Ha mar merulofuresz. Altalaban 55mm a max merules 165mm lappal. Nekem ettol tobb kene szogvagas miatt. A multkor tobbszor kerdezett triton gyart 185 os lappal es mar majdnem meg is rendeltem miutan megneztem egy videot ahol megalapitottak hogy a erbauer obis szintu markaval megegyezik csak narancssarga. Ket alternativa maradt. Festool ts75 meg seepach pl75...tenyleg nincs a ketto kozott nagyobb merulesu? Seepach meg jo is lenne mert arra a havi egy ket vagasra egye fene de bosszant hogy a vezetoje nem szabvanyos a maktival ami maromhoz vettem.
Néha nagyon jól jön. Üvegszálas lemezben egy szúrófűrész lap kb 2-3 métert bír utána kuka a legélesebb is. A nagyfordulatú vágó kis gyémántkorongjával már vagy 50 métert elvágtam, de eddig nem adta jelét hogy cserélni kellene. Viszont ha karbont vágsz akkor azt vagy hosszabbítóval tedd vagy ragaszd le a hűtőnyílásokat mert a Hyunday szépen szikrázik a szénporos környezetben egyszer a biztosítékot is leverte. :P
Nem probléma, két eset lehetséges, az első, hogy szegény nem tud spanyolul. Ezt el lehet nézni neki. Ha meg a másik, és sértegetni akar akkor az lepereg. :P
Igen, az ár az nagyon jó, most rendelnék tőlük Festool merülőszettet, és még ahhoz képest is adtak 5000 kedvezményt, hogy ők árulják a legolcsóbban. :-)
Csak igen nyögvenyelősen kommunikálnak, de akkor ezek szerint ők ilyenek. Mindegy, megéri azt a plusz 5-6napot az a 15ezer forint. ;-)
Koszi, ranezesre keves a vagas magassaga, pedig hely lenne, miert van lekorlatozva? Meg a motor kicsi nekem gyokerekhez kell altalaban plusz neha asztalos jellegu munka.
-----------
vacumleszoritoval akkor senkinek sincs tapasztalata? Hogy tudtok nelkule elni? :) par video utan en mar alig tudok :)
Pákó, pacman, ti valami éjszakai műszakos darabokat foghattatok ki.... az enyém vígan muzsikál 4 éve, pedig szoktam neki adni rendesen, és nem is keveset használom...
Nagyon nagy a forgalmuk az üzletben és valószínűleg az online oldalon is.
Nekem az utóbbi években több nagyobb összegű rendelést (Bosch és Festool gépek, szerszámok, fogyóanyagok) a legkobb áron teljesítettek, de többször is előfordult, hogy hiányos volt a csomag. Mentségükre szól, hogy azonnal korrigáltak.
Van, amikor aznap, van, amikor egy hét múlva válaszolnak, én is így tapasztaltam...
Az első Dremel 3000-esem kb másfél évvel a vásárlás után halt meg, pont amikor a legjobban kellett volna. Összesen kb 10 órát használtam. Nem baj elszaladtam és vettem egy másikat mert kellett. Dolgoztam vele 3 órát nettó, amikor eltettem minden rendben volt, amikor elővettem még mindig, de vágtam vele kb 3 méter üvegszálas kompozitot és az is megdöglött. Füst nem jött ki belőle, nem is melegedett, Egyszerűen csak kikapcsoltam 3 percre letettem magam mellé, és soha többé nem indult el.
Ez is akkor deglendett meg vala, amikor a legnagyobb szükség volt rá. Úgy döntöttem, hogy Dremelt soha többé, és egy Hyunday-t vettem az obiban mert az volt a legolcsóbb, és azóta levágtam vele vagy 30 méter szénszálas kompozitot, ugyanannyi üveget, a turbomaróval körbetisztítottam vagy egy méter hegesztési varratot, és még vidáman brümmög.
Ja és a lemaradt, hogy kevésbé szaggatja a szalagot egy "kis kerekes" fűrész, ha a kerekek között nagyobb a távolság.
Egy normál 300-as szalagfűrészre csak kb 250 cm-es szalag kell, de ha a két kerék távolságát megnövelik, akár 5 méteres szalagot is rá lehet tenni. Azonos szalagsebességnél a 2,5 méteres szalag kétszer többször feszül rá a kerekekre mint az 5 méteres esetén és így a dupla annyi hajlítgatástól előbb elfárad az acélszalag és előbb eltörik. Elvileg (és gyakorlatilag is) kétszer gyakrabban.
Igaz kétszer olyan hosszú szalag kell rá, de az sem mindegy, milyen gyakran kell leállni szakadás miatt és forrasztani, forrasztatni, és ugye a szalagszakadás nem mellékesen balesetveszélyes is...
Pont illeszkednek a 230-asok 6000 fordulatához >2000W-os teljesítményéhez. Nem igazán a 125-ösök lettek ezek kitalálva, hiába 100-as átmérőjűek. Nekem van Kenedybe már vagy 15 éve, de eléggé leterheli még a nagy gépet is. A hajtóműházat 5perc után nem kellemes megtapizni.
Az ottmaradt ragacs szemre pálmatex. Az miatt én nem vésném fel az aljzatot. Amit lehet, eltávolítanék belőle, aztán alapos porszívózás, és lehet ragasztani az új felületet. (a folyékony bitumen simán megfogja a padlószőnyeget rajta :) )
Amit pacman ír, működhet. Fontos viszont, hogy ne a sarki mezőgazdasági boltban vedd a szerszámot. Sokáig szenvedtem olyan vackokkal, azután vettem egy ilyet.
A linken az is rajta van, azé' írtam "álatalános" nevet ;-)
Mihez tud hozzájutni, mibe tudja befogatni ... stb. Egyelőre azt kell kitalálni hogy a drótkefe mint eszköz jó-e erre az ottmaradt ragacsra. Úgy tippelem hogy igen.
Először nyilván sima kézi drótkerfével kipróbálni, aztán ha működik el lehet szaladni egy fúróba foghatóért. Szerintem ez relatíve haladós is lehet meg elérhető technológia.
pl. valószínű, hogy mind a két oldalán az elvárt ponton lép ki a fűrész az anyagból. Vagyis nem lesz elbaszottan csálé a vágás akár 5-6 cm vastag anyagnál.
Vagy baszunk, vagy szüzek maradunk. A kettő együtt csak nagyon különleges és ritka estben jön össze pl. amikor seggbekúrnak minket.
Az a ragasztó beleivódott a jelenelegi kiegyenlítő rétegbe. Ha le is kaparod az új réteg ragasztó nem nagyon fog tapadni rá, előbb utóbb felválik. A normális megoldás a betonmaró + új kiegyenlítő réteg vagy pedig a felverni a kiegyenlítőt, és új kiegyenlítő réteg.
Az a 33 cm 400-as keréknél nem kevés, még sok is. Ha olyan vastagokat szeretnél vágni 600 alá ne menj! Ne ugorj bele inkább gyűjtsél még hozzá. Kicsi az átmérő nagyon nyövi a lapot. Nekem is 400-as van a 15-20 cm elég neki. Az a lap sétálás az beállítható, az nem gond. A precízebb munkákhoz a szalagvezető görgőzése ill a szalag görgős megtámasztása segít. Én nem bízok abban a gépben annyira hogy azzal precíz vágásokat lehetne eszközölni. De ha ki lehet próbálni szamárvezető mellett vágass egy 30 cm deszkát, azután meglátod hogyan viselkedik.
Padlószőnyeget szedtem fel, ami alatt puha szigetelés volt, amit voszont valami tuti ragasztóval ragasztottak a padloponhoz. Valakinek ötlet, hogy mivel lehetne hatékonyan kb 15-20 nm felkaparni? Multicsiszoló "késével" próbáltam de nem túl haladós, mert nagyon sűrűn van a ragasztó.
Hogy on is legyek: miért van az, hogy a makita deltacsiszoló talp és makita papír pár perc jasználat után nem tapadnak egymáshoz? A régi tépőzáras jól megtartja, de az újfajta mini tépőzár, ami inkább csak rece alig tartja meg.
A szelesseg nekem nem fontos a magassag picit keves a 33 centivel. a kerek 400 as. Van az oregnel meg vagy 8 gep ez a legkisebb ami nalam is elfer. Amit meg hangsulyozott hogy balos gep, de nekem nem fura hasznalni, viszont nulla tapasztalatom van szallagfuresszel. Precizebb munkahoz az asztalon kivul a szallagvezeto gorgozes segitene? Nekem fura volt mikor nekinyomta a fat a szallag hatranyomodott vagy 1-2 centit. Vagy ez ilyen a szalagfureszeknel?
Tegnap vettem a lidliben egy állítható körkivágót. Mielőtt valamelyiktek vesz egy ilyet, jó ha tud a következőkről.
Gátlástalanul ki kellett volna bontanom egyet, mielőtt leperkálok érte négyezret. Így csak otthon derült ki, hogy a állító rendszere (az a piros gyűrű, ami a katalógus-képen is látszik) nem aluöntvény, ahogy reméltem, hanem műanyag. A fogak felszerelése után az állítás nehézkes, a gyűrű akadozik, állandóan oda-vissza kell mozgatni, hiába lazítom ki a rögzítő csavarokat.
Szerencsére ritkán lesz rá szükségem, így kevésbé bosszant, de négyezret nem ér meg.
Ha az mondod hogy kipróbáltad és nem vibrál, és működik ... nem látom, hogy miért ne lenne már most is használható? Mi hiányzik? Egy vezető esetleg. Bár hallottam olyat is hogy gyakorlott "szalagos" vezető nélkükl is vág egyeneset, sőt ...
Én nem látok rajta kivetnivalót, gondolm 3F a motor, szóval kakaó is van benne. Ha azt nézed hogy "kis" Makit vehetsz ennnyiért használtan, én ezt vinném - ha tényleg egyben van, meg ha lenne 3 fázisom meg ennyi helyem.
Mit godoltok 140ezer 3kw motorral Lehet ezt asztalos hobbihoz hasznalhatova tenni? Kb ennyi hely van es a min. 34 centi vagasmagassag kene. Nincs tapasztalatom szalagfuresszel. Kicsit tobbert mar 45 centis is van de az nagyon vibralt
Vérszemet kaptam! Bekunyiztam az egyik rokonnál, hogy rendeljen 1 síkoló-marófejet az Aliról. Aztán kicsit elszaladt a ló, oszt most 14 marófej lett belőle....
Még a használati utasítás tanulmányozása fázisnál járok.
Ejjj, hát milyen júzer vagy te?
A szokvány-júzer előbb használatba veszi az új, félig-meddig kicsomagolt szerzeményt - de a gépkönyvet csak majd azután veszi elő, miután vagy egyáltalán nem boldogul, vagy ha már tönkretette az eszközt :-)))
Ma vettem egy DW 7485-t. Még a használati utasítás tanulmányozása fázisnál járok. Van hozzá két hasító ék is, de mind a kettő csak 1,6mm-es. A gyári fog szálassége 1,8mm. Ki milyen lapokat használ hozzá? ahogy látom ebben a 210x30 tartományban nem nagy a kínálat. eső körben egy laminált forgácslap/ MDF vágására valót keresek.
Szeszpachoz valo cseresznye pacport teszek kicsit lenolajba. Ezt zoknival egyenletesen rahordom a fenyore. Utanna finomcsiszolas es lakkozas. Instant erett fenyo.
Nagyon szép fa. Súlyra keménységre inkább borovi mint luc, viszont szinte teljesen csomómentes (legalábbis amit én vettem az csomómentes volt). Elég könnyű volt megmunkálni, és alapból egy erősen sárgás színe van. Nem olyan barnássárga mint az érett luc vagy borovi hanem tényleg sárga. De szép szín nagyon. Nekem nem tűnt úgy, hogy nagyon sötétülne - megtartotta a színét.
Van valakinek tapasztalata a sárgafenyővel? Csak egy polcot szeretnék készíteni, és a netes képek alapján úgy tűnik, hogy felületkezelés után a színe nem olyan "fehér", mint mondjuk a borovi, hanem egy kicsit jobban hasonlít az "érett" fenyőbútorok színére. Tényleg ilyen? (Nekem ez jó lenne.)
Így van, ők mind olyanok. Ebben a videóban bénáztam a legtöbbel, meg a "síkolóval" ebben és ebben.
Tartósságról még messze nem tudok mit mondani, mert agyonra nem koptattam őket. De az első benyomások nagyon jók, ütni nem ütött egyik sem és kellően élesek is voltak a keményfémlapkák. Így azt gondolom hogy ha nem sürgősen van rájuk szükséged, plusz "megéri" (az árkülönbség) az itthon kapható spéci méretekhez képest, akkor csalódni nem fogsz.
Ha a lambéria helye nem a szarufából van kiszedve, akkor a megfelelő magasságú légrés hiánya mellett az is probléma, hogy a felső lambéria után lépcső keletkezik a fólia síkjában, ahol aztán főleg alacsonyabb lejtésű tető esetén a porhó, kondenzvíz, por stb szépen összegyűlik...
NAND708
Ha a korrekt kivitelezés a cél, én még akkor is nekiállnék kivágni a szarufákból a lambéria helyét, ha már a helyükön vannak.
Esetleg kompromisszumos megoldás a szarufák tetején végigfuttatni egy-egy csík, a lambériával megegyező vastagságú, a szarufával megegyező szélességű deszkát/lécet (akár lambériát magát), ami így a fólia síkját fentebb is hozzáemeli a lambéria síkjához. Ezesetben nyilván megfelelően hosszabb szeg/csavar kell az ellenlécek rögzítéséhez...
igen, a kiszellőzés. mert ugye az a triviális, hogy oda lapjára teszik a bramaclécet ellenlécnek, fentebb meg élére, és akkor fasza is. csakhogy akkor nincs meg a légrés.
Le van már festve :-) Tizenévesen apám szívatott vagy 50 nm már ilyen helyre felszegelt lambéria festésével... Mélyen beégett a szenvedés.
Viszont a szarufa is fent van már, nincs kiszedve a lambéria helye. Ha a szellőzés miatt írod, akkor mindegy, mert melléképületre lesz, a pára terhelés nem játszik.
Táblásított fenyő próbadarab. Csiszolás meg volt . Helios Bori festékcsalád. Első réteg a saját alapozója volt 24 óra száradás majd 3 lazur rétege betartva a száradási időket. Az ecset mondjuk nem volt új és a száradási idők között szintetikus higítóval mostam ki. Mitől vannak ezek az apró bibircsókok??
Az álmoskönyvek szerint 1:2 arányban kell fogjon, de ha ez nem megvalósítható akkor maximum a fogadó rész 9/10 -ig legyen beütve.
Azaz neked 13+26 = 39 azaz 40-es szög elegendő, ha elég vastag gerendába szögeled, de ha csak mondjuk 25 mm a "párnafa" vastagságod akkor 13+22 -> max 35 mm hosszú szöget használhatsz.
Tudom, hogy lerágott csont, de Dewalt DWE 7485 asztali fűrész vásárlásán gondolkdom. Fontos a mobilitás. Megfelelő lappal laminált forgácslap hosszvágása lenne a feladata. Beépítéskor néha szükség van dekor csíkok vágására és merülővel macerás, mert keskeny anyagon billeg a sín.
A másik felhasználás fenyű hosszvágás? körneyezetemben csak palló méretben lehet elérhető szárított alapanyag? elég erő van benne megfelelő lappal 5cm -es pallót hasítani?
2x olvastam végig mindent, meg a képeket is többször néztem meg az ajtó javításáról! adam654.... én is nyomtam a + -t !! Erzsébeti is elvitt a rétegelttel. Nem értettem, te ezt pótlást miért akanád lekontrázni??? Én marha, most jöttem, hogy a bicikliről beszélsz..
Jogos, amiket írsz, és igen, mások a körülmények egy otthoni javításnál és iparosként a helyszíni munkáknál.
Én egyébként is sokszor hamarabb nyúlok a villanyos géphez, mint a kézifűrészhez. Talán azért is, mert pontosabban (magabiztosabban) tudok dolgozni azokkal a szerszámokkal, ahol a jelöléshez egzaktul igazíthatom a vágóélt, mint pl. egy merülőfűrész esetén. Nem vagyok ügyetlen, úgy érzem, meg tudnám ezt villanyáram nélkül is csinálni, de nekem tovább és több szenvedéssel járna. A vezetősínt meg csak leakasztom a műhelyben a falról, és mire a kézifűrésszel meghúznám az első néhány karcolást, a merülővel már körbe is vágtam. :)
Hát úgy függ össze, hogy az első függőleges szekrénymerevítő vonaláig ki kell vágni a munkalapot, és még így is el kell távolítani a régi vízvetőt, hogy hátrafelé elférjen ez a fránya mosogatótálca.
Ahogy Bözsi Bözsi is mondotta, csak szilóba is nyugodtan beágyazhatod. Vannak olyan helyzetek amikor másképp nem is lehet. Alaposan súlyozzad le, ne maradjon rés. És a kitülemkedett sziloplaszt letakarításával is legyél alapos. Ezeken a beütős, ékes kapcsokon nem is lehet nagyot húzni.
Tanácsot kérnék. Gránit mosogatót építenék be a pultba, de a fal ferdesége miatt, a munkalap mérete is változó, így az alsó lefogatóstiftekkel nem tudom rögzíteni. Megfelelően rögzülne, ha csak terosztátszigetelésbe tenném, vagy Sziloplaszt-ba? (csak hogy a szakik megnyugodjanak, légnedvesség hatására térhálósodó fugamasszába :-) )
A vágásra ott van a sima passzítófűrész, a marógép helyett ott van a 20-30 mm-es lapos-véső+kalapács, a betét nálam meg mindig rétegelt lemez, általában 4-mm-es.
Persze a szorítók lehetnek, de mivel az ilyen melókat majd 100%-ban a helyszínen csinálom, és nem a műhelyben, így vagy bognárszöggel, vagy kisfejű csavarral "szorítózok", majd 2 komponensű (autó) gittel tapaszolom, mert az gyorsan szárad, és nem hagy maga után besüllyedt részeket, sőt alapból kétszer szoktam rámenni a tapasszal, mert 1x ritkán elég.
De természetesen amit csináltál az működik, és még talán precízebb is, mint az én változatom.
De mivel én iparos vagyok, nekem mások a prioritások, mint neked. És persze ahogy írtam, a helyszín is más.
A fene cipeli fel a 4.emeletre pl. a merülőt ezért stb... :)
Ha arra gondolsz, hogy pl. csak egy laptop méretű lapot szeretnél szabatni nagy felár nélkül, akkor a Házak Áruháza pl. biztosan megcsinálja. Tapasztalatból mondom.
generátoros, pali923, BözsiBözsi: Köszönöm a dícséreteteket, jól esik. :)
BözsiBözsi: A merülőfűrészre gondolsz túlzásként? Nekem így tűnt egyszerűnek, és így sikerült gyakorlatilag résmentesre illesztenem a folt széleit. Máshogyan csináltad volna?
Pillanatragasz, 409: Az a bicikli egy öreg Csepel mkp, de azt jól látjátok, se fék, se markolat... :D
A házzal örökölt, öreg beltéri ajtókat kellett egy kicsit rendbeszedni. A bevésőzárak egyik oldalán az eredeti anyagból az a vékony hús is úgy szétporladt, hogy szinte csak a festék tartotta össze.
Nem tudom, mennyire szakszerű megoldás, amit műveltem, de az eddigi állapotokkal összevetve talán jó lesz.
Ha már nekiálltam, kicseréltem a zárakat is. Most száradnak a garázsban száradnak az ajtók.
Nem tudom, csak mókásan jött ki. Írtam a fél csövet, Te pedig melléttetted, hogy hosszában fél. És elgondolkodtam, hogy a keresztben fél cső milyen hosszú lehet. Mert ugye minden csőnek van fele :)
Ziher hogy retesz, és nem ék. Nálunk használnak éket, laposszíjtárcsa van rögzítve vele, de soha nem lehet a két darabot szintbe hozni, pláne a tengelyvéggel plusz a tárcsával is. Simán le kell húzni róla egy lehúzóval, még a tengelyközépnél látható is a bemélyítés.
A felül levő kerék felfelé jön le az orsóról. Ezen a képen látszik, hogy vagy ék-, vagy reteszkötéssel akadályozták meg azt, hogy a kerék az orsón elforduljon.
Imádkozzunk, hogy retesz, és nem ék, mert ahogy a másik képet nézem, ennek az alsó végét nem érjük el, márpedig akkor nem tudod azt onnan kitolni azelőtt, hogy elkezdd lehúzni felfelé a kereket az orsóról. Éknél ez pedig kéne...
Ha retesz, akkor le-fel csak úgy erőből lehet tologatni a kereket. Ezt kell megpróbálni.
Szóval egy kétkaros csapágylehúzó kéne, amivel a kereket le tudod húzni. Szerintem retesz lesz.... az ékkötés nekem eddig csak tankönyvi példa volt az elmúlt majdnem negyven évben
Van tapasztalatod, hogyan kell szétszedni az ilyen nagy prést? Vagy a préskerék jöjjön le a menetes szárról vagy a préskerék+menetes szár jöjjön ki a keresztben lévő darabból. (Ugye alul nem tudom kicsavarni...) Köszönöm!
"A Plextol vízzel hígítható poliakrilát kötőanyag felületkezeléshez és akrilfesték készítéshez, száradás után áttetsző és vízálló lesz. Temperához keverve akrilfesték szerűvé alakítja azt, így a tempera száradás után már nem lesz visszaoldható."
Kofic jó tanár módjára apránként csepegteti a tudást és munkára-érdeklődésre serkenti a delikvenst.
Mert amit az ember készen kap, az kevésbé becsüli.
Pl. Van nektek ebből szorítóból? Évek óta nincs, de mind a mai napig reklámozzátok, majd a megrendelőnek küldtök ugyanilyen néven egy használhatatlan kacatot, ami távolról sem hasonlít erre. Ez nem átverés?
Tudom a választ, a beszállító ezt a képet adja, és a hazai kereskedők mindegyike tehetetlen ez ellen. ://
Tudom, hogy ez nem adok-veszek topic, de akit érdekel eladó egy MakitaDDF482RFEB csavarbehajtó, 2020.02, valamint egy Metabo DH330 vastagoló gyalu.
Nagy lelelkesen megvettem őket, de nincs időm használni, áll benne a pénzem, útban vannak. Mind a kettő garis, újszerű, néhány munkaóra van csak bennük.
A csavarbehajtó 47 ezer Ft, A gyalu 135. Debrecenben megtekinthetőek, postázni tudok. Érdeklődni privátban vagy emailben.
Ez is egy szakma. Engem úgy és olyanok tanítottak akik szívesen és szerényen adták át a mérhetetlen tudásukat. Nem voltak titkos összetevők és receptek, elhallgatott adalékok. Emberileg is csak a legjobbat tudom róluk mondani. Elsősorban Báthy Géza és Séd Gábor nevét tudom megemlíteni. Soha semmilyen fölényes vagy lekezelő megjegyzést nem tettek a kezdeti bénázásokra. Remek humorukkal gyakoroltak esetleges kritikát. Bármit meg lehetett tőlük kérdezni, a vizsgák sem a lejáratásról vagy a leckéztetésről szóltak, inkább szakmai párbeszédre törekedtek. Nagyon sajnálom, hogy már nincsenek közöttünk.
Az alábbi linken a Műtárgyvédelem kiadványban találsz 3 beszámolót képekkel a ládák restaurálásáról. Vannak még cikkek a korábbi számokban festék receptekkel, információk a készítés körülményeiről, stilisztikai megjegyzésekkel.
Sajnos ezt a marót üzlettel, telephellyel rendelkező kereskedők is bekamuzzák.
Amúgy a cipőknél, autóalkatrészeknél figyeltem meg mostanában, hogy több cím aztán két kattintás után ugyanarra a felületre jutsz, a keresett terméknek természetesen híre-hamva sincs de a kereső ezeket a szemétdombokat dobta ki elsőre.
A legtöbb WEB-shop tulajdonképpen egy számítógép a sarokban odahaza. Gyönyörűen megcsinált felületen mindenféle kép feltöltve, aztán mögöttes készlettartalom az esetleges, ami épp található a nagykerben. Én most jártam így egy gránit mosogatóval. Van raktáron, aztán rendelés után meg 1hónapra tudja vállalni.
Korpusz 56cm a pult 60-as. A frontok szintben vannak. Hidd el az 56- os korpuszba be fog férni a hűtő. Az összes gyártó ehhez a szabvanyhoz igazodik. A sütő 60x60 főzőlap 56x49 a korpusz mélység 56. Vannak persze árnyalatok, meg IKEA de ezek a legfőbb ökölszabályok.
A drótkefét hamar felejtsd el, mert leszedi a csiszoló szemcséket a papírról, utána pedig dobhatod el a papírt.
Én egyszerű használt, eldobásra ítélt reklámszatyrokat összegyűröm egy csomóba, majd azt nyomom neki a csiszolópapírnak. Egy pillanat alatt tiszta lesz a papír és a szemcsék sem jönnek ki belőle. De használhatsz bármilyen nejlon fóliát is. A működési elve az, hogy a nagy fordulatszámtól a súrlódástól megolvad, fellágyul a fólia, és beleragadnak a papíron lévő szemcsék.
Másrészről ha nem pult alatti hűtőcskét hanem egy normál méretű hűtőt építesz be, annak nem annyira számít, hogy a befoglaló szekrény oldala előrébb áll, mint a pult.
Szisztok, konyhabútorral kapcsolatban lenne kérdésem, érdekelne, ki hogyan oldja meg az alábbi problémát: az EGGER standard pultmérete 60 centi. Ez alá jön egy korpusz, mondjuk 2cm-t visszaugratva, tehát 58 cm. A beépíthető hűtők 99%-ánál 55+5 centi a beépítési méret, ahol 5 centi a hátsó szellőző keresztmetszet. Erre jön még az ajtó, tehát a hűtős szekrényünk mélysége a gyártó utasításait betartva 62cm. A sima alsószekrényünkhöz képest ez 4cm többlet, de a 60-as pulttól is kiállunk 2cm-t. Hogyan lehet összejátszani a mélységeket, hogy szép legyen a végeredmény?
Ezt amúgy szaki említette, az egyik banda aki vásárol nálunk nemes egyszerűséggel ilyen ütvecsavarozókkal dolgoznak, vett hozzá egy sima egyszerű csavarozókuplungot gép elejére oszt csók. Avval mélyre se tudja hajtani és meg van oldva.
Ha táras csavart szeretnél használni az más kérdés, akkor kell a kartonozó (ami mocsok haladós amúgy, próbáltam én is csavarni vele, hihetetlen gyors :))
Csak fel kellene frissíteni íberollal ha nincsenek furnérhibák, egyébként hatvanas évek gépi politúrozott lécbetétes bútorlap. Értékét tekintve csak eszmeiről beszélhetünk ha személyhez fűződik. Boltban vásárolható bútorápolókkal nem érdemes törölgetni méhviasz alapúak, olyat érdemes keresni ha mégis ragaszkodsz hozzá amiben fenyőgyanta van és benzoé általában a termékismertetőn leírják az összetételt. Kb. 3dl elég amit egy puha tiszta pamutronggyal bedörzsölhetsz felvihetsz. Az előbbi összetevőktől kifényesedik és nem lesz ragacsos ami vonzza a port piszkot.
Kartonozáshoz lehet inkább néznék ütvecsavarozót. Ne nézz hülyének, a fordulata miatt haladósabb lenne. Dcf887 3-as fordulaton nagyon teker és ütni esélyesen nem is fog, nagy ellenállásba nem ütközik.
Ellenben a csavarozó fordulata lassú, persze lehet avval is, csak lassabb.
Jelenleg én a metabo ssd 12-t használom szinte mindig csavarozásra, mert sokkal gyorsabb még 18v dewalthoz képest is.
Tervben van metabo ssd 200 bl vagy ssw 300 bl erősebb munkákhoz, ehhez van nagyobb akkum, ráadásul metabo nagyon aprólékosan állítható. 200-as alapsúlya annyi, mint a kis 12v-nek, vicces, igaz akku meghúzza. De lehet mégis 300 lesz, ácsmunkákra az azért jobb lesz.
Ez 3 különböző ládáról van. Természetesen a stílusok hatottak a népi kultúrára is. A komáromi ládára kevésbé, de az későbbi is és teljesen másik vonal.
Az alja szegelve, ragasztva van. Csak úgy simán, ezért is tettek sokszor díszlécet, mert ez takarja azt az illesztést. Meg persze ad egy fazont a ládának. A teteje az érdekesebb! Valóban egy fejelőléchez hasonlít az oldlasó léc. Ez tartja síkban a láda tetejét. Hátul nincs, mert különben nem nyilna fel a láda teteje. Az elején gérbe vágták. Ezért is jellemző típushiba, hogy ezek a gérek megnyilnak. Vagy a láda tetején van egy repedés, vagy az elejéről a sarkoknál letolja a száradás miatt az éllécet az oldlasó nútba illesztett léc. Ragasztották és szegelték, vagy később szegelték amikor szükséges volt. Faszeges kivitel is létezett, de a száradástól a faszegek is sokszor kiállnak a díszlécből. Ezeket nem illik lecsiszolni.
Hát ahogy én tudom, a tulipános láda az elkelt menyecske egy életre szóló stafírungját tartalmazta és azt ugye otthonról vitte a férjes házhoz. Így annak volt egy spec funkciója.
Meg ahogy régebben volt szokásban, létezett a "tisztaszoba" amit nem nagyon használtak (talán vendégeknek volt fenntartva) és ott lehettek ezek a csodás bútorok (meg szőttesek, stb-k).
Aztán igazából én sem tudom még mit fogok benne tartani, talán az otthoni dolgozós, meg fűnyírós ruháimat).
Minden esetre számomra ilyen ládika nélkül már nem élet az élet :)
Sőt vagyok olyan "kapzsi", hogy mindjárt egyszerre kettőt szabok-vágok-gyalulok :)
No megnéztem ezt a videót, nagyon tetszett, köszi hogy belinkelted! A festős része is tetszett, le a kalappal a hölgyek előtt. De engem kicsit jobban érdekelt az asztalos bácsi "gépbemutatója" is, nagyon durva, gyak. minden gépe házgyári. Nesze neked Felder formatizáló, meg Format4 vastagoló :D Kontaktcsiszoló, "cirkula", marógép, mind házgyári. Azok a marókések se webshoposnak tűnnek.
Ami még meglepett, és nekem új volt: hogy a fecskefarkas csapolást hívják farkasfogas csapolásnak is. Beszél, beszél róla, mutatja a keretes fűrészt, hogy ezt még ezzel csinálja, mert az nincs nála gépesítve. Aztán mikor felrajzolja a deszkára akkor esik le, hogy én ezt máshogy ismertem.
Ami még elgondolkodtat: tényleg gyönyörűek a maguk módján ezek a bútorok, de vajon mennyire voltak/vannak ezek napi használatban? Vagy ezek amolyan "ünnepi" bútorok? Nem tudom elképzelni, hogy ezeken a festett "kontyos székeken" (dejó volt ezt is hallani, sosem tudtam volna meg hogy hogy hívják) naponta ülnek . Mármint anélkül, hogy 1-2 év alatt csúnyára kopjon ez a szép motívum. Vagy hogy egy ilyen festett asztalon dogozzanak, naponta egyenek - festékkopás nélkül.
Díszléc , a tetején is ez bíztosította a záródást. Szinte mindig fecsfarkas csapolással készült. A ládafiáról ne feledkezzél meg, szárazon teszik be egy vésett horonyba az enyvezés közben kell beépítened.
Alig pár szerszámmal, akár az udvaron összedobta a bácsi. És ugyanígy az ágyat, meg ami kellett szekrényt is megcsinálták évszázadokon keresztül a szegényebb népek. És viszonylag gyorsan berendezkedhettek velük.
Ugyanakkor ellenáll a fa száradásának, stabil, erős. Száz évet simán kiszolgáltak, ha nem áztak.
Most láttam először, nagyon tetszik nekem is. Azt tenném hozzá, hogy gyerekkoromban volt alkalmam apámtól látni hasonló technikát. A lábakba készített árkokat illetően, ahova azután a cseresznyefa ágai kerültek és a lábak a földbe ásva egy nyúlketrecet képeztek a húsvéti nyuszikánknak.
Kép sajnos nincs, mert már láda sincs. Szétette a fene szegénykémet. kb 12-13 éve fedeztem fel a maradványait a padláson, de ahogy megfogtam, szétporlott a kezemben.
Kétféle elv volt ezek szerint, az enyémnél az oldallapok alsó sarkaiból még a lábat is kialakították úgy, hogy az alsó éleket nem hagyták meg végig, hanem kikanyarítottak belőle középen, így a sarkoknál lábszerű lett. A feneket a kanyarítás fölé tették.
Igen, az lesz a megoldás, épp az imént találtam a neten többféle kis akril készletet, ahogy a tempera is, tubusban, tégelyben.
A felépítést a 100 éves ládákon, én úgy látom (és nekem ez tetszik), hogy a fenékdeszka körben egy ujjnyit kilóg a az oldalakon túl, mint ahogy a fedél is túllóg körben. Vagy az csak díszléc (közelebbről kellene megszemléli) ?
A szerkezethez: ha van körfűrészed, akkor az aljalapot inkább úgy kéne megoldani, hogy az oldallapokba, azok aljától felfelé 1-2cm távolságban egy hornyot fűrészelsz be, és az elvékonyított élű aljalapot belerakhatod a résbe. Így nem tud kiesni.
Ha van felsőmaród, a rés azzal is kimarható.
A festék simán lehet akril is szerintem, amit nagyon sokfelé kapni kis kiszerelésben.
De ez meg még ráadásul törvényes is. Nem tisztességes, de hát hol a tisztesség a vadkapitalizmusban?
Metró de sokszor csinálta még azt is, hogy besz. ár alatt adta, ameddig törvényileg meg nem tiltották.... Kilencvenes években sok érdekes dolog történt
Vannak ott még csúnyább ügyek is. Mert az 500 forintos haszonnal dolgozó IT kis és nagykerek is léteztek elég sokáig. Jó eséllyel a szombati zárvatartás miatt nem lettek veszteségesek...
Szerkezetépítő csavarokra (is) használnám. Ahogy néztem a 4 Ah-s akku a kofferben a gép mellett kialakított helyen fér el. A 2Ah-s a gépen hagyva is elfér, ha jól láttam.
A fűszeresnél vettem a nyár eleji akcióban normál csavarbehajtót. A 8x140-es szerkezetépítőcsavart úgy küldi be a 15x15cm-es fenyőgerendába, hogy az utolsó előtti fokozaton akkor racsniz le amikor már "horpad" a felület a csavarfej alatt.
Tegnap vettem egyet ebből a most akciós ütvecsavarozóból is, még nem próbáltam ki élesben de nem vagyok biztos benne, hogy a rápattintott 4ah-s akkuval be tudom tenni a tárolókofferbe, a 2ah-al épp csak belefért.
(Este volt, siettem mert szanaszét volt mindenem az udvaron és leszakadt az ég)
Nem tudom mit értesz "ácsjelegű" munkán, de ha klasszikus ács-munkákhoz kell ütvecsavarozó, akkor akkusból a legbrutálabb (és drága) megoldás jöhet szóba, illetve a vezetékes nagyteljesítményű csavarbehajtók. Gondolom nem 4 x 60mm -es facsavarokat fogsz használni...
Én is ütvecsavarozó vásárlást tervezek, ácsjellegű otthoni munkákhoz. Én nem a top ligában keresgéltem, a tegnaptól kapható fűszerbolti típust gondoltam megvenni. Azt viszont nem tudom eldönteni, hogy 4 Ah vagy 2 Ah kapacitású akkut vegyek hozzá ( esetleg mindkettőt). Mi az amihez nem elég a 2 Ah-s? Vagy a kettő között csak annyi a különbség, hogy a nagyobb időben tovább bírja, cserébe nehezebb?
A falunkban van pár ház amit ilyen tekercsessel fedtek le, nagyon ronda mind. Lehet, hogy olcsó, meg gyorsan lehet rakni, de piszok ronda. Főleg ha elcsúszik az egyik tekercs a másiktól, mert nem egy vonalba sikerült a tetejét illeszteni. Elég 1 fok eltérés fent, alul már 10 centivel elcsúszott a minta.
Sajnos nem baromság. Régen egy kezdő KFT egyik alapító beltagja voltam, rendezvény szervezéssel, kereskedelemmel és szoftver értékesítéssel kezdtünk. Persze pénze a kft-nek csak az volt amit mi összedobtunk törzstőkének. Az egyik beltag a kapcsolatai révén tudott szerezni egy nagy kamion mennyiségben takarítógépet a gyártótól, 90 napos fizetéssel. Akkor kezdett divatba jönni a takarítógép, így elég kurrens termék volt, és pár nap alatt el is tudtuk adni a teljes mennyiséget. Máris jött a következő kamion, az is 90 napos fizetéssel és így tovább. Ahogy híre ment a városban, hogy olcsón adjuk a takarítógépeket a konkurenciához képest, egyre többen jöttek a vevők. Az első hónap végére 8 kamion áruval tartoztunk a gyárnak. Ez már igen szép summa volt, de mivel nem kellett még fizetnünk 2 hónapig, ezért beforgattuk más termékekbe a pénzt amin már volt haszon is, és annak az eladásából fizettük ki a gyártót.
Én hamar kiszálltam ebből a kft-ből mert nagyon nem tetszett nekem ez a hozzáállás, nem tartottam etikusnak.
Engem nem zavar, hogy kilátszanak a tönkanya csavarjai. :))
Egyébként meg vannak a csavarfejek eldugására megoldások. Fában dugó, bútorlapban meg színazonos foltocskák. Persze, hogy nem 100-os megoldás, de nem is kerül 400$-ba.
Az egész az én 193679-es hozzászólásommal kezdődött, ahol nem hagyományos zsindelyről van szó, hanem 1*10 méteresről. Abban kértem segítséget, hogy azt miként kell lerakni.
Azért írtam utána én is, hogy a normál zsindelynek a technológiája megvan..., de ezt nem tudni miképpen lehetne szélbiztosan lerakni.
Nem kell ezt annyira bonyolítani szerintem. Azt az eszközt is használhatod, de elég, ha rajzolsz egy merőleges vonalat a lap oldalára és a végébe is. Azzal az eszközzel a bütü közepébe tudsz lyukat fúrni, a lap szélétől meg x centire húzol egy párhuzamos vonalat. Aztán mindegyikbe fúrsz egy megfelelő átmérőjű lyukat, megfelelő távolságra a szélétől. Elvileg találkoznak, és már készen is vagy.
Excenter helyett szerintem sokkal barátságosabb a tönkcsavar. Ez is oldható, gyakorlatilag ugyanúgy kell előfúrni neki, de könnyebb összehúzni vele a lapokat. Többféle méretben lehet kapni.
Folyamatosan gyártom itthonra a bútorokat, kizárólag saját magamnak.
A lapok összeillesztéséhez Wolfcraft Mester facsapozó (4640000) használok 8-as tiplivel ragasztva.
Ez nekem eddig be is vállt, nagyon pontosan lehet vele dolgozni, de most bele futottam, hogy szükségem volna oldható kötésre anélkül, hogy lennének kívülről látható csavarok. Így arra gondoltam, hogy excenteres összehúzóval oldanám meg. De mivel a későbbiekben is volna rá szükségem szeretném megkérdezni, hogy valaki esetleg találkozott e létező sablonnal vagy szerszámmal amivel pontosan át lehet jelölni és elkészíteni a furatokat az összeillő lapokon ú valahogy úgy mint a fönt is említett wolfcraft eszközzel?
Ahol a lapokat vágatom, itt egy 5 tengelyes CNC-vel vágják a lapokat, így ott persze ki tudnám maratni, előtte úgy is kirajzolom CAD-ben de nyilván az pénz, meg egyébként is szeretem ha én magam meg tudom csinálni...
Apám-anyám ugyanezt a hatvanas években. 65-ben beköltöztek négyen a szobakonyhába (18nm), és három év múlva beköltöztünk a házba de úgy, hogy ott is csak egy szoba-konyha-előszoba-spájz volt még meg. Hetvenre lett meg a fürdő, hetvenhárom öszére a másik szoba. Fater még a parkettát is maga csinálta. Nem volt mese, ezt kellett, mert pénzük nem volt semmi.
Én ezeket a visszáságokat akartam elkerülni. :) el sem váltunk, el sem adósodtunk az építkezés alatt, pedig csak 10.000 ft volt a zsebemben amikor belekezdtem az építkezésbe. Az 22 éve is kevés pénz volt. Még csak nem is kellett nagyon nélkülöznünk semmit, mert a kaja nagy részét meg tudtuk termelni a nagy kertben. Már 80 %-os készültségben, tető alatt volt a ház, amikor a szocpol első részletét megkaptuk. Abból tudtuk befejezni a belső munkákat.
Az alapok kiásásától a beköltözésig nekem 3 év kellett a ház felépítéséhez. Én is mindent magam csináltam, az ablakokat, ajtókat is, a fa lépcsőt is, a falazást, födémet, villanyszerelést, víz szerelést, padlófűtést, radiátoros fűtést vakolást, festést, csempézést..... stb. Felsorolni is sok :)
Nekem szerencsém volt, a családdal, mert át tudták venni a lelkesedésemet az építkezés során, és szívesen segítettek. Amikor az időjárás, vagy a pénztárcám nem engedte hogy haladjak az építéssel, akkor mindig csináltunk valami bulit a félkész házban, tábortüzet gyújtottunk az étkezőben és bográcsoztunk miközben kint szakadt az eső, a födémen sátrat vertünk fel és ott aludtunk A nappaliba beálltam a kocsival az ablakon keresztül, pecáztunk egy kádból az emeletről stb... Szóval volt ökörködés is bőven közben.
Én nem akartam "szakembert" látni a telkemen, csak a gázszerelést és az üvegezéshez hívtam szakit. A 22 tábla 4mm-es üveget kellett ívesre kivágnia a szakinak (2 napig vágták ketten), a 3 rétegű thermo üvegezést már magam csináltam. A villany szerelésnél mindent elkészítettem magam, csak a végződést kellett az elektromos szakinak bekötnie a meglévő villanyóra alá ami negyed óra volt csak. Minden mást magam csináltam. Csak azért tudtam ezt mind megcsinálni 3 év alatt, mert a telkünkön volt egy egy pici szoba + előszoba + egy garázs, ebben laktunk 4 évig elég szűkös körülmények között de ez is felüdülés volt a lakótelepi lakás után, ahonnan odaköltöztünk.
Pár éve jártunk arra, és teljesen véletlenül éppen belefutottunk egy faúsztatós napba. Nem csak ezeket a vízhajtású eszközöket indítják be, de leúsztatnak a patakon egy nagy adag fatörzset is, végig lehet nézni. Nagyon szép a vidék enélkül is, de ez az esemény nagy élmény, és nagyon egyedi.
"A néni mosolya nem volt már őszinte a harmadik - negyedik évben,"
Sok ismerősöm végigjárta ezt az utat, természetesen vidékiek, pestiek kivárják a tanácsi lakást! Némelyik barátom meghalt agyvérzésben, a többitől elvált az asszony! És még a ház sem mindig épült fel.
Nem mindegy? Győző élvezte, és én el is hiszem neki mert "ismerem".
Aki meg mínuszolt jó eséllyel fogalma sincs a történetről. De ha olvassa ezt és nem tud "átérezni" egem is meg fog mínuszolni. Akit (engem), annyira fog érdekelni, mint Ádámot vagy Győzőt. Oszt PONT :)
Grand Desings sorozatban volt egy manusz, aki mindent maga csinált a házon. Ajtót, ablakokat, lépcsőt, esztergált díszeket a lépcsőhöz... meg mindent .
Nem emlékszem pontosan hány évig építette egy ember segítségével, közben egy lakókocsiban laktak a mamával a kertben.
A néni mosolya nem volt már őszinte a harmadik - negyedik évben, de a pali még akkor is azt mondta, minden percet élvezett belőle. A végeredmény nagyon meggyőző, szép ház volt.
Én élveztem végig az egész építkezést, nekem nem nyűg és teher volt. Úgy próbáltam hozzá állni, hogy ki akarom élvezni az egészet és tanulni akarok belőle, nem mindenáron gyorsan összedobni. ezért is tartott 3 évig amíg felépítettem a házat. Szerintem ezt másként nem is lehet csinálni, hogy az ember ne kezdjen el bedilizni. :)
Azért az a pár szeg amit te említesz az sok ezer darab egy 250 m2-es tető esetén. Egy zsindelyszeg talán 1 dkg súlyú és nekem 36 kg fogyott el a tető felszegelésénél csak ebből az egy fajta szegből. A deszka borítás szögeléséhez pontosan nem tudom hány kg szeget vásároltam mert több részletben vettem meg a 60-as szegeket, (nem volt annyi az üzletben ami kellett volna) de így is jóval 100 kg feletti mennyiség fogyott el.
Nekem konkrét tapasztalatom van a zsindely fedéssel. 22 éve építettem a házam amin 250 m2 zsindely van. A szarufákat egyedi méretre rendeltem, 7.5 * 22 cm méretben és 7 méteres hosszban. A tető 45 fokos lejtésű, a falsíkjától 1 méter a kilógása. Amikor meghozták a szarufákat, akkor borzalmas nehezek voltak, az előtte lévő héten még fütyültek rajta a rigók, el lehet képzelni milyen súlyuk volt. A sazrufák minden oldalát meggyalultam és favédővel kezeltem. Tavasszal kezdtem a tető építését, és január végén tudtam befejezni. A szarufákat fektetve szereltem össze, az attika fal koszorújára feltámasztva a két végét, középen meg egy bakra fektetve. A szarufák felállítása volt nehéz, a súlya és a mérete miatt, a feleségem és a két gyerek segített még a felállításban. Én a födémre felállított 6 méter magas állványon álltam és kötéllel húztam fel az összecsavarozott szarufa párt. amin a kb 4 méteres összekötő karfák is rá voltak csavarozva már. Amikor már állt a szarufapár akkor kötéllel tartották a gyerekek az egyik oldalról a másik oldalról meg a feleségem, én lemásztam az állványról és rögzítettem a talpszelemenhez 250-es szegekkel és ácskapcsokkal. A tető gerinc 10*10 gerenda akkor lett berakva amikor már minden szarufapár a helyén állt.
A szarufákra szögeltem fel az üvegszál erősítésű párazáró fóliát. Erre raktam egy 5*5 cm stafnit a szarufák teljes hosszában, természetesen minden szarufára teljes hosszába. Ez egy kiszellőző réteget biztosít a tetőnek.
Akkor még nem volt osb, meg még használni sem tudtam volna, mivel íves a tető egy pár része. és a tető egyik vége meg fél kupola alakú. Maradt a deszka borítás mert azzal el tudtam készíteni a kupolát. A stafnikra keresztben raktam fel a méretre vágott deszkákat, ahol lehetett ott 6 méteres szálakat raktam. A kupola részen egy sokszögletű kupola alak lett az egyenként méretre vágott deszkákból. Összesen 6 m3 deszkát kellett felszegelnem 60-as szeggel.
Erre lett felszegezve négyzetméterenként 36 db nagyfejű kadmiumozott zsindely szeggel a hagyományos kátránypapír. Hogy a kátránypapírt ne tudja letépni a szél, hulladék fadarabokkal is lefogattam jó sok helyen, de ez csak ideiglenes lefogatás volt a biztonság kedvéért. A kátránypapírt 10 cm-es átfedéssel raktam.
Erre lett felszegelve ugyanazzal a zsindely szeggel a kanadai zsindely (akkor még nem volt más típus kapható) minden egyes zsindely minimum 12 db szeggel kellett rögzíteni a leírás szerint. A zsindelyezés munkával szépen belefutottam a télbe, a tető felével voltam kész amikor az ónos eső és a fagy váltakozva volt sok sok napig, majd közben leesett pár centi hó is a jeges tetőre. A létrán úgy mentem fel, hogy vittem az anyagot meg a szerszámokat, közben ahogy másztam fel a létrán a fokokról vertem le a jeget magam előtt. Közben persze kórházba is voltam 2 hetet, gerinc becsípődés miatt, így a zsindely felrakásának az utolsó darabjait január végén tudtam csak befejezni. Akkor raktam fel a gerincre a kiszellőző borítást a gerinc teljes hosszában.
A tél miatt esélye sem volt annak hogy összeolvadjon vagy összeragadjon a zsindely, abban a hidegben amikor leszedtem a zsindely hátuljáról a védő fólia csíkot ahol a ragasztós rész volt a ragasztó egyáltalán nem ragadt, mert megdermedt a mínuszokban. Mivel betartottam a zsindely felszegelésére előírt szög mennyiséget, így egy percig sem nyugtalankodtam, hogy letépi majd a szél.
Tavasszal tudtam csak felrakni az alsó sor alá bedugva a 10 cm széles aluminium szalagot ami a csepvetőnek kellett, de ehhez fel kellett hajtanom a legalsó zsindely sor alsó élét hogy be tudjam dugni oda a lemezt. Ne tudd meg mit szenvedtem vele, mert úgy oda volt ragadva már a kátránypapírhoz, pedig igen kemény tél volt.
Azóta 22 év telt el, azóta nem kellett hozzányúlnom a tetőhöz csak a dobozolást kellett még megcsinálnom az első nyáron. Azért tartott ennyi ideig a tető elkészítése mert teljesen egyedül csináltam mindent, 5-9 méter magasban. Csak egyszer volt segítségem a tető építése során amikor a kupola részben 9 méter magasba kellett 5 db szarufát felszerelni. Az egyik alpinista barátom jött segíteni, ő fent ül a tető gerincen, és kötéllel húzta fal a szarufát, én meg kint a falon jelöltem és vágtam be a karmit, majd rögzítettem a szarufának az alsó részét a talpszelemenhez. Ezek a szarufák még nem adták ki szépen a kupola ívet, ezért hosszában középen vízszintesen raktam közé szarufát, majd annak a közepéhez rögzítettem egy köztes, fél hosszúságú szarufát. Így már elég szépen kezdett kialakulni a tető íve és nem látszódott annyira, hogy sokszög alakú. Amikor a zsindel is felkerült rá, akkor meg már szinte egyáltalán nem látható, hogy sokszög alak az a félköríves kupola.
Szóval egyáltalán nem kell attól félni, hogy a szél megkezdi a zsindely tetőt, ha az előírásnak megfelelő méretű és mennyiségű szeggel rögzíted a zsindelyt.
Hatalmas előnye a zsindely tetőnek, hogy könnyű és teljesen vízzáró, nincsenek rajta sehol sem rések, ahol befújhatna a szél, behordhatná a havat, tökéletesen összeolvad a kátránypapírral az első nyáron. A kátránypapír alsó fele meg a deszkára olvadt rá így gyakorlatilag lehetetlen hogy egy nagy vihar megkezdje a tetőt.
Az utolsó havas képeken látszik, hogy egy egy nap mennyit raktam fel a zsindelyből a kupola részre, más a színük ott még a zsindelyeknek. Tavaszra teljesen egyszínű lett a teljes felület ahogy kicsit megszívta a nap. A nappaliban a kupolában 9 m a belmagasság, ott nincs födém. A hőszigetelés a szarufák közé lett berakva, majd a lambéria borítás a a szarufák közé lett felrakva, a szarufa oldán háromszög alakú díszléc van ami eltakarja a lambéria méret változásaiból adódó rést. A durván 250 m2 belső lambéria 30 kg csónaklakkal lett lekenve 3 soron.
Amikor pl. beszerzési áron dobnak piacra mondjuk ezer gépet csak azért, mert a gyártótól kaptak 90 napos fizetési határidőt, de a vevők azonnal kifizetik, akkor ugye csak arra mentek rá, hogy szereztek ingyen kölcsönt pár száz millió forintnyit.
Evvel csak óvatosan. Itt nem fejthetem ki a véleményem, de nem normális a jelenlegi helyzet., nagyon nem.
Ha valaki csak gépeladásból akar megélni azt veszi észre, hogy esélytelen vállalkozás, a boltot nem tudja fenntartani belőle, nem hogy még haszon is maradjon...
Laptopoknál is anno volt olyan gép amin 500 forint haszon volt idióta webshop miatt (de volt 450.000ft gép is, amin volt talán 4000ft), akinek csak a forgalom számít... Ez normális? NEM. Oszt panaszkodik a nép, hogy nincs szakember műszaki boltban, aki érdemben tudna segíteni, hát ezért :)
És itt nem hoztuk be a szlovák cégeket magyar honlappal, stb... :)
Ez területfüggetlen, sajnos minden területen ez megy
Borovival volt dolgom, tetőhöz vettem faanyagot, meg korlátnak a fatelepen. Találtam pár szál 10X10-est Borovi volt. Nem tudom, hogy került oda, de tényleg nehéz fa.
880 kb ugyanaz, mint 887 csak 1/2" fejjel illetve más átvétellel. Jobban belegondolva csak formája ugyanaz xd
Azt tudom hogy szépen viszik panasz nélkül.
Akku meg igen, ugyanaz a 18v xr akku, csak 620-ba felesleges, abba a 2ah bőven elég es könnyű, 4ah már azért nehéz. Persze ha van, akkor miért ne, de most nincs dobozos 620 gépünk, max rendelesre
A bitumenes lemez a szél szempontjából érdektelen. Az az érdekes, alatta mi van. Mivel alatta valószínűleg egy tömör osb van, a legfontosabb azt úgy lerögzíteni, ahogy csak lehet emelés ellen. És persze az alatta levő gerendázatot szintúgy.
Az én műhelyemen cseréptető volt régen is, és most is. Apám a tetőt a födémmel együtt csak simán keresztbe tette a házfalakon, mindenféle rögzítés nélkül. Megállt a helyén ötven évig. Lemezfedéssel szerintem nem maradt volna meg.
Ez lehet a magyarázata annak, hogy miért lécestől tépi fel a lemezt a szél. A lemezt ugye csavarozzák, a lécezést viszont szegelik. A csavart nehéz kihúzni, a szöget viszont nem. De továbbra is kíváncsi lennék hogy egy ilyen terített bitumenes lemez pár szöggel rögzítve mit csinálhat egy igazán viharos szélben.
A szél és a tetők összhatása érdekes dolog. A cseréptetőt sokkal kevésbé viszi el, mint az egybelemezt, és ennek sima fizikai oka van.
Amikor a tetőn átfúj a szél, a szélárnyékos oldalon vákum keletkezik, az tépi fel a tetőt. De ha a cserepek között át tud fújni egy jó csomó levegőt a vihar, akkor az csökkenti a vákumot.
Plusz a cserepeket egyesével kell felkapja, és mivel a felületükhöz képest nehezek, ez sokkal nehezebben megy neki. Ha el is viszi, max pár méterre szokta, és ritkán az egész hóbelevancot.
Ellenben az egybelemez egy hatalmas felület, és ha csak 0,05 bar vákumot okoz a szél, az is már 500 kiló felfelé tépő erőhatás minden négyzetméterén annak a lemeznek. Szóval nagyon kicsi vákum is baromi nagy erőket mozgósít.
Ráadásul a tető építésekor mindenki a lefelé ható erőkre koncentrál: hóterhelés, tetősúly, stb. Na, ilyen lemezes cuccoknál a felfelére is gondolni kell.
Szia! Köszönöm. Hát persze, hogy nem, sőt pont túl egyszerűnek tűnik. Az a baj. :)
Én magam is raktam normál zsindelyt két tetőre kb. 100 m2-t az elmúlt 5 évben, de annak egyértelműen megvan a technológiája, és az összegyógyul a melegtől sűrű ragasztási pontokkal, sűrű szegeléssel, továbbá alátétfólia kell hozzá.
Ennél ez sem egyértelmű, hogy kell-e alá fólia, vagy rakhatom direktben az OSB-re. Viszont a képen valami ragasztó csík látszik rajta. Tisztul a kép kicsinyenként :)
Egyébként pont azért aggódok rajta ennyit, mert mostanában olyan szelek vannak felénk, hogy na.
(Nálam az 5 éve rakott zsindely alsó sora, ahol ugye nem ragad magától már feljött egy részen, mert a használt ragasztó megszűnt ragasztani. Konkrétan emlékszem rá, hogy hol használtam egy másik faját. Onnéttól nem jött fel. Persze alákentem újra ragasztóval, de ennek sem így kellett volna működnie.)
Nem tűnik űrtechnikának. Felső él mentén szegelni kell, az átlapolásoknál pedig össze fog olvadni a napsütés hatására, esetleg némi ragaccsal rá lehet segíteni.
És a maradék 90 centi? Egy komolyabb szél szívóhatása ( ha éppen olyan irányból fúj) a csak magában fekvő anyagot úgy szakítja fel, mint a cigarettapapírt. "az első komolyabb napsütéstől egymásra olvadnak" Akkor ősszel vagy csendes időben tél elején nem használható? A fene megette az ilyen anyagot!
Mókás dolog ez! Elnézem a mostanság gyakori viharvideókat. Lemeztetők sokaságát viszi a szél. Ugyanígy a palára olvasztott szurkos akármiket. Mindet lécestől. Valamit nagyon nem jól csinálnak a mesterek! Ezeknek az újfajta tetőfedő anyagoknak kell hogy legyen valami használható, viharálló szerelési módozata. Ha a gyártó utasításait követve rakod fel és mégis leszakad, akkor reklamálni kell mert a kínált anyag az ajánlott szerelési móddal együtt szar! Elolvasnám a gyári szerelési útmutatót, ha valamit nem értesz akkor kérdezz. Minden komoly cégnél van területi szakember, aki tanácsot ad. Profi szakcégek is hibáznak olykor az efféle munkáknál. Ezek a bitumenes tetőfedő anyagok nagyon kényesek a szerelési technológiára. A fóliát biztosan le kell szedni felrakás előtt mert szerintem a szerepe az hogy megvédje a tapadó réteget a szennyeződéstől. A személyes kontakt sokat segíthet. A területi képviselőtől nyugodtan kérdezhetsz akármilyen hülyeséget, azért van hogy válaszoljon. Ha nem, akkor kerüld el a terméket!
Szerintem a szélső 10 centije ragad (lehúzható fólia), és az első komolyabb napsütéstől egymásra olvadnak. Az aljánál pedig mindenképp rögzíteni kell vagy bádogozással, vagy lehajtással és ragasztással.
Mert ugye írja, hogy nem melegíteni, de attól, hogy a tetejét megszegelem, még az alját megkezdi a szél.
Ezt meg végképpen nem értem: "...a szegelés pedig a tekercsek felső részére, az átlapolásra kerül, így rögzítve egymáshoz a két réteget."
Mert a sima zsindelynél a szeget a következő sor eltakarja. Na, itt is így gondolnám, de akkor ettől még nem "rögzíti egymáshoz a két réteget". Hanem ott a ragasztó rögzíti egymáshoz.
Lehet, hogy értetlen vagyok :), de nem szeretném elszúrni.
"Alkalmazása mechanikai rögzítéssel szegeléssel és nem melegítéssel történik. A tekercseket a tetővonallal párhuzamosan kell felhelyezni, a szegelés pedig a tekercsek felső részére, az átlapolásra kerül, így rögzítve egymáshoz a két réteget."
Láttam ezt a videot, de ez nem az a fajta. Amit a video tartalmaz, az 0,5 méter széles és öntapadós 5 m hosszú. Ez, amit linkeltem 1m*10m-es és szerintem nem öntapadós.
Én is így jártam, felvittem a tetőre egy csomó zsindelyt. Amiket azonnal felraktam, azokról lejött könnyen és egyben, amelyik átmelegedett a napon, azokról cafatokban. Vihettem vissza az árnyékba. Utána csak néhányat vittem fel és rögtön felszegeztem. Nem jó nyár közepén kánikulában zsindelyezni.
Amit én raktam, ott nem lehetett leszedni a fóliát, csak apró cafatokban. Ott is azért kellett melegíteni, hogy a fólia elégjen rajta. Akkor viszont ennek vásárláskor alaposan utána kell kérdezni.
Ezek itten nem melegítenek semmit. Én sem tettem, amikor zsindelyeztem. A széleit oldalt és alul ragasztottam. Arra érdemes figyelni, hogy felrakás előtt ne legyen napon, mert ha átmelegszik a fóliát qrva nehéz leszedni róla.
pont ez az. aki a tudatlanoknak akar eladni, az pont nem a piacgazdaság szerint működik. minnél inkább piacgazdaság egy gazdaság, annál esélytelenebb aki a tudatlan palimadaraknak akar eladni.
"Akkor is, ha csak egyetlen egy ember keresi, de az nagyon."
Nálam viszont pont az történt, hogy azt kerestem, hol olcsóbb (információ). Ebből adódóan ezzel az eljárással pont vesztettek egy vevőt. Vagyis a tézis bukott. (A tudatlanokra blazíroznak, akik nem néznek körül máshol is. Manapság ez egyre esélytelenebb)
de ez így egy nagy tévedés. ugyanis ha a cookiek törlése csökkenti az árat, akkor aki tudja hogy törölni kell a cookiekat az előnybe kerül azokkal szemben akik nem.
az egész módszer nem a kereslet-kínálat dologról szól, hanem a vásárlói informáltság csökkentéséről, vagy a vásárlók félreinformálásáról. a piacgazdaság fogalom alaptételei között szerepel, hogy minnél jobb a szereplők informáltsága, annál inkább piacgazdaság.
Nem, nem értem félre. Sőt, nem is helyeslem. Csak a gazdaségi suliban ezt így tanítják. Ha valamire nagy a kereslet, akkor drágábban lehet (kell) eladni. Akkor is, ha csak egyetlen egy ember keresi, de az nagyon. Akkor neki drágábban lehet eladni. Ez egyáltalán nem tisztességes, de ez hajtja a kereskedelmet. Mondom mégegyszer, nem a saját véleményemet írtam, hanem amit BGE-n tanítanak (Budapesti Gazdasági Egyetem).
Köszönöm hogy irtál,de sajnos ez a fűrész nagyon nehéz nekem.
Hogy őszinte legyek raklapot összevágni kerestem fűrészt és azóta vettem egy PKS 66-ot de nem volt jó válaaztás (gontoltam is) a PKS 54 után mert 1,2kg al nehezebb.
Agyon nehéz,sokat számit már az az 1,2kg is,a tiéd meg még nehezebb.
Hááát... A fát nyújtani nem nagyon lehet, a tömítő meg bármit raksz bele az ki fog peregni ha merev a hő és nedvesség miatti mozgástól. A rugalmas talán bírja egy darabig. De mindegyikről tudni kell, hogy színazonost nem lehet találni, a festék pedig nem valószínű, hogy fogja - látszódni fog.
Szia, kösz, hogy ilyen gyorsan reagálsz. Rövidebb a fa. A felső vagy az alsó keret deszkát nem éri el. középen, ahol az X találkozik a zsugorodás miatt van kb. 3 mm-es hézag. Ott legfeljebb valamilyen tömítővel lehetne letüntetni. Nincs tapasztalatom, hogy kültérre milyen tömítőt használjanak.
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. A lányomék 15 éve készítettek a verandájukra fa korlátot. a korlát X alakú betétjei 10X10-es gerendából készültek. Feltételezem, hogy nedves volt a fa, mert nagyok a hézagok. A hézagok 3-7 mm között vannak. Biztos volt, amit elméreteztek, ez is hozzá járult a nagy hézagoknak.
Félreérted. Csak neki drágul. Ha valaki először nézi meg annak 310 lesz. És minden első megnézőnek. Ha másodszor is rámennek akkor meg többet mutat. És az a legnagyobb gáz, hogy bármikor meg tudja bárki venni 310-ért - és ehhez csak annyit kell tenned, hogy le kell tagadnod, hogy már valaha is jártál azon az oldalon.
Amúgy a gyártók is megérik a pénzüket. Makita listaárban kb sose árul, metabo még dulvábban nyomja.
Vicc az egész xd
Amikor nálam kérdezik ez akciós? Mondom neki maradjunk a jó árnál, hagyjuk az akció feliratot. Értelmesebbje mosolyog és elfogadja, a hülye nem es mondja már akciós... harmadiknál tudja mit, akciós xd
Anno szalonnál volt egy eset, mikor a idősebb hölgy csak akkor veszi ha akciós. Mondom nem akciózunk, egyszerűen jók az áraink, nézzen utána. De csak akkor veszi ha akciós. Mondtam akkor tudja mit, odarakom önnek az akció feliratot jó. Valasz: na ne szórakozzon velem és kiviharzott xd én benne vagyok játékban ha kell xd másnap visszatért és elnézést kért: )
Az milyen amikor pár naponként ránézek egy árúra ami elsőre 310eft, aztán minden nézéssel egyre drágább. Végül 400eft volt. Töröltem a sütiket és megint 310. ??
Nálunk egyik szekrénynek se kell a hátfalat feszegetni . Az asszony megrakja ruhával aztán mikor nem fér akkor nyomja szembe az ajtót,szépen jön le a hátfal csavarhúzó nélkül. :D
"De mindig oda lyukadunk ki, hogy jobban jár, ha a pénzből egy szerszámot vesz." <--> "Nem tartom valószínűnek, hogy fog még bútorlapot szegelni ezenkívül valaha is. "
Ha úgysem használja soha többé, akkor minek neki a szerszám? :P
Az a válasz a 4500ft-os műszerész (a kép szerint lemez!!) csípőfogóról szólt. Arra a célra töredékáron is vehet csípőfogót, de fogadni is mernék, hogy csavarhúzója most is van.... Ergo, csípőfogót is felesleges vennie. :))
Hogy kell-e új hátlap, az szerintem akkor derül ki, amikor lenn lesz a mostani.
Amúgy, ha levágja a sérült széleit, a maradék még felhasználható más bútorhoz, azaz, abból is megmarad bőven.
Szóval, lehet ennek a kérdésnek több nézőpontja. :))
Semmi roncsolás nem fog keletkezni, ha finoman, a deszka bütüjét arrébb-arrébb tologatva körbejárja az oldalfalakat. A deszka hosszabb a szekrény mélységénél, így neki lehet fektetni az oldalfalaknak, kiér azokon kívülre, és lehet ütni a másik bütüt.
De lehet az a deszka egy hosszú darab hulladék bútorlap is. 5-10cm széles legyen.
Éppen tegnap feszegettem egy hátfalat. Szerintem is a csavarhúzós megoldás a legegyszerűbb,csak arra kell figyelni, hogy a szeghez minél közelebb dugd be a csavarhúzót, mert akkor a legkisebb esély a lap kiszakadására. ha meg elindult a szeg, akármilyen fogóval ki lehet szedni.
Más:
ha valakit nem sikerült lebeszélni a múltkor az ilyen előregyártott maróasztalokról akkor annak most érdemes vásárolni az unimaxnál.
ha belülről a szekrény felől csinálod, akkor minden sérülés amit okozol látszani fog.
hátul simán alátolsz egy lapos csavarhúzót a szeg fejének. ha ehhez kicsit bele kell marj a hátlapba, nem számít.amint van pár mm hely a szeg feje alatt, harapófogóval, vagy egy oldalcsípővel rá lehet fogni. valami kartont vagy vékony fadarabot a fogó alá teszel, és kifordítod a szeget.
vettem egy használt Ikea szekrényt, és ennek szeretném leszedni a hátlapját, mert az előző tulaj nem jól rakta össze (és emiatt nincsenek egy szintben az ajtók, valamint kicsit billeg is).
A kérdésem az lenne, hogy mivel tudom a legjobban kiszedni a szögeket a hátlapból, hogy az ne sérüljön? (ami egy vékony farostlemez)
Köszönöm, ez a fotó tökéletesen megválaszolja a kérdésemet.
Szerintem sem ér annyit az Inserta, de volt már 1-2 eset, amikor használtam, mert pl. személyautóval vitte el a kuncsaft lapraszerelve a bútort (domino + konfirmátor csavar). Ilyen esetben nem mindegy, hogy az ajtókon rajta vannak-e a pántok, mert úgy sokkal nehezebb sérülésmentesen szállítani. Inserta-val meg csavarozás nélkül a hülye is össze tudja szerelni.
Köszönöm... mondjuk be lesz vetve nagyon hamar, mert egy egy méter magas szélmalmot kell csinálnom (csapágyakon forgó lapátokkal)... íves oldalakkal, facserepekkel... :)
Helló fórumtársak. Érdeklődni szeretnék, Hobbyműhelyt készülök csinálni, és már beszereztem a következő dolgokat :
EB HC260 kombinált gyalu, csudajó állapotban, Dewalt radiálfűrész makulátlan állapotban Kapok majd egy szalagfűrészt, az még kérdés, hogy milyen lesz, és a körfűrészen gondolkoztam és olvasgattam rengeteget. A kiszemeltem a metabo magnum tk 1688-as, ha valaki tud eladót, vagy van ilyen fűrésze, ne tartsa magába :) A másik választott a Dewalt dwe7482 volna, de inkább bízom a régebbi robosztusabb dolgokban, és az aszinkron motorban. Ha valakinek van ismerőse németországban, aki jön haza időnként, vagy olyan kapcsolat, aki németországból hazahozna nekem egy ilyen metabo körfűrészt, azért nagyon hálás volnék, ugyanis találtam egyet az ebayen makulátlan állapotban, de sajnos csak személyes átvételes. Köszi a segítséget előre is.
Megérkezett a DeWalt 7492 asztali kőrfűrész közel három hét után...
Kicsomagolás után semmi különös teendő nincs, a párhuzamvezető beállítása után egy gyors vágást csináltam. Minden beállítás nélkül 0.5-1mm volt a különbség a két oldal szélessége között (gondolom ezt csavarokkal lehet pontosítani) . A szögmérős tolórésze minimálisan kotyog (de minden más gépnek is). Erről találtam videót, hogy valamit ráragasztottak az aljára és utána már rendesen mozgott alig észrevehető holtjátékkal.
Az látszik, hogy össze van rakva. Külön tetszik, hogy a hasítóéket egy mozdulattal ki lehet venni vagy cserélni egy védőburkolatos változatra. Van erre egy dedikált kallantyú. Egy húzás és már ki is lehet szedni/vagy be lehet tenni a másikat.
Egyik oldalon van egy fogója, úgy lehet vinni mint a bőröndöt.
Kérdeznék az Ecodrill-ről. Nem volt még a kezemben, de vágyom rá. :)
Inserta pántokhoz fúrsz vele?
Tudom, hogy ha nem Inserta, hanem csavaros rögzítésű pántot akar az ember használni, akkor adott a lehetőség, hogy két távtartót berakva csak "jelöli" a csavarhelyeket. Ehhez a két 8-as fúróbit hegye speciális? Pontszerű jelölést készít?
Lehet kalpáccsal is, a Schock viszont kifejezetten tiltja, pedig azok is kikönnyítik. Vannak olyan csaptelepek amik csak a teljes furatba mennek bele, a dugókiemelőnek viszont minden esetben a pontos furat kell. Lehet ezt kalapáccsal, reszelővel, biszbasszal tágítani, de egy ilyen gyémántos fúró a leggyorsabb és pontosabb megoldás. Egy ilyen fúróval ca. 20 mosogatót ki lehet fúrni mindenféle küszködés nélkül. Eleve a megrendelő előtt is jobban veszi ki magát az ha egy pillanat alatt kifúrod nem pedig kalapáccsal meg csavarhúzóval barkácsolsz.
Hát kettő stabilizátort SEM rendelnek, ca. 1-1,5 éve kerestem és akkor még a Blanco katalógusban sem szerepelt itthon. A német cikkszám alapján sem tudtak mit mondani. A mosogatógép beépítő sínnel a mai napig ez a helyzet. A Miele kivételével -ők nagyon különutasok a beépítés tekintetében- senki nem ad/forgalmaz/ árul ilyen alkatrészt.
Ezeket a kiegészítőket meg automatikusan beépítik az árba, nem is kérdezik, hogy szeretné-e? Egy egész konyhához viszonyítva olyan jelentéktelen összeg. Pl. kihúzható szelektív kukából is mindig 3 féle volt az autóban. Azt kellett felszerelni ami vizes bekötés után befért a szifon alá/ mellé. A 3x 10 l persze drágább volt mint az 1x 30 liter de ez a számlán nem jelent meg. Persze utólag is be lehetett volna szerelni és a drágábbat felárral értékesíteni, de az idő+ kiszállás bőven többe fájt mint a kicsi extra benyelése. Ezért kellett pl minden esetben a stabilizátor is feltenni mert egy remegő csaptelep reklamáció az kiszállás+ papírozás+ 5 perc munka 2 emberrel ez min. 80-100 Euro. Plusz a reklamáció ténye, elégedetlen ügyfél. Akkor eleve nem egyszerűbb jól megcsinálni??
Reklamációnál is gumiszőnyeg leterít, jógamatrac a pultra, így lehetett csak közlekedni és letenni a szerszámos bőröndöt.
Kívülről befúrsz egy lukat, aztán a mellette levőt nem fúrod át teljesen, csak félig. Aztán bemégy, és bentről az átmenő luk mellé megint fúrsz egy lukat kifelé. A gurtni majd útközben szépen elhelyezkedik, ahova akar.
így néz ki egy olyan hely, ahol nem abban van a verseny, hogy ki adja ötforinttal olcsóbban.
itthon egy blanco-t áruló szalonban vettem, olyan helyen ahol smeg hűtőt árultak mellette meg ilyeneket. de fel sem merült bennük, hogy bármi iliyesmit rámsózzanak mellé. macerás a sok biszbasszal foglalkozni, inkább megvárják amíg betéved az a havi egy kettő ember aki elkölt náluk néhány millát a konyhájára.
- a slagvezetőre már többször gondoltam. most nincs rajta a nehezék, így kevésbé kolompol.
- a silgranitot nem emlékszem mivel fúrtam ki, de tuti nem gyámánttal. lehet hogy régimódi kalapáccsal??
Redőnyt próbálok felszerelni műanyag ablakra, és a gurtninak szeretnék fúrni közvetlenül egymás mellé 2 db 8mm-es lyukat majd összehúzni. Hogyan tudom azt megoldani, hogy a 2 lyuk pozíciója minél pontosabb legyen. Mert ha kicsit ferdén tartom a fúrót, már bentről máshová esik a lyuk. Van erre valami bevált módszer vagy csak a szemmérték és a szerencse?
Hivatalosan az összes vágott élt le kell kenni ragasztóval esetleg szilóval de akkor arra nincs gyártói garancia. Létezik még aluszalag - bitang erős- télen, ha fagyveszely van ez is használható és elfogadott.
A csaptelepre meg miért nem használtok stabilizátort??? Még a vastag Frankékhoz is adnak, főleg ha a ma divatos 25-30cm magas csapokkal vannak szerelve.
Csak kerítést festettem, olcsó levegőssel, nagyon haladós volt, nekem megérte. Fala permetezővel meszeltem, a korong ecsethez képest, gyerekjáték volt.
A rm mosogatók közt is vannak igazán jó minőségűek, persze nem az obi alsó polcán kell keresni. Ha körülnézel a nagykonyhai cuccok között, ott azért találsz 1mm feletti falvastagságú mosogatótálcákat. Hogy melyik szebb, a gránit vagy az inox, az meg ízlés kérdése, és persze az sem mindegy, milyen konyhába kerül.
Oké, még egy kérdés akkor erről: mennyire fárasztó a használata? Mondjuk a hengereléshez képest? Mert a feleségem is szeretné csinálni, és egy kicsit elriasztja, hogy tartani kell azt a festékkel együtt mondjuk 3 kilós gépet.
Ez addig igaz amíg csak a rozsdamentesben gondolkodsz. Az igazán jó minőségű mosogatók viszont akril vagy gránit alapanyagúak. És azoknél mindegy hogy milyen mély, az ára nem attól függ.
Teddy henger. Sokáig nekem sem sikerült szépre a festés, pikkelyes lett, ami jól nézett ugyan ki, de olyan szép símát akart a feleségem. Aztán rájöttem, nem kell az ötszőr-hatszor húzkodni ugyanazon a helyen. És majd akkor takar, ha megszáradt. De a padlót azt takarni kell jó alaposan.
Ha egy lemezből nem lehet kinyomni 15-18 centi mély medencét, mert szakadna, és/vagy vékony szarból nyomják, akkor nem nyomják ki, csak amíg bírja, kevésbé mélyebbre.
GPS-nek abban igaza van, hogy az olcsó medencék mindig laposak. Nekem is egy mély van, de egy havi fizum harmadába került 93-ban.... beszédes adat.... azóta is teszi a dolgát, és merev, kemény, ahogy kell - szemben a mostanában kapható olcsó szarokkal, amibe berakom a csapot, meghúzom a csavarokat, ki akarom nyitni a csapot, és ami erő kell ehhez, az elhajlítja a medence lapját, és látom, ahogy hajlik az acél.
Köszönöm az eddigieket. Még soha nem használtam ilyen gépet, szóval simán lehet, hogy eleve hülyeséget kérdeztem :)
Bérelni lehet ipari gépet, napi 15 000 Ft-ért, csak ott egy kicsit megriasztott a percenként 1,5 literes teljesítmény. Vagy ettől nem kellene félni? Meg eszerint lehetnek egyéb járulékos kiadások is, mint a Mr. Gabson említette szűrők.
Diszperziós festék szórásához van olyan nem profi szintű (és árú) gép, amit ajánlani tudtok? Kb. 150 négyzetméter kétszeri lefújására kellene. Szívem szerint persze vennék egy jó kompresszort meg pisztolyt, de ehhez most nincs elég... öööö... kedvünk. Tehát olyan 30 (esetleg 40) ezer Ft-ig kellene eszköz. Az sem baj, ha az adott felület lefújása nem három napig tart vele... Van egy olyan érzésem, hogy lehetetlent kívánok, de gondoltam, egy próbát megér.
Szia!
Egy olyan cucc ami Neked kell privát véleményem, de alsó hangon 400E+Ft, elfogadható minőségben. Talán bérelni kellene, de akkor is ott vannak a szűrők egyebek költsége. Szerintem, akinek van ilyen nem adja ki a kezéből, de legyen szerencséd.
Diszperziós festék szórásához van olyan nem profi szintű (és árú) gép, amit ajánlani tudtok? Kb. 150 négyzetméter kétszeri lefújására kellene. Szívem szerint persze vennék egy jó kompresszort meg pisztolyt, de ehhez most nincs elég... öööö... kedvünk. Tehát olyan 30 (esetleg 40) ezer Ft-ig kellene eszköz. Az sem baj, ha az adott felület lefújása nem három napig tart vele... Van egy olyan érzésem, hogy lehetetlent kívánok, de gondoltam, egy próbát megér.
Ok, elhiszem neked. Mondjuk nagyon régóta nem vettem lemez mosogatót.
Az enyém 18-19cm, attól függően, hogy az alsó vagy a felső peremtől nézem. Mondjuk silgranit. Nagyon frankó kis cucc, semmilyen vizcsepp nem látszik rajta, majdnem 6 éves és gyakorlatilag pontosan úgy néz ki, mint újkorában, illetve a csapot sem kellett meghúzni még egyszer sem (ellentétben a régi lemez mosogatóval, ahol voltak ilyen gondok)
> Egy mosogatótálca minőségét a medencéje mélységéből lehet eldönteni
Ize, mi ?
Ne idegesits már, szar lemezből is lehet hajtogatni mély medencét, rohadtul nem ez adja a minőségét. A használhatóság más kérdés, de az alapján amit írsz, a 90cm mély medence lenne a legfrankóbb, pedig ugye nem.
Pontosan így van. ugyanis számomra az a legautentikusabb hozzászólás, amikor valaki a SAJÁT tapasztalatait osztja meg - és nem a YT-on látott, vagy a reklámokból összeszedett okosságok alapján ad tanácsot.
Mondják, hogy nem a más farkával kell verni a csipkebokrot - hanem sajáttal - mert úgy hiteles.
Konkrét eset volt, amikor a csempe-frízt raktam a konyhába, a párom látott egy videót (most légy erős) a kiskosztümös, tűsarkús csaj végighuzta a csempéző fésűt a tükör-sík falon, rákúrta a csempét - és már kész is volt.
Erre fel, amikor 2 méteren 2,5 centit kellett aládolgozni a falamon, hogy kijöjjön a derékszög - még mindig gyanakodott, hogy a kiskosztümös csajnál ilyet nem látott, lehet én baszok el valamit.
MÁS. Egy jobb mosogatótálcánál garantáltan nem ÁLL A VÍZ a csaptelep körül - mert gondoskodnak a megfelelő lejtésekről. Csak nem a leggagyibbat kel megvenni - akciósan.
Idevág: Egy mosogatótálca minőségét a medencéje mélységéből lehet eldönteni. Minél sekélyebb a medence - annál gagyibb a cucc.
7-8 centi mély medencést akkor sem szabad megvenni, ha akciós.
Nálunk a falon van. (szándékosan) Csináltam egy csempézett konzolt a falra és kihoztam a mosogató fölé a csaptelepet. Így a mosogatót is előre lehetett hozni közel a pult széléhez.
Úgy érted, külön helyen vannak? Nálunk eddig két megoldás volt, egyik a falon volt a csap, és alatta a mosogatótálca, de jelenleg a pultba van építve mindkettő, egymás mellett. De megfigyeltem azt a gyakorlatot, hoyg elég közel szokták rakni a mosogató csaptelepet a mosogatótálcához :)
Vannak olyan háztartások, ahol nem ketten használják, hanem pl vannak gyerekek is. És bizony rángatják. Naponta többször. Heti hét nap.
És a csapok jórésze olyan, hogy az az alsó hold alakú lemez nagyon gyenge, a csavar meg ugye nem középen van. Hiába húzod meg, akkor sem szorítja körben mindenhol egyformán.
Én azt mondom, inkább legyen óvatos az ember. A mosogató és a csap körül mindig áll a víz, főleg, ha férfi is van a háznál :) Nem nagy összeg letömíteni a vágott élt. Mörfi bácsi meg mindig dolgozik, és sajna már a frágább csaptelepek sem adják a minőséget.
Ha nagy anyagmennyiséget szeretnél eltávolítani ( pl. síkba csiszolni a lapot) ahhoz a szalagcsiszoló való. A felület simításához, finomításához meg az excenter.
Es mi lesz a kilazult csaptelep mellett befolyó vízzel?
Nem lazul ki :-)))
Mondjuk részemről ezt a jelenséget azért nem ismerem - mert nekem van ehhez egy erre a célra tartott csőkulcsom (valódi csőkulcs, nem dugókulcs) - amivel ha meghúzom a csaptelepet - az nem nagyon akar utólag "lazáskodni".
Csőkulcs nélkül valóban nehéz rendesen meghúzni... de hát szerszám nélkül mást se könnyű rendesen megcsinálni.
De a nagyon félősek bekenhetik a csaptelep alját valami megbízható tömítővel (én nem szoktam, elég a gumi) - és akkor valóban csontszáraz lesz alul még 10 év múlva is.
90-es mosogató szekrény hátlap és felső összekötők nélkül...
Hátlap nélkül még elment volna de az ÖK-ők nélkül a munkalap behajlott és a víz megtette a dolgát mind a mosogató mind a fal melletti részen.
Vágtam két ök-őt és zsákfurattal rögzítettem.
Mosogató hely (és csaptelep szintén mert nem vittem 35-ös fúrót) kivágás, ragasztózás, tömítés, rögzítés és már el is ment 2 óra...+ 3 óra oda-vissza de mit meg nem tesz az ember fia az utódjáért ;-))
Tehetős ember vagyok, volt otthon D4 ;-))
Amúgy meg a többiek elmondták, ha jó a tömítés akkor nincs gond de mint mondtam megtehettem ;-)
Enivéj, használtok valami lehúzót a tömítéshez?
Találtam a Fugen Star-hoz hasonló Lux alternatívát...
Navégre, valaki más is :) Én is itt, a fórumon olvastam korábban erről, nagyon kicsitmeghígítva vízzel és azzal átkenni a vágott élt, éleket, pl a házilag méretre vágott munkalapnak a fal mellé eső vágását.
A mosogató helyét ahol kivagtam a munkalapbol mivel tudom víz mentesen zárttá tenni. Én elsőre vizuvegre gondoltam.
Ha magát a tálca alatt teszed vízmentessé a helyet - akkor nincs szükség semmilyen "vízmentesítésére" a vágott élnek. 10 év múlva is pont olyan csontszáraz lesz - mint amikor kifűrészelted.
A lényeg, hogy a tálca és a lap közé ne folyhasson be semmi.
Részemről (már 3 helyen is) nem szílóztam (vagy mással pacsmogaltam volna) hanem a legkisebb D-profilú ablaktömítőt ragasztottam (a saját öntapadójával, mert csak addig kell tartson, amig a helyére teszed)
A sarkokban gérbe vágtam, pontosan illesztettem - ott (a tálca lehúzása után) úgy összetömörödik az anyag, hogy tökéletesen és vízmentesen összezár a derékszögű illesztés.
Az első ilyenemet 10+ év használat után bontottam (munkalap-csere miatt) - de öröm volt nézni milyen tökéletesen vízmentesen zárt körbe-körbe - a csont-száraz vágott munkalap-élről nem is beszélve.
Én azt tanácsolom, hogy ne a vágást "vízmentesítsd" - hanem inkább arra fordíts gondot, hogy ne juthasson víz rá.
Egyébként részemről az "ecetes2 szilót az égvilágon semmire nem ajánlom - mert az pont arra alkalmatlan (pl. szaniterhez) amir árulják.
Ha már sziló, akkor a Semleges (ecetmentes) Mester-t ajánlom, az komoly cucc.
De mosogató-t6álcánál a D-tömitést ajánlanám, mert bevált.
Én szilóval kentem meg alaposan beledörzsölve. Elvileg felesleges, mert a gumitömítés jól kell, hoyg zárjon a mosogatótálca alatt, de az ördög nem alszik. A körbekenéshez meg nekem az alábbi módszer jött be:
Most cseréltem fürdőkádat, és eddig mindig halálom volt a körbeszilózás, de ezzel a módszerrel olyan lett, amilyet már régóta szerettem volna. Szilózás előtt viszont érdemes alkohollal is áttörölni a felületet.
Én a Metabot venném. Pedig nekem is volt abból a szidott 216-osból. Hányszor lenne szükséged a nagyobb vágásra? Akkor átfordítod, újra vágsz, és mehetsz tovább. Ha számít a pontosság, és nem tűzifát darabolsz vele, akkor jobb a pontosabb gépet venni. Szerintem.
A magam részéről semmit. Nem is gondoltam rá, hogy azt valamivel be kellene kenni. Ez 22éve történt..... Azóta sincs semmi baja. Igaz, a mosogató peremén beépített gumitömítés van. Úgy látszik teszi a dolgát. :))
színtelen szilikon pasztával. Előtte maszkold ki kívül és belül is a pasztázás vonalát, majd miután felsimítottad szappanos vizes kézzel a szilót, azonnal vedd le a maszkoló szalagokat, és ne várd meg amíg megköt a sziló mert akkor nagy szopás leszedni.
És máris ott vagyunk a másfélszeresénél annak, amit a projektre szántam. :-) Így szoktam elszállni a vásárlásokkal, kis lépésekben mindig vagy "kicsit drágább de annyival jobb is" megoldás. Most azonban elhatároztam vasmarokkal, hogy rácsapok a sátán kezire amikor bűnbe akar vinni, szóval maradnék az eredetileg megcélzott, hatvanezer körüli árszegmensnél. Tehát még mindig ott tartok, hogy melyik a nagyobb kompromisszum, a metabo kgs kicsit kisebb dimenziói és teljesítménye vagy a scheppach "scheppachsága", más szóval pontosabb, megbízhatóbb, tartósabb-e annyival a metabo egy hobbista kezében mint amennyivel gyengébb, kisebb vágásteljesítményű?
Nemrégiben rendeltem a ferdeszeműektől egy kis véső élező sablont. Kíváncsi voltam rá, hogy mennyire használható. A fűszerboltos gyémántszemcsés élezőn csináltam az első próba élezést egy régi kicsorbult sarkú vésővel. Meglepőne könnyen ment a beállítása az élezőnek, és szépen lehetett egyenesen tolni, oldalra sem billegett ki, ami azt jelenti, hogy nagyon jó a görgője. Kb 10 perc alatt sikerült 4 szemcse fokozaton borotva élesre élezni a vésőt vele, szóval kellemes csalódás volt.