Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Szép, korrekt leírás. Én a Graetz + és - oldala közé még betennék egy "szabadonfutó diódát": a katód a + oldalra, az anód a - oldalra. Ez arra jó, hogy ha hirtelen megszakad a táplálás (pl leugrik a mozdony a sínről), akkor az állórész okozta induktív lökést levezeti...
Szeretnék visszatérni az 1-2 héttel ezelőtti írásokra ami az ELŐRE mozdony egyenirányúsításával foglalkozott. Bocsássatok meg senkit sem akarok leértékelni de konyha nyelven leírom néhány mondatban . Szép az eredeti de ez az átalakítás igen hasznos. Csak előre mozdonyra vonatkoztatom mert Én átalakítottam őket a következő képen. Vettem graetz -et 30V 2 A terhelésre. bekötés a következő . A + ra kötöm a sorba kötött állórész egyik végét
mínuszra a másik végét. Ezt végforrasztás előtt ellenőrizzétek le hogy a többi mozdony polaritásával megegyező legyen. Az AC- ra kötöm a szénkeféfék
kivezetését és az áramszedők szigetelt oldalát . Az álló rész tekercs bekötésekhez 1-1-vezetéket kell még forrasztani a lámpáknak ami egy egy diódán keresztül kapja az áramot. ezt is forrasztás előtt le kell próbálni mert a diódákat ellentétesen kell beforrasztani. az iránynak megfelelően . a régi prespán csöveket vegyétek le mindenütt és minden forrasztásra és tekercs vezetékre zsugor csövet tegyetek, javaslatom, mert az Én mozdonyaimon a csövek már töredeztek. Igy a mozdony tokéletesen fog menni, a lámpa haladási iránynak megfelelően fog világítani. A MOZDONYT MINDIG AZONOSAN KELL sínre tenni mert foditva a lámpa nem világít.
Köszönet a topiktársaknak akik szakmailag tökéletesen leirták előttem . Lehet ezzel segitek azoknak a PV ek- nek akik csak műkedvelők és igy előrébb lesznek.
Nincs ezzel a világon semmi gond ! Ne csodálkozz majd azon, hha néha nem nagyon akarnak "felmenni" a képek, mert a annó a rendszergazda jelezte, hogy van, hogy akadozik a kiszolgáló szerver...
Szia !
Ervin
ps: ha itt nem jelentkezik senki sem ezekre a dolgokra, akkor Gyuri barátomnak biztosan kell, kontakt Nálad...
Ervin távirányításával sikerült a képeket feltölteni. Köszönöm! Ezt sajnos eddig nem tudtam. Mentségemre szolgáljon az elektronika és a számítástechnika robbanásszerű fejlődése. Zsenge ifjú koromban még detektoros rádiót fabrikáltam, most pedig laptopon pötyögök. És mi fog még jönni ? Így végig gondolva szinte hihetetlen.
Még két kép ( nem idevaló tudom, de talán megtűritek :-D ) és utána lekattanok a fa doboz témáról-ígérem.
Amúgy meg egy nagyon kedves - Pé-véket is - gyűjtő barátomtól van :-D
Zoli barátommal együtt megakadt a szemünk egy régi játékon ( talán több emberkének ismerős ez a játék ) .
Ez sztem annó valakinek nagyon becses játéka ( talán az egyetlen akkoriban ? ) lehetett, mert ez a doboz ehhez a játékhoz lett készítve.....
Talán a Te dobozod is ilyesmi lehetett, elképzelhető, hogy valaki maszekban gyártott az eladó Előrékhez ilyesmi fa dobozokat. ( nyilván, ahogy írtad akár "pult alá".....)
Nem tudom és sajnos az az érzésem, hogy már soha nem fogjuk ezt biztosan megtudni...
Kár, hogy semmilyen fotó nem maradt meg erről a Te dobozodról ! Nagyon furdalja az oldalamat a kíváncsiság......
Talán ez is valami korabeli relikvia lehet(ne), ami igen nagy ritkaság számba megy( menne).
Igen! :-) Köszi, ez már valóban hasonlít az én hajdani fa dobozomra! Arányaiban szinte ugyanaz, de az enyém nagyobb volt! Több sín fért bele és "2 rekesszel" több kocsi! :-) De amúgy igen, ilyesmi volt! Örülök, hogy látok egyet képen, köszönöm! :-)
Most értem haza Budapestről, úgyhogy most kezdtem el olvasni a bejegyzéseket.
Kedves Ervin!
Egyáltalán nem vettem bántónak az első ijedségedet, nem is kell elnézést kérned.
Viszont bárki segítségét elfogadom, ha pár szóban leírja, hogyan kell fényképeket csatolni az oldalra. Az előző topikban csatoltam egy néhányat, de most nem látom. Várom a szakértő válaszokat.
Senkit nem szeretnék megbántani, de ne keltsünk már egymásban folyton bűntudatot vélt bűnökért...nekem mondjuk nem tűnt úgy, hogy Ervin Zolira gondolt volna, külön sorba írta a másik megjegyzést és odaírta rejtély számára a dolog. Meg is írta, hogy nem gondolt ilyenre. Én személy szerint úgy ismerem őt, hogy ha ezt írta akkor tényleg így is gondolja.
Nekem már egy kicsit a Vaterás eladók számára nyitandó "segélyalap" is kicsit sok volt, mert szinte már ezt sugalmazta egy két bejegyzés. Legyünk őszínték nem kell őket félteni mert már így is irreálisak néha az árak...sok gyűjtő úgy kuporgatja össze a pénzt egy két apróságra mért nem őket védjük inkább?
Egyébként meg foglalkozzunk a vonatokkal és ne egymást kritizáljuk.
Bocs ha valakit megbántottam, de nekem most túlcsordult a pohár...
Gratulálok, egy hozzászólásba írtad a találkozást zolival, és az előre mozdony eltűnését. Ezzel sikerült zoli barátodat gyanúba keverni. Legalábbis én rögtön így értelmeztem.
Ahogy megígértem, felteszem az Előre mozdony kaszniját cserére. Alacsony kapaszkodós kivitel, de a tetőn kívül semmi más nincs hozzá, még a kapaszkodók is hiányoznak. Nyitott vagyok bármi ellentételezésre.
Más Jenő izzóátalakításával kapcsolatban:
Ugyan nem vagyok gondolatolvasó, de ez a fajta izzó a betét. A Trabant oldalági rokona a Volkswagennek, ezért a régebbi VW típusok és a Skodák műszerfalvilágítását látja el az izzó. Feltettem ennek is a fényképét. Így biztosan ismerős.
Nagyon szellemes s nem utolsó sorban könnyen kivitelezhető!! Egy kicsi bibi talán a rossz égő üvegjének eltávolítása, (mármint a korhűség és az alakhűség megváltoztatása) de hát valamit, valamiért. Köszönjük. p.
Nekem nagyon tetszenek a dobozaid! :-) Ellenben nekem sokkal szélesebb és laposabb volt! Amennyire kb. 13 év távlatából emlékszem még, abszolút gyárinak tűnt számomra az a doboz és valószínű, nem is lehetett más, lévén Nagymamám "pult alól" szerzett nekünk anno mindent. ("Tűz közelben" volt...) Nyilván nem Ő barkácsolta. :-D Kb. el volt felezve a doboz belül. Rekeszek voltak a kocsiknak, mozdonynak és a kis trafónak az egyik felében, (hasonló, mint itt, a tieidben) és a doboz másik fele pedig a síneké volt. (Egy köteg ívelt, egy köteg egyenes.) A tetején pedig, lapjával feküdt egy váltó. Szóval esélyes, hogy ez így volt "gyárilag", de soha senkinél (képeken sem) láttam soha többé, ami nekem volt anno!
Gondolom nem csak Nekem okozott gondot az ELŐRE lámpák pótlása. A következő képpen oldottam meg:
Autós boltban lehet kapni műszerfal égőt 12v 3 w pici égő( trabant műszerfal égő. átmérője 7 mm éppen annyi mint a mozdony égő belseje.
Az égő üvegét kitöröm 7 mm es fúróval és csavarhúzóval kipucolom a menetes részre középtályon egymással szembe fúrok 3,5 mm furatokat.
A műszerfal égő rögzitő füleit lereszelem helyét cinnel befuttatom beledugom a régi égő házba és a furatokon keresztül leforrasztom, a nenetet reszelővel kiigazitom. Tökéletesen birja elkészitése 10 perc. Képen a jobb oldali eredeti baloldali a készitett.
Köszi, (bár nem nekem válaszoltál, de) ebből tudtam meg, hogy akkor nekem miért volt fadobozos ÉS papírdobozos IS. (Mármint hogy azok miben különböztek...) Azért nem semmi, hogy ennyi év után tudom meg. :-)
Teljesen igazad van, ezért részemről a téma lezárva.
Nagyon jó a " Nagypapa ás az unokák " fényképed. Játék csereberével hozzájutottam egy Előre mozdony kasznihoz ami alacsony kapaszkodós, és megvan a teteje is. Tehát nagyon az elejéről való. Ezt felajánlom cserére. Jelenleg a RO 50 csámcsogja róla a rozsdát egy másik komplett Előre mozdony kasznival együtt, aminek esztergált ütközős alváza van. Amig a rozsdamaró dolgozik, ráérek topikot olvasni. Ez utóbbit megtartom magamnak. A cserealapot nem fogom lefesteni, csak a RO 50-et alaposan lemosom róla és este lefényképezem.
Senkit nem szeretnék megbántani, de a liciteken és árakon való lovagolás szerintem nem jó fórum téma. Mindenki annyit fizet ki egy áruért, amennyit tud, és mindenki annyiért hirdeti meg, amennyiért akarja. Nyilván a célok ellentétesek, de semmit nem kötelező megvenni, az ár úgyis beáll oda, ahova kell neki. Lehet fújozni, kartellezni, elmélkedni, de nem lesz tőle más a világ, csak a fórum unalmasabb, ennek semmi köze a vonatokhoz, ez pont így van a bútorok esetében is. Esetleg nyissatok egy "jaj de tisztességtelen a világ", vagy egy "hogyan teszik tönkre a nepperek a világot" fórumot :) Szórakoztató lenne az is, de nem egy Helikon és egy Pannónia kép között.
Nem is maga a téma zavar, hanem az utálkozás, amivel töltve van, és amit hoz magával. Szívesebben olvasnék inkább technikai jellegű hozzászólásokat, keresek-kínálok felajánlásokat, és nézegetnék szép, csatolt képeket, amikből egyre kevesebb van (a linkek pl nem lesznek elérhetőek egy idő után (tudom én is tettem már be linket)). Jut eszembe, a magánlevelezéseknek sem ez a fórum a platformja, ha már ismeritek egymás elérhetőségét.
Aki nem ért velem egyet, az e-mailben tegye :) nem szeretném ezzel is duzzasztani ezt a fonalat.