>lehet, hogy azért nem csináltak bevágást, mert akkor vadátjárót kellett volna építeni, azmeg nem sokkal lett volna olcsóbb, mint ezek a rövid aligutak...
lehet, hogy azért nem csináltak bevágást, mert akkor vadátjárót kellett volna építeni, azmeg nem sokkal lett volna olcsóbb, mint ezek a rövid aligutak...
komárom-esztergom megyei szakasz. hivatalos adatokat a "szakmai titoktartás" :) kötelezettsége miatt nem tehetek itt közzé, de ha egy főút 15 éves tervezési időtávú, akkor az időtáv végét értem idei évtől számolva. A fejér megyei szakasz 4 sávossá bővítése gondolom nem kérdéses :) Az elkerülő utakat én is támogatom...
És ha azt mondom, hogy az országos közúthálózat fejlesztési programban szereplő fejlesztéseket figyelembe vett forgalmi előrebecslés eredménye alapján nem indokolt a 13-as fejlesztése?? Mert még ha forgalomterelést is csinálnánk, akkor is elegendő a 2×1 sáv a 13-ason... :S
>ez még hagyján, de mi van debrecennel? >ott a pálya és még sehíre-sehamva a tülekedő autógyártóknak, pedig potenciális munkaerő van bőven...
Hidd el, 1x majd azt is felkapják, de sztem is az M4 sokkal fontosabb lenne. Nem tudom jártál-e már Lipcse környékén? Ott is ott a sok pálya már, de tiszta Magyarország érzete van attól az embernek, ha ott jár. Legalább is nekem az volt. Ha ott is idő kell amíg felfejlődik, akkor nálunk is. Egyik napról a másikra nem fejlődik 1 térség, bár előbb oda kéne az autópályáinkat építeni, ahol tényleg nagyobb szükség van rá:)
Azért ma mégiscsak jobb lábbal keltél fel. Vicces hangulatban vagy. Kíváncsi lennék, mivel lehetett volna rávenni az ott lakókat, hogy a falun menjen át a pálya.
Kedves topiklakók, Egy gyors kérdéssel fordulnék hozzátok:
Véleményetekre vagyok kíváncsi az M81 megvalósítása kapcsán. Szerintetek a 13-as számú, vagy a 81-es számú főút (Kisbér és M1 ap. között természetesen) bővítése lenne helyes megoldás??
Én elmentem a köröshegyi híd sajtószobájába, és mindent alaposan megnéztem, és rengeteget kérdeztem. beszéltem a köröshegyiekkel is, mert kíváncsi voltam. Ezért mondom, nem biztos, hogy az a viadukt ördögtől való lenne.
Nos ott nem egyszer látni olyan hídépítést, pl. Missisippi felett, ahol a pillérek alá elöször cölöpöket vertek, mert a talaj túl laza volt. Nos köröshegyi híd sajtószobájában szerényen mutatta az ott lévő hölgy, hogy a híd minden pillére alatt, nem is tudom már hány cölöp van, vagy 20 méter mélységben leverve.
pillérek alá MINDIG kell cölöp (kivéve ha sziklára építenek)...
amúgy nálunk inkább fúrni szokták a cölöpöket, az amcsik szeretik kalapálni...
(munkásököl vasököl... :-)))
MCK. Nagyjából havonta megnéztem (bringával) mit csinálnak.
Még egyszer: A lösz nem teherbíró. Hiába van néhány hely, ahol szépen megáll, de egy ap.-nál nem az a cél hogy szépen megálljon, hanem hogy elbírja azt, amit ráépítenek. Ezt nem tudja.
tökmind1 hányszor írod le, ez akkor sem stimmel:
mivel a véméndi dombok mind löszök, és a pálya nem csak lábakon és alagútban halad, hanem bevágásban, és terepszintben is, ebből mégiscsak az jön le, hogy teherbíró az.
(ellentétben az M7 ordacsehi-békeresztúr szakaszával, ahol szinte végig jó vastag tőzeg a talaj, nem is véletlenül volt 75mrd az a 25kmes szakasz...)
Azt meg nagyon szép olvasni, hogy a lösznél csak arra kell vigyázni, nehogy vizet kapjon...
– Esetünkben a geológiai közeg lösz. Nagyon kevéssé ismert az alagútépítés löszben, éppen ezért nincsenek is tapasztalati adataink, információink, amikhez vissza lehetne nyúlni, amire a jelenleg alkalmazott kivitelezési technológiát alapozni lehetne. Az alagútépítésben a lösz komoly problémát okozhat, amennyiben vízzel érintkezik. Attól ugyanis „folyékony” lesz, s ez szélsõséges módon megnehezíti az alagútfejtést. Az M6-os alagutak esetében bizonyos helyeken számítani lehet a víz megjelenésére.
Budapest az valóban szép, főleg éjjel mikor ki van világítva:) Nekem Prága is tetszik, bár ha szavazni kéne inkább Budapest, és nem csak azért, mert ez a mi fővárosunk. NY Európában nekem Monte Carlo és Cannes tetszik a legjobban, dehát azt nem érdemes se Budapesttel, se Prágával egybevetni, mert ott iszonyat nagy turizmus van, ezt láttam is, hogy mi megy ott. Ott az a paraszt akinek 10 millás kocsija van:) A tenger ott megteszi a hatását:)
pedig úgy építik, én is csak néztem, sajna fényképem nincs
az út elég hepe-hupás volt ill. egymást követték a beláthatatlan bukkanók; most ezek is megmaradnak és tényleg úgy csinálják: kb. 10-20 centi földet tömörítenek a régi felületRE és kicsit köré, és arra nyomják rá az új aszfaltot
a fákat azért gyakhatták ki, hogy ott legyen a vízelvezetés, de nem nyugtat meg
plusz a NIF-en fentlévő adatok szerint az árban benne van 7000+ köbméter aszfaltBONTÁS is.....no comment