Van vízbázisú lakk, aminek nincs szaga. Csak úgy mondom. De ez vicc, tényleg sokkal macerásabb.
Kivetőpánt függő a lyuk helye. De szinte mindegyiket azonos helyre kell fúrni. Ha jól emlékszem, 22.5 mm-re a széltől egy 35 mm átmérőjű lyuk kell a legtöbb pántnak rácsukódó pántnak. Ha valami nagyon extrát akarsz, ahhoz lehet, hogy más kell. De érdemes a pánt megvétele vagy legalábbis eldöntése után fúrni vagy furatni.
Na, kezdd már csinálni, kíváncsi vagyok a beszámolókra!
mutatott olyat is a csavo a Lemexnel de annak a szine is eltert az ajtoetol es azt meg lakkozni is kell. Ennyi lakk iszonyu sokba kerulne. Ezt azt hiszem kihagynam. Raadasul nincs kedvem 1 hetig lakkszagban aludni... azt hiszem maradok a butorlap + MDF megoldasnal, csak a szineket kell kivalasztani.
az ajtonal a panthely az szabvanyos tavolsagra van a szeletol mindig?
A fa ajtók idővel sötétülnek, pár év mulva az ajtó lessz "vörösesebb". Lehet az ajtókat is az eredeti bútorlapból csinálni, ez igénytelenebb, de olcsóbb. Az ilyen ajtót fel lehet dobni gyári öntapadós diszekkel (drága), vagy a bútorlaphoz pácolt, lakkozott fa diszlécekkel.
Elmentem a Lemexhez. Jok a fa ajtok csak van egy kis bibi. A butorlap (bukk) es a valodi fabol keszult ajot nagyon elut egymastol szinben. Nem is igazan mintaban, a butorlap vorosesebb sajna. A masik gond hogy ha MDF-bol csinatatom az ajtokat akkor is teljesen mas szinu lesz az ajto es a butorlap, hiaba mindketto bukk. Azt a valaszt kaptam hogy azert mert mas a gyartoja. a masik problema hogy faajtobol nem tudnak csinalni egyedi meretut. 1mx40cm korul nincsen bukkbol. :-( csak cseresznyebol. a minta miatt meg nem lehet felcerelni a magassgot a szelesseggel.
Holnap vagy holnaputan benezek a woodexpresshez hatha ott talalok egyezo szinu ajtot es butorlapot. Bar arr ais gondoltam hogy esetleg a bukkhoz egy voros mahagoni butorlapot valastzok (egyreszt ilyen szinu a hangfalam, masreszt a ruhasszekrenyem a masik falon).
Most jövök a praktikerből, ahol éppen vettem egy felsőmarót.
Kinzo gyártmány, 10990-. volt brutto.
Ez még nem érdekes így annyira, de 1800Wattos, és 8-12mm patronok vannak hozzá.
Fordulatszámszabályozós, lágyan indító elektronikával.A bekapcsológombja olyan nem bentmaradós (asszem ugrik a gari, és átteszem fixen benntmaradósra).
A függőleges megvezetés korrektnek és erősnek tűnik.
A hozzáadott párhuzamvezető nem lemez, hanem öntvény.
Ami gyengének tűnik rajta, az a tengelyrögzítés, amikor kiveszed/beteszed a marót.Ezen esetleg be kell fejezni a gyártást.
Illetve gyengécske még a függőleges méretbeállító alkatrészei, de ezek nem is érdekelnek, mert azt én tolóméterrel szoktam állítani, nem a gyári szerkezettel.
Van a Lemex-nél minden. Az előbb beszéltem velük, fa ajtók is vannak, és azoknak sincs kinn az ára.
Oldalról szokták rácsavarozni. Igazából nem tudom, miért. Lehet, hogy pont az általad is említett méretproblémák miatt. Az IKEÁS-nál az alsó oldalról van, a felső felülről, de az egy más vastagságú fedlap.
A lemex weboldalan csak feher almit talaltam. De ellatogatok korbeszaglaszni egy kicsit.
Akkor maradok a csavarnal, a sullyesztesre en is gondoltam. :-) Egyebkent nem fog latszani mert vegig szekreny lesz. A csavarozas mar ok. A tervezesnel (meretek) az nem vilagos hogy ha 20 mm-rel szamolok 19mm helyett akkor ha egy polcot vagok a szekrenybe akkor 1-1 mm lesz a ket oldalan. Ha a polc az ilyen kis polctarto pockokon van akkor nem gond, de kell idonkent berakni egy merevitot is legalabb a 2m magas szekrenybe, ott pedig nem lehet 2 mm elteres mert a csavar tul osszehuzna a szekrenyt es akkor nem lenne egyenes az oldala.
HA kiindulok a legalso vizszintes butorlapbol akkor erre az oldallapokat rarakjam (alulrol csavarozom) vagy oldalrol csavarozzam. Ha oldalrol csavarozom akkor tuti jok lesznek a bevagott polcok akar pockokon akar csavarral fogatom ossze.
Szerintem először próbálj meg egy kis éjjeli szekrényt csinálni egy ajtóval meg egy fiókkal. Azon sok mindent megtapasztalsz, és utána vágj bele a nagy műbe.
Mi az a cég, ahol az ajtókat találtad? Nézted a Lemex-et? Az az egyik legnagyobb, legjobb ilyesmivel foglalkozó társaság.
Szerintem nézd meg a lehajtós asztal vasalatát. Jó lesz az a billentyűzetnek.
Az összeerősítésnek a csavar a legegyszerűbb módja. Arra van esély, hogy gyakorlat nélkül is viszonylag pontosan meg tudod csinálni. Van a Reiser pozdorjacsavar vagy a már említett konfirmátor csavar, mindkettő ilyesmire van kitalálva. Mindkettőhöz lehet kapni kupakot so színben, akár még igazi fából is. Ha egymás mellett vannak a bútorok, nem látszik a csavar.
Vannak más módszerek is. Léteznek bútorösszehúzó szerelvények. Ezek közül a legegyszerűbb egy belülre felerősíthető derékszög, azt kell felcsavarozni rövid, vastag csavarokkal.
Van a csapozás, ami a legláthatatlanabb. Az azért nem egyszerű meló. És nem is lesz oldható a kötés.
Köldökcsapozáshoz lehet kapni átjelölő bizbaszokat olcsón, az szerintem tök jó.
Van a piskóta csapozás, amihez spéci gép kell, de kicsit állítható amíg meg nem köt így pontos lesz. Most a Praktikerben 20 ezer alatt van ehhez való Ferm lamellózó.
Én a bútorlapokat csapolni szoktam, 8-as köldökcsappal. Pontos sablon kell, hogy "fussanak" a furatok. Ha nem kell több költözést kibirnia, jó a csavarozás. 4 x 50-ex pozdorjacsavar kell, a fejét az anyagba kell süllyeszteni. Látszik, de csak a szélső szekrény oldalán. Lehet kapni hozzá a bútorlaphoz hasonló szinű sapkát. Az előzőekben emlitett konfirmátorcsavarral nincsenek tapasztalataim, de igen erősnek tűnik. Ehhez is kapható sapka.
Nem szeretnem 2,7m magasra mert tul sok teret venne el es a tetejere igy egy-ket disztargyat tudok rarakni majd (vaza, stb.) Egy 37 nm-s lakasrol van szo amiben 23 nm a szoba nagysaga. Ruhasszekrenyem mar van egy masik falreszen, az toloajtos es 2,7m magas. Azt hiszem, hogy nagyon sok teret elvenne ha ez is 2,7m magas lenne.
A fioksinre en is gondoltam, de a problema meg mindig megvan. A monitort takarni szeretnem ha nem hasznalom, de ha lehajthatos az asztal es mondjuk 60cm mely(magas) a lehajthato resz akkor tul messze lesz a monitor. ha kevesebb akkor meg a monitor nem fog beferni.
Egyebkent mindnhol racsukodo ajtokat szeretnek.
Egyebnkent ilyen bontasban kepzeltem el a szekrenysort: 1 duplaajots szekreny 1 szimpla konyvespolc (benne helykihagyassal a hatso hangfalnak) 1 konyvespolc vagy cd/dvd tarto 1 duplaajtos szekreny szamitogep asztal funkcioval 1 fel magas polc, alatta a hangfallal
kozben talaltam egy ceget ahol vannak szekrenyajtok 10e Ft/nm-ert. Azt meg megmondhatna valaki hogy hogyan illesztem ossze a laminalt butorlapokat. Gondolom nem csavarral mert az latszana. A konyhaszekrenyem ugy tunik mintha csapokkal lenne osszerakva.
az ajtok 297, 397, 407, 597 szelesek lehetnek. En 497-est fogok hasznalni akkor a duplaajtos szekreny se lesz 1m-nel szelesebb.
Még valamit kérdeznék. Rengeteg helyen (Lakáskultúra....stb) látom az ún. gipszkartonos falifülkéket. Nekem ez úgy jön le, hogy előbb egy vázat kell készíteni, és azt burkolni gipszkartonnal. Ha jól megnézem, maga a polc 3-4 cm. De mitől lesznek az élek borotvaélesek???? Glettelik, tapétázzák?
És ha valakinek lenne ötlete régi konvektor "kandallósítására" szívesen venném...:)
Még valamit kérdeznék. Rengeteg helyen (Lakáskultúra....stb) látom az ún. gipszkartonos falifülkéket. Nekem ez úgy jön le, hogy előbb egy vázat kell készíteni, és azt burkolni gipszkartonnal. Ha jól megnézem, maga a polc 3-4 cm. De mitől lesznek az élek borotvaélesek???? Glettelik, tapétázzák?
És ha valakinek lenne ötlete régi konvektor "kandallósítására" szívesen venném...:)
Ha a kiszakadt részt szabályos alakúra lehet vésni, vagy fúrni, akkor bele lehet ragasztani egy belepasszitott fadarabot. Ebben megállnak a csavarok. Az is megoldás, ha olyan kivetőpántra cseréled, aminek a talpában máshova esnek a furatok. Ha csak 3-4 pántról van szó,mindet érdemes kicserélni, mert lehet, hogy nemsokára a többi is "elfárad".
Hát ha a szekrény oldalát a szekrény vázának tekintjük, akkor onnan jött ki, az ajtón fixen áll (még).
Ez egy önálló gardróbszekrény, magas és keskeny (40 cm).
Tehát akkor kivető le - gondolom a szemben lévő párjával együtt - és lejjebb be.
Ugye?
Az ajtó nyithatóságát nem befolyásolja a pánt lejjebb tevése. Én ezt tenném, nem ragasztanék. Az ajtólapba van belefúrva, a szekrényvázra csavarozva. Melyik jött szét?
Közben találtam laminált ajtókat a Zatiknál:
Ajtók (posztformingolt) 2600 mm hosszúságig méretre szabható. Szélesség: 295, 395, 495, 595 mm.
Tehát 30-40-50-60 széles ill. ezek kétszereséhez jók.
Legelőször 007-nek minden elismerésem!!! A japán lámpája number one (csak tudnám, hogy lett ferde a szélén a léc????!!) A faóra is nagyon tetszik, de miért kellett marni, amikor tök sima ez eleje??? A műhelyről már nem is szólok, bár azt a gyönyörűséges bútorlapot otthonra is elfogadnám:)
Jóvanna, jóvanna, én is nőihölgy vagyok:)))
Nademost kérdeznék.
Egy laminált lapokból készült gardrobszekrény kivetőpántja a lappal együtt úgyszólván elvált:(
Elég lesz-é valamilyen erős ragasztóval "aládolgozni" szorítani míg megfogja és ugyanoda a kivetőpántot, avagy
kicsit lejjebb tenni a kivetőpántot és az elájult rész utólag pótolni? befolyásolja-e a szekrény nyithatóságát a pánt lejjebb tevése?
Azt hiszem a kivetőpánt a rácsavarozós módszerrel van rátéve, nincs az a kerek izé ami amúgy normális szekrényeknél van.
En ugy ket eve nezegettem az interspan (vagy bubiv span, vagy mi) mintaboltban a devai-lehel utca sarkon. konyhaszekrenyajtok, szinte nem voltak dragabbak mint a vakuumozott mart mdf. gyonyoruek voltak, de nem birtam elkepzelni a panelkonyhaba. Majd ha egyszer lesz egy 20nm vilagos konyham...
Még én is hozzászólnék a méretezéshez. A polcmagasságokat és a polc- illetve szekrénymélységeket úgy érdemes méretezni, hogy a bele pakolandó lomokhoz passzoljon. Tehát pl. a könyvespolcokat úgy kell méretezni, hogy a könyvek jól beleférjenek, de ne maradjon túl sok hely fölötte és előtte, stb. Ha van akasztós rész ruháknak, ott a magasság és a mélység olyan legyen, hogy a fogasra akasztott ruha ne érjen le a szekrény aljára és a vállfa ruhástul férjen jól be.
Érdemes a méretezés előtt megnézni a kapható vasalatokat és egyéb bútorkellékeket is, mert pl. már vállfákhoz nem csak a hagyományos elrendezésű rudat szokták használni, hanem van olyan is, ami merőlegesen áll és kihúzható (fémből van). Ezzel lehet egészen csekély mélységű akasztós szekrényt csinálni. Érdemes előre kiválasztani, hogy a fiók-káva (oldala-alja-háta) miféle lesz, mert ez meghatározza a méretezést. A fiók "arca" méretezésénél figyelni kell arra is, hogy alatta-felette-mellette mi lesz. Mert pl. ha a fiók alatt szekrényajtó van, akkor az fog a határoló (onnan nézve) felső lapra rátakarni, míg ha nyilt polc, akkor a fiók arca.
A polcokat teherbírás szempontjából is méretezni kell, ahogy azt GPF is mondta. Lehet kicsit csalni, pl. lehet a polcot dupla anyagból csinálni, vagy meg lehet az alját "vasalni" (én csináltam már olyat, hogy belemartam egy kicsit az aljába és beleraktam a nútba egy aluprofilt. Ilyen huncutságokat akkor csinálnak, ha muszáj a nagyobb áthidaló távolság (pl. kanapé/ágy fölött) illetve ha nehezebb motyó kerül rá (pl. TV). Ahová (elektromos) vezetékek kellenek (pl. TV-hez, stb) ott a hátlapra majd akkora körkivágás kell, hogy a _csatlakozók_ is átférjenek rajta. Ezen kívül világítás és egyéb elektromos dolgok esetén oda kell figyelni a megfelelő szellőzésre is, nehogy pl. a TV elromoljon, mert nem tud hűlni, vagy tüzet okozzon a villanylámpa-izzó.
Arra is oda kell figyelni, hogy ha tényleg faltól falig, padlótól plafonig passzoló beépítést akarsz csinálni, akkor legjobb előbb csinálni egy "keretet", amin belül már pontosan méretezhetsz, és ezzel kiküszöbölhetők a kőművesek trehányságai (ha vannak, persze). Ha pedig nem beépített szekrény lesz, akkor akkora darabokra érdemes bontani az egészet, hogy az funkcionálisan is jó legyen (lásd GPF) és ha pl. festés van, vagy ilyesmi, könnyen mozgathatók legyenek az egyes darabok.
Ha tolóajtókat használsz, akkor használj _csak_ azokat, ha nyílókat, akkor ugyanígy. Legalábbis szerintem nem szép a két fazon keverése. A frontokat pedig nem muszáj laminátból csinálni, lehet kapni pl. valódi fából készülteket is, amik széltében adott méretek, hosszában pedig vághatók. Ezeket pedig lehet szépen pácolni, színes lakkokkal és egyéb módokon kezelni. Tolóajtóknál azzal is számolni kell, hogy azok a polc/szekrény belvilágából vesznek el helyet. Ruhás szekrényeknél érdemes tervezni bele valamiféle szellőzési lehetőséget is, lehetőleg molybiztos változatban. :D
Furatok és egyéb rögzítési pontok, kivetőpánt-fészkek, stb-stb tervezésénél arra is számolni kell, hogy amikor azokra felszerelsz, a szerszámmal hozzá is férj majd. :D
A parkettszegélyt vagy felszeded, vagy kivágsz a szekrény oldalából kis darabokat.
Nincs akkora választék a laminált farostból, mint a bútorlapból, de hátha találsz jót.
Van lehajtós asztalhoz való szerelvény. Vagy bárszekrény szerelvény, azzal meg lehet oldani az asztalt. De ennek azért nem olyan nagy a teherbírása.
Fióksínekkel is lehetne kihúzható asztalkát csinálni a billentyűzetnek.
Miért nem 2,7 magas lesz a szekrény? Kb akkora egy lap. Az ajtó szabványokat nem tudom, de szerintem 60-as, 70-es 80-as 90-es szélességű bútorokhoz van. A 120 az már soknak tűnik. Meg fog hajolni.
Van egy fenékfúrónak nevezett fúró, azzal lehet kifúrni a kivetőpánt helyét. Aki azt bevési, azt elismerem. (Erdész vagy Förstner fúrónak is hívják.) Ha az 1 mm-rel elcsúszik, már nem tudod rendesen nyitni zárni a szekrényt. Kell tudni, hogy közézáródó vagy rácsukódó ajtókat akarsz, ahhoz venni pántot, ahhoz venni fenékfúrót, azzal fúrni.
Ha nincs lab akkor mit csinaljak a parkettaszegellyel? 5 reszbol fog allni, de reszenkent 2 oldallappal kell szamolni es igy nem 5 hanem 10 mm elteres lesz a vegen (nem veszes).
A laminalty farostlemezbol is van mindenfele szinu hatlaphoz? (egy helyen latszani fog, a hangfalnaknak kell kihagyast csinalni.
De lenne itt meg egy erdekes kerdesem. Most jelenleg van egy szamitogep asztalom de ezt szeretnem a szekrenybe beepiteni. Egy valamilyen lenyithato szekrenyre gondoltam . Szoval maga az ejto lenne a bill. tarto a belsejeben lenne a monitor. Egyetlen gond van hogy tul mely billentytarto kene. Van valami otletetek hogy lehetne ilyet kivitelezni?
Milyen magas szokott altalaban lenni egy szekreny? (elehet hogy nem 2,1 m-re kene terveznem, a lakas 2,7m magas).
Ajtokbol mik a szabvanymeretek?
szelessegben azthiszem 60cm, 120cm altalaban en is igy tervezek. majd a konyvespolc resze nem lesz ennyi hogy kitoltse a 4,3m-t.
egyebkent allvanyos furo is van. :-) egyebkent azt nem lehet bevesni az ajtoba? Nekem elso ranezesre ugy tunt hogy be van vesve.