Ma elővettem a téli kereket, 3db le volt engedve nullára teljesen. Némi fejvakargatás után beraktam őket a fürdőkádba, az alufelni és a szelep között engedett mindegyik. Környékemen 3 gumishoz is elmentem de egyiknek sem tetszett a gondolatom hogy mostanában kellene szelepet cserélni. Viszont az utolsó adott szelepeket. Kicseréltem házilag, mind a 4 alufelnin (hogy egyforma legyen a 4. is). Elsőre nehezen akart sikerülni de aztán belejöttem. Beraktam teherautó alá és emelővel nyomtam össze a gumit, brutális erő kellett hogy lepattanjon a peremről. 2.-3.-4. már egész gyorsan megvolt. Szétszedés után látszott, hogy azért eresztettek, mert az alufelni furat felülete porrá oxidálódott. Kikapargattam az oxidot aztán beleraktam az új szelepeket. Örülök hogy sikerült, + spóroltam kb tízezret. Mondjuk azt nem javaslom hogy más is házilag szereljen gumit, nem könnyű mesterség :)
én is azt gondolom h ez az 1.4 es punto motor ha vigyáznak rá sokáig elmegy, az enyémre nem vigyáztak előttem de most h ki van cserélve a vezérlés vízpumppa, gyertyák kábelek hengerfej tömítés....
ha már hengerfej le megnézük, a hidrotőkék jók kemények... remélem elmegy egy ideig
kaszni szerintem kérdés nélkül a legmenőbb ebben a kategóriában...
és így mindennel együtt vagyok kb egy milliónál... (vételár + szervízek)
Fel a fejjel! Legyél pozitív! Gondolj bele másnak 3-4 éves tele elektronikázott autójának a turbója/kettős tömegűje több mint neked a hengerfejezés! A kaszni ráadásul örökké való!! Én 100xor belekezdenék a te autód szerelésébe mint vegyek egy mai felfújt,lejáró szabatos,rohadó fost!! Ez egy szeretni való szuper autó!! Szerencsés akinek van! (az költheti másra is a pénzét!)
Mellékeltem egy képet! Ezen a bekarikázott részt kell nézni, a trafó teljes (alsó-felső) területén! A műanyag ki van repedve és akár a fém ís látszódhat! Tehát mindenképpen látni fogod a hibát ha van! Ez a trafóról készült kép,bár felül ép,az alsó részén szét repedt és így hibás! Lesz időm leszedem rendesen és megosztom,de mondom látni fogod a hibát ha van!
Tudtok esetleg olyat, hogy üléshuzat garnitúrát hol érdemes venni? Univerzális nem érdekel, csak olyan ami tökéletesen passzol a 4 ülésre. Van ami bevált, kipróbált?
Nem javasolom! Mármint legalább szemrevételezni kéne a trafót! Ha kicseréled a kábelt és a trafó a ludas akkor valószínű még egyszer vásárolhatsz gyertya kábelt! 4 csavar és 5perc a trafó leszedése! Ha sérült látni fogod! ("kiégett") Ne feledd mindig az olcsó lehet a drága!
Nincs valakinek törött plexis első a2-es lámpája? Az a lényeg hogy a felfogatása jó legyen! Lehet valakinek hasztalan szemét,én viszont legózgatnék vele! Persze nem ingyen kérem! Köszi!
Szia! Kb 3-4 hete ugyanez a tünet volt! 3 hengerezett,motor ikon. Trafó cserés lett! Szóval a válasz : trafó,gyertya kábel első körben! Valamint megosztok egy fontos észlevételt! Az olaj beöntő (a szelepfedélen lévő) melletti gyertyához le tud jutni olaj! Egy kicsi mellé (tud)folyik(persze ha valaki itt tölti az olajat) ez gondot tud okozni. Gyertya cserekor áthúzás nyomait láttam! Szóval erre nagyon kell figyelni! Valamint amennyiben tartósan hibás trafóval közlekedtek akkor az végzetes lehet a katalizátornak mivel így üzemanyag kerül bele! Szóval egy kis olaj mellé folyás= ko trafó= ko katalizátor!
Egész nyáron-ősszel a hajós szezonnal voltam elfoglalva. Már nagyon meg kellene csinálnom a benzines motort, mert megszívom ha a másik is, dízel is elromlik. Meglepő de a dízel azóta nem romlott el, pedig minden nap megy. A benzines motorja meg így fest még mindig:
Kár hogy el van csendesedve ez a fórum. Persze nem azért, hogy valakinek rossz legyen az autója, de szivesen olvastam a tapasztalatokat és sokat lehetett tanulni.
Kaper, neked pl mi a helyzet a motorral? Sikerült azóta megjavitani?
Gyertyák áprilisban cserélve,eddig semmi probléma,a kocsi mindennep megy 25 km-ert legalább.Tegnap leállitottam,ma reggel indulok vele,az utcában 300 méter után elkezdett villogni a sárga motor ikon,a kocsi meg elkezdett hebregálni,vagyis 3 hengeres lett.Ugy tapasztaltam,hogy alapjárat ok,de fordulaton elmegy egy henger,a hibakod alapján a hármas.Mihez nyulnátok elöször,és mi legyen a sorrend?Gyertya,kábel,trafo?
Szia! Még esetleg 2 opciót meg próbálhatsz a víz fogyás ügyben! Az első a termoszház csatlakozója! Ez nem egy szerencsés konstrukció mivel egy gyors csatlakozással van ellátva, ami véleményem szerint sosem lesz tuti,ill garantáltan el tud fáradni! Van más(polo,golf,fábia) termosszal szerelt termosz-ház amin már rendes bilincses a csatlakozó ,de minden másban egyezik(ugyanaz) a termék! Én vettem egy ilyen"rendes" termoszházat,de közben kitaláltunk a meglévőre egy költséghatékonyabb megoldást! Ezt rövidesen megosztom veletek ill képekkel illusztrálom! A második lehetséges víz fogyás oka szintén a termoszház,annak a trafó alatti légtelenítő csöve! Ez megy közvetlenül a hűtőfolyadék tartályba! Ez sajnos elfárad a termoszházból kilépő csatlakozónál,vagyis megeshet! Nekem letört! Az első opciót jó esetben szabad szemmel nem lehet látni! Ezt úgy tudod ellenőrizni hogy a termosz gyors csatlakozóját kézzel "megfogdosod"! Az ujjaid jó esetben elérik a csatlakozó alsó részét! Ezután láthatod a kezeden hogy "szökik" a víz vagy sem!
Ha a hűtőrendszert megnyomják és emiatt ha fagyálló lenne a motorolajban, az messziről ordítana. Kétség esetén be lehet küldeni a MOL-ba kielemeztetni, egyből kiderült. Mielőtt bontani kezd az ember, megérheti.
Az is lehet, hogy nem vesz észre a szerelő valamilyen elpárolgó szivárgást.
Kõszi-- Te nagyon kedves vagy a segitökészségeddel..., egyébbkent már letöltöttem.., de mint tudjuk az ördög a részletekben van.., és ez " csak" egy blokséma rajz annak minden előnyével és hátrányával.
Pl Elsawin- böl kimentett profi rajznak örúlnék, biztos több forumozónak is megvan...
AUDI A2 .8Z-AMF. 2002. 1.4TDi-PD.55KW. WAUZZZ8Z13N009248
Sajnos csak A.Datám van, az pedig majdnem semmi infó ez esetben.
Erről volna szó: Az Obd csatiba menő kábelköteghez . kb 50cm -rel a csati elött -.gyárilag belevan észrevétlenül bandázsolva-leszigetelve a "K" diagnosztikai vezetékek összekrimpelt csomopontja., 7db szürke/fehér vezeték , ami a csomopontból egy db szoló szürke/fehér vezetékként megy tovább az OBD 7-es PIN-jébe., tehát a csomopontba bejövő 7db "K" diagnosztikai vezeték mindegyike valamelyik vezérlőről van lehozva : Nagyon jó volna tudni egész pontosan melyek ezek a vezérlők??? Tehát az egyes vezérlők "K" vezetéke és a csomopont (gyakorlatilag a PIN 7) közötti vezetékelésről kellene egy kapcs rajz!! Minimum az egyes vezérlők megnevezésével...
Gyakorlatilag a "K" diagnosztikai vonalról kellene kapcsolási rajz...esetleg teljes Adat busz részről---PM .be is jó volna!!!
Az 1.2 TD motor az a tipikus eldobós motor. Még a hengerfejet sem lehet róla levenni. Annyira filigrán az az alumínium blokk, hogy a hengerfejtől a forgattyús tengelyig menő csavarok feszítése merevíti a blokkot. Megbontani tilos! Alapvetően ez nem baj, sőt, egy nagyon innovatív és zseniális megoldás... csak nem a lassan 20 éves autók esetében, amikor már bármikor, bármi meghibásodhat. Amíg a szürkeöntvény blokkos 1.4 TDI teljesen javítható, és alig van típushibája, akkor ez a technológiai remek (de javíthatósági rémálom) egyáltalán nem alternatíva. ...persze egy nagyon keveset futott, nagyon jó állapotban lévő példány lehet egy kuriózum, de inkább csak gyűjteménybe való youngtimer-ként mint napi használatú autóként javasolt. Ez utóbbi esetben csak akkor ha nagyon jutányos az ára és nem fáj ha esetleg tönkremegy és el kell engedni. Valamint tisztában kell lenni vele, hogy a piacon sem lesz értéke és max csak roncsautóként lesz beszámítható reális összegért.