dede, nem ellenzem, hanem amolyan "KELLENE" volt..,
mondjuk a változatodhoz annyit hozzátennék, hogy pértől északra van a reptér, közvetlenül a házak után következik a trafficing rész, úgyhogy délről kéne elkerülni
én egyébként azt szerettem volna, ha az M7 nyomvonala Siófok után kaposvár felé fordul majd onnan a most távlati M9 nyomvonalán érte volna el Nagykanizsát
????
még csak ez kellett volna! így vagy 40km-rel hosszabb lett volna...
(egy gerinchálózat azért ne legyen egy ökörhugyozás, az lehetőleg egyenesen célozza meg a 6árokat - mármint a sugárirányú elemek...)
kaposvárnak ott a 67es út, amit most amúgy is indokolatlan prioritással tuningolnak...
rövid távon a 81 és a 13 2x1 sávon elég, elkerülők is vannak ezeken (komárom-kisbér, kisbér-szfv) szakaszokon, viszont a kisbér-győr szakaszon elég hosszan új 81-es út kellene
középtávon (második NFT?..) a komáromi híd után (mivel csak a félpálya hídja épül először) egy rövid szakaszon a távlati M13 (?) vonalán mehetne az M1-esig (kb. 10km) egy 2x1 sávos út (félpálya), attól délebbre viszont szerintem középtávon is elég a mostani kapacitás
távlatilag (2020++) pedig Szfv ÉK-Kisbér É-Komárom Ny autópálya, akkor már +1 híddal komáromban, aztán onnan tovább közép-szlovákia felé autópálya
--
ami esetleg érdekesebb lenne, az a 13-mas út folytatása (teljesen új út építése) Kisbértől Pápán át Sárvárig; mert távlatilag erre semmiféle gyorsforgalmi út nem lesz, és innen (bakony északi lankái) délre az m8 elérhetetlen lesz, az m1 pedig 30-50 kilométerre van, a jelenlegi utak pedig a falvak között mennek
valóban mehetett volna köröshegy-balatonföldvár között az M7, de a köröshegyi polgármester (aki egyben a lelkész is..) kötötte az ebet a karóhoz. valahol régebben azt olvastam, hogy több tucat(!) tervváltozatot utasítottak el, többek között a jelenlegi nyomvonal alacsonyabb (=olcsóbb) vezetését is
emlékezz vissza hogy az m7-be orbánék bicskája belebukott, gyurcsányék is csak darabosan tudták megépíteni, 20-30 kilométerenként, és nem a terepviszonyok miatt..
én egyébként azt szerettem volna, ha az M7 nyomvonala Siófok után kaposvár felé fordul majd onnan a most távlati M9 nyomvonalán érte volna el Nagykanizsát ÉS a 7-es főutat ezzel egyidőben kétsávon elkerülőként megépítik a déli parti településekhez közelebb mint most az M7 ezzel el lehetett volna érni, hogy a dél-dunántúl közepét gyorsabban (10-15 évvel korábban) feltárjuk, a tranzitforgalomnak mindegy lett volna, a helyi forgalom pedig előbb-utóbb igényelni fogja a 7-es főút városokat elkerülő változatát
Még nem jártam arra, de feltétezem, hogy ezen a szakaszon sincs leállósáv, hanem helyenként egy-egy öböl. A két pálya közt, meg nem olyan széles az elválasztósáv, mint nálunk szokott lenni. Szal tecsó gazdaságos pálya lehet.
>lehet, hogy azért nem csináltak bevágást, mert akkor vadátjárót kellett volna építeni, azmeg nem sokkal lett volna olcsóbb, mint ezek a rövid aligutak...
lehet, hogy azért nem csináltak bevágást, mert akkor vadátjárót kellett volna építeni, azmeg nem sokkal lett volna olcsóbb, mint ezek a rövid aligutak...
komárom-esztergom megyei szakasz. hivatalos adatokat a "szakmai titoktartás" :) kötelezettsége miatt nem tehetek itt közzé, de ha egy főút 15 éves tervezési időtávú, akkor az időtáv végét értem idei évtől számolva. A fejér megyei szakasz 4 sávossá bővítése gondolom nem kérdéses :) Az elkerülő utakat én is támogatom...
És ha azt mondom, hogy az országos közúthálózat fejlesztési programban szereplő fejlesztéseket figyelembe vett forgalmi előrebecslés eredménye alapján nem indokolt a 13-as fejlesztése?? Mert még ha forgalomterelést is csinálnánk, akkor is elegendő a 2×1 sáv a 13-ason... :S
>ez még hagyján, de mi van debrecennel? >ott a pálya és még sehíre-sehamva a tülekedő autógyártóknak, pedig potenciális munkaerő van bőven...
Hidd el, 1x majd azt is felkapják, de sztem is az M4 sokkal fontosabb lenne. Nem tudom jártál-e már Lipcse környékén? Ott is ott a sok pálya már, de tiszta Magyarország érzete van attól az embernek, ha ott jár. Legalább is nekem az volt. Ha ott is idő kell amíg felfejlődik, akkor nálunk is. Egyik napról a másikra nem fejlődik 1 térség, bár előbb oda kéne az autópályáinkat építeni, ahol tényleg nagyobb szükség van rá:)