Keresés

Részletes keresés

Enzo Creative Commons License 10 órája 0 0 141544

"A hatóság nem óhajt szegecselés minőségével nagyban foglalkozni gondolom."

Én is ezt feltételezem.

 

Nem ismerem a brit szabályozást még annyira sem, mint a magyart, de az EU szabályozásban van ugye a történelmi hajó kategória, ami felmentést kap a mai hajóépítési előírások egy része alól amennyiben az megfelel az eredeti építéskori műszaki színvonalnak, valamint akár egyéb módon biztosított ugyanaz a biztonsági színvonal mint a mai új építésű hajóknál. Namost a britek ugye nem EU, és ezt a szabályt az EU-ban sem minden országban sikerül érvényesíteni, mert nem egyszerű a mai elvárásoknak korabeli technológiával megfelelni. 

 

Ha az angolok iszonyat pénzt és energiát öltek a MEDWAY QUEEN újjáépítésébe, és a saját hatóságukkal nem boldogulnak, akkor esetleg, szégyen-nem szégyen, keresni kell egy másik lobogót (és/vagy további zsák pénzeket önteni a projektbe). Ha az se megy, akkor valamit tényleg nagyon elb***tak.

Előzmény: edesviz (141542)
Enzo Creative Commons License 11 órája 0 1 141543

Végtelenül szomorú dolognak tartom, hogy az állam téltlenül nézte végig Közép-Európa egyetlen kétkéményes termes gőzhajójának a lassú pusztulását.

Majd amikor elsüllyedt, akkor védetté nyilvánították, és tétlenül nézték tovább, hogy a már védett hajó víz felett lévő részeit a hulladékosok szétkaszabolják és elviszik.

Aztán tétlenül nézték, ahogy az évekig víz alatt pusztuló hatalmas roncsot magánkezdeményezésből, magánpénzből civilek húzzák ki a víz alól iszonyatos ráfordítással.

És most meg lett arra több milliárd forint támogatás valaki tök másnak, hogy egy, az eredetihez semmi köze replikát építessen a baráti hajógyárban belvárosi úszó étteremnek.

Előzmény: HG. (141534)
edesviz Creative Commons License 11 órája 0 1 141542

12 fő és alatta kishajó, vagy ha még kisebb akkor vsónak. 12 fő fölött hajó, vagy bizonyos méret korlát van. Ezen felül, a hajók is méret, és felhasználási cél szerint más, más előíráspk vomatkoznak. Más képesítés kell a vezetéséhez. Mások az építési előírások. A hatóság nem óhajt szegecselés minőségével nagyban foglalkozni gondolom.

 

 

Előzmény: tehtube (141541)
tehtube Creative Commons License 18 órája 0 0 141541

Nyilván ez valamilyen adminisztratív korlát mint a személygépkocsi-autóbusz határa 8+1 fő max, utána busz. Hajózásban amatőr célból nincs korlát?

Nem a Medway Queen-re méretezték az előírást hanem sokkal régebben, csak az a hajó meg így fért bele. Azonban ilyenkor nem értem a tervezői és restaurálói szándékot. Biztos tudták előre a megépítendő hajó jogi kategóriáját. És mégis ezt korlátot választották?

Előzmény: Enzo (141528)
cseuztompi Creative Commons License 21 órája 0 0 141540

Köszönöm!

 

Azt lehet tudni, hogy csak az árvíz miatt került be az öbölbe és idővel visszakerül a révhez vagy innentől marad bent?

 

t

Előzmény: smith (141539)
smith Creative Commons License 22 órája 0 1 141539

Újpesti öböl.

Előzmény: cseuztompi (141537)
Atis57 Creative Commons License 22 órája 0 0 141538

Szia!

 

S   Erik Hesselberg-et sem kell kifelejteni , Ő volt az egyetlen képzett tengerész a csapatból.De ez elég volt . hogy ki hajózhassanak.

Előzmény: gigabursch (141532)
cseuztompi Creative Commons License 23 órája 0 0 141537

Sziasztok!

 

Nem tudja valaki, hogy hova vitték INOTA m/s vontatót?

 

Eddig a Dunayacht kikötő alatt pusztult, az újpesti révnél, még szeptember 18-án is ott láttam.

 

Viszont tegnap már nem volt ott.

 

üdv,

cseuztompi

offroadgangster Creative Commons License 23 órája 0 0 141536

Ezt aláírom. Mellesleg mifelénk elég jól kiépített öntözőrendszer volt, de ahogy átalakították az állami TSZ-eket magánkézben működőkké, úgy ezeket szépen hagyták tönkremenni. A szivattyúházakat sokhelyen széthordták a vasgyűjtők, a szivattyúkat, csöveket és magukat az öntözőberendezéseket nem tartották karban.

Előzmény: rezgaras (141498)
offroadgangster Creative Commons License 23 órája 0 0 141535

Mindenféle adók nálunk is vannak, csak a mértékét nem tudom. A vízügyet itt Vízgazdálkodó Vállalatnak hívják, ők szedik a pénzt akkor is, ha kútból öntöznek, akkor is, ha vízkivételi műből folyóból/kanálisból/tóból.

Előzmény: Atis57 (141490)
HG. Creative Commons License 29 órája 0 3 141534

Szörnyű, hogy ebben az országban soha nincs pénz semmire.

Ennél csak az szörnyűbb, amikor van...

Előzmény: tehtube (141512)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 0 141533

Kár, hogy nem tud repülni is, mert akkor .......

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Itt OFF.

Egyre több hazai repülő eszköz van/lett szlovák lajstromban mert a hazai vizsgáztatási, engedélyezési rendszer annyira bonyolult, drága és hosszú időt rabló, hogy inkább átviszik a repülő eszközt és ott vizsgáztatják le.

ON

Előzmény: gumidani (141529)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 141532

Kon-Tiki?

 

Volt rajta rádió, szextáns és kronométer, meg iránytű. Valamint hajónapló.

A többi a Világjárók sorozatban olvasható...

Előzmény: gumidani (141518)
smith Creative Commons License 1 napja 0 0 141531

Egy órája jött ki a partra...
https://www.vesselfinder.com/?mmsi=207072322

Előzmény: mosogep-szerelo (141530)
mosogep-szerelo Creative Commons License 1 napja 0 0 141530

Hajózik még ez a busz, rég nem láttam! 

Mondjuk a Kis Hableány katasztrófája után nemigen mernék beleülni. 

:(

Előzmény: gumidani (141529)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 1 141529

"Piréziában lehet ennél megengedőbb az ottani rendelkezés gyűjtemény."

Ld ennek a járműnek a nacionéléját. Autóbuszként magyar, hajóként pedig bolgár (korábban volt egy ideig máltai is). Kár, hogy nem tud repülni is, mert akkor ......

Előzmény: trizs77 (141523)
Enzo Creative Commons License 1 napja 0 0 141528

A szakemberhiány valós probléma, de azért van még olyan hajógyár és szakembergárda amelyik dolgozik szegecseléssel: https://bredalsholmen.no/en/ 

Másrészt ha összeraktak egy 54 méteres gőzhajót (MEDWAY QUEEN), akkor az angolok is valahogy megugrották a problémát.

 

Ezt a 12 főre engedélyezett dolgot egyáltalán nem értem. Ha egy ekkora hajó 13 emberrel már nem biztonságos, akkor 6 ember alatt is szét fog esni. 

Előzmény: Töck Jenő (141526)
Alfa Hold Creative Commons License 1 napja 0 0 141527

emlékszem, elértem rajta a "plafont". 1992-ben még a diszkóban.

Előzmény: trizs77 (141505)
Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 0 141526

"50 éve nem használt technológiát engedélyezzenek,"

 

Szerintem nem bíznak benne, hogy találnak még olyat aki rendesen ért hozzá...

Előzmény: Enzo (141524)
jakyg Creative Commons License 1 napja 0 0 141525

Ennek semmi köze a sem a Szőke Tiszához, sem semmilyen személyszállító hajóhoz. Egy úszómű épül étteremnek.

Előzmény: Enzo (141524)
Enzo Creative Commons License 1 napja 0 1 141524

Elnézést, de egy szabályozás is lehet hibás.

Az acél hajók elterjedésétől a múlt század közepéig szegecseléssel állították elő a hajókat, és azok nem 12 embert vihettek. Sok olyan hajó jár most is, ami 100 év körüli, és részben vagy egészben még most is szegecselt szerkezetű. 

A 12 emberes korlát valószínűleg valami hatósági, esetleg tervezői töketlenség eredménye, nem merik felvállalni, hogy egy többszáz évig gond nélkül alkalmazott, de mára már munkaigényessége miatt elavulttá vált, és emiatt 50 éve nem használt technológiát engedélyezzenek, és kidolgozzák rá, hogy milyen minőségi és biztonsági követelményekkel lehet azt ma is alkalmazni.

 

Ahogy az épülő Szőke Tisza replikát nézem a képeken, abban viszont nem a szegecssorok hiánya (hegesztett szerkezet) lesz a leginkább szemet bántó, hanem a szögletesített hajótest. Sajnos a hajlítás-domborítás is költséges és bonyolult eljárás, de legalább egy történelmi replikának szánt hajón megfeszülhetnének kicsit. Itt még csak a gépszoborra való törekvést sem látom.

 

 

 

 

Előzmény: tehtube (141516)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -2 0 141523

Amiről most it beszélgetünk az a mostani magyar szabályozási környezet.

 

Attól még Piréziában lehet ennél megengedőbb az ottani rendelkezés gyűjtemény.

 

trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 0 141522

Biztonsági szempontból igen.

Ha nem akkor korlátozásokkal üzemelhet.

 

Előzmény: gumidani (141520)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -2 0 141521

A világban sok olyan jármű (hajó, busz, troli, stb.) épült már mely kívülről pont úgy néz ki mint az eredeti (a minta) de gépészete, belső kialakítása megfelel a mai biztonsági szabályoknak.

 

Járnak úgy például kisvasúti gőzmozdonyok turisták kedvért, hogy füstöl a kémény de valójában egy dízel mozdony ez, csak kicsi füstgenerátor kelti az illúziót, hogy a bámészkodó hadd fotózkodhasson kedvére.

 

A közúti járműveknél se nagyon elképzelhető ma már (10 fő felett) az egy körös fék, vagy ne adj Isten a kardán fék, pedig anno épültek és jártak így közforgalomban buszok.

 

A  Szőke Tiszára visszatérve.

Ha a mostani tulajdonosra, vagy annak képviselőjére rádőlt a Nemzeti Bank, akkor a Szőke Tiszát rajz alapján megépítheti Komáromban.

 

Ha eredeti másolataként építteti meg nagy valószínűséggel nem kap engedélyt arra, hogy utasokat szállítson.

Ha külsőleg olyan lesz, de gépészete, biztonsági rendszerei XXI.századiak, akkor utasokkal teli is hajózhat a Dunán-Tiszán vagy ahol akar.

 

De az eddigi hír morzsák szerint nem is cél az eredetire hasonlító felépítmény újbóli megépítése.

Mivel nem hajót építenek, hanem úszó művet.

 

 

 

Előzmény: tehtube (141516)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 141520

A felújított nosztalgia-villamosok mindenben megfelelnek az újonnan forgalomba helyezés szabályainak? Pedig viteldíjért viszik az utasokat. 

Előzmény: trizs77 (141519)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 141519

Ők is közforgalomban mennek?

Ellenszolgáltatáért (jegy) visznek utasokat ?

 

.........................:-)))

Előzmény: gumidani (141518)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 141518

A jogszabályok és a Szentírás között nagy különbség van. Az előbbit (értelmes szabályalkotók) megváltoztathatják, vagy (indokolt esetben) kivételt alkalmazhatnak. A Kon-Tiki pl. mennyiben felelhetett meg az akkori hajózási normáknak? Egy muzeális céllal készült replika soha nem lesz kitéve olyan igénybevételeknek, mint egy kereskedelmi hajó. Nem hiszem, hogy a történelmi hűséget eröltetőket kellene okolni az esetlegesen fafejű szabályalkotók miatt. Megfelelő korlátok megszabásával kell engedni az ilyen eszközök, többnyire alkalomszerű, közlekedését.

Szörnyűlködjünk el ezen a képen! Biztonsági öv nélkül autózik ez a két ember a forgalom elől le nem zárt budapesti Dózsa György úton. 

Előzmény: tehtube (141516)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 141517

Másold ki és illeszd be a keresőbe.

Előzmény: Atis57 (141509)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 1 141516

Nagyon érdekes egy rekonstrukció korhűsége és következménye. Amennyiben gépszobor létrehozása a cél, akkor érthető az ortodox szemlélet. Azonban ha ismét üzemeltetendő szerkezet a cél, már sokkal több rugalmasság, kompromisszum szükséges. Ilyenkor a tervező kreativitása, arányérzéke, ízlése nagyon fontos, hogy a végeredmény ne úgy nézzen ki mint egy felnagyított játékbolti másolat.

Nos, 10 éve újból megépítették Bristolban a Medway Queen nevű gőzhajót és az ortodoxok teljes győzelmével! Évekig lehetett figyelni, hogy szegecselik a hajótestet. És elkészült a szép, új nagy gőzös! Ok, önjárásra még nem képes, de elvileg akként is befejezhetnék. Befejezhetnék, de a törvények értelmében egy újonnan szegecseléssel készített hajó max. 12 embert vihet!!! Úgy győzött az ortodox vonal, hogy gyakorlatilag kinyírta a projektet. 

https://www.medwayqueen.co.uk/virtual-tour.html

Előzmény: trizs77 (141506)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 1 141515

valamennyivel (nem sokkal) igen.

 

De nagyon mások egy működő hajó biztonsági előírásai ma, mint volt 124 éve.

 

Attól a formája még lehet a legkecsesebb is.

 

De ha nem hajónak készül, hanem csak úszó műnek, akkor elég annak megfelelnie.

 

Előzmény: csecsaba2 (141514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!