Annyi hajtogatásra mindenképp gondolnék, hogy oldalra el lehessen fordítani 90 fokkal az egész miskulanciát.
A munkaoldali feltámasztás cseréjét másik videóban láttam és az jó ötletnek tűnt.
A szalagcsere egyszerűsítése most nem emlékszem, melyik videóban volt, de azt is jegyeztem...
ezzel együtt precíz terv azért nem valószínű, hogy lesz, mert úgy vagyok vele, hogy meglevő anyagok is beleszólnak a dologba. Motorral vagyok kis bajban, mert vannak 7-800 wattos 1 fázisú motorjaim meg 1,5 kw-os 3 fázisú. Az utóbbinál viszont nem fogok tudni fordulatszámot szabályozni. Az előbbiek a gyakorlatban kb 1/3-ad erősek.
A japánok a végletekik képesek agyalni egy megoldáson, kiveséznek mindent a legapróbb részletekig- és mivel elég intelligens, fegyelmezett és szorgalmas nép, a végén sikerül nekik összehozni valamit nagyon jól.
A 9o évek elején a Canon nagyteljesítményű analóg másológépek, aztán az első színes modelek termékmanagmentjével foglalkoztam, olyan részletes leírást kaptunk és olyan alapos felkészitésen vettem részt, hogy egy fél éves egyetemi kurzus elbújhatott melette. Készitettek egy hatszögű tükröt és szinkronba forgatták egy lézermodulátorral, ez volt az első színes A3-as másológép, 7 másolatot volt képes percenként elkésziteni és volt hozzá egy interface is, ami nyomtatóként működtette.
De az módszert a Xerox találta ki még 1978-ban, csak nem voltak képesek nagysorozati gyártásra kifejleszteni a rendszert.
Sziasztok! kérdésem volna a tisztelt fórumtársakhoz: Ma kivágtam 1 fenyőfát, aminek a törzséből őszre gerendát vágatnék. Szerintetek héjastól szárítsam, vagy kopasszam le? Ha válaszoltok, nagyon megköszönném!
Azért az a skyactiv nem egy egetrengető találmány, gyakorlatilag már régen ismert (és mások által sok részében kivitelezett/tesztelt) megoldásokat építettek egybe. (Keress rá pl. Cser Gyula tevékenységére a hangolt szívó/kipufogó rendszerekkel való töltés javítás terén) A szegénykeverékes megoldás sem a saját találmányuk, csak mások már felhagytak vele számos hátránya miatt, mint a Wankel motorral is.
Felkészülve az őrületes iskolabezárásokra és home office-ra, beruháztam egy domino-ba és vettem egy tálca sört... Meglátjuk milyen lesz ez a következő időszak :)
Walkman. TV technika (pl a jelentéktelen Sony márka), autóipar (mazda skyactive), hibridek, kamerák, isten tudja. Nem teljesen mindegy, hogy ki mutatta meg nekik hogy hogy kell felbevágni egy darab gerendát, amikor ők talaltak ki olyan kötéseket, hogy a mai napig nem érti senki rajtuk kívül ? De pl a kék ledet is 3 japán csávó találta fel, még nobel díjat is kaptak érte. Szóval na...
Ok, ha most tervezgeted magadnak akkor pár meglátás az ügyben.
Az amivel a filmben vagizik, azaz az ide oda hajtogathatóság meg hogy a tárgyasztalt akár 360 fokban is tudja forgatni - mind fölösleges sallang, semmi haszna. Viszont hiányzik az, hogy a munkaoldalon a feltámasztást tudja cserélni, lapostól akár egészen kis ívűig, meg azt sem láttam, hogy egy mozdulattal tudjon szalagot cserélni és feszíteni.
Nézegessél késkészítő videókat azokban rendszeresen használnak ilyen gépet és elég sokféle előfordul. Amikor használat közben látod elég hamar rájössz, hogy minek van értelme és minek nincs.
Amúgy, ha frekiváltóval lassítja a szalagot, akkor kellhet a másfél kilowatt, mivel a nyomaték lassú menet esetén is szükséges, de az ilyen hajtásnál független a motor fordulatszámától.
Szóval jobb magasabbról indulni, erősebb motorral.
Mostmár műhely szempontjából vesztegzár alatt vagyok, mert a műhelyem még a szülői háznál van (nem olyan egyszerű 50m2-rt áttelepíteni... pláne a második emeletre) és oda semmiképp se akarok nyavalyatörést vinni, de ez az idő kiválóan alkalmas tervezgetésre.
Én építettem magamnak még 2016-ban ilyet azóta is töretlenül megy teljesen acél 0,75-ös motorral egy fordulaton inverter nélkül, ami szerintem csak a műanyagoknál indokolt. 75x2000 szalaggal hasít a motor 2850 fordulatú és 160-as átmérőjű acélfazék tárcsa adja meg a kerületi sebességét. Ha nem feszülök neki bikán bármilyen csiszolási feladatot ellát lefulladás, meg állás , melegedés nélkül. Sokat számít a motor forgórészének az átmérője az erőkar miatt .
Nagyon rákívánta egyre, azt hiszem, ennek még bele merek vágni az építésébe, mert se nem túl nagy, se nem túl bonyolult és rengeteg anyagom van hozzá, talán csak görgők kellenek.
Ami érdekelne: ha van valakinek, vajon mekkora motorral működik? Megnéztem pár ilyesmi méretű (2 colos szalag) gépet és 1,5 kW-os motorokat írnak rájuk. Tényleg szükség lehet akkorára? A kézi szalagcsiszolók 7-900 wattos motorokkal felszedik maguk alatt a fát, mi indokolhat 1,5 kW-ot?
A kolonizálás időszerű volt abban a véres korszakban, mert mindenki meg akarta hágni a másikat földért hatalomért és a megélhetési javakért amiután mindenki vezekelt ha kellett ha nem, mert ezt verték a tudatba, hogy majd így mindenkinek jobb lesz és megtartja az egyház a vezető szerepét. De ez már durván offtopik részemről lezárom.
A kézművesipart ot is inkább a vörös tudatosulás az egységben a nép vágta haza, meg talán a nagy népességhányad ami már a xx. század elején nem volt önfenntartó, az élelmezés miatt is. A történelem bizonyítja az Egyiptomiaknál régebbi, modernebb kultúrájukat ez vitathatatlan tény.
Semmiképp nem szeretném megvédeni a kolonizálás időszakát, de érdemes belegondolni: ez a mai etikai megfontolásaink alapján ennyire helytelen. Az emberiség történelme a legutóbbi időkig arról szólt, hogy egy-egy (gazdaságilag, katonailag stb) erősebb nép elvette a gyengébb nép földjét, asszonyát, bölényét. (Egyébként többek között azért is, mert úgy tűnt - annyira lassú volt a gazdasági növekedés egyébként -, hogy a torta mérete véges, legfeljebb el lehet venni más szeletét, de a torta nem lesz nagyobb. Sz
Az indiánok is elvették egymásét, a törzsek folyamatosan háborúztak egymással, mielőtt a fehérember oda megérkezett. Sőt akkor is.
Aztán - talán a történelmi szégyenérzet miatt - eljutottunk odáig, hogy idealizáljuk a "préri romlatlan emberét", kb. mint Rousseau az ősközösséget.
Egy dolgot tudnék mondani a 60-as évekből amit azóta is rendületlenül használunk a kommunikáció terén, és abszolút nekik tulajdonítanak száloptika Valóban becsülendő a hozzáállásuk a szakmákhoz de leginkább a gépek nélküli kézimunkához alázathoz, türelemhez attól független ,hogy bizonyos dolgokat talán tudatosan fordítva csinálnak megmunkálás szempontjából.
Esetleg Indián, de az is csak a bőrmegmunkálás terén cérna nélkül. Szakkönyvet biztos nem, nemigen voltak ilyenek akkortájt, de arany igen és a tudatukban a lopás nem létezett állítólag
Én komálom a japcsikat, és elismerésre méltó dolgokat voltak képesek csinálni, és sok minden jót el lehet mondani róluk, de egy dologban nem jeleskedtek szinte sohasem.
Ez pedig az innováció.
Tud valaki bármiféle olyan eszközt, bigyót akármit, amit a japcsik találtak ki?
Most nem ilyen-olyan tájjelegű izére gondolok, hanem olyasmire amire a világ azt mondhatja, hogy "igen, ezt a japánok adták a világnak".
Biztos létezik ilyen, de nekem egy sem jut az eszembe.
Egy biztos, hogy abban, hogy egy meglévő dolgot, hogyan lehet még precízebben, még gyorsabban, még szebben megoldani, elkészíteni... na abban biztos, hogy a csúcson vannak, de új dolgokat eddig nem nagyon csináltak.
Arra nem esküszöm, de a Magyarok Szkíta ősei nagyobb részben lehettek azok-sőt ( forrás:Pap Gábor előadásai ) Érdekesség kép az ácsmunkával kapcsolatban, Richard Kelly kb.. 1812-ben szabadalmaztatta a szalagfűrészt ( mert állítása szerint ő találta ki ), de az Orosz flotta 5 szőr nagyobb volt az Angolénál a 17.század közepén és ami a legérdekesebb, az Oroszoknak már akkor volt több műveletes gépeik gyalu, maró, körfűrész, szalagfűrész mindeközben az Angolok csak bárdoltak. Tanulmányaim részét képezték, gépismeret.
És az is igaz, hogy az asztalos és ács tudásukat a 17.zs.-ban a Holland és portugál kereskedőhajókon utazó mesterektől tanulták!!! és a damaszkolt kardjuk is Kínai eredetű valójában aminek a technikáját tőlük lopták!!! Be kell látni a kultúráikban szereplő technikák Európai eredetűek valójában, mindegy, hogy Japcsi vagy Amcsi.
Az amcsiknál cél volt, hogy egyszerű és hatékony legyen a faszerkezetek építése, de még mielőtt leborulunk a saját ácsmestersegünk elött, azért nagy tisztelettel idebiggyeszteném ezt:
Nézd, nem vagyunk egy szinten sem műveltségben, sem vitakultúrában, sem szakképzettségben - ezt én elfogadom. De szerintem mielőtt benyomnád azt a bizonyos DEL gombot, aludj rá egy jó nagyot. Vagy kettőt-hármat. Itt mindenkinek megvan a maga stílusa, nem vagyunk egyformák, ez van, ezt kell szeretni.
Most én is hagyjak ott, pár topikot, mert valaki leoltott? Bár néha jogosan, néha meg gúnyosan - ez utóbbit ignorálom. Nem elég nagy a hátam, de attól még elfér rajta. :)
Nem haragszom, de levontam olyan következtetéseket, ami azt eredményezte, hogy jobb, ha távozom, mert senkinek sem szeretnék a célpontja lenni. Sikerült a 'rokon' topicban olyan szintre vinni a sajátos hozzászólási stílust, ami személyes jelenlét esetén nem biztos, hogy a T. Topictárs testi épségére jó hatással lenne ... Vannak olyan határok, amit csak egyszer lehet áthágni, onnan nincs visszaút, és mivel olyan a 'fogadjIsten, mint az adjonIsten', ehhez mérten reagáltam. A szájkarate nem az én sportom, így vagy hátat fordítok, vagy előre megyek ...
Látod, megszegtem a távozási ígéretemet - de azt gondolom, nagyon udvariatlan dolog lett volna válasz nélkül hagyni.
Használtam mindkét márkából. Az Auroból a "narancsolajat" + keményviaszt (talán no171). Az olaj nem, vagy nagyon halvány felületet képez, a felület képzéshez kell a kemyényviasz is. A kettő ára már elég húzós, + a keményviasz elég macerás. Felvinni vékony rétegben, időn belül felpolírozni. Ha nem polírozod matt, nem igazán esztétikus a felület.
A Biopinból a hartwashöl-t használtam, amin egy görkori képe van, azzal sokkal egyszerűbb az élet. Ha nem akarsz homogén, szinte lakk szerű felületet egyszer, kétszer felkened, közben megcsiszolod és megvan. Ha 3-5 rétegben viszed fel a végén szép selyemfényű, lakk szerű felületet kapsz, de nem az látszik rajta, hogy valami lakk van rajta, természetes hatású. Kis negatívum, hogy ahoz csiszolni lehessen legalább egy napot várni kell.
Nem készülök Auro vásárlásra, de az elfogyott Biopint pótlom :).
Köszönöm a társaságot és segítő hozzászólásaitokat, mától befejeztem a fórum bizonyos topicjaiban az aktív részvételt. Sajnos, ez a topic is ide tartozik.
Több szinten túláltalánosítottad a dolgot. Amerikában is vannak jó ácsok, akik nem csak könnyűszerkezetes falakat csinálnak 2X4-ból. Elég csak beírni a keresőbe, hogy amerikai fából készült tetőszerkezetek.
IT-s megjegyzésed részben igaz, szerintem is sok ilyen ember van itt, akik sok pénzt költenek a hobbijukra és ezen a fórumon beszélgetnek róla. Vannak ugye szakmai fórumok is, ahol te csak egy lennél az ezer szakember közül. Én azt tapasztaltam és természetesen tisztelet a kivételnek, hogy az átlag IT-s sokkal okosabb, mint az átlag asztalos. Ezért nem úgy kell minket elképzelni, hogy a sok felvásárolt drága szerszámunkkal a kezünkben nyálazzuk a kontár munkát, hanem használjuk az eszünket, figyelünk arra, hogy mások mit alkotnak a világban és igyekszünk tanulni tőlük. Nem feljetettem el, hogy amikor pavilont ácsoltam, te adtad a legjobb tanácsot az építéshez.
Végezetül egy megfigyelés: a magyar ácsok sehol nincsenek a japánokhoz képest. Lehet fikázni az amcsikat, de értelmes ember inkább levonja a következtetést, hogy valószínűleg mindenki a helyi igényekhez szabja a mesterségét.
úgy értettem, hogy valószínű (csak gondolom) a lapszabászatok olyan programokat használnak, amelyek profik. A Free verzióktól ilyet nem feltétlen várnék el. De lehet olyan helyzet is, hogy a lapszabászatok nem törekednek a leghatékonyabb táblafelosztásra mivel akkor több táblát is adnak el, de a free verziók a lehető leghatékonyabbak. Így válik kérdésessé, hogy mennyi tudom szimulálni a lapszabászatot
Ha te megengeded magadnak azt, hogy Rudolf következtetését hülyeségnek mondod akkor engedd meg azt is, hogy én megvédjem és azt mondhassam ,hogy ne általánosíts.
Igen, de ők ott hozzászoktak és alkalmazkodtak. Náluk a biztosító is fizet és a vállalkozók nem a tudásuktól vannak elájulva, hanem időben teljesítenek, mert olyan kötbért kapnak, hogy belezöldülnek. Tehát pontosan tudod, hogy pár hét panzió után visszaköltözöl az új házadba.
Tévedés ne essék, ez régen is pár hét volt, csak akkor kalákába építkeztek egy mester irányításával, mert amiben valóban erősek ott a nagy vízen túl, hogy gyerekkoruktól a csapatmunkát erőltetik és működik.
És ehhez a könnyűszerkezetes épületek a legjobbak. Vagy a sátor, de az mostanában már ódivatú lett :-)
Itt most arról van szó, hogy IT szakik el vannak ájulva, az amcsik ácsolási módszereiktől. Mert mind azok vagytok és van valamennyi plusz pénzetek barkácsolni, meg néhányan nagyon szeretnek fával dolgozni. Nem kell mindenféle szuperszerszámot megvenni, inkább a jó anyagra kell áldozni és meg kell tanulni kivitelezni az illeszédeket. Láttam itt a minap egy szép teraszfedést, jól mérezezve, de a korlátok csavarokkal voltak fekszerelve. Azok rozsdázni fognak, pedig két emberőltőt is tart az a szerkezet. Az amcsiknak van egy csomó pénzük, hitelből készitenek mindent, max.15 évbe gondolkoznak. 10 év múlva csinál másikat- ha jön egy másik trend. Mi elvileg nem így gondolkozunk.
Igaz.... de azért én nem szívesen laknék olyan házban amely elkészül 3 hónap alatt aztán szépen felépítem benne az életemet, majd jön egy hurrikán , tornádó, szélvihar és marad a helyén (ahogy számtalan videón látható) egy halom deszka.
Nem teljesen értem ezt: "viszonylagos valóságot a felhasznált táblák tekintetében"
Egy ilyen programtól a pontosságot várnám el :) Nem "viszonylag" pontosat. Van valamivel rossz tapasztalatod? HOgy azt ne ajánljuk. De hogy őszinte legyek, nem hiszem hogy létezik nagyon béna táblafelosztó. Egyik többet tud, másik kevesebbet, de hogy ne jól osztana fel egy táblát ...
Kis "bal oldali fehér szövegmező, szürke gomb" használat után (aka: keresés) , fórumtársak visszajelzései:
(Majd megvettem, a Silver verziót. De lehet hogy eddig még sosem használtam úgy, hogy a fentebb linkelt ingyenesek nem szolgáltak volna ki. De az 5 darabos max munkadarab-szám már elég lehet hogy eldöntsd, vagy összahasonlítsd a fenti ingyenesekkel)
Egészen más a hozzáállásuk ott. A telek az, ami igazán drága, a házakat meg maximum egy emberöltőre tervezik, tovább nem is kell bírniuk. Eleve be van kalkulálva, hogy az új generáció majd új házat épít. Ezért is építenek fából meg faalapú anyagokból, a jobb házaknak legfeljebb az utcai frontja van téglából, kőből, a többi fa. Arról nem beszélve, hogy az USA elég sok vidékén egészen más időjárás van, mint Európa nagy részében.
Mi meg átvettük ezeket a gyorsházakat, amiket nem feltétlenül a mi éghajlatunkra terveztek és építenek ott, és csodálkozunk, ha itt nem úgy működik.
Amit mondasz azt csak te gondolod így én pl , ha tehetném egyáltalán nem szeretnék olcsó egyszerűen karbantartható házban élni. Valószínű megépítettném Kós Károly sztánai házát a VARJÚ VÁRAT. Az Usá-ban sem szeretnék sokáig élni és nem is vagyok elájulva tőlük.
Amcsiknál meg komplett lakónegyedek ugyanúgy néznek ki, semmi különbséggel és jól elvannak a házukban :)
Én alapban nem lenézem őket, mert nagyon nem. Életre nevelik őket, itt meg nyomják belénk a sok maszlagot, amit sose fogunk használni, de legalább közel se leszünk olyan leleményesek, mint ők kint és sose fogjuk úgy szeretni a szakmánkat, mint ők. Jah hogy itt már nincs is szakma...
Vegyíteni kéne a két szemléletet és lehetne mindenki számára egy jó rendszer, de ez sose lesz.
az emberek nem templomban akarnak lakni, hanem olcsó, egyszerűen karbantartható, praktikus házakban.
minden háztulajdonos nyerne rajta, ha a házaknak egyforma lenne a teteje. csak akkor a tervezők nem tudnák kiélni a kreatitív ösztöneiket, meg a kivitelezők nem gondolhatnák magukat szuperembereknek. rajtuk kívül mindenkinek jobb lenne.
Az amcsi ácsok betanított munkások. Nem tudnak csapolni, nem kell a 2x4-hoz.
Nekünk más a kulturánk, más a történelmünk, amerikába mindenféle nép össze van gyűlve, az okosok kitaláltak olyan eljárásokat az építőiparba, ami egyszerű és olcsó- nem kell szakértelem, lehetetlen elrontani.
Jártam az USA-ban (nagyon jók a fémszerkezetekben, útépítésben és nagy projekteket képesek ügyesen managerelni- hetek alatt felépítenek egy lakónegyedet könnyűszerkezetes házakból).
Ha egy ilyen tetőt megmutatsz nekik, azt se tudják, hogy kell kitűzni és hogy majd mitől áll meg.
Itt még vannak tervezők, aki egy ilyen - egyesek szerint haszontalan- belső mennyezetet képesek lerajzolni és mesteremberek, akik képesek kivitelezni. 5 osztállyal magassabb szinten vagyunk ebből a szempontból, mind az amcsik. De akkor minek majmolni őket, menjetek ki egy építőtelepre, ahol egy intézményt építenek... üljetek ott pár órát és nézzétek meg, hogy dolgoznak a magyar ácsok. Ennél a szerkezetnél is függővel, vízmértékkel és fa vinklivel kell kijegyezni minden vágást és illesztést- pontosan ugyanazzal a módszerrel, amit az előbb leírtam.
Európában, de a tengeren túl minden máshogy van. :))) Van pár amerikai eszközöm, teljesen máshogy oldanak meg dolgokat, más szempontok fontosak. Jó lenne ha valaki ötvözné a két világlátás praktikumait.
Konkrétan nem számitja ki az ács a szögét a tetőnek, mert minek- így egy ilyen szögeket jelőlő vinklinek semmi értelme.
Adott a tervben a két talpszelemen távolsága és a gerincmagasság.
Fel van téve a székállás úgy, hogy a talpszelemen, a derékszelemen és a csúcsszelemen külső éle párhuzamos.
Ezeket gondosal ki kell rajzolni a födémre, majd függővel felvetíteni.
Aztán kell egy hosszú deszkát, aminek az egyik lapja egyenes.
Felteszi a három szelem élére. Vízmértékkel húz egy függőleges vonalat a három szelemen külső oldaláról.
Leteszi a deszkát egy asztalra, bemér a jegyeken 3.5 cm és vinklivel kijegyzi a vágást.
Kivágja a vágás a jegy mentén. Ez a sablon. Ezt át kell vetiteni a szarufákra. A tudomány az, hogy a kivágott kármi merőleges legyen a szarufák oldalára.
Sátortetőnél a csonka szarufákat már nem tudja feltenni, meg kell határozni az élszarufa helyzetét és azt is felszerelni a helyére. Az élszarufánál három bemetszést kell késziteni, azokat kimérni és jól bevágni a legnehezebb művelet egy tető építésénél.
A második esetben azért használja a 45° jelölést, mert ez egy 6/12 tető (6" emelkedés 12" hosszon), mert az is 3,5"-re van a 80°-nál lévő vonaltól. Amikor a függőleges vonalat húzta az elején, akkor a 6" jelölésről vette a tetősíkhoz képest a szöget, mert ez egy 6/12 tető (6" emelkedés 12" hosszon).
A második esetben azért használja a 45° jelölést, mert ez egy 6/12 tető (6" emelkedés 12" hosszon), mert az is 3,5"-re van a 80°-nál lévő vonaltól. Amikor a függőleges vonalat húzta az elején, akkor a 6" jelölésről vette a tetősíkhoz képest a szöget, mert ez egy 6/12 tető (6" emelkedés 12" hosszon)
Az a gyémánt alakú kivágás 3,5 hüvelyknél van a derékszögön. Az biztosítja, hogy a kármi vízszintes befogója éppen megfelelő legyen a 2x4" építőanyaghoz (ami ugyebár nem 4, hanem 3,5" széles).
A második esetben azért használja a 45° jelölést, mert ez egy 6/12 tető (6" emelkedés 12" hosszon). Amikor a függőleges vonalat húzta az elején, akkor a 6" jelölésről vette a tetősíkhoz képest a szöget.
Nekem sikerült metrikusat rendelnem Kínából néhány éve. A műhely és a garázs építésénél folyamatosan használtam, ha hozzászokik az ember, nagyon gyorsan lehet vele jelölni.
Mert a vastag vagy a dupla MDF csak kicsivel merevebb és formatartóbb, mint a szimpla. Minél "magasabb" merevítő rácsot teszel a két réteg közé, annál stabilabb lesz. A gyakorlatban 10-20 cm közötti megoldásokat lehet látni.
A képletet nem tudom ide felírni, de egy empirikus bizonyítékom van: egy ideiglenes polcot csináltam egyszer autógumiknak. A leggyorsabb az volt, hogy összecsavaroztam 2db 18mm-es bútorlapot, ami erősen meghajlott a súly alatt. Aztán egyszer csak szükségem lett egyik bútorlapra, ezért az egyiket kivettem, és odaraktam helyette 3db 5x2 centis lécet. Innentől kezdve a polc egyenes lett, azóta is így működik.
Azért is ismertem fel, mert egy garázsbeázásban egyszer elázott a gép. Szétszedtem, kiszárítottam, csapágycsere és teljes újrazsírzás. Ezért találkoztam minden apróságával.
Valóban 100%ugyan úgy néz ki. Csak ez 700w mert ennyi látszik: 00 2. Gondolom 700 2re. Viszont az nem világos miét nem találom meg a kék változatát egyszerűen nincs akárhogy keresem.
A tokmány belsejében lévő csavar az nem Ph fejes sőt semmilyen csak egy lyuk van rajta. Nem értem... Megprobálom a psb 750 2re robbantott ábráját megkeresni.
Nekem egy kívűlről és belülről is ránézésre teljesen hasonló zöld PSB 750 2RE gépem van.
Gondolom ez annak a kék testvére. A típusneve valami GSB xx 2RE lehet (de nem vagyok jártas kék Bosch-ban).
Annak mondjuk gyors tokmánya van. A tokmány belsejében van egy balmenetes kontracsavar ami a meghajtó tengelybe van belecsavarba.
Ha azt a balmenetes rögzítő csavart kivetted, akkor a tokmánycsere ugyanúgy megy, mint más gépeken. Befogatsz egy nagy 10 -es imbuszkulcsot ;s kalapáccsal ütve lelazítod.
Borovi fenyőből csinálnék kültérre teraszburkolatot. Van valami ajánlott impregnalószer, ami bevalt? Lehet ezeket kombinalni egyeb (szinezo) feluletkezelo anyagokkal? Marmint van mukodo 2in1 megoldas?
Ezek a jelölések akkor nem sokra használhatók számomra. Köszi a felvilágosítást! Hazafelé azért megnézem, alapjában hasznosnak tűnik, persze kérdés hány fokos a derékszög rajta.
A legfontosabb kiegészítés már ott is van, egyenesen egy itteni fórumtárstól:
"A kézi körfűrészek stabilitása, kialakítása nem teszi lehetővé a fejjel lefelé lógatva való működést. Ezt az igényesebb felhasználási kézikönyvben le is írják, miszerint a garanciát asztalba építés esetében nem vállalják. (Bosch) Aki épített már így, az tudja, hogy a pontos szöget tartani egy talpával felfelé fogatott géppel nem lehet, a beállítása is kész kínlódás, mert nem erre lett a gép kitalálva. Hiába teszel egy 2200W-os 235mm-es profi gépet az asztal alá, az eredmény egy nehezen állítható, pontatlan, macerás izé lesz, amivel lehet szórakázni, de teljesen felesleges idő, és pénzkidobás."
Bár így tüdnék tippelni a lottón! :)))) Éreztem, hogy az örök kétkedő talál valami fogást a retorikán!
Ha a tipli maga a pálca? Látod csak szűkebb furat kell!! Tehát a válasz az eredeti kérdésre, hogy bármilyen hurkapálcával hegesztheti ha tud hozzá megfelelő furatot készíteni.
Ezenkívül már csak néhány apróságnak kell teljesülnie és máris megspórolta a rasztatót.
Természetesen értem az iróniát, ezt én sem gondolom komolyan!
Igen, a torziós az alternatíva. Az egyetlen bajom vele csak az, hogy a keresztmerevítések mentén macerás lesz majd a gyorsrögzítőket forgatni, mert elakad a merevítésben. Plusz ez a megoldás gyűjti a port és a forgácsot, szóval azt is meg kell valahogy oldani, hogy hozzáférj egyszerűen.
De ha az alu nem jön össze, akkor szinte biztosan ez lesz a megoldás.
Nos igen, ez egy kissé hasonlít minden más munkához. Aki mindennap ugyanazt csinálja, az egy idő után alvás közben a kisujjából is... De nekem volt egy év kihagyásom, ráadásul a tanulási fázis legelején. Nem mentegetőzöm, de a varrógép használata nem olyan mint a kerékpározás - ezt el lehet feledni, ha csak akkor kezd az ember egyáltalán ráérezni. Ha a legolcsóbb és használható megoldásokat veszem figyelembe (s feltételezem azt, hogy mindenkinél van flex[tudom, sarokcsiszoló] :P ), akkor ötvenezer alatt van inverter, kesztyű, pajzs, pálca, mind elfogadható hobbira. Már csak némi acélium és jó terv kell, oszt' jó.
Például a gyalugép használata közben is akad némi tanulópénz, a kézigyaluk esetében sem kell visszacsinálni azt, ha rossz helyen találunk egy göcsöt és elfelejtünk 'szálirányt váltani', meg ilyesmik. De mindent meg lehet tanulni.
Az alu ügyet már jól kitárgyalták a fórumtársak, én a fából készült alternativához szólnék hozzá. A fenyő szerintem erre a célra nem jó választás, főleg gyalu nélkül.
Általában a gyalult fenyő is görbe, egy összeszerelőasztal legyen tökéletesen sík, különben a munkáid sem lesznek síkban.
Az általad linkelt satupad szerintem túl drága és macerás, azt akkor érdemes építeni, ha kéziszerszámokkal is akarsz tevékenykedni.
Jó régóta hegesztgetek már ívvel, elektródával. Sokszor még ma is tudok randa íveket húzni, pedig közel 30 éve gányolok össze vasakat (első tanítóm, karosszéria lakatos gyerekkori cimborám elég hamar úgy ítélte meg, hogy a taknyolás szinten már túlléptem, de a gányoláson azóta sem tudtam...)
Bár még mostanság is fejlődöm néha. Kicsit. Pl. asszem tavaly tanultam meg rendesebben bázikus elektródával hegeszteni és igen meglepődtem, hogy a "klasszikus" rutilos elektródához képest mennyivel kezesebben lehet vele függőleges íveket húzni... nagyon-nagyon messze vagyok egy jól hegesztő szakitól, de ez nem számít, amire nekem kell, annyira tudok és ez nagyon sokszor hasznos.
Ezt csak azért írtam le, hogy őszintén biztassak minden famunkást: a hegesztés nem atomtechnika és ha kicsit is megtanul valaki, remek dolog!
Vásároltam már tőlük, tényleg rendesek. A méreteket az ajánlatkérésnél az üzenetben kell megadni mm-ben. Pontosan levágják és annyit számolnak amennyit rendeltél. Én sem értettem azt a 0.1m-es rublikát, felhívtam őket és elmondták a fentieket. Hogy ez miért ilyen, nem tudom, ezt nem kérdeztem. :))
Vagy úgy jársz, mint én. Lesz és megtanulsz (tanulgatok inkább a helyes kifejezés, lásd: rossz példák címszó alatt, de rá lehet jönni a csínokra-bínokra, kitartás kérdése)... :) Amúgy meglepő módon egy pár méter acél és sok csavar megfelelő merevséget képes adni, hasonlóan a könyökfákhoz, andráskeresztekhez, stb. Még varrni sem kell.
Ez a "gazdaságosság" kérdésm nagyon szubjektív. Függ a szabadidőd mennyiségétől, a munkád óradíjától, a barkácsolásod örömhormonok termelődésének mennyiségétől.
Szóval véleményem szerint nem fejezhető ki ezek mások által, csakis Te tudod a paramétereket súlyozni. Ha valóban minden gép megvan hozzá, akkor én a szélezetlen anyagot vállalnám be, még a gazdaságosság rovására is. Nekm a barkácsolás öröm. Mértékegységgel nem tudom kifejezni. Talán a Kelvin/szökőév közelíti meg legjobban.
Van egy bosch 2sebességes fúrógépem aminek lekopott a címkéje így nem tudom beazonosítani. Jó lenne hozzá egy jobb állapotban lévő ház. Tokmányt akartam cserélni rajta de mikor szétszedtem nem a "hagyományos" megoldás fogatott. Fogalmam sincs hogy kell szétszedni ezért nem is piszkáltam.
A fentébb említettekben tudna valaki segíteni? Hátha van valakinek hasonló gépe.
Mennyivel gazdaságosabb ha szélezetlen anyagot veszek és azt munkálom meg mintha fűrészárut vennék? Kb 0.8 m3 hasznos anyagra lenne majd szükségem. Megmunkáláshoz a gépek megvannak.
Illetve későbbiekben majd a lépcső lapokat szeretném lecserélni. Nem tudom az mennyire jó megoldás ha 2" fenyő anyagot munkálok meg és ha kell táblásítok. Papucsban szoktunk rajta menni, nincs nagy igénybevételnek kitéve.
Illetve az utóbbi is kérdéses. Az van írva hogy minimális rendelés 0,1 m. De az osztószám nincs megadva. Mi van ha nem 20 v 30 cm-t kérek, hanem 27-et?
Nem mindenből. Kíváncsiságból ránéztem pár darabra és pl. Item 20x80-as csak 6 m-es szálban, Item 40x160 könnyített szintén, de az Item 40x160 pl már 10 centinként vágva kapható.
Sziasztok, Budapest 22.-ik kerület környékén szeretnék új hajópadlóra alapozót és vizes bázisú 2k lakkot venni. Milyen lakkot és melyik boltot tudjátok ajánlani?
Látod, ezzel én is hasonlóképpen vagyok. A saját pénztárcám is csak annyiban érdekel, hogy mindig legyen annyi, amennyi kell, a másik meg ha becsülettel megdolgozik érte, akkor igazán nem sajnálom tőle.
Én imádom ezeket a profilokat, és engem is csak az árak késztetnek arra, hogy más pénzéből vegyemmeg. Eddig kb 2 milliónyit építettem be klf, dolgokba, és mind teszi a dolgát rendesen.
Izé, azon kívül, hogy drága (mondom, max 40k lesz a profil az előzetes adatok alapján, listaáron, amiből nyilván megpróbálok alkudni) mást érvet nem nagyon hallottam (najó, a robot belengeti :) Ha haszáltan veszem Ádám adatai alapján akkor meg ennek a fele/harmada.
Amennyire meg tudom ítélni elképesztő praktikus ez az alu profil, ha bejön ez az asztal sztori, akkor gérvágó állványt, fűrész/maróasztalt, akarmit is tervezek belőle építeni. Ez az első próba igazából.
Írhatsz neki ott levelet, illetve a hobbycnc.hu adok-veszek fórumon megtalálja őt aki érdeklődik. Nagy terület, sok áruja van jó árban de egyeztetni kell és csak érte menni lehet.
És is sok rosszat olvastam róluk. Az biztos, hogy ha valami probléma adódik vele akkor garancia igazából nincs. De igazából ami sejtettem igaz lehet, hogy a két termék nagyon hasonló, csak az einhell ad rá garit a szerszámx nem.
A kék einhell elvileg nagyságrendekkel jobb mint a most kapható piros.
7801 Ft. :) Teljesen hasonló, megegyező, kialakítású marom van, régóta, talán einhell, az biztos hogy sárga. Kicsit odafigyelve a beállitásokra, ami elég macerás, használható, az elszívás fontos, a marás minőségét is befolyásolja!
Szerintem nincs. De ha nem aggaszt a garancia, akkor én a hétvégén találtam meg a szekrény aljában a régi OBI-s - talán Swarzbach márka - berendezésemet. Tiéd lehet.
Ha tényleg ennyi lesz, akkor hagyom a francba. 12m korüli profil kell az asztalhoz, 12-13EUR-t mondtak listaárnak a profilra. (ez eredeti rexroth). Nem tudom mennyi lesz a sallang, siman lehet hogy igazad lesz, de 100k+ nem szánok rá. Alternatíva, hogy veszek bontott profilt.
Azt hiszem, eddigi mindenféle barkács munkáimból - pedig volt azért bőven az évtizedek során - a legszórakoztatóbb és legörömtelibb a gyalupadom készítése volt. Nem is tudom, talán azért, mert javarészt mindenféle félredobott anyagból állt össze. Egy kis bükköt kellett venni hozzá a végén.
Az általad megadott méretben és nut szélességgel 45x60-as, és 45x45-ös Bosch profillal, és a szükséges sallangokkal (amik nem olcsók) az anyag ~120-130eft.
Ennyiért jelentős mennyiségű fenyő anyagot lehet venni. Persze más kérdés, kinek mennyit ér az ideje.
Nem szívós a fenyő sem, pláne ha gyalulttal csinálod. Nem mindenáron kell csapolni, sima csavarral is működhet :) Ha nem gyalulsz rajta, akkor még sima facsavar is jó lehet.
Ezért lehet le leszek oltva, de nem izgat.
Most nekem 40-es zártszelvényből van az asztal, teteje 4db bútorlap összelamellózva, de csak szárazon xd Célnak jó, vasalap meg össze van csak dobva, nincs merevítés se benne.
simán csinálnék colos deszkából oszt csók csavarva. Haladós és egyszerű. Írj ha kell tipp xd
Drágább, de mivel csak egy darab asztalt akarok, benne van a tűréshatárban, és messze nem kell vele annyit szívni, mint a fenyővel. Ha beleszámolom az időmet is, akkor sokkal olcsóbb :)
A robotunk asztalát csináltuk 80x80-as vastag ITEM profilból. Ezernyi helyen összefúrva, és a hozzá való rögzítőelemmel összerakva. A tetején 20mm vastag, súlyos T hornyos laprendszer. Az egész kb 120 kiló.
Azért a robi be tudja lengetni kicsit, amikor 100%-ra felnyomjuk a sebességét.
Fotót majd készítek. Benyomódások mérsékelten vannak, de nem jellemző. Furnér nem jött fel. Sarkok helyenként le vannak ütve, de nem vészes. Inkább lehorzsolások vannak a sík felületeken.
Ügyes. Hasonlót csináltam tavaly , viszont a hossz leszabással meggyült a bajom , egész délutánom ráment a tervezgetésre. Van akinek alapból megy.
Eszembe jutott egy történet mikor a profeszor beküldött egy fiatal tanulót a barlangba. Három óra alatt több barlangrajzot megfejtett mint a profeszor 10 év alatt.
Kíváncsivá tettél, mi okból keresel ilyen géptulajdonost? Valami kérdésed van a gépről? Nem biztos, hogy csak azok tudnak segíteni, akinek ilyen van. Vagy alkatrész gond van?
Sziasztok! Józsi vagyok.Új belépő.Alapból festő a szakmám de nagyon érdekel a Fa. Olyan személyt keresek kecskeméten vagy környékén akinek van egy CMI RTS 250 B tipusú körfűrésze. Előre is köszi.
Napok óta kerülgettem az udvaron egy a pár évvel ezelőtti tetőfelújításból megmaradt 5x5-ös stáflit. Ma meló közben kitaláltam, hogy kellene egy kis bárszék jellegű ülőalkalmatosság a műhelybe.
Egyengető, asztali fűrész, gérvágó, domino, összesen kb 60 perc. (17 órakor értem haza a rendelőből, 18:16-ot mutat a fotó fájlnevében az időbélyeg, és közben még egy narancsot is megettem)
Nem nagy dolog, csak arra akarok rávilágítani, hogy amikor jön az ihlet, és megvannak a szerszámok, akkor meglepően gyorsan össze tud állni egy kisebb projekt.
A lábak mindkét irányból 5°-ot tartanak össze, kb 70 cm magas, 40 mm négyszög-keresztmetszet az anyag. Még csiszolás, ragasztás, festés, azután nézni kell rá valami ülőkét.
Ha nem akarsz kézi gyalut használni rajta csak "segédként" akár jó is lehet még 40x40-es de ha az oldalára is rögzíteni akarsz (pl. gyorsszorítóval) talán 40x80-as lenne a megoldás.
Összekötőket ne sajnáld lent és legalább a hosszú oldal közepén.
Én már meg is vettem a fenyő vázát egy asztalnak, amiben körfűrész és maró lesz, aztán inkább rétegeltlemez-szekrényt csinálok neki. Könnyebb stabilra csinálni, legalábbis az én módszereimmel.
Én csak azért szavaznék a fenyőre, mint váz-alapanyagra, mert hirtelen nem látom az előnyét az alu váznak. Nem akarod emelgetni csak gurítani, nem tudom alulra mit tudnál szerelni ....
Tisztában vagyok vele, hogy soha nem lesz olyan stabil mint mondjuk ez: https://www.youtube.com/watch?v=FXKYwM0f5WU, de a garázsban, összeszerelésre vagy éppen "outfeed table" (fene tudja hogy mondják ezt magyarul) funkciókra tökéletes lenne.
Mekkora stabilitást várhatok szerintetek, illetve elég-e a 40x40-es profil, vagy inkbább a 80x40-es kellene ? Érdemes ezzel foglalkozni, vagy jobb elfelejteni az egészet és csináljak inkább fenyőből valamit ?
Tyuuu, köszi a tippeket ! (@Ádám és @Tschaby dettó !)
Valahogy ez a Bernardo nekem kimaradt, nem ismertem a márkát eddig. Úgy nézem hogy nagyjából az axminster craft kategória lehet, ami nekem tökéletesen megfelelne. Utánanézek a beszerzési forrásoknak.
PS: Nincs vastagolóm, semmilyen gyalum nincs, most tervezem a beszerzést. Szóval zöldmezős a beruházás :)
Úgy tudom elég jól körüljártad már ezt a kérdéskört is. A Holzmann gépei egy szinten vannak a Bernardoval, vagy elmaradnak tőle? Árban talán egy kicsivel olcsóbbak.
Áh, akkor neked mégse nincsen elég helyed a kétféle gépre... akkor én maradnék a kombinál.
Néha árulnak ilyen egész kicsi öntöttvas asztali gépeket, de igazából azok ácsoknak valóak. Stabil, masszív, de nagyon rövid az asztala, most éppen nem találok olyanról képet.
Szerintem erre nincs jó megoldás. Az összes olcsó egyengető sz*r, megfelelő asztalhosszúság kell és jó anyagminőség, különben nem lesz sík a végeredmény. Vastagolót még inkább találni hobbiszintre, mint egyengetőt.
Kézigyalut nem javasolnék egyengetésre, befonod a hajad, mire végzel, ráadásul a merőleges élt 90 fokra megcsinálni sem olyan triviális.
Két opciót látok alapvetően, mindkettő fájdalmas:
veszel egy régi, békebeli háromfázisú egyengetőt. Azokat is lehet kerekekre szerelni, valószínűleg ez az olcsóbb megoldás.
Eladod a vastagolód és ráfizetsz egy kombigyalura. Ki lehet fogni használtan nem aranyárban. Szerintem a Bernardo ADM260-nál kezdődik a használható minőség. Az a gyalu minőségi hobbiszintre több, mint elég.
2. opció helytakarékosabb is és az átállítással nem rontod el a beállításokat, teljes értékűen lehet használni mindkét funkciót.
Az a baj, hogy ha az a gép "nagy" amit Ádám linkelt, akkor neked nem lesz normális egyengetőd.
Értem én mi a cél, legyen relatíve jó nagy asztala is de könnyen elpakolható is - ezek azért kiütik egymást. Illetve sokkal jobban a Metabo HC 260-at sem tudod elpakolni, annak is köll kerekes kieg, mert 80 kilót nem fogsz akarni ide-oda pakolgatni (én legalábbis már kb évek óta ugyanott kerülgetem, ahova leraktam). De amúgy még mindig az a kategória az, ami alá ha teszel rendes kerekes alátétet, még mindig jól megoldja a vastagolást és egyengetést is.
Neked valami ilyesmi, "kiscuki" Kity gyalut kellene keresned. Csak győzd kivárni amíg valaki elad egy használhatót.
Köszi a linkeket, igazaból ilyen öreg, 3 fázisú, minden extra mentes egyengetője apámnak is van, amit akár el tudnék hozni. Viszont ha egy mód van rá, akkor kerülném, mert:
- Garázsban dolgozom, egy ekkora gépet csak kerekeken tudnék elrakni, és folyamatosan pakolni kellene
- 3 fázist meg tudom oldani, ha nagyon muszáj, (garázsban elő van készítve, későbbi villanyautó töltéshez, de kiépítve egyenlőre még nincs)
Sziasztok! Vettem egy régi pianínót, eléggé ütött-kopott állapotban. Politúrozott felületű. Szeretném rendbe tenni esztétikailag, mert a hangja szép. Sajnos én nem mernék vállalkozni a politúrozásra, nincs benne gyakorlatom, és nem ezen szeretném megtanulni.
Tudtok ajánlani valakit, aki felcsiszolja, majd újrapolitúrozza? Valamennyire szét lehet szedni, de a legtöbb részét a helyszínen kell megcsinálni, mert igen nehéz a hangszer. Előre is köszönöm.
Ez nem olyan nyomáskapcsoló mint a mostaniak többsége.
Ez nem az a fekete műanyag doboz rajta egy piros fel-le dolgozó pöcökkel.
Ez a tartályon van fixen betekerve menettel, kb olyan mint egy hőgomba. Kiáll egy kb 2 cm-es átmérőjű henger kb. 1,5cm magasan rajta két darab csatlokzó-kiállás. Ez van bekötve valahogy az elektromos bekapcsológomb környékére.
Muszáj volt lekötnöm az egyik vezetékét mert másképp nem tudtam volna leszedni a motoregységet a tartályról.
Ezért is gondolom, hogy nagyon nem köthettem félre, mivel csak 2 db vezetéket húztam le a 4 ből, és az egyiket meg is jelöltem a lehúzása előtt.
Kevés esély van rá, hogy nem tudtam a helyére visszadugni. :)
Nem követtem a gondolatmenetedet a kezdetektől, így most nem tudom mik a lehetőségeid de azt hiszem helyed ezek szerint van és a kereted sem éppen nagyon szűkös... 150 ezerig bezárólag pedig teli a használt piac egyengetőkkel... lentebb két link az első oldalról. Egy gyári kivitel azt hiszem többé-kevésbé máris garantálja a használhatóságot.
Mindenképp jó ha van elég hely hogy külön legyen a két funkció, hiszen sokkal kényelmesebben használható.
Gyalugép a kérdés, tudom, 1000x kitárgyalt téma, de a kérdésemre továbbra sem találtam választ...
Szóval ott tartok, hogy vagy veszek egy metabo HC260-at, vagy egy DeWalt vastagolót és mellé egy ... egyengetőt. A pontozott rész a kérdés, mert szokásos beszerzési helyeken egyszerűen nem találok normális egyengetőt, olyan áron ami a dewalttal együtt árban felveszi a versenyt a metabo kombigyaluval. Najó, ez ferdítés, mert igazából kettő darab egyengetőt találtam az outletben, mindegyikre azt mondta hobbit kolléga, hogy "azszar". Tudom, vehetnék egy No7 és egy No5 jackplane-t a lie nielsenéktől ebből a pénzből, de lehet hogy negyed köbméter után földhözvágnám :)
Mit gondoltok ?
Nem ipari felhasználásra lesz, évente 3-4 projektben lenne használva, viszont a végeredmény minőségére érzékeny vagyok, de nincs "kedvem" 500+ pénzeket kiadni egy "rendes" kombigyaluért.
Azt látom hogy kisebb a T4es köve ezèrt nagyobb a fordulata gondolom a ker.seb. miatt. Csak a teljesítmènye, ill. a gyalukès hossza (nálam 260mm) ami aggaszt a kisebb változatnál. De ha ezekkel nincs gond akkor lehet beújítok egyet...
A nyomáskapcsolókon elvileg van egy rugós csavar, amivel lehet szabályozni, hogy mikor kapcsoljon. Lehet, hogy túl erősre van húzva, és csak azért nem kapcsol le. Egy próbát megér visszacsavarni. Csak ne fejmagasságban. :))
Jaja. A gyári kő ugyanaz a két gépen, csak a T4 kisebb.
260mm-ig jó a leírás alapján, HSS kést is gyorsan meg tudtam élezni és jobb lett, mint újkorában.
Visszaolvastam a hozzászólásomat, időközben a fúróélezőt feltétet is megvettem. Eddig ez a legdurvább cucc a Tormekhez, csak ajánlani tudom mindenkinek.
Az a helyzet, hogy van egy komód,amelynek a betét színe maggia tölgy, de hiába kerestem a lapszabászatoknál ilyet nem találtam. Ez valami speciális szín vagy van egy másik neve ?
Semmit nem tudunk arról. Hogy hogyan tekeri fel. Ha pl. átfedéssel, de a forgásiránynak háttal azaz az átfedés előre mutat akkor..... Ha illesztéssel tekeri, és az illesztés nem pontos akkor is..... És még van pár "apróság".
Anno a műanyag-gumi hevedereket csiszoltuk a cégnél hengercsiszolóval a toldáshoz. A gumin fogott akkorákat, hogy megállt a hajtás. A csiszolószalagot egyszerűen rátekertük a hengerre. Na nem simán, hanem a hengerre előbb kétoldalas ragasztószalagot tettünk és arra a csiszolót. A vége semmivel nem volt pluszban lerögzítve, mégsem vált le. Én megpróbálnám a kétoldalas ragasztószalagot alátenni.
Azt nézném meg, hogy nem lazul-e meg egyre jobban a csiszolószalag a dobon. Tehát áteresztesz pár deszkát jobb-közép-bal oldalon. Majd leállítod, megnézed hogy nálad nem lazul-e úgy fel, mint ahogy a videóban az úr elmondja. Aztán a második menet után is .... és így tovább. Ha végis szoros marad, akkor sok minden másra nem tudok tippelni, minthogy a szalag rossz minőségű. De ha lazulgat, akkor az is okozhat szakadást, szerintem. És akkor jön az amit a videóban is mutatott az úr. Illetve hogy próbálgass másik fajtát. A Mirka márkáról itt csak jót olvastam, de a Hermes-t is a jobbak közé sorolják.
Én a helyedben vennék kb. 10 m-t papír hordozós szalagbó és tesztelgetném.
A két tartó, ami a terasz lábai alatt van. 5-ös anyagból készült, majd porszórással lett festve. Végül nem a négy sarkába került furatokon keresztül rögzítettem, hanem az alatta lévő betontuskó közepébe egy 20-as menetes szár került, a talp ki lett fúrva alul-felül, úgy lett ráhúzva, majd lehúzatva. A fa oszlop közepébe meg csak egy kis fészket kellett készítenem, hogy szépen leüljön a helyére.
A többi korlátoszlop az hibrid. Akármilyen oszloptartót vehettem/készíthettem volna, az előbb utóbb megadta volna magát, mert a korlát oszlopainak a felső vége nincs rögzítve. A megoldás a következő lett: 60x60-as zártszelvény oszlopok lettek lebetonozva, a földfelszín feletti részük a végleges oszlopmagasság minusz 10 centi. A faoszlopokat méretezés, gyalulás után hosszában kettévágtam, majd a nagyobb darab közepéből kifűrészeltem/kimartam a 6x6 cm-t. Ezután a két darabot visszaragasztottam egymáshoz, így ráhúzhatóak lettek a vasoszlopokra.
A talajhoz való rögzítés alatt azt értem, hogy ott nem csak statikus terhelés van. Bár nem tudom, hogy miféleképpen keletkezik a felhajtóerő (aki úgy érzi, hogy tudja, valójában az sem tudja), de van. A tetőszerkezetek estében is létezik a ilyen erőhatás, köszönhetően a szélnek. Ez olyasmi, mint a biciklitároló a térkőbe csavarozva: egyszer jó, utána megint jó, de a sokadik alkalommal vajon miért jön ki egyszerre mindenhonnan a térkő és miért dőlnek el a kecskék?
Nekem meg nem tetszik - ez ilyen. Ha Ádám és az asszonykája elégedett, akkor jó, nem ellenemre való a kivitelezés.
A talajhoz való rögzítésen nem tudom mit látsz, szerintem láthatólag jó masszív vasalaton áll. De egy klasszik oszloptartó vasalattól biztosan masszívabb.
A sötét szín/fémszínű csavar meg igen, ízlés kérdése .. nekem pl tetszik, pont a kontraszt miatt.
Tőlem leginkább amiatt érdemli a pluszt Ádám, hogy saját terv + munka. Ha jól értettem :)
Ebben a videóban pnt ennek a modellnek tekinti át pár hibáját az úr. Innetől pont azt magyarázza, hogy a gyári szalagrögzítés úgy sz*r ahogy van, és mint látható körbetekerte inkább valamilyen ragasztószalaggal:
Azt mondja hogy a gyári rögzítéssel, pár menet után "become loose", azaz "kilazul". Nem tudom nálad nem ott szakad-e el, tehát nálad sem funkcionál tökéletesen. Esetleg megtámogatni azt a beszorító darabot valami vékony gumidarabkával, akkor nem lenne olyan "éles" a leszorítás.
Korábban elmondja a videóban, hogy a gyári előtoló szalag túlságosan csúszós, azt nagyon érdemes lecserélni valam jobbra.
Nekem saját gyártmányú hengercsiszolóm van (itt megnézhetsz pár képet róla) , amire én tépőzáras Hermes márkájú csiszolópapírt teszek (P40/80/120 -as van egyelőre, 25-25m mindegyikből).
Nekem szakadni még egyik sem szakadt. De mondom, nekem tépőzáras van ami azért kicsit más mint ami neked kell. De ez a cég elég sokféle típussal és márkával foglalkozik, szerintem nézz körül és próbálj ki mondjuk egy jobbfajta vászon alapú csiszolószalagot. Nem ismerem ezt a Deerfos -t, azt látom hogy valami indiai gyártó. Mondjuk ettől még lehet jó a papírjuk....
A továbbítószalagra is lehet hogy találsz náluk megfelelő hosszúságú végtelenített csiszolószalagot. Árulnak 630-1300mm széles szalagokat, változó hosszúságban, de ha épp nincs olyan hosszú mint neked kellene, lehet le is gyártják -> meg kell őket kérdezni, van a honlapon kapcsolati adat:
Illetve amire Gábor is célozgatott, nem tudom nem fogsz-e kicsit sokat és azért szakad a szalag. Meg hogy használod-e a teljes szélességet. Meg hogy tisztítod-e a szalagot valamivel időnként (nem tömíted-e el nagyon, az sem mindegy nyilván hogy mit csiszolsz le vele)
De mondom, első körben és azt szeretném tudni, hogy hol szakad a szalagod.
A tiéd az egy régi típusú T tag felül az órának a csonkjával, előre a kimenetével és alul a bemenettel. Az újak azok integráltak az órával, olyat mint a tiéd nem fogsz találni sehol. Illetve fogsz de annyiért szinte új kompresszort veszel. Nem valami különleges cucc az, csak még Noétól maradt rád, Mózes óta ritkábban használják. :)
Vagy csináld amit Feri javasolt (bevinni O gyűrűt szerezni hozzá, és cserélni), vagy marad az, hogy az új nyomásszabályozó az másféle lesz rajta. Amúgy nekem a kisebb kompresszoromnak a 25 literesnek azt sem tudom, hol van az a fekete műanyag borítása, és egész jól elvan nélküle. ;)
Azért nem adok rá egy pluszt*, mert nekem 'tájidegen' az a sok-sok csavar. A talajhoz való rögzítés is hagy némi kívánnivalót - szerintem, de utóbbira nem teszem fel a tökeimet tétnek (mert nem ismerek minden részletet)...
[*de adok, mert olyan, mint egy zsiráf: szép meg érdekes is, de otthonra azért nem kellene...]
A külső gyűrű az még jó is lehet, de ami a fehér korongon van az nem sima körkeresztmetszetű gyűrű, hanem kicsit széles, és a külső fele lapos. Hogy belül milyen azt nemtom.. nem szedtem le a helyéről.
Mosd ki belőle a vízkövet, meg a sok trutyit, és rakd össze, mert jó eséllyel újra légtömör lesz. Az enyém az lett. Az teszi tönkre, hogy benne csapódik ki a pára, és megeszi a spiáter házat. De ez nem annyira néz ki rosszul, mint volt az enyém.
sziasztok, ki tudja megmondani mi a neve annak a zsanérnak ami nem a széleken fog hanem alul-felül tű szerűen illeszkedik az ajtóba? főleg régi bútorok ajtóin látni ilyet.
Ezen már túl vagyok. Megkentem szilikonzsírral, de semmi változás.
A nyomásmértéket meg nem is tudom, mivel fel sem tud tölteni, a motor max 5 bar-ig nyom utána csak tartja ha járatom, ha pedig leállítom a motort akkor meg szinte süvít a levegő bárhová is tekerem azt a piros tekerőt. :(
Csinálj egy próbát. Vastagon kend meg szilikonzsírral úgy szereld össze. Természetesen át fogja fújni előbb utóbb, de addig is meg tudod hallgatni, alacsony nyomásról felfelé indulva, hogy sziszeg-e. Ha először nem, és utána kezdi akkor ott a bibi. Szerintem ilyen szabályozó egyben kapható valahol, holnap rá tudok keresni.
A pirosfejű alkatrészen nem nagyon probléma a csere, de nem ott ereszt, hanem "belül", és a piros tekerő alatt jön a hang. Ellenőrizni nem tudom, mert egy zárt rész, de 99%, hogy onnan jön a szuszogás.
A fehér korong szélén lévő lehet a ludas, de gőzöm sincs, hogy hol lehet ilyen gumikarikát kapni, ami ide passzol.
Amikor kezemben fogva, nézegettem az alkatrészeket gyanúsan "kotyogott az elvi helyén. Szerintem nem kellene kotyognia...
A kérdésedre a válasz HolzMann zs 560u hengercsiszológép,
A csiszoló papir meg Deerfos
Sem a géppel sem a csiszoló-szalaggal nem volt szerencsém sajnálom. Szerintem a fogás vétel amit a fejembe vertek az, hogy 0.2 mm fogásokkal közelítjük a célt lehet a gond.
Nekem nem kell nyomáskapcsoló, mert az én kompresszoromban az egy külön bizbasz, és az én kiállásom a tartályon egy külső-menetes cső amibe beletekerem ezt a szabályzót, míg a neten gyak csak olyat találtam ami szintén külső-menetes volt a szabályzó.
Akárhol máshol? Cseréld az egészet. Nemrég újítottam fel egy kompresszort Kínából rendelt komplett nyomáskapcsoló+szabályozó+csatlakozó készlettel, teljesen jól működik.
Ezt már letöltöttük itt jó pár éve. Többen belinkeltük már. De jó néha felfrissíteni, hogy a nem visszaolvasó tagok is elérhessék. Kár, hogy megszünt ez az újság.
Alapesetben simán elfogadnám tesztre, de gyerkőc mellett nagyon képlékeny mikor tudok lemenni melózni és sokáig nem szeretném nálam tudni :)
Ha nagyon kong vele egy 6x3x2-es helyiség akkor ki fog esni. Erre vagyok kíváncsi. Ha nem jó, akkor esélyesen a maki vagy nilfisk gép marad, csak méretben hatalmasak ezek már, ezért akartam inkább Dw felé menni, viszont ehhez kevés cucc van, pláne most a korona miatt...
Nekem Metabo van. Tényleg nagyon hangos, de azt nem műhelyben használom, hanem gépész munkáknál "idegenben", ott nem zavar a zaj, fontosabb, hogy jól működik.
Biztosan van valami előnye, de a katonaságnál én konkrétan kerestem kettő szekrényajtót a matrac alá, mert az úgy sokkal kényelmesebb volt. Ezt embere válogatja, nálam jelenleg olyan matrac van, ami hasonlóan viselkedik mint egy tégla (nekem igazándiból nagyon kényelmes). :) Anyámnál félkemény hab, de szerinte nagyságrendekkel jobb, mint a rugós verzió. Szóval ebben nem tudok segíteni, mert van akinek a pap, van akinek a papné, van akinek a kutyája a kívánatos... Mindenek előtt azért én a helyedbe fekvésügyileg kipróbálnék pár hideghab matracot is - mert néha sokkal kényelmesebbnek tűnik, mint a bármiféle rugós kivitel - de ez csak egy tanács. Ellenben nem mindegy, hogy éveken keresztül min alszik az emberfia.
Amiket berajzoltál, s "keretmerevítő lécek" címszó alá beskatulyáztál, no, azoknak lélekszámát jelentős mértékben felszaporítod és annyi. Ha lehet, akkor csomómentes(!) léceket keressél (ellenkező esetben könnyen eltörik). Így alulról is lesz talán (jó esetben) elegendő szellőzés. Az eredeti 'pozdorjalap' és az új matrac találkozásánál jó eséllyel nem jössz ki jól penészügyileg, az a pár keresztmerevítő léc is örök nyomot fog hagyni a matracban egy idő elteltével. Ha kifurkálod a pozdorját, akkor meg alaposan meg fogod gyengíteni, és/vagy nem fog megfelelően szellőzni...
S még valami, amit a honvédségnél tanultam: ami nem látszódik, az valójában nem is létezik - számomra ez már ökölszabály... :D Tehát, randa lesz, de ha default nem látszódik, akkor viszont jó.
Köszönöm! :-) A történet itt kezdődött, itt kaptam választ a tölgyfa felületkezelésére, a könyöklő kialakítására és a polírozás alapjaira. Köszönöm mindenki másnak is, ez egy kicsit közös munka volt! (ettől függetlenül, egyszer a szavadon foglak és kipróbálom a Rotexedet! :-) )
Nincs kint porszívó, egyrészt nincs hely, másrészt kétnaponta pakolhatnánk el, mert kell, no arra sincs kapacitás xd így is egész nap szaladgálok, mint a mérgezett egér xd
Amúgy még mindig van felvétel, ha valaki késztetés érez egy jó bandához tartozni :)
Szerintem jó az asr 25 is még porzsák nélkül is.Két szűrőkazettája van nem csak egy mint a hozzá hasonló Bosch-nak.Mondom jó a kézi tisztítás is ha erős.Amúgy voltam a múltkor nálatok de egy porszívó sem volt kirakva. Az asr 25 -ös Metabot meg akartam nézni most jó volt az ára.
A metabo pont a hangos rázása miatt esik ki, amúgy az volt az elsőszámú kinézett masina (starmix gyártmány)
Makita 4210 is képben van (bár hatalmas jószág), ami nilfisk (Milwaukee kb ugyanez csak drágábban :D)
Dwv902 is a rendszer miatt (de ezt meg tudom oldani ha nem dw lesz), ez amúgy még kérdéses, mert cégen belül ritkán van porzsák hozzá, szűrő, stb...
Metaboból iszonyat mennyiség megy ki utcára, de ha akkorát puffog mint mondják, akkor megőrülnék tőle a kis garázsban :D (pedig metaboval nagyon jó a viszony, emiatt se tudom mi legyen vele, majd hétfőn megkérdem metabos faszit, minden nap jár hozzánk)
Csak akkor, ha nem nyikorog házasélet közben. Egyébként meg ki hány tonnát nyom, mindenkinek más és más a jó (és van aki a kényelmes puhát preferálja, az viszont a gerincnek sosem jó).
Griff, jó az új kisfilm. Szép selyemfényű lett a cucc. :)
Annyi megjegyzésem lenne csak, hogy legközelebb ha nem akarsz külön pácolgatni akkor a No126-hoz is lehet kapni fehér olajadalékot és akkor csak egyszer kell felvini a cuccot, de az eredmény ugyanaz lesz.
"és fán kívül kb másra nem (festool mániás kolléga elmondása és festool szerint is)"
Valószínűleg ezt a szomszéd műhelyben az autófényezők nem tudják, és ezért használják megelégedéssel több mint 20 éve festék, és kitt csiszolat elszívására. :P
Legvégső állapotig szív, ezért a kérdés. Eleve egy elszívónak használt eszköznek nem a szívó erő a lényege. Ezért érdekelne tapasztalat, nem teszt. Épp a tesztelt makit nem eroltetjuk, szar, a 4210 a jó kivitel, semmi baj velük, az a másik, amire kíváncsi lennék, 3000 széria nem, nem szervizeltetni akarom állandóan xd
Metabo is nagyon jó, de ha annyira puffog az úgy nem pálya. De nincs elvetve teljesen az asr25 sem, de az saj os nem tisztítja magát, csak kikapcsoláskor.
Nem feltétlen Dw lesz, ami jobb és bírja a faport zsák nélkül, ebben festool ki is esik, csak zsákkal érdemes használni és fán kívül kb másra nem (festool mániás kolléga elmondása és festool szerint is)
Ez jól hangzik! Persze nem lyuggatnám agyba-főbe a farostlapot. Talán 20 mm-es lyuk elegendő, mondjuk 150 darab (ijesztően hangzik?) - és talán a merevítő lécek közelébe (ott kisebb a farostlapra ható hajlító nyomaték). Az ágyneműtartó oldalaira esetleg 3×2 hat db műanyag átszellőző (azok kb 40 mm átmérőjűek).A széleken megfogott Bonell rúgók talán nem adják át a farostlapnak a testünk teljes súlyát. Habár amikor felállok az ágyra ablakot "kezelni" naponta 2-3 alkalommal, akkor eléggé pontszerű lesz a terhelés. (Ilyenkor be is süppedek rendesen - mondjuk ez se tett jót a 23 éves rúgóknak:-)).
Igen, a 2512 még csak nem is félautomata, nem is gondolkodtam benne.
Nagyon esetleg Metabo asr 25, de inkább 35 jöhetne számításba, de arra kolléga mondta hangosan üti le 30 másodpercenként a cuccot, nem erőltetné. Ezért maradt az említett két típus. Dewalt konkrétan azért is tetszik, mert a quick lock van nekem mindenhol kiépítve, így adja magát és a 4.6 méter tömlő nagyon elég :) Dw meg ugye faipari cég főként, feltételezem jó lesz a porszívója finom porra, ha már arra találta ki. Teszteket néztem már róla, beteg gép, de jó lenne vélemény is. Tőlünk viszik mint a cukrot, annyira rossz nem lehet és úgy, hogy nem is javasoljuk senkinek...
Az emlitett tipusokrol nem tudok nyilatkozni, de 2512L-es Makitam van, az nagyon-nagyon nem szereti a finom por + porzsak nelkuli uzemet. Csiszolasnal gyakorlatilag 20perc alatt kepes teljesen eltomitodni a szuro.
A 4210-es egy sokkal komolyabb darab, de azert szerintem csodak nincsenek. (bar a korfuresz nem csinal annyira finom port mint a csiszolas)
Szerintem megfúrkálhatod azt a papundeklit, amit farostlapnak hívnak. Ezzel beszellőztetsz az ágyneműtartóba, és már csak azt kéne megoldanod, hogy az is valahogy kiszellőzzön pár lukon keresztül a szobába. Szoktak olyat is csinálni, hogy a lecsukott matracos keret ráül ugyan az alsó, ágyneműtartó keretre, de nem körben mindenhol, hanem egy hosszanti oldalon 5-10mm szélességben és majdnem teljes hosszon rést hagynak úgy, hogy ott alacsonyabb a keret teteje. Az elég már ahhoz, hogy a matracon átdiffundáló testpára ott távozzon.
Az a feladat, hogy a testetekből áradó párát valahogy kivigyétek az ágyból.
Ezernyi jó ötletem lenne, csak a jelenlegi helyzetben mind szar, mert nem ismerjük részleteiben a körülményeket*. Ha pár fotót készítenél, akkor sokkal nagyobb ötletcunami várható a jelenlévőktől - szerintem.
*Vályogháznál más, téglánál más, panel esetében szintén. Ha padlófűtés van, akkor megint más, ect. Helye és helyzete válogatja a nagybetűs megoldást.
Nekem most úgy tűnik, hogy le kell mondanom arról az "egyszerű" :-) megoldásról, hogy ledobom a Bonell-rugókat, és helyette felfektetek egy 22 cm magas zsákrugós matracot (160×200 cm).
Talán még nagyobb a baj:-((. Hiába is szerelnék a matrac alá rácsozott tartófelületet. Ugyanis alatta teljesen zárt ágyneműtartó van, amit évente háromszor nyitunk fel, amikor vendég jön. Tehát a zsákrugós matrac alulról szellőzése nem lenne megoldva.
Az ágyneműtartóban lévő cuccok talán azért nem penészednek meg, mert oda mindig csak tiszta ágyneműt teszünk be.
No most megállt az ágyfelújítós tudományom:-((
Amúgy hála ennek a topiknak, 2019 februárban sikerrel megoldottam a 90 centis oldalam 80 centisre csökkentését. Deszkázott alátét zsákrugós matrac alá - de az egy másik ágy volt:-)
Értelek. Akkor ez hasonlít a régi ágyainkra. Ágyneműtartó, felül fix résszel, ami felhajtható. De nem arra céloztam a hozzászólásommal, hogy a mozgatandó alkatrészeket szögezd oda, csavarozd vagy ragaszd le. Amit írtam az az, hogy ez is egy megoldás, bizonyára számtalan másik is van, amik nem jutnak eszembe.
Szerény javaslatom szerint átalakítod úgy az ágyadat, mint a kolléganő férje (asszony mázsa közelében, az ember nem annyira). Ő vett gyalult tetőlécet és azokat helyezte be ágyrács gyanánt. Ha jól emlékezem (így tizenév után) akkor felcsavarozott egypár ún. 'bramac' lécet (3x5 cm) az ágy oldalára (élére), arra meg keresztben és szintén élére rakva csavarozott tetőléceket (valami öt-tíz centi távolság rémlik). Az még most is ágy, bár nem tudom, hogy a hancúrozással miképpen is állnak - mert az nem az én dolgom. :) Középre is rakott még egy tetőlécet, szintén élére, ennek közepét még egy darabka... Tőléccel... Kitámasztva. De az is opció, ha úgy oldod meg, mint én a sajátomét: deszka, gurtni, tűzőgép, hogy ne másszon el az ágyrács... De hát ez csak kettő megoldás a sok ezer közül.
Az elsőhöz kell anyag, fúrógép, fúrószár, csavarbehajtóbit||csavarhúzó, könnyen és gyorsan kivitelezhető, szinte bárhol beszerezhető hozzá az alapanyag. A második verzióhoz kell még egy épkézláb tűzőgép is, kapcsok, s némileg lassabban is készíthető el házilag (plusz az anyag keresgélése, mert azért szőrös lucfenyőből hadnemá' ).
Van egy 160×200-as francia ágyunk. Nagyon meggyengültek benne a rugók (23 éves). Úgy gondoltuk, hogy megtartanánk az alsó ágyneműtartós keretrészt. A tetejéről a kárpitot és mindent lebontanánk.
Két kérdés:
1. A lécezett keret tetején lévő kb. 4 mm magas "papundekli"(?) alkalmas-e egy 22 cm magas zsákrugós matrac megtartására (160×200 cm) - amikor 85 kilóval felállok rá?
2. A zsákrugós matracok alatt általában levegőző rácsot vagy deszkázatot látok. Baj-e az, ha alulról nem kap levegőt a matrac?
Igen, azt értettem. Nem volt logikus a példám, de erre a vastagoló beharapásra számos helyen ajánlanak megoldást. Kicsi mod, de van. Pl. többek között Matthias Wandel is.
Igen, egy éve van meg. De azért nem olvastál róla tőlem sokat, mert .... izé, nem használtam még azóta. Kipróbálni persze kipróbáltam, a gyári pengeélezéssel (PM-V11) nagyon pöpec cumó. De ha arra gondolsz, hány m2-nyi asztalt gyalultam meg azóta vele - el kell keserítselek. Egyrészt nagyon nem volt olyan projektem, másrészt meg ... nálam vannak olyan időszakok (elég gyakran) amikor a műhely közeléőbe sincs kedvem menni.
Meg még annyi, hogy a panaszos user vastagolásrólírt :) Amely "beleharapás" ugye előfordulhat több vastagolónál is.
Némelynék konstrukciós hiba (túl messze van a behúzó/tolóhenger a gyalukéshez képest), kellene még plusz 2 henger, közel a gyalukéshez, ami csak lefele nyomja az anyagot.
Némelynél beállítás segíthet csökkenteni a beleharapást.
Jut eszembe: faggatni szeretnélek. Tudod, én kézi gyalu fetisiszta vagyok. A Gurunál látott gyaluk kissé sokkoltak, mert tudtam persze, hogy ilyesmi lesz, csak nem sejtettem pár dolgot ;-).
Ezért lennék kíváncsi, mert úgy emlékszem, Te is vettél Veritas low angle jack-et, de visszakeresve a fórumban, nem nagyon láttam olyan hsz-t, amiben megnyilatkoztál volna felőle (azon kívül, hogy van)... szóval kíváncsi lennék a tartósabb használatból fakadó véleményedre.
Akarod mondani csak a második :) De azzal én is egyetértek, hogy valszeg beállítás kérdése. Az első csak az átszerelést említette meg, de egyébként nagyon elégedettnek tűnik.
Elég szép ára van a hidegen hajlítható profilléceknek. Nagyon érdekesen hangzó technológia, illetve termék de a jelek szerint mégsem egy akkora nagy üzlet.
Ez nekem is tetszik. Ebből lehet felnőtteknek is függőfotel, vagy mi?
És Ádámhoz hasonlóan én is csak tippelgetek, ránagyítva az első képedre: hajlítható rétegelt ragasztva, vagy saját magad készítetted a rétegeket és ragasztva. Valamiért úgy gondolom a gőzölés nem volt porondon. Inkább az elsőre tippelnék.
A szárítóra már korábban rájöttem, csak az elejét nem bírom összerakni. Szamár..? Szilva..? Szilvia..? Szalag..? Szita..? Szalacsi..? Szódavíz..? Szecska..?
Bakker, ha az ly egy betű lenne akkor "székelykapuajtó" is lehetne reakcióként feketefelhő kérdésére, hiszen tudjuk, hogy nem áll messze tőled a dolog.
Ráadásul még alliterál is, mint Babits Bihály, "Szekszárdon születtem, színésznőt szerettem" szállóigéje. ("Szerintem szumóbírkózót szerkesztesz" - k..va jó!)
Az utolsó képen jól látszik, amiről egy fél éve írtam. A vezető sín kimarását 3 fogásból csináltam. Balszél, jobbszél, és a végén a középen maradt sáv. Ez utóbbi, utolsó művelet előtt még teljesen hibátlan, kipattogzódás mentes volt a fészek két széle. Miközben a harmadik menetet csináltam (nem a menyasszonyomra értem), kirepültek a kis pozdorjaforgácsok, és szétverték a széleket.
Nekem nem olyan jó az arány- vagy szépérzékem a faragáshoz. Másrészt nem lenne meglepetés, ha az "orra előtt" faragnám :) De eszembejutott az unokatestvére, aki talán járogat Erdélybe.
Azért a nyár hamar eljön ... gőzöm sincs mennyi időbe telik az oszlopok faragása, és az még csak egy része.
Te már nagyon nem fázol? Tudom Mini Cooper :) vagymi.
De én jó kis kihívásként tekintenék rá. Venni 1-2 faragószerszámot, tölgy oszlopot ... Te meg elég ügyeskezű vagy. Ambrus Aladár bácsinak meg sok faragós videója van a tecsőn. Csak egy 5let :)
Én ezt értem. Egy időben fontolgattam, hogy ráteszek egy 3,2-es motort, mert van egy ilyenem tarcsiban. De annak a motornak már többféle sorsot vizionáltam, eddig még egy se teljesült ;-)
A fűrész építéskor volt legnagyobb veszélyben, de arra jutottam, hogyha kevésnek tűnik majd a 2,2, akkor cserélem. Korábban lengyel 350-es lappal azért tudott erőlködni.
De jó Freud 300 és 315-ös lapokkal egyáltalán nem tapasztaltam ilyent. Ezért aztán nem cseréltem.
Az nem én vagyok, aki kíméli a szerszámot, meg "lassan tolja" ;-))
Nem ugyanaz a "bármi" mindenkinek. Pl egy porszáraz tölgy vagy fehér bükk az nem ugyanaz mint egy lucfenyő. Ha egy gyári gépnek van 9centi átvágása, illik neki azt tudni tölgyben is, alap 3.2mm széles lappal is.
A másik a sebesség. Egy hobbista szépen áttolja lassan, és örömködik hogy szép a felület, nem kell gyalulni. Egy pénzért dolgozó embernek nem mindegy hogy 2 óra alatt vagy 5 óra alatt sikerül áttolni azt a száz méter pallót.
Én a 250-es fűrészem gyári 1,1kW-os motorját cseréltem le egy 1,5kW-osra, de csak azért, mert volt kéznél. Simán elvágtam a gyárival is mindent, max egy kicsit lassabban.
Egy jó fűrészlappal érdemes kezdeni, ha a teljesítményünk kevés, de ezt már jó sokszor kitárgyaltuk itt. :)
Ja, értem ... csak mert azt írtad "kicsi", dekornak. Mondjuk az "emberméret" a klasszik székelykapuhoz képest kicsi :)
És mikorra kellene? Vmi konkrét szülinap vagy ilyesmi időponthoz? Nem tudom itthon ki tud neked ilyet pattintani, nyilván Székelyföldön esélyesebb lenne.
Fura szabály :) Ettől még lehet, hogy van benne igazság, de nekem egy Makita 2712 van, tárcsaátmérő 315 mm, motor 2 kw, hasítottam már vele 75mm vastag (fenyő) raklapanyagot 3 méter hosszon, nem erőlködött :) Nyilván egy 3,15 kW-os motorral még ennyire sem erőlködne, de kicsit irreális a 1,5x-es erőtöbblet, nem?
Ojj. Mire tervezték ezt?? Nekem 315 ös lapokhoz 2.w kw 3 fázis van, sose volt kevés, folyamatos munkához se. Korábban v 15 évig ment ez a motor 350es lapokkal. Néha néha tűnt kevésnek
Igen-igen, de ez nem szorítja be a fortunát mert csak egy irányból nyomja és, ahogy írtad nem is végig egyenletes a játéka. Onnan jött az ötlet, hogy az eszterga báb is három oldalról támaszt bronz csavarok segítségével. A túlzott kopástól nem tartok, a csavarok bármikor újra beállíthatóak, cserélhetőek méghozzá kívülről.
van benne gyárilag egy csavar, ami az orsóház oldalán egy horonyban fut, nem engedi elforogni a vázban. én ezt cseréltem ki egy sárgaréz csavarra. nem lehet beállítani hogy sehol ne szoruljon, de ha fontos hogy ne kotyogjon, húzok rajta kicsit.
Azon gondolkodom, hogy működik-e, ha az öntvény házat mondjuk két oldaláról megfúrni, M8 menet, abba sárgaréz (bronz még jobb) hernyócsavar. Kívülről lekontrázva megtámasztaná a kotyogó tengelyházat. Nekem is egy Einhell gépem van, némi kotyogással. Annyira eddig nem zavart, hogy szétdobjam a gépet, de ami késik nem múlik! Nem tudom, hogy mekkora a megvezetett rész teljesen kitolt csapágyháznál, az igazi az volna, ha egymás felett lenne két-két csavar ami "megtámasztja" azt.
Fejesnek: A kőbányai úti piacon vettem "preciziós" tokmányt, tán 6 ezer körül, egy 13mm-est 4,5 ért mindkettő kifogástalan, Egyet nem szeretek, hogy a pofák közti rés kb akkora mint a központi nyílás és ezért néha a vakon alulról bedugott fúró nem a közepébe kerül, hanem két pofa közé "fogódik" be. Ha érdekel valakit privátban megírom, hogy hol lehet kapni. Ja, és tokmánytüske is szokott ott lenni, meg még ezer dolog.
A sörösdobozra írtam. Száz kiterített doboz darabkát rendesen összefogatva és sublerrel lemérve és leosztva ez jött ki. Lehet, hogy nem oly' pontos a végeredmény, mint egy mikrométer esetében... Az, amit fog a mágnes és a rozsda is - az a vastagabb.
Ami le-fel mozog az öntvény házban, azt nevezzük talán fortunának, és abban forog a fúrótengely, vagy inkább fúróorsó.
(fortunának nevez a magyar szakzsargon minden olyan egységet, aminél egy hengeres házban forog egy tengely, csapágyazottan. Volt valamikor egy Fortuna nevű cég, aki ilyeneket csinált, és arról ragadt rá a név ezekre.)
Nemtom a 45 RON-os ár az a mekkora kaput takarja, de legalább autentikus a forrás :D Kérdés a mekkora/mennyiért/mikorra, meg hogy küld-e kishazánkba Romániából.
Amivel még nem vagyok teljesen elégedett, az az egész izé.. morse-cső mozgása az öntvény házban. Az öntvénybe fúrtak lyukat, nincs abban semmise, egy gyűrű se és így a fel-le mozgás mellett kissé kotyog. Van az oldalon állító csavar, de az nem sok vizet zavar. Majd kitalálom, hogy lehet ezt kissé passzentosabbra fogni.
Egyik fele Mk akárhány, ami neked kell, akkora méret, mondjuk Mk2, ez a morse kúp mérete
a másik fele meg a B akárhány, mondjuk B16, amire meg a tokmányt csapod.
De létezik belőle MK-ról menetesre is.
Azt kell még megnézned, mikor veszed, hogy a morse hátán a vég milyen, mert létezik belőle olyan is, amiben anyamenet van. Az marógépre való - lehet a fúrógéped is ilyet akar -, és abba megy bele a behúzószár menetes vége. Ez a képen nem ilyen, ez kiütős. Egy lapos ékkel kell kiütni a tengelyből oldalról, amibe beletoltad.
Mert általában papa szokott lenni, ebben a méretben én olyan B12 esetleg B16 kúpra gondolok. Ezek is morse kúpok, csak a nagy, teljes morse egy szakasza.
Csak mert ha mamakúpos a gép, és teljes Morse kúp van benne, akkor a tokmányhoz vegyél egy ún. tokmánytüskét, arra felütöd a tokmányt, mindet a sajátjára, és a fúrógépben cserélgethetsz akár húsz klf. tokmányt is
Schefferj szokta hasonlókkal meglepni a nagyérdeműt. Egy tank és egy teaház között. Terepasztal léptékben bizonyára tudna neked segíteni, de gyanítom az elég mini.
Vagy vegyek egy morse kúpot, üssem rá a precíz 10 mm-es tokmányt és cserélje, ha akkora nagyot akarok fúrni, h nem elég?
Jellemzően azért ritkán fúrok vele akkorát, főleg acélban, ott meg kb mindegy, hogy a tokmány hedereg, mert az egész miskulancia nem annyira stabil, hogy ekkora fúrókkal gyógyszertári pontosságot fúrjunk.
Amit adnak hozzá Makita fűrészlapot (48, váltott fogas) iszonyú jó lap. Mint általában a Makita (Makforce) lapok.
Érdemes nézelődni kicsit, mert másik (PH!) fórumon tavaly írta valaki, hogy sínes (!) csomagban épp 100e ft felett valamennyiért vett egy Makita merülőt. Igaz, tán nem MakPac dobozban. Ami egyébként jó dolog, nekem is van - de nem lehetetlen nélküle az élet.
István, ha kell esetleg a síntartzó zsák, szívesen felajánlom (ára vatikáni valutában értendő) . Annyira nem használtam, hogy még a szerszamoutletes fekete fóliacsomagolásból sem bontottam ki. Nem hiszem hogy a közeljövőben vágynék rá. Írj egy postacímet, és elküldöm.
Illetve, ami elsőre pénzkidobásnak tűnik, de nekem pont a öcsém lépcsőinek a darabolásánál nem volt az: az egy sínszorító. Bár te ügyes vagy, szerintem megcsinálod régi risszrossz szorítóból is, kis flexeléssel. Vagy vehettek OBIban 1000-ért 2 Ellix szorítót, abból is ki lehet kanyarintani. Nekem egyszerűbb volt hogy megvettem a "gyárit".
Hiába fekszik nagyon biztosan a sín, még fa felületen is: nem mindegy mekkora az a fa felület. Meg milyen vastag anyagot vágsz. És gondolom jó drága a táblásított tölgy, nem biztos hogy sok hulladéknak való anyaga lesz. Lehet ismerősödnek nem lesznek ilyen kis vágásai, de akár ha széltébe vágja majd el a tölgyet, akkor is jól jöhet. (milyen vastag a táblásított anyag?):
Nekem Bosch GKT55GCE merülőm van, talán a társaságból csak én használom ezt a típust. Nincs vele semmi bajom, de azt nem tudom, hogy jobb vagy rosszabb-e valamiben, mint a többi hasonló kategóriájú. Elszívóval gyakorlatilag pormentesen használható, ezt nagyon szeretem benne. Jó választék van a sínméretekből is, szerintem praktikusabbak a hosszméretek, mint a többi típusé.
Árban a lentebb említett Makita és a Festool között van.
Néhány dolog, ami valakinek esetleg hátrány:
A vezetősín a Mafell-lel azonos, nem ugyanaz, mint a Festool-é, de a fűrész talpában megvan a megfelelő horony, tehát Festool sínen is használható.
A vezetősín bal oldalán túllóg a fűrészgép talpa, tehát pl. egy MFT-jellegű asztalon kicsit körülményes lehet a használata, mert beleütközik azokba a csapokba, amiknek a sín van támasztva.
Az elszívócsonk egy picivel jobban kilóg a burkolat síkjából, mint a Festool-é, emiatt fal mellett egy kicsit távolabb lehet csak vágni.
Nincs "scoring cut" funkció, de természetesen manuálisan beállítható 1-2 mm-es vágásmélység is.
Én valami 20 000 környékén vettem ilyesmi méretű ilyen tokmányt, a Fairtoolnál. Őket most másképp hívják, de nézz szét a webshopukban. Ez az ár gyanúsan alacsony, szerintem az a kategória, amit keresel olyan 20-25 körül van most, de nézz utána.
Nekem korábban Scheppach volt, hát ég és föld a kettő.
A Makita nem akad, könnyen, szépen csúszik, a vezetője elég hosszú, és stabilan megmarad a munkadarabon, ha nem is szorítózom rá. A vezetőt egy zippzáros védőtáskában adják, nekem nagyon bejött ez a fűrész. Nálam ki is próbálhatod.
Csak a méretről tudok nyilatkozni: a Festool 160-as fűrészlap szinte mindenre elég. A nagyobbik fűrész a TS75 -ös egy nagy órmotlan dög. Nagyon nem szeretem de ha pl 6cm vastag a munkalap vagy szögben kell vágni egy vastagabb anyagot akkor elkerülhetetlen a használata. A TS 55 (160-as lap) egy finom műszer, könnyű, kezes precíz munkákra sokkal alkalmasabb. Ha folyamatosan tölgy lépcsőkkel dolgoznék, vagy hasonló munkákra kellene a nagyobbat választanám. De konyházni, bútorra a kistesó a tökéletes választás. Ha csak ez az egy lépcső lesz és utána csak vékonyabb anyagok, akkor a kicsi de precíz, megbízható gépre voksolnék.
Másik kérdés: oszlopos fúró. Van egy vintage ( ;-) ) Kinzo oszlopos fúróm, kicsit rendbe szedném.
Igazából úgy tűnik, hogy a tokmánya eléggé gatya, kellene vegyek rá egy normálisabb morse kúpos tokmányt. A gyári tokmánya 16 mm-ig fogad fúrót és szoktam is nagyobb fúrókkal használni néha.
Van egy "gyorsbefogós" Röhm precíziós tokmányom, ami sok éve vár a sorsára, de az csak 10 mm-ig tud szárat fogadni, az kicsi. De a típust szeretem, mert tényleg tökéletesen lehet kulcs nélkül rögzíteni vele.
Kérdésem lenne az úri közönséghez. Azért nem használom a keresőt, mert
1. próbáltam, de úgy tűnik, nem találtam meg a varázsszót,
2. túl sok információ van a témában.
Szóval merülőfűrész. Barátom venne, de nem tudok neki segíteni tanáccsal, mert nekem nem is volt és nem is foglalkoztatott sose a kérdés.
Milyent szabad venni, amiből várhatóan nem lesz nagy szívás?
(Ok, Festool nem igazán jöhet szóba)
Elsőre pl egy tölgy lépcsőt szeretne vele kiszabni (előre táblásított anyagból). A fő dilemma, hogy egy márkásabb gép 100e+ Ft körüli áron 165 mm-es lappal, vagy pl. egy Scheppach 250-es lappal. Vagy valami ilyesmi.
Ha érdekel, akkor Kalocsán annyi van, hogy még el is adnak belőle... Mármint cseresznye faanyagot. Az árát nem merem már megkérdezni, öt évvel ezelőtt is sokként hatott rám...
800 eur/m3 a szélezetlen, gyalulatlan, semmi hozzányúlás alapú anyag.
Leszélezték, meggyalulták, evvel az alapanyag bő 50%-át kidobták a kukába, a kész anyagot árulják az említett áron (amibe belevették a munkaköltséget, alkatrészek kopását, energiadíjat, mindent), ami persze hogy magasabb, hisz sokat dolgoztak vele, sok a kukás rész belőle.
Sose értettem ezt a bezzeg mennyit tesznek rá, persze, nem ingyen dolgoznak és sok a selejt rész belőle...
Ok, én is építési fenyőből csinálom főként a dolgokat az ár miatt, de tisztában vagyok vele, hogy nem tökéletes az anyag és csak magamnak készül belőle cumó...
Azzal tisztában vagyok, hogy ökölszabály szerint ahány centi vastag, annyi évet illik minimum száradni az anyagnak.
Van most egy olyan vásárlási lehetőségem, hogy három éve lett a tölgyfa ledöntve, de csak most vágták fel 55mm vastag pallóra. Nyilván a nedvességtartalom mérése a mérvadó, de a kérdés lényege, hogy rönkben vajon milyen mértékben szárad az anyag? Nyilván elmarad a gatterolt, máglyázott anyag száradási ütemétől, de vajon mennyivel?
A munka a felszereléstöl függ. Székelyszentkirályi üzem egy müszakban 200 négyzetméter hajópadlót gyárt lecsíszolva csomagolva. Szélezetlen deszkából. Itt ugye nem csak legyalulva van hanem nutfédert is martak belé.
Az a helyzet, hogy ez egy nevesebb bútoripari cég hirdetése volt, nem a tipikus Marketplace hirdetés. Elmondásuk szerint az alapanyag beszerzési ára volt az elsőnek kiírt ár... akárhogy is van, az eladási ártól megdöbbentem... Végülis úgyis annyiért adják, amennyiért van rá vevő...
Igen, nutvagas miatt, de egy ismerosnel lattam, hogy olyan szepen vagott egy ilyen Freud lappal hogy, siman lehetett azonnal tombositeni. Igy foleg ellenallhatatlan a vagy egy ilyen beszerzesere :)
Most csak mobilon tudom nezegetni a katalogusokat es igy eleg nyogvenyelos, de pont ilyen meretut sehogy nem talalok.
Bitzos hogy valamilyen gyártónak (Pilana, CMT, stb) lesz ilyen, de előfordulhat hogy méretbeli (190-216 mm tartományban pl.) kompromisszumot kell kötnöd, ha csak az egyenes fogalak a jó.
Olvasd el még egyszer: ezt a linket csak a lapok színe és kinézete miatt tettem fel, én sem innen vettem. Itt van pár prospektus a Freudtól, ezekben elmerülve megnézheted, milyet szeretnél, és van-e abból olyan méret. Én is innen választottam, aztán megrendeltem a kedvenc boltomban. Elég egyértelmű rajzok vannak, meg van magyar nyelvű is.
Köszi. Ha jól látom, ezek is váltakozó fogazásúak, én egyenes fogút (flat kerf) keresek. A Freud katalógusban nem találtam meg, ami kellene.
Sajna a Freud névadási logikáját egyáltalán nem látom át, illetve az inch-es méretű lapokat nem is találom a katalógusban, lehet, szakkereskedő segítségét kell igénybe vennem :)
Ha valaki azon törte a fejét, hogy ellátogasson a nürnbergi faipari kiállításra -HOLZ-HANDWERK 2020- az halassza későbbre. A szervezők is ezt tették! Tudom, hogy útközben Plattilnngban a Dictumnál el lehet időzni de ennyit nem!