Mérnökként mondom, ne spóroljatok a rajztáblán, nagyon nehéz jó táblához hozzájutni!
És ha szerkeszteni kell rajta, akkor a rajzolást akár meg is hiúsíthatja, ha egyenetlen, mert nem azonos hosszakat fog a körzőnyílás, és elcsúsznak a méretek, stb.
Aztán meg egyest kap szegény gyerek.
Az én A0-ás görgős rajzgépem táblája szendvicsszerkezetű, és ezért nagyon sík.
Nem is volt olcsó.....
Előbb megvolt a szerkezete, és nem volt hozzá tábla.
Vettem egy rétegelt lemezt, és tiszta kidobott pénz volt, mert látszólag egyenes volt ugyan, de használni mégsem tudtam, mert annyira nem volt egyenes :(
-
Ha mégis barkás megoldás kell, akkor a legjobb szerintem egy 10-es, 16-os fehér laminált lap egy lapszabászműhelyben leszabatva.
A papírokat ma már nem rajzszögezzük a táblára, hanem körben ragasztjuk, mert egy rossz mozdulatnál a majdnem kész rajzot rögtön feltépi az elhúzott vonalzó.
Zölddobozos 3M ragasztószalagot használunk, az lejön még a papírról is nyom nélkül.
azert a szekrenyben elek egyenletes a homerseklet meg a paratartalom. ezzel szemben egy rajztabla, amit akar hurzolnak telen villamoson, letesznek a radiator melle... jujj.
12mm retegeltlemez szerintem.
ha csak egy par honapra kell, akkor gondolkozz abban, hogy utanna jo-e valamire. pl sutit darabolni rajta. vagy akar el is adhatod 2500-ert a kov evfolyamnak, es akkor csak 700-ba volt.
Átmeneti megoldásnak akkor maradjunk inkább a farostlemeznél. Azok közül az "egyenes" polcok közül vegyél ki egyet és fektesd föl a konyhai pultodra és v. az étkezőasztalra. Utána meséld el, hogy minden pontján felfeküdt-e! ;)
Egyébként ha egy ilyesféle szélesbítő-toldásos lapot anyagában vékonyítasz, akkor fokozottan "készteted" a térbeli elgörbülésre (vetemedésre). Tévhit hogy az egymás mellé ragasztott faanyag nem görbül. Görbül az is csak kisebb mértékben. Ez a mérték már jól észlelhető egy íróasztalra történő felfektetés esetén is. Egyébként sem alkalmas a fenyőanyag erre a célra, mert túlságosan puha és így a Rotring maradandó nyomot hagy benne. A rajztábla felületének minden esetben keménynek kell lennie!
Beton lépcsőt szeretnék fával burkolni. Mivel magasak a fokok eleve (19-21 cm), ezért valami nagyon vékony burkolat jöhet szóba, mert nem akarom hogy az első fok 23 cm-s legyen az utolsó meg 16 cm-es. A kérdés az hogy 5-6 mm-es rétegeltlemezzel le szabad e burkolni? A lépcső egyébként húzott (ráadásul nincs két egyforma alakú fok benne) és csak paupucsban járunk rajta, vagy mezitláb.
Nem arról van szó, hogy sajnálom a gyerökre :-) a pénzt, vagy nem lenne ennyi... Most van neki kölcsön-rajztáblája. Csak _feleslegesen_ nem akarok kidobni ennyit, ha úgyis csak 3-4 hónapig használná. A deformálódás meglep, ui. a szekrényekben is ilyen polcaink vannak (igaz, 15-16 mm-esek), és a terhelés ellenére se görbül.
Az a hátránya a darab deszkának, hogy ekkora felületen össze-vissza fog térben görbülni. Ennek hatására sem a vonalzó sem pedig az asztal nem tudja majd teljesíteni "kötelességét". :)))
A rajztáblakészítés külön tudománya az asztalosiparnak. Én azt ajánlanám - ha már mindenáron sajátkezűleg akarsz ilyesféle problémákat megoldani - hogy amíg nem jön össze az a 3200 Ft, a farostlemeznél jobb megoldásban ne nagyon gondolkozz. :)
Egyetlen hathatós megoldást ismerek. Galéria elbont, minden alkatrészt külön szalagcsiszológéppel (100-as papír) szálára megcsiszol natúrszínig és utána kedvedre pácolhatod, lakkozhatod és újra visszaszerelheted. Egy 20 m2 körüli galéria ilyentén felújítása kb. 4 nap egy kezdőnek. Előnye hogy nem olyan kilátástalan és sziszifuszi munka, mint a vegyileg kezelés, amelyet mindenképpen amúgyis csiszolás kell hogy kövessen. :)
A hidrogénperoxid olyan vegyiszarság, amely a fa szerkezetét is fokozott mértékben megviseli és az eredeti természetes színét is kigyakja. Sokáig ilyesféle anyagokat nemigen tanácsos a fa felületén hagyni és azt is kétségesnek találom hogy pácanyagok kivilágosításának ez megfelelő eszköze lehetne. Ezzel az anyaggal amúgy is csak rutinos szakmabeliek kűzdenek és a már bőrig csiszolt és színében öregedett anyag világosítása általában a cél vele. Úgyhogy kezdőnek én ilyesmit a helyedben nemigen ajánlanék. :)
Elméletileg persze hogy jó lenne (gondolom én....), de egy 18éves lány lelkivilága.... :-)) Az a helyzet, hogy ha felveszik a Műegyetemre, úgyis kell venni egy "rendesebb" Rotring v. hasonló rajztáblát. De most az előkészítőre megfelelne egy deszka :-) is, ami úgy néz ki, mint egy normál rajztábla.
Hát, ez elég vészesen néz ki. Nem biztos, hogy olyan sok volt az az ár.
Az auro-nak vannak fára használható lúgjai és szappanjai, amik talán világosítanak is. www.auro.hu aztán termékek aztán lúgok, szappanok. Biztos nem olcsó az sem.
a csiszolásra (és alul felül valamiféle megerősítésre mondjuk farostlemezzel, plusz esetleg a korlát cseréjére) közel hatvanezer forintos ajánlatot kaptam.. ez rengeteg! ennyiért egy új alapgalériát felépíttethetnék! hát ezért tartok én a csiszolástól..
Sziasztok! Van-e ötletetek, hol lehet kapni Bp-en max. félcollos vastagságú fenyődeszkát? Egy A3-as méretű kellene. A barkácsáruházakban csak 19 mm-eset árulnak, de az vastag, és főleg nehéz. Az ára egyébként rendben lenne. Rajztábla céljára kellene, amit készen lehet kapni 3200 ft, horror. :-)
Ha lakk is, akkor nem lehet megúszni a csiszolást.
Ha csak pác, akkor vannak ilyen világosító szerek. Pl. a hidrogénperoxid, de az veszélyes, meg nehéz is beszerezni ilyen mennyiségben és töménységben. Van könnyebben hozzáférhető is, de az most nem jut eszembe. Biztos mindjárt tudja valaki.
a 'lakásból otthont - a lakberendezésről' topicból irányítottak hozzátok, így most felteszem itt a kérdéskémet.
cseresznye vagy mahagóni páccal kezelt fát hogyan, milyen módszerrel lehet valamennyire visszaállítani az eredeti színéhez közelítő állapotba?
egy szobagalériáról van szó.. csiszoláson már gondolkodtam, de olyan összegért vállalta volna az az egyetlen ismerős, akit meg tudnék kérni ilyesmire, hogy letettem a dologról. pedig az volna az igazi megoldás, gondolom..
Koszi a valaszt, GPF. A meret adott, ugyhogy a 40 cm kicsi.
(Az "Asztalos" topicra sikerult ratalalnom eloszor, onnan masoltam a hozzaszolasomat; ott valoban regen volt hozzaszolas... Itt viszont tenyleg van elet!Megigerem, hogy legkozelebb nagyon figyelek, ha hozzaszolast masolok. :)) )
Gondolom a kipattogzásgátló az gépfüggő. Nekem a talpon van egy lyuk, pont ahol kiáll belőle a fűrészlap. Ebbe a lyukba lehet bepattintani egy átlátszó műanyag lemezkét, ami a talppal egy síkban lesz és nagyon közel kerül a fűrészlaphoz. Próbálok keresni képet.
Jók a túlméretezett dolgok, de más egy polc és más egy gyúródeszka. Ez utóbbit mozgatni, tisztogatni kell. Esetleg a fazék fölé tartani. Szóval egy ekkora bükk laphoz kell majd bicepsz.
"még nehezebb kérdés mint a körfűrész lapok fajtáinak kérdése."
Csak "vezérszavakra" lennék kíváncsi. Úgy sejtem, minél keményebb az anyag és minél szebb felület kell, annál kisebb fogméret és előtolás, de nagyobb fordulat (sebesség) kell.
"Én nem tudom hol lehetne a neten találni ilyen kérdéssel foglalkozó oldalt de majd vki csak linkel neked egyet."
Hát pont ez a baj, hogy nem találtam én se RTFM-et...
Aha, köszi. Ez kb. összevág azzal, amit kevés tapasztalattal és józan parasztmérnökésszel kiókumláltam :))
"Meg nagyon fontos a lap köré bepattintható kipattogzásgátló, ami nekem mindig elveszik."
Az milyen, hol van?