Aha, így közelről tényleg másképp néz ki. Akkor marad a letörés, de ahhoz is elég egy élmaró - vagy akár ahogy lentebb említésre került egy csiszolóvászon :P
Igen, Triton, a gyári baszinájával megy az elszívás, de nem az igazi, azt szándékozom átalakítani. A hűtés miatt valahogy két légtérre kellene osztani a dobozt, külön a hűtésnek, külön az elszívásnak, ahogy alább IsKol is írja.
Valami Router forum-on olvastam - egy anglikánus Triton dílertől talán, vittek neki vissza pár gépet mire rájöttek a motor túlmelegedett a beszívott portól - úgy oldották meg a "házi" dobozolást, hogy egy flexi-csövet rögzítettek a maró motor oldalra és azt vitték ki alul míg az elszívás a doboz hátrészére a huzat szabályzás pedig előre került.
A Triton saját kis műanyag elszívóburkolata nem lesz elég?
Ott van a fűrészgép miatt a 100 mm-es cső, első körben megpróbálnám azzal megoldani a marógép elszívását is. Az első gondolatom egy zárt doboz, abba alulról bekötve a nagy elszívócső, egy d50mm körüli mellékág meg a vezetőbe lenne csatlakoztatva. Így bármi, ami a betét alá kerül, az már tutira elszívásra is kerül. A Triton gyári burkolatának hatásfokával nem vagyok elégedett.
Két problémát okozhat ez a megoldás.
Egyrészt az összes port a marón "keresztül" szívnám el, annak a hűtőlevegője mindig porral telített lenne, ami hosszú távon nyilván nem egészséges.
A másik, amit 409 is említ, az a gép melegedése.
409
Neked a doboz aljába, vagy azon belül a gyári elszívóburkolatba volt kötve a cső? Szintén Triton?
Vagy összeraksz két deszkadarabot derékszögben, az élének a közepét kiszeded, hogy a csiazolandó deszka sarka kilátszódjon, és odateszel egy csiszolópapírt egy deszkán. Így csak adott magasságot tudsz lecsiszolni.
Ha nem egészen egyértelmű, akkor megcsinálom "élőben" és körbefotózom.
Nincs letörve az éle. 2 mm műanyag élzáró van rajta aminek ilyen domború a felülete. De valószínűleg ez T alakú és egy nútba van beleverve+ragasztva. És ahhoz biztosan jó lenne egy élmaró (kézzel is meg lehet csinálni, de a hozzá való nútgyalu annyiba kerül mint egy élmaró+kés, és az utóbbi sokkal több mindenhez nyújt majd segítséget).
Azért mondom kifinomultabbnak, mert nem csak a két képet néztem megg hanem a linkeket is. A fekete-narancs az sokkal jobban átgondolt, jobban pakolható és kezelhető. A mozgó elemek nem illeszkednek szorosan, figyelembe vették, hogy a kocsiban az úgyis másképp fog állni ha egy méterrel arrébb parkolsz így nem fognak megszorulni. Ilyenek miatt mondom.
Nem mindenki, én pl 6. mm átlátszó poliakrilátból készítettem lapot amíg egyszer meg nem ajándékoztak egy USA szabványú Incra betétlappal amiért nem győzök elég hálás lenni.
Azzal sem volt gond, de nálam alig 1 mm volt a maró talpa és az asztallap között amibe belement a betét, szóval nagyon kis távon kellett a terhelést átvinnie. Neked is ezt javaslom, ha valami nem kellően merev anyagot választasz közbetétnek akkor a terhelési távot csökkentsd és inkább nyíró teher legyen a lapon mint hajlító.
Szép estét. A maróasztal projektet tervezem. A youtube-s videókat nézegetve szinte mindenki az előregyártott betétet használja a maró rögzítésére ami 8 mm vastag. Én a Makita MT 3600-as gépemet tervezem beépíteni viszont van 10-es nyír rétegelt lemezem ez nem jó erre a célra ?? Lebeszéltek róla? A kis makitát sajnálom beépíteni pedig ahhoz a piros színű betét is meg jött de az jobban kézre áll.
A szorítózás valóban felesleges! A kontakt ragasztóknál a pillanatnyi nyomás és annak erőssége határozza meg a ragasztás minőségét. . Ezért " kalapáljuk".
Remélem rendesen megszáradt és nem gázosodik be, és dobja le a lemezt.
Öröm és boldogság. A nehezén túl vagyok. Az asztalon már csak kisebb finomítások vannak hátra, illetve várom kínából a 800 mm hosszú sínt, hogy ne két darabból legyen.
Következő feladat a vezető, ami a fűrészgèp párhuzamvezetőjére lesz rögzíthető.
Azután meg kellene oldani az alsó elszívást. Vacillálok, bedobozoljam-e a Tritont... a forgácselszívót kötném alá egy tölcsér alakú dobozba.