Keresés

Részletes keresés

Jurijgábor Creative Commons License 3 napja 0 0 5204

Nem ismerem a fórumok világát így nem tudom hogy látjátok e az email címemet, így az a következő :borgaborg1@gmail.com, köszönöm 

Jurijgábor Creative Commons License 3 napja 0 0 5203

Sziasztok!van egy eladó Tóth készlet, örökség, sajnos nem tudtam fotókat feltölteni de e-mailben tudtok érdeklődni. Barna papírdobozban:pv mozdony, nyitott barna tehervagon, két fahordós vagon, tejesvagon(egyik tejes tengelye és egy kereke hiányzik) íves és egyenes sínek, fém épület sorompóval, szemafor, egy papír és fa épület, trafó(kábele sérült).Minden jó állapotú! Kb a hetvenes évek óta játszatlan, így teszteletlen! 

Nagyjából tisztában vagyok az értékével, komoly gyűjtő-vevőt keresek.

Köszönöm, Gábor 

a_hollo Creative Commons License 2024.04.16 0 0 5202

Szia András,

 

Szerintem is inkább egy házi átalakításról van szó.

 

Üdv,

 

Ákos

fegan Creative Commons License 2024.04.16 0 0 5201

Előzmény: Szőcsényi Z. (5200)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.04.15 -1 1 5200

Szakvéleményt ugyan nem tudok adni, de ez házi átalakítás lehet. Ami Tóth-féle átalakítást láttam, illetve amiből van a birtokomban is egy, azokon egyszerűbb szerkezetű, bakelitlemezre szegecselt, több darabból összeforrasztott alsó áramszedő van, továbbá a kerekek is maradtak az eredetiek. A fogaskerekek felől tudsz képet feltenni?

Előzmény: fegan (5199)
fegan Creative Commons License 2024.04.15 0 0 5199

Sziasztok,

 

Az alábbi Előre mozdonyról szeretnék szakvéleményt kérni. Szerencsére gyönyörű állapotban van.

PV-ben még zöldfülű vagyok, de annyit meg tudok állapítani hogy 3 sines átalakítás, de pl érdekelne hogy házi vagy "Tóth-féle" átalakítás?

 

Köszi,

András

 

nekeresd Creative Commons License 2024.02.15 0 0 5198

Feltettem az index börze topic oldalra 157176 számú hozzászólásként 0-ás alkatrészeket, tartozékokat. Akit érdekel, keressen rá.

Cavill Creative Commons License 2024.02.12 0 0 5197

Amit a legfontosabb lenne memorizálni, hogy adatok, infók a posztolás elött mindig kellöen ellenörízve legyenek.

A "NEM" az nem angol, hanem német rövidítés:

https://de.wikipedia.org/wiki/Normen_Europ%C3%A4ischer_Modellbahnen

Előzmény: Zoli1949 (5196)
Zoli1949 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 5196

Az egyszerű memorizáláshoz: H0 - Halb Null, vagy ha jobban tetszik : half null ,  azaz fél nullás . Tehát fele méret, mint a nullás.  Anno szabványosították a modellezés méretarányát egy nemzetközileg elfogadott szabványban.  (angol rövidítésben NEM ) Például a G méret Garten, vagy Garden  - magyarul kerti vasút. 

Előzmény: Maximilián Hollósi (5193)
jgyurka Creative Commons License 2024.02.07 0 1 5195

Szia!

 

Valóban, szinte minden le van írva az oldalan a Pévé-ről, nekem is az egyik kedvenc weboldalam. Viszont a mérete onnan is kimaradt.

 

Hasznos információ lenne a "Történet" fülön kitérni a méretarányára, illetve megadni a járművek hosszát, amikor egyesével bemutatásra kerülnek.

 

Ne vedd kritikának, már az is önmagában tiszteletreméltó, hogy létrehoztad az oldalt, csak ez rávilágított arra, hogy aki jártas a témában, annak ez egyértelmű, de annak, aki csak most kezd ismerkedni ezzel a világgal, ez fontos információ lenne.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: pv-vonat (5194)
pv-vonat Creative Commons License 2024.02.07 0 1 5194

Szia!
Nem, ezek nem H0-ások mert az 1:87.

Ezek 2x nagyobbak 0-ás 1:45 méretűek.
Itt szinte mindent megtalálsz róluk.
www.pv-vonat.hu    

Előzmény: Maximilián Hollósi (5193)
Maximilián Hollósi Creative Commons License 2024.02.06 0 0 5193

Sziasztok. Nagyon megtetszettek ezek a pénzverdés mozdonyok/vagonok. Pár kérdésem lenne... Valaki tudna e nekem infózni. Ugye ezek h0 méretűek.. tehát ha egy pv1 mozdony ami h0 az egy h0 szergejhez képest méretében kisebb? 

Illetve hogy mi kell ahhoz ezeknél a pv mozdonyoknál hogy a ma kapható h0 sinhálózaton tudjon közlekedni?  Vagy ez eleve veszett fejsze nyele?

Cavill Creative Commons License 2024.01.10 0 1 5192

Rezonálva Gyurkára is, még két példa kitekintésként kettös/motorokkal kapcsolatban.

 

A Lionel klasszikus "diesel zászlóshajói", a Trainmaster és az F3-asok mind független kétmotoros gépek voltak. Nem hinném, hogy a Lionel valaha is párba válogatta volna a motorjaikat és soha nem hallottam semmiféle amcsi panaszkodást ezzel kapcsolatban. Az elsö képen látható Trainmaster szerintem a 0-ás tinplate világ talán legletisztultabb és legerösebb konstrukciója volt.

 

Amikor pedig egy gép kiszáradt, elkoszolódott, kikezdte itt-ott a rozsda, s "totál döglött" lett, meg minden amit Gyurka is említett, mint a második képen látható egymotoros Alco diesel, akkor csak a teljes szétszedés, tisztítás, ujrakenés segít. A fotó már az összeszerelés elötti állapotot mutatja. Azóta pedig újra olyan finoman fut mint kés a vajban.

 

 

Előzmény: jgyurka (5190)
Cavill Creative Commons License 2024.01.10 0 2 5191

Ajjaj, egyre nehezebb a helyzet a megfelelö tárolóhely kiválasztására! A térképek szerint már csak Dél Amerika legdélebbi részei jöhetnek számításba.

 

Megjegyzem még a mágnesekkel kapcsolatban, hogy nagy valószinüséggel költség és beszerezhetöségi okok miatt nem a legjobb minöségü mágnesekek kerültek a Helikon motorokba. Ez nem is PV specifikus jelenség, mert a háború utáni évek speciális, minöségi nyersanyag hiányát neves nyugati cégek nyártmányai is megszenvedték. Például a francia Hornby korai permamotoros modelljeinek motorjai szintén hajlamosak a legmágnesezödésre.

 

Előzmény: jgyurka (5190)
jgyurka Creative Commons License 2024.01.10 0 1 5190

A motorok párosítása csak városi legenda. A gyártási szórás nagyságrendekkel kisebb, mint az amortizációból adódó mechanikai veszteségek változása. Azok a motorok nem a párosítás hiánya miatt melegszenek túl, hanem a túl sok használat, a túlterhelés, a dobálás, a kenés hiánya, a földről felkapott sok hajszál, és nyilvánvalóan a globális felmelegedés miatt.

Előzmény: Zoli1949 (5188)
Cavill Creative Commons License 2024.01.09 0 2 5189

Akkor bizony nagyon kell igyekezni egy jó tárolási helyet keresni a Helikonoknak valahol Dél Amerikában, vagy Dél Afrikában...

 

Előzmény: Zoli1949 (5188)
Zoli1949 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 5188

Csak a tisztánlátás végett. Tamás műszerrel válogatta össze a motorokat egy- egy mozdonyba, ezért jól tud  a két motor együttműködni. Annak idején a gyártáskor nem párosították össze a motorokat. Ezért szélsőséges esetben az is előfordult, hogy jelentős eltérés volt a két motor teljesítménye között. E miatt az erősebb motor vagy húzta, vagy tolta a gyengébbet. Ezért az erősebb egy idő után leégett. Mivel elég sok motor fordult meg a kezem között, ezért ezt személyesen is tapasztaltam.  Alig volt olyan motor, aminek a tekercsein  ne látszódott volna a túlmelegedés miatti füstölődés nyomai. A Helikon teljesen más. Az egy elfuserált konstrukció . A tekercselt állórész helyett állandó mágnes használata klasszikus megoldás, Viszont műanyag és fém fogaskerekek együttes használata már nem. Nagy odafigyeléssel be lehet állítani a megfelelő  együttfutást, de szerintem ez nem volt annyira jellemző az összeszerelés során. A kerekek jobb tapadását segítő gumigyűrűk pedig már már elöregedtek, ahogy a műanyag fogaskerekek is. A föld mágnesessége miatt a motor állandó mágnesei is gyengültek. Összegezve: akinek jól működő Helikon mozdonya van, az nagyon vigyázzon rá

Üdv: Zoli

Előzmény: Ep128 (5187)
Ep128 Creative Commons License 2024.01.09 -1 0 5187

... és hányan írták itt anno, hogy "... a Pannoniát csak a vitrinben szabad nézegetni, mert játékra alkalmatlan a Helikonnal együtt?" :-P :-) )

 

Előzmény: HA-TOM (5186)
HA-TOM Creative Commons License 2024.01.08 0 1 5186

Szervusztok!

 

Filmajánló:

 

https://drive.google.com/file/d/12H1avaWaN5L3ubsxA5UDTBPwXtY31FbX/view?usp=drive_link

 

7 perces, érdemes letölteni, és saját lejátszó programban megnézni. A linken lévő lejátszó nagy méretben gyengébb minőséget produkál.

 

 

 

DjohnB89 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 5185

Amúgy ebből az exportra készült Skylineból látott valaki valaha valami valódit? Nagyon kíváncsi lennék 1-2 fotóra! :/ :)

Üdv!

Előzmény: Nagyadamka (5182)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.24 -1 3 5184

Igaz, hogy csak 1/3 PV, az is Tóth átalakítás, de az idei fakerülők ezek lesznek. A megérkezés utáni pillanatok:

Boldog, békés Karácsonyt Mindenkinek!

József Gábor Papp Creative Commons License 2023.12.22 0 0 5183

Szia Ádám! Köszönjük!Viszont áldott békés karácsonyt neked is! /Szuper az új géped!/                                                                                                    Üdv.Gábor   

Előzmény: Nagyadamka (5182)
Nagyadamka Creative Commons License 2023.12.17 0 1 5182

Kedves PV vasút barátok!

 

Kellemes Ünnepeket Kívanok!

SÁRGAFELICIA Creative Commons License 2023.12.03 0 0 5181

Üdvözlöm èrdekelne, a trafó, egy telefonszámot kèrnèk,

Előzmény: Zotyaapu (5180)
Zotyaapu Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5180

Szia,

 

van trafóm, írjál rám.

Z.

Előzmény: SÁRGAFELICIA (5179)
SÁRGAFELICIA Creative Commons License 2023.11.27 0 0 5179

Üdvözlök mindenkit, pv előre kèszlethez keresek trafót, ha valakinek van eladó, megköszönöm.

HA-TOM Creative Commons License 2023.11.20 0 0 5178

Kedves Collectorr!

 

Köszönöm szépen, ezeket kaptam valakitől, nincs rá szükségem, keresek valakit, aki tudja használni.

 

Üdvözlettel: Tamás

Előzmény: collectorr (5177)
collectorr Creative Commons License 2023.11.20 0 0 5177

Kedves HA-TOM

 

ha szükséged van ilyen sinekre nekem van egy pár

Előzmény: HA-TOM (5170)
benidoki Creative Commons License 2023.11.20 0 0 5176

Köszönöm szépen, de eredeti Helikont keresek.

Előzmény: collectorr (5174)
collectorr Creative Commons License 2023.11.16 0 0 5175

Bocsánat Nem Deák hanem Tóth féle volt 3 sinesben . Meg Ahogy alább írták Moskabel .

Előzmény: collectorr (5173)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!