Keresés

Részletes keresés

rferi Creative Commons License 2004.03.03 0 0 277
A külső menete nagy emelkedésű, olyan mint a facsavarokon, csak nem kúpos (érthető).
Kétfélét láttam eddig: lágyabb anyagból, talán spiáterből öntve (hadifém, fehérfém, ki hogy ismeri, karburátoranyag), ebben van egy imbuszkulcsnyílás, és azzal lehet behajtani.
A másik fajta vasból van, kadmiumozott (sárgás), és behajtáshoz bele kell hajtani egy csavart, amin van egy-két anya, és össze kell kontrázni őket.Aztán a legfelső anyát kulccsal tekerve behajtódik a fába.
Persze elő kell neki fúrni!
Előzmény: Törölt nick (276)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.03 0 0 276
Ez nagyon jól hangzik. A famenet az olyan éles szélű menet, mint a facsavarokon? Milyen szerszámmal lehet behajtani, ha kívül-belül menet van? A cső belsejében alul van csavarhúzónak horony? Bocs a hülye kérdésekért. :-)
Előzmény: rferi (275)
rferi Creative Commons License 2004.03.03 0 0 275
Semmi baj, ha szétszedhető kell!
Barkácsosnál (nem Obi, meg ilyenek) keress olyat, hogy fém biszb@sz, ami kábé 10mm átmérő kívül, és erős FAMENETES, és M6 menetes belül.
Gyakorlatilag egy kívül-belül menetes cső.
Ezt betekered a munkalap aljába, és ebbe tekered a szekrényen keresztül a SZÁRNYASCSAVART.És akkor még szerszám se kell a szét-összeszereléshez.
Előzmény: Törölt nick (273)
halaloszto Creative Commons License 2004.03.02 0 0 274
Ha szetszedhetos kell, akkor mindenkeppen pl valami 50x50mm stafli mindket szekrenyke ketoldalan a talalkozashoz. Aztan az mehet valami hosszabb csavarral meg ragasztoval a munkalap aljahoz, meg anyascsavarral a szekrenykehez. Vagy akar ilyen mindenfele acel sarok cucc, amit 100 es 1000 forint kozott adnak a kulonbozo barkacsaruhazakban meg csavarboltokban. Vagy akar egy forgacslap csik negyszer, hogy a teto ne csusszon el, a munkalaphoz jol ragasztva csavarozva, es arra egy keves ilyen acel sarok, vagy szogvas leszabva kifurva, hogy ne csusszon elore-hatra.

vajk

Előzmény: Törölt nick (273)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.02 0 0 273
Köszönöm az ötleteket. Elfelejtettem írni, hogy szétszedhetőt szeretnék, ha át akarnám rendezni ne kelljen egyben cipelni, mert a szekrények egyenként 20 kilósak. Ezért az alulról csavarozáshoz nagyon sok csavar kéne, ha együtt akarnám mozgatni az egészet a lapjánál fogva. Ezért gondoltam az átkötésre mondjuk 4 vagy 8 csavarral összesen, és ha mozgatni akarom, akkor szétszedem.
gruntow Creative Commons License 2004.03.02 0 0 272
Alulrol felfele 4x40-es csavarokkal.! Munkalapot vetek kilyuggatni!!!
Előzmény: Törölt nick (267)
fabee Creative Commons License 2004.03.02 0 0 271
rferi!

Koszonom a velemenyed. Atgondoltunk (atrendeztuk) egy kicsit a szobat, es elvetettuk, hogy a cserepkalyha melle barmit is rakjunk.

-f-

Előzmény: rferi (246)
rferi Creative Commons License 2004.03.02 0 0 270
Én alulról felfelé csavaroznék, jó sűrűn, olyan 5-ös gyorscsavarral.
De én még előtte vennék nyolc lábat a két szekrénykére, és felszerelném, olyan állíthatósat, jó erőset.Lehet vascsavar is.
És akkor a felcsavarozott munkalapon vízmértékkel és vonalzóval ellenőrizve ki lehet lőni a talaj egyenetlenségeit, és teljesen síkba lehet állítani a munkalapot.
Előzmény: Törölt nick (267)
carterdoki Creative Commons License 2004.03.02 0 0 269
Csapolás - ragasztás nem jöhet szóba?
Előzmény: Törölt nick (267)
halaloszto Creative Commons License 2004.03.02 0 0 268
A munkalap rogzitese:

1. egy belsokulcsnyilasu (imbusz) m8 csavar feje kifejezetten szep, ahogy belesimul az asztallapba. Ez altalaban fekete, es szep sima, nincs sorjaja a horonynak, stb. szepen bele fog simulni.

2. konyhaban a jol kiszamitott hosszu forgacslapcsavart siman belehajtjak alulrol felfele, negy-hat mind a ket szekrenynel boven eleg, ha nem akarod az egesz cuccot egyben mozgatni.

vajk

Előzmény: Törölt nick (267)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.02 0 0 267
Feltettem egy új képet a műhelyről, itt már a szekrényeknek van ajtajuk és hátlapjuk.

Még össze kéne fogatni a szekrényeket a munkalappal, de még tanakodom a megoldáson. Először kapupánt csavarra gondoltam, aztán bútorösszehúzóra (ha van belőle 7 centi hosszú). Van más ötletetek. (Csavarfejet nem nagyon merek süllyeszteni a munkalapba, mert félek, hogy nagyon elcsúfítom.)

Törölt nick Creative Commons License 2004.03.02 0 0 266
Nanana. :-) Hatjegyű számokról nem volt szó.

Azért gondolom, hogy elég a kicsi, mert elsősorban lécek kereszt és hosszirányú darabolására használnám, másodsorban kisebb táblák (szekrények alkotóelemei, stb.) vágására.

Nagyon nem kell, hogy erős legyen, ráérek. Szerintem azután, hogy egy négyméteres deszkát hosszában kettévágtam dekopírral kb. 15 perc alatt, bármit gyorsnak fogok találni. :-)

Megnézem a másik topciot, köszi.

Előzmény: halaloszto (264)
GPF Creative Commons License 2004.03.02 0 0 265
Igen, az is fontos tud lenni, hogy mennyire hangos. Az enyém hangosabb, mint az eggyel nagyobb, ipari asztalos gép.
Előzmény: halaloszto (264)
halaloszto Creative Commons License 2004.03.02 0 0 264
olvasd el az utso evet a barkacsolas fajatekok topicban, vannak linkek, meg minden. en egy bo feleve jartam korul a temat, es a gpf altal emlitett fermnel kotottem ki, es tkp nem bantam meg.

mintha mar irtam volna, hogy a fetis szerszamaruhazban ugy egy honapja volt egy sonderangebot, hogy a bosch ts10-et odaadjak 190000Ft-ert, ami iszonyu jo ajanlat, mert a dewalt 744 a gelko.hu-nal 250000, es a boschban van lagyinditas, meg allitolag precizebb.

a masik topicban emlitett einhell kicsi gepek a baumaxban (soroksari ut) szoktak lenni, es igen olcsoak ahhoz kepest, hogy dontheto sullyesztheto. (kb 20000ft). Ezek aszinkron motor, de nagyon kicsi egyszeru cucc, asszem 200-as koronggal. a fenti bosch, dewalt meg a ferm is 250-es korong, de kefes motor, attetel -> nagyon hangos.

vajk

Előzmény: Törölt nick (262)
GPF Creative Commons License 2004.03.02 0 0 263
Plusz még:

Emelhető és dönthető legyen a lap.
Emeléskor ne változzon a szög. (Ez természetesnek tűnik, de láttam olyat, aminél ez nem volt igaz.)

Mindenféle skálák és ütközők és tolattyúk legyenek hozzá. Ne kelljen méregetni, se a párhuzam ütközőnél és lehetőleg a merőleges szánnál sem. (Azt már tényleg csak drágábbon láttam, hogy van egy durva állítő és utána egy tekerentyűvel finoman is lehet 10-ed mm-re állítani. Egy nagyító is volt a skála fölött.) Ha bal oldalon vágsz, máshol indul a skála, mintha a jobb oldalon!
Ne lötyögjön semmi! Lehetőleg egy kézzel, egy mozdulattal legyen rögzíthető az ütköző...

Nem tudom, a Ferm-es 50 ezres tud-e ilyeneket, de szerintem annál olcsóbbért nem igen kapsz olyat, ami finom munkákhoz jó.

Azt hiszem, igazából két típus van, a preciziós fűrész, és az ácsoknak, épületasztalosoknak való, inkább daraboló.

Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.02 0 0 262
Rosszul emlékszel, nem tudok hegeszteni. :-)

Most nem alkatrészekből összeszedett, hanem komplett hordozható asztali körfűrészben gondolkozom. Olyanban, ami feltehető egy munkapad tetejére, és esetleg oldalra, hátra kinyitható szárnyai vannak. Itt van pár hasonló, csak persze nem ilyen árban gondoltam: http://www.epinions.com/hmgd-Shop_Tools-All-Table_Saw

Őszintén szólva nincs kedvem nekiállni ilyesmit barkácsolni, mert ha nem sikerül tökéletesen precízre, akkor megette a fene az egészet.

Végiggondoltam, hogy mit vesztek, ha kézi helyett asztali körfűrészt veszek, de igazán csak a nagy táblák vágása jutott eszembe, ami nagyon ritka eset és a lapszabászat amúgy is szebben megcsinálja. Van még valami, amit asztalival nem tudok megcsinálni?

Előzmény: rferi (261)
rferi Creative Commons License 2004.03.02 0 0 261
És még egyszer leírom:ha lehet a lap közepén a luk ne legyen túl kicsi, mert ha pl. 30mm mint a Bosch-on, akkor bármit vehetsz rá. Ha kisebb a lukja egy esztergályos simán átalakítja nagyobbra, de fordítva nem megy.
Én egy élezőmesternél veszem a lapjaimat, és ott ő kapásból ki is fúrja nagyobbra nekem.Viszont megfigyeltem, hogy szinte csak 16mm-es nyers lapokat tart, hogy bárkinek jó legyen :--))
Ha találsz olyat, amiben van lágyan indító elektronika, esetleg fordulattartással, az nagy előny, persze az árat eléggé megdobja.
Szvsz kicsit ne vegyél, mert a körfűrészt asztalban a legjobb használni, és az asztal lapjának vastagsága is levesz a vágásmélységből.
Asztalt meg majd csinálsz hozzá.Ha jól emlékszem te tudsz hegeszteni.
Előzmény: Törölt nick (259)
halaloszto Creative Commons License 2004.03.01 0 0 260
Hi!

Nem vagyok nagy szakerto tapasztalt. En az eddigi tapasztalatok alapjan a kovetkezokre figyelnek:

1. az asztal mennyire sik es merev. ne legyen gorbe egyaltalan.

2. a lapot ha megfogod, mennyire tudod oldalra megmozgatni. talan a legfontosabb, hogy nagyon pontosan egy sikban forogjon. ha kiterhet oldalra, rezegni fog, es nem lesz pontos, meg csunya lesz a vagas.

3. csekkold le a derekszogeket. iszonyu szivas, ha nem tudod tutira, hogy amit elvagsz az derekszog lesz.

vajk

Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.01 0 0 259
Erősen gondolkozom, hogy mégiscsak inkább asztali körfűrészt veszek, legalább egy kisebb modellt. Elég sokfélét lehet kapni, le tudnátok írni, hogy mire érdemes figyelni vásárláskor?
sziltunde Creative Commons License 2004.02.29 0 0 258
Sziasztok
Pár hozzászólással korábban írta (asszem rferi), hogy a cserépkályha mellett bizony veszélyben lehet a bútorok állaga. :-O
Mi van azonban a galériával? Ha esetleg a kályhához közel kerül vmelyik része? Ezek szerint arra is nagy esély van, hogy pl csigalépcső lesz a valódiból? Tud valaki a tapasztalatáról írni? Most kicsit elbizonytalanodtam.
gruntow Creative Commons License 2004.02.29 0 0 257
Nekem ha ilyen keves marad oldalt akkor sokszor kinyomja oldalra a fazuzalekot(forgacslapnal) foleg ha meg elfoliazas elott csinalom a lyukakat.
Erzsébeti Creative Commons License 2004.02.28 0 0 256
Hali!

ne tévesszen meg.. én 76 ft-os pántot használok, és az sem olasz, se nem német... hanem török:)
Az is igaz, hogy ez a pántár 100 db-os kiszerelésre vonatkozik... darabra ua ott már 90 ft körül van.
Sokan akarják-akarták már elhitetni velem, hogy csak a blum, vagy a hafele pántot szabad használni, mert csak azok a jók.. (régen minden asztalos a ferrari kivetőpántra esküdött. Én nem állítom, hogy az enyém jobb, de az eltelt cirka 10 év használata meggyőzött arról, hogy jó választás ez az olcsó pánt. kb 3-4 db-ot kellett eddig lecserélnem a 10 év alatt azokból amit felszereltem... évi kb 800-1000 db-t szerelek...
Ez szerintem mindenképpen elég tapasztalat ehhez:)

Erzsébeti

Előzmény: Törölt nick (253)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.02.28 0 0 255
Hali!

Hidd el:) nekem már kb 15-20 éve működik ez a 2 mm-es "maradék" falvastagság:)
A fúró átmérője 35 mm, így a sugara 18 mm, és így marad 2 mm a falvastagságnak.

A másik, hogy én nem tartom magam annyira ügyesnek,hogy ne üssem be előre a lyukat:)

Erzsébeti

Előzmény: gruntow (254)
gruntow Creative Commons License 2004.02.28 0 0 254
Ha nagyon ugyes vagy akkor lyukasztani sem kell ...egybol mehet az akkus geppel a csavar.

Ja egyebkent sziasztok...Orulok hogy idetalaltam.Remelem sok erdekes tema lesz meg.

Egyebkent az uj hafele pantoknak mar 5 mm-re kell lenni az ajtolap szeletol. En azt a 20 mm-es tavolsagot(lyukkozep)egyebkent is nagyon meresznek talalom.

Előzmény: Erzsébeti (252)
Törölt nick Creative Commons License 2004.02.28 0 0 253
Ezúton kérek bocsánatot az olasz kivetőpántipartól. :-) Bizonyára a 96 forintos ár tévesztett meg.

Bond
aki a barkácsáruházak aljas árfelhajtó összeesküvésének áldozata

----

Nem világos az oldalra fordított szekrény ötlete, ugyanis ennél a pántnál a nyitott ajtó nincs síkban a szekrény oldalfalával, több, mint 4 mm eltérés van.

Előzmény: Erzsébeti (252)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.02.27 0 0 252
Majdnem jó!:)

Annyit segítségképpen, hogy ha el tudod fordítani a szekrényt az oldalára akkor már nem is kell fognod két kézzel az ajtólapot, mert az akkor már "lapján" fekszik:). Mi nem rajzoljuk körbe a csavarhelyet, hanem egy határozott mozdulattal kilyukasszuk a spitzbohr-al, és ugyanazzal a fogással már mehet is bele a "gyorscsavar", vagy ahogy más ismeri a a forgácslapcsavar. Mondanom sem kell, hogy alapból akkus géppel tekerjük be.

Erzsébeti

Előzmény: Törölt nick (250)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.02.27 0 0 251
lepődj meg az olasz pántok a pántország nagymenői...:))

Erzsébeti

Előzmény: Törölt nick (250)
Törölt nick Creative Commons License 2004.02.27 0 0 250
Nekem valami erdész fúró készletem van, volt vagy 2000 forint a 6-os készlet. :-) Kinézetre olyan mint a Forstner de vagy 2-3 mm-t kilóg a hegye. Amennyi ajtót én fogok szerelni, arra jó lesz, hacsak nem akarok 15 mm-nél vékonyabb lapot, mert akkor átlyukasztom. Mondjuk most kicsit megkékült az éle, lehet, hogy túlerőltettem.

Csészetávolságon a csésze szélének távolságát értem a lap szélétől. Próbáltam 3mm-rel, az kevés volt, a próbalap a kivetőpánt állítócsavarjának végállásában sem illeszkedett (gagyi olasz kivetőpánt). Végül 5mm vált be. Így viszont 22.5-re van a lyuk közepe. A 10 centis távolságot eltaláltam.

Nekem a nagyobb gondot a szekrénybe menő tartóka bejelölése okozta. Végül csináltam egy olyan próbalapot, amin pont 10 centire bemartam a fészket, ebbe szereltem egy pántot tartóstól,pontosan odaillesztettem az ajtó felső és alsó éléhez, a tartót a szekrény falához feszítettem a rugó ellenében és a harmadik kezemmel körberajzoltam a csavarlyukat. :-) Nem volt egyszerű. Hogy kellett volna ezt okosan csinálni?

Előzmény: Erzsébeti (249)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.02.27 0 0 249
Garatula!:))

A "csészetávolságon" mit értessz?
A fenékfúró (fortsner) "lukközepe" az anyag szélétől 2 cm:) De miért nem kérdezted meg?:)
Az ajtó alsó és felső vízszintes sikjátol meg 10 cm az alap, ettől el lehet térni ( a 10 cm-től) de alapból ennyivel lehet számolni.

mi sem hasznélunk sablont, csdak akkro, ha kellő mennyiséget kell kifurni. Fúráskor miután bejelölkük a lukközepet akkor egy azstalosszerszámmal (spitzbohr...magyarul lyukszúró) beütunk egy kis lukat, hogy a fortsnerfúró középső hegye könnyen odataláljon. Ha nincs ilyen belyukasztás akkor nagy esély van arra, hogy "elmásszon" a fúró. Ezt a pánthelyfúrást mindig álványosfúrón kell csinálni, mert az ember keze nemelég pontos ehhez. persze elég egy olyan szerszám hozzá (álvány)amibe be lehet fogni a kézifúrógépet (én is ilyet használok). A fortsnerfúrónál fontos dolog, hogy ha valaki ilyet vesz akkor úgynevezett "koronást" vegyen. Ez nem márkajelzés, hanem a fúró vágóélén kiképzett nyúlvány szakmai neve. Tehát a vágóélnél úgy néz ki a fúró, hogy van a "közepe", utána kétoldalt a fúró teljes szélességében pedig egy-egy sugárirányú "lapos" vágóél, és a vágóél végén (kint a külső peremnél) van egy kiálló hegyszerúség. Persze mind a két vágóélen egy-egy:)
Ez fontos alkatrész mert ettől fog "szépen" dolgozni a fúró, és ettől van az is, hogy ha nem álványban dolgozik vele az ember akkor "megtámasztódik" a fúró fúrás közben, és így pontosabb oldaltartást lehet elérni. Egy vídiás (keményfémlapkás) 35 mm-es fortsner fúró ára kb 6000-10000 forint közt mozog, és megéri megvenni, mert vannak mindenféle gagyi cserélhetőlapkás izék is kb 2000-3000 ft között, de azok szart sem érnek (max 3 db luk...)

Erzsébeti

Előzmény: Törölt nick (248)
Törölt nick Creative Commons License 2004.02.27 0 0 248
Érdeklődés híján költözés elhalasztva. Majd elköltöznek mások, és akkor gyors lesz. :-)

Fölszereltem életem első két kivetőpántját és pontosan sikerült. Ráadásul sablonom se volt, nekem kellett kitalálni a csészetávolságot. Úgyhogy most alig fér be az arcom az ajtón. :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!