Ebből a baloldali kell csak neki amit Erzsébeti linkelt. Vagy egyszerűen egy nyolcas (tízes?) kontúrmaróról átteszi a csapágyat a tizenkettesre. Tudom, ehhez két marót kell venni, de még mindig könnyebb mint egy olyat találni aminek kisebb a csapágya.
Miért ne lenne? De van tömlős talicskakerék is 8 colos és a szelep csak az egyik (belső) oldalán van. Max 2 gumit kell szétvágni, illetve ha vastagítva van a szelep környéke - ami átterjed a másik oldalra, akkor szabályozni kell a felragasztás után. Sőt a "metálbordó" elektromos rokkantkocsiknak, és egyes molnárkocsiknak is tömlős kerekei vannak és azok még kisebbek. Azoknak a külső íve a jó, mert még az sincs 20 cm átmérőjű és biztosan szorulna a fűrészkerékre. (De gondolom azt nehezebb szerezni és drágább is.)
Kérsz egy gumistól egy kis robogóra való leselejtezett belsőgumit vagy veszel egy újat egy ezresért (4x8 colosat) és ha szerencséd van a belső ívrészéből tudsz vágni 2 olyan végtelen szalagot amik pont egy kicsit szorosan rámennek a kerekekre. Jó esetben ragasztanod sem kell mert annyira szoros lesz. Ha mégis kell rá ragacs, akkor cipőragasztóval megkened az előtte kicsit felérdesített gumit.
Nekem a nagy 450-es szalagfűrész kerekekre 5 vagy 6 mm vastag vásznas gumicsíkok vannak Palma cipőragasztóval felragasztva már vagy 20 éve. Utána a kisflexet a fűrészkerethez rögzítettem a markolatcsavarnál és azzal lett felszabályozva a bandázs. Azóta is bírja. :)
Van vásznas gumi 1,5 - 2 mm vastagságú is a műszaki gumiáru boltban és vágnak tetszőleges szélességű csíkokat. Azt elvileg szabályozni sem kell mert annyira vékony és csak a ragasztó megkötése után a kerék szélein kell levágni a kiálló felesleget...
A csapágyat cserélni nem mindig egyszerű, pláne x millivel kisebbre vagy nagyobbra. De ha van egy maród, amin a csapágy túl kicsi, akkor arra gyűrűt esztergálni, vagy alkalmas csőből vágni már nem lehetetlen.
Jártam már úgy, esős időben egy hétig nem lehetett kihúzni egy fiókot, pedig alapból távolról sem volt ennyire pontos. Bizonyára az anyagtól is függ, mert a többi azonos méretű nem szorult be.
Van egy rejtélyes fiókom. Jön/megy/mozog gond nélkül, de ha legalább 2napig nincs kihúzva, nem lehet kihúzni bármennyire is cibálom. Ha felfelé emelem 1-2kilónyi erővel, pattan egyet és utána mozog rendesen. 7éve csináltam, azóta ilyen és nem változik. Nem jöttem rá miért ilyen, úgy döntöttem, ez a biztonságizár. :)
Szerintetek létezik olyan csapágyas élmaró vagy falcmarófej, aminek az éle (munkamélysége) a csapágy méreténél 1-2-3 mm-el nagyobb? Túrom egy ideje a netet, de csak jóval nagyobb falcmarókat találok vagy másolómarókat.
Ezzel a videóval ugyanaz a gond mind általában az ilyen kattintásvadász művekkel. Az utóéletről nem esik szó.
Szerintem, ilyen széles keréken, ilyen keskeny szalagon, azzal a vékony gumi bandázzsal és középen futtatva pár méter vágás után elkezd kilapulni a terpesztés* és ebből adódóan kanyarodni a vágás.
* megeshet hogy a fakerék másként viselkedik ezen a téren mint a fém, és kevésbé hajlamos erre.
Tudom, van aki szerint jó az bandázs nélkül a sima fémen is, de ezt nehezen tudom elhinni, miután nekem az ilyen próbálkozás percek alatt kilapította két szalagomat ://
Igen, 8mm, hogy legyen miből leszabályozni és domborítani. Mondjuk én könnyen beszélek, felteszem az esztergára és leesztergálom, de nekem elfér 5mm. De pl. körkivágó sablonnal körfűrészen is leszabályozható a szükséges vastagságra.
Esetleg lehet próbálkozni finomszemcsés öntapadós parafacsíkkal, de ahogy nézem, nem igazán adják méterben, csak tekercsben, akkor meg akár aranyoztatni is olcsóbb lenne. :/
Anno úgy gondoltam ebből lesz a hengercsiszolóm előtolása (nem ebből lett, hanem csiszolószalagból), szóval rajtam maradt rengeteg, 6m2-nyi, szerintem soha a büdös életben el nem használandó gumilemezem. Vastagsága pont jó lenne neked, Ha úgy gondolod, szívesen lecsíkozok belőle neked annyit, ami 2 kerékre jó (plusz egy garnitúrát, hogy ha beválik, legyen tartalékban egy plusz szett). Kérem a kerék kerületét meg a gumicsík szélességét, írd meg mailben, meg vagy egy postacímet, vagy egy foxpost automata címét. Elküldöm, 2 ünnep között tán oda is érne. Nem kérek érte semmit, illetve ha beválna: majd max. fűrészelsz nekem egy szarvast :-)
Értem én, hogy gőzgép, de mi hajcsa? Konkrétabban mire gondolsz bandázsszalag címén? Olvastam, hogy a gumírozott parafa nagyon jó, de ahogy néztem, nekem max 2-3 mm vastag fér rá. Inkább 2. A parafa meg 8mm-estől kezdődik.
Lehet, hogy valóban "tisztább, szárazabb érzés", sőt biztosan, de Jaca lehetőleg az otthon talált anyagokból szeretné összerakni, nem sokat költene rá plusszban.
Amúgy meg köszönöm a linket, én elementettem, jól jöhet még, nem ismertem őket.
Igen, azt ritkán vallja be az ember, ha mégsem olyan tökéletes a megoldásuk. :) Sokat nem akarok költeni erre a gépre, így is kell bele egy két apró csapágy, bár az nem vészes tétel, meg ugye szalag. Két ünnep közt lehet, hogy az Obiban veszek egy LuxTool-os szalagot, mert akárhonnan rendelem, januárra ér csak ide, és jó lenne már vágni is a géppel, hogy tudjam, mi kell még. Na meg lesz összehasonlítási alapom, mennyivel jobb a carbon force :)
Nekem is megvan ugyanaz a kedvezmény, az elmúlt 1-2 hónapban egy szabad szemmel is jól látható összeget sikerült otthagyni náluk, most már csak arra várok, hogy ők is teljesítsék a rendeléseket :)
(nem írtam ide, de vettem egy szalagfűrészt, kihozták, gyári hibás volt, visszaküldtem, most várom az újat, de már tuti január lesz belőle)
(nekem van rá 12% engedmény, úgy bruttó 20700Ft, rendelésben szivesen közreműködöm, ha érdekel valakit)
Nekem tetszik, jól használható. Lehet rá bármilyen papírt vágni, nem igényel speckó csiszolóanyagot. Annyit még, hogy a papírrögzítő mechanika óvatos bánásmódot igényel, szemmel láthatóan nem az örökkévalóságnak készült.
Sikeresen megcsináltam az asztalrögzítő törött részét. A hozzá kapott fémvágó szalag ugyan hosszú volt, de gondoltam nem veszítek vele semmit, rövidebbre vettem, és lágyforrasszal összeforrasztottam, így legalább meg tudtam pörgetni. Vágtam is vele 3 centit egy 3mm-es MDF lapon. Aztán megadta magát a forrasztás :) A kerékre miből érdemes bandázsszalagot csinálni? Biciklibelső alkalmas rá? Esetleg valami olcsóbb, könnyen beszerezhető anyag?
Hát, volt, amikor a hasmenésre nyugtatót adtak véletlenül. Két nap után kérdezte a doki, van-e még gondom. Mondtam, néha még bemegy, de kit éééérdekel? :)))))))
Úgy látszik ezek a patikusok most ilyenek, én glicerint kértem és paraffin olajat kaptam. Persze paraffin olajam van otthon egy liter, de már úton hazafele vettem észre mit adtak.
A fenti képpel egy a hozzá tartozó rövid werkfilmmel kívánok boldog karácsonyt és nem mellesleg gazdag szakmai Jézuskát minden kedves hobbiasztalosnak!
Azért nézzetek fel kicsit a műhelyből szeretteitekhez is!
Dicséretes változtatás. Nagyon remélem, hogy olyan fog rá jelentkezni aki valóban tudja majd használni és nem csak azért kéri el, hogy "jó lesz majd valamikor".
Éledezett, 6 mm-es Szigetszer lap van a kis Einhell fűrészemen. Szépen vág, de kis ívben nem jó, ehhez nincs eléggé terpesztve.
Az A-lapos sima 12 mm-es szalagom fordulékonyabb. Telefonon egyeztettem. velük, ők ajánlották, akkor nagyon akciós volt, talán kétezer Ft. alatt, vettem 5 darabot. Van tartalék. :)
Gondolom hosszabb mint kellene. Valami asztalos üzemben biztosan tudnak mondani egy közeli céget, ahol megfelelő méretre lerövidítik és ha kell élezik, hajtogatják...
Egyébként az 1400-as helyett simán ráteheted az 1410-es "Gügye" szalagot. Ennek a szállítási költsége is jobb a Güde márkaképviselettől. (Legalábbis 1-2 éve még érezhetően olcsóbb volt mint az Einhell.)
Nem lesz olcsóbb, és nekem jobban bejött az IGM-es Carbon Force szalag, mint a Szigetszeres. Utóbbival sincs semmi gond, de nem olyan látványos, mint amit reklámoztam lentebb.
És van is méretben, 1400-as kellene rá. Még árban is jó, de a szállítási díj szívenütött. Elsőzör veszek rá itthon, aztán ha már úgy érzem, hogy gép lett belőle, akkor rendelek onnan.
Esküszöm, nem kapok részesedést az IGM-től, csak a nagyon pozitív tapasztalatom miatt írom le mégegyszer (korábban már javasoltam a fórum közönségének). Jó áron vannak és (nálam) nagyon jól teljesítenek a "Carbon Force" fantázianév alatt futó szalagjaik.
Még ha nincs is a kínálatukban pont megfelelő méretre végtelenített szalag, szerintem érdemes venni egy (vagy több) hosszabbat, majd itthon egy megbízható szervizben méretre vágatni és újrahegesztetni. A 3 m körüli szalagokból talán kettő db is kijönne a tiédre.
Én sajnos vettem belőle egy munkához egy éve vagy 4 dobozzal, de nem tudtam mégsem ahhoz használni. Bpest II, kerületben szívesen átadok grátisz, akit érdekel...
De legalább a kerekek csapágyazása jó, szépen futnak. Belülről elfér egy laposvas, amivel meg tudom oldani. Sokkal jobban bosszant, hogy a fűrésszalag nem rá való.
"Sikertermék a PLASTDUR HOLZ 2070 kontaktragasztó, mely kiváló furnérozásnál, illetve helyszíni javításoknál. Kiemelkedô tulajdonsága, hogy a felületre felhordott ragasztó száradás után pormentesen tárolva szinte korlátlan ideig felhasználható, a ragasztási folyamat csak önmagával megy végbe. Vagyis, ha papírlapot helyezünk a ragasztóval ellátott felületek közé, akkor azok biztonságosan tárolhatók. Összeillesztés esetén nyomás, illetve ütés hatására létrejön a ragasztás"
8 vezér volt, nem 7. A nyolcadikat Szamegnek hívták. Mikor megérkezett Árpád vezér a Kárpát-medencébe, így szólt két kedvenc vezéréhez: Huba, Szameg, hová hoztatok engem? Na ez a két vezér jutott eszembe, mikor elkezdtem szétszedni a gépet. A bekapcsoló gomb öntartó reléje szakadt. A szalagfeszítő tekerő eltörött szállításkor, de ezt megragasztottam. A fűrésszalag nem rá való, itt már anyáztam, és az asztaltartó rögzítőjénél letört az öntvény sarka, ahol a rögzítő csavar van. Le kellett volna venni az asztalt a csomagoláskor. Hát Huba-Szameg. - Kérdés: a kerekekre kell gumiszalag, vagy némi szigszalag is elég? Az asztalt majd valahogy megrögzítem. A csapágyak jók, a motor szépen jár.
A 12V-os Parkside-hoz nem volt szerencsém, a 20V-os nagyon erős. Kettőt is vettem, meg egy akksis "légkulcsot", ahhoz dupla akkora akksi van mint a fúrókhoz.
Így van akksi tartalékom bőven, és az egész kijött kb 50-ből.
Sokáig a parkside behajtó volt a cél. A 12 V-os is tényleg nagyon jó, főleg az árához képest. De rendszerben már azért parkside vonalat nem vennék. És ha már akkus akkor legyen több gép az akkukhoz, úgy gazdaságos.
Köszönöm a kimerítő választ. Tehát akkor megfelelően lehet használni ár érték arányban. Az egy jó pont,ha az egyengető asztalt egyszer beállítom síkba és úgy is marad. A powerplusnál gyakorlatilag lehetetlen volt. Már sajnos a kérdésem napján elkelt a gép,de még remélem tavaszig fogok találni megfelelő gépet.
Én tényleg hobbista vagyok,kevés szabadidővel. A hammer az már árban az a kategória nekem,amivel dolgozni kell rendesen és termelni is vissza az árából.
Én a saját és családom számára készítek dolgokat. Szóba jött még a Holzmann illetve Bernardo, azokról vegyes tapasztalatokat olvasok,de inkább rosszat.
Sokáig úgy gondoltam, hogy nem is veszek semmiből akkusat, van két 12v-os parkside fúró csavarbehajtó azon túl legyen minden kanócos, VÉDJÜK EZZEL IS A FÖLDET.
De ugye a hülyebogár!
Ház felújítás óta rágom magam egy nagyobb és erősebb behajtón, meglepően jó a 12V-os parkside de azért vannak határai, létrán meg egyéb extrém helyeken meg azért az akku nyújtotta kényelem szerintem nem árt.
És itt jön a dilemma, ha már megindulok akkus vonalon, akkor egy márka legyen mindegyik, a makita azért egész jó, főleg hobbi szinten. Így ez mellett voksoltam.
Ha már eldöntöttem az irányt akkor meg az árakat nézve a kopasz DPJ180z minden nélkül olcsóbb mint a RJ7000j, tehát jobban megéri.
Így kofferrel, két akkuval és töltővel is még amennyiért megkapom, jobban jövök ki vele mintha külön venném az akkukat és a töltőt később egy csavarbehajtóhoz vagy ki tudja mihez.
ÉS talán a hülyebogár is kussol pár hónapig..... (vagy elkezdi ha már van akku akkor kellene már a nagy csavarbehajtó és az ütvecsavarbehajtó és a fűnyíró és a ..... ziümmögést)
Átveszem Hobbit szerepét - na azt azért nem .... :) - én a DW-re szavazok. Azért, mert azt vettem :)
Mikulás környékén esett be a DW, én kezdettől a saját vezetőjével használtam, és szerintem jól állítható. Pont középre tudok vele marni élbe.
Nem tapasztaltam, hogy ki akarna ugrani a kezemből. Ez egyszer fordult elő amikor előbb toltam előre a gépet mint megindítottam és belekapott a deszkába... induláskor .... de ez nem üzemszerű használat :)
A hozzáadott gyűjtőzsák nem ér semmit. 4-5 kex után eldugul, és köpi a forgácsot mindenhol. Elszívó kell. Innentől értelmetlen az akkus. Szerintem.
- előtte egy Einhell gépet "használtam". Azért az idézőjel, mert többet kellett javítani meg állítgatni, mint amennyit használtam. Elvileg ugyanaz a gép, mint a PowerPlus-od, csak más a színe.
- vettem egy DeWalt vastagolót, hogy majd az Einhell jó lesz egyengetni, fixre állított asztallal.
- keresgéltem kis egyengetőket, jártam a Bernardo SP200 felé, amikor megjelent a piacon ez a gép, tőlem nem beláthatatlan távolságban.
-Most is megvan a vastagoló, a Lutz nálam csak egyengető.
"Mennyire jó konstrukció" - a vastagolóját vétel előtt kipróbáltam, azóta sem nyúltam hozzá. Állítani lehetett, vastagolt is.
Az egyengető asztal állítása 'botrányos'. 4 külön csavarral állítod. Egyszer belőttem kb 1mm-re, azóta úgy van. Ennek nem állítod át a fogásvételét minden menet előtt.... :) Ha többet kell levenni, többször kell áttolni.
Ellenben kb egyenes az asztal, és merőlegesre, merevre állítható a steller. Tudok vele derékszöget csinálni.
A motorja jó, még nem sikerült annyit adni neki, hogy szenvedjen, bár a múltkor nekitoltam egy táblásított akácot, ami 230mm széles, ott már hallatszott a motor hangján, hogy dolgozik.
Lemezből van, de ahol kell meg van erősítve, nem az az érzésed, hogy mindjárt összeroggyan.
Amennyire szétszedtem, mindenét lehet állítani aminek van értelme. Aminek nincs értelme, azt meg minek állítanám? :)
"ennél is előfordul,hogy lekapja az elejét és a végét az anyagnak? " - ez nem (csak) gépfüggő. Erről itt értekeztek már hozzáértő kollégák. Nem használom vastagolóként, de mivel a vastagoló asztala nem 2m, be tud billenni. A vastagoló gép asztala hosszabb, de azon is tudok leszopódást csinálni.
A kínai lemez vackoknál biztosan használhatóbb.
Ha ennél jobbat akarok akkor már csak a Hammer jön.
Most, hogy már a napról mehetne, 3fázison ..... hess hülyebogár, hess..... :)
Van felirat a video alatt 4:30 nál írja hogy ipari alifás ragasztó*. A furnért ugyanazzal keni és írja is, hogy meg kell várni amíg megszárad a ragasztó. Az alifás ragasztókra rákeresve a Titebond original esetében a leírás külön meg is jegyzi, hogy melegítésnél újra megpuhul: Hogyan válasszunk Titebond ragasztót ? – Kentech Kft.
*és mit ad isten a vödrön a titebond 50 felirat olvasható
Nekem akkus Maki van, nagyon szeretem,nagyon jó. De teljesen egyetértel Koficcal: itt a vezeték nélküliségnek nem igazán van hozzáadott értéke. Viszont, ha van már egy csomó Maki akkud, akkor nem is hátrány, egy 5Ah-sal egész sokáig lehet nyomatni (100+ keksz rémlik (=200+ marás) egy töltéssel, ha jól elmlékszem...).
Megéri az a ca. 50% -os felár a vezetékes változathoz viszonyítva?
A 230-ról működő változat talán az egyik legjobb maró a piacon a névadókat leszámítva. Ár/érték szempontjából mindenképp. Az egy dolog, hogy pontos. A kidolgozottsága, ahogyan jár, pl a dewalt az ki akar ugrani a kezemből amikor bekapcsolom akkorát ránt. A tapadást segítő gumibakok is lényeges elemei a gépnek. Abszolút ajánlott vételnek gondolom.
Ami számomra a legfőbb érv az akkus ellen, hogy szinte csak a porszívóra csatlakoztatva használom. Ha az az elszívócső már eleve ott van, akkor a hálózati kábel már nem mindegy??
Aki egyszer kipróbálta a lamello/domino marókat elszívással az kétlem, hogy kihagyná ezt a komfortot.
Nekem volt Workzone és Ferm. Azokkal ugyanígy tudtam csak kekszezni. Amióta van egy nagyon régi Lamellom, azóta megy a klasszikus módszer is, amikor nem kell mindent az asztalra fektetve marni.
Ez döntés és még inkább pénztárca kérdése. Azért itt is igaz, hogy a jó géppel egészen más érzés dolgozni.
Szia. Jó régi hozzászólás került elő! :-) De a lényegen nem változtat, a gép azóta is fasza. Rosszat nem tudok rá mondani, pedig azért használtam elég sokat. Mostanában is, legutóbb pl éppen a saját konyhabútorunkat raktam össze vele.
Az az állításom sem változott, hogy a legegyszerűbb a gépet úgy használni, hogy egy sík asztalra lerakom és a munkadarabot forgatom. Azóta a bejegyzés óta egyszer vettem elő a lehajtható vezetőt, de most nem jut eszembe, hogy akkor miért kellett. :-)
Kell hozzá persze egy jó sík felületed, és nem baj, ha nem túl nagyok a lapok, amibe szeretnél lamellóval marni. :-) Itt talán egy kicsit jobban látszik, hogy hogyan csinálom: https://youtu.be/B_yhCNk3JO0?t=290 Egyedül arra kell figyelni, hogy hogyan forgasd a bútorlapot. Korpuszszerkezetnél nincs nagy gond, élbe marva alul legyen a lap külső oldala, a lapba marva pedig nincs más lehetőség, ott is alul lesz a külső oldal, csak szépen a széléhez kell igazítani a marót. Erre használtam a stellert a linkelt videóban. Köztes lap lamellózásánál, már jobban oda kell figyelni hogy merre is kell forgatni, de azt is gyorsan végig lehet gondolni.
Hogy a workzone mindezt tudja-e azt én nem tudhatom, de kipróbálod és meglátod! :-)
Jó régi a bejegyzésed de most kezdtem agyalni egy lapostipli maró vásárlásán, leváltandó a nagyon nehezen beállítható workzone gépet. Történetesen a Makita Dpj180-at néztem ki (a fullos pakkot) ami ha jól látom a fő elemeiben nem különbözik a Pj7000-től.
A kérdésem a következő lenne:
Még mindíg elégedett vagy a makitával?
Még mindíg áll az állítgatással kapcsolatos meglátásod, miszerint nem kell mm pontosra beállítani a gépet, csak a marótárcsa párhuzamosan vágjon a bútorlap élével (mert azt talán még a workzone is tudja és akkor nme kellene egy halom pénzt a makitába nyomjon)?
"FYI the jigs will be ~£45, and there will be options for a 'starter pack' containing a router bit,"
Nagyon jópofa a jig.
De.
Feltehetné a CNC-s alapterveket is mondjuk 10-20 EUR-ért (gyártásra meg mindenki magának megoldaná). 2 darab rétegelt lemezért a megfelelő helyen "megCNCzve" 45 fontot elkérni, plusz ha kell router bit plusz pízért, plusz ez JIG alapállapotban egyetlen, 5x30-as DOmino-hoz van méretezve (nagyobb Domino keksz -> másik JIG vagy módosított JIG?), plusz nem tudom milyen méretű másológyűrűhöz készül, ha nem másológyűrűhöz akkor milyen csapágyas maróhoz ... szóval kezdésnek kicsit combos árnak tűnik.
Persze minden annyit ér amennyit adnak érte, szóval majd kiderül.
De a hossza már le van vágva! Különben gratulálok! Nem tudom mit szólna egy környékbeli asztalos, ha véletlenül a rendelő helyett a múhelyedben kötne ki. Először is megrökönyödne a renden. Szerencsére már néha látszik a szórvány forgács is. Azért tisztességesen beszippantott ez a hobbi!
"Nyilván nem egy Freud/Dimar/CMT (jó lenne már azokat is kipróbálni :D) "
Szójjá wazze, néma gyerek anyja vagyok veled.... ;) Mikor jársz errefelé? Összefutunk valahol és a kezedbe nyomok egy CMT, egy Freud meg egy ELU maróbitet (esetleg egy Yonico-t is, csak hogy legyen összehasonlítási alap), vagy esetleg meglátogatsz és egy vacsi után adom a kezedbe. Utána meg teszteled mondjuk egy-két hónapig mielőtt kidobod a massive cuccaidat. :P
Bár én a Massiv szárakhoz (vagy általában a marószárakhoz?) ugye "tök vagyok" (kab*e Paco :D ) azért még annyit hozzátennék, hogy alsókategóriásnak besorolni barokkos túlzás. Annyira nem "rosszak" azok. Nyilván nem egy Freud/Dimar/CMT (jó lenne már azokat is kipróbálni :D) de befürödni azért nem fogsz velük.
A "papírról kép a fára" technika még azt is igényli, hogy nagyon (nagyon!) sima legyen a fa felülete. Plusz: amennyire lehet világos. A porózusság sem segít a jó képminőségben.
Nem tudom mennyire finom felületű a dió deszkád, meg hogy bütüs-e. Ha bütüs -> tuti felejtős, ha meg nem - hát elég setét anyag a dió ahhoz hogy jól mutasson akármilyen kép rajta. Igen, amit más is ajánlott: stencil, kis perkelés, csókolom. A Boldog Kari 2021-et meg sima égestéssel, max 1 óra de tán annyi idő alatt sem rá lehet applikálni, ha nem cirádás-gótikus betűtípussal írod.
Köszi a válaszokat. Az időm nem sok, ezért is gondoltam a nyomtatásra... Csináltam vagy 5-6 deszkát, idén mindenki ezt kap, meg pálinkát, meg szarvaskóbászt. A deszkáknak csak a sarkába gondoltam egy kis "Boldog Karácsonyt! 2021" kicsi fenyővel vagy ilyesmit , mindre ugyanazt. De ha lekopós, akkor nem sok értelme volna.
Megpróbálok kiötleni valami megfelelően gyors stencilgyártási technikát. Esetleg kinyomtatni vastagabb papírra, kivágni és vízüveggel átitatni a papírt + kis co2 ... ha megkötött tán kibírná azt a pár másodpercet amíg a fa megkapja a színét.
De tartós az tuti nem lesz, pár mosás vágás után szerintem tuti nagyon lekopik.
Másrészt a papírról akármilyen technikával áttvitt festék nemigen élelmiszerbarát.
Faégetés (pirográfia)? Nem kell bonyolult képben gondolkozni, bármi ami az illetőre utal, egy név, egy kedvenc idézet, vmi nonfiguratív cucc - nem tart sok időbe viszont tartós.
Pár szimpla vágódeszkát szabtam ki ma diófából, amiket ajándékba szánok.
Jó volna kissé egyediesíteni őket, de nem nagyon sok időm van rá.
Van az a technika (még nem próbáltam), amikor papírra nyomtatott mintát acetonnal átvisznek a fára. Stabil lehetne egy ilyen minta, ha utána még olajoznám a deszkákat?
Tőlem is +1 a Massive Toolsnak, bár illesztést, én még nem csináltam velük. Az esetleges pontatlanság, ezért nálam nem volt feltétlen szempont. Van 2 db Makita 6mm-s nútmaróm, számomra azok is megfelelő végeredményt produkáltak.
Mennyire jó konstrukció, illetve ennél is előfordul,hogy lekapja az elejét és a végét az anyagnak? Powerplus gyalum volt, de megváltam tőle, nem lehetett az az etető és az elszedő asztalt síkba állítani,ezért hordósra gyalult. Szóval egy használhatóbb gyalut keresnék.
Bemutatóid hatására én is ràpróbáltam a carbon force hook- ra, Igaz elsőre csak a 6mm-es kanyarító szalagra. Nem csalódtam :) Jó vastag lap, jó éles, jól kihajtogatott, kanyarodik is szépen. Puha fán kicsit durva a vágáskép, de lehet h csak gyakorlás kérxése.
(Na jó, a hosszú ceruza kicsit kúpos lett, de perpektívával kicsaltam a fotón :)
Nem rosszak a Massiv marószárak. Nekem van egy csomó. Igazából abból van a legtöbb.
Nem kell félni, hogy lerepül az éle, vagy szétszakad használat közben, mint az olcsó kínai marószáraknál. Szépen marnak és sokáig tartják az élüket.
Nekem összesen egy bajom volt velük, hogy nem teljesen pontosak. A 10 mm-es egyenes marófej nem 10mm, hanem 10,1 mm. Ennek szinte soha nincs jelentősége, kivéve, amikor Incra sablonnal szeretnék illesztéseket csinálni. Oda vettem Festool marószárakat.
A kis 12V-os Bosch élmaróhoz: nagyon jó, könnyű, kezes , precíz kis szerszám, én nagyon szeretem, de két apró megjegyzés:
- az öntött alu talp elég vékony és viszonylag kis erőtől tud deformálódni Szóval vigyázást igényel, nem szabad ledobálni , ilyesmi.
- a "forradalmi" design nem rossz, de nem jelent kategória ugrást a kezelhetőségben. Inkább csak más, mit a hagyományos kávédaró alak. Megszokást igényel.
Marófej: a Dimar sem rossz, annak megfelelő áron. Lehet(ett) itthon is kapni.
Hát akkor nincs más hátra, csak előre. Rendelek valami kis csecsebecsét és megnézem, hogy miképpen mukodik. Csak jobb lehet, mint a búcsús marófej, amit anno az első felsőmarómhoz adtak. Ahol is a 16-os nútmaró alkalmatosságról letört a lapka - persze hogy fenyőben...
Hmmm...... és találtam még most egy eddig a képből kieső angol céget, a fórumokon határozottan jó minőségűnek írják. Router Cutters (wealdentool.com)
Természetesen ha mindenképpen Magyarországról akarsz vásárolni akkor marad a Freud/CMT, korlátozott kialakításban kéteznek Bosch bitek is (szerintem sokkal rosszabb mint a Freud de egy árban van vele), vagy egy nagy ugrás lefelé a Massive tools-hoz.
A massive marófejekről nekem nagyon lesújtó a véleményem, de nem titkolható el, hogy van aki meg van elégedve velük (Pl Pacman, de ugyebár azt is tudjuk, hogy ő tök hozzá ;) ).
Az is az alsó kategória. Közepes kategóriában voltak akik nagyon dícsérték régebben az Amana biteket, illetve nekem is jó tapasztalataim vannak a Yonico bitekkel.
Egyik sem beszerezhető itthon boltban - sajnos rendelni kell. De itthon csak az alaja és a teteje van mint oly sok mindenből, pont a középkategória hiányzik.
Nem szeretném egy ház árát egyben rákölteni a marófejekre, de azért nem is akarok egyszer(sem)használatos dolgokat megvenni. Tudom, CMT az jó minőség, csak hááát, izé... A massive tools marófejekkel van valakinek tapasztalata? Vagy bármi más középkategóriással? Minden véleményt és tapasztalatot szeretettel várok (tartósság, használhatóság, ect).
Nekem van az Extol. Bírja a gyűrődést, a befogója a gyengéje. Lágy az anyaga, nehézkes a magasságállítás, mert a sorjában meg tud szorulni. Viszont most a Maki is jó árban van, igaz, az Extolhoz meg adnak két extra talpat.
Nekem a Maki RT0700CX2J van, nagyon elégedett vagyok vele (ez az első, úgyh összehasonlítási alap nincs). Épp, hogy a kereten túl van a teljes csomag. De nagyon szeretem a cserélhető talpait. Viszont itt a fórumon valakinek van az Extol féle koppintásból is, az van már 50-60 körül is.
Tegnap megérkezett a "sautershop" router lift Németországból. Beépítettem, bekalibráltam... valami elképesztő minőségű a cucc, barátok leszünk, azt hiszem.
Ma gyakorlásképpen elkezdtem elkészíteni egy dobozt. Vannak még hajszálnyi hézagok, a technikán egy-két ponton kell még egy kicsit finomítanom.
Készítettem ismét egy felvételt a szalagfűrészes szeletelésről.
Képek kommentár nélkül a dobozkészítés első lépéseiről. Most ki kell találnom, fiókokat csináljak bele, felnyitós legyen, esetleg egyszerre mindkettő... :)
Köszi - szemeztem vele,- de jó minőségű marószáraim vannak. Akkus kivitelűről van esetleg tapasztalat az árfekvésemben, ( mert drágábbakat forgalmaznak jó párat). Ha nem akkor vezetékes lesz.
Késő este már kissé álmosan írtam, bocsi. A Paint-ban körmölt móricka rajz is eltűnt valahol útközben.
Ma megkerestem a felújításra félretett példányt és a műveletről készítettem pár fotót.
Ez a tengely vége már lemunkálva.
Így készül az erősített szorítóalátét. Ha van jó erős satud akkor lehet abban préselni, ha nincs akkor kalapács. Persze ez macerásabb mert a csapágygolyó nagyon szeret ugrálni. Minden ütés után felveszed a földről, vagy mágnest teszel mellé esetleg rongyot teszel köré.
Az alsó részről az élét kicsit le kell köszörülni hogy stabilan feküdjön.Rákerül a tengelyre a sima alátét majd arra a szorító. A két alátéttel sokkal jobb a felfekvés, lényegében szorításnál egymáson fordulnak el, pláne ha egy csepp olajat is teszel közéjük.
És itt a végeredmény.
Már csak a bevágásnál kell kicsit szétnyitni, hogy ne essen le de ne is szoruljon. Persze előtte be kell csavarni a helyére. Az elsőt nagy megelégedéssel forgattam. Örültem hogy milyen ügyes vagyok, aztán vettem észre hogy egy műveletet kihagytam. :-)))
Egykezes élmarót akar hozni a Jézuska.Sokfélét nézegettem itt az interneten , de azért megkérdezem a nagyérdemű ,tapasztalt, öreg rókákat, nehogy mellé ugorjak a vétellel.
Szvsz. nettó átbaszás. Semmit nem tudni a fúrószár anyagáról(biliacél, hss, wc, ect), nincs ami kihordja a felesleget. Cserébe azért drága, de most akciós, az utolsó darabig, limitált idővel, csak önnek... Valahonnan azok a csodakések jutottak eszembe, amivel még vajat sem lehet kenni...
Az én módszerem az, hogy megpróbálom az eredeti koncepciót jobbá tenni. Nekem volt néhány HILTI alátétem, 2mm vastag, 25mm átmérő benne egy 6mm-es furat. Rátettem egy megfelelő méretű dugókulcsra és egy nagyobb csapágygolyóval meg néhány kalapácsütéssel kialakítottam egy tölcsérszerű alkatrészt belőle. A szorító menetes részének végén reszelővel vagy köszörűvel meghosszabbítottam a sima részt, 6mm átmérővel. A végét keresztirányban vasfűrésszel 2mm mélyen bevágtam. Ráhúztam egy sima alátétet majd a kúpos szorítópofát aztán egy kúpos szerszámmal annyira kinyitottam a befűrészelt részt hogy ne essen le a szorítópofa. A szorítópofa alapját HILTI alátét helyett egy darab 2mm-es lemezből is ki lehet alakítani, a menetes száron a sima részt esztergálni is lehet ha van rá lehetőség. Így az olcsó szorítókat is használhatóvá lehet tenni. Nem lesz egy Piher, de a semminél sokkal jobb.
Bocsi az ocsmány firkáért, de a lényeg azt hiszem kivehető. Nem volt kedvem sokáig rajzolgatni.
Ez talán még nem kínában készült. Biztos lesz mit reszelni rajta, de ugyanilyen tudással 20-30 ezer forinttal többet nem adnék ki egy újra, amit ugyanúgy reszelni kellene.
Én parksidosat vettem mert 20 alatt volt újranyitási akcióban, kicsit játszottam a beállításokkal és vettem hozzá több lapot (az többe került :) ) sok apró dolgot tudtam vele csinálni egész türhető pontossággal :) Az is ugyanez a kategória és gondoltam ennyit rizikózok
Einchell szalagfűrészem van. Össze kell szokni vele, a stellert gyakorlatilag nem használom, még hosszú egyenest is vonal mellett vágok. A-lap erősen terpesztett, és Szigetszer éledzett szalagokkal használom. Pepecs a szalag futásának beállítása, de csak felrakáskor. Az asztal egyszerű lemez. Nem túl combos a motorja, érzéssel kell tolni.
Nejem nézegette az akciós újságban a kis világítós zenélős izgő mozgó téli falu-maketteket, hogy milyen cukik (ja, 16 ezerért...). Csendben megjegyeztem, hogy a Laguna szalagfűrésszel pont ilyeneket lehet csinálni....
Egy próbát szerintem megér egy (két) darabon, aztán ha beválik mehet a sorozatgyártás. OK, ezzel veszítesz pár centit a szorítókapacitásból, de ha sokkal használhatóbb lesz, tán megéri a veszteség.
De nézegess még videókat, hátha van szimpatikus megoldás:
Viszont, ha valaki valódi Bessey szorítót szeretne, figyelmébe ajánlom a Felder jól átgondolt, vonzó ajánlatát nagy tételű, 10 db-os vásárlás esetén :)
Ha már Felder: vonzónak tűnő alternatívát dobtak piacra, ha valaki Laguna szalagfűrész vásárlásán töri a fejét:
Hammer N3800 nettó 1400 euro
Hmmaer N4400 nettó 1690,
vagyis kb a Laguna 18BX kategóriáját adják a 14BX áráért
Ha valaki korpuszszorító vásárlását tervezi, figyelmébe ajánlom a következőt.
A sautershop nevű német cég kínálatában van egy szorítótípus, ami a néhány elérhető teszt alapján kidolgozási minőségében elmarad ugyan a Bessey-től, de a használhatóságával (erejével stb.) semmi gond nincs.
Egy szett 2 db szorítót tartalmaz és jár hozzá 4 db kitámasztó, amivel 1-1 párat egymással keresztbe lehet fordítani pl. keretek, dobozok szorítózásához.
Karácsonyi akcióban most három szett rendelése esetén az egyiket ajándékba adják.
Összehasonlításképpen: így szállítással együtt a 800 mm-es változat darabja kb 13e forintra jön ki, szemben a Bessey 24e forintos árával.
Üdv, kicsit régi post, de tegnap éjjelesbe be tudtam vinni melóba a Banggodos T vonalzót. Egy kalibrált Mitutoyoval 0-100 ig 100,06lett, 0-200-ig 200,11 lett a végeredmény.
Látszani fog a gyalult felületen, hogy hol ért bele a késbe. Ne próbáld ki lehetőleg. A kés az lehet hogy wolframkarbid, a csiszolópapír meg szilícim karbid. Hasonló keménységű.
Egyébként gondoltam a gumira, de csak azért, mert az kevésbé "bántaná" a felületet (legyen az gép vagy maga a munkadarab), ahová ledobom az eszközt. Talán még jobban is tapadna.
Megoldotta a dilemmát, hogy nincs itthon gumi... :D
Ha egyszer a kezem ügyébe kerül valami jóféle mintás SBR lap, lehet, lecserélem.
Ha nem feltétel hogy fából legyen, akkor mérettől és felszereltségtől függően 50-200 ezer forintért már láttam zártszelvényből hegesztett munkapadot satuval. Persze azok inkább lakatos és vegyes felhasználású munkaasztalok, nem kimondottan asztalos munkára készültek.
Gyorsnak kell lenn8, mert a jóáras darabokra lecsapnak a handlerek. Kis felcsiszolás után eladják külföldre retrobútornak. Az enyémet is percek alatt vitték, rossz satuval is.
Gugli szerint vannak azért 150 körüli áron is. Pl. az unimax is árul gyalupadot több áron is. Hogy aztán az annyival gagyibb is, mint a 600.000 Ft-os, az más kérdés. Meg kéne tapogatni.
A használtak közül meg elég nagy arányban vannak a fészer alatt évtizedekig tanyázó szúrágta darabok, de kis türelemmel és szerencsével lehet jót is találni.
Szuper a videó, köszönöm. Ha ilyen műveletre kerül sor az enyémben, már tudom hol keressem. Remélem azért még nem mostanában kerül rá sor, még alig használtam, a műhellyel sem készültem még el.
Klassz! [ide egy irigy smiley jönne, ha tudnék olyant]
Bár arra jöttem rá, hogy nekem most a legjobban vágyott műhelyfelszerelés néhány plussz m2 lenne :)
Más:
talán emlékeztek, kb egy éve hosszan tárgyaltuk, hogy mennyit üt a kis asztali DeWalt körfűrész tengelye/lapja, van-e hatása a vágáskérpe, stb. Akkor valaki - tán Jaca - belinkelt egy őrült videót, hogyan lehet felsőmaróba fogott köszörűvel "felszabályozni". Nos jelentem, én nem tudtam ellenállni a remek ötletnek és kipróbáltam. A tapasztalatok:
- technikailag megvalósítható
- valamennyivel jobb is lett a lap ütése, de nem tökéletes ( kb +- 0,2 mm helyett úgy a fele)
- nagyon könnyű elcsiszolni a a laptámasztó tárcsát, akármennyire is óvatos az ember. Nincs rajta sok felesleg.
No nekem ez utóbbi sikerült is. A gyári lapot még megfogja, de a kicsit vékonyabb Freud már necces. Azért mertem nekiállni az akciónak, mert a teljes tengely egy egységként cserélhető (csapágyastul, fogaskerekestül) és nem egy ökör ára, valami 5ezer+ pénz volt. Meg is rendeltem a Rotel kft-től a csere darabot, postafordultával (= fél év, Covid ugye) megjött. Újabb fél év pihentetés után tegnap beszereltem végre. Ez is üti a kb +- 0,1 mm-t, de a vágáskép hibátlan, úgy látszik itt ez a megengedett tűrés.
Amiért ezt a hosszú litániát írom: nagyon nem könnyű hozzáférni a csapágyházhoz és a legnagyobb meglepetésemre "internetszerte" sehol nem találtam semmi útmutatást róla.
Megjött nálam is a Jézuska. Nagyon régóta szeretnék esztergálni, így most egy régi álmom válik valóra. Hosszas gondolkodás, kutakodás után tettem le a voksomat e gép mellé. Teljesen kezdő vagyok esztergálásban, úgyhogy egy helyi tapasztalt kollégához mentem el, egy kezdőórát venni, hogy legalább az alapokat el tudjam sajátítani. Két ünnep között jön a gyakorlás :)
Valószínűleg néhány héten belül eladó lesz a Triton maróm minden gyári tartozékával és a Kreg beépítővel együtt.
Majd csak akkor, ha megérkezik az utódja, most még használom.
Jövök majd a konkrét hirdetéssel.
Úgyis megkérdezitek:
Mi lesz helyette? Router lift. Még nem dőlt el, pontosan melyik típus.
Miért? Azért, mert a Kreg beépítő közepébe való piros szűkítőgyűrűknél van egy hangyafasznyi (kb 0,1-0,2 mm) homorulat a felületében, amit eddig észre sem vettem, sikeresen használtam mindenre, de a fecskefarkas próbálkozásaimnál ez most a szűk keresztmetszet. A hibátlan síkhoz jobban közelítő, alu beépítőre lesz szükségem, ha ki akarom használni, amit az INCRA vezető tud.
Az első képen a próbadarab, amivel a marószár magasságát teszteltem. Elméletileg ez az eredmény elérhető lesz.
A másik két fotón a kész csapolás, ami a tegnapihoz képest sokkal jobban sikerült, és már közelíti, de még nem éri el a próbadarabok pontosságát. Azt is tudom már, miért nem. (Nem az INCRA a szűk keresztmetszet.)
Most komolyan az a legnagyobb probléma hogy a gyári csomagolás után nem Te láttad meg először a gépet és valaki belerakta az elszívócsonkot? Ha nem látszik a gépen hogy esetleg visszavitt javított akkor inkább azt kéne megnézni milyenek az asztalok egymáshoz képest és hogy van a kés beállítva. Ezek sokkal fontosabbak.
Visszatekertem a kapukhoz amiket korábban felraktál (nem voltam biztos az alkotó kilétében, bár a műemléki szónál már gyanús volt :) ). Egyrészt, ha már így szóba került akkor nem csak egy pluszt nyomok, hanem írásban is kifejezem, mennyire szép igényes munkák.
A mennyiség miatt azért képedtem el, mert bevallom a lelki szemeimben itt mindenki hobbiasztalos aki garázsban, sufniban, pincében, padláson készíti a fűrészport. Ugyanakkor tudom, hogy azért sok faipari szakember is olvassa/írja ezt a fórumot. De seemiképp nem gondoltam volna, hogy ilyen mennyiségű fát fel kell/érdemes halmozni a folyamatos munkavégzéshez.
műemlékes munkáknál és nem csak, mindig vannak belső és külső fa ácsolások, egy részét rétegelni kell, de ha van szép anyag 15x15 oszlopnak, azt ki lehet gyalulni -csíszolni-felületkezelni jó minőségben és nem kell rétegelni. Szoktak lenni korlátok is és külső lépcsők is, azoknak jó a 12x12-es, fogópárnak-karkötésnek-vángnak a 15x7.5-es. Nem futhatok mindig a raktárba, úgyis elfogy mindig, folyamatosan kell rendelni újat. Épületfát tetőkhöz úgyis rendelek, megmondom nekik, hogy gyártsanak egy méretből többet és a szépeket tegyék félre.
Olcsóbb mind deszkából vagy pallóból rétegelni.
Az elemeket legyártjuk a műhelybe a rajzok szerint, a szerelésnél- aminek a munkadíja sokkal magasabb, mind a műhelymunka, csak össze kell állítani.
20%-ot fenyő épületfánál, kb. 1 -1.5 év után lehet mérni, lécek között szellős helyen fedél alatt tartva.
1 osztályú úgy van vágva, hogy a beléből kivágnak első körben egy pallót. Azaz nem lehet benne a bél.
Készleten tartok 30-40köb épületfát pergoláknak és belső látszó faszerkezeteknek, kb. 1.5 év után csiszolható is. 10x20, 15x7.5, 15x15, 12x12 ezeket a méretek szoktam levágatni 6 méteresekre.
Épületfa, fűrészáru minőségi besorolása 0. minőségi osztályú fát: asztalosipar használja, a minőség feltételei szigorúbbak az I. osztályúénál. I. minőségi osztályú fa: nem korhadt, nem penészes, nem gyantatáskás, nem rovarrágott II. minőségi osztályú fa: gyantás seb megengedett III. minőségi osztályú fa: -kisebb korhadás, penészfolt, barna elszíneződés is megengedett, -a törést okozó repedések kivételével megengedettek a repedések, -megengedettek az ággöcsök IV. minőségi osztályú fa: csak zsaluzáshoz használják. Tartalmazhat csomókat, elszíneződéseket, penészedést és repedéseket, -törés és belső korhadás nem megengedett
Nem olyan egyszerű kérdés a fűrészáru minőségi osztályba való besorolása :)
A 20 %-nál kisebb nedvességtartalmú, előzőleg kereskedelmi szempontok szerint osztályozott fűrészelt teherhordó szerkezeti faanyagot, (elsősorban zárlécet és gerendát), utólagos vizuális osztályozással, I; II; III. szilárdsági kategóriába sorolhatjuk. Egy adott szerkezethez ennek ismeretében ki tudjuk választani, a szilárdsági szempontból legmegfelelőbb fűrészárut. A vizuális osztályozás, - Ágöcsök keresztmetszeti területarányának (GTA) - Az évgyűrű szélességnek - A repedések mélységének - A ferdeszálúság mértékének - A tompaélűség mértékének vizsgálatán alapul A követelményeket az MSZ 10144 - 86 szabvány tartalmazza. A felsorolt jellemzők közül ki kell emelni a göcsök keresztmetszeti területarányának (a szavakból képzett rövidítéssel GTA-nak) meghatározását, amit a göcsök külső képe alapján, külön a teljes, és külön a négy sávra osztott keresztmetszet felső és alsó, ¼ magasságú szegélysávjának keresztmetszetére kell elvégezni. A teljes GTA a keresztmetszetre vetített göcsök összterületének és a teljes keresztmetszet területnek az aránya.
Ha ennél is részletesebben érdekel, akkor valahonnan meg kell keríteni az MSZ 10144 - 86 szabványt.
Fatelepenként változik az egész, de mindenhogy lutri. Ha jó napjuk van vagy ismernek és engednek válogatni akkor lehet bízni benne, hogy egyenes anyagot kapsz meg bél nélkülit.
Az asztal tetszik, fajin, de éppen pár napja beszélgettünk arról, hogy nagyobb táblásított anyaghoz nem biztos hogy életbiztosítás ragasztani fejelőlécet, oldallapot. Itt írja is a cikk, hogy az asztallapokhoz az osztó oldallapok lammellózva vannak. Ez már nem az a méret és anyag (dió, cseresznye) ahol célszerűbb lett volna, ha az osztók hevederléc szerűen csatlakoznak az asztallapba?
(No nem mintha én már csináltam volna ilyet, és eszméletlenül pontosra kell kivésni a hevederárkot, de ahogy láttam festool cucokkal dolgozik a srác, azzal lehet nekiálltam volna én is) :-)
Szóval építő gerendákat akarok venni teraszhoz, kérdésem a faanyag minősítésénel mit jelent az hogy 1. osztály? Itt nálunk van egy fatelep, ahol külön árulnak "építő" minőségű gerendákat, ami azt jelenti hogy lehet girbegurba, csavarodott, meg van "válogatott" minőség drágábban, ezek egyenesek. Ez utóbbi lenne az 1. osztály? Csak azért mert neten nézegetve máshol nincs ilyen külön hogy "válogatott", hanem 1. osztályt írnak,.de árban ez is olcsóbb mint a helyinel a sima "építő". Konkrétan a helyi fatelepen 230e/m3 a válogatott,.185e az "építő"
A fiókcsúszó összecsukott állapotában a tényleges hosszához hozzáadsz 1-2 mm-t, amivel a korpusz elülső élétől hátrébb fogod állítani. Ha így befér, akkor befér. :)
Egyéb esetben előfordult mar, hogy éppen csak az egyel kisebb méretet tudtam berakni utólag egy gyári szekrénybe. Tegyük fel, 490 mm hely volt, így max. a 450-es fért be. Ettől függetlenül a fiókot magát lehet teljes mélységűre készíteni (485 mm). Kihúzáskor a hátsó vége nem bukkan ki, de néhány centivel több benne a hely, így pont befér pl. a hosszú fakanál is.
Fecskefarkas csapoláshoz tizedmiliméter pontos marószár kell, ami a mintához passzol. Én a box-joint-nál szívtam, mert a Massiv szárak nem akkorák, mint amit ráírnak és túl szoros lett minden illesztés. Fine-tools-on lehet venni jó marószárakat.
Kisebb kerülőúton jutott hozzám ez a használt INCRA szett.
Az összeszerelés előtt szétrobbantottam darabjaira, mindent megpucoltam, bezsíroztam, hajszálpontosra összeállítottam, finomhangoltam. Nagyon szépen siklik, bizakodó vagyok.
Az a tervem, hogy ma délután próbaképpen elkészítem életem első fecskefarkas csapolását a maróasztalon. Meglátjuk...
Olyan betonfalra megy ami nem a külvilággal határos. Szerintem így az a veszély nem fenyeget hogy az egyil oldalán nagyobb lesz a páratartalom mint a másikon.
Nem akarom lécekre rakni, csak simán a betonfalra felfúrni.
A Gemini egy 2 komponensű , oldószeres lakk, tehát mérgezőbb és macerásabb használni. Cserébe jó kemény, de itt minek. Viszont a minősége is ingadozó, mert mindenféle környezet- és egészségvédelmi ok miatt változtatgani kellett a receptúrát.
Szvsz jobban jársz egy 1K vizes lakkal. Már ha lakkozod. (Én kezeletlenül hagynám.)
Nincs ám semmi gond, mindig ez megy. Nem te vagy az oka, hanem a társaság :D
Ez még nem is volt veszélyes (vagy még nincs vége?) Volt már olyan is, hogy egy csavarbehajtás problémájától matematikai modellezésig jutottak el a mérnökemberek. :))
Na jó, túloztam kicsit, de pont ezért jó idejárni. :)
Ha összeszámolnám, hogy hány ideiglenes megoldásom volt, amit évekig használtam, elkeserednék biztosan. Pl. volt 2 ideiglenes maróasztalom is, mindegyik 4-5 évig ment legalább, és van egy olyan is immár szétszedve, amit véglegesnek gondoltam. De hát csak az ökör következetes. :)
Nincs ám semmi gond, mindig ez megy. Nem te vagy az oka, hanem a társaság :D
Ha elfogadod hogy a legrosszabb ami történhet az az, hogy 5 év múlva ki kell dobni (vagy megfordítani), akkor megcsiszolod, és lekened az első parkettalakkal ami van otthon vagy amit ki tudsz fizetni. Szempont lehet, hogy a maradékot fel tudd használni másra.
Egy tanács, talán még nem hangzott el: mind a két oldalát muszáj lekezeld. Nem igazi fa, de ha jelentősen eltérő párazárást csinálsz a két oldalára, behajolhat. És a falra is valami lécekkel kell feltedd, hogy szellőzzön mögötte.
"Olajos kézzel levenni egy szerszámot, mennyi olajat ken a falra, amit nem lehet letörölni? " AFT DEXTRON III-mal le kell kenni, annak szép piros stíne van! :)))))
Az ezüstnek viszont fertőtlenítő hatása van, és egy kicsit olcsóbb, mint az aranyozás... (Megyek, iszok még egy kávét)
Úgy döntöttem hogy learanyoztatom a felületet hogy szép csillogó legyen ahogy a kis rovátkákban megül az árnyék......... :)
Természetesen csak vicceltem.
Nem akarom semmivel elfedni, ha nem tetszene hogy OSB akkor nem ezt vettem volna. Nagyjából azért kihámoztam amire kíváncsi voltam.
Csiszolni mindenképpen kell az OSB-t mert valami formaleválasztó van rajta.
Nem "olajban/zsírban fog állni", csak a felülete lesz néha olyan. Ha bemattul besárgul, megreped ott akkorsem lesz világvége, de legalább az esélyt megadtam.
Az mondjuk jó lenne ha nem annyira abszolút ridegre szilárdulna meg hogy a falrahelyezéskor ha "ibog" akkor meg is repedjen rajta a bevonat.
Alapozás feltétlenül muszály vagy ha portalanítva van akkor ennek a felhasználásnak nem kell?
Mielőtt írtam ide a Supralux Geminivel szemeztem, de gondoltam hogy ti ajánlotok konkrét típust-márkát, akik többet foglalkoznak fával mint én.
Volt már olyan megoldás, amikor nem került többe a leves, mint a hús? :))
Ha az enyém lenne, akkor biztosan nem ragoznám ennyit. Lekenném valamilyen parkettalakkal 1-2-szer, vagy amennyire feltétlenül szükséges, és kész.
Persze nekem a munkaasztalomon egy rétegelt lemez van, mindenféle bevonat nélkül. Amikor megunom, hogy van rajta valami kosz, akkor lecsiszolom, és kész. Működik sok-sok éve. Olajos kézzel levenni egy szerszámot, mennyi olajat ken a falra, amit nem lehet letörölni? Visszarakni elméletileg tisztán kell, tiszta kézzel. Ha meg nem, akkor felesleges bármifajta bevonat rá.
Veszel egy alapozót, a Eco Prim Grip Mapei 5Kg, ez elég olcsó is. Veszel egy zsák cementes gletet, bármit - ami a polcon van és mosható akril festéket.
Az alapozóval átkened 2x. Képződik egy érdes felülete és valamennyire kitölti a OSB egyenetlenségeit is. Kihúzod glettel 2x és lefested. Tökéletesen sima lesz.
Persze, fel lehet csiszolni. Sőt valamennyire kell is, mert az OSB felülete leválasztó anyagot tartalmaz amikor a gyárból kijön. A lamináló gyantának 0.1-0.3 mm még megfelelő utána necces. Ezt simán el lehet érni ecsettel felkenve, akár a teljesen sima felületre akár a kicsit megcsiszoltra kenve.
De ha nincs meg egy minimális gyantavastagság akkor nem lesz tükör a felület a fa pórusai és erezete miatt akármit is csinálsz.
Ha olyan tükröst akar ahogy a videóban látta, a csaj ott is öntő gyantát használt. Először lekente ecsettel vékonyan. Ez azért kell hogy ne maradhassanak pici légbuborékok a felszín alatt ami előfordulhatna ha csak simán megönti. Ezek a bubik az osb-ból is kijöhetnek vagy a keverés során kerülnek bele a gyantába és megtapadnak a felületen ha nem dolgozod el az ecsettel. Utána jött a vastag öntött réteg, ebből a keverés során belekerült légbuborékokat a hőlégfúvóval pattogtatta ki (van aki zsebsárkányt használ - mindegy). Így lett tükör a felülete.
AZ Osb lépcsőt, Caparol vizes vizbázisú fedőfestékével, és lakjával festettem. Sokáig bírta, és nem a festés ment tönkre. Takarítható, felmosható volt.
Hagyjátok már abba ezt a károgást. :P Az ő pénze ezt, szeretné, miért ne valósíthatná meg az álmát? Mi talán sosemem építettünk még drága tömörfa anyagból valamit amire éppen úgy megfelelt volna a bútorlap vagy a rétegelt lemz?
Megoldást kért egy problémára nem pedig megoldást olyan problémára ami nem is érdekli. ;)
Occseb:
A lakk nem lesz jó. Ahogy írták nem marad meg az OSB-n, felrepedezik lepattog... Az általad választott lamináló gyanta csak akkkor lesz jó ha vékonyan kened fel az OSB-re megtartva annak a felületi struktúráját. Ekkor tisztítható lesz kis nehézséggel a felület.
Vastagon, azaz fél-egy mm vagy nagyobb vastagságban semmiképp se nasználd mert ennek a típusnak szüksége van a belerakott üvegszál, kevlár vagy szénszál hálóra, különben ez is olyan rideg hogy lepattogna.
Ha mindenképp nagyobb vastagságot szeretnél elérni, hogy sima legyen a felületed (feltölteni az OSB felületét) akkor öntő gyantát kell választanod, akár epoxyt akár poli vagy vinilésztert. Víztisztát epoxyból fogsz találni az érsztergyanták idővel sárgulnak egy kicsit.
Belenéztem a videóba. Az epoxy nagyon durva bőrkárosodást tud okozni. Nem szabad kesztyű nélkül használni. Nem biztos, hogy egyből, de előbb-utóbb sanszos...
Ha az osb kinézete az, amire vágyol, akkor a takaríthatóságban muszáj lesz kompromisszumot kötni. Bármit választasz, egy próbát csinálj, hogy csiszolás nélkül mennyire áll meg az osb-n, mert annak gyárilag kicsit mintha ragasztós lenne a felülete, nem tartja az átlag festékeket. Azt szokták mondani hagyd egy félévet napon mielőtt lefested, az UV kicsinálja a ragasztót a felületben.
A betonfesték az tkp egy olcsó műgyanta, csak nem átlátszó. A parkettalakkok nem hiszem hogy olajállóak lennének, be fognak foltosodni az olajtól. De szerintem az megy a stílushoz.
Két komponensű parkettalakk? Vízszintes felületre lerakva egész vastagon felhordható. Esetleg 0,3-as alu vagy acél lemez rá. Vagy valami műanyag lemez, vagy műpadló pálmatexel ragasztva.
"...könnyen tisztítható legyen? Olajos kézzel hozzányúlok akkor egy ronggyal tudjam letörölni..."
Lehet, hogy most elkeserítelek, de nincs olyan egyszerű és olcsó felületkezelés, amivel az OSB tábla a fent idézett feltételeknek eleget fog tenni. Szálkásodik, a rongy mindig akadni fog a felületen, bármivel kened le.
18mm vastag OSB lapból szerszámfalat szeretnék készíteni a műhelyembe. Tudnátok ajánlani valami olyan lakkot amivel érdemes volna lekenni az OSB-t és majd a szerszámtartó alkalmatosságokat, hogy könnyen tisztítható legyen? Olajos kézzel hozzányúlok akkor egy ronggyal tudjam letörölni, ne igya be a kezemről rákerülő szennyeződést. Valamilyen 2K parketta lakkra gondoltam, az talán elég jó kopásálló, de persze ha van jobb ajánlás akkor szívesen veszem.
Nagyon át tudom érezni az örömöd, én is mindig minden gépnek úgy tudtam örülni, lelkesedni. Remélem nagy lendületed ad majd az alkotói kedvednek! Sok egészséget hozzá! Meg fát, persze.
Ha esetleg nem a Q-Set, hanem a Q-Plus verziót vetted: a harántütköző és a lécütköző igen hasznos tartozékok! Ha nem is veszed meg, amíg nincs rájuk konkrét szükség, de legyen meg fejben, hogy léteznek. :)
Szép, új világ. Majdnem nyolc hónapig vártam rá. Pár héttel húsvét után rendeltem meg, és már itt is van.
Most egy hónapig tán kipróbálni sem fogom tudni, mert rengeteg a munka meg az egyéb teendő. Hazalátogatnak a fiamék Kanadából az egyéves unokámmal, szóval most kiságy-felújítás lesz (a mutatós háttérben a próbafestés, meg a kupi látható, mert rendet rakni sincs időm), előtte a régi etető-/hinta-/játszószéket újítottam fel. De azért jó érzés, hogy legalább itt van. Nagyon baba gép :)
Én 90 cm-es juhar asztallapra tettem dó fejelőlécet. Olajozva és viaszolva van, beltérben. Mindkét szélén bőven fél mm feletti az elmozdulás az év során. Ez nem sok, de arra elég, hogy amikor túlnyúlik, minden megakadjon benne :)
A 25cm nem annyira széles. De nagyjából mindegy mennyi csapot tettél bele. A szélken elmozdul, szinte törvényszerű, hogy a körmöd egyszer csak elakad benne. . Ha nem tud mozdulni, akkor meg középen szinte bárhol elrepedhet. Ilyen varjút is láttunk már karón.
Drukkolok, hogy ne így legyen. Azért ez nem 50 széles fenyő tábla.
Nem nagy munka csak egy nyúlpajta ajtó készült . Az anyagot még a nyáron meggyalúltam ,igaz félig nyers volt a deszka.
Csavarozás közben vettem észre hogy nem egyforma vastag az anyag . Egyik jobban elszáradt . Sajnos már le volt szabva az egész ezért így maradt.
Ha a nyúlak vagy a róka reklamál akkor lelambériázom .
Az utobbi időben kicsít magam alatt voltam aztán már nem nézek híreket ,tv t is kihúztam a konnektorból .
Most már kezdek tevékenykedni igaz sokkal jobban figyelek nehogy megfázzak . Két hónap után is még mindig fáj kicsít a mellkasom . Karácsony előtt megyek röntgent csináltatni .
Nem lapvásárlás előtt állok. :-) Vannak jó lapjaim keresztül-kasul. Pusztán elméleti diszkusszióként írtam, hogy mi a franc értelme van annak a lapnak. De mint ahogy én gondoltam, Ti is pont azt írtátok.
Elég nagy megalkuvással csak. Érdemes inkább külön hosszvágó és keresztvágó lapot venni.
Keresztvágó lappal lehet hosszában is vágni, ha nem akarsz sokat fűrészelni. Hosszvágóval viszont nem érdemes keresztbe vágni, mert rossz lesz a minőség.
" De meghalnak, ha vastag dolgot kell hosszában vágni."
Egyetértek. Mármint egy adott fogszám felett. Ezek itt "sokfogasak", a méretükhoz viszonyítva. Még a 250/48 fog úgy ahogy, de 5 centi felett keményfában az is kissé nyígni fog.
Sokfajta hosszvágás van. Egy 18mm deszkát hosszában elvágni egész más dolog, mint egy 5centis tölgy pallót, esetleg egy 75mm-es pallóból szeleteket vágni.
Nekem az a tapasztalatom, hogy az ilyen sokgfogú univerzális lapok tök jók amikor mondjuk táblásított lapot kell szabni. Ugye felváltva mész hosszában és keresztbe. Vagy valami alkatrészt szabsz, és nincs külön gérvágóm. De meghalnak, ha vastag dolgot kell hosszában vágni.
Csak azért bátorkodtam vele előjönni, mert az évek alatt ez itt többször volt téma. Leginkább, hogy oszlopos fúrógépre felszerelhető-e. Na, most itt van, hogy még az sem szükséges hozzá. :DD
Egyébként nekem sincs, és sosem éreztem hiányát. (vagy csak nem tudok róla? :)) )
Én sok értelmét nem nagyon látom még az eredeti "nagygépes" verziónak sem.
Nyilván vannak helyzetek ahol pont ez a szögletes fúráskép kell, de ahogy ezt a videót is látjuk, egyszerűen egy sima fúróval is abszolválható a feladat. Max egészen 2 perc (most időben felülértékeltem ezt!) plusz munkával ki lehet csípni vésővel a 4 sarkot, és kész...
A minőségnek sem lesz ehhez képest semmi baja...
Egyébként én a mai napig simán kézből (kvázi kézi hosszlyukfúróként) fúrom ki a zárhelyeket az ajtólapokon. Az egyik előnye, hogy egyetlen ember elég hozzá, egy kb. 14-15-ös csigafúró, meg egy kb 500W-os fúrógép, ami ma már gyak minden műhelyben létező gép.
Természetesen szériamunkánál előkerül az asztali hosszlyukfúró.
Megmarad, arra nagyon jó lesz, ha egyszer egy nagyobb ácsmunkához beszerzek/építek egy ütni-vágni való jobsite gépet.
A másik probléma ezzel a merevítő tárcsával, hogy 3 mm-rel eltolja a fűrészlapot a steller irányába, így használhatatlanná teszi az aktuális betétet és a skálát is.
Meghagyom ezt az ultra thin kerf fűrészlapot tartaléknak olyan célokra, ahol nem számít a vágott felület minősége.
Idézetek a felhasználótól. Számomra ebből az derül ki hogy nem akarja. Vagy nem tud róla hogy akarja?
Megoldáshegyek vannak. Pl egy 30 mm-5/8" szűkítőgyűrű a lap alá (a katalógusban biztos, hogy van ilyen), és a két 5/8" os merevítő. Vagy nem kell szűkítő, hanem egy olyan rögzítőcsavar aminek 5/8" a menete és van benne gy 6 mm széles 30-as perem.
Vagy az 5/8" -os merevítőket megszúratni egy esztergályossal hogy legyen rajtuk egy-egy 0,5 mm harmincas átmérőjű perem (ez a legveszélyesebb művelet mert el lehet cseszni azt a drága merevítőt)
És még lehet találni egy csomót - ha akar az ember :D.
Igen, az is egy megoldás, de most adott a 30mm-es lyukú lap... :)
Megjegyzem, én 300-as lapot használok ilyen 2.4 (vagy 2.6 ?)mm vastagságban 1.8mm-es hordozón, (Freud) de olyan simát vág mint a borotvált léggömb. :)) Igaz nekem a befogótárcsáim 80mm-esek.
Akkor, hogy én is belevau, az egyik tárcsa 5/8"-os lyukkal és 30mm-es peremmel, a másik meg 30mm-es lyukkal kell ehhez a géphez és tárcsához. :) :P (katalógust nem néztem)
Alább a sematikus ábra a Laguna Fusion 3 fűrésztengelyéről.
A szorítóanya egyben a 30 mm furatú fűrészlapot központosítja is az 5/8" tengelyen.
A lentebb emlegetett CMT merevítő tárcsálat csak akkor tudnám használni, ha a fűrészlapba külön tennék egy központosító gyűrűt... erről jut eszembe, hiszen ilyenem van is, a JET fűrészem is 5/8"-es tengelyű volt...
A másik probléma ezzel a merevítő tárcsával, hogy 3 mm-rel eltolja a fűrészlapot a steller irányába, így használhatatlanná teszi az aktuális betétet és a skálát is.
Meghagyom ezt az ultra thin kerf fűrészlapot tartaléknak olyan célokra, ahol nem számít a vágott felület minősége.
A 30-as furatú lapot fel lehet tenni az 5/8-os tengely szorítópofályán levő vállra, és befogni. Ha ezt a 30-as merevítőt felteszi a vállra akkor mi fogja központosítani a lapot? Persze lehet mókolni de érdemes? A gép tengelye nem 30-as hanem 5/8-os. Abból gondolom hogy az 5/8-os dadot használta. Lehet csak beképzelem.
Akkor rosszul gondolod. Ott van a fénykép a lapjáról*. 250 mm átmérőjű 30 mm furatú lapja van. Ahhoz pedig az a cikkszámú merevítő való amit írtam nem pedig az 5/8-os (ezt ő is tudja ezért nem vett olyat).
Jók ezek az egyszerű dolgok. És hogy mutassak én is egy kis hobbi karácsonyi művet, mert hát ennek van itt az ideje, és így hátha más is kedvet kap ilyen apróságokhoz, sőt még válogathat is az itt megjelent ötletekből! 3 hópelyhet csináltam, és nem vittem túlzásba a precizitást, de azért próbáltam nem összecsapni sem.
Ez a 4 méretű lécdarab kell hozzá, én 50 cm átmérőjű pelyheket csináltam, így a leghosszabb darabom volt 50 cm.
Képeket nem nagyon készítettem közben, inkább a kamera pörgött, de itt egy kép, ahol össze van állítva egy.
Csak ragasztva van, itt-ott, ahol hozzáfértem ott kapott tűszeget is. Még a szárak végére kellett felragasztani, szögelni a legkisebb darabokat.
Fehér akril festékkel fújtam le (sima gyári fújós palackos) pár soron.
Majd egy kis pózolás jön a kész hópehellyel :-)
Ja igen, kettőnek van talpa, 1-nek nincs, mert az vaskosabb, és megáll talp nélkül is.
Végül pici ledes világítást tekertem rajtuk körbe. Ez lett a végeredmény:
Egye fene, elfogadom :-) Bár én nem vagyok az a nagy "lájkgyűjtő", nem az elismerésért osztom meg Veletek, hanem hogy megosszam a tapasztalataimat, illetve ha már csak egy embernek is segítettem (akár csak az inspirációval) már megérte :-)
A csiszolás evidens volt, nem tudom, hogy dolgoztam volna fel, ha a hanyagságom miatt akár egy szálka is megszúrta volna :-)
Kaptam egy feladványt a kedvesemtől. Tudni kell, hogy óvónő.
Azt mondja, milyen jó lenne egy ilyen a bejárat mellé:
Nosza, csináljuk egy háromszöget, illetve rögtön kettőt. Idézem: "De ne gondold túl, 3 léc, összeszögeled, kész, csiszolni se kell, úgyis be lesz vonva fenyőgallyakkal."
Hát azért csak túlgondoltam :-):-)
Túrtam némi raklap anyagot, ketté hasítottam körfűrészen, szalagcsiszolóval csak átmentem rajta.
Az elsőt berajzoltam nagyjából, kézi fűrésszel levágtam, majd szalagcsiszolóval össze pászítottam. Kb fél óra volt a 3 illesztés, ez nagyon sok, a másodiknál koncepciót változtattam: körfűrész darabok, egy gyors csiszolás, kész. 5 perc, az eredmény szebb lett, mint az első. :-)
Az alsó sarkokat ragasztottam és kaptak egy csavart, ezt ragasztás után egy ugyanolyan hosszú köldökcsapra cseréltem. A háromszög felső csúcsát nemes egyszerűséggel keresztül fúrtam, kapott az is egy köldökcsapot. Másnap a felületeket össze csiszoltam, az éleket letörtem excenterrel.
Nagyon-nagyon könnyen szalad a fában DE ronda felületet ad. Vélhetően nem elég merev. Azóta felfedeztem, létezik és ajánlott hozzá gyári merevítő tárcsa pár (CMT 299.102.00), de az én fűrészgépem tengelyén (5/8") ezt nem tudom használni. Megmarad, arra nagyon jó lesz, ha egyszer egy nagyobb ácsmunkához beszerzek/építek egy ütni-vágni való jobsite gépet.
Az enyém (szintén tölgy lépcsőfokok) kapott egy kis lazúrt (mert a korlát és az alatta lévő belambériázott elemek is lazúrozottak, így egységes színvilág lett), majd Köber selyemfényű víz bázisú parkettalakkot. Meg vagyok vele elégedve.
Eladnám a gyűjteményemből az egyik gyalum, ha valakit érdekel eresszen meg egy emailt. Ár:20.000 ft. Linken vannak hasonlók az ár végett. A fémek sárgaréz benne, fel lehet olyan szépen újítani mint a világosabb színűt ami a képeken mellette van. (A vacakabb az eladó :))
6001 ft / szál. Egy hasonló stílusú ágyhoz kell belőle 8 szál, az 48 ezer huf
- 4 szálból kijön az alsó széles keret.
- hármat felvágsz 3 x 54 mm-es csíkokra az 9 csík, négy csíkot összeforgatva és ragasztva megvan a 4 db 50x50-es láb max 1 m magasságig, a maradék ötből kettő elmegy a középső merevítőre kettő meg az ágyrácstartónak. A maradék 1 db az a hátsó felső díszcsík.
- egyet pedig hosszában félbevágva 11/55 arányban az ágyláb és a fejvégen adja ki a széles deszkát a fejhez és a keskenyet a lábhoz.
Igen. A rendes szálas keményfa fűrészáru némileg elfogadhatóbb árban van mint a hobbyfa (1.5 méter alatti darabok), és mivel meg van adva a névleges méret így lehet olyan rakatot keresni ami nem áll messze a tervezett mérettől így kevesebb a veszteség.
Hát még ha azt is hozzávesszük, hogy ezért a gyertyánért 35-öt fizettem, és ez is valamennyire vállalható. A tölgy 50 körül, a dió 603 környékén jött volna ki, a legdrágább a mahagóni volt 78 ezerrel.
Bakker eszem meg annyi mint egy marék földigilisztának. Írom, hogy látszik, hol van a szint, de nem gondolok rá hogy eddig csak a keretről raktam be képet. :)
Ha ráteszi a franciaágyat, akkor jóval magasabb lesz. De ha csak egy rendes magas matracot vesz rá, akkor is jóval magasabb lesz.
De a problémát ismerem, nekem sokáig 90cm magas ágyam volt, igaziból szerettem. A mostani az normál, még nem érzem hogy túl alacsony lenne, de tudom hogy lesz olyan.
Először is jó a szemed, és nem torzít a fotó, le kell rá feküdni. Most 38 cm-en van az ágy fekvőszintje és 20 cm a keret ahova az ágyrács megy majd. Pillanatnyilag a fekvőmagasság 2 cm-el alacsonyabb mint eredetileg a franciaágy volt.* Anyaggal nem volt gond egy szállal többet vettem a biztonság kedvéért, ami meg is maradt.
Viszont a matrac amit kinéztünk 26 cm magas plusz az ágyrács 2 cm tehát a végleges fekvőmagasság 48 cm lesz ami azért már nem lesz ennyire alacsony, húsz százalékkal magasabb lesz mint amihez hozzászoktunk. És mivel ez amúgy is egy olyan keret ami csak hirtelen lett összekalapálva, így ha nem lesz megfelelő akkor a végleges anyagból majd kicsit másfélét faragok. Számításaim szerint szóba jöhet tölgy, dió, mahagóni - mindnek megvan az anyagára 80 ezer alatt.
*Ez látszik is a lábazati résznél ahol a láb keresztléce a fekvőmagasság fölött van egy-két centivel - így kényelmetlen leülni rá, de majd ha 10 cm-el meg lesz emelve a matrac széle akkor ez is kényelmessé válik.
Te Paco, nem akarok intim kérdéseket feszegetni, szerintem te örege..... tapasztaltabb vagy mint én :) (77es évjárat), de erre az ágyra LE kell feküdni.
Szemre a miénk magasabb, de én magasítanék azon is.
Naszóval nincs ez mélyen? Vagy csak ennyit adott ki az anyag a lábnak? :P
Vagy torzít a fotó :)
Egyébként:
"Szerintetek én vagyok az egyetlen marha aki gyertyánból készít ágykeretet? :P " - igen, igen , igen :)))
Almát a körtével... :P Ennél a kacatnál függetlenül lehet mérni az X és az Y tengelyen való elmozdulást, függetlenül attól, hogy mennyire fordul el az eszköz, vagy ép ökörhugyozás módon van-e a felületen tolva. Persze az XY hosszúságú vonal hosszát is le lehet mérni hasonlóképen. A pontosságát meg csak az optikai szenzor felbontása korlátozza - azaz az xyzDPI. A tévedés jogát fenntartom.
Egy kicsit off, de talán mégsem. Most már létezik olyan (nem megvásárolható, csak elkészíthető) eszköz, amihez nem kell nagyító akkor, ha a stellert és az egyéb filrefrancokat állítgatja az ember.
Az alu és a csavar mindig jó páros. Aluprofilok szétszerelésénél hajlik az 5-ös imbuszkulcs, aztán egy hatalmas csattanással oldódik ki a csavar. Gondolom meghúzásnál megfolyik alatta az alu.
Bizonyára azért, mert a magasabb a max nyitási nyomaték, az alacsonyabb a max. húzási. Legalábbis a komolyabb gépek adatait így adják meg. Mindegyik nagyobb nyomatékkal tud nyitni, mint meghúzni, különben sosem tudná visszanyitni azt a csavart amit meghúzott. Amúgy az az 1000Nm nem úgy értendő mintha kézzel nyomatékkulccsal húznád meg. Kicsit olyan, mint a hangszórókra írt teljesítmény.
Nekem meg mindkét linken megvan mind a négy raktár :D megyek is törölni a sütiket.
Paco,
igazad van, az egész kijelző-beállító panel más alakú amúgy is, ennyit meg végképpp nem alakítanak a burkolaton. Azt viszont nem értem, miért a legsorjásabbat fényképezték le, az enyém ehhez képest teljesen rendben van.
stolaz,
én is azért vettem meg, mert akkuim-töltőim vannak, így kevesebb a tanulópénz, no meg nem állandó ipari szolgálatban lesz, ez már most látszik.
Nem csodálom. Lassan 5 éve használom a Milwaukee 12V-t ami igaz csak 135 Nm de nekem az is elég a kerékhez. Amióta megvan nem vettem elő a levegős kulcsot. Ezt azért nem rendelem meg mert nincs hozzá se akksim se töltőm... De ha valaki lát Milwaukee M12-höz való utánzatokat azt a linket szívesen fogadom. :)
Egyszer 1000 Nm, lejjeb már csak 800 .. de ha csak a felét tudja, "kerekezni" már akkor is jó - kérdés persze meddig.
"Néha autószerelő" havernak elküldtem, nagy makibu*i, van sok Maki akkus cucca, így akksija is - sztem egy próbát neki is megér. Bár van jó levegőse is, de valszeg tudná értékelni ezt is.
vagy veszek 35*110x4000-t 5400 - forintért de abból meg a 2 m -es megcélzott hossz miatt nem jön ki 2 db deszka az ágyhoz hanem 48%-os a "hulladék" - még drágábbra jön ki.
lassan ráakarom magam szoktatni a hossztoldásra is egyfajta környezet- és talán zsebtudatosság miatt.
és előbb lemaradt, hogy tök jó az ágy és a szédszethetőség is tetszik!
Munkahelyen van ilyen gépünk (persze nem rózsaszín :D), 2 db ilyen 2 Ah-s akkuval. Nem a legerősebb, emellett nem sokat bír ezzel az akkuval, és máris tölteni kell. Emiatt a tapasztalat miatt vettem végül magamnak a kefementes változatot és a 4 Ah-s akkukat alapgépnek.
Amit viszont az itteni infók alapján berendeltem és teljesen bevált:
Azóta nyúztam jópár beállt csavarral + 2 komplett autó kerékcsere alkalmával, és a MAki akkukkal tökéletesen működik. Valószínűleg olyan "másodvonalas", amit a műszak vége után ugyanott gyártanak, csak a márkanevet nem nyomhatják rá. Konkrétan egy az egyben Makita DTW300Z, név nélkül... ennyiért egyértelműen megérte!
Épp ezért vettem már az elején nejemnek egy akkus Makita porszívót is, mondván "ha már egyszer megveszem azt a sok akkut, egy ilyen géptest nem sokba kerül, és milyen jó lenne neked a semmirevaló morzsaporszívó helyett... meg nem kéne mindig a drótos nagy gépet rángatni mindenért ide-oda..."
Amúgy pedig azóta ténylegesen az egyetlen gép, amiben folyamatosan benne van az akku, mert napi többször használatban van.
Múlt héten a Lidlben vásároltam a fekete csütörtökös asztali fúrógépből, gondoltam 40 ezret csak megér, a vélemény videók alapján nem annyira tűnt vacaknak. A hétvégén nem tudtam kipróbálni, az oltás okozta kényszerpihenő miatt, ma összeraktam, szombaton vissza is viszem. Az egész gépház fél centit mozog vízszintes irányban a fogaslécen. A furatmélység számláló ugyanazon az 54 mm-en képes 54mm-t, 425 mm-t és mínusz 2540 mm-t is mérni.
Remélem lesz még belőle és a második már jó lesz, mert ezt kértem karácsonyra a családtól.
A gyalult 26x110x2300 gyertyán darabja volt 4700 ft azaz 2000 ft méterár. A szélezett boroviból nem lett volna elég a 120-as deszka hanem 25x175 kellett volna ugyanarra terhelésre mert gyalulás után csak 20-22 mm marad belőle*. Ebből a 4200 mm OF 7750 ft / db + gyalulás amivel simán elérjük a 8000 forintot ami ugyanaz a 2000 ft méterár csak gyengébb anyagból.
* vagy veszek 35*110x4000-t 5400 - forintért de abból meg a 2 m -es megcélzott hossz miatt nem jön ki 2 db deszka az ágyhoz hanem 48%-os a "hulladék" - még drágábbra jön ki.
és vörösfenyővel ennék is rosszabbak a számok.....
26 éven keresztül semmi baja nem volt. :) Aztán itt az új házban egyszer csak megjött a penész. Kiszolgálta a korát, ha nagyobb szellőzés kell akkor azt kap, csak nem akartam az ünnepeket így tölteni, valószínűleg januárban vagy februárban úgyis csinálok egy rendes keretet. (És még az is lehet hogy ha beválik, akkor másik 26 évre ez marad :P)
Egy felnyíló franciaágy alját kellett hirtelen kiváltani mert elkezdett valamiért penészedni.
Az általam gyártott felnyílós franciaágy ágyneműtartójának is furcsa szaga kezdett lenni egyszer csak, olyan dohos. Kb. 1 centis műanyag lábacskákra volt rakva. Ezért aztán felemeltem 2 centis lécdarabokkal mindenhol, az alja alá is, hogy tudjon mozogni alatta a levegő. Azóta nincs ilyen probléma.