Sziasztok. Tavaly szigeteltük a házunkat és a véleményetekre lennék kiváncsi hogy elég vastagságú anyagokat használtunk e? Nagy méretű téglás 50cm es falam van. Alá lett szigetelve a fal, és az aljzatbeton is szigeteltük. 5cm lépésálló került az aljzatba és 5cm nikecel került a falra. 50 es falra elegendő az 5cm es? Az álmennyezetre került 10cm közetgyapot és páraáteresztő hőtükör és gipszkarton.
Sziasztok! Jövő évi nagy projektem egy saját tulajdonban lévő családi ház felújítása. A ház több éve nem lakott 60-70-es években épült és az akkori színvonalon van most is :) 200nm es alapterületű egy szintes 38cm kisméretű téglafalazattal rendelkezik. Tető csere után kap a padlás 2x10cm-s üveggyapotot a stukatoros födém is javítva lesz nagyjából de kap egy gipszkarton álmenyezetet is. A falakra 15cm eps és hozzá való xps-re gondoltam, a nyílászárók is cserélve lesznek 3 rétegűre. A meglévő beton aljzatot kell-e szigetelni/érdemes-e? Vagy elég ha lábazaton mélyebben lemegyünk? Megfelelő-e a falazat szigetelése? Fával fűtenék mert erdő az van, radiátoros központi fűtés részesítenénk előnyben de kérdés hogy milyen fűtésrendszer lenne az optimális. Faelgázosító kazán plusz hozzá való pufferre voksolnék.Előre is köszönöm a segítséget.
"gipszkarton helyett lambéria lesz a plafonon, és így nem lesz külön lecezés, mert a födémgerendákra rá lehet fogatni. Viszont így nem lesz rés a fólia és a lambéria közt,"
Szerintem elférne egy-egy 2 centis léc a gerendák alján (a lambéria és a fólia között). Ebben a résben lehetne vinni az elektromos vezetékeket, így nem kellene ezer helyen átlyuggatni miattuk a párazáró réteget.
Az effajta átmenő lyukak páramentes lezárására szinte senki sem képes valóban megbízhatóan, ha viszont nincs luk, akkor annak a lezárását sem tudod elrontani :)
Én arra figyelnék a polisztirol lapok vásárlásánál, hogy ne 5 centisek legyenek,
hanem legalább 8-10, mert miután felkerültek a garázs falára, az a garázs a jelenleginél sokkal hidegebb helyiség lesz, ami már indokolja a vastagabb hőszigetelést.
Ezzel egy időben a garázsból máshová kellene költöztetni a fagyérzékeny anyagokat. Mivel szuterén (jelentős része föld alatt van) és a hőszigetelésen át is jut oda picike hő, ezért talán sohasem fog ott fagyni, de az ördög nem alszik.
"20-as Ytongból rakott tűzfalat belülről milyen magasságig érdemes leszigetelni, hogy ne legyen hőhidas?"
1: Belülről nem hőszigetelünk.
2: A belső hőszigetelést nagy tudású specialista szakemberek készítik nagyon magas munkadíjért és/vagy nagyon drága anyagokkal.
3: A szarul megcsinált belső hőszigetelésen át tud szivárogni a lakás párája, amely eljut a falig, ami (a belső hőszigetelés miatt) jéghideg, ezért a párától folyamatosan vizesedik, sőt olykor fagypont alatt is van, amikor a vízből jég lesz a fal belsejében.
Légy szíves válassz a fenti három lehetőség közül.
Amúgy a korábban említett Rothoblaas Flexiband és Dörken Multiband-et nem lehet egy lapon említeni a barkács csomagoló ragasztókkal. A roto-t pl. arra használtam, hogy tetőfóliát ragasszak ideiglenesen poros kisméretű bontott téglához (hogy cellulóz befújás közben falsíkban tartsa az anyagot) . Konkrétan alig bírtam leszedni a tégláról annyira tapadt hozzá.
Hogy mit jelent az "alugőzölt" nem tudom. Ami miatt szerintem fos :
"Alumíniumgőzölt, nagy szakítószilárdságú polipropilén ragasztószalag, nagy ragasztóerővel és tartós ragasztóképességgel."
1. gyenge a ragasztóereje kb. egy barkács patex ragasztóerejével vetekszik...
2. egyáltalán nem tartós, kb. 2 hét után helyenként elengedett "felpúposodott" újra le kellett volna nyomkodni. én inkább letéptem és multiband-el helyettesítettem.
A jelentkező gyenge ragasztóképességet környezeti hatások nem befolyásolhatták, a fólia nem volt poros, vizes , nem volt túl hideg-meleg az idő.
A cég (Dörken) saját reflex fóliáját ragasztottam volna vele. Ellenben a Multiband ragasztószalagjuk kifogástalan. A fólia hamarabb szakadna, mint hogy a szalagot leszedjem.
Ahogy lentebb MekkElek is írta, semmi gyakorlati haszna nincs, hogy az átlapolásoknál is reflexiós alu szalag legyen.
20-as Ytongból rakott tűzfalat belülről milyen magasságig érdemes leszigetelni, hogy ne legyen hőhidas? Nem flexi csemperagasztóval ragaszthatok rá hungarocellt, vagy a padlástér már kültérnek számít?
Adott egy családi ház, szuterén garázzsal, garázs felett nappali, a garázs mellett, ugyanazon szuterén szinten egy lakórész. A garázs sokkal hidegebb, mint a felette levő nappali, meg a mellette levő lakórész. A garázs festett, a festés jó állapotú. Van annak valami ellenjavallata, hogy vegyek az OBIban kellő mennyiségű mondjuk 5cm vastag polisztirol lapot, és körberagasztgassam a garázs falait és plafonját velük? Mire kell ilyenkor figyelni?
Gyanítom, hogy fűtésszámlán elég hamar bejönne, de nem tudom, az előző tulajdonos vajon miért nem csinálta meg....
Egymás mellett vannak ezek sorban. Összesen 10 tábla van a folyosón. 3 gyári és 7 utángyártott. A folyosó túlsó végén volt egy kis lépcsőzetesség a leolvadásban, az már messzebb van a fűtéstől.
Sajnos ez ilyen lesz, tűzvédelmi szempontból valóban nem előnyös. A villamos vezetékek amúgy a fólia felett lettek elvezetve, az üveggyapot drótozása tartja, a lámpák helyénél pedig egy kis lyuk lesz vágva a fóliára ott fog kijönni a vezeték. Így nagyjából ok ? :D
Ezt rögzíted bentről és hagysz 1cm a padló és a profil alsó éle között, csak ezen a rajzon hiányzik maga a csepegtető a profil alsó élén. Ez a lefolyó vízet kéne kicsit eldobja az épületedtől. A 1o cm fedre hajlítás lehet hosszabbra is készíteni. (attól is függ, hogy milyen vastag a trapézlemez).
Kell egy másik profil is, egy vinkli, amit lefúrsz és kiszilózót a képen látható profilnak a srég része alá.
A vinklis profilnak elég a 2.5x3 cm. Az meggátolja, hogy beszivárogjon a víz, ha rossz az esése a padlónak.
Újra itt vagyok egy kérdéssel! A trapézlemezes mobilgarázs hőszigetelésére nagyon jó tanácsokat kaptam tőletek. De hogyan akadályozom meg, hogy a csapadék befolyjon alul és eláztasson mindent, ami az útjába kerül? Ereszre már gondoltam, de ezen kívül le lehet valahogy zárni valahogyan a betonalap és a garázs alsó pereme közti rést?
A gerendákat, sőt, akár a lambériát is érdemes lehet valamilyen égésnehezítő + gombaölő anyaggal kezelni (tetol?) csak nem tudom, hogy utólag, ecseteléssel felhordva ez mennyire hatékony.
A mennyezetre, a födémgerendák közé üveggyapot szigetelés lett feltéve, ez beborítva párazáró fóliával.Erre ment volna a gipszkarton lécezés, rá a gipszkarton. Eddig gondolom ok, mert így írják mindenhol, és a topikban is így javasoltátok, viszont annyiban változott a terv hogy gipszkarton helyett lambéria lesz a plafonon, és így nem lesz külön lecezés, mert a födémgerendákra rá lehet fogatni.
Viszont így nem lesz rés a fólia és a lambéria közt, mint a gipszkartonnál lett volna a lecezés miatt, ez okozhat problémát?
"de fogalmam nincs hogy 30cm gyapot mennyire jó hangszigetelő.."
A könnyű üveggyapot a mély, dübörgő hangok ellen nem sokat ér, ha zajos helyen laknál, akor először is a mennyezetet képző osb/gipszkarton réteg megvastagítását/duplázását javasolnám, ha ez sem elég, akor a könnyű üveggyapot lecserélését nehéz (és sajnos drága) kőzetgyapotra.
Kicsit segíthet még egy nehezebb fajta párazáró fólia a tetejére.
Felső deszkaréteg csak háborús zajszint esetén lenne szükséges.
Mély hangok csillapítása esetén a kulcssszó a "tömegnövelés".
"Ha az olvashatóan k=1,3-as ablaktábláról és a mellette lévő utángyártott, felirat nélküliről tökegyformán olvad le a külső jégréteg a fűtés megkezdése után, akkor ki lehet jelenteni, hogy azonos hőszigetelési értékkel bírnak?"
Ha a két ablak ugyanazon égtáj felé néz ugyababban a szögben és a szobának azonos módon fűtött részén van, ahol ugyanúgy jár a levegő, akkor nagyjából igen.
Szerintem ne ragadjunk le a tükröző felületű ragasztószalagoknál, vannak még komoly versenyzők. Egyik kedvencem a Tesa Duct Tape, ennek mindössze 60 Ft métere és (ha nem forró környezetbe szánjuk) nemigen lesz minőségi problémája vele senkinek.
A hőtükör felületnek többnyire csupán igen kis része a ragasztócsík, tehát nem muszáj még a csíknak is tükröznie,
ráadásul ha a hőtükör felett vastag hőszigetelés is van, akkor az ott már nem tükröz semmit, ezért ilyen helyeken a hőtükör szerintem teljesen el is hagyható.
nézegettem én is ezeket a szalagokat, de a méterenkénti 150-300 forintos ár nem túl barátságos.
ragasztós bevonatú alumínium szalag is kapható méterenként 300 forintért.
Az alumínium bevonatú fóliával mi a gond, hogy konkrétan fos minősítést kapott tőled? (a "gőzölt" nem tudom mit jelenthet, de talán nem szó szerinti gőzölést, hiszen az alumínium forráspontja kb 2500 fok, és azon a hőmérsékleten a prolipopilén fólia szilárdsága sokat romlik). A dörken egyébként elég jó cuccokat gyárt, vettem már tőlök például geotextíliával kasírozott szivárgólemezt (jó nagy tekercs, még van belőle :-) Schücter Troba plus helyettesítésére, ezért biztosan kapok majd hideget meleget. Szóval nem gondolom, hogy fost gyártanának. Alubevonatú fóliás ragasztószalagot asszem a praktierben vásároltam, annak elég jó a ragasztója, kicsivel jobb, mint mint a hírhedt széles, barna "csomagragasztó" szalagnak. Nagy melegben (40-50 fokon) tartós húzásra el tud engedni, de ez nem annyira az alubevonatú fólia mint olcsó párazáró anyag, hanem a ragasztóréteg sajátossága.