Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Azt vedd meg, amit ki tudsz fizetni, ilyen kicsi kategória esetén gyakorlatilag mindegy. A katalógus és reklám adatokat felejtsd el. A régi kazán javítása munkaigényes, ezért ha nem magad csinálod, drága dolog. Ha foltozásos módszerrel javítható, akkor elmegy egy darabig, minden attól függ a tűztér felől mennyi anyag korrodált el és mekkora felületen. Évekig elmegy még javítva, addig összespórolhatsz egy másik kazánra.
Kérdésem lenne aki gondolja segítsen . -----------Kis 50 m2 ház jó hőszig. A legkisebb teljesítményű kazánt keresem Eddig 20 Kw alatt nem láttam!!!!!!!!!-------
Totya vagy Celsius ? Kazán vásárlás előtt állok.
Kaposváron van forgalmazója a Celsiusnak ? Mert azt jobbnak gondolom ..
Haveromnak 75 m2-es JÓL szigetelt háza van és a 19-es celsius kényelmesen kifűti.
Régen amikor még nem volt szigetelve a ház akkor is kifűtötte de etetni kellett rendesen.
A Sárkánnyal óvatos lennék mert abból a legkisebb is nagyobb mint az említett Totya
vagy Celsius. Ha sokat van folytva a tűz akkor jobb az öntvény rostély mert emeli a tűztér
hőmérsékletét.Ha intenzíven ég a tűz akkor jó a vízteres rostély is. Jó alternatíva lehet még a klímás fűtés is. A mai árakon klímával fűteni olcsóbb mint fával. Ha jól tudom van is most valami
Bármit ajánlanánk, mindegyik nagy lesz. Kaposvár? Akkor helyben van a sárkány kazán gyártója. Csak abból is a legkisebb már 500e. Más fűtési mód nem jöhet szóba? 50m2-t kb két gázkonvektor kifűtene...
Sziasztok! 20 év után kilyukadt a kazánom (maszek gyárt.) ....alig szivárog, de nedves a hamu alul ahol összegyűlik.
1.-Meddig merjem még használni ?
2.- 50 m2 a házam, full szigetelt ...a kazánom 25Kw-os volt de ez is sok volt.....állandóan le kellett zárni, és csak épp néha raktam rá fát ( vízteres rostély).
3 cm-es külső styrodur szig.
3.- Mit ajánlanátok ? Nagyon kevés pénzem van rá ( nyugger vagyok, de nem fideszes! ) Néztem a Totyát 20 Kw és a Celsiust 19Kw (ez már drága, esetleg részletre tudnám , ha valahol így is forgalmazzák )
4.-Válaszokat, segítséget előre is köszönöm !!
5.- Nem tudom kihúza-e a telet :( Tegnap befűtöttem......eddig nem volt gond.
Kaposvár mellett lakom, nem nagy a választék a városban kazán ügyben.
Elsősorban a magasabb kazán előremenő hőmérséklet volt az ok, hogy a puffert egy menetben fel tudjam fűteni a kívánt hőfokra. Ennek hozadéka lett, hogy a víz kevésbé hűtötte le a tűzteret így magasabb lett a tűztér hőmérséklete, és tökéletesebb lett az égés is.
A kazán és a puffer közötti csöveken ha jól emlékszem 2-2,5cm vastag alukasírozott kőzetgyapot csőhéjak vannak, számottevő hőmérséklet különbséget én nem vettem észre, talán 1-2°C-ot esik, igaz a különbség konkrétan mérve nincs, csak a kazán előremenő és visszatérő csövén van hőmérő, meg a puffer mérő csonkjain, ami a tartályban lévő víz hőmérsékletét méri. Idénre tervezek új hőmérőket beüzemelni, a hőmérő modulok már megvannak hozzá, már csak idő kellene foglalkozni vele.
Azèrt cserèlted le a kazánvèdő patront 70esre hogy tökèletesebb legyen az ègès, (így emelted a tűz hőfokát) nem? Nincs nagy veztesèg a csöveken a pufferig? Mennyi szigetelès rajtuk?
A szivattyú nem tudja a keletkezett hőt elég gyorsan elszállítani a kazánból, így a víz a hőcserélő bizonyos helyein felforr. Míg nem volt a kazán kilépő csövén egy automata légtelenítő (elcseszték az idomok összehegesztését a szerelők, van egy kis lépcső a csőben ahol a levegő meg tud ragadni, ide került a légtelenítő), addig bekerült a szivattyúba és az folyamatosan kerregett (főleg a kazánvédő szelep teljes kinyitásáig, mert a kis körön hamar visszajutott a levegő a szivattyúba), amíg a buborékok el nem jutottak a pufferba, és az ottani automata légtelenítőn ki a rendszerből. Az automata légtelenítő a kazánnál megoldotta, de igyekszem elkerülni e állapotot. Ha minden úgy működik ahogy kell, nem is áll elő.
Akkor van lehetőség ilyen megfutásra, mikor a kazán begyújtása után a belimot manuálisan kinyitó kapcsoló bekapcsolva marad, és a füsthőmérséklet kívánt értékének elérése után sem kezdi el az automatika visszazárni. Szerencsére az elmúlt szezonban nem volt erre már példa.
Ez az egy manuális beavatkozás szükséges a begyújtástól a puffer teljes felfűtéséig a fa kazánba pakolásán kívül, ezt is meg lehetne oldani egy időkapcsolós elektronikával, később lehet bekerül, de egyelőre nem éreztem feltétlen szükségét.
Van egy beadagolási metódus. Lehűlt a füsthőfok az alapjel alá, a venti maxon pörög, eltelt az előző beadagolás óta 120mp.
Kb 5 percenkènt fix 5mp indul a csiga.
Programot saját magamnak írtam. A kazánt egy arduino nano vezèrli. Ház hőmèrsèkletet lm35 mèrem, vízhőfokot 10k ntc mèrem, füst hőfokot pt100 (amit erősítek egy saját tervezèsű lm358 erősítővel, ezt nem fotóztam mert nagyon hitványul nèz ki 😁)
Venti egy Skoda fábia bontott fűtőventi pwm vezèrelve. 15-60% között.
Venti driverem, saját gyártmány. Kínai pwm mosfet modul megfőtt 10 perc alatt tesztelès közben. Ez èpp langyos hűtès nèlkül.
Idènre rakok hőmèrőket a kazán előre ès visszatèrő vízre is, ès számolni fogom az aktuális kazánteljesítmènyt.
(Pl ezt se tudom, hogy a keringető mennyi vizet forgathat, mert gravitációsan is fordul, így vehettem alapnak a gyári l/min adatot?)
Mechanikus átalakítás. A kazán a pincèbe van, az aprítèkos hordó felkerül 1 szintel feljebb, mègegy csiga motorral. könnyebb hordó töltès, mègkissebb a tűzveszèly(bár így is van passzív tűzoltó a beadagoló csőbe a visszaègès miatt) ès lehet majd takarítani a kazánt menet közbe.
(Tavaly ki kellett húzni az ègőfelyet mert nem fèrtem oda az ajtóhoz).
Kèsőbb tervbe van a távoli elèrès is.
Ha valakit èrdekel rèszletesen is le tudom írni az egèsz működèst.
Köszi az infót. Totya kazánba aplikáltam aprítèk ègetőt. Ami tèlen 0-24be megy úgyhogy èn direkte alacsony füsthővel megyek. De 4 naponta állítom meg a kazánt. A ház hőfok rá PID számolok PID egy padlóba menő hőfokot ez be van határolva 26-34 közè de olyan 28 körül szokott lenni. A pufferbamenő víz eltèrèsèből számol PID egy füsthőfokot. 160-300 amit a kèt tálca fordulójába az ajtón pfúrt pt100 mèr. Itt pedig a füsthőfok eltèrèse PID számol venti fordulatot. Ugye a füst hőfok az a ègès intenzitását jelzi. Beadagolás akkor van ha a venti maxon forog a füst alapjel alatt van a mèrt ès csökken. Annyi hogy marèknyi adagról van szó. A tartály 200l kb 1 napig elèg ami benne van. Azt töltögetem, ès 4 naponta szoktam megállítani kitakarítani.
Ez az ègőfej.
A primer levegő körbe a lapos vas alatt áramlik.
Rajta a terelölemez ami szekunfer hyűrűbe tereli a lángot.
Itt beszerelve. A hamuzóajtóra van becsavarozva. A levegőt a 2db 40 csövön kapja.
Kijelző
Így èg.
A beadagoló csigáról nincs kèpem. Nyilván az ègőfejbe tolja az adagot, a csiga vègèn egy bolygató lapát ami felfelè emlegeti az anyagot. Mèg tavaly a szekunfer gyűrűre kèszítettem egy emelő csövet, 20cm ami feltereli a lángot a tálca alá 8cmre. Ès az első tálcára is tettem egy terelő lemezt ami lekènyszeríti a füstöt ès utánna megy fel a tálcák közè. De az emelőcsövet ès a lemezt nem raktam fel tavaly, mert nagyon lomha lett a füsthőfok mèrő ès nem működött rendesen csak kompromisszumokkal. De idèn le akarom telepíteni a hőmèrőt a közèpső ajtón betolva. Az emelőcső mellè. De pt100 500c ajánlják csak. Ezèrt kèrdeztem a hőmèrőt.