"az alacsonyabb fordulatszám akkus Makita lapostiplimaró sokkal jobban fogyasztja a marótárcsát, mint a vezetékes"
Ezen nagyon nem csodálkozom. A keményfémlapkás késeknél -eszterga- és marszerszámoknál - a fémiparban is ismert jelenség. Minimális forgácsolási sebességet is meg szoktak adni rájuk, és általában sokkal magasabb tartományban dolgoznak, mint a gyorsacél. Kell nekik a nagy sebesség, hogy ne kopjanak.
Egyetértek, de az az érv, hogy drágább is, az nem igaz. Sőt, az előnyök és hátrányok összevetésénél nyomós előny lehet annak, akinek ott áll az akkuszett, hogy pont jóval olcsóbb.
Az irodaházunk belsőépítészeti munkáit végző asztalos cég emberei mondták, hogy az alacsonyabb fordulatszám akkus Makita lapostiplimaró sokkal jobban fogyasztja a marótárcsát, mint a vezetékes. Nyilván ők ipari mértékben használták.
Akkust szerintem olyan szerszámból érdemes venni, amihez nem kell elszívás. Ha a csövet kell húzkodni, buktad a szabad mozgást ami az akku legnagyobb előnye.
Sőt még a körfűrésszel is, habár ott ha terepre kell menni, és nem érdekel, hogy szétszarja a fűrészport - mert kint miért érdekelne - akkor meg tudom magyarázni miért vettem 60ért akkust :)))))
... és mint annyi minden mást, ezt is kibeszéltük, hogy az ilyen gépek akkusban nagyon jók, mert nem lóg a kábel, szabadabban mozog vele, de az elszívót rá kell kötni ami vastagabb cső, nehezebb vele szabadon mozogni:)
Cserébe azért drágább egy picit.
A lapostipliző meg elszívó nélkül nekem nem akar rendesen dolgozni, mindig bedugul.
Hirtelen felindulásból vettem egy akksis lapostipli marót a Lidl-ben. Nagyon kotyog, és görbe a gyári tárcsa, lehetetlen hasznlni egy szabvány lapostiplivel.
Majd szeretnék venni a normálisat. Mi a minimum szint, amit már érdemes lehet megvenni? Használtat érdemes lehet keresni?
Van egy Metabo SPA 1200-as elszívóm, nem sokat használtam eddig, kb egy zsák forgács összesen. Ma bekapcsolatam és azt tapasztaltam, hogy nagyon gyenge a szívás teljesítménye. Nincs dugulás a csőben, forog a lapát. Köszi a segítséget.
Lehet körfűrésszel is csinálni, van amit azzal egyszerűbb is. Ott a lécek vastagságát kell majd hozzá igazítanod pontosan ahogy írtam. Kézi fűrésszel is sablonnal vágom, hatalmas gyakorlat kell, hogy szabad kézzel menjen a dolog. Harmadik módszer pedig a gyalulás. Teflon szalag vastagsága mindegy, nem mertem még az enyémet. Amilyen van, ahhoz kell igazítani a jig-et vagy több réteget ragasztani. Nélküle is tökéletesen működik csak nagyobb a gyalu ellenállása.
A bevágásokat kézzel készíteni kicsit félek, ezért gondoltam a kőrfűrészre, gondolatom szerint így nagyobb biztonsággal lesznek egyforma bevágások. A teflonszalagod milyen vastag ? Közben találtam egy helyet ahol van 5mm széles és 0,18 mm vastag, öntapadós. Esetleg 0.1 mm vastag rézszalag is jó lehet?
Az én rendszerem most olyan amivel a keretet gyártom, hogy az elkészült lécek vastagságához tudom igazítani a bevágásokat. Ha körfűrésszel akarod a bevágásokat gyártani akkor ahhoz kell igazítanod a lécek vastagságát. A lap által eltávolított anyag +0.05-0.1mm legyen kb. a lécek vastagsága. Így szoros és szép lesz az illesztésed. Ha mínuszos a léc akkor csúnya lesz az összes illesztésed. A másik nagyon fontos dolog, hogy teljes hosszban párhuzamosnak és pontosnak kell lennie a léceknek. Ha nem így van akkor megint hézagok lesznek a keskenyebb végén vagy szorulhat a másikon. Az én rendszeremben 0.1mm-en belül vannak a lécek hosszában. Meg kell tervezni a keretet és a hozzá szükséges mennyiségű lécet. Egyben megcsinálni őket. Majd legyártani a keretet egyben.
Sziasztok! A Metabo DH330 vastagológyaluval vannak tapasztalataitok? Ajánlott/nem ajánlott, és miért? Előre is köszönöm! (Illetve melyik vastagolót tudjátok a leginkább jó szívvel ajánlani?)