Újra elővettem a kis gombócot, beletoltam 550km-t két vidéki menetben. 5,67 lett az átlagfogyasztása most télen, egyik a szombati tomboló szélviharban volt. Kétharmad országút 110-120 és pálya 120-130, maradék város és falu meredek hegyvidékkel. Ki is lett pucolva a motor végre ezen hosszabb utakkal, egyre morcosabban harapott és igazi élmény volt a kanyargós északi khg utakon.
6 éve nekünk nyest harapdálta össze a kábelt. Aztán vettem látszólag Bosch-t egy neves autóalkatrész szaküzletben, amely 2 év után összerepedezett. Ki is nyírta trafót is (2 hónappal később). Amikor a kéthengerezés (nálam ez volt) nyomán hazakecmeregtem, majd új kábelt kapott, végre gyárit, nagyon röviddel utána elment a trafó is az örök vadászmezőkre, mivel ha nincs szikra, befelé sül el (átég). Szóval, javaslom, hogy a trafót most cseréld ki. Stratégiai előretekintő karbantartás...
Kiderült,hogy csak a gyertyakábel volt eloxidálodva,és azért nem ment egy hengerem.
A sztori a következő:
Ha bemelegedett a motor üzemi höfokra,volt amikor kihagyott egy henger.ODB-n kiolvasva telefonnal egyes henger gyujtáskimaradást irt,és járo motornál hibakód törlés után ment mind a négy henger.De úgy képzeljétek el,hogy járt alapjáraton három hengerrel,rá vagyok csatlakozva a telóval és törlöm a hibakódot,és abban a pillanatban ujra négy hengeres lett,vagyis ment mind a négy henger.Kb másfél éve cseréltem gyertyakábeleket meg gyertyákat,gondoltam biztos szarakodik a trafó.Rendeltem hozzá,de mielött még hozzáfogtam volna a cseréhez valamelyik nap levettem a motorháztetöt és odaáltam a garázskapuhoz,hogy állitsak a balos tompitotton,hogy följebb hordjon.Járt a motor,és egyszer csak patoggást hallok,mint mikor a gyertyakábelt testközelbe rakod és áthúzza a szikrát.Na mondom itt mi van?Nézem az elsö hengernél a kábelt,hát úgy el volt oxidálodva,hogy szabályossan kiesett a kábel a pipából.Na hát azért volt három hengeres mert ott nem kapott szikrát a gyertya.Csak a kérdés,hogy hibakód törlés után miért lett jó hirtelen?Na de mindegy is,kicseréltem azt a kábelt és máris tökéletes a kocsi,de van egy trafóm a polcon....
Nyugodtan le lehet csavarni nyomás alartt, mert a kondenzátorban van egy visszacsapó szelep, ami nem engedi meg hogy a gáz kiároamoljon a kondenzátoron keresztül.
Rá kell tenni kiolvasóra, egyértelműen kiadja. Ugyanezek a tünetek voltak egyébként anno, amire írtam az alábbit. Ez tovább tud romlani, önálló fékezést végezhet ABS bekapcsolással a modulban lévő érintkezéshiba miatt. Meg kell csináltatni.
Szia!Szabálytalan idöközönként jön elö és pirosan világit a fék ikon.Úgy képzeld el,hogy megyek a kocsival egyszer csak halk ropogás olyan mintha fékezne a kocsi magától sipolás és "karácsonyfa világitás" a müszerfalon.A kocsi megy tovább normális módon,csak világit minden.Tavaly is csinálta már,de hidegben vagyis idén még nem jött elö,most ujra kezdi....
"és ilyen hosszu fekete menetdarabok voltak a tartályba."
- valami utángyártott csoda lehetett, nem gyári.
A fék ikon hogyan világít? Sárga, piros? Menet közben?
Összevissza jön elő ? Úthibához köze van? Csinált már "autonóm" fékezést a kocsi? Ha igen, akkor sürgősen kezelni kell.
Az említett ropogás, ABS ikon, stb. egy apró, de kritikus fontosságú hiba eredménye (kimérendő, de 90%) itt is votl már szó róla, ha a hozzászólásaimat visszakeresed. A 2000-es évek eleji számos VW, Audi-ba és más gyártmányokba szerelt 3D-perdületérzékelő elektronikában van valahol egy elöregedő forrasztás, az csinálja a műsort. Házilag nem tudom, hogy javítható-e (szerintem igen), mi egy jó bontottat vettünk bele. Van felújítás is, az Ebay-en is hirdetik, itthon is van.
Kicseréltem az olajgombát.tökéletes az a része.Ki kellet cserélnem a kiegyenlitö tartály sapkáját,mert szabályosan lejött rola a menet.Leesett a sapka a tartályrol és ilyen hosszu fekete menetdarabok voltak a tartályba.Csak itt a jo idö és megin elöjön ez a hülye ropodgás menet közbe,meg sipolás és világit a fék,meg az abs ikon.
1km után, lényegében hideg motornál ez furcsa. Szinte bizonyos, hogy gomba probléma. Olaj nem szivárog rá a csatlakozóra? 4-5 év ki kellett az olajgombát cserélni, mert valami szétment benne, és a blokk oldalán szivárgott az olaj. Ha jól emlékszem, hasonló tünet kísérte.
Köszönöm!Probálok egy gomba cserét.Ma is csinálta reggel mikor meloba mentem,meg délután is mikor jöttem haza.Indulás után kb 1 kilométerig tökéletes utána jön a kanna.
A következö jelenséget produkálja az autom.Indulás után hideg motorral kb 1 kilométer után sipolás és az olajoskanna villog a möszerfalon.Olaj van benne,ha nem lenne olajnyomás már csapágyas lenne a motor mert mentem vele vagy 25 km-ert100-al.Tegnap délután kezdte,ma is folytatta.Leállitás és ujrainditás után oké a kocsi kb fél percig és ismét elöjön a hiba.Odb olvasás telefonnal semmi hibát nem ir,a sárga motor ikon se világit,csak a kanna.
Egy szösszenet az izzókhoz. Helyzetjelző izzó cseréjénél csak W3W izzót szabad betenni. Sajnos minden Autósboltban a tökéletesen úgyanúgy kinéző W5W-t tartják készleten. A W5W viszont megolvasztja a helyzetjelző műanyag házát.
A fényszórón amúgy rajta is van hogy W3W, de igazából ezt senki nem nézegeti. Kiveszed a régit, oaadod a boltban, és a kezedbe nyomnak egy W5W-t.