Keresés

Részletes keresés

ARic Creative Commons License 2004.10.07 0 0 686

Köszi a kimerítő választ.Az említett folyékonyfával már én is találkoztam v.mikor régen, tubusos kiszerelésben. Keresem!!!

Amúgy fenyő ablakokat és ajtókat újítunk. Az ablakok készen vannak, szépek lettek, ezek valszeg gyáriak voltak, felületi hiba nélkül. A bejárati ajtó tokja viszont gondolom házi készítésű volt, és ott a keretnél szeretnénk a lécek közötti kb. 2-mm-es rést "összehozni" egy kicsit. Na meg egy-két picuri szög fejét is eltüntetni. Ha ezzel a folyékony fával dolgoznánk, akkor ezt lazúr előtt, vagy azután kenjük? (Sadolin rusztikus tölgyet használunk) Megfogja ezt a lazúr?

Előzmény: Erzsébeti (684)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.07 0 0 685

Én lakkozás alá (me, bútornál) tudok

 

Én lakkozás alá (NEM, bútornál) tudok

 

 

Előzmény: Erzsébeti (684)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.07 0 0 684

Hali!

 

Én lakkozás alá (me, bútornál) tudok ajánlani egy márkanevet: a név "Kvadrotmel  Parket"

Elég idétlen neve van....

Ez is rugalmas anyag (valszeg mdk is ezt ajánlotta az előbb...)

Ezt én kartusos kiszerelésben ismerem, tehát venni kell 1 ilyen kartust (olyan mint a sziloplast) és kinyomópisztollyal használni. Ami a résen kívül kerül azt meg spaklival lehet eltávolítani. Az állaga olyan krémes olyan amit ki lehet akár spaklival is kenni.

Ez azért jó mert szinazonasat is lehet venni az adott fához, így a lakkozás után nem üt el a szine a többi farésztől. Bizonyára nincs minde szinárnyalatban, de szerintem egy kis kreativitással ha veszel több féle színt ki lehet valami olyasmit keverni ami neked kell. A szinek fanevekkel vanak jelképezve, tehát van bükk, akác, tölgy stb...

Az, hogy kinek mit is jelent a bükk szin.. na abba ne menjünk bele...:)

Én lazurozás alá saját tapaszt használok, ami faragasztóból, és a tapaszolandó fa csiszolóporából keverek. Jó lehet még erre a célra a "folyékonyfa" nevű készítmény (festékboltokban kapható) De vigyázz vele mert ezt is szinazonosan szabad választani, de nem az eredeti színhez azonosan hanem a leendő lazúros színhez kell kiválasztani a tapasz színét!!!

Én azért használom a saját keverésűt, mert a tapasztalataim során ez volt az egyetlen anyag amellyel ha tapaszolom a fát akkor  pl a pácol is befogja és ha nem is 100% os a színazonosság de legalább nem "világít" feéren a tapaszolás nyoma...

Ha utólag szeretnéd színrehozni az előzőleg "rossz anyaggal" tapaszolt fát akkor nagyon tudom ajánlani a filctollat, mint szinezőt!!! Ez nem vicc!:) Kikleresed azt az árnyalatot ami szerinted takarja a mellette lévő pác-lazúr színt, és szépen kipingálod (restaurálod) azt a részt, és kész:))

 

Erzsébeti

Előzmény: ARic (683)
ARic Creative Commons License 2004.10.07 0 0 683

Szia,

 

ezt a színes szilikont ajánlod akkor is, ha a festék lekaparása után lazúrozni szeretnénk, de egy-egy léc között van egy kis rész az illesztésnél (itt kikapartuk a gittet)?

Előzmény: mdk (680)
mdk Creative Commons License 2004.10.07 0 0 682

"Ha 1mm-nél nagyobb a repedés,van több repedés is, és nagyon maximalista vagy akkor használj fugázó szilót, abból is szigorúan a festhetőt."

 

Ezt kicsit elirtam:

Az nem  fugázó sziló, hanem csak sima sziló, de festhető.

Előzmény: mdk (680)
mdk Creative Commons License 2004.10.07 0 0 681

OKé köszi!

 

1 hete keresem és még 1 hetet ráér.

Előzmény: Erzsébeti (675)
mdk Creative Commons License 2004.10.07 0 0 680

Gondolom csak 1mm körüli a repedés.

Azt gletteld ki nyugodtan mert ha bármit ráragasztasz az szerintem meglátszik.

Ha 1mm-nél nagyobb a repedés,van több repedés is, és nagyon maximalista vagy akkor használj fugázó szilót, abból is szigorúan a festhetőt.

Ez azért jobb mert ez nem potyog ki hosszú idő múlva sem ugyanis próbál együtt mozogni a fával. Persze abból meg kell venni egy tubussal ami márkától függően 900-1500Ft között mozog.

 

Más segitség ha már felújítasz:

Fugázó szilót szoktak egyébként a fa és bármi más(pl. taposó, fal,beton)találkozásához is rakni ,mert ugyebár a fa mozog és idővel kipotyog a glett mellőle.

Tehát pl. rakhatsz ilye fugázó szilót a csempe és ajtótok találkozásához, vagy a küszöb és taposó találkozásához és egyéb más helyekhez.

Sok szinben létezik úgyhogy válogathatsz.:)) 

Előzmény: mammamija (679)
mammamija Creative Commons License 2004.10.07 0 0 679
Kérdésem lenne kreatív férfitársaimhoz.

Kétszárnyas teleajtót hőlégfúvózok - nagy élmény, hiszen minden rovátkából kijön a több réteg festék+alapozó -, de az egyik ajtónál középen repedés látszik (eddig nem láttam a festék alatt:(
Ha kitalálták a falfestésnél azt a szalagot, ami eltakarja a repedést, fadolgoknál nincs ilyesmi, vagy marad a glettelés????
AzHofi Creative Commons License 2004.10.07 0 0 678

Köszönöm, megpróbálok várni addig, bár akkorra már beköltözést terveztem :)

Előzmény: Erzsébeti (674)
Arth Creative Commons License 2004.10.07 0 0 677
Nekem a festő egyszer azt mondta, hogy azokat a festékeket lehet összekeverni, egymásra kenni sikeresen, amiknek ugyanaz az oldószere. A zománcfestékeknek általában lakkbenzin, a nitrolakknak nitrohígító, de a Tivelinnek pl. észter hígító kell.
halaloszto Creative Commons License 2004.10.07 0 0 676

en semmikeppen nem szaritanam mozgo levegovel. az belekuldi az osszes koszt. akkor mar inkabb infralampa.

 

vajk

Előzmény: Garp szerint (669)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.07 0 0 675

Hali!

 

 

Ezt a ragasztási technológiát használja az "üvegesem" Megkérdezem róla őket. Csak kell hozzá idő (1-2 nap)

 

 

Erzsébeti

Előzmény: mdk (671)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.07 0 0 674

Hali!

 

Bocsi, de nem minden nap vagyok...:)

 

Az ablakoddal kapcsolatban nem tudok jó hírrel szolgálni, nagyon nincs időm most ilyennel foglalkozni:( A karácsony előtti 2-3 hónap nálunk mindig őrültekháza....

 

Amit leírtál róla azzal nem nagyon vagyok előrébb, ebből nem sokat lehet mondani erről..Vagyis az is lehet, hogy javítható, de az is, hogy kuka. Ezt látni kellene mindenképpen, de én most nem tudok erre időt szakítani.

Felületi javítást mindenképpen lehet csinálni, pl lemarni-vésni a tok felületét ( a képen ez látszik), és "protézisként" leborítani pl egy rétegeltlemezzel. ezzel nyersze gyy relative szép felületet... Persze ez nem segít azon ha a toknak azon része is vészesen el van rohadva ami mondjuk statikai elem rajta.

 

Erzsébeti

 

Térjünk vissza rá mondjuk január végén-februárban...:) akkor szokott lenni szabad kapacitás, mint mindenhol az építőiparban:)

Előzmény: AzHofi (666)
mdk Creative Commons License 2004.10.06 0 0 673

A hír helyesen igy néz ki;

 

A japán MAKITA cég 2004-ben új, olcsóbb árfekvésű gépcsaládot hozott kereskedelmi forgalomba. A MAKTEC márkanévre keresztelt gépeket a cég iparszerű használtra javasolja, illetve azok számára akik az igényesebb barkácsolgatók közé tartoznak. A MAKTEC gépek jelenleg szűk palettával és korlátozott darabszámban kerülnek a piacra.

mdk Creative Commons License 2004.10.06 0 0 672

HA esetleg még vki nem hallotta volna;

 

A japán cég 2004-ben új, olcsóbb árfekvésű gépcsaládot hozott kereskedelmi forgalomba. A márkanévre keresztelt gépeket a cég iparszerű használtra javasolja, illetve azok számára akik az igényesebb barkácsolgatók közé tartoznak. A gépek jelenleg szűk palettával és korlátozott darabszámban kerülnek a piacra.

 

http://www.koves-forcon.hu/ujdonsag/maktec/maktec.htm

mdk Creative Commons License 2004.10.06 0 0 671

A #661 es még él.

THX

mdk Creative Commons License 2004.10.06 0 0 670

Én, ilyenről,hazilag még nem is hallottam.

Szerintem ez túl bonyolúlt eljárás ahhoz hogy egy hőlégfúvóval meglehessen csinálni.Én még azt is eltudom képzelni hogy nyomás alatt csinálják.

Szerintem.

Előzmény: Garp szerint (669)
Garp szerint Creative Commons License 2004.10.06 0 0 669

Na. Látom már, kicsit elmentünka fikció felé :-), akkor én még jobban elmennék egy kérdéssel:

 

Ha lefestettem a fát festékkel/lakkal/lazúrral, stb-stb, nem lehet esetleg valami hőkezelést alkalmazni a festék gyorsabb száradása és jobb keményedése végett? Gondolok itt valami szolid hőlégfúvásra, vagy ilyesmire.

 

 

mdk Creative Commons License 2004.10.06 0 0 668

Én nem tudom hol lehetne megtudni de...

Nem hinném hogy a nitronak van kompatibilis zománcfestéke.

A nitro egy elég durva dolog és a zománcfestékhez azthiszem észterhigító való.

És ha vizesbázisú lakkal próbálnád?

Tudom hogy a nitro 1/4-be kerül a vizesbázisúnak de lehet egyszerübb és biztosabb megoldás.

Szóval bekennéd az MDF et nitrolakkal amit megcsuszolnál és rákennéd a zománcfestéket amit még kicsit felhigítanál nitro higítóval?

Azon azért gondolkodj el hogy ha nem jön össze a dolog mert lepereg a festék 1 hónap múlva (akár vizesbázisúval akár nitroval csinálod)akkor dobhatod ki az egész szekrényt, esetleg kegyetlen munkával megcsiszolhatod.

Ezzel szemben kicsit drágább megoldás amit már irtam de szebb lesz és tuti megmarad rajta.

Én probáltam már azt a megoldást is hogy kicsit meghigítom a zománcfestéket de nem jött össze mert igaz hogy jól terült, de össze-vissza folyott és maradtam az eredetileg higított festéknél.

Szerintem ezzel se kísérletezz.

Nem akarlak elkeseríteni csak leirtam a véleményem.

Ezzel szemben kipróbálhatod és meséld el hogy, hogy sikerült.

Előzmény: halaloszto (667)
halaloszto Creative Commons License 2004.10.06 0 0 667

hol lehetne megtudni, hogy melyik zomancfestek kompatibilis a nitrolakkal? mert en nitrolakkal huznam be az mdf-et elsore. azt jol ki lehet kiserleteni olyan higra, hogy meg ne follyon meg de teruljon jol.

 

vajk

Előzmény: Arth (662)
AzHofi Creative Commons License 2004.10.06 0 0 666
Erzsébeti már nem is akar erre járni? Pedig úgy megmutatnám neki az ablakomat... :-)
Arth Creative Commons License 2004.10.06 0 0 665
OFF Én is úgy gondolom nem tudjátok honnan lehetne letöltei a PROlignum 3D evezetü prg.t., mert akkor már csak beírná valaki az urlt. ON
Arth Creative Commons License 2004.10.06 0 0 664
Tenni fogok bele. Eszembe nem jutott volna, hogy ez segíthet....
AzHofi Creative Commons License 2004.10.06 0 0 663

Hello!

 

Ha fehérrel fested, akkor tegyél egy lehelletnyi fekete festéket bele, annyit, hogy ne látszódjon meg a színén, és így sokkal kevésbé sárgul be, illetve sokkal később.

Előzmény: Arth (662)
Arth Creative Commons License 2004.10.06 0 0 662
Köszönöm a válaszokat. Én is arra jutottam, hogy előbb-utóbb meg fog sárgulni a festék az MDF-en és el fog ütni. Ecsettel festésben van már nekem is tapasztalatom és már festőt is látam, hogy hogy csinálja, igaz az nem mdf volt, hanem préselt lemez, illetve fenyő. A festő először lekente késtapasszal, majd azt megcsiszolta, aztán két réteg zománcfesték, az első után az is megcsiszolva. Annál szebb nekem nem kell. A késtapasszal az a gond, hogy ha az MDF éleit lecsiszolom, netán valami mintát marok bele, akkor azt nehéz lesz kikenni.
mdk Creative Commons License 2004.10.06 0 0 661

OFF

Gondolom nem tudjátok honnan lehetne letöltei a PROlignum 3D evezetü prg.t.

ON

 

Volna egy olyan kérdésem hogy nem-e ismeri vki azt a ragasztót amivel a f.szobaszekrények tükreire ragasztják rá az 5mm-es üvegből kivágott "polcokat".

Tudjátok az üveg éle van megragasztózva aztán simán csak rá van nyomva a tükörre.

Na szóval az milyen ragasztó és hol lehet kapni?(ha lehet)

Olyasmi mint a pill.ragasztó de szerintem annál masszívabb vmit képez.

Nos?

mdk Creative Commons License 2004.10.05 0 0 660

"laminált forgácsoltlap bútorok alig drágábbak"

 

Drágábbak?

Feleannyiba kerülnek.

Amit én csináltam tükörrel ,annyaggal, festéssel, fogantyúval, fiókcsuszóval, mosdókagylóval spotlámpával együtt volt 155k.

Ezzel szemben egy kb. ugyanakkora f.szobaszekrény 60-70k a b****sztorban.

Persze felszereltségben nem lehetett összehasonlítani mert pl.1200ft-os porcelán fogantyú van rajta de méretében ugyanakkora, csak egyedi.

Persze akinek egyedi kell az vagy megcsinálja, vagy megfizeti.:))

Előzmény: Soká (658)
mdk Creative Commons License 2004.10.05 0 0 659

Ebben eléggé naprakész vagyok mert most csináltam egyet.

Ha már le tudod marni a fiókok ,ajtók éleit akkor megtudod munkálni az MDF oldalakat/polcokat is.Értem itt pl. a falc bemarását a lapokba.

Szóval sztem ne spórolj azon hogy az oldallapokat b.lapból csinálod mert nem sokkal drágább az MDF szabása.

A másik ami az MDF mellett áll hogy a bútorlapot nem igazán szoktak manapság f.szobába rakni mert ott állandóan éri a víz/pára.(régen csináltak b.lapból f.szoba szekrényeket de akor még nem igazán volt MDF) ezáltal megdagad és lepereg róla az élfólia is(persze nem mindenhol)

Van még olyan ami b.lap ellen szól de azt már leirták.(szín)

Ha már a festést nézzük akkor drágább lenne az MDF-es megoldás ,de ahogy látom te magad akarod lefesteni.

Nem tudom mennyire vagy ügyes de szvsz elég nehéz szépen ecsettel lekkenni.(nem is lehet).

Egyébként a fehér selyemfényű zománcot errefele számlával 5500Ft/m2 ért fújják a magasfényüt pedig 10500ft/m2.Számla nélkül kicsit kevesebb.

 

A festése úgy müködik hogy elöször lefújják egy olyan átlátszó lakk szerü anyaggal ami megköti az MDF szálait.Erre főleg a csiszolt részeken van szükség.Ezután mikor megköt szépen felemelte a szálait a csiszolt felületen az MDF-en ezért újból megcsiszolják.

Majd megfújják alapozóval(jobb helyeken 2x) ami megadja a szinét.Ezután is megcsiszolják ,de finoman hogy ne kopjon meg az alapozó. Majd az utolsó fázis lefújni a zománcal ami szinében fehér de csak védedelmi szerepet tölt be a külső hatásokkal szemben.

Magasfényűnél még fel is polírozzák a zománcot ugyanúgy mint a kocsikat,(ezért is drágább) de sokkal sérülékenyebb mert ha letörlöd még a por is megkaristolja ami a fényben meg is látszik.

Én kétszer is meggondolnám hogy magam kenjem-e le.(persze pénz függő is a dolog.

 

Pl.én amit csináltam f.szobaszekrényt annak az anyaga 7m2 volt amiből 6,5m2 kell lefújni fehérre.

Na most az anyag 15k volt de lefújni 25k szóval nem olcsóság, de megéri mert nem lehet összehasonlítani az ecsetes módszerrel.

Egyelőre ennyi nem tom mit hagytam ki de kérdezz.

 

Előzmény: Arth (656)
Soká Creative Commons License 2004.10.05 0 0 658

Arth,

amit leírtál nem járhatatlan. De körülbelül ezt kínálja a kereskedelem és félő, hogy anyagi szempontból nem éri meg a buli. Nekem legalábbis az az érzésem, hogy olcsóbb helyeken ezek a laminált forgácsoltlap bútorok alig drágábbak, mintha lapszabásznál vennéd meg az alkatrészeket... Hány, vagy mekkora szekrényről van szó?

Az is kérdés, hogy milyen szerszámok állnak rendelkezésedre?

Persze, ha spec méretről van szó, akkor nem árt az egyedi megoldás.

A fürdőszobában ugyan csak feltételesen alkalmazható, de én nem vetném el a fa használatát sem. Ha másutt nem, de a frontlapokon jól mutat(hat)na. Persze ez függ a lakás egyéb tárgyaitól is.

Az MDF éleinek körbemarása szerintem elég minimális esztétikai előnnyel jár, viszont a vágott, mart éleket alaposan elő kell készíteni festés előtt, különben csak issza a festéket és elüt majd a frontlaptól. Szinte biztos vagyok abban, hogy a lenolaj önmagában nem elég. A pontos eljárást én nem tudom, a többiek majd biztosan elmondják.

A végső kérdés persze az, hogy olcsóbb legyen, mint a bolti, vagy szebb legyen, mint a bolti?

Egyelőre...

GPF Creative Commons License 2004.10.05 0 0 657

De, szerintem el fog.

2 év múlva meg főleg, meg nem egyformán sárgulnak.

Ezért nem is szokták utánozni a kétféle felületkezelésben egymást. Találj ki valami más színt az ajtónak vagy a korpusznak.

 

 

Előzmény: Arth (656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!