Ha szembe állunk a géppel, akkor a fűrészlaptól jobbra lévő részről van szó (fűrészlap és párhuzamvezető között). Amíg ez nem volt világos, eddig egy polikarbonátos felületet kilyukasztott illetve a kezemen is landolt már egy ilyen darabka. Most már óvatosabb vagyok odafigyelek, hogy merre "célzok" vágás közben. Kb. 1 cm-nél vastagabb anyagnál ez már nem jelentkezik....
Dewalt 7492 kérdés: néhány hete szépen muzsikál a gép, milliméter pontosan és párhuzamosan vág, egyszóval szuper. Egy érdekességet figyeltem meg: ha nagyon vékonyat vágok vele, kb. 1 cm-en belüli szélességet, akkor úgy hátralövi a maradék fát, mint a nyilat. Van úgy, hogy 10 méterre találom meg maradékot. Rajta van a hasítóék és a védő. Másnak is van ilyen tapasztalata?
Nem a sziget süllyed el, hanem a sziget felemelkedik a plafon felé, és az alatta levő aknában elhelyezett tárolópolcok kerülnek fel a felszín fölé. (amúgy is a négy sarkon négy oszlopban menetes orsó is már elhangzott :P)
Még azon gondolkodtam, hogy a sarkokban lévő oszlop ötletét megtartva, az alsó tároló közepére egy hidraulikus munkahengert beszerelve emelhető lenne az egész kóceráj... Persze itt is felmerül azért az, hogy a hidraulikát is vezérelni kell valamivel.
Eredetileg olyan megoldás is felmerült bennem, hogy egy (vagy több) aktuátorral mozgatnám az akna fedlapját, de olyan kicsi az akna, hogy egyszerűbb lenne, ha nem lépcsőt csinálnék meg polcokat, hanem a fenti megoldást fejlesztgetném.
"Létezik olyan nyomáskapcsoló, ahol külön állítható a ki és be kapcsolás közötti nyomásérték."
Azt írtam, hogy többségében nem állítható. Ami már önmagában is azt jelenti, hogy létezik állíthatós is. Csak ugye az nem a fűszerbolti barkácsgépek sajátossága.
Mindenesetre ezeknek az olcsó/bb/ lefújósoknak igen korlátozott az állíthatósága mégha azt is írják róla, hogy lehet állítani. 2bar környékére nem igazán lehet behozni a különbséget, de inkább 3bar amit tudnak.
Sziasztok, létezik olyan adapter, amivel a Festool gépeken lévő bajonettes elszívócsonkhoz hagyományos, 35mm átmérőjű porszívóvéget lehet csatlakoztatni? Vagy a Bosch porszívó patentes végét?
Hosszas hezitálás után a METABÓ KS55 fs kézi körfűrésze lett megvásárolva . Ára 37900 ft. Az döntött, hogy öntvénytalpas és a talpba van sűlyesztve vezetőnek hely. 1200 watt de én nem fogok gerendákat vágni. A felvastagított 36 milliméter vastag forgácslappal megbírkózott.
Az elszívó csonkját a képek elkészülte után raktam a helyére.
Tervezek hozzá egy 250 és egy 140-150 hosszú vezető sint.
Az én gagyi nyomáskapcsolómban (legalábbis ez a legolcsóbb ilyesmi) a burkolat alatt van egy csavar, alatta rugó. Azzal lehet szabályozni a bekapcsolási nyomást. Ez olcsó, de csak iterációs eljárással, vagyis kipróbálásokkal lehet beállítani a kívánt értéket.
A kimenő csövön meg szintén van egy csap műszerrel, amivel a kijövő nyomást lehet állítani.
Nekem ami kezemben volt dekopír fűrész (szúrófűrész), az 2 esetben vágott ferdén:
- eleve ferde volt a talp, ezt könnyű korrigálni, 1-2 csavar (típus függő) oldása után szépen be lehet állítani
- a fűrészlap befogó és a görgős megvezetőnek kivolt a lelke, ezek cseréjével és normásil minőségű lappal 7x7cm-es raklapanyagot is tudtam, közel tökéletes derékszögben vágni.
Rendkívül el tudja továbbá rontani a vágást még jó lapnál és jól beállított gépnél is a vastag, sok ághelyes anyag illetve a túlzott előtolás is.
Ez itt a reklám helye :)
Én többek között épp az ilyen problémák miatt veszek nem gyakori használatra Black&Decker szerszámokat, mert az utolsó csavarig lehet hozzá mindent kapni utólag.
Pl a szúrófűrészemben mikor pótolni kellett az említett alkatrészeket kb 400 Ft-ból megvolt a cseréjük :)
Ha csak az a kis U alakú fémdarab repedt el, akkor azt tűreszelővel, meg türelemmel meg lehet csinálni egy darab vasból. Egy kis dremel multi gép, vagy hasonló sokat segít a nagyolásban. Nekem a horony van kikopva benne, és olykor kicsúszik a fűrészlap belőle.
Milyan irányban ferde? Ha a gépre nem merőleges, akkor azt a talő állításával lehet korrigálni.
Van egy Aldis dekopírfűrészem, Kingvalami nevű. Ez még a Workzone előtt volt. Fekete. Előtolást lehet állítani és erős, 700 W-os. (lézeres)
Azért vettem anno, hogy a korábbi Tescos kategóriákú 400W-osok ferde vágását kiküszöböljem.
Most használtam igazából először komolyabban, de hihetetlenül ferdén vág ez is, és a pengéje is ferdén áll. Mit lehet ezen korrigálni?
A korábbi 400W-osnak meg a befogató fémblokk (amiben két imbusz csavar van) elrepedt. Azt lehet valahogy pótolni? Mert abból meg asztali beépítettet akarok majd készíteni.
Nem tudom. Többségében csak úgy állítható, hogy a max nyomással együtt emeled a minimumot, azaz a ki-bekapcsolás szélessége nem változik. Azt meg nem szeretik, ha túlhajtod a túl magas nyomással.
Egyiket sem venném, nekem magam építette olajos van, 100liternyi tartállyal. Ezzel elvagyok, de nincs is ekkora szögbelövőm. :)
Ha folyamatosan szeretnéd használni az ekkora szögbelövőt akkor kell. 7-8bar nyomásnál belövi teljesen a nagy szögeket is, de amikor 5bar közelire csökken, akkor már nem, utána kell kalapálni. Újraindulni 5bar környékén szoktak ezek.
Én hasonló helyzetben voltam és a helyszűke is fontos szempont. Egy álló tartályos Scheppach 24l-es kompresszort vettem. Utána meg egy Bostitch szögbelövőt és kapcsozót 2in1. Brutál nagy szögeket nem lehet vele beverni, de nekem nem ácsmunkára kell. Szögre 15-40, kapocshoz 15-32, átmérő 1-1.2mm
AcsBudapest-ek egy hasonlo kompresszort hasznalnak, valami extool vagy einhell, ugyanez a bostitch puska, szoval ezert gondolom hogy eleg lesz. Nem tervezek komoly levegos gepparkot.
Arra vigyázz, hogy ezekből a drótkorongokból néha egy- egy szál elszabadul. Az a 2900 percenkénti fordulat igencsak megpenderíti.Ajánlatos a védőszemüveg, bőr védőkesztyű, hosszú ujjú viselet korongozás közben.
Mármint nem gumisműhelyt akarok csinálni, hanem szegbelövőt akarok üzemeltetni, esetleg néha kereket/labdát fújni (mondjuk erre a táska einhell is tőkéletes, csak baromi hangos)
A történet ugyebár arról szól, hogy a gépet mozgatod-e a munkadarab felett vagy fordítva, a munkadarabot a gép előtt. Bár nem pontosan értem, hogy mit is akarsz, de úgy gondolom, hogy egy sarokcsiszoló és fazékkefe kombó lenne a jobb megoldás. De elképzelni is nehezen tudom bringásként, hogy miféle járműhöz kellenek ilyen durva eszközök...
Hátha csípőből tudtok segíteni (miután már egy fúróba fogható drótkefével eltöltöttem kb. 2 napot egy felújítandó csepel bringa részeinek rozsdátlanításával): egy ilyen csodakettős köszörűre
Vagy valami értelmes alternatíva mondjuk max 50-60k árkategóriában ?
(A cél az lenne, hogy 90-es szögeket lövő puskát meg tudjon hajtani, mint pl a szabad paraszt által linkelt extool cucc, vagy valami rendes bostitch, ha találok valahol bérelhetőben) 5x10-es pallókat lövöldöznék vele, a'la Ács Budapest :)
Metabo KS55FS Hosszas hezitálás után ezt a kézi körfűrészt vettem alu öntvény a talp , a vezetősín nagyon drága én szeretnék csinálni hozzá mert a gép talpán van erre nút.Már meg van a léc fából ami ebbe a nútba beleül. Ezeknek kell csúszni egymáson .
többeknek van itt, vagy ez, vagy a klónja, vagy az eredeti makita. nekem a kezemben nem volt.
maga a forma:
élmarónak teljesen jó. lekerekíteni, szélezni. sablon mellett marni. fix talp nekem nagy vágyam. azon pláne alacsonyan van a fogantyú, jól lehet sablonon, felületen menni vele.
mély horonyhoz, csapozásokhoz kicsit kevés a 700W, dehát lehet óvatosnak lenni, kicsit fogni, több menetben marni.
Én a Nagart által forgalmazott antik viasszal kentem le az asztalom felső kópó rétegét (rétegelt lemez), egyszer. Még ma is úgy csúszik a teteje mint az állat.
Szerintem feleslegesen terheled itt a békés és hatáskör nélküli fórumlakókat. Küldd el ezt a kérdést az illetékes asszonypajtásnak is, egyből megoldódik a dilemmád. :))
De hogy némi fa is legyen még ha nem is bútorasztalos, hanem épületasztalos.
- Valamikor idén svédpadlót szeretnék lerakni. Ezt elvileg egyszerűnek tűnik kiválasztani. Némileg bonyolít, hogy padlófűtésre lesz.
- Sőt, konyhapultra is szükségem lesz majd, az asszonynak az előző 4 centis tömör tölgy nagyon megnyerte a tetszését szóval az is tömörfa lesz. Önmagában ennek a kiválasztása sem lenne nagy kunszt.
Itt jön a csavar. Ha már libus legyen hájas, szóval ugyanabból a faanyagból szeretném. Ráadásul egzótából.
Négy fafajt írtam össze esetleg ha van kedve valakinek véleményezni őket mindkét szempontból az érdekes színfolt lehet a döntésemben.
Öööö..... Ahogy én Mléxem: Van egyszer a Poszeidon gyermek Rhodé (akit én fiúnak tudok Triton öccsének). Meg van a másik Rhodé aki valóban lány az meg egy nimfa volt (talán Rhodosz szigete kapta tőle a nevét?). A kettő nem ugyanaz. De nem olyan egyszerű ezekben eligazodni, mert eleve ógörögből fordították, meg nem is egy ember, az írásmód is fura számunkra, akár a kettő csak névazonosság is lehet vagy kicsit más név, de magyarra átírva ugyanannak tűnik..... szóval én mindent el tudok hinni. Meg aztán K régen volt amikor utoljára a görög regéket olvasgattam, van annak vagy 30-35 éve - szóval szarul is emlékezhetek.
Azt javaslom, ne a spéci featureöket keresd, hanem a megbízhatóságot, masszivitást.
A tekerős állítás egy kb hétkilós marónál azért jó, mert nem mindenek olyan a bicepsze mint Arnoldnak. Egy 1200wattos könnyű kézi marónál nem sok haszna van.
Az aldi-lidl cucc felett van szerintem a bosch pof. A mélységállítóját utálom, de amúgy tartós, megbízható, masszív szerkezet.
Azokat, amiknek ilyen nagy kiálló szarv nyelük van, nem szeretem, szerintem nem olyan masszív érzés fogni. És amúgy is, minnél lentebb van a nyele, annál jobb vezetni.
A MOF 001 nem jó? Kisebb, bár az ára annak sem "középkategóriás". Igazából azt lenne jó tudni, mit értesz ez alatt. Árkategórát? Teljesítményt? JOF 001 már megint csak "klasszik" módon állítható.
Elkészültem a hengercsiszolóm átalakításával futószalagosra. Nagyon pöpec lett. Köszönöm a segítséget itt a fórumon pár ember tanácsaiért. Készítek egy kis leírást is róla, meg pár fényképet, ha kész leszek vele akkor közreadom szabad felhasználásra.
Olyan maróról nem tudok, amin ugyanúgy, mint a Tritonon (a markolat tekerésével) lenne a magasság állítható. De szerintem nem is ez a legjobb tulajdonsága neki :) Mondom ezt Triton (TRA001) tulajként.
Volt (Bosch) és van (kis DeWalt) olyan maróm, amiken ilyen plunge üzemmódban klasszikus módon állítható a magassága, de sosem éreztem hátrányát hogy nem tekergetve állítom.
Szóval ha tekergetni akarsz: Triton (CMT).
Olyat találtam, amin a lockolás a markolatba van építve, de a magasságot itt is lenyomással/felengedéssel állítod, nem tekeréssel. Dewalt DW 621-QS. Ára alapján nem mondanám középkategóriásnak:
Most komolyan ezen felkaptad a vizet? Ezzel csak örömöt okozol a mínuszoló agybajosnak és elérte a beteges célját. Ha mindenki így reagálna, már régen megszűnt volna ez a topic (is).
Nem én voltam, még mielőtt meggyanúsítana vele bárki is...bár, aki mínuszolt, az úgyis tudja!
Amikor írtam a legutóbbi üzit, utána mentem rögtön aludni, és csak most keltem, szóval emiatt eleve kizárt, hogy én lettem volna... meg amúgy sem szoktam mínuszolni, csak pluszolni, szóval pláne!
először visszafele tekered. érzed amikor beleesik a menetbe, amit elsőre vágott magának. utánna így behajtod.
ha nem vág új menetet magának, akkor pont olyan lesz mint volt. ha meg tudod húzni rendesen, nem forog el, nem szakadt át, akkor minden ok.
a trükkök akkor kellenek, ha nem tart a csavar. elforog, nem szorul meg. a ragasztós gyufaszálat javaslom. a fatapasznak nincs szilárdsága, nem szerkezeti elemnek szánták.
Egy leszedett konyhaszekrényt szeretnénk visszacsavarozni a falhoz rögzített fa tartólécbe. A csavarokat ugyanazokba a lyukakba tervezzük visszacsavarni ugyanazokkal a csavarokkal. Azonban tartok attól, hogy az újracsavarozást követően meglazulnak a csavarok, ami egy kb. 30 kilós szekrénynél nem egy életbiztosítás. Olvastam valahol, hogy nagyobb átmérőjű csavar alkalmazásával (egyelőre olyat nem találtunk) vagy gyufaszálak bedugásával szorosabbá tehető a csavarkötés. Én ez utóbbit továbbgondolva kis fatapaszt tennék a lyukakba, majd abba csavarnám vissza őket.
Szerintetek ez jó megoldás vagy az első két megoldáson agyaljak inkább?
"melyik vezető sin lenne a praktikusabb,az 1500mm-es vagy az 1900mm-es "
Néha mind a kettő, külön-külön és egyszerre is. Most ezzel sokat segítettem, mi? :D
Anno én csomagban vettem 1400-as sínnel SP6000J-t. És úgy gondoltam hogy néha lesz 3m környéki vágás (pl hosszabb deszka szélezése, nagyobb tábla nyiszatolása) ezért vettem hozzá még egy 1900-as sín, plusz síntoldókat, sínszorítókat:
Sínszorító, ez sem haszontalan ám. Amikor kis felületen fekszik fel a sín és NAGYON nem szeretnéd ha megmozdulna vágás közben. Pl ennél a munkánál és azon belül ennél a momentumnál (is) nagyon jól jött. De ajtó aljából mikor vágtam, akkor is használtam. Ritkán kell de akkor igen jól jön ...
"Az orsós megoldás szerintem akkora teherrel nem lesz megoldható, ez az ollós megoldás nagyobb terhet ró az emelőberendezésre, mint amit emel, akkora terhelésnél nem fogja tudni forgatni az orsót, illetve a hatalmas súrlódás miatt nagyon gyorsan fog kopni."
Méretfüggő. :P
Ezen a helyen simán elfér egy 25-30-as orsó ami bőven bírná. A tengely végén a csigakerék meg olyan áttételt ad, hogy gyenge és kicsi motor is elegendő. Mondjuk külső olajkörös megoldással tényleg jobb lehet akkor csak a dugattyúnak kell alul elférnie.
Még az jutott eszembe, hogy ellensúlyos rendszert (legalább részben ellenemelő súllyal) is talán ki lehetne alakítani, és akkor az csökkenti az emelendő tehert
Nekem a 200-as van 5mm-es, de 300-as gépen. Nem fogja le a gépet jobban mit a 300-as 3,2-es tárcsa. Viszont a horony pontosabb/szebb mint a fűrésztárcsával több lépésben vágott.
Az orsós megoldás szerintem akkora teherrel nem lesz megoldható, ez az ollós megoldás nagyobb terhet ró az emelőberendezésre, mint amit emel, akkora terhelésnél nem fogja tudni forgatni az orsót, illetve a hatalmas súrlódás miatt nagyon gyorsan fog kopni.
Szerintem.
Ellenben az olajos megoldásnál az is szóba jöhet, hogy a motor a pumpával nem az üregben van, oda csak egy vékony csövön megy, és a motor akár a szomszédos helyiségben, vagy a konyhabútor egy eldugott sarkában van elhelyezve.
Ennek például külön van a pumpája, és csak egy vékony cső megy az emelőhöz:
Ezeknél a 300 kg emelhető teher és az 5-600 mm emelési magasság is kevés neki, szerintem mindenképp egyedi gyártásúban kell gondolkoznia. Viszont jól szemlélteti az emelés elvét (bár jelen esetben én két vagy akár három tagút képzelnék el ide). Ha én tervezném, akkor a hidraulikát kihagynám a számításból, és alulra egy vízszintesen elhelyezett orsót tennék amit elektromos motor hajt csigahajtáson át. Ez utóbbi megoldás előnye, hogy két ponton is önzáró.
Az is biztos, hogy a szekrényt az akna négy sarkában meg kell majd stabilan vezetni, és ahogy mondtad alul 30-40 cm-et elvesz majd az emelőszerkezet (ezt a magasságot viszont a megvezetésnél fel lehet használni, hogy akkor is stabilan a helyén maradjon, amikor teljesen ki van emelve).
Számomra az a kérdés hogy a 3.5mm lapvastagság az rámegy a PTS10-re? Illetve nem is az a kérdés hogy rámegy-e, hanem hogy arra a gyűrűre, annaka vállára eléggé felül? Volt PTS10-em, de nem tudom mekkora az a váll. Ha mondjuk 2mm, akkor az a másfél mm lelógás nem lesz-e sok neki ... (?)
Amúgy nem hinném hogy a 6mm fogszélesség annyira sok lenne. Nyilván óvatosabban kell neki tolni, az is előfordulhat hogy mondjuk 40mm mély nútot 2 lépésben marsz majd ki.
Hogy teljesen őszinte legyek: nem látom sok értelmét egy 6mm széles nútmarónak .. az én eddigi munkáimat tekintve. De te jobban tudod miket szeretsz vagy szoktál csinálni.
(valami ilyesmit használunk melóhelyen, nagyon jó. Manuális, tehát valami módon meg kell oldani azt, hogy egy motor pumpálja benne az olajat helyetted)
Ez egy kissé drága lenne talán, viszont kapásból elektromos:
Ezen a szűk helyen és ilyen méretben (másfél méter emelés!) a mozgatást két értelmes módon tudod megvalósítani. Az egyik, hogy felülről húzod/engeded drótkötéllel az egészet.
A másik, hogy alulról egy ollós emelővel. Ezt motorosan kell majd mozgatnod mert másképp nem nagyon férsz hozzá.
Kevésbé értelmes megoldások még, hogy a négy sarkába állítasz 4 oszlopot a plafonig, és azokra fogaslécet vagy orsót szerelve a mozgatást fogaskerék, vagy örsóanya használatával oldod meg (utóbbi előnye, hogy önzáró, szóval az amit emelsz nem tud leesni).
PTS-10 fűrészem van, vajon elbír-e egy 6 mm-es lapot? Gondoltam 180 mm átmérőjűt vennék, ez kb 40 mm mélyen marna, de talán jobbak a nyomatékviszonyok. Érdemes vele foglalkozni?
Egy olyan problémával állok szemben, amihez elsősorban ötleteket várnék, hogy ki és hogyan oldaná meg?
Adva van egy nagyméretű (30 nm-es) konyha-étkező, amit eredetileg - az előző tulaj agymenéséből kiindulva - szerelőműhelynek akartak megvalósítani, ezért van benne egy 1 méter x 2 méter x 1,3 méter mély "szerelőakna".
Mivel én konyhaként használom a helyiséget, ezért nekem spájzként, vagy tárolóként lenne hasznosítható.
A kezdeti ötleteimet elvetettem, hogy majd csinálok bele lépcsőt és polcokat meg valami kultúrált tetőt rá.
Ami jobban érdekel, hogy egy padlóból felemelkedő tárolót készítsek, aminek a lenti része maga a tároló és felül pedig egy konyhasziget lehetne.
Milyen egyszerűbb (esetleg mechanikus) vagy bonyolultabb (elektronikus, hidraulikus) megoldások jöhetnének szóba?
Csak a nagyságrendek miatt - gondolom - a tároló bútor, vagy annak a vázszerkezete kb. 50-100 kg lehet, a tárolóban kb 500 kg-ot lehet betenni, illetve mozgatni. Mivel a konyhasziget efölött van, így annak a súlya is hozzá fog adódni az emelendő súlyokhoz (egy 3T emelő elbírná?)...
...vagy maradjak az eredeti elképzelésnél és használjam, mint egy aknát?
Itt nézd meg. Mondjuk itt sem olcsó (konkrétan kib...ott drága típusok is vannak), de 100 mm-es 3-4000 Ft/méter áron is kapható, és kisebb mennyiséget is lehet venni belőle -- nekem legalábbis már hoztak. Azt hiszem, a regisztrációhoz adószám kell.
Próbáld felmérni, mire is akarod majd használni. Nekem a Festoolhoz egy 140-es és egy 80-as van. Talán csak egyszer raktam össze őket, és a 80-ast majdnem annyit használom, mint a nagyobbat. Persze nekem kicsi a műhelyem, ha lehet, a kicsivel forgolódok, sokkal könnyebb odarakni a vágáshoz, és nyilván rövidebbeket is vágok.
Ha neked viszont egészen más az igényed és a helyed, akkor ahhoz vedd meg a megfelelőt.
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Vásárolni akarok egy Makita SP6000J merülő fűrészt,de dilemmázom hogy melyik vezető sin lenne a praktikusabb,az 1500mm-es vagy az 1900mm-es .Árban minimális a különbség,előre is köszönöm a válaszokat!
- a szalag feszítés ereje (azért azt a méretet meg lehet húzni)
- a szalag vágási sebessége
- a fa előtolási sebessége (ez is állítható)
Ha meg van feszítve a szalag (nem kell, hogy domború legyen a kerék) és elég gyorsan vág, akkor megfelelően ellenáll a fa előtolási sebességéből adódó oldalirányú erőhatásnak és nem esik le.
Nem, tudom, nem szoktam megjegyezni a video címét amikor csak egymás után nézegetem a feldobott linkeket. Olyanokra szoktam rákattintani, hogy biggest woodworking machines, vagy incredible woodworking machines, stb.
Nem azt mondom, hogy minden megnézett gép ide-oda vág, viszont az biztos, hogy nem ez volt az első alkalom hogy találkoztam vele. Sőt, ennél sokszor nagyobb fákat is láttam már, hogy szeletelnek oda-vissza - sokkal nagyobb gépeken.
Fél órát keresgéltem videó után, és nem leltem sehol. Kikockáztam a fb. videót, hogy a cégnevet elolvassam, majd a cég honlapján végignéztem az összes videót, de nem volt egy olyan sem, ami így, oda vissza vágna!
Tök ugyanez a gép, látszólag minden stimmel, de csak egymenetű a vágás az összes videón,amit találtam. Hol láttál te annyi videót erről?
A cég nevével kerestem a neten videót, mire ezt az egyet megtaláltam.
Egy csomót beszélgettünk a laptámasztó görgőről, meg hogy merre megyen a szalag a keréken, errefel ezen a gépen nem is támasztja semmi a lapot, és nem megy sehova a kerékről! Hö!
Nálam is ez a helyzet kb. élmaráshoz van egy finom kis Makitám, amiben szinte állandóan legömbölyítő marófej van. Van egy piros M3601-es "közepes" Makitám, amivel az összes többit csináltam eddig. De a 12mm-es kategória azért hiányzik.
Akkor valamilyen vaslemezt kéne szereznem, meg kifurkálnom ahol kell...
Gondolom a 12-15mm-es rétegelt lemez itt nem játszik...
Ha valakinek esetleg kell, a felfogató furatokról méretezett rajzot tudok adni.
Én a lézervágásnál jelölő furatokat vágattam ki, így pontosak lettek a méretek.
Azt viszont fontos tudni, hogy 1/4"-20 UNC colos csavar kell a felfogatáshoz és a hossza függ a felfogató lap vastagságától, tehát az eredetieknél kicsit hosszabb kell.
De ő kombinálta a dolgot textilbakelittel, írt többször is az asztaláról. Mielőtt nekifogsz a sajátodnak, nyálcsorgatás gyanánt nézd meg a megoldásait. Eléggé pro megoldások vannak ott:
Figy, azt nem írtad - csak azt hogy eddigfőleg bútorlapos projektjeid voltak - hogy most is arra kellene? Vagy arra IS meg fára IS?
Mert bútorlaphoz lapot is kell majd venned. Amit gyárilag adnak az ilyen fűrészekhez az szanaszét szaggatja majd neked a laminátumot. Vezetősínnel vagy anélkül ...
Tehát ha "mindenes" megoldást keresel: masszívat, meg öntvénytalpast, meg fára és bútorlapra is jót, vezetősínnel - az nem lesz meg 40 környékéből. Egy JÓ (Freud-Bosch, CMT) bútorlapvágó lap önmagában tizenXezer forint.
Ahogy írta más is, de pl Árvai Zolinak is egy "vasdarabra" van fellógatva a Triton. MOndjuk házilag egy 5-8mm vastag acéllemezbe szerinten nem triviális magadnak pointosan furkálni, de süllyeszeni sem. Ezt érdemes megfontolni, hogy ahol levágatod ott elő is tudnak-e fúrni -> vinned kell a műa talpborítást sablonnak.
De van persze előfúrt változat bőven, Kreg, Incra és társai gyártanak ilyet. Szép pénzért persze, de .. elő vannak fúrva.
Anno én egy ilyen Kentech-es kemény műa. betétre fúrtam fel magam, nem nagy vasziszdasz. Ha vigyázol rá, sztem jól szolgál. Én nem vigyáztam, 1x túlhúztam a rögzítőcsavart -> lenyekkent a sarkából egy pici. Stolaz leejtette neki megrepedt, de másnak - ha jól rémlik pl Lady Fantasynak - pl a mai napig ilyenen lóg a nagy Triton és tudtommal semmi baja. És nem drága. Szóval ha nem akarsz rá sokat költeni akkor jó alternatíva lehet, de mondom, itt neked kell fúrnod, a mélységállítónak is. És süllyesztened a felső lap felől.
Este megnézem, de ha lemez is, hobbi felhasználásnál nem tudom mennyit számít. Persze ha hasonló áron van öntveny, erős motor, jó alkatrészellátás, akkor nyilván válaszd azt. De nem igazán láttam. Elég masszív, akármiből is van.
Ha minden szalag ugyanúgy félre vág és jók a szalagvezetők + a beállításuk, akkor vagy a foghajtogatás nem szimmetrikus, vagy élezés (köszörülés) után a fogakon maradt nagyobb sorja viszi félre a vágást.
Vettem egy 6601-et, bár csak fenyőt vágok vele. Szerintem teljesen jó, végül lapot sem cseréltem, szépen vág, nem szaggat. A Metabo gérvágóhoz képest csendes is. Egyelőre nem bántam meg, de nincs nagy összehasonlítási alapom.
Én láncfűrésszel tudom ugyanezt a mutatványt (oda-vissza vágás). Annyi csak a különbség, hogy nem hosszába, hanem keresztbe és a végeredmény nem lesz ilyen egyenletes. De nálam nem is kereskedelmi céllal történik a fűrészpor készítés :-)
Van aki gyárt kifejezetten ehhez a géphez előfúrt lapot (bár ezen belül akad olyan is, hogy csak a rögzítés helye van kifúrva, a magasságállítóé viszont nincs - háborognak is emiatt az elkényeztetett nyugati hobbisták szorgalmasan :-)) ). Speciel az én asztalomhoz egy sima vaslemez van erre a célra és abba sem volt egy nagy truváj berakni. Még úgy sem, hogy korábban már volt ott egy Skil, és figyelni kellett arra is, hogy az új lyukak ne lógjanak be valamelyik régibe. Megaztán: ezt egyszer kell csak figyelmesen megcsinálni, utána már nincs vele tennivaló.
Én megnéztem a videót, high-tech az egész. Valószínűleg, legtöbbünknek elég ha legalább egyik irányba jól vág egy otthoni valamilyen szalagfűrész... :)
A garancia idő hamar eltelik, de tény, hogy addig talán jobb, ha hazai beszerzésű a cucc. De amúgy bármi alkatrész beszerezhető, csavarhúzó meg már csak van otthon....a youtube-on még szétszedős videó is van róla. Legalábbis, mikor az enyém leesett és a magasságállító tekerőjében eltört valami (mert persze pont arra a fogantyúra esett), akkor így működött a helyreállítás. Ha elektronikai gebasz lenne, ahhoz én kevés vagyok, de azt meg egy műszerész tudja kezelni.
Az asztalba építéskor használható tekerős magasságállító viszont elég egyedi fícsör és überkirályság.
Soha ne legyen rá szükség, de ha esetleg mégis kell alkatrész Triton gépekhez, én innen rendeltem már kétszer is. Nem tudom, van-e más közelebbről, nekem bevált ez a cég.
A Tritonnak van még egy előnye a Makitával szemben. Az asztalba építéshez szükséges lift.!! Valamint fejtetőre állítva nem kell küzdeni a rugóerővel sem, mert az bontás nélkül kivehető belőle.
Az Uni-Maxnál, ha nem is flottul, de azért működik a garanciális szervíz. Tapasztalatom volt vele bár már régen, azóta csak fejlődhettek! :-) Az IGM-nél ez nem tudom hogyan működik, de elvileg ott is működnie kell. Ha garanciaidőn túl hibásodik meg, akkor meg egy mindenes kisgépszervizes szerintem megoldja, alkatrészt kell esetleg vadászni a neten. Nem ismerem a Makita nagy maróit, de ezeknek a sárga dögöknek lehet felülről állítani a marási mélységet, automata reteszeléssel bírnak így egykulcsos a szerszámcsere, s ezek nagyon jó feature-ök. Semmi pénzért nem cserélném el. De nem akarlak rábeszélni, mert amúgy nagy Makita fan vagyok, ha anno nem találok rá erre a tritonra, lehet felsőmaróból is makitám lenne. Apropó, még meg sem mutattam a legújabb Makitámat.
Ha már egyforma a körfűrészünk, legyen egyforma az asztalba levő marógépünk is! :-) Hogy mi van ráírva, Triton vagy CMT az már mindegy, eszméletlenül jó gép, csak ajánlani tudom én is! A géphez egyébként lehet kapni 12-es és 12,7-es patront is, veszel egyet és innentől mindegy milyen szárú marót nézegetsz hozzá.
azt gondolom nagyon fontos az is , hogy az alsó kerék dőlése is jól legyen beállítva. Ez kell ahhoz, hogy be lehessen állítani azt a helyzetet, hogy a fogak ne tudjanak vissza hajtogatódni, vagyis kiegyenesedni.
Azt látom, hogy a CMT 7E egy nagyon jó gép, de az tart vissza, hogy mit csinálok vele, ha elromlik.
(Persze nem romlik el, de ha mégis...)
A 2300W-os Makita ilyen szempontból jobb választás. Másrészt ezervalahányszáz wattos 12mm-es befogású Makita gondolom ugyanolyan jó ide, mintha 2000W felett lenne? Van egy kisebb plattoló maróm (8mm-es befogású) amit a piros Makita M3601 900W-os felsőmarómmal vidáman használok, pedig az is elég masszív darab...
Sziasztok! Egy ismerősöm most keltett életre egy öreg szalagfűrészt. Gyártatott hozzá szalagokat és most az a gondja, hogy hossz vágáskor elmegy a szalag jobbra. Milyen hibára tippelnétek?
Ahogy Stolaz és IsKol is írta, az CMT7E akar lenni, és 2.4kW a teljesítménye, és gyakroilatilag a Triton TRA001 maróval "egyenértékű".
Ettől kell (egyáltalán van??) izmosabb Makita? Én ezt a fajtát ismerem mint "nagy" Makita marót de ez is "csak" 2.3kW, szóval izmosabbnak nem izmosabb.
Makita mellett egyedül az itthon intézhető gari miatt tenném le a voksom. Nekem TRA001 van, semmi bajom vele, Viszont unimaxos és ha gariztatani kellene, az állítólag nem olyan egyszerű (küldd el a cseheknek .. sztem ezért futár nem fog szaladgálni)
Plattoló marófej: itthon nyilván a 12mm-es az eltertjedt, akármilyen colos marót nem könnyű itthon beszerezni. Külföldiában meg attól függ, melyik országot nézed. Szóval erre nemigen lehet egyszerű é segyértelmű választ adni.
Nekem ez a szett volt meg, 12mm-es szárral. De kihasználatlanság miatt eladtam fórumtársnak (szakmája az asztalosság). Ő elismerően nyilatkozott róla.
Gondolkodom egy nagyobb teljesítményű maróasztalba alulról beépíthető marógépben. Alapvetően mindenféle célra, de pld. tudjon fogadni nagyobb plattoló marófejeket is. Ezekből van 12mm meg 12.7mm-es (átmérő 80-90mm). Melyik az elterjedtebb szerintetek? A CM7E felsőmaró jó választás lehet? Vagy legyen egy izmosabb Makita?
Nekem most pont jól jött a merülőfűrész. 2,5 méteres, 50 x 250-ös pallót csíkoztam fel. Ez az asztali körfűrészen a műhely méretéből adódóan gyakorlatilag megoldhatatlan lett volna (még ha valahogy el is férek a pont 5 m hosszú műhelyben, hogyan irányítom azt a dög nagy fadarabot pontosan? Nem mondom, hogy megoldhatatlan, biztosan meg lehet csinálni, de a merülővel lényegesen egyszerűbb művelet volt.) Amúgy ez egy Scheppach PL 55. Nem állítom, hogy a világ legjobban kitalált szerszáma (pl. szerintem túl erős a rugója, ami ellenében le kell nyomni), de használható, és teljesen pontosan lehet vele dolgozni. Pedig 3 darabból összeállított sínt használtam (1400 + 700 + 700 mm).
Közben reggel megtaláltam, és ez is az a BORMA, de Milesi-ként is ezt hozza a gugli.
Ez a magyar címkéje:
Én egy sufni ajtó belső oldalánál használtam. Volt némi hézag a fríz anyag belsejében, amit el kellett tüntetni. Ezt beltérnek nevezni határeset (a belső oldalra forgattam a hibás felületet), de úgy voltam vele, hogy ott az esztétikum másodlagos, ha jó, akkor örülök, ha nem, akkor meg legalább tudni fogom, hogy máshol inkább ne használjam.
Viszont még csak kb. egy hónapja lett kész, úgyhogy nem tudom, hogy hosszabb távon hogyan teljesít, de a pác fedi, az biztos.
Ha már meg lett említve, ilyen lett az ajtó. A másik cseréje még folyamatban van.
Én azért válaszottam a KS55-öt, mert akkoriban az volt a legjobb árú kőrfűrész + vezetősín. Minden más hasonló kombináció drágább volt. Azóta sok-sok táblásított anyagot vágtam fel vele. Jól ragadnak a gumitalpai, de ha lerögzíted, akkor a vágásra szinte oda se kell figyelni, mert biztos, hogy jó lesz. A kezdőpontot kell jól eltalálni, ráérezni, hogy hol kezdődik a vágás pontosan. A merülő hamarabb eltömődhet, itt van helye a forgács kidobásának :)
A lényeg, hogy gondold ki, hogyan lesz elhelyezve a csatorna. A bitumenről a cseppentőlemezre, a cseppentőlemezről meg a csatornába kellene folyni az esővíznek. Az, hogy a cseppentőlemez visszahajtott éle 1 vagy 5 cm-t lóg túl az OSB-n, mindegy.
Szintén ezt nyűvöm már pár éve. Itt ódákat zengenek a többiek a merülőfűrészekről, de még soha nem próbáltam! :-) Meg vagyok elégedve a kis KS55-el, és még nem éreztem akkora szükségét egy merülőnek. Vagy csak az a bizonyos bogár nem járt még erre? :-)
Ha jól van beállítva a gép, akkor nem szabadna leszaladnia róla. Sok otthoni barkács szalagfűrészen csak sima parafabandázs van, semmi domborúság, (pl a fateré is ilyen) de nem fut le róla a szalag.
Szia! Köszönöm! Pontosan erre a kilapítás-jelenségre gondoltam, csak nem írtam végül oda. Én a magam részéről feltételeztem, hogy a gyárilag kapható bandázs keresztmetszete szabályos téglalap, a felülete nem hordós. Nem sokat láttam még újszerű állapotban élőben, így vonatkoztatási alapom sem volt ehhez. :D
Ha a bandázs felülete is "sík", akkor igen. Ha domború, akkor a domború ív közepén érjen túl. Igen, valójában az a cél, hogy a bandázs ne lapítsa ki a kihajtogatott fogakat.
Nekem így mondták itt, de lehet van szebb magyarázat is.
Sziasztok! Jól gondolom, hogy egy egyenes palástúra esztergált szalagfűrészkeréken úgy kell futnia a lapnak, hogy a fogak túlérjenek a kerék szélén, és a levegőben fussanak? Köszi a tippeket!
Segítségeteket szeretném kérni. Kerti pavilont (fillagóriát) készítek, sátortetőst. 18 mm vastag OSB -vel fedtem. Erre pedig bitumenes zsindelyt fogok rakni, alátétfólia is lesz alatta. Az ereszre csepegtető szegélyt (aluminium) akarok rakni, de nem tudom hogy mennyire kell kilógatni az OSB lapon túl.
Meg tudná valaki mondani hogy hány cm-t kell túllógatni?
Régen, mielőtt a mostani dobozformájúak lettek a felsőmarók, gyakorlatilag csak a motor volt egy burkolatban és kivehetőek voltak a talpból. Az én állványom pl. leánykorában egy Ferm géphez tartozott.
Ezzel a megoldással ketté vált a kategória és marómotor néven árulják talp nélkül a peremes gépeket.
Légyszi írjatok már egy olyan típust, aminek 43mm a nyaka. Valahogy nem tudom elképzelni, pedig most keresgéltem is. Ilyen pici marógép? Vagy valamit nem értek. :-(
"Egy ilyen talpba be lehet tenni egy fúrógépet..."
Amikor ezt az ötletet itt feldobtam évekkel ezelőtt, le lettem oltva, hogy úgy sem lesz jó. Megcsináltam, jó lett, bár én a szárakat hosszabbra cseréltem.
Megfelelő felületkezeléssel és egy kefés porszívófejjel szerintem simán megoldható. Nyilván macerásabb, mint pl. porronggyal bútorlapot törölni, de azért nem vállalhatatlan. Speciel én függőleges elhelyezésben gondolkodom, ott pedig eleve kevésbé ül bele a por.
Hobbiasztalos pályafutásom kezdetén volt egymás után 3 db kézi körfűrészem. Kezdődött egy lemeztalpas teszkóssal, volt Lidli Parkside (nem merülő) meg volt egy OBI-s LUX. Utóbbi kettő öntvénytalpas volt. A Parkside-ot 2 hét után visszavittem, annyira kotyogott a perselyben a géptest, hogy nem lehetett kulturáltan használni. Az OBI-ssal elégedett voltam. Volt benne erő és lehetett vele pontosan is vágni. Sajnos aztán egyszercsak leégett, cserélték, a második meg ledarálta a kihajtáson a fogakat. Addigra lejárt a garancia, ment a süllyesztőbe...
Az hozzá tartozik, hogy akkoriban bútorlappal nagyon keveset dolgoztam, inkább kezdetleges műhely/garázspolcokat stb. készítettem. A fűrészek legnagyobb részt viszont ácsmunkákban vettek részt. És a lényeg ez, a "sima" körfűrész a hagyományos ácsmunkák során előforduló vágásokra alkalmasabb, mint a merülő.
Az utóbbi 1-2 évben az ácsmunkák kezdenek elfogyni, és elég sok táblás anyagból készült bútort készítettem. Nagyjából akkor, amikor a LUX végleg tönkrement, vettem egy kézi körfűrészt (Bosch GKS 55+ GCE) és egy merülőfűrészt is (Bosch GKT 55 GCE). Azóta egy-két alkalomtól eltekintve mindig a merülőért nyúlok. Ha munkadarab megfelelően meg/alá van támasztva és a vezetősín stabilan ráfektethető, nem is kérdés a választás.
Ahogy más is írta, el kell dönteni, mire kell. Lentebb írod, hogy főleg "bútorlapos melók" vannak, illetve táblás anyagot vágnál vele, ami nem fér az asztali fűrészre. Látom, hogy egy kicsit elment a beszélgetés a hagyományos kézi körfűrészek irányába, pedig a táblás anyagokkal végzendő feladatokra kifejezetten a merülőfűrész az indikált!
Jól (és sokáig) használható merülőfűrészt viszont nem fogsz 40 ezerért kapni. Ahogy lentebb valaki már írta, én is óva intenélek a Parkside és hasonló kategóriás merülőktől.
Bár a kereteden bőven túllép, de azért ajánlanám a fentebb említett Bosch merülőt, amit éppen néhány napja hirdettem meg.
Milesinek van saját tapasza folyékony fa néven, több színben. Tubusos cucc, korrektül kenhető, de ha vastagon kell használni, akkor több rétegben kell felvinni, kivárva a száradást.
Én eddig borovi fenyőhöz használtam (erdei fenyő színűt, sötét -bár pont nem Milesi- lazúrral), az jó lett.
Mint írtam más gépeim vannak a Makitól (akkus fúró, ütvecsavarozó, akkus kekszmaró, stb) Ezekre írtam, hogy elégedett vagyok. Fűrészgépem az nincs tőlük, csak az üzletben néztem meg, és meglepődtem az "innováción" Úgy emlékeztem, hogy régebben a Makiták is öntvénytalpasok voltak.
Sajnos az első kettőt mindjárt ki is ejtheted, mert lemeztalpasak. Talán alulemez (?) Nem volt nálam mágnes mikor nézegettem a Gépdeponál :-) A gépekről készült fényképeken is látszik. Kár, hogy a Maki kezd elgagyisodni, mondom ezt úgy, hogy több gépükkel is rendelkezem, amelyekkel meg vagyok elégedve.
Az éjjel ....mikor is máskor..... nézegettem a kézi körfürészeket az árukeresőn és az alábbiak jöhetnek szóba: fontos volt, hogy ne lemezből legyen a talpuk
Makita HS6601 31600 ft 1050 w tárcsa 165 mm
Makita HS7601 39900 1200 190
Bosch PKS55 29900 1200 160
DEWALT DWE560K 37051 1350 184 -csak 16 mm a tengelye ?!
EXTOL 8893003 2539 1200 185 ezt legalább 36 foggal adják kicsit nagyobb a fordulat mint a többinél ha számit és súlyosabb kicsit.
Fontos a pontos derékszögre állíthatóság !!
Ezekkel vannak tapasztalataitok ? Nem iparos vagyok de a családot ellátom bútorokkal eddig főleg bútorlapos melók voltak .
A másik ami eszembe jutott, hogy vannak felsőmarók, amiknek 43mm a nyaka és kivehető a talpából. Egy ilyen talpba be lehet tenni egy fúrógépet. Hosszú lesz a tokmány, de el lehet vágni a forstnert, meg lehet tenni magasítást a talp alá.
El kell dönteni, hogy mik a szempontok először. A merülés előnye, a nagyobb biztonság mellett, a rövidebb vágási út lehetősége, mert nem kell nekifutni messzebbről, no meg a bárhol kezdés. A vezetősín előnye az egyenes vágás, a gumi szegélyé, meg a szakításmentes vágás. Sajnos hiába csábító egy ilyen gép, gyakorlatban nem sokat ér. Száz néven forgalmazzák ezeket, hasonló áron. A legbagyobb baj, hogy a 70 centis sín semmire nem elég, csak a könnyebb szálltás miatt találták ki Kinából. A toldással meg pontanlanok, az összeeresztésnél még akadhat is a gép. Azonnal kéne rá venni egy normális lapot, ami máris 40 fölé emeli az árat. Mivel életemben sok szart összevásároltam már, így én nem támogatom, a közértes gépeket, csak az eldobható árkategóriában, max. 10 ezerig. Ha a merülés nem szempont, akkor keress egy normális körfűrészt vezetősínnel, Pl. a Metabonak is van egyolcsóbb vezetősínes körfűrésze, amit akcióban olyan 50 körül szoktak adni, vagy vegyél egy alap de jó minőségű körfűrészt, aztán csinálj hozzá egy sínt, a neten van ötlet bőven, így akár az említett 30-ból is leget egy, az áhított közértesnél lényegesen jobb géped.
A merülőnek előnye lehet a kipattogzásgátlás is, ha számít a vágott él minősége. Viszont a Parkside merülő 2x70 cm-es sínjével nagyon nem voltam megelégedve. Kellett vegyek hozzá egy Scheppach sínt és így máris az említett 40 fölé kúszik az ára. Ráadásul ez a sín is csak egy fokkal jobb, ebben is van még mindig kb 1 mm görbület 1400 mm-en :(
Régóta gondolkodom a parkside merülő fűrészen ami durván 30 ezer forint. A hobbi műhelyem építem-szerszámozom tovább tehát nem ebből élek. Mire is kellene nekem? Inkább akkora lapok szabására amit nem tudok megoldani az asztali körfűrészemen a nagyobb méretek miatt. A " merülő " képességre talán nem is lesz szükségem . Arra gondoltam hogy azért a 30 ezerért inkább egy normális kézi körfűrészt vennék amit tényleg be lehet állítani, hogy 90 fokba vágjon. Láttam interneten, hogy saját ügyességgel készítenek hozzá vezetőt is az egyenesség biztosításához.
Mit gondoltok erről illetve van-e ajánlás az ennek megfelelő gépre.
Újdonság volt nekem ez a fekete MDF. Látványosnak látványos, de néhány hét alatt ez olyan tisztíthatatlanul poros lesz (és szürke a fekete helyett), hogy én senkinek nem javasolnám... Legfeljebb rövidtávú dekorációhoz.
Csak arra akartam rávilágítani, hogy motor-os kolléga nem a legjobb példát linkelte be, megkímélendő szaky27 topiktárs pénztárcáját. Ha igaz alig többért van tényleg vídiás fúró is, pesze vidia és vidia között is hatalmas külömbségek lehetnek. Amire hivatkoztam lapkás forstnert,az etele úton vettem egy bútorszerelvény boltban vagy tizenöt éve. Néhány tucat pánthely fúrása után lehetett köszörülni, mert kiment az éle. Közönséges korund kő vitte mint a vajat.
Mióta először olvastam a fekete MDF-ről, nagyon izgatta a fantáziámat, hogy miket lehetne kihozni belőle. Most sikerült szereznem egy kis darabot, gyorsan neki is estem, had lássuk, mit mutat a gyakorlat. Szerintem nagyon jó kis anyag, kreatív feladatokra. Egy baja van csak, az ára...
Szerintem gyorsacél. (Vagy még az sem, sajnos már nem tudok hozzáférni színképelemző ketyeréhez a pontos összetétel meghatározásához) Van egy csomó ilyen gagyilapkás maróm és forstnerem is simán lehet köszörülni "őket"
Egy szót sem találtam arról, hogy vidiásak lennének. Amire én utaltam annak az adatlapján is szerepel,hogy "carbide" a linkeltnél nem találtam ilyesmit.
Hát marógépen nem forstner lenne fenn :D Vannak jó kis maró fejeim kínából :D
Ezt az állványt néztem anno is csak akkor lebeszéltek róla hogy gyengusz, de majd körbe nézek újból :) Őszintén lövésem nincs hogy mi lesz ha kész lesz, annyit tudok, hogy a megrendelő ebbe még d32 es pvc csövet ragaszt és vmi alkatrész tartó lesz :)
Nem szaroznak mert olyan betűrt rajz van hozzá hogy azt tényleg marógépen kéne kimarni, amit meg is tennék ha beférne a kisgépem alá :)
Nekem 125 mm fér csak be a fúró alá, sztem Szaky is hasonló problémaval küzd. És bonyolítja az életét mindenféle maróval, meg sablonnal meg tisztítómaróval meg ... nem teljesen értem a feladat miért igényelne ilyeneket. Persze azt sem írta milyen tálca az a tálca, de én simán pálinkakínálóra tippelek.
Te mindig szereted a projektjeidet túlbonyolítani, azt már megfigyeltem :)
Marógép, min 8000-es fordulattal és forstnerrel? :O Ne már ...
Csak van egy rendes fúrógéped nem? És akkor veszel egy ilyesmi mobil fúróállványt, (nem is kell a drágább Wolfcraft, jó a "noname" is) aminek van mélységütközője. És jó lesz máskorra is. És a tálcába oda fúrsz vele ahova akarod.
Mi lesz azokban a likakban? Felespohár? Annak nem kell annyira precíz derékszög furat sem, nem?
Feljelölöd a középpontokat, 3 mm fúróval, A egy csapos körtárcsa bele, erre illeszted a maró sablont. Ha van lézered, gyorsan pontosan kivágható, a tárcsa és a sablon is.
Erre is gondoltam már, csak ehhez kicsit nekem bonyolultabb csinálni sablont, mert 12mm is rétegeltbe kell 10mm mély furatokat csinálni egy 355x550mm es tálcán. Forstnerhez könnyebb mert lézerrel vágok egy 6mm is lapot, szépen ráillasztem és átjelölöm és mehet a móka :)
Másik ötlet egy nagyobb marógép, esetleg van vmi bevált hely ahol körül lehetne nézni ilyen téren? :)
Mélyen legbelül sejtettem, hogy nem elsz egyszerű :) Amúgy mi az optimális fordulat szám neki, ha szabad kérdezni? Oszlopos fúró is pár 100 furat után "feledzette" az élét.... pedig milwaukee fej a doboza szerint :)
Egy újabb kérdésmerült fel bennem, létezik 10es patron makita élmaróhoz v. parkside felsőmaróhoz? Neten nem igen találtam :( Van egy D32-es fenékfúróm/forstner fúró és a szára d10es, sajna nincs esztergám hogy letudjam venni d8ra. AZ alap gonom az, hogy olyan fatálcákat kell készítenem, amiken oszlopos fúróval nem érek el minden furatot és ezért gondoltam hogy vhogyan bele lehetne aplikálni a felsőmaróba.
Milyen megoldás lehet erre v. veszélyes lenne és inkább oldjam meg máshogyan?
Szerintem két dolgot kellene tisztáznod ahhoz, hogy segíteni tudjunk: 1. milyen szerszámok állnak rendelkezésedre 2. hogyan tudod azt használni
Utóbbit azért írtam, mert én például úgy gondolom, hogy az említett (kézi) gyalugéppel csak akkor fogsz jó eredményt elérni, ha az egy jó gép Te pedig nagyon ügyes vagy. Nekem erőteljes kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy egy ilyen géppel bútorminőségben tudsz szőrös deszkákat egyenesre, síkra gyalulni vele. Tudom, hogy te a rendelkezésre álló anyagból szeretnél dolgozni, de általában a kezdők akkor érnek el eredményt ha megfelelő minőségű alapanyagból dolgoznak, tehát táblából, gyalult darabokból. Szőrös deszkával kezdeni a legnagyobb kihívás.
Semennyit. Sose lesz jó. Illetve az ami már használható annak olyan az ára, hogy abból vehetsz egy asztali fúrót ami viszont egy nagyságrenddel jobban használható. Inkább abban az irányban nézelődj.
Épp most rendeltem autóhoz dolgokat az autodoc.hu ról. (német cég)
Kis hezitálás után beikszeltem a 900 forintos opciót, ami alapján gond esetén a visszaküldés nem az én gondom....
Jött egy használhatatlan minőségű, ráadásként sérült műanyag kasztni elem , amit be is panaszoltam. 4 nap alatt még nem született reakció, kíváncsi leszek mi fog történni. Amúgy 5000 forintos dolog, annyira nem para, de tesztnek jó lesz.
Az első kép semmiképpen sem könyvespolc benyomást kelt. Sokkal inkább egy spejzbe való befőttes üveg tároló. Ez nem bántás, ne érts félre, de tuti, hogy soha sem fogtok elégedetten nézni erre a polcra. Ne ilyen legyen.
A 30 cm polcméret valóban elnagyolt. Nézegettem most a könyvek méretét és valóban felesleges. Van pár nagyobb könyv, de azok is 21-22 cm. Ha meg esetleg kilóg picit mondjuk az alsó sorban pár darab az nem annyira gáz.
Én igazából a stabilitás miatt gondoltam a 30 cm-re, hogy miután azért elég magas, ne legyen az a "fel akar borulni" érzés. Bár mondjuk ha nagyon biztosra akar menni az ember akkor fent a 2 szélén oda lehet csavarozni a falhoz és akkor tuti nem borul.
Vagy jó 20 éve az egyik cimborámnak volt 1 érdekes könyvespolca. Nagyon halványan emlékszem rá, (talán az se volt 1 méter széles) de 2 oldalra kicsúsztatható volt, ha jól emlékszem sinen mozgott. Eszméletlen sok könyvet elnyelt.
Persze, a polcok közti távolságot én se akarnám nagyra hagyni mert a légüres tér felesleges.
Hát elvileg a polcok colos fenyő deszkából lennének, ami gyalulás/csiszolás után (már amennyiben sikerül a kis vacak elektromos gyaluval megoldani) kérdés milyen vastagok lesznek.
Lehet, hogy jobb 2x50 cm hosszúságban gondolkodni?!
Skicc még csak a fejemben van, de természetesen a legegyszerűbb "létrás" megoldásra gondoltam. A legjobb persze valami tényleg pofás darab lenne, de ahhoz már komolyabb felszerelés kellene és persze tudás is.
Ilyesmire gondoltam..... de lehet valami hátlapja lenne azért. Hogy ne legyen annyira "billegős" és ne csak a polcok tartsák össze, én azért legalább 2 helyen, fent és lent a polcok között hosszában 1 deszkát beraknék merevítésnek. Könyvektől úgyse igen fog látszani.
Persze az überfasza az lenne ha valami ilyesmit tudnék csinálni.... ezek a rusztikus dolgok nekem nagyon tetszenek. Ezt még megfejelni a polcok alján azzal a szakállal amit mondasz..... Az nézne csak igazán jól.
Úgy általában a könyvespolcos dolgokat nem érdemes 70-80cm-nél szélesebbre tervezni, mert a polcok, ha pakolsz is rá könyveket, meghasasodnak, az pedig nem szép. De ez elsősorban a 18-20mm vastag bútorlapra, rétegelt lemezekre, tömörfára érvényes.
Az "összedobni" meg az "állványszerű" kicsit kételyeket ébreszt bennem :) Az lenne jó, ha keresgélnél a neten, hogy na, valami ilyesmit szeretnél! Mert ha azt mondod, hogy a tárolóhelyiségbe szeretnél összeütni valamit, akkor talán értem, de a könyvesszekrény általában igényesebben, felület-kezelve készül. Itt azért lesz mit gyalulnod, csiszolnod. Ez csak annak "összedobás" akinek vannak megfelelő szerszámai ehhez.
A 30cm valóban mélynek számít, az már hanglemez méret. De ha sok nagy művészeti albumod van, akkor a 26-28cm kellhet. De az meg tutira nagyon nehéz, azt jól kell méretezni.
Szerintem nyugodtan lehet egy méter, vagy afölötti szélességű a polc, csak az a fontos, hogy a polcok végébe tegyél merőleges merevítést. Gyorsan összedobtam egy ábrát, mire is gondoltam, remélem, egyértelmű belőle. Előbb a polclapokat és a merevítőket szereld össze, ha van kedved (és megfelelő munkaasztalod), akkor össze is tiplizheted, de az is jó, ha összeragasztod, előfúrod és néhány csavarral rögzíted. Igazándiból a ragasztó önmagában is elég kellene legyen, de akkor szorítózni kell, a csavar ezt pótolja, illetve helyben is tartja a darabokat.
Az oldallapokat/lábakat és a polcokat hasonlóan rakhatod össze. Ha tudsz precízen tiplizni, az garantálja a pontosságot és nem fog látszani a polc oldaláról. Ha nem megy, akkor pontos bejelölés kell és pontos illesztés a ragasztáshoz, amit utána szintén előfúrhatsz és csavarozhatsz, vagy esetleg nagyobb átmérővel fúrsz és akkor beverhetsz tiplit is. (Alternatívaként belülről ragaszthatsz/csavarozhatsz tartósíneket a polc lábaira/oldalaira, úgy, hogy a sín annyival rövidebb, hogy a hátsó merevítő odaférjen, majd a polcokat ezekre a sínekre lecsavarozhatod, de szerintem ez szerkezetileg kissé kevésbé stabil megoldás.)
Nem kötözködni akarok, de azt mindenképp megkérdezném, hogy minek az a 30 centis mélység? Én nagy könyvgyűjtő vagyok, sok könyvespolcom van, méghozzá két féle. Az egyiknek csak 14 cm a mélysége és a polcok magassága is csak huszonegynéhány centi. Ezekben vannak a NAGYOBB könyveim, és még így is 20-25 százalék levegő van a polcokon. A másik fajta mélyebb (24-25 centi) és kicsit magasabbak is a polcok, ezekben két sorban vannak könyvek, a hátsó sor megemelve (nikecell-csíkokkal). Ezeken a polcokon vannak a kisebb könyvek.
A "standard" könyvespolcok 80 százaléka levegő és feleslegesen foglalják a teret. Természetesen az én polcaimra nem férnek fel nagyobb albumok, de olyanokból nincs sok, azoknak van egy külön polcuk.
Ha most egy léc végét szeretném merőlegesre vágni, akkor milyen segédezközzel essek neki? Gondolom kell egy derékszögű valami, amit a hosszanti vezetőnek nyomok, és azzal vezetem a lécet merőlegesen a lapra. Tudnátok ilyenről képet mutatni?
Szeretnék összedobni maradék faanyagból a könyveknek 1 ilyen polcos állványszerűt. A kérdésem az lenne, hogy különösebb szaktudás nélkül, alap felszereléssel milyen kötést alkalmazzak hogy aztán stabil is legyen a végén? Tipli és ragasztás?!
2 méter magas lenne, 1 méter széles, a polcok pedig 30 centi mélyek lennének.
Igyekszem nem ferdíteni.:) A részben igazad van dolgot azért írtam, mert természetes, hogy tudomásul veszem az esetleges visszaküldés árát. De csak akkor, ha az én hibámból kell visszaküldeni. Ha magyar webáruházból rendelek egy marófejet, akkor az elállás jogával is élhetek két hétig, de ha sérült terméket kapok, akkor, tudomásom szerint, nem én fizetem a visszaszállítást. Vagy ha garanciális problémám van egy olyan termékkel aminek nincs nálunk szervízhálózata, akkor is ők fizetik a szállítást. Kínából rendelés esetén erre találták ki a Paypal, Alipay megoldásokat. A közvetítő bankoknál letétben van a pénz a szállítási határidő végéig, amit csak akkor fizetnek ki az eladónak, ha rendben megérkezett a termék. Ha jeleztem, hogy nem érkezett meg, az Ali is azonnal visszautalta a pénzt, nem foglalkozott azzal, hogy az eladó feladta-e már a terméket. Ha meg jogvita van, akkor az esetek többségében a vevő javára döntenek. Amúgy az esetek töbségében a feladó cég inkább ingyen küld egy másikat, mert nem akar egy negatív értékelést az oldalán, azzal többet veszítene.
Ami meg a hazai kínálatot illeti, én is itthon akartam marófejet venni, mert ha kell valami, akkor nem szeretek rá hónapokat várni, de nem találtam sehol, pedig nem bonyolult dolog kellett, csak a kis élmarómba szerettem volna felső csapágyas másoló marót venni, 6mm-es befogóval. 8mm-es van itthon, de kellett 6-os is, olyat meg eggyik hazai boltban se találtam.
Nem azt írtam, hogy a sérült áru kockázatát vállaltad fel. Azt vállaltad fel, tudatosan vagy tudattalanul ( ez a rosszabbik eset), hogy hibás teljesítés esetén a visszaküldés költsége sokszorosa lesz annak mintha közelebbről rendeltél volna. Hogy ezt minek fejében vállaltad fel (alacsonyabb ár, vagy vélt esetleg valós előnyök a termékben) az már csak a várt nyereséget mutatja a kockázat ellenében.
Rövid példa. Nehéz elhinni, hogy csak az Arden gyárt olyan marófejet ami 237,98 fokban van középen megtörve és 5,28 mm belső ívben végződik.*
Ugyanez tuti, hogy kapható CMT vagy Freud márkában is.
Tegyük fel a Freud magyarországon is kapható egy forgalmazótól 29999 forintért és 1500 forintos szállítási díj fejében.
Az Arden meg ugyanezt Kínából elküldi 19999 forintért 275 forint szállítással, mivel ő nagy tételben szállít így neki sokkal olcsóbb.
Freud:
Ha nincs semmi baj akkor 31499 forintért használom a marót.
Ha valami gebasz van akkor visszaküldöm 1500 forintért és kapok helyette egy újat. Az összköltségem így 32999 forint lesz.
Arden
Ha nincs semmi baj akkor 20274 forintért használom a marót. Kétharmadáron az itthon rendelthez képest.
Ha valami gebasz van akkor visszaküldöm 15000 forintért és kapok helyette egy újat. Az összköltségem így 35274 forint lesz. Ez viszont már több mintha itthonról vettem volna.
Fura, ha minden ok akkor senki sem sír, hogy jajjaj megspórolta a maró árának harmadát ahhoz képest mintha itthon vette volna, mi lesz most vele?
:P
*fiktív értékek, csak azt mutatják, hogy nem csak az Arden gyárt marót a világon. Írhattam volna azt is, hogy nem valószínű, hogy tudsz olyan kínai bitet mutatni ami a CMT, Elu, Bosch, vagy a Freud vagy valamelyik itthon is kapható kínálatban ne lenne benne.
Részben igazad van. Nyilván az alacsony ár reményében vállalunk bizonyos kockázatot, de ez olyan kockázat, hogy mondjuk nem olyan tartós a termék, illetve egy árnyalattal eltér a színe a várttól stb.... A sérülés viszont más dolog. Ha a szállító cég összetöri a terméket, kártérítést kéne fizetnie, ami fedezi az új kanyart. Mivel elég sok dolgot rendeltem már külföldről, többször kaptam már sérült csomagot. A Magyar Posta ezeket kifejezetten gusztustalanul kezeli. Volt olyan, hogy egy robotporszívót vettem a németektől, törötten , hiányosan érketett. A doboz át volt ragasztózva, egy cetli mellékelve, hogy a csomag sérülten érkezett az országba, de mivel a súlya a mérés szerint megegyezett a feladáskori értékkel, megerősítették, majd kézbesítették. Innentől vajon kié a felelősség? Más esetben, egy drága keresztvonalas lézert rendeltem kínából, aminek eltört az állványa szállítás közben. Mivel a csomagot nem nézhettem meg, még a vámot is kifizettették velem, csak aztán kaptam meg a törött árut. Kártérítési igényt nyújtottam be, amit két hónap után elutasítottak, mondván, hogy nem én vagyok a megbízójuk, hanem a feladó, így neki kell perelnie,vagy lemondani a jogáról a javamra, szóval egy véget nem érő cirkusz várható. Majd megírtam az esetet a kínai feladónak, aki ingyen küldött a törött alkatrész helyett egy másikat. Szóval nem gondolom, hogy el kell fogadnom a sérült áru kockázatát, mert az eladó épségben feladja, onnantól meg a posták feladata a biztonságos kézbesítés.
Azt kellene megértened végre, hogy amikor te kínából (de tökmindegy honnan, lehet ez új zéland vagy akármi távoli ország) rendeltél akkor önként vállaltad azt, hogy ha vissza kell küldened akkor az drága lesz. Erre senki sem kényszerített téged, ha közelebbről rendelsz akkor olcsóbb a visszaküldés.
Elhiszem, hogy ez a HIVATALOS megoldás, de azt azért szabadjon hozzá tennem, hogy nagyon szar a hivatal, ha ilyenek a megoldásai. Az hogy én miért rendelek Kínából az mellékes, de ez a rendelés nem az olcsóságról szólt, itthon ilyen szerszámot nem árul senki és az ARDEN Kínában is a jobb és drágább cuccok közé tartozik. Nem vagyok biztos abban , hogy jól van értelmezve a jogszabály, ami szerint a vevő kötelessége a visszapostázás akkor is amikor selejt árut kap, szerintem ez csak akkor kéne hogy az ő sara legyen, ha nem tetszik neki a megrendelt termék. Józan paraszti ésszel alig érthető, hogy egy selejtes áru visszaküldésének a postaköltsége a vevőt terhelje, még mindíg azt mondom, hogy értelmezési hiba ezt így gondolni.
"Ez Magyarországon is így van, ha veszel itt egy marót ami fogtörötten érkezik hozzád azt visszaküldöd és kapod helyette az új darabot."
Lehet, hogy ez a "hivatalos" menet, de azért az uni-maxot kivéve, ez nem így szokott történni. Többször kaptam hibás, vagy más árút mint amit rendeltem, de még nem kellett semmit sem visszaküldenem. Telefon és küldték a másikat, ugyanakkor a futár elvitte a rosszat.
Kaptál egy hibás árut amit ők ingyen cserélnek azaz neked semmit sem kell fizetned az új cuccért, viszont a hibás termék az ő tulajdonukat képezi azt neked vissza kell szolgáltatnod. Ez Magyarországon is így van, ha veszel itt egy marót ami fogtörötten érkezik hozzád azt visszaküldöd és kapod helyette az új darabot. Az, hogy te ugyanezt a visszaküldést itthonra vagy Kínába ingyen tudod megtenni vagy nagyon-nagyon sok pénzért az nem az eladó felelőssége.
Ha jól értema kínaiak nem vitatkoztak azon, hogy az áru hibás vagy sem (ezt is megtehették volna), hanem szó nélkül kicserélték volna egy új darabra (annyi különbséggel, hogy nem új darabot kapsz hanem visszakapod az eredeti árát). És itt a hangsúly a kicserélésen van. Azaz te visszaadod a hibás darabot és kapsz egy újat (vagy annak az árát amin vagy megveheted megint vagy vehetsz akármit). Pont ugyanúgy mintha a szomszéd utcából rendeltél volna futárral pizzát.
Te azért rendeltél Kínából mert olcsóbban akartad megvenni, mint ahogy itthon kapod, de ezzel egyben azt is vállaltad, hogy a garanciális ügyintézés neked sokkal többe kerül, mintha itthonról rendelted volna.
A csomagolás nekem is kiemelkedően jó 3x-os védelem, ezért nem gondolok szállítási sérülésre és én is felső kategóriás minőséget tulajdonítottam az olvasmányaim alapján ennek a márkának.
Remélem ezt nem komolyan kérdezed? Ez lett volna a legdrágább megoldás( eredeti rendelés 42 dolcsi vissza posta kb ugyanennyi az már 80 dollár azaz 24 .000 ft. Egy új rendelés megint 42 dollár és így szintén kb 24 ezerben van egy jó és egy rossz maróm és nem cürhödöm a postával.DE ezt a megoldást sem választom mert a visszautalt 6 .000 ft-ot levonva buktam7 ezer forintot és van egy selejtes szerszámom és ha megbírom állni a fogadalmam soha többet nem rendelek semmit Kínából.
Mivel egy nagyon jó minőségű fotóval illusztráltam, hogy selejtes az áru ezért simán küldhettek volna másik hibátlan maró kést, úgy ahogy ezt más esetekben megteszik és nem kérik vissza a selejtes darabot, mert hiszen tudják ők is ,hogy a vissza postázás milyen kurva drága és ebben az esetben ez nem a vételtől való elállás miatt történt volna meg hanem azért mert selejt árut adott az előre elutalt pénzemért.
Ahogy látod igen. Erről a márkáról ódákat zengtek és az ára el is hitette velem, hogy jó a cucc. Ránézésre hibátlan éleket látok és lehet jó is. Valószínű csomagolás előtt leejtették és a kurva rideg és kemény él sarkából lepattant a kicsi darab. Én ebből azt látom, hogy amikor 1-2 dolcsi a veszteségük akkor nagyvonalúak, 41 dollár már nekik is pénz és csak félárban vállalják a garanciát, ócska banda.
nem találtam a letört darabot, igaz nem túl nagy. kb 3mm hosszú és másfél széles és 1-2 tízed vastag lehet. ezen eset óta elkerülöm a kínai rendelést, mert ez nagyon simlis lerendezése volt a reklamácíónak. csak azért írtam meg, hogy lássa a tisztelt plublikum, hogy ilyet is tudnak a kicsi olcsó .....k.
Nekem sem volt semmi problémám eddig a kínai rendelésekkel, igaz sosem rendeltem 10-15 dollárnál drágább cuccot. az utolsó rendelésem két db arden névre hallgató keményfém ( vídia) marókés olyan mint a hosszlyuk fúrók általában csak rövid éllel 30 ill 40mm. 10 és 12 mm átmérővel és fél colos befogással.A nagyobbik éle a saroknál kicsorbulva érkezett, lefotóztam és megreklamáltam amit nem igazán így intéztek, ahogy neked és, ahogy olvastam másoknak is, lovagiasan .felajánlották, hogy ha visszaküldöm ( kb 10-12 ezer forint) akkor vissza utalják a 42 dolláromat, ha nem akkor 6000 ft kárpótlást utalnak. Ezek után meggondolom a kínai rendeléseket.
Mérd meg pontosan a csavar hosszát és nézd meg hogy milyen kialakítású a belső vége Valószínűleg sima egyenes és nem hegyes. Ebben az esetben vagy lecsiszolsz a belső végéből egy keveset, vagy rövidebbet vásárolsz csavarboltban.
egyébként javaslom, hogy vásárolj ilyen imbusz csavarokat, valami jobb minőségűt, mert nekem is cserélnek kellett már párat a kinai marókban. Az imbusz része nem túl erős ezeknek a csavaroknak, vagy nagyon gyenge anyagból gyártják a ferdeszemű barátaink. Szerencsére elég filléres tétel az imbusz csavar.
Én is rendeltem az előttem említett JGZUI store-ból, négy csapágyas marót. Tévedésből rossz méret jött, amit jeleztem, még aznap feladták a jó méretet, a régit meg nem kérték vissza. A kínai kések élével-csapágyával nem volt még bajom, az egyetlen észrevétel, hog a csapágy rögzítő gyűrűből kijjebb áll a csavar, mint a csapágy széle, de ez egy kis kreativitással orvosolható.Ezeket a képeket küldtem a reklamációmba, Kb látod, hogy milyenek.
Nálunk cégnél CNC élhajlító gépeknél használnak ilyet (pedál nyomkodás miatt folyamatos féllábon vannak) ők érzik a jótékony hatását 8 órás műszak végén. :-) De egyéb gépeinknél is ha jól tudom kötelező, ahol álló munkát végeznek.
Már sokat lapozgattam a kínai oldalakról sőt a napokban kaptam meg a baangookról -ha jól írtam- rendelésem. De csapágyasakat nem láttam és ez a bajom most.
Igazad van, a vastag anyag nálam is maximum 38mm-t jelent. Pontos tipust tudsz írni, hogy milyet keressek a 160-as méretben bútorlaphoz? Ha már neked van egy bevált.
Az én merülőfűrészembe is 165-ös lap kellene, de freudból én is csak 160-ast használok. Mivel bútorlaphoz használható lapról van szó, teljesen lényegtelen, és semmi problémát nem okoz az az 5 mm különbség. Nem fogunk 5 cm vastag bútorlapot vágni vele, így a vágási magasságban sem akadály. Egyedül a konyhapult munka felület anyag vágásánál találkozhatunk ilyen vastag anyaggal normál körülmények között.
Rájöttem, hogy hol van az eb elhantolva vastagság ügyben! A linken, amit először küldtél egy 160-as lap van, annak a Bosch szerint is 2.2 a vastagsága, viszont, mivel én alapból a 165-ös méretűt néztem meg, ott már 2.6 a vastagság.
Sok esetben igen, de az Ebay-en nincs értékelés, ahol el lehetne olvasni a vásárlók véleményét a termékről, ott csak az eladót véleményezik. Sokszor azonos cég azonos termékét mindkét helyen meg lehet találni. Természetesen sok helyen-módon lehet kínából rendelni, nekem szerszám ügyben az Aliexpressz tetszik a legjobban.
Szia! Ha nem sürgős, akkor esetleg érdemes Kínából rendelni. Én az Aliexpress-ről szoktam, mert nekem van egy kis maróm is 6-os befogóval, amihez itthon lehetetlen bizonyos késeket beszerezni, az Ali-n meg mindenhez mindent lehet. Árban is sokkal olcsóbbak mint nálunk. Minőségben se rosszabbak, mint az itthoniak, persze mindig olyan helyről vásárolok, ahol sok pozitív vélemény van.
Több helyen hirdetik a 2.2mm vastagságot, de a gyártói oldalon nem annyi van. Mindegy szerintem veszek egyet belőle, egy próbát megér nekem 12 ezerért. Aztán ha beválik akkor még egyet.:)
Én tőlük (ex. botex.ro webshop) rengeteg Massiv marókést vettem (100kHUF felett), egyszer még a tulaj vagy ki is felhívott tőlük, hogy nem akarok-e viszonteladó lenni itt Borsodban :D Magyarul ... elég sokféle késem van ebből a márkából. Nagyrészt 8mm-es szárú kések, de vettem 12-es tisztítómarót és ajtómarószettet is.
Van néhány 160-as lapom is a merülőbe, de nem szeretem őket használni, mert akkor fejben "offsetelnem" kell (hogy mondjam ezt magyarul?) a fűrészen a mélységállító skálát.
Makita RT0700CX2J felsőmarómba vennék-rendelnék marószárakat egy-két ötletet kaphatok hogy honnét lehet jó minőségüt ? bútorlapos feladat is lesz. Köszönöm.
Amúgy tudod hogy a Bosch-t is az olaszok (Freud) gyártják?
Amint írtam az előbb: vannak olyan Bosch-lapok, amik a régi Freud nevű gyárban készülnek, de vannak azért kínaiak is. Nagyon nem mindegy, melyikből veszel.
Valószínűleg megtartják a márkanevet a németek, azért elég jó híre van. Meg az is biztos, hogy a gérvágómba nemrég vásárolt Bosch lapnak a leánykori neve Freud volt. Nagyon hajaz a Freud lapokra, csak más név van ráírva. Szerencsére a minőségre sincs panaszom.
Viszont a Boschnak vannak még gagyibb lapjai is, érdemes jól megnézni, meg talán az ára is elárul valamit.
A bútorlapot én se szeretem, de részben abból élek, ezért állandóan keresem a precízebb megmunkálásához való cuccokat. Ennél a cégnél se látok 165-ös lapot. Majd átgondolom, hogy számít-e az a fél centi nekem, ha igen, akkor marad a jobb fajta Bosch, ha nem akkor veszek egy ilyet. Köszönöm a segítséget!
Arra viszont figyelni kell ha ilyen minőségi fűrészlapot veszel, hogy ezeket a lapokat ne használd semmilyen fához. Ezek élkialakítása bútorlap vágásra vannak kiképezve.
A normál Bosh, meg társai fűrészlapokat általában egy, maximum két alkalommal lehet éleztetni, a freud lapokat 4-5 alkalommal. Én még nem éleztettem, ezeket egy lapszabász gépen dolgozó emberke mondta el nekem. Én a szerker-nél vettem a freud lapokat, ők a hazai képviselete a freud cégnek. Élezést is velük kell csináltatni. A faluvégi kis élező műhelyek is meg tudják élezni valószínűleg, de ott nincs rá garancia, hogy az jó is lesz.
Az szerintem mindent elmond, hogy ezeket a freud lapokat használja a legtöbb lapszabász gépben. Azokkal ipari mennyiségben vágnak.
Én eddig csak kb 22 tábla bútorlapot vágtam fel még csak velük, ez meg sem kottyant nekik. A saját konyhám építése is közte van. A kisebbik lapot a merülőfűrészben használtam, a nagyot az asztali fűrészben. Még mindig utálom a bútorlapot, de sok helyen ez a praktikus, pld konyhában akol bármikor kifolyhat valami a bútorra.
Maki es bosch lapokat probaltam a freud elott (najo, semmi extra, csak amik a gepekkel jottek, azok ugye nem a csucskategoriat kepviselik). Mindenesetre eg es fold, elkepesztoen jok a freud lapok.
Szia! Ilyennel még nem találkoztam, így most megnéztem. Árban jónak tűnik, de nem láttam 165-ös méretben, csak 160, meg 170 volt. Persze fél centivel kisebb lappal még elmegy a gép. A tapasztalataid szerint ezek tovább maradnak élesek, mint a többi? Vagy inkább úgy kérdezem, hogy mitől "profibb" ez, mint az előbb említett Bosch lap?
Azt még nem tudom, hogy fogom kigazdálkodni a tárhelyet és a szolgáltatást + domaint.
Keresd fel pihét az Elektrotanya.com-ról (a tanya e-mailja hozzá érkezik be), az oldalra kihelyezett reklámokból már fenn tudja tartani az oldalt, és nincs zavaróan sok reklám. Hogy ehhez mennyi látogató kell, azt ő tudja pontosan.
Az agy latszo reszei amerikai diobol, a hattamla furnerozott amerikai dio. Valami termeszetes olaj finishel (pl tung, de nyilvan nyitottak a lehetosegek) A matrac merete 180x200. Termeszetesen fizetos melo lenne, a minoseg az elsodleges szempont.
Ha valakit esetleg erdekelne (bp / pest megye erosen elonyben) akkor legyszi dobjon egy mailt.
Köszönöm a segítséget mindenkinek aki megpróbált segíteni a domain tulajdonos felkutatásában. Szerencsére sikerült nektek köszönhetően. Reméljük, hogy belátható határidőn belül a megkapom és rá tudom majd irányítani az új honlapra.
Már megvan, hogy melyik szolgáltatónál lesz majd a tárhely és a szoftver is megvan, egyenlőre tanulom a szoftver kezelését, amikor csak van rá időm.
Még a tárhelyet nem vettem meg, de keményen fizetős lesz. Szándékosan nem a legolcsóbb szolgáltatót választottam, de van szupportja, rendes mentése, frissítése, stb... Körülbelül olyan 30 szolgáltató közül választottam ki őket akiket végig bogarásztam, hogy alkalmas e. Majd meglátjuk.
Azt még nem tudom, hogy fogom kigazdálkodni a tárhelyet és a szolgáltatást + domaint. A blog régi cikkeit is át szeretném teljes terjedelmében költöztetni, ez embertelen feladat lesz ezt már előre tudom. több mint 2900 cikkről van szó + a kapcsolódó oldalakat is át kell állítanom, (statisztika, facebook, stb...)
Lehet, hogy egy kicsit elfogult vagyok, de én csak profi fűrészlapokat használok, még ha drága is. Nem írom le újra de belinkelem a régi hozzászólásaimat.
Néztem ezt is, csak ez picit vastagabb a gyárimnál. Ez zavaró lehet a kipattogzásgátló miatt, ha cserélgetni kell a lapokat. Azért néztem a másikat. Persze lehet, hogy kipróbálom azért. Korábban, amíg csak körfűrészem volt, mindig Bosch lapot használtam, sokkal tovább maradt éles, mint a gyári Makita.
Sziasztok! Használ itt valaki Milwaukee körfűrészlapot? Ha igen, kíváncsi lennék a véleményére. Makita merülőfűrészhez keresek alternatívát bútorlap vágáshoz, mert a gyári lapba nem lettem szerelmes. Vagy ha esetleg valaki tud a gyárinál jobb lapot, az is érdekelne. Köszönöm!
Hello srácok, itt vagyok, elértetek! Megpróbáljuk valahogy a domaint transzferálni, egyetlen nehézség, hogy nekem is újra hozzáférést kell szereznem, tuti valami régi emailcím van megadva.
Mintha rémlene valami, hogy amikor a Czebe Marci még elég aktív volt itt, akkor mintha lett volna valami próbálkozása, hogy legyen nekünk egy honlapunk. Kurvarégen volt, szóval ez szinte csak pletykaszintű infó tőlem....
Minden megoldás érdekel, mert valóban nem olcsó ez a megoldás, legolcsóbb helyen is kb 50 lenne, esetleg fórumról lehetne még olcsóbban összevadászni :)
@Hobbiasztalos
Na igen, videóban mindig minden oly egyszerűnek tűnik :D Pár dolgot éíptettem már így és hát na én mindig többet szívtam velük. Amúgy Lineáris csapágyakat használok otthon és tényleg ha normálisan vannak használva elnyűhetetlenek, ezért i gondoltam erre, de hogy őszinte legyek ezt már féléve halogatom :D
Ezek a tengelyek lineáris tengelyek és a rajtuk csúszó csapágyak lineáris csapágyak. Házi használat mellett örök élet + 1 nap az élettartalmuk. Sajnos az áruk nem olcsó :( Én is szemezgettem már több féle lineáris csapággyal, de még nem volt rá $kedvem$. :(
Amúgy tényleg nagyon jók, és pontosak, de karban kell tartani őket. A fűrészpor be tud jutni a csapágyba, ezért az meg tud szorulni, akadozni kezd. Ilyenkor ki kell takarítani, kenőanyagot bele, és lehet újra használni.
A videóban szereplő megoldás jó. arra viszont készülj fel, hogy nem lesz egyszerű tökéletesen párhuzamosan felszerelni a csapágyakat vagy a tengelyeket a fűrészlappal. Ez lesz a legnehezebb halál pontosan kiméricskélni és megcsinálni.
Én látok ott egy olyan linket, hogy "e-mail küldése a domain felhasználónak" - de lehet hogy nálad nem látszik. Azért a biztonság kedvéért ellenőrizd le.
Szeretnék építeni egy tolóasztalt a Dewalt asztali körfűrészemhez. Eddig ebben a videóbba láttam a legszimpatikusabb megoldást, de szeretném kikérni a véleményeteket.
Csináltam magamnak műanyag vágódeszkából is de azok nem ennyire rugalmasak mint ez a sárga, és emiatt sokkal nagyobb erővel kell tolni a leszorított anyagot. Ezt a sárga izét nagyon jó használni.
Én így jártam a vadászfórummal. A ".hu" végű domaint nem egészen egy hónappal előttem bejegyeztette egy webfejlesztő cég akik azóta sem csináltak vele semmit. Ez 2007-ben volt. Eladni sem akarták. Így lettünk ".net".
Most már a facebook és társai korában a tematikus fórumok haldokolnak, valószínűleg nem is lesz belőle semmi.
Ettől sajnos nem lettem okosabb. Csak az derült ki, hogy a t-systemnél regisztrálták. Próbaként írtam a t-system regisztrátornak, hátha tud segíteni. Hátha válaszra méltatnak. :)
Valaki, feltételezem, hogy a hobbiasztalos kőrünkből lefoglalta a hobbiasztalos.hu domain nevet. Nem tudom miért foglalta le, ha nem használja, csak sejtem, hogy amikor elindítottam a blogot, akkor olyan emberke akinek lehetősége volt rá, foglalta le, hogy más ne tudja regisztrálni. Kérem, hogy aki tudja hogy kinél van ez a domain tulajdon joga azt írjátok meg nekem emailban (ugyen nem nyílvános adat) hogy el tudjam kérni ezt a domain nevet.
Nem kell ahhoz feltétlenül fékezhető kerék. Ha kívül a láb mellé, pontosabban elé úgy szereled a kereket, hogy 4 lábon áll a gép és ekkor a kerék éppen csak hozzáér az aljzathoz, akkor ha a másik oldalon megemeled a gépet, a kerékre helyeződik a súlypont és tudod gurítani, de amint újra leteszed a 4 lábon stabilan fog állni...
Kérdezem, hogy a maróasztal sárga leszorító fésüjeihez a 30 mm széles alu sínt kell rendelni? A fésűt már megrendeltem , de azért vagyok bizonytalan mert kisebb szélességű alu sínt is láttam a neten.
Üvegszövetből 25-30 g/m2 elég vékony ahhoz, hogy gyantával átitatva megmaradjon a fa szépsége, szinte láthatatlan lesz. De max 50 g/m2-t használj. Poliészter lamináló gyanta kicsit sárgás árnyalatot ad epoxy laminálógyantából van víztiszta is. Nem kell sok egyikből sem, arra figyelj, hogy több rétegben vidd fel, a rétegek között csiszolva, mert csak így tudsz átlátszó, és magasfényű felületet elérni.
Használtahtod a gyantákat erősítés nélkül is, akkor a poliészter elég törékeny, inkább epoxyt javasolnék.
Mivel már olajoztad ( hiba volt mosdópultot olajjal impregnálni ) sajnos hiába is gyalulnád át akkor is ott maradna nyomokban amit a kétkomponensű gyantalakk nem tolerál. Ha egy új munkalapot készítenél szintén tölgyből mert egyébként szép lett Gemini parkettlakkal kezeld, ha így döntesz elmondom a kezelés folyamatát ami garantáltan 20 évig bírni fogja . Rém egyszerű
Én szeretem a fát, de vizes helyre csak akkor való, ha: 1. nem zavar a természetes viselkedése (foltok, elváltozások) és hogy cserélni illik (mint illene a vágódeszkát is...)
2. lefeded valamilyen brutál ellenálló lakkal
3. mániásan képes vagy törölgetni azonnal
Mindenkinek másutt vannak a toleranciaszintjei, én a konyhában még szeretem és elviselem a fa konyhapultot mert nem vagyok pocsolós (sok vitám volt ezügyben a feleségemmel...) de a fürdőszobában a fába süllyesztett mosdókagylót egyszerűen a leghülyébb divatnak gondolom. Már azt is felesleges dolognak gondolom, hogy a kerámia mosdókagyló be van süllyesztve vagy rá van téve egy lapra, ahelyett, hogy "teliben" lenne, de ha már valaki ragaszkodik az anyagváltáshoz (ami persze szép) akkor oda érdemes porcelán+gránitban gondolkodni. Szerintem.
Igen, találtam hasonló gyári megoldást, de az kissé meredek áron van. De akkor ezek szerint nem nagyon van olyan gyári fékezős kerék, ami elég stabilitást nyújtana.
Az üveg szövethez nem tudok hozzászólni, de az IKEA munkalap olajjal jó tapasztalataim vannak. Konyhapultra használtam, eddig állja a sarat. (4-5 hónap)
Ha valaki még emlékszik készítettem annó ezt a mosdópultot, az anyaga tömör tölgy. Rákentem egy rakás réteg olajat - már nem emlékszem melyik márkát, talán még megvan a doboza - de sajnos a vizet nem nagyon bírja : megázott, foltos lett. Egyszóval gusztustalan.
Azt találtam ki, hogy üvegszövettel borítom és/vagy epoxi gyantával kenem le, persze alapos csiszolás után, mint a fa építésú hajókat szokták. Lehet, hogy ez így ágyúval verébre, ezért szívesen fogadok javaslatokat attól, akinek van gyakorlati tapasztalata ebben.
Ha lakkozott a felület, akkor érdemes elsőre egy olyan késkészlet a gépben, amit nem sajnálsz annyira, mert bizony lehet bármi ilyenkor. Szerintem ne a vadi újakkal csináld.
És ekkor az első menetnek érdemes egy nagyobb fogást is venni, hogy ne csak kapargassa a lakkot, hanem kanyarítson bele mélyen, ez ui. kevésbé veszi igénybe a kést.
1) Vastagoló gyaluba ha olyan faanyagot teszek, aminek van már valamilyen felületkezelése (lakk leginkább), akkor az árt a gyalugépnek? Késeket hamar megeszi?
2) Aki rakott már kereket munkapadra, annak lefékezve elég stabil állást biztosít? Nagyobb erőkifejtés hatására nem izeg-mozog kicsit?
Amúgy ez a tormek mekkora átmérőjű követ használ? 250mm (gondolok a nevéből a méretre)?
Arra gondoltam, hátha tudom használni ezt a gyémántot, de látom, max fordulat egészen alacsony és a furata is kicsi lenne nekem. Ez behatárolja az esélyeimet.
(kaptam ajándékba egy síkköszörűgépet. Van vagy 120 éves, a saját - igen népszerű - sorozatának csak a 206. darabja a gysz szerint. Gondoltam, ha majd már képes üzemelni a masina, esetleg arra mehetne, de annak minden kőre saját, kúpos kőfelfogója van, ami miatt szerintem 40mm alatti kőfuratokkal labdába sem rúgok majd. Egy darab ilyen felfogató van hozzá, azon meg egy kiegyensúlyozott kő, emiatt nem tudom a pontos méretet, mert le nem szedem róla, amíg el nem kopik.)
Amikor kerestem elszívót 60 volt bernardo, ugyanennyi Hyundai, 70 metabo
Igaz nem most, de na. Akció bármire kiírható. Autót adtam el fél napon belül csak mert kikerült rá az akció felirat ( eredeti ár megnövelve, akciós ár akció előtti ár lett xd), szted?
Meg sok a macera a gyári kővel, figyelni kellet hogy ne legyenek benne mélyedések és azt kiszedni belőle,télen bevinni mert szét fagy, ez most meg szűnik.
Két csiszolómnak saját elszívó csatlakozó méreteivel kapcsolódik az elosztó dobozhoz (45,ill 65, ha jól emlékszem),de elfogadható az elszívás.
Szalagfűrészhez meg az esztergához 100-as csövek mennek.Ami meglepet hogy az esztergánál (6 m a cső) oly erővel szív hogy nem kel a 3M maszk.Mindegyiket külön lehet zárni ill, nyitni, így elég hatékony.
Cső sajnos nem tartozéka. Megtervezem az elszívást és beszerzem a csöveket. Lehet kiépítem a fal mellett fixre és leágazásokat csinálok a flexibilisnek. Még terv.
Üdvözletem! Segítséget szeretnék kérni. Valaki meg tudná mondani egy hyundai hyd 10 kombinált gyalugép meghajtó szíj méretét? Én 6pj 780 ra nézrm de a pontos gyári méretet megköszönném.
Szerintem jól tetted. Ha nem újítottak rajta valami "zseniálisat", akkor elégedett leszel vele. Én annak idején alaposan körbejártam a témát és azt érzékeltem, hogy szóról szóra ugyanígy néztek ki, az úgymond profiként árult egyzsákos elszívók dupla, tripla áron. Még a kapcsoló gombja sem romlott el eddig, de az a legkritikusabb. A motorja szerintem jól van méretezve, elég halk és nem melegszik. A fém váz nincs alulméretezve, a textilzsákja bírja a mosást. Hogy mennyi port ereszt vissza? - soha nem vettem észre, hogy gond lenne belőle. A le-föl szerelése kicsit macerás, de én elég ritkán ürítem. Ezzel együtt kellőképpen kínai, a gyártó szakik annyira nem ismerték a latin betűket, hogy tükörírással szitázták rá a HIUNDAY feliratot. :) Mondom, nekem egyedül a hozzá adott cső bizonyult használhatatlannak, mert az egy elég merev, könnyen öregedő és repedező műanyag, de ha te - velem ellentétben - nem mozgatod, akkor az is elég lehet. Persze, hogy útban van, de az még nagyobb bosszúság, ha például nem ér el oda, ahová kellene, vagy feszül a cső a levegőben. Én cserélgetem folyamatosan 4-5 gép között és a 6m-esként árult PE cső (ami valójában 4m) éppen elég a kicsi műhelyemben (4,5x3,5).
Pedig ki kéne próbálni más gépen, hogy szűkítve hogy szív.
Metabonál van ugyanis a legnagyobb szívóerő megadva, no meg a max gari. Légszállítása mondjuj kevesebb, de elég.
Nekem bernardo van Tschaby miatt és ez is jó, sztem műanyaglapátos, párszor koppant már, de köszöni kutya baja. Legközelebb metabo lesz már csak kíváncsiság miatt is