"a Freud-ot is kerulendőnek titulálta. Leuco és Leitz lapokat emlegetett"
Hobbiszintre bizos szaladok Leitzet venni :D Ez itt pl. tetszik Ha egy Leitz elővágó lap ennyi, mennyi lehet a normál vágó lap ... akár telepített, akár "mobil" géphez.
Minek ... ? Freud olyan felületet produkál, és úgy zenél a fában, hogy attól otthonra jobb .. nem is értem :)
De haogy Vajk is írta, nem ártana tudni a felhasználást.
Annakidején az anestnél a freud lapokat szidtuk-hordtuk...nyilván bennünket a dimar eladásra kondícionáltak. A leitz az akkor is jónak számított de drága volt és "hamar fogyott". A leitzesek erősen ajánlották, hogy a saját élezőikhez hordják a pógárok a lapokat éleztetni mert "más csak elrontaná", azt viszont elfelejtették hozzátenni, hogy a saját műhelyükben indokolatlanul sokat leköszörültek a lapkákból.
A dimar lapok egyébként jók voltak, nem tudom, árulják-e még valahol.
sok speciális sarka van minden szakmának. ezekben a sarkokban speciális szerszámokat használnak, és nem szeretnek kísérletezni. ha neki a lapszabász gépen bejött a leitz, ki sem fog próbálni mást. kíváncsi lettem volna mit válaszol a kérdésre, hogy a freud, cmt, leuco és leitz közül melyiket próbálta már konkrétan.
Épp ma jártam egy FB csoportban, ott egy fiú a Freud-ot is kerulendőnek titulálta... Leuco és Leitz lapokat emlegetett, hogy azokkal már lehet dolgozni... Kinek a pap...
teszel alá egy bútorlap csíkot, és a fűrészlappal megkaristolod. aztán a karistot méred. mérőórával kellene valójában. tudok kitalálni még vadabbat is, de minek.
najó: lerögzítesz egy lécet kétoldalt, elvágod. megméred a kerfet. aztán elvágod a gépet balra nyomva, meg jobbra nyomva is még kétszer. (ugyanazt, ugyanott). újra megméred a kerfet.
Egy újjal nem tudom, mert egy kézzel a tolómérőt kell fognom, a másikkal meg lenyomni, de így csuklóból oldalra megnyomva 0,5mm-t mutatott a tolómérő, a fűrészlap legszélén.
Attól nem félek, hogy átcsiszolom. Csak gondoltam hátha van valami buktató, amire vigyázni kell, hogy pl. az excenter belekaphat az illesztéseknél, vagy ilyesmi.
"1. tölgy lépcsőt felcsiszoltam 250ig, olaj, kis csiszolás, olaj, viasz. elcsúszik a bolha rajta. "
Én csak fenyő lépcsőt lakkoztam (az éleken akéc, hogy ne kopjon), de hetekig csak négykézláb jártunk rajta, pont a bolha elcsúszik rajta miatt. Ja, csúszásgátló lakkal...
Gondolom, elsősorban attól félsz, nehogy véletlenül nagyon elvékonyítsd vagy átcsiszold a furnért. Azért az a 2,3 mm nem olyan veszettül vékony. Kép alapján amennyire meg lehet ezt állapítani, nem tűnik nagyon vészesnek az a felület most sem, lehet, hogy 120-szal is indíthatsz...
életem első svartnis munkáját csinálom, 3x25mm MDF-en 2.3mm-es dióval. A végén olajozni/viaszolni szeretném. Ha kész leszek a ragasztással, hogyan csiszoljam?
Excenter csiszolóval nekimehetek? Vagy inkább csak szálirányban? Milyen finomságú papírral? Köszi!
Ööö... de miért Festool? Freud nem jó? (Szerker). Amúgy MAJDNEM biztos vagyok benne, hogy a 260-as simán jó, csak nézd meg, elfér-e a hasítóék alatt. A DW-ket szerintem 10", azaz 254 mm lapokhoz tervezik, vagyis mindössze 3 mm-rel nagyobb a sugár.
Ha már kőrfűrész és Festtool a téma... nézegettem a netet, hogy a DeWalt 7492-höz milyen Festool fűrészlapot kéne venni.
Ott akadtam el, hogy 250-es átmérőjű fűrésztárcsát nem találtam. 260-as van. Az még belefér? Van valakinek ilyen kombója? Ha van 250x30-as Festool tárcsa, akkor hol lehet olyat kapni? Normál/univerzális fogazású kellene amit kereszt és hosszvágáshoz is ajánlanak, mint jó kompromisszum...
1. tölgy lépcsőt felcsiszoltam 250ig, olaj, kis csiszolás, olaj, viasz. elcsúszik a bolha rajta.
2. bolti tölgy bútorajtó, lakkozott. Ezen látszik, hogy valami töltőanyag van a lakk alatt, lehet találni pici hiányt, ami ki van pótolva. Ezen is lehet korcsolyázni.
3. bolti tölgy furnéros bútorlap. Felcsiszoltam, lelakkoztam több rétegben, vizes parkettalakk. Egyértelműen gödrök vannak a pórusoknál, nem tetszik.
Gondolnám, hogy tölteni kell, de akkor a lépcsőm miért lett szép anélkül is?
Ha egy polcot csinálok furnéros lapból, milyen sorrendben mit tegyek, hogy síma legyen?
Nekem nem jött be a két profil közti vágás. Hol itt, hol ott szorult meg, ritkán lett egyenes... aztán elegem lett belőle és vettem egy Metabo KS55-öt. Ott ha jól be van állítva, kis túlzással oda se kell nézni, csak végigtolod...
Ja igen, és még valami: az olcsóbb gépekhez adott fűrészlapot nem árt rögtön egy (vagy két, netán három) jobbra cserélni. Elképesztően sokat tud számítani, milyen lappal vágsz. De a jó fűrészlap nem olcsó...
Ha fával akarsz dolgozni, léteznek u8niverzális lapok, amelyek hossz- és keresztvágásnál is egész jól teljesítenek. De szebb vágásképet kapsz, ha a hossz- illetve a keresztvágáshoz kifejezetten arra szolgáló lapot használsz. Ha pedig bútorlapot is szeretnél vágni, ahhoz, ha nem szeretnél kipattogzást a vágás mentén, egy harmadik fajta lap kell.
Amennyiben kezded úgy érezni, hogy ez a hobbi egy feneketlen zsák, amely bármennyi pénzt el tud nyelni, nem jársz messze az igazságtól :) De azért a kulcsszó a "tud", szóval egy csomó dolog nem kötelező, csak könnyebbé, szebbé, biztonságosabbá teszi a munkádat. Viszont kellő ügyességgel, türelemmel és szorgalommal akár gépek nélkül is csodákat lehet tenni.
Szerintem ebben az esetben, ha a fűrészlapot pontosan lőtted be a talphoz képest derékszögben, akkor valószínűleg egyenes és derékszögű vágást kapsz.
Ami a hozzám szóló kérdésedet illeti, egy DeWalt DW 7491-et vettem. Nem volt olcsó (hát nem), de nekem megérte. Nem feltétlenül akarlak rábeszélni az asztali gépre, mert tényleg nagyobb beruházás. De ha van helyed, és úgy látod majd, hogy hosszabb távon is szeretnél fával dolgozni, akkor érdemes lesz elgondolkozni rajta. És akkor legfeljebb lesz mellette egy jó kézi körfűrészed is :)