Az elsőnél a hónajkötések hacsavarokkal vannak rögzítve, azt el kell felejteni.
A második:
Úgy látom, hogy pallóból van, csak a szarufák vannak colosból- legyen az is pallóból. Be vannak ereszteni a szelemenkbe (a beeresztés legyen a magasság egyharamada és fúrj be fentről egy 6x140-es szerkezeti csavart is, előfúrással).
Mindent össze tudsz csapolni 24mm átmérőjű bükkfa idegen csappal. Seprünyél.
Két darab 24mm csapfészket készits minden csomópontnál, 24mm mélyen. Ezeket be tudod fúrni felsőmaróval, de kell készitsz neki sablont réteget lemezből. Réteget lemezbe be kell ütni négy 40-es szeged félig és át kell fordítani a csomópontoknál. Nagyon pontosan mérd ki a csapfészkek helyét és a sablon legyen egy tökéletes téglalap. Legalább 250-300mm hosszú.
A két oldalsó lábat össze lehet állítani készre.
Az ives hónajkötésekt két colosból kell összeragasztani.
Az oszlopo alsó és felső diszitését is két colosból kell összeragasztani, oda is a 24mm csapokat kell használni, amikor a oszlopra felszereled.
A négy oszlop és a két szelemen között a hónakjötéseket a szerelénél úgy lehet rögzíteni, hogy az oszloba beenyezed a csapokat, a szemelemenbe befúrsz fentről egy furatot és beütsz két hosszú 24 -es csapot fentről.
A ősszeállitásnál kézi présekkel rögzisd a fúrás előtt a hónajkötéseket.
A legjobb D4-es ragasztót használd.
A faanyag legyen száraz, nem félnyers.
Ha van türelmed meg lehet csinálni fúrt csapfészkekkel- felsőmaróval, akkor elég 18mm mélység, de az ives hónajoknál a csapok elkészitéséhez gyakorlat kell. Ha van gyalupadod, el lehet késziteni kézi fűrészekkel is, csak nagyon jól kell vágjanak és lehet, hogy egy kicsit meg is kell vésni őket.
Köszi mindkettőtöknek! Igen, az a műanyag korong, ami Feketefelhő fórumtárs linkjében a 120-as számú...
Na ez pont az a kategória, ami nálam már "drága vacak"-nak számít, mert egy műanyag korongért szállítással együtt 5 ezret nem adnék, plusz lessem fél nap a futárt és biciklizzek elébe 1 km-t mert nem jön be a házig.
Vannak itthon különféle műanyag lemezeim vagy legrosszabb esetben 2-3 rossz CD összeragasztásával és belefaragásával előbb pótolnám az ilyen talpat... :-)
Az ár biztos, hogy el van írva, szerintem vissza fogják utasítani a megrendelést, de próbáld meg. Ha mégis megkapod, és nem passzol rá akkor is el tudod majd adni ugyanennyiért bármikor.
Hogyha egyenesre akarod az élt kihozni akkor vagy asztlba épített maróban kell gondolkodnod, hosszú megvezetéssel, vagy gyaluban. Még egy 4-es méretű kézi gyaluval is jobban jársz mint a felsőmaróval, egy 7-es méretű ropántgyalu meg főleg, bár azt fölösleges lenne megvenned. De a többiek által megénekelt csiszolás is jobb ötletnek tűnik, tekercsben veszed a csiszolópapírt és 60-70 centi hosszú egyenes fadarabra feszíted fel hosszában akkor sokkal egyenesebb élt kapsz mint a felsőmaróval.
Nem teljesen értem miért ez a munkamenet... De nem tudjuk mi áll rendelkezésedre eszközparkilag.
Én ezt csinálnám:
A) A 20cm-s szépre gyalult faanyagot építeném be, a fal két oldalán megfelezve a felesleget (eseteg megpróbálnék 18-19cm szélességű anyagot szerezni). (Ez a fal ferdeségeket is simán megoldja)
B) Feltételek: 1. csak 20cm széles faanyag van; 2. nem lóghat túl a fal síkján; 3. olyan kiváltságos magyar vagy, aki olyan házban él, hogy a falak teljesen síkok és merőlegesek akkor: vágsz magadnak 17,1cm széles deszkát, a maradékot pedig lecsiszolod. Új és jó minőségű P80-as csiszolópapírral a felesleget pikkpakk eltünteted. A végén még egy finomabb csiszolópapírral átmész rajta. A marás után is kell csiszolnod mindenképp...
Amúgy a linkelt Makita kés az annyira rossz? - Nem tudom mennyire jó vagy rossz. Van nekem is pár, nem panaszkodom rájuk. Az Extol, Parkside szintnél eggyel jobb minőséget képvisel, a Massive Tools-os maróim környékére tudnám tenni őket talán... Felsőpolcos maróm nincs :/
A következőt csinálom: Van egy átjáró amiben nincs (nem is volt nem is lesz) ajtó. Erre akarok egy fa burkolatot ami U alakban rásimul a falra. A fal kb. 17 cm vastag.
Veszek 20 cm széles gyalult deszkát, abból lefűrészelek hosszában majdnem 3 cm-t, pár milliméter ráhagyással.
Utána az egyenes maróval akarom a fűrészelt felületet elsimítani.
A marót egy másik deszkával vezetem meg a csapágyával.
Amúgy a linkelt Makita kés az annyira rossz? Tudom, hogy van tízszer ennyiért is, de van készlet ahol egy tucat kés kerül ugyanennyibe.
Köszönöm hogy foglalkozol a kérdésemmel. de ha valaki tud releváns boltot Pesttől északra a Duna keleti partján, az klassz lenne.
Alapszabály, hogy mindig jobb, ha kisebb mélységet kell marni egy menetben, egy hobbistának meg nem számít az idő. Alapesetben persze, ha nem áll ott mögötted az asszony korbáccsal. :)
Nos, a jó hír az, hogy egy hétfőt kibírtam egy képzeletbeli asztalosműhelyben. A rossz hír, hogy kedden már nem tudnék bemenni.
Kimértem és kifúrtam 144 lyukat azon az egy nyomorult szekrényen (ebből 80 a polctüskék helye, hogy állítható legyen). Ráadásul mivel nincs konfirmátorhoz kétlépcsős előfúróm, ezért egy kötés 4 fúrásból állt: élbe fúrni, átjelölni, 1 mm-essl átfúrni a látszó oldalra, 6 mm-essel befúrni a konfirmátor nyakát, aztán 4 mm-essel átlyukasztani. Öröm volt. Ezt még bele se számoltam a 144-be.
Nehezített pálya volt, hogy csak földön görnyedve tudtam dolgozni, mert nincs ekkora hely sehol, csak a nappaliban.
Holnap kiderül, hogy sikerül-e derékszögűre összerakni. De ha 85 fokos lesz, az is jó most már. :)
Indokolatlanul nagy az eszívóburkolat, de a levegő minőségét teszteli a Mokus. Addig nincs baj míg MDF-HDF anyagot vágunk, sajnos némelyik annyira finom részecskéből áll ami képes lebegni a levegőben és szilikózist okoz. A megoldás túlnyomással 4 m3/óra levegőt kell biztosítani és vagy levegőszűrőt kell alkalmazni ( vannak profi megoldások, arany árban).