csak azt szeretném megtudni, hogy a bolha az miért ép bolha, miért nem tetű, csótány, cserebogár vagy ilyesmi? Ez konkrétan a hegesztéssel összefüggő kérdés. :)
Becsiszoljuk, aztán rakunk 8-as köracélból, olyan 10 centinként bolhákat, és...
S mindezt azért, hogy a hegesztési hézagot megtartsuk, mert ellenkező esetben - a 'bolhák' nélkül, a gyökhézag a nullához kezd el konvergálni, ami nem tesz jót sem a varratnak, sem pedig az elvárt méreteknek. S mindezt röpke 9 méteres varrat miatt. Amit röntgenezni is fognak.
De a kérdésre visszatérve, miért pont bolha? Tud valaki valamit a kifejezés eredetéről?
[amúgy úgy sejtem, hogy az awi-val barátságot fogok kötni, me' olyan kezes jószágnak tűnik]
Én tavaly óta akarok nekiugrani a dr-bignek, de csak motorikusan gondoltam megbabusgatni. A külseje maradna a sárgaföldig leütött és rommá tört szemétkupac jellegű... Amiről azt se hiszed el, hogy beindul, csak mégis, deméghogy!
A túlságosan nagy egó és a nagyon kicsi szakmai alázat nagyon rossz párosítás.
Megakadályozza a tudatot a tanulásban, az új befogadásában.
Fordított helyzetben, kis egó és nagy szakmai alázat már sokkal jobb párosítás, az ilyen emberek könnyebben, gyorsabban tanulnak, hamarabb elérik a magasabb szintű tudást.
Az ivgyújtási hiba lehet védőgáztól,ha ez co2....... A varratod közepén a sárga szin erre utalhat. Ugyanez a gázmaradvány lehet a huzalod végén is...... Próbáld 5-6L- el,lehet,hogy változni fog a hiba......
Nem akarnám a ft- od költeni,de ha több hasonló munkád is lesz,az Iwel235 gépnek van olyan háttérállitása,ami arról szól,hogy időre belehet állitani az ivgyújtás erősségét,ennek feszültségét is. A végáramot ugyanigy,és nem lesz a kráterodban gödőr.
Az Sptt a ponthegesztés időtartama,vagyis ha a lemezed (amihez hegesztesz) egészséges,ezzel a funkcióval nagy pontossággal belehet állitani a ponthegesztés átégésének veszélyét..
A Hott az inditóáram időtartam,erre az időre ivgyújtáskor a Hoti erőseb ,vagy gyengéb áramot ad,és autómatikusan visszaáll az alap áramra.......... Ezt a folyamatot rövid időkre is lehet állitani.....
Csak egy tipp volt.
Jut eszembe,az iwel240- es gép,ennek nagy előnye a négy görgős előtoló,és befér a 300- as cséve,és ugyanaz a menüje,mint a 235- nek.....
Végre kipihenten nekiugrottam a feladatnak. Egész 19V-ig fel kellett tekernem a gépet (Aluflux 185) mire elfogadható lett a beégés - szerintem. Az amper ~65-70 körül lett jó. Nem 100%-ban egyformák a pöttyök, de nem is 40 éve csinálom :) Annyi trükköt még elkövettem, hogy egy 6-os marófejjel megtisztítottam az alsó lemezt a Buda Primer alapozótól. Így a furatok hatosok lettek végülis.
Köszi a tippeket !
Kérdés : fent említett gépem zavaró tulajdonsága, hogy néha nem gyújt ívet, csak tolja ki a huzalt a pisztolyból neki a munkadarabnak. Ha levágom a végét, akkor megint jó.
Te nem láttál még transitot? Mk6 2000-2006? Az is rozsdatömeg.
Nem látod rosszul*. Hulladékkal dolgozom. A beállításokat teszteltem, és lusta szar vagyok 😁.
*Írtad a rozsdapálcát mikor tettem fel több képet.
Nézd pozitivan! A gép ilyen rozsdás szaron is indít.🤣.
Ui. A festék problémásabb de azt is leégeti.😁.
Az új(10+éves) taknyologia a pontozófej( lásd feketefelhő) a hozzávaló patentfogóval. Beállítod a hegesztőt spotra plusz anyagvastagság/A aztán hajrá a hegesztőgép 250db ugyan olyan pontot csinál lyukból indítva. Amíg kézzel baszakodunk abból meg lesz szar, elmegy, meg jó.