Keresés

Részletes keresés

nofRETRO Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15167

hmm :) szóval már fent van, de sebaj. Ezt a képet elengedném.

Előzmény: nofRETRO (15166)
nofRETRO Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15166

Népművészet, naív művészet ( főleg nem köztéri) nem szerepel a repertoárban. Ez már más kategória, nem erről szól  a gyűjtés, ebből a szempontból felejtős.

Előzmény: faki (15164)
nofRETRO Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15165
Előzmény: nofRETRO (15161)
faki Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15164

Köszönöm, feltöltöttem a szoborhoz, a többit rájuk bízom!

 

Újabb kérdés, bár sejtem, hogy múltkori alapján jobb ha elengedem az ilyeneket. Van egy kép, olyan alkotótól, akinek nincs bemutatása és a képen látható szobor nem szerepel az adatbázisban, nem is ismerem az esetleges fellelési helyét (így műlapot sem tudok készíteni neki). A művész oldalára feltölteném, de erre nem találok lehetőséget, annyira meg nem vagyok elszánt, hogy még egy kötelező 500 karakteres szösszenetet írjak róla. Tegyem be véleményként, más lehetőség nincs?

 

Polyák Ferenc (fafaragó)

https://library.hungaricana.hu/hu/view/PestMegyeiHirlap_1970_05/?pg=143&layout=s

 

Előzmény: nofRETRO (15161)
nofRETRO Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15163

Meglepetés  (nekem az volt :)

nofRETRO Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15162

Ez nem lett új szobor, hanem másolat, az eredeti anyag (homokkő) nem időálló. A kép alapján nincs jelentős hiány, tehát nem is rekonstrukció. Szerintem.

Előzmény: faki (15159)
nofRETRO Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15161

Újabbakat nem találtam Paál Dezsőtől a kt-n, másutt meg sehol. A köztérképen az adatlapján : "Admin megjegyzés: Kőfaragó, kőszobrász" Két szobrot jegyeznek hozzá, viszont mindkettő olyan számban készült, hogy akár mintakönyve is lehetett, ezt nem tudom. 
Ha feltöltőd a Báthory István műlaphoz (javasolom, hogy a kép szövegét is közöld egy hozzászólásban, forrásmegjelöléssel) , majd kiderül idővel, hogy a szerkesztőségnek mi lesz az álláspontja. A műlapgazda nem aktív.

Előzmény: nofRETRO (15160)
nofRETRO Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15160

Kedves faki, itt egy szobor újrafaragása történik, a kőfaragó-kőszobrász szakmunkások javítják, kiegészítik, vagy faragják újra a már meglévő szobrot. A kőszobrokat többnyire, vagy sokszor nem a szobrász, hanem egy szakember teszi át kőbe, pontozó-másoló szerkezettel. Ezen a képen egy másolat készül, nem az eredeti gipszmintáról, hanem a már meglévő kőszoborról. Ezt a képet ide tenném.

 

Paál Dezsőnek még utánanézek.

Előzmény: faki (15159)
faki Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15159

Kedves nofRETRO és aki még járatos a témában!

 

Van az alábbi kép és leírás az Országházat díszítő Báthory István szoborról, amit Brestyánszky Béla alkotott. A leírás szerint itt Paál Dezső faragja más anyagba, így gondolom, hogy egy teljesen új szobor lett. Ezt a Köztérképen mindkét alkotónál és az alkotásnál is dobjam be, mint archív kép? Ha nem, akkor melyiknél "illik"? Paál Dezső ilyen esetben restaurátornak tekinthető és örüljön, hogy csinálhatta vagy jegyzik, mint alkotó, újraalkotó, másoló, nemtudomminekhívják?

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/PestMegyeiHirlap_1970_04/?pg=236&layout=s

 

Goldman Emma Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15158

Na egészen pontosan erről kezdődött ez a beszélgetés napokkal ezelőtt. :-)

Előzmény: edesviz (15157)
edesviz Creative Commons License 2018.11.04 0 0 15157

Vannak jó dolgai, én se értek egyet mindennel, amit írt vagy tett. De ezt cikket most találtam:

 

https://hvg.hu/itthon/20181030_raday_mihaly_interju_lanchid_kulturalis_orokseg?fbclid=IwAR3BAfsJTOad2Br91Z-mFOGmKNXHZ5ZQTEsbk6SlaaXLb_m3tGtgDbutR2Y

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (15156)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2018.11.03 0 0 15156

Én úgy gondolom, egy híd gazdaságosabban jön ki, mint egy alagút. Ebben az esetben azonban igazad van - városképileg az alagút előnyösebb. A honnan-hová kérdés azért nincs megnyugtatóan megoldva. Egyáltalán a budapesti közlekedés főcsapásait kellene újragondolni mielőtt csak úgy lezárunk egy hidat. Nem a tünetet kellene orvosolni ilyen olyan közbülső megoldással, hanem a gyökérokot kell megszüntetni.

 

A belvárosi forgalmat csökkenteni például úgy is lehetne, hogy szatelit kormánynegyedeket helyeznek külsőbb kerületekbe. Lehetőleg a gyakrabban látogatottakat, abban a reményben, hogy a nagyobb vállalatok presztízs főirodái "lapra, lapot" tesznek ezt követően.

Előzmény: edesviz (15155)
edesviz Creative Commons License 2018.11.03 0 0 15155

Talán az volt a legnagyobb hiba, hogy kb Alkotmány-Csalogány vonalra tervezett közúti alagút nem épült meg a 70-es évek elején. Az autóforgalmat nehéz csak úgy csökkenteni. Inkább nagyobb gelületre kell osztani. A külvárosi hidak sokat segítenének, Galváni-Aquincumi.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (15150)
KapitányG Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15154

Ó!
Ezt meg én köszönöm :)

Előzmény: Szomaházy (15149)
KapitányG Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15153

A hídról szóló anyagokban általában az szerepel, hogy tíz évre tervezték. Például itt is: http://epiteszforum.hu/volt-egyszer-egy-hid-budapesten

Előzmény: VEE (15152)
VEE Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15152

Nem hiszem, hogy a Kossuth híd építésekor előre tudták volna, hogy az meddig lesz használható, bár a tervezők és az építők nagyon jól tudták, hogy szedett-vedett roncsokból építették. Én még mentem át rajta, amikor járműveket már nem engedtek rá.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (15150)
Boszorka Creative Commons License 2018.11.02 0 1 15151

Szerintem és ahogy a nyugati nagyvárosokban látom, vissza kellene szorítani az autós forgalmat. Pestnek gazán jó a közlekedése, ez nem Amerika, hogy autó nélkül nem lehet élni. Nem tudom felétek milyen az élet, de pl. Torontoban is remekül megvolt az ember autó nélkül.

Anno, mikor a Margit hidat lezárták nagy volt a hujjogás, hogy mi lesz. Margithídon sokkal több autó tud járni mint a Lánchidon. Aztán nem lett semmi. Szépen elszoktak az autósok valamerre, direkt elmentem talán a harmadik nap arra és nem volt semmi dugó. Az ilyesmi csak a konzekvens elhatározás kérdése, no meg nem kell aggódni, hogy megválasztják-e legközelebb a polgármestert vagy nem.

Most olvastam, hogy a bécsi kerületi polgármesternő, aki lezáratta a Mariahilferstrasset, még mindig a helyén van.

A Lánchíd tatarozása biztos eltart minimum 2 évig, utána úgy kellene hagyni. Már észre se vennék.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (15150)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2018.11.02 0 1 15150

Azt csak a Duna és az Alagút mindkét oldalán sokmindennel összehangoltan lehetne felállítani. De ez mitsem változtatna a Clark Adam téri körforgalmi dugón, azt a járművek száma okozza.

De igazad van, sokat javulna a helyzet, ha a Lánchídat csak a segélynyújtók, tömköz, takszi :-), és bicaj használhatná, gyalogos mellett. Igaz, akkor hamar áttevődne a dugó a következő vagy megelőző híd környékére.

Kár volt ideiglenesre építeni a Kossuth hidat anno...

Előzmény: Boszorka (15147)
Szomaházy Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15149

Danke!

Előzmény: KapitányG (15128)
Boszorka Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15148

Szerintem nagyon is akadályozzák. Mikor végre a busz indulhatna egy bamba turista biztos lelép a járdáról, majd ezen felbuzdulva még egy néhány és a busz, tele utasokkal csak vár.

Előzmény: VEE (15146)
Boszorka Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15147

Clark Ádám térre csak simán egy lámpát kellene rakni . A körforgalmat kellene megszüntetni és egy sima lámpás kereszteződést tenni oda.

Előzmény: andreas19 (15145)
VEE Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15146

Ha egy kicsit szemlélődsz a Clarkon, akkor láthatod, hogy a gyalogosok alig akadályozzák az autós forgalmat, mert az Alagút és a Lánchíd tele van, tehát ha nem kellene elengedni a gyalgosokat, akkor sem jutnának előbbre az autósok.

Előzmény: andreas19 (15145)
andreas19 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15145

"Aki nem akar sorba állni, mehet busszal vagy gyalog."

 

Valóban, mi tegnap egy zseb-buszon ültünk (a Deák tértől a Dísz térig, 25 percet).
A heringek hozzánk képest lazán táncikálnak az olajukban.
A Széchenyi lánchíddal kapcsolatban egy véleményen vagyunk, bár autós megoldás is lenne:

0-12- ig mindkét sáv egyirányú Pest felé, 12-24 fordítva.
Viszont a Clark Ádám téri szintbeli gyalogos átkelést meg kellene szüntetni.

Előzmény: Boszorka (15143)
VEE Creative Commons License 2018.11.02 0 0 15144

Az SI (Sárga Irigység) faktort régóta ismerem. Ez szerintem köztudott, bár a napokban a tv-ben látott friss körkérdésre (mit ünneplünk október 23-án?) adott hihetetlen válaszok után már ebben sem vagyok biztos.

Előzmény: 2ly (15131)
Boszorka Creative Commons License 2018.11.01 0 1 15143

Azért egy silkó sokkal érdekesebb mint egy mozgólépcső. Aki nem akar sorba állni, mehet busszal vagy gyalog.

 

Rosszul emlékszem, hogy volt egy olyan elképzelés a Lánchíddal kapcsolatban, hogy felújítás után csak a buszok és taxik no meg a biciklisek mehetnek át a hidon? Lehet, hogy ez csak az én vágyálmom.

Ez a városvezetés olyan autóimádó, rosszabbak mint a németek. A dugódíjat se merték mind a mai napig bevezetni. Pedig nálunk valamiért a város folyamatosan be van dugulva. Tegnap voltunk Bécsben és napközben nem volt autós tömeg az utcán, feltehetően ott dolgoznak napközben az emberek. Ugyanezt számos nagyvárosban tapasztaltuk az idén is. Direkt feltünő volt, hogy jé itt napközben nincs dugó. No és Bécsben azt is meg merték tenni, hogy a mariahilferstrasset majdnem totál gyalogossá tették. Egy ideig tüntettek aztán szépen belenyugodtak, hogy a 3 hónap próba idő véglegesnek számít és azóta boldogan sétálgatnak az emberek az utca közepén.

Előzmény: andreas19 (15137)
Boszorka Creative Commons License 2018.11.01 0 0 15142

Szerintem nem gyors, inkább talán a többi lassú. A Moszkva téren leérni a metroba egy örökkévalóság. Mondjuk ezelőtt 10 évvel még előztem a sort és dühöngtem, hogy senki nem mondja az embereknek, hogy álljanak a jobb oldalon, de az mostmár nemigen megy.:-(

Előzmény: nofRETRO (15141)
nofRETRO Creative Commons License 2018.11.01 0 0 15141

Még egy. A Moszkva téri mozgólépcső csak nekem gyors? Résen kell lennem jövet-menet, hogy időben helyet adjak az utánam jövőknek.

Előzmény: andreas19 (15137)
nofRETRO Creative Commons License 2018.11.01 0 0 15140

:)

 

Előzmény: andreas19 (15138)
nofRETRO Creative Commons License 2018.11.01 0 0 15139

Talán nem a sikló az ok, hanem sokkal több az ember. Szinte tömegnyomor. Az egész vár meg olyan, mint egy bazár. A történelmi helyek szinte ki sem látszanak. És részben a térkőfelületek miatt sok hely elvesztette az egyéniségét. De lehet , hogy csak én vagyok ilyen pesszimista. Nem is folytatom ma :)

Előzmény: andreas19 (15137)
andreas19 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 15138

Krisztina, Csészényi kávézó :)

Előzmény: nofRETRO (15136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!