Igen, ismerem őket, de évek óta nem utazok velük, így kíváncsi voltam milyen állapotban vannak. Az eredeti szegediek (T-600 és T-610 között) jobb állapotban lehetnek, mint a használtan beszerzettek?
Persze a T-612 tényleg nagyon rossz állapotú, még a régi színterv szerint is van festve, a másik kettő ilyen már leállításra került elvileg (a T-613 biztosan, de a T-614 is a transphoto szerint). Bár talán a T-618 volt a legrosszabb állapotú (szinte teljesen eredeti), viszont elvileg idén sajnos az is leállításra került. Az oldal szerint még a T-609 és a T-625 üzemképtelen, ez valóban így van? Ha igen, ez azt jelenti, ezeket is leállítják, vagy még visszatérhetnek a forgalomba?
A 14Tr-ekkel kapcsolatban pedig, mi van most az elmúlt években leállított példányokkal (T-701, T-705, T-708)? A T-709 tanulójármű jelenleg is?
Lehet még kimennének a világból felújítás után a 15 tr-ek, de ergonómia szempontból picit idejét múlt, már a kezdetektől. Kb. az óbudai troliban is hasonló műszerfal volt. Jó, azóta picit tuningolva lett, az utastér hasonlóképp. Amennyiben összejön a Solaris dolog, azért az átlagéletkor is bőven javulna, a 36 év, és társainak eltűnéséről nem is beszélve. Bár, ez egy főjavítás, III-as szemle után nem olyan feltűnő, de azért ugyan már, elég erősnek tekinthető. Meg minden tekintetben elavult konstrukció már.
Gyakorlatilag eljárt felettük az idő. A legidősebb jelenleg 36 éves (T-611), és már 2db teljeskörű felújításon esett ãt. Azonban a legutóbbi is már vagy 10-12 évvel ezelőtt volt. Elmondható, hogy van több olyan 15Tr állományban, amelyek 2012-Ben, vagy az utána következő 1-2-3 évben kapott full felújítást, azonban azóta annyit futottak, hogy már a következő nagygenerál is rájuk férne. Kérdés, az átlag 32 éves flotta egyes tagjaira mennyi pénzt szabad költeni, milyen szintű munkákat kell rajtuk elvégezni, és az mennyi ideig fog tartani. A váz nem tart örökké, kapja az ütéseket, vizet, sarat, sós latyakos mosást folyamatosan. Az utastér kopik, hasznãlódik, de talán a ragasztott üvegezésű példányok még belül is egész jól néznek ki. Biztos, hogy jó pár évig még szükség lesz rájuk. Sikeres Solaris csuki beszerzés eseten nem mindre a kb 26db-os állományból, de többségük re igen.
Fontos megjegyezni, a használt beszerzés ellenére mielőbb el kell indítani a teljes jelenlegi kb 26db-os lépcsős zöld-fehér Skoda flotta cseréjét. Sőt, igazából annál jóval több új akksis 18m-es trolira lenne szükség, ha érdemi fejlesztést is szeretnének a hálózatban.
a balesetet okozó szerkezet nem elektromos kerekesszék, hanem moped. Külön kell kezelni a használat jellegéből adódó fajtákat: “Standard” (mint ami a kórházakban van, es esetleg otthonra is felírják), “Aktív” (saját erőből tudja a tulajdonosa hajtani a kerekeit az utcán is, minden akadályt leküzdve), “elektromos” (joystikkal irányítható, az aktiv szék méreteinél némileg nagyobb), és a “moped” (kormánnyal irányítható, eleve kültéri közlekedésre tervezett, nagyobb súlyú, méretű mint a többi).
Mielőtt tiltás történne (nem igazán megoldás), én az ajtókat is vizsgálnám. Szerintem ennyi "koppanást," illő lenne bírnia. A kerekes szék nem tört össze. Nem szeretnék károgni, de volt amelyik ajtó aljáról hiányzott egy (fekete) konzol, korábban feltűnt. Lehet semmi köze ehhez, majd megnézem milyen funkciója lehet.
Viccet félretéve: biztos, hogy szabad/kell az ilyen, utassal együtt esetleg 150-180 kg-os elektromos rokkantkocsit (mert ez nálam bőven nem kerekesszék) felengedni bármilyen tömegközlekedési járműre?
(Budapesten volt per ilyenből, hogy a sofőr nem engedte fel a buszra. Feljelentés, "próbaper". A hivatalos jogi állásfoglalás szerint - és ez példaértékűnek tekintendő a továbbiakban is - nem biztosítható az ilyen tömegű eszköz biztonságos rögzítése az utastérben, ezért balesetveszélyes a szállítása. A járművezető tehát helyesen járt el, amikor nem engedte fel az elektromos "kerekesszéket".)
" a rokkantkocsival közlekedő személy felszállás közben véletlenül gázt adott, így nekiütközött a tram-train ajtajának, ami kitört. " Reggelente tömött járat esetén látom az ajtónak támaszkodva telefont simogatni az utasokat. Rágondolni sem merek mi van akkor ha, véletlen 30 centiről nekidőlök a 130 kg súlyommal.
Jöjjenek csak! 15 tr-nél komfortosabbak. A 15 tr új korában is igen fapados volt, még a 280-hoz képest is, termeszetesen a középmagas padlót, és a trükkös hajtást is belszámolva.
Rendbe kell őket tenni, egységesíteni, nem csak belenyúlni itt ott. Sok idő lesz, nem csak ezeknél, a 3+1-nél is, külső segítség nélkül.
Nem mindegyik troli van rossz állapotban, személyesen tapasztaltam, de foglalkozni természetesen mindegyik trolival kell. Ami fontos véleményem szerint hogy az elektronika rendbe van bennük, az hogy a kasznit fényezni kell vagy kisebb helyeken a rozsdát kezelni a tenger és sok sózás miatt kialakult az nem vészes dolog főként szegedi szakembereknek nem. Pl a lengyel (utolsó kettő) kocsik hajtásprobléma miatt nem álltak forgalomba, na ilyen a Tallinni kocsiknál nem valószínű.
Jövő év vége lehet reális 1-2 db-ra, hogy hadrendbe álljon szerintem külső segítség nélkül. És nem is ezek közül elsősorban. Egyéb képeket elnézve, nem kis munka lenne ezeken, hogy elfogadható, strapabíró állapotba kerüljenek, a flottába.
Hát, csak a régi téma: "Hová jutott az Ikarus hazája?!";"Mások levedlett sz...t vesszük meg és még örülünk is neki." Meg ilyesmik. Kb. ez a fő csapásirány a károgásban.
Mire föl a sopánkodás? 15 tr helyett sokkal értelmesebb ezekre költeni ugyanannyit. Talliniakból is lehetne legózni lehet. 2-ből 1 vagy valami, persze, ha kellően olcsók
A két városba összesen 16 elado csulós troli lesz eladó, a salzburgi Solarisok meg regen svájciak voltak es mind a B es C tengely is hajt annál a 4 darabnal.
Gondolom ezekből majd annyi marad meg, amit nem húz ki a soron következő költségvetési konszolidációs kényszer (aktuális gazdasági / építési miniszter kitalál dolgokat, aztán a pénzügyminisztérium jön a piros ceruzával és kihúzgál dolgokat). Gondolom valami bekötése úgyis lesz a gyárnak az M43 és az 5-ös felől (nagyrészt most is van, csak ez szebb lesz), meg kihúznak valahova egy iparvágányt a M43 valamelyik oldalára (jó esetben északra tőle). Alsó 140-esre gyanítom, hogy a nagy álmodozásból aztán lesz 120-as Vmax, meg plusz egy vágány valahol Szatymaz és Kistelek között. Már ennek tapsolnék. Persze, ha végig 160 és két vágány lesz KöKi-ig, az se lenne ellenemre, csak az eddigi gyakorlat alapján nem tűnik reálisnak (vagy olyan lesz mint a Cegléd-Debrecen, ami papíron van, de minek).
A 47-es extra híd, a szegedi déli híd, meg a röszkei csodahatárátkelő (ahol most is lenne elég bódé, ha nem csak 2 lenne nyitva) az első adandó alkalommal megy majd a levesbe. Érdekes, hogy a korábban mindig villamosítani kívánt 135-ös vonal most már említésre se méltó, lement a végére szintén féltökűsödött TT beruházás, aztán most már senki sem érdekel, meg a 1000... 2000... 10000 jómunkásember nem fog magától idejönni Kocsordról Kelet-Csongrádból és Nyugat-Békésből, csak ha valami megbízhatóan idehordja (lehet akárhány hidas a 47-es, ha már most is be van állva reggelente az első szűkületnél),