Keresés

Részletes keresés

AcidMan Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14611
Jaja, ez egy hangyafasznyival szűkebb, mint pl. az új 4-es FŐÚT Üllő mellet . LOL
Előzmény: alibi-man (14609)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14610
>lehet, hogy azért nem csináltak bevágást, mert akkor vadátjárót kellett volna építeni, azmeg nem sokkal lett volna olcsóbb, mint ezek a rövid aligutak...

NEMONDOD!!! Nocsak, nekik lehet? :-))
Előzmény: Törölt nick (14608)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14609
Kb. 2,6 MFt / km. És ez bizony keskenyebb út, mint a nálunk szokásos.

Itt is hiányzik a hegy az alagút fölül.
Előzmény: AcidMan (14607)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14608

hmmm... ebből a nézőpontból itt sincs valami brutál domb a cső felett...

 

magyar wiki szerint ez nem egy, hanem 2 alagút (230+360m)

 

lehet, hogy azért nem csináltak bevágást, mert akkor vadátjárót kellett volna építeni, azmeg nem sokkal lett volna olcsóbb, mint ezek a rövid aligutak...

Előzmény: AcidMan (14607)
AcidMan Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14607
Ezt a képet most találtam tök véletlenül.
Előzmény: Törölt nick (14528)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14606
komárom-esztergom megyei szakasz.
hivatalos adatokat a "szakmai titoktartás" :) kötelezettsége miatt nem tehetek itt közzé, de ha egy főút 15 éves tervezési időtávú, akkor az időtáv végét értem idei évtől számolva.
A fejér megyei szakasz 4 sávossá bővítése gondolom nem kérdéses :)
Az elkerülő utakat én is támogatom...
Előzmény: Törölt nick (14605)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14605

amúgy a 81-es hamarosan eléri a kapacitás kimerülés határát... :):)

 

 

hol is? :-)

 

Előzmény: Törölt nick (14603)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14604

én hídpárti vagyok...

 

pontosabban: körbeérő körút párti, ahhoz meg híd kell...

Előzmény: Mwin (14601)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14603
én sem szeretem a sok átkelést :)
amúgy a 81-es hamarosan eléri a kapacitás kimerülés határát... :):)
Előzmény: Törölt nick (14602)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14602

a komáromi hídnak azért biztos lesz nemkis 6ása a 13asra...

 

de egyelőre a 81es kisbér-győr szakaszán is elegendő a 2x1, csak ezt a 3 elkerülőt kell megcsinálni...

 

 

a NÚP mellé igencsak elkelne egy FEP (Főúti Elkerülő Program) is, mert ebben elég csehül állunk...

 

nem kell mindenhova pálya és 2x2, mostmár inkább a meglévő utakat tegyük autóz6óvá, mert a tököm tele van a sok átkelési szakasszal...

Előzmény: Törölt nick (14600)
Mwin Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14601
Urak, nézzetek be ide, szakmába vágó vita dúl, jó lenne egy-két higgadt szakmai hozzászólás, mert lassan egymás torkának esnek a laikusok...http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049702
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14600
És ha azt mondom, hogy az országos közúthálózat fejlesztési programban szereplő fejlesztéseket figyelembe vett forgalmi előrebecslés eredménye alapján nem indokolt a 13-as fejlesztése?? Mert még ha forgalomterelést is csinálnánk, akkor is elegendő a 2×1 sáv a 13-ason... :S
Előzmény: Törölt nick (14592)
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14599
>ez még hagyján, de mi van debrecennel?
>ott a pálya és még sehíre-sehamva a tülekedő autógyártóknak, pedig potenciális munkaerő van bőven...


Hidd el, 1x majd azt is felkapják, de sztem is az M4 sokkal fontosabb lenne. Nem tudom jártál-e már Lipcse környékén? Ott is ott a sok pálya már, de tiszta Magyarország érzete van attól az embernek, ha ott jár. Legalább is nekem az volt. Ha ott is idő kell amíg felfejlődik, akkor nálunk is. Egyik napról a másikra nem fejlődik 1 térség, bár előbb oda kéne az autópályáinkat építeni, ahol tényleg nagyobb szükség van rá:)
Előzmény: Törölt nick (14546)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14598

sülysápmendének még akkora se... majd 2013 után.. talán... :-(((

 

addig is reggelente kmes sort generál a mendei aböcö...

 

de nem baj, majd megyünk alagutazni véméndre... 

Előzmény: alibi-man (14597)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14597
Nem is mi lennénk, ha nem ez történne:

http://www.delmagyar.hu/csongrad_hirek/2010-re_lesz_csongradnak_elkerulo_utja_/2075226/
alibi-man Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14596
Ha jól tudom időközben változott a törvény. Csak rémlik, de nem biztos.
Előzmény: Törölt nick (14595)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14595

ha szép szóval nem, akkor... :-))

 

ha a helyi tanyasiak nagyon kötik a zebet a karóhoz, akkor a parliament felülbírálhassa a vétójukat a jelenleg 6ályos trv-ek szerint...

 

amúgy az érd-ófaluiakat mivel vették rá? (M6)

vagy az ecser-maglódiakat? (M0) vagy a pécel-rákoscsabaiakat? (M0)

 

vagy a csömörieket? (közigazgatásilag 2-évágja a falut az M0...)

Előzmény: alibi-man (14594)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14594
Azért ma mégiscsak jobb lábbal keltél fel. Vicces hangulatban vagy. Kíváncsi lennék, mivel lehetett volna rávenni az ott lakókat, hogy a falun menjen át a pálya.
Előzmény: Törölt nick (14589)
AcidMan Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14593
pontosan
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14592

a 13as.

különben minek az új komáromi híd?

Előzmény: Törölt nick (14591)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14591
Kedves topiklakók,
Egy gyors kérdéssel fordulnék hozzátok:

Véleményetekre vagyok kíváncsi az M81 megvalósítása kapcsán. Szerintetek a 13-as számú, vagy a 81-es számú főút (Kisbér és M1 ap. között természetesen) bővítése lenne helyes megoldás??

köszönöm a válaszokat :)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14590

pillérek alá MINDIG kell cölöp (kivéve ha sziklára építenek)...

 

jav:

illetve újabban vannak un. GBS szerkezetek, amik nincsenek lecölöpölve, csak ülnek a mederfenéken...

 

hidaknál asszem a rion-antirion híd az első, ahol ilyen megoldást alkalmaztak...

Előzmény: Törölt nick (14589)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14589

Én elmentem a köröshegyi híd sajtószobájába, és mindent alaposan megnéztem, és rengeteget kérdeztem. beszéltem a köröshegyiekkel is, mert kíváncsi voltam. Ezért mondom, nem biztos, hogy az a viadukt ördögtől való lenne.

esetleg nézd meg ezt :-)) 

 

http://img6.indafoto.hu/8/5/14925_5e2020a9be8dde3fd1fdd77c4d3b9762/1478367_cec8ade88b2b965b5726c90e9703187e_xl.jpg

 

http://img2.indafoto.hu/8/5/14925_5e2020a9be8dde3fd1fdd77c4d3b9762/1478373_ab2d73f19f04b08a30fcc2ae9139edfe_xl.jpg

 

 

Nos ott nem egyszer látni olyan hídépítést, pl. Missisippi felett, ahol a pillérek alá elöször cölöpöket vertek, mert a talaj túl laza volt. Nos köröshegyi híd sajtószobájában szerényen mutatta az ott lévő hölgy, hogy a híd minden pillére alatt, nem is tudom már hány cölöp van, vagy 20 méter mélységben leverve.

pillérek alá MINDIG kell cölöp (kivéve ha sziklára építenek)...

 

amúgy nálunk inkább fúrni szokták a cölöpöket, az amcsik szeretik kalapálni...

(munkásököl vasököl... :-)))

 

 

MCK. Nagyjából havonta megnéztem (bringával) mit csinálnak.

 

wow. éncsak évente 2-3x mentem szétnézni... :-))

Előzmény: alibi-man (14575)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14588

Még egyszer: A lösz nem teherbíró. Hiába van néhány hely, ahol szépen megáll, de egy ap.-nál nem az a cél hogy szépen megálljon, hanem hogy elbírja azt, amit ráépítenek. Ezt nem tudja.

 

tökmind1 hányszor írod le, ez akkor sem stimmel:

 

mivel a véméndi dombok mind löszök, és a pálya nem csak lábakon és alagútban halad, hanem bevágásban, és terepszintben is, ebből mégiscsak az jön le, hogy teherbíró az.

 

(ellentétben az M7 ordacsehi-békeresztúr szakaszával, ahol szinte végig jó vastag tőzeg a talaj, nem is véletlenül volt 75mrd az a 25kmes szakasz...)

 

 

 

Azt meg nagyon szép olvasni, hogy a lösznél csak arra kell vigyázni, nehogy vizet kapjon...

 

http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=382

 

– Esetünkben a geológiai közeg lösz. Nagyon kevéssé ismert az alagútépítés löszben, éppen ezért nincsenek is tapasztalati adataink, információink, amikhez vissza lehetne nyúlni, amire a jelenleg alkalmazott kivitelezési technológiát alapozni lehetne. Az alagútépítésben a lösz komoly problémát okozhat, amennyiben vízzel érintkezik. Attól ugyanis „folyékony” lesz, s ez szélsõséges módon megnehezíti az alagútfejtést. Az M6-os alagutak esetében bizonyos helyeken számítani lehet a víz megjelenésére.

Előzmény: kvte (14573)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.30 0 0 14587

Lerajzolnád azt a hidacskát?

 

milyen hidacskát? amit a kosárfüles helyére tettem volna?

 

nem kell rajzolni, elég megnézni a sexárdit... az éppen megfelelő ilyen környezetben... (kint a pusztában)

Előzmény: alibi-man (14572)
micsubicsi Creative Commons License 2008.10.29 0 0 14586
Budapest az valóban szép, főleg éjjel mikor ki van világítva:) Nekem Prága is tetszik, bár ha szavazni kéne inkább Budapest, és nem csak azért, mert ez a mi fővárosunk. NY Európában nekem Monte Carlo és Cannes tetszik a legjobban, dehát azt nem érdemes se Budapesttel, se Prágával egybevetni, mert ott iszonyat nagy turizmus van, ezt láttam is, hogy mi megy ott. Ott az a paraszt akinek 10 millás kocsija van:) A tenger ott megteszi a hatását:)
Előzmény: alibi-man (14580)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.29 0 0 14585
Én is láttam. Nem piskóta a cucc.
Előzmény: Törölt nick (14581)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.29 0 0 14584
http://www.nif.hu/hirek/107

ja, és tutira meglesz a 192 új fa meg a 2500 cserje is, az építés után ki fogok menni megnézni ültetnek e 1-et is, de ne legyen igazam
Előzmény: Törölt nick (14583)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.29 0 0 14583
pedig úgy építik, én is csak néztem, sajna fényképem nincs

az út elég hepe-hupás volt ill. egymást követték a beláthatatlan bukkanók; most ezek is megmaradnak és tényleg úgy csinálják: kb. 10-20 centi földet tömörítenek a régi felületRE és kicsit köré, és arra nyomják rá az új aszfaltot

a fákat azért gyakhatták ki, hogy ott legyen a vízelvezetés, de nem nyugtat meg

plusz a NIF-en fentlévő adatok szerint az árban benne van 7000+ köbméter aszfaltBONTÁS is.....no comment
Előzmény: FRAMY (14522)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.29 0 0 14582
aldi "űrkikötő"je?
Előzmény: kvte (14577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!