Keresés

Részletes keresés

Johnny433 Creative Commons License 7 órája 0 0 109598

Igen, ismerem őket, de évek óta nem utazok velük, így kíváncsi voltam milyen állapotban vannak. Az eredeti szegediek (T-600 és T-610 között) jobb állapotban lehetnek, mint a használtan beszerzettek?

Persze a T-612 tényleg nagyon rossz állapotú, még a régi színterv szerint is van festve, a másik kettő ilyen már leállításra került elvileg (a T-613 biztosan, de a T-614 is a transphoto szerint). Bár talán a T-618 volt a legrosszabb állapotú (szinte teljesen eredeti), viszont elvileg idén sajnos az is leállításra került. Az oldal szerint még a T-609 és a T-625 üzemképtelen, ez valóban így van? Ha igen, ez azt jelenti, ezeket is leállítják, vagy még visszatérhetnek a forgalomba?

A 14Tr-ekkel kapcsolatban pedig, mi van most az elmúlt években leállított példányokkal (T-701, T-705, T-708)? A T-709 tanulójármű jelenleg is?

Előzmény: 7-es troli (109593)
T 6 Creative Commons License 7 órája 0 0 109597

Nem tartott sokáig. Az első TT-n amire felszálltam, hiányzott is egy. Nincs köze a dologhoz, csak alúlról támaszt.

Előzmény: T 6 (109591)
John Howard Creative Commons License 8 órája 0 0 109596

Pláne! 

 

Sajnos nincs egyértelmű szabályozás ezekre az eszközökre. Értem én, hogy esélyegyenlőség, de hát na!

Előzmény: 7-es troli (109592)
T 6 Creative Commons License 9 órája 0 2 109595

Lehet még kimennének a világból felújítás után a 15 tr-ek, de ergonómia szempontból picit idejét múlt, már a kezdetektől. Kb. az óbudai troliban is hasonló műszerfal volt. Jó, azóta picit tuningolva lett, az utastér hasonlóképp. Amennyiben összejön a Solaris dolog, azért az átlagéletkor is bőven javulna, a 36 év, és társainak eltűnéséről nem is beszélve. Bár, ez egy főjavítás, III-as szemle után nem olyan feltűnő, de azért ugyan már, elég erősnek tekinthető. Meg minden tekintetben elavult konstrukció már.

Előzmény: 7-es troli (109593)
7-es troli Creative Commons License 10 órája 0 0 109594

Ja és persze több olyan is van, ami nagyon nagyon régóta nem látott felújítást. Pl T-612.

Előzmény: 7-es troli (109593)
7-es troli Creative Commons License 10 órája -1 1 109593

Gyakorlatilag eljárt felettük az idő. A legidősebb jelenleg 36 éves (T-611), és már 2db teljeskörű felújításon esett ãt. Azonban a legutóbbi is már vagy 10-12 évvel ezelőtt volt. Elmondható, hogy van több olyan 15Tr állományban, amelyek 2012-Ben, vagy az utána következő 1-2-3 évben kapott full felújítást, azonban azóta annyit futottak, hogy már a következő nagygenerál is rájuk férne. Kérdés, az átlag 32 éves flotta egyes tagjaira mennyi pénzt szabad költeni, milyen szintű munkákat kell rajtuk elvégezni, és az mennyi ideig fog tartani. A váz nem tart örökké, kapja az ütéseket, vizet, sarat, sós latyakos mosást folyamatosan. Az utastér kopik, hasznãlódik, de talán a ragasztott üvegezésű példányok még belül is egész jól néznek ki. Biztos, hogy jó pár évig még szükség lesz rájuk. Sikeres Solaris csuki beszerzés eseten nem mindre a kb 26db-os állományból, de többségük re igen.

Fontos megjegyezni, a használt beszerzés ellenére mielőbb el kell indítani a teljes jelenlegi kb 26db-os lépcsős zöld-fehér Skoda flotta cseréjét. Sőt, igazából annál jóval több új akksis 18m-es trolira lenne szükség, ha érdemi fejlesztést is szeretnének a hálózatban.

Előzmény: Johnny433 (109586)
7-es troli Creative Commons License 10 órája 0 0 109592

 a balesetet okozó szerkezet nem elektromos kerekesszék, hanem moped. Külön kell kezelni a használat jellegéből adódó fajtákat: “Standard” (mint ami a kórházakban van, es esetleg otthonra is felírják), “Aktív” (saját erőből tudja a tulajdonosa hajtani a kerekeit az utcán is, minden akadályt leküzdve), “elektromos” (joystikkal irányítható, az aktiv szék méreteinél némileg nagyobb), és a “moped” (kormánnyal irányítható, eleve kültéri közlekedésre tervezett, nagyobb súlyú, méretű mint a többi).

 

T 6 Creative Commons License 10 órája 0 0 109591

Mielőtt tiltás történne (nem igazán megoldás), én az ajtókat is vizsgálnám. Szerintem ennyi "koppanást," illő lenne bírnia. A kerekes szék nem tört össze. Nem szeretnék károgni, de volt amelyik ajtó aljáról hiányzott egy (fekete) konzol, korábban feltűnt. Lehet semmi köze ehhez, majd megnézem milyen funkciója lehet. 

Előzmény: John Howard (109590)
John Howard Creative Commons License 15 órája 0 0 109590

Hát ne dőlj neki! ;-)

 

Viccet félretéve: biztos, hogy szabad/kell az ilyen, utassal együtt esetleg 150-180 kg-os elektromos rokkantkocsit (mert ez nálam bőven nem kerekesszék) felengedni bármilyen tömegközlekedési járműre?

 

(Budapesten volt per ilyenből, hogy a sofőr nem engedte fel a buszra. Feljelentés, "próbaper". A hivatalos jogi állásfoglalás szerint - és ez példaértékűnek tekintendő a továbbiakban is - nem biztosítható az ilyen tömegű eszköz biztonságos rögzítése az utastérben, ezért balesetveszélyes a szállítása. A járművezető tehát helyesen járt el, amikor nem engedte fel az elektromos "kerekesszéket".)

Előzmény: kimaradt12 (109589)
kimaradt12 Creative Commons License 17 órája 0 0 109589

a rokkantkocsival közlekedő személy felszállás közben véletlenül gázt adott, így nekiütközött a tram-train ajtajának, ami kitört. " Reggelente tömött járat esetén látom az ajtónak támaszkodva telefont simogatni az utasokat. Rágondolni sem merek mi van akkor ha, véletlen 30 centiről nekidőlök a 130 kg súlyommal.  

Előzmény: 7-es troli (109588)
7-es troli Creative Commons License 18 órája 0 0 109588
7-es troli Creative Commons License 18 órája 0 0 109587
Johnny433 Creative Commons License 2 napja 0 1 109586

A 15Tr-ek milyen állapotban vannak egyébként? Melyek közlekednek még?

Előzmény: T 6 (109585)
T 6 Creative Commons License 2 napja 0 0 109585

Jöjjenek csak! 15 tr-nél komfortosabbak. A 15 tr új korában is igen fapados volt, még a 280-hoz képest is, termeszetesen a középmagas padlót, és a trükkös hajtást is belszámolva.

Rendbe kell őket tenni, egységesíteni, nem csak belenyúlni itt ott. Sok idő lesz, nem csak ezeknél, a 3+1-nél is, külső segítség nélkül.

Előzmény: Trozla (109584)
Trozla Creative Commons License 2 napja 0 1 109584

Nem mindegyik troli van rossz állapotban, személyesen tapasztaltam, de foglalkozni természetesen mindegyik trolival kell. Ami fontos véleményem szerint hogy az elektronika rendbe van bennük, az hogy a kasznit fényezni kell vagy kisebb helyeken a rozsdát kezelni a tenger és sok sózás miatt kialakult az nem vészes dolog főként szegedi szakembereknek nem. Pl a lengyel (utolsó kettő) kocsik hajtásprobléma miatt nem álltak forgalomba, na ilyen a Tallinni kocsiknál nem valószínű.

Előzmény: T 6 (109582)
Kormi76 Creative Commons License 3 napja -1 1 109583

A szegedi önk.elvárása az SZKT felé 3-4db csuklós jármű beszerzése a rendelkezésre bocsátott 50 millió ft-os összegből.

Elsősorban Salzburgból vennének mert az ottani Solarisok jobb állapotúak,technikai színvonaluk magasabb.

Előzmény: T 6 (109582)
T 6 Creative Commons License 3 napja 0 1 109582

Jövő év vége lehet reális 1-2 db-ra, hogy hadrendbe álljon szerintem külső segítség nélkül. És nem is ezek közül elsősorban. Egyéb képeket elnézve, nem kis munka lenne ezeken, hogy elfogadható, strapabíró állapotba kerüljenek, a flottába. 

Előzmény: Trozla (109581)
Trozla Creative Commons License 3 napja 0 4 109581

Reméljük jövőre már Szegeden szolgálnak!https://transphoto.org/photo/2038135/

Gábrisvitéz Creative Commons License 3 napja 0 0 109580

"Mire föl a sopánkodás?"

 

Hát, csak a régi téma: "Hová jutott az Ikarus hazája?!";"Mások levedlett sz...t vesszük meg és még örülünk is neki." Meg ilyesmik.
Kb. ez a fő csapásirány a károgásban.

Előzmény: T 6 (109579)
T 6 Creative Commons License 3 napja 0 2 109579

Mire föl a sopánkodás? 15 tr helyett sokkal értelmesebb ezekre költeni ugyanannyit. Talliniakból is lehetne legózni lehet. 2-ből 1 vagy valami, persze, ha kellően olcsók 

Előzmény: Gábrisvitéz (109578)
Gábrisvitéz Creative Commons License 3 napja 0 1 109578

Újabb beszámoló az esetleges használt beszerzésről:

https://magyarbusz.info/2024/11/21/huszeves-trolibuszokkal-frissitene-jarmuparkjat-szeged/?fbclid=IwY2xjawGtE4FleHRuA2FlbQIxMQABHQgOi-AoNQfLIDyc4X9uCbdq6pkvp-IQBcTREWjS4Gm6c64IQCZPPXbBvw_aem_KcOKrmOi7wtFXvhRPH7Ikw#google_vignette

Még nem is történt semmi, de a FB-oldalukon már nagyban megy a sopánkodás a kommentelőktől. :-(

7-es troli Creative Commons License 6 napja -2 0 109577

Nálunk is majd ezzel lehet menni dolgozni a BYD gyárba :)

 

https://youtu.be/SNzFDQsd0dw?si=O6DtwQ4chnbKXCpO

 

 

7-es troli Creative Commons License 6 napja 0 0 109576

Úgy látom ez még itt nem volt. A két Szegeden maradt, alkatrésznek szánt GVM eladó:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168310427&t=9011743

Trozla Creative Commons License 2024.11.18 0 3 109575

A két városba összesen 16 elado csulós troli lesz eladó, a salzburgi Solarisok meg regen svájciak voltak es mind a B es C tengely is hajt annál a 4 darabnal.

Előzmény: Gábrisvitéz (109574)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.11.18 0 2 109574

Lehet, hogy mégsem álom-álom ...   :-)

Előzmény: 7-es troli (109544)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.11.18 0 1 109573

Szabadka-Kelebia oh próbamenet:

 

https://youtu.be/UNhiGPqjx8A?t=2183

.

Trozla Creative Commons License 2024.11.18 0 2 109572

riseralda Creative Commons License 2024.11.18 0 2 109571
1047 005-2 Creative Commons License 2024.11.18 0 2 109570

A dorozsmai terminál és a hajánál fogva rángatott déli híd hivatkozás mutatja a blöff komolyságát.

Előzmény: sirdavegd (109569)
sirdavegd Creative Commons License 2024.11.18 0 1 109569

Gondolom ezekből majd annyi marad meg, amit nem húz ki a soron következő költségvetési konszolidációs kényszer (aktuális gazdasági / építési miniszter kitalál dolgokat, aztán a pénzügyminisztérium jön a piros ceruzával és kihúzgál dolgokat). Gondolom valami bekötése úgyis lesz a gyárnak az M43 és az 5-ös felől (nagyrészt most is van, csak ez szebb lesz), meg kihúznak valahova egy iparvágányt a M43 valamelyik oldalára (jó esetben északra tőle). 
Alsó 140-esre gyanítom, hogy a nagy álmodozásból aztán lesz 120-as Vmax, meg plusz egy vágány valahol Szatymaz és Kistelek között. Már ennek tapsolnék. Persze, ha végig 160 és két vágány lesz KöKi-ig, az se lenne ellenemre, csak az eddigi gyakorlat alapján nem tűnik reálisnak (vagy olyan lesz mint a Cegléd-Debrecen, ami papíron van, de minek). 

A 47-es extra híd, a szegedi déli híd, meg a röszkei csodahatárátkelő (ahol most is lenne elég bódé, ha nem csak 2 lenne nyitva) az első adandó alkalommal megy majd a levesbe. Érdekes, hogy a korábban mindig villamosítani kívánt 135-ös vonal most már említésre se méltó, lement a végére szintén féltökűsödött TT beruházás, aztán most már senki sem érdekel, meg a 1000... 2000... 10000 jómunkásember nem fog magától idejönni Kocsordról Kelet-Csongrádból és Nyugat-Békésből, csak ha valami megbízhatóan idehordja (lehet akárhány hidas a 47-es, ha már most is be van állva reggelente az első szűkületnél), 

Előzmény: AKF996 (109567)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!