Az asztalok szögét elvileg a gyárban belövik, házi megoldást nem tettek fel a gépre.
Legfeljebb alátétes megoldást tudok elképzelni. A kiütött stiftes megoldásban szerintem nem érdemes gondolkodni, hacsak nem valami irdatlan eltérés van a síkokban. Nem fogod tudni olyan finoman mozgatni az egyes darabokat, ahogy az kéne.
Nem egy síkban fekszik a két asztal,ha felemeled az etetőt a másik szintjére?
Sziasztok! Tud abban segíteni valaki, hogy Defém 400-05-nél az asztalok szögét hogyan lehet állítani? A csavarok mellett stiftelve van, azok nem engednek. Gondoltam azokat kiütöm vagy a teljes emelő konzolt aláhézagolom, de egyik megoldás sem tetszik igazán. Megvan az eredeti gépkönyvem hozzá, de abban főleg csak biztonsági előírások és adatok, rajzok vannak, beállításról szinte semmi. Létezik ehhez beállítási gépkönyv? Köszönöm a válaszotokat!
Ha olvasod a fórumot, akkor láthatod, hogy kb az a közmegegyezés, hogy ezért az árért - minden hiányosságával egyetemben - nem nagyon van ellenfele a Metabonak.
Viszont pár hónapja jött ki a Felder egy új 26cm-es Hammer modellel, az A2-26-tal. Ez kb másfélszer annyi pénz, mint a HC260 és első blikkre ég és föld. Nem ismerem a gépet, nem áll érdekemben ajánlani, de ha most keresnék gyalugépet, akkor komolyan ránéznék. Öntvény asztal, a Hammer önbeálló késblokkját kapta meg, a spirál kést nem tudom. Hosszú várólista van. Ahogy picit ránéztem, még csak néhány kelet-európai YT videó van fönn, nem mélyedtem bele.
Az A2-26 jó ezer euróval olcsóbb, mint a régi A3-26 (ami nem volt igazi best buy, mert akkor már az A3-31 párszáz juróval többért. De ez fele árban a sokak által használt és kedvelt A3-31-nek.
Csak 3 centi vastag, és jól érted. Ez a fegyvertartó, és ebbe ülne bele a puskatus. Alatta szivacs lesz. 6 ilyet kell belemarnom. lehet, 60-as forstnerrel kellene inkább megfúrni, és vésővel végigtolni. Parázok, mert így is rengeteg munka van már benne.
En martam bele "vercsatornat" nem gondolkodtam rajta ennyit siman beletoltam a kis dewaltot meg a maro kest :). Mondjuk ha nem alsopolcos maroszarral csinalom akkor nem is egette volna meg :).
Csinalsz egy szablont es mindket oldalarol belemesz 2-2 cmt es kesz is vagy... ha van spiralmarod az segitseg. Furhatsz bele 10-es lyukat furoval (ha elfer tobbet is) es kiszelesited maroval.
Még annyit, hogy jól értem-e: a mondjuk 4 centi vastag vágódeszkába akarsz egy ilyen oválist, teljes vastagságban átmarva? ("lyuk" és teljes keresztmetszet nekem ezt súgja) Nem változtatna a módszeren, csak éppen .. meglep. Fogantyú lenne? Akkor gondolom nem 4 centis a deszkád.
Csatlakozom Paco-hoz. Én egy lefelé vágó (downcut) spirálmaróval próbálkoznék. Rohadt nagy fordulaton.
Jó sok fabetétes-vágódeszkás-CNC-s videót néztem már (egyik Jedi lovag a témában mtmwood), gyönyörűen ki lehet marni az "anya" ill "apa" mintát is bütüs anyagból. Nyilván nem a CNC a lényeg (te megcsinálod az ovális sablont rétegeltből) , hanem a jó éles marószár, k. nagy fordulaton.
Bütüs vágódeszkába ovális lyukat marni mennyire macerás? Tartok tőle, hogy a szálakkal párhuzamos maró csúnya munkát tud csinálni. 60mm X 150mm lyuk kellene teljes keresztmetszetbe.
Tájékozódom és ezért tanácsot kérek: tudnék e dominó maróval polcokat tartalmazó szekrény oldallapba is, a polcokéval szinkronban helyet marni a dominónak? Nem találtam ilyen feladat elvégzésére bemutatót! A polc élébe könnyen elvégezhetőt mutogatnak csak. Alkalmas erre ez a gép, vagy felső maróval kell elkészíteni?
Nem akarok senkit terhelni a kínommal, úgyhogy gyorsan eldöntöttem, hogy az itthoni olajat letesztelem, hogy mutat rajta, illetve rendeltem a korábban linkelt waxot és meglátjuk mit tudok belőle kihozni :)
Azért köszönöm a felajánlásokat természetesen.
A végeredményről majd beszámolok, de addig még sok (nem annyira hobbiasztalos) dolog vár rám a hangszerrel kapcsolatban :)
Igen fontos, h minél kevesebb legyen a vágásmagasság veszteség, mert a rönk végénél sokszor inkább meghagytuk 2.5-3 col vastagra (nem feltétlen húrvágás volt a vége), a gép meg 65mm-t tud... A maradékot meg nekem kell majd kézzel továbbvágni.
Jaaa, h gérvágónak is használod, így tök érthető a rövid sín.
Ha ennyire fontos, hogy minél kevesebbet veszítsél a vágási mélységből, próbálkozz egy vékony keményfa rétegelt lemezzel és próbáld meg egy L-alakú fémlemezzel befogni a sínt, mint a mórickarajzon. A rövid sín meg azért kell, mert utálom cipelni a húszkilós Kapexet minden aprósághoz.
Pont ugyanerre gondoltam, mint amit le is írtál a hsz első felében DIY javaslatként. Amúgy megértem, hogy valakinek ér annyit amennyi (láttam, h a nútnál pl. Beállítható a lötyögés). Annyi extrával, h egy vékony lemez+a nútnál valami vastagítás. Akkor az 1cm-t lefaragtam felére.
Hsz második felét is köszi, azt nem tudtam, h ezek mennyire kompatibilisek egymással. De mindenképp egy gyártótól vennék sínt. (Mondjuk a fenti megoldás az bármelyikre működik...) A rövid síndarabot mire használod?
Szerintem a talp megérte az árát, rétegelt lemez, elég jól kidolgozott, 3D-nyomtatott kerettel. Maga a tartókeret nem bonyolult, a fűrész talpának egyik élét bedugod egy perem alá, a másikat pedig két csavaros karommal rögzíted. Szerintem magad is meg tudnád csinálni, legfeljebb 3D-nyomtatott keret helyett rétegeltlemez-csíkokkal bástyázod körbe a talpat. Akkor viszont neked kell kitalálni, hova menjen a keret ahhoz, hogy a fűrészlap pontosan a sín éléhez essen. Vágási mélységet mindenképpen veszteni fogsz kb. 1 centit, mert elég vastagnak kell lennie a lapnak ahhoz, hogy nútot lehessen marni az aljába a sínhez. A Maki adaptere instabilabb, és felrakni is macerásabb.
Sínek: két nagy (inkompatibilis) rendszer van, a Bosch/Mafell és a Festool/Makita. Ez utóbbiról annyit kell tudni, hogy csak korlátozottan kompatibilis. Felrakhatod a Festool sínre a Makita fűrészt, és a Makita sínre is a Festool merülőt. Viszont ha Festool és Makita síneket toldasz össze, van egy pár tized milliméteres eltérés a profilban, és a toldás pontján el fog akadni a gép. Szóval úgy kalkulálj, hogy ha választasz egyet (Wolfcraft vagy noname is lehet), akkor a többi sínt is attól a gyártótól vedd különben a toldás problémás lesz. (Nekem az 1m+1.5m kombó vált be, azokat összedugva OSB-t is lehet vágni. Egy rövid, 1m vagy az alatti sínt mindenképp vegyél, az fog kelleni leggyakrabban.)
Valamelyest biztosan beleszól, de azt az emberek kb. 99,99999999%-a nem hallja ki. Én sem, szóval én úgy gondolom jó lesz az, ha sikerül megszülni ;-)
Kofic felajánlott neked némi mintát kétfajtából. Úgy emléxem van némi majdnem tiszta karnauba viaszom, én is felajánlok neked egy kis darabot. Tiszta méhviasz pehelyt venni könnyű. Csinálj belőle egy-két keveréket*, mondjuk 10-20-30%-osat (tizedgrammos mérlegre szükséged lesz mert tényleg gyűszűnyi anyag fog csak fogyni), teszteld egy olyan fán ami a gitár teste** és a legjobbat ami neked megfelel használd fel. Ha egyik sem legjobb ebből a háromból már sac/kb tudni fogod, hogy a végleges keveréked mondjuk 5%-os legyen vagy a másik irányba mész el.
*lábas a főzőlapon tele 80-90 fokos vízzel, abban egy nagyon kicsi edény amiben a méhviaszt megolvasztod, és kevergetve beleadagolod a karnaubát. Legjobb 25-30 celsius fokosan felkenni.
** mindegyik keverékkel legalább 3 teszt, egy azonnali, egy 5-10 perces, és egy 20-40 perces száradási idővel a felfényesítés előtt. Ne feledd, tényleg kurva vékonyan kell kenni.
Én nem vagyok a hangszerek szakértője, de egy ilyen hangszert mindegy mivel, meg hogyan kensz le? Nem befojásolja a hangzást? Vagy ezeknél az elektromos hangszereknél nem számít?