Jaja, ahogy mondod van hozza de eleg vaczak meg rovid is. En a bosch-t hasznaltam, fene tudja de az valahogy jobban belefexik a kersztfejube lehet hogy ezert is birja jobban.
En egyszer megkerdeztem egy gipszkartonszerelot, hogy ok mit hasznalnak. Gondoltam ott aztan van terheles. Azt valaszolta, hogy a csavarhoz gyarilag van csomagolva egy bit. Minden 500-as dobozban van egy. :-)
Az Einhell-hez csak 4 bit járt, de azokak is felejthető a minősége. Én Faust biteket vettem abból a 4-5 típusból amit gyakran használok. Nem akarnak elkopni az istennek sem... A Baumaxban lehet kapni Meister névre hallgató biteket is, kb. 800Ft/2db, de 5 év garit ír a csomagolása. Ezek is nagyon jól bírják, az egyik keresztfejűvel már elhasználtam egy 300db-os 5x60-as csavart, de nem viselte meg.
>de a legtöbb az első megpördülés után ment a kukába Amit a bosch akkus furonyuzomhoz adtak az nem akar szejjelmenni. Igaz jol is fekszik mindben es ha megprodul sem lesz semmi baja. Evek ota hasznalom es elnyuhetetlen. A tobbi utolag vasarolt kinai csoda az mind hamar tonkrement.
Én tegnap vettem egyet. Nem éppen ezért mentem, hanem cérnakeszűért, de mindig körülnéz az ember. Na ezt nem érti meg a feleségem. De most aztán jól bebizonyosodott, hogy mennyire fontos a körülnézés. A "Na, még azt a sort megnézzük, és megyünk." kijelentésem meghozta a gyümölcsét. Megláttam, megnéztem, és megvettem. Az utolsó darabot. Azt tudni kell rólam, hogy baromi sokáig szoktam gondolkodni, információt gyűjteni, mielőtt megveszek valamit, de most valahogy egy pillanatig sem gondolkodtam. Na, szóval, ennyi pénzért nagyon megéri.
Két év garancia. Na persze a bauxit abc-ben azt mondták, hogy egy. A papírja viszont kettőt ír.
Illetve még egy kérdés: a bitek milyen minőségűek. Majd minden akkus fúróhoz adtak eddig egy fél marékkal, de a legtöbb az első megpördülés után ment a kukába. Ami bírta, az az egyesével, 250-300 Ft-ért vásárolt darabok...
Tegnap szinte kész lett a forgácsleválasztó, gondoltam, hogy megosztom veletek a tapasztalatiamat. A fémlemez körkivágásával kicsit megkínlódtam. Végül az lett a megoldás, hogy a dekopírfűrészem talpára vágtam egy rétegeltlemez póttalpat, amire a pengétől a kívágandó kör sugarának megfelelő távolságra befúrtam egy 5-ös furatot, abba meg egy csapot tettem, így simán vágtam 46 mm-es sugarú ívet is, normál fémhez való pengével. Sajnos, az 1mm-es lemez egy félkör kivágása után már egyre jobban elhúzódott, túl erős volt a fűrész, pedig lassan fordultam, és 2x is telenyomtam a pengét vágó-üregelő sprayvel. Végül a kör helyett inkább spirál lett a körvonal, a kör befejező vége majd 5 mm-rel kijjebb lett volna, de kivettem a csapot, és levágtam egyenesre. Ezután lereszeltem, és lecsiszoltam, és már ment is bele a tömbszelence. A műanyag peremek rászorultak annyira, hogy megfelelően légtömör lett, és nem "fütyül".A forgácsoló oldali tömbszelence aljába dugtam egy kb. 30 cm-es pvc csődarabot.
Kipróbáltam, egy kis csiszolatporral, meg gyalu forgáccsal. A forgács teljesen megmaradt a hordóban, a csiszolatpor nagyon finom részét viszont felkapta a porszívó. Valószínűleg kap majd egy terelőlapot, és a földelést is meg kell csinálni, mert kb 2 perc működés után a belső pvc cső teljesen "bundás" lett :)
Aggódni nem kell különösebben szerintem, mert ezekben a szabályozás lagtöbbször tirisztoros vagy triackos, a kapcsoló általánosan és kötelezően kétsarkú, azaz mind a fázist, mind a nullát szakítja.
A lágyindítás csak annyit tesz, van egy kisegítő áramkör, amelyben egy kondenzátor töltődik fel, és a megjelenő feszültség nagyságának megfelelő a vezérlő áramis , azaz bekapcsoláskor kicsi, majd egy meghat idő alatt eléri a maximumot. Ezt utólag is bárki, ha egy kicsit konyít az elektronikához, megtudja valósítani.
Persze az egyszerűbb gépeken marad a hagyományos ki-be kapcsoló.
A hasonló elvű a teljesítményszint szabályozás is, ami főleg teljesítmény vagy fordulatszámtartásnál fontos (pl ventillátor szabályozás, vagy felsőmarók) ahol a terhelés változás ellenére is azonos fordulatszámmal dolgozik a szerkezet. Ezek a motoron lévő feszültséget figyelik, és kellő módon beavatkoznak.
A pontos mechanizmust a következő órán vesszük...:-))
köszi a tippet, de terpentint sajnos nem lehet kapni. a festékboltban azt mondták hogy erre a célra manapság az észterhigítót (H400) lehet használni. elég húzós az ára 1000 ft 1 liter
Helyette inkább hoztam nektek egy felsőmaró beállító eszközt.
Segítségével pillanatok és méricskélés nélkül lehet beállítani az asztalba szerelt marót egy deszka marásakor annak középvonalába, vagy harmadoló-negyedelő stb. vonalába.
A piros négyzet a munkadarab, annak akarjuk a felezővonalát (negyedelőt, harmadolót, stb) megmunkálni.
A rajz felülnézet.
A ferdén futó téglalap egy lemez, bal végén egy tárcsa, jobb végén egy felhajtott vinkli van felszegecselve lazán, hogy foroghassanak.
Ha a c méretre figyeltek, akkor a vezetőléc (felső téglalap) automatikusan beáll a megfelelő osztásra, mégpedig úgy, ahogy a:b aránylanak egymáshoz.
Ha a=b, akkor felez, ha 2a=b akkor harmadol, ha 3a=b, akkor negyedel és így tovább.
A lemezen a középsőnek rajzolt luk mellett persze egy sereg lukat lehet fúrni a megfelelő arányoknak sorban.A luk átmérője 6, vagy 8mm, és a felsőmaróba fogott 6-8mm-es csapra kell felhúzni.
Ez oké, az a kérdés, hogy ha van benne lágyindítás, akkor a gép saját kapcsolója mit kapcsol? Direkbe zárja a 230V-os áramkört, vagy van benne valamilyen okosság? Ez utóbbi esetben lehet hogy nem jó ötlet a 230-at ráereszteni/elvenni állandaóan.
Én régebben, amikor nyákokat fúrtam 1mm-es meg 0.8mm-es fúróval, akkor anyám varrógépének lábkapcsolóját használtam fel. Szereztem olyan relét, amit 9V-tal lehet kapcsolni, de 5 ampert bírt vezérelni. A vezérlőoldalra ment a lábkapcsoló egy 9V-os elemmel, a kapcsolt oldalra pedig a egy konnektor, oda jött a fúrógép. A relé a 230-at kapcsolta. Annak a gépnek mindegy volt hogy miképp kapja a tápot, de nemt'om az a fűrész hogy van kitalálva.
Csak annyit akartam hogy a masik oldalon ahol kijon a hegye ne csapja nagyon szet (mert nem furtam at teljesen csak zsakfurat).
Lenyeg hogy elkeszult a haziko, van korlat, letra, meg minden. Ma bempamacsoltuk szep szinesre:) Vettem 5 fele trilak diszperzit szinezopasztat es azzal csinaltuk. Oldoszerest nem akartam mert az budos es egy hetig nem szivesen szagoltuk volna, raadasul amig meg nem szarad nem lehet felmenni ra. Ez viszont jo erosen fed, elenk szines, amig nem szarad meg nagyon vizzel lemoshato, nem is draga es kis adagokban megveheto. Ilyen lett:
Nem kell drukkolni nem lesz kezfureszeles belole:)
Ipari labkapcsoloba fogom beledugni. A kapcsolot sem fogom fixre kotni mert az telleg veszelyes. Vagy megcsinalom fixalhatova vagy ket vezeteke lesz, amibol az egyik fix es az lesz a labkapcsolonal.
A körfűrészt egy kapcsoló hosszabbítóba dugja be, spárgával (ne dróttal, összekarmolja a műanyagházat) leköti a kapcsolót a gépen, és eztán a hosszabbító kapcsolójával indít és áll le.
Szia!
Javaslom, ne a kapcsolót buheráld meg, mert elvesztheted a garanciát rá.
Sokkal egyszerűbb, ha egy kábelkötegelő műanyag szíjjal (tudod, az az önzáró valami) rögzíted bakpcsolt helyzetben. Ha már nem kell egyszerűen levágod róla.
Van a még egyszerűbb, többször használatos megoldás: dróttal körbetekered az elsütő billentyűjét és kész is van.
Nincs kedvem lerajzolni, elmagyarazni meg bonyolult lesz.
A szogvasat ugy fogatod fel, hogy az asztalnak lefele logo szakalla legyen.
A T vonalzo feje lemegy az asztal sikja ala, es a szogvas oldalan fekszik fel.
A fejen van egy lazan rogzitett fakocka vagy kampo, ami a szovas szakall masik oldalara nyul alulrol felfele, es alkalmas excenteres vagy tekeros szoritoval meghuzhato. Ekkor a vonalzo fejet a szogvas vezetonek szoritja.
Iskolai T vonalzo style? A retegelt szelen csuszik, ha pontos vagy akar H is lehet. Ha a retegelt ala a hasadnal felraksz egy alu vagy acel szogvasat, akkor a vonalzo fejet ahhoz lehet szoritozni.
Megvettem a kis bosch korfureszt is (130mm-es a tarcsaja). Nagyon szepen vag a durvabbik lappal is de vettem egy finom fogu lapot is. Most majd valahogy megcsinalom fejreforditottnak. A kapcsolojat kell kicsit atbuherazni mert ugye biztonsagi, nem marad bent. Az asztallapnak 10mm-es kb A4 (A3?) meretu retegelt lemezt tervezek. Kismeretu fadarabkakat szeretnek vele apritani. Parhuzamvezetot, hogy lehetne csinalni? Valami praktikusan mozgathato parhuzamosan allonak kene lennie. Gondoltam nutokra, de esetleg a ket szelere valami aluprofil amiben csuszik valahogy vagy ilyesmi...
Na elkeszult a letra. Veteleztem ilyen kinai veso alaku furot, kb 700ft egy 5db-os keszelt. Na olyan is, eleg veszelyes moka. Lekoszorultem 23mm-esre. De mint kiderult a gombfa 22mm-es pedig 23 van rairva... Ha elofurom neki akkor szogletes lesz a luk, ha nem furom elo akkor szabalyos csak eleg ronda a furat a kozepin. Lenyeg, hogy belecuppanos mertre furtam zsakfuratot igy nem kell kokanyolni a fokok vegeit.
Nekem egészen konkrétan a balatonra kellene, horgászcsónaknak, és igen, a hullámzással szemben való ellenállósága miatt választanám ezt a formát, meg azért, mert mindenhol ezt látom, tudod millió légy nem tévedhet :-)
Ja, még egy dolog. A "tervrajzok" felszorzásával vigyázz, mert nem egyértelmű a hatása. Az áramlástan számos nevezetes emberkéről elnevezett konstansokat használ, melyeket a modellezésnél (és a nagyítás is ennek tudható be) használnak, pontosan azért, hogy a valódi testtel összehasonlítva azonos módon viselkedjen. A te esetedben az úszóképességet és a hullámállóságot kell(ene) azonosnak tekinteni - az egyiknél a csónka hosszának négyzetgyökével, a másiknál pedig a köbgyökével arányos ez a konstans. Ebből következően az egyszerű nagyítás messze nem azonos viselkedésű csónakot eredményez.
Szia! OT Nem kioktatásnak, de a dióhéj sokkal kevésbé stabil, mint a lapos fenekű csónakok... Mennél görbültebb a csónak alja és keresztmetszete annál kisebb alakstabilitása. A linkben szereplő csónak igazából ladik és ezt a formát a halászok sok-sok évszázad alatt alakították ki. A balatoni dióhéj forma egyébként nem 4 személyes ladikhoz való, hanem kettőhőz. A dióhéjban ugyanis egy minimális méretű orrpad, egy evezős pad és egy tükörpad van. Ezek közül az evezős padon és a tükörpadon fér egy kényelmesen egy-egy ember. A dióhéj formát kimondottan a balatoni hullámzáshoz kísérletezték ki, viszont egyéb vizeken (pld folyók) kialakuló motorcsónak és természetes hullamzásban nem annyira megfelelő. A balatoni hullámzás a hírhedt hármashullám és ennek biztonságos lovaglására való ez a forma - a hosszú hullmokon meg kimondottan pattog.
Ja, mindezt közel 30 év vitorlázói tapasztalatából mondom... On T
Van-e valakinek elfekvőben fából készíthető csónak tervrajza, legfőképpen balatoni dióhéj alkatú érdekelne. Min. 4 személyes, de ha kisebb az is érdekel, majd felszorzom :-)
Szia! Nehéz megtapogatni ezt a szerkentyűt, mert többszörösen le van zárva: szalag, celofán, papírdoboz, fémbőrönd. Vettem egyet, mert a hozzáadott bitkészletben rengeteg spec. bit van, ami azért néha jól jön (még nem volt ilyenem). Maga a csavarozó szerintem korrekt, litium-os aksival, töltővel. Ixo még nem volt a kezemben, így összehasonlítási alapom nincs, de az első benyomások pozitívak.
Nem lehet a fordulatszámát szabályozni és nyomatékhatárolója sincs (tudtommal ixonak sem). Viszont 1,5 Ah-s aksija van. Kézzel nem tudom megállítani a forgását. Ami kicsit szerencsétlen rajta, a gomb kialakítása: ha fent nyomod, egyik irányba forog, ha alul, akkor másikba. Ezt nehéz megszokni, vastagabb ujjal nem áll kézre teljesen.
Szia!
Ha a legújabb O/A-t használod, azon már műxik...
Én is szívtamv ele rendesen, mert még a sortöréseket se vitte tovább és az egész egy szövegfolyemmá vált - képet meg sehogy sem lehetett beilleszteni.
Szia!
Itasd át a gyantatáskák környékét terpentinnel.
Ez egyrészt kioldja felesleget, másrészt "lezárja" a táskát. A terpentin fenyőgyantá lepárlásból készülő begyszer, tehát egyrészt környezetberát, másrészt pedig gyantabarát.
Ha ez sem segít, akkor több ötletem nincs...
Vörösfenyőből készítem a kerítésemet. A felszínre kerülő gyantatáskákból értelemszerűen folyik a gyanta amit még festés előtt fel kellene számolnom. Van valakinek valami egyszerű de nagyszerű ötlete?!
Miután visszaolvastam a hozzászólásomat, azt gondoltam, sertődést váltok ki benned. De nem, és ennek igazán örülök.
Ez a palló-fapakni-faék szorító igen szép megoldás! Mindig tanul az ember.
A dédapám asztalos volt. Sajnos a szerszámait széthordták (részben a nagy testvéri ország katonái, részen a rokonok), de maradt néhány szerszám. Különös örömöt éreztem, mikor megláttam az ajtó készítő profil és ellenprofil gyalukat. "Aszta, ezt így csinálták! Vazze!"