MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.
ja, így ok, ez valóban kerülő...
deha mégis így csinálják, akkor valami problemma csak van a szögedi berakodással, nem?
Merthogy az M5 építésénél viszont vasút-közút kombó volt- Kisteleken deponálva a kuvacsot, onnan közúton. Meg is lehetett nézni a szegedi bevezetőt, akkora nyomvályúk voltak benne, hogy azért a mélységért a hajósok imádkoznának..
Melőtt belémkötnél: nem azt mondom, hogy 200 kg kenyeret a szomszéd faluba szállítsunk vasúton vagy hajón, de amikor már napi szinten repkednek az 1000 tonnák vagy lehetőség van egyszerre sokat elszállítani egy helyre (pl cement, gabona), akkor már ott a vasútra vagy hajóra lenne szükség - ha megoldható. Pláne hosszú távra. Az áraknak valahol az energetikai hatékonyságot kéne tükröznie.
"a közút agyon van sarcolva, a hajózás és vasút agyon van dotálva és még így is a közút a nyerő.."
Szerintem tévúton jársz. - Vasút, hajózás is fizet a gázolajért, tüzelőolajért jövedéki adót - Vasút fizet Ft/km alapú PHD-t, míg a közúton nevetségesen olcsó az éves matrica, nincs a megtett úttal arányos díjfizetési kötelezettség - A pályafentartás rosszabb kondíciókkal bír, mint a közútkezelés
Amivel te kevered a személyszállítás, ami egy rosszul működő pénznyelő automata
A gabona, és egyéb leginkább dél felé megy, Contsantába. Tehát irányba. Nem feltétlenül kell átrakodás, a 4-500tás uszályokat egy tolóhajó elviszi, a Tiszán legfeljebb ugyan 4-et, de a Dunán ez már akár 10db is lehet. De ha Szegeden rakodsz, ott eleve 1000tás bárkákba rakod a motyót. MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.
A mozdonyt nem tudom (mér van minden vasutasnak dízelautója?), de a repülőbenzin drágább mint az autóbenzin (a dugattyús motorral hajtott, 100-as benzint fogyasztó repülőkre gondolok), bár nemzetközi reptereken, ahol van vámhivatal, külföldre indulván talán az áfát visszaigényelhetik.
Nézd meg a Tiszát, aztán nézd meg, hol rakod be a gabonát. Rá fogsz jönni, hogy tkp elviszed, meg visszaviszed.
nem barkóbázok, írd le, hogy konkrétan mire gondolsz...
a tisza nyilván csak a dél felé szállításnál jöhet szóba (értelmetlen lemenni belgrádig, hogy onnan visszaforduljanak északnak)...
de ha dél felé viszik a cuccost, akkor is belgádnál egy átrakodást kell megejteni, mert gondololom, nem éri meg az 500T-s tiszai bárkákkal a fekete tengerig bohóczkodni...
ezt figyelembe véve már simán előnyösebb egy dunai berakodás...
Na, ettől én is kész vagyok. "Nem a Dunát kell a hajókhoz szabni, hanem a hajókat a Dunához"
Aham, építsünk kisebb merülésű, de ugyanannyi áru szállítására alkalmas járműveket. Ok, legyen szélesebb, de ha annyival megnöveljük a szélességet, amennyi ugyanannyi áru továbbításához kell, a fizika szerint a jármű nehezebb lesz, ergo mélyebbre merül, és ezzel adtunk a sz@rnak egy pofont. De a ződek ezt nem értik.
ez olyan stabilizálás lehet, hogy zúzottkő alap, 10 centi beton,viacolor 4 méter szélességben, egyik oldalt süllyesztett betonszegély, másik oldalt -- kitéréskor járható -- rézsűs csapadékvíz csatorna.
Őőő.. Szerintem Bős-Nagymarost nem a zöldek torpedózták meg. A többire meg egyszerűen nincs pénz (pláne hogy áramot se lehet igazán termelni velük).
Az viszont kétlem, hogy olcsóbb lenne elvinni kamionnal 5-600 tonnát (kb 25-30 kanyar), mint berakodni hajóba. Pláne ha azért szállítjuk, hogy hajóba pakoljuk. Ha ez így van, akkor valami nagyon félre van szabályozva itten (vasúttal hasonló a helyzet).
Nem lebaszás, mindössze remény, hogy látok arról képet, amiről most nem tudok fényképet készíteni. Az áruszállításról eltérő a véleményünk, de nem fogsz tudni meggyőzni arról, hogy a kamionokkal olcsóbb a szállítás. A dugók és útjavítások korában még csak nem is gyorsabb.
a földiqtya híd természetesen egy ordenáré fasság, a földiqtyák egy átereszen is át tudnának qtyagolni...
de ha valamék tanács környékbeli földutak/utak rendberakását/újak építését kéri, az elfogadható kérés, még akkor is, ha kicsit zsarolás szaga van a dolognak...
olyanok nem férnek bele a "kéréslistába", mint a 40+milliárdos kőröshegyi órmótlanság, meg a szigetmonostori 6mrdos priváthíd...
de az M0 11-10 közti szakaszán a műszakilag szükséges 2km helyett 5km alagút, mint zajvédelmi célzatú beruházás is igen durva pézpocsékolás...