Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Én simám behajlítottam a csúcssín végét egészen a "rendes" sín végétől egy vékonyabb fogóval, majd beledugtam a mozgató műanyag lukjába. Más dolog sztem nincs vele. Esetleg forraszthatsz rá egy bumszli, hogy ne tudjon kijönni, de ezt ügyesen kell csinálni és annyira nem is fontos.
Aki már látott modelvasúti váltót az könnyen összerakja kb. 30 perc alatt, de az a fránya rögzítés. Eröltetni sem akarom, nehogy eltörjön valami. Remélem neked sikerül valami használható ötletet találnod! Kiváncsian várom a fejleményeket.
Itt kereheted őket, Tilllig H0 Standard néven fut. Gyakorlatikag a régi Pilz geometria. Ma már szűkebb a választéka, mert a gyár a H0 Elitet "nyomja ezerrel", és igaza is van, az egy meseszép rendszer, és a hozzávaló ágyazattal nagyon szép, és halk pályát lehet építeni.
Régi Pilzet kell szerválni hozzá. Vagy azt mondod, oda veszel új Pikót, és hozzáigazítod a pályageometriát.
Vágás: a flexibilis sínt is vágnod kell, nem is csak egy helyen. A váltókat letenném, és minden mást ahhoz szabnék.
A saját terveim (amihez a sínpapucsok kivételével minden vágányelemet megvettem már) ki tudja, hányféle gyártó 2,5-ös rendszeréből érkezett részegységeket tartalmaz. Így például a régi Roco Hobbyline (előtte csak simán az egyféle létező, vagyis 2,5-ös) viszonylag nagyobb sugarú íves kitérői találkoznak Piko A sima váltókkal, de lesz régi Pilz, meg új Tillig. A vágányszakaszok Roco, Lima, Tillig, Bachmann, sőt, betonaljzatos Tillig és 2,5-ös Tillig sínszálakkal áthúzott 2,1-es betonaljzatos Roco flexi lesznek.
Ja igen és mennyire szabad ezekbe a sínekbe belefűrészelni? Mert a terepasztalon tuti nem tud úgy kijönni, hogy minden pontosan passzoljon a meglévő elemekkel. Megy, ha több részből lesz az asztal, akkor is kell fűrészelni sínt.
Azt nézem, hogy angolváltót már nem gyártanak hozzá - vajon miért? Akkor itt ugyanaz a kétségbeesett vadászat lehet csak, mint az U-profilos angolváltónál? :(
Én is gondolkodtam az elején "betonaljzatban" de ahhoz le akartam csiszolni a faerezetet minden talpfáról :-))) Így aztán lebeszéltem magam és lett barnás. Most már tudom, hogy csiszolás nélkül is lehetet volna festeni bátran, az erezet a talpfán csak 20 cm-nél közelebbről látszik. Úgyhogy hajrá! ;-)
Mint lejjebb említettem, mivel nem vitték el 2 db dioráma alapomat úgy döntöttem kezdek vele én valamit. Ebből van 2 db-om:
Mivel 2 db egyvágányos dioráma nem kell, valami más kellene belőle csinálni. Gondoltam egy kétvágányos fővonalra, de ahhoz szerintem keskeny (18 cm) a szélesség, másrészt a betonkeménységű ágyazatot is fel kellene bontanom hogy közel tudjam rakni egymáshoz a vágányokat.
Ami eddigi legjobbnak tűnk, hogy az egyik hosszból kicsit levágva egy kis eltolással egymásra rakom a kettőt, a magasság különbséget rézsűvel kipótlom, és az egyik vágányt megcsonkítva egy csonkavágányt csinálnék mintha egy állomás szélének a részlete lenne: fővonal mellette kicsit magasabban egy csonkával.Valahogy így:
Persze mindehhez bokrok, fák, stb. Esetleg felsővezetékekkel. Várom a véleményeket, ellenvéleményeket, kritikákat, ötletekek, javaslatokat, teljesen új megoldásokat, stb.
Nekem van, igaz, még beépítés előtt. Ez a régi Pilz-örökség, geometriában feltétlenül: a neked tetsző rövid kitérőkkel, ívesben is, ha kénytelen lennél áttervezni a pályát. A Medikert javaslom, velük hozattam, építőkészletes kitérőket - még olcsóbb, bár bütykölni kell. A többi vágányanyagot (gondolok itt a flexibilis sínekre) pedig érdemes alkalmi vételekre lecsapva összeszedegetni, a 2,5 mm-es magasságra ügyelve.
A sima Tillig H0 sínekről mi a tapasztalatotok? (Egyik vágánytervezőben Tillig Code 100 névvel is illették). Milyen a minősége? Jól futnak rajta a vonatok, nem siklanak? A kitérői rendben vannak? Kapható egyáltalán?
Meggyőző - bár én "új állapotú" vágánymezőt szeretnék : rozsdabarna / (-nább) síngerinccel és "új", szürkésfehér betonaljjal ( függetlenül attól, hogy a 2,5 mm-es sínjeim talpfája "faerezett" ) valamint új szürkés ágyazattal.
Nem gúnyolódom :-) Magamra értettem, hogy belevágok valamibe, aztán jön egy jobb ötlet amibe belevágok és a másik abbamarad, aztán jön egy jobb ötlet amibe belevágok... :-)))
Én a festést úgy csináltam (hátha segít) hogy először a talpfákat kentem át (én barnával) a közepét meg a két szélét. Először még a talpfák oldalait is befestettem de rájöttem hogy felesleges, mert az ágyazat oldalról úgy is takar. Aztán a rozsda színnel húztam végig a sínszálak oldalát meg a csavaroknál a talpfákat. A felesleget a futófelüleltről higítós ronggyal t9röltem le. Utólag az a meglátásom, hogy a kavíicságy elég sokat elfed (ha nem játszik vele az ember hogy minden talpfáról lepöckölje, akkor nem csak annak oldalából hanem a tetejéből is) így nagyon nem vacakolok már a sínek festésével.
1. Annak idején (másfél éve?) elhatároztam, hogy elég volt a szőnyegen való vonatozásból, építek egy elemekre szétszedhető asztalt. Nagy lendülettel bele is kezdtem, igazából kész az alapja, meg van a kicsit bővebb dilikör. Most (októberben) nekiálltam az első két elemet füvesíteni, ágyazatot csinálni, stb. A második elemnél vagyok
2. Mivel megtetszettek a trafószállító szerelvények, elhatároztam kell egy nekem. Az e-bay-en vettem egy összeépíthető trafószállítót, el is kezdtem összerakni, kb 20%-os készültségi szinten áll egy fél éve. Közben azért nézegetek olyan kocsit amit majd kísérőkocsinak át lehet alakítani...
3. Ősszel próbaképp bekoszoltam egy Csörgőt, tetszik is, most lakkozásra vár 3 hónapja lassan.
4. Mivel a 8 elemű terepasztalomból száműztem a két legkisebb elemet és nagyobbra cseréltem, a két lecserélt elemet megpróbáltam eladni dioráma alapnak, de mivel nem kapkodtak értek, úgy döntöttem megépítem diorámának én a hétvégén belevágok :-)))
Cirka 30 órából kée állnia egy napnak, akkor lehet haladnék is. :-D De azt hiszem rendszerezem a feladataim, mert nagy a káosz a fejemben :-))
Ha már a csörgő sem megy el, akkor ott a váltó egyes részein nincs feszültség.
Ezeket a módosításokat érdemes megcsinálni mielőtt rögzíted a fugi váltóidat, különben örök bosszúság lesz a vége, és berogyik szegény csöresz teteje. :-)
Könyörgöm!!! Az FZ1-en a két végállás között is vannak fokozatok... szegény utasok úgy érezhették magukat mint a tekebábuk:-)) Legalább amikor videózol próbáld meg finoman mozgatni a tekerőgombot.
És persze egy állvány sem volna rossz annak a felvevő eszköznek:-)
Jah tényleg, valóban az F10 az más - most hogy látom. Nagyon szép "Retro" kamion az is. Anno a Húsiparnak volt itt Győrban olyan (ezek szerint) F88-as régi Volvója, hűű mekkora szám volt :-))
Köszönöm!Azt hiszem mostmár ráéreztél a lényegre:)!Ezért írtam hogy terepasztalféleség:).Lesz felüljáró,sorompó,rámpa,gabonarakodás,fa rakodás,méhtelep,stb.,minden ami közúton érkezik a vagonokhoz, így hozom össze a vasútat és az én kedvenceimet a teherautókat.Üdv.
Szép a járműved. Ha sok járművet akarsz bemutatni, nagyon jól mutat egy sín feletti közúti felüljáró híddal, ami végül is nem muszály, hogy vezessen valahová, a terepasztal szélénél "tovább megy a valahová", így csak egy emelkedő kell. A közúti hidat egyszerűbb (mert lehet meredekebb emelkedése) megépíteni, mint az utat vasúttal átívelni. A rámpás rakodás is jó, csak a kocsivégi rakodás jobb mint az oldalsó. Még a sorompó is mutatós. És nem is vagy "érzékeny".
Nagyon szépen köszönöm az infókat,ezek alapján már tudok indulni!Ez a saját alkotású járgány is ott fog álni valamelyik rámpánál rakodásra várakozva,több kissebb-nagyobb társával együtt :-).Remélem nem veszitek rossz néven a fotót.
Köszönöm, az elsőt megtaláltam már, csak azzal az a gondom, hogy nem kapcsolja össze, csak odarakja, kvázi a közelébe a másik vágánynak. Másrészt nekem ilyenkor, hiába csak néhány sínt jelölök ki, a program automatikusan kijelöli az egészet.
A második viszont hasznos! No akkor még egy kérdés. :) Olyat lehet, hogy egy különálló vágány, vagy vágányszakaszt fülön fogok és valahová odaillesztem?
Ha először a bal egérgombbal, majd utána a jobb egérgombbal a sínrészre kattintasz és kiválasztod a "Verschieben mit der Maus" feliratra kattintasz, akkor utána tudod mozgatni az adott sínrészt.
Ha meg két szakaszt akarsz összeilleszteni, akkor kattinst az egyik szakasz végére, majd a jobb egérgombbal a sínszakaszra és válaszd a "Gleise verschieben zu Gleis" menüpontot, majd kattint arra a szakaszvégre ahová kapcsolni szeretnéd.
Közben látom megválaszolták: igen, minden sínen elmennek a vonatok. Az 'U' profilú (úgynevezett "kalapsínek") a régebbiek, az 'I' profilú az újabbak, a Roco, Trix, PIKO-A, Teiilig mind ilyenek. Ezek szerintem össze is kapcsolhatóak. De a PIKO-A -ban van olyan sín is pl. ami a régi 'U' profilt az újabb 'I' profillal teszi összekapcsolhatóvá.
Egy gyors kérdés: hogyan lehet Wintrack-ben arrébb rakni egy sínt?? Pl. van egy vágányrész, kiveszek egy sínt belőle, a maradékot összekötném - hogyan?
Illetve nem tudom, kinek melyik vágánytervező jött be jobban? Piko A-val terveznék.
(Eddig használtam a Raily-t, mert egyedüliként támogatta a régi Piko U-profilt. Elméletileg támogatná a Piko A-t is, de szegény fejlesztők kihagyták a síntipusok egy részét... :)
Ha nagy domborzatkülönbségeket akarsz, akkor érdemesebb csak a vágányzat és az épületek alá rétegelt lemezt rakni és a többit megcsinálni mondjuk hungarocellből.
H0 terepasztalt szeretnék épiteni 560 x160 cm méretben , asztalt vázát elkészitetem ,de itt elakadtam ,pályaterv ötletbe kérnék segitséget , az asztal vázát teljesen le kell fednem rétegelt lemezel vagy csak ahova a vágányzat készülne ? Segitséget előre is köszönöm
Nem lelkendezve mesélést vártam,és mint írtam körül is néztem visszaolvastam,de nem mindig esik szó arról amit én nem értek még,lehet hogy aki régen csinálja az már unja ezeket a kérdéseket,és nevet rajtuk.....de mindenki kezdte valahol,senki nem úgy született,hogy ezeket ránézésre is vágja!Szóval nem csak reményteli készválalsz várásról van szó!
Próbáltam a keresővel találni letölthető épületterveket,de nem adott találatot.Ha tudtok segítsetek,tudom.hogy már sokszor írtatok róla,de most jött el az ideje,hogyfoglalkozzak vele és nem tudok többszáz hozzászólást végigbogarászni!
Nem érzékenykedek,és vissza is olvastam mielőtt zavarkodtam,csak azzal az volt a gond hogy a sínek tipusáról nem mindig esik szó,áltban csak a építési módszerekről,ezeket próbálgattam is már.Az ár meg nem vág földhöz de nem feltétlen újat akarok venni,ezért kérdeztem mi párosítható össze!A V43 kedvenc mozdony ez tuti rajta lesz,töltést megoldom gumi ágyazatos nem élethű,és akkor konkrét kérdés....elmegy ez a Fugi gép a Trix,Roco,vagy éppen vegyes,stb. gyártmányú "I" profilú sínen?Lényegében ez a fő problémám,szóval hogy bármilyen sínen elmegy e bármelyik mozdony?
Nos : a két db , egyenkét 55x30 cm-es alaplemez - merevítő bordákkal - készen áll, azaz a "munka dandárja", az asztalosmunka kész.
(Sokat szenvedtem vele... :)
A funírlemez - "százezer" süllyeszett facsavarral :))) - a merevítő lécekhez van erősítve. (Mivel a csavarfejek kissé kiállnak, így kartonlemezzel beborítottam a "0 szintet". A sínek áramellátó vezetékei felforrasztva a sínek aljára, az alaplemez kifúrva - a vezetékek elvezetésére.
Most olyan műveletek következnek, amivel nagyon el lehet rontani az egészet - ezért is húzom-halasztom - a sín- és talpfafestés, majd az ágyazatkészítés, ezután a sínrögzítés és a felsővezeték oszlopok rögzítése jön.
Hulladék síneken már próbálkoztam a festéssel, de sem a sínek oldalának rozsdabarna színe, sem a talpfák - "betonaljak" szürkésfehér színe nem az igazi : ráadásul folyton olyan helyre is került "fösték", ahova nem kellene. ( "Sín-szín" a betonaljra, illetve betonalj-szín a sínre.)
Most - az igazi síneknél az "éles festéshez" - maszkolószalaggal próbálkozom, de nem igazán tudtam jól lefedni a nem-festendő területet - ezért vacillálok, nehogy elrontsam az egészet... :)
(Azért az hiszem, a jövő héten belefogok.... :))))
Pedig nincs kézenfekvőbb, mint visszaolvasgatni a topikokat a témában. Lehet, hogy mondjuk egyvalaki válaszol, és annak van egy kedvence: meg fogod venni, mert neki az tetszik? Arra pedig ne számíts, hogy több tucatnyian elkezdenek lelkendezve mesélni; megtették máskor, például itt, a vasútmodelles topikokban. És nem szeretik ismételgetni ugyanazt.
Tehát a legokosabb, hogy kész válasz reményteli megvárása helyett kicsit körülnézel, aztán döntesz.
A V43-as az fővonali gép. Azt a masinát nyiltvonalon megilleti egy jó töltés, amit jól elkészíteni, szóval macera, pláne, ha nem a vasútról szól a leendő terepasztalod, jobban jársz a töltéses sínrendszerekkel. Valószinüleg nem sok sín lesz az asztalodon, tehát nem vág földhöz a magasabb ár. Hogy melyik? Amelyik jobban tetszik.
És ne érzékenykedj, mert Te nem adtál meg leendő részleteket, így én is csak találgatok, hogy Neked mi lenne a jó. Rizmajer.
Hát akár segítségnek veszed, akár nem / megjegyzem a mondatom végén ottvolt a smiley :-D / tényleg rengeteg féle sín van és mindenkinek más jön be. Kinek a Tillig, mert az a legszebb, kinek a gumiágyazatos Roco mert van ágyazata és strapabíróbb, Nekem speciel a PIKO-A, mert viszonylag olcsó, minden fajta egyenes, ív, kitérő kapható és jól is néz ki.
Szerintem vágj bele nyugodtan. Előtte pl a veszprémiek modulját vagy a veresegyháziak modulját nézd meg, hogyan illesztik. Nagyon sok jó minőségű kötőelemet lehet kapni, amivel könnyen és biztosan tudod majd illeszteni a darabokat. Ha nem fogsz hozzá, sosem lesz asztalod, és nem fogod azt sem megtudni, mit rontottál el :)
"Nekem évek óta ez a dilemmám : hogy lehetne "még elfogadható" nagyságú részekre tagolni a terepasztalt úgy, hogy az egyes részek biztosan és biztonságosan (mechanikailag és elektromosan JÓL) illeszkedjenek...(Ezért sem jutottam el a "szőnyegüzemtől" még a tervezésig sem... :(((("
Pedig már jó régen megrágtuk ezt a témát... Ezek szerint nem vágtad bele magad a munkába... Nem mintha és egy centit is haladtam volna az enyémmel :-o
Izgalmas vasútüzem körvonalazódik - különösen a hét vágányos állomás tetszik.
(Igényes a videofelvételed is - köülönösen a befejezés nézőpontja szellemes... :))))
"5 részből szeretném összerakni, úgy, hogy költözéskor, vagy esetleges kiállításra vivéskor szétszedhető legyen. "
Magasra teszed a lécet...
Nekem évek óta ez a dilemmám : hogy lehetne "még elfogadható" nagyságú részekre tagolni a terepasztalt úgy, hogy az egyes részek biztosan és biztonságosan (mechanikailag és elektromosan JÓL) illeszkedjenek...
(Ezért sem jutottam el a "szőnyegüzemtől" még a tervezésig sem... :((((
Egyelőre megelégszem a diorámával...)
Sok sikert, és majd számolj be a fejleményekről... :)
Jó a meglátás, annyival pontosítanék, hogy ez még csak egy "vázlat": bútorokra rakot lapok elegye, nem is mindenhol pontos szintezéssel, tehát működő vasútüzemről még nem is beszélhetünk. A következő lépés a végleges asztal megépítése, a faanyag és a fém-rögzítők beszerzése lenne, viszont szerintem a szerkezeti tervezéshez én kevés vagyok, ehhez egy mérnök kéne.
Ugyanis 5 részből szeretném összerakni, úgy, hogy költözéskor, vagy esetleges kiállításra vivéskor szétszedhető legyen. Legalább 3 eltérő szintje van/lesz, illetve fregoli-előkészítést is igényelnék rá, hogy ha úgy alakul, felhúzható is legyen. Méret kb. 2 x 3 m.
És hát ugye a vasútmodellezés polihisztorrá teszi az embert, ezt mégiscsak jobb lenne szakemberre bízni.
A váltóállítómű-építés még nem történt meg, úgyhogy még csak annyi van, amennyit a képeken is látsz. :) De korábban már körbeérdeklődtem itt a fórumokon, technikailag megoldható, pl. Conrad állítóművel is.
Nagyon kezdő terepasztalosként a segítségeteket kérném.Eddig csak közúti járműveket gyűjtöttem és építettem de most sikerült vennem egy Fuggerth V43-ast és szeretnék alkotni egy pici terepasztalféleséget,vagy diorámának is nevezhetjük,nem a vasútra lesz kihegyezve ugyan,de ez is kell rá!Ehhez milyen síneket,váltókat kellene beszerezni,ami minőségben is elfogadható??Nem tudok kiigazodni annyi féle van,"U" profil,"I"profil,stb.,meg gyártó is sokféle van.Ezek mennyire variálhatók egymással,összeépíthető e mondjuk egy Roco,egy Fuggerthel,vagy Trixel,Piko-val,stb.??Gondolom a külömböző profilok nem összeépíthetők.
Ez profinak tünik, már az elözményekben már nézegettem, de mit csináljak a "tekercses" füvel, ugyanis az van kéznél. Valakinek nem volna 1 megunt füállitó szerkezete eladó? /reális áron/ Akár frissen gyártottat is vásárolnék.
Lehet, hogy felcseréltem a folyamatot terepépités közben. Meg van a töltés, szerintem jól sikerült, a sinszálak "rozsdásitva" de nem tudom hogy folytatom tovább mondjuk NOCH fü imitácioval /tekercses/ a tőltés mellett ??? A váltással volna igazán problémám, mert nem tudok a kavicsok által kacskaringot követni az ollóval vágás közben. Kérnék töletek lehetöségeket, a probléma megoldására.
A jövőben nem tervezed, hogy átülteted az asztalt rétegelt lemezre? Látom a használt anyagok kicsit meghajlottak az idő súlya alatt. Nem akadnak szét a szerelvények?
Kitalálhatod helyettem:-)) Én meg majd jól alkalmazom...
A terepasztal várja a tavaszt. Én sajnos nem voltam olyan előrelátó mint Te, és nem kötöttem az asszonnyal egyezséget. Így hiába van egy macska, meg egy teknős, nekem csak a fűtetlen garázs jut terepasztal építésre. Ott meg nem tudok terepet építeni, mert a ragasztó megfagy.
-megvár még meg köt és utána egy kefével meg dörzsölni a lefüvezett részt Apropó milyen arányban szoktátok keverni a ragasztót vízzel füvezéshez? (nem félre érteni!)
Megcsinálják a vázat drótból. festik, meg még csinálnak vele egy-két dolgot hogy élethűbb legyen. Ezután az ágakra szűrővattát tesznek, de erre csak a barna jó, mert utólag szinte festhetetlen. Túl közel van a törzshöz. Ezután tesznek rá statikus füvet, lehetőleg minél rövidebbet. Aztán nagyon finom szivacsos anyaggal megszórják. Itt megint nem árt ha már a szín stimmel és nem kell festegetni utána. Aztán lakkozzák, és már készen is van. Elméletben tudom, csak még nem igazán sikerül. Igaz most időm sincsen nagyon kísérletezni.
Nincs összehasonlítási alapom, nekem csak conrados van, így nem tudok mit mondani erre. Azért kíváncsivá tettél, egy méréssel el lehetne dönteni. A lényeg, hogy megoldódott a gondod.
Én is, és szerintem más is az ára miatt dönt/döntött a Jordan mellett. Körülbelül a felébe kerül a Noch termékeinek. Se nem rosszabb, se nem jobb. Minél többféle szóróanyagból csinálod a meződ, annál változatosabb, szebb eredményt tudsz elérni, ezt saját tapasztalatból is mondom.
Érdekel mire jutottál, majd írd meg, persze csak ha nem terhes a kérés számodra.
Jordan statikus szóróanyagából 2 féle van, legalábbis a zzemoki-nál ennyi féle van, kétféle színben, egy haloványabb és egy szép élettelibb zöld.
Szerintem esélyes, hogy létezik nekik hosszabb szárú is, majd megkérdezem a zzemokinál, hátha tudnak hozatni.
850.-/50grammos ára talán a legjobb a piacon, főleg, ha a drágábbak se jobbak...
Összeraktam a tvproductos légycsapóból is egy fűszórót, működik, ezzel már szépen lehet dolgozni, a másik sokkal gyengébb, ha bekapcsolom a conradosat és kikapcsolás után odaérintem a csipeszt a szűrőhöz, akkor csak egy picit szikrázik és pukkan és csak rögtön utána csinálja, pár másodperc múlva már nem, a tvproductosnál jóval később is és jóval nagyobbat szikrázik és pukkan, ráadásul a szűrő oldalán látszik is a kisülés nyoma :-)
Tudom eléggé csapongó vagyok, de közben eszembe jutott még pár dolog.
Lehet fűcsomót is készíteni. Egy 0,5 mm-es műanyag lapra egy csepp faragasztót cseppentettem, erre szórtam a füvet. Nem kell szegelni semmit ez esetben, egyszerűen a műanyag lap szélére rácsípem a fűszóró krokodil csipeszét. Száradás után egy snicerrel leválasztom a fűcsomót. Mivel a 0,5-ös műanyag lap hajlékony, mint az öntapadós matrica a hordozójáról úgy válik el a laptól a fűcsomó. A kész fűcsomót a faragasztóval lehet a kívánt helyre rögzíteni. Egy csepp ragasztó oda, ahova szeretném elhelyezni, majd egy fogpiszkálóval nyomkodom bele a csomót a ragasztóba. A fogpiszkálóval jól bele lehet nyomkodni a helyére, anélkül, hogy felsértené a csomót és a domborzat formáját is felveszi csomó alapja, nem marad rés.
A ragasztóba mosogatószert keverve szebb lesz az eredmény.
A fű alatti talajt érdemes festeni, barnára, vagy zöldre.
A többiek bíztatására vettem Noch füvet is. Igazból semmivel sem jobb vagy rosszabb a Jordannél. A Jordanből sajna csak egy fajta létezik tudtommal, míg a például a Noch különböző hosszúságban és színbe is elérhető. Más gyár termékét még nem próbáltam, szerintem azokkal sem lenne gond (pl.: Heki, Busch ). Amikor csak egy fajtát használtam, úgy nézett ki a végeredmény, mint egy golf pálya. Kettő típusnál már jobb a helyzet. Az a tapasztalatom, hogy érdemes a rövidebb szálúval kezdeni, és arra megy utána a hosszabb szálú. Fordítva az történt, hogy a kis szálak nem a hosszabbakon fennakadtak. Száradás után a felesleget felporszívózva olyan ritkás lett.
Nem akarok erőszakoskodni, de szerintem működnie kell annak a fránya fűlégycsapónak. Ha van szikra akkor mennie kell.
Ami gondot okozhat:
a szűrő rácsozata túl sűrű,
az asztalhoz csatlakozó pólus nincs stabilan rögzítve. Nálam úgy is működött, hogy krokodil csipesz és szeg nélkül a blankolt vezetéket egy nehéz tárgyal (súly) egyszerűen ráraktam a "talajra".
Viszont akkor este biztos működni fog a tvproductossal, a conradosat meg majd egyszer megmutatom egy elektornikai szakinak, mert kiváncsivá tett, hogy miért nem működik :-)
Én is ezt a kombinációt használtam, Conrad légycsapó plusz Jordan fű. Ha valaki megmondja, hogyan lehet Google Chrome alól képet beszúrni, akkor képet is rakok fel.
Persze kipróbáltam és megcsinálja azt, ami a videón is van leellenőrzésképpen.
De a fűvel nem boldogul, a ragasztó tuti vízbázású, lehet, hogy befürödtem ezzel a jordan féle sztatikus fűvel? :-(
Elemet is újat raktam bele, hátha, de az se hibádzik.
Elvileg délutánra hazaér 2 darab tvproductos légyfogó, veszek hozzá fémszűrőt és megcsinálom azt is, de ha az se működik, akkor nem tudom, hogy mi lesz... :-)
Majd veszek márkásabb statikus szóróanyagot is, hátha azzal van a gond, bár nem hinném.
Én ugyanilyen conradosból csináltam és nálam hibátlanul működik. Nem tudom mi lehet a hiba nálad.
Kipróbáltad, hogy működik-e? A videoban is tesznek egy próbát. A rácshoz hozzáérintik a vezetéket használat közben, ekkor egy embereset szikrázik.
Szigeteletlen vezeték volt az enyémben is, az nem gond. Ha kipróbáltad és nem "szikrázik", akkor valami hibádzik, kontakt hiba vagy valami ilyesmiről lehet szó.
A ragasztóba belehulló első fűszálak elfekszenek,az sem gond. Sőt igazából nem minden fűszál fog peckesen állni. A ragasztó teljes száradása után én " felporszívózom" a felesleget. Ekkor lesz látható az eredmény, addig viszont nem is nagyon látszik. A felporszívózás technikáját szintén a videoból lestem el. Meglepően hatékony. Mármint nagyon sok füvet lehet visszanyerni így.
Az is lehet, hogy mindent jól csináltál. Ha leírod pontosan, hogy csináltad a dolgot, hátha rájövünk a hiba okára, addig csak találgatunk mi lehet a gond. Már sokan megcsináltuk a magunk berendezését és eddig általában sikeresen működött, biztos vagyok benne, hogy nálad is menni fog.
Vízbázisú a ragasztó, ezzel nincs gond és a szöggel se :-) (asztalos vagyok)
Amit észrevettem a légycsapón, hogy az enyémnek mindhárom vezetéke szigeteletlen volt, mármint ami a rácshoz ment az elektronikától, ráadásul az egyik külső rács vezeték forrasztása, gyárilag nem volt a helyére forrasztva :-)
A fű zzemokiból származik, jordan féle statikus szóróanyag.
Ha lephet még kapni, akkor veszek egy Tvproducts-os légycsapót és megpróbálom azzal is.
nekem egy 120X80-as asztal van a nappaliban és 15cm-es peremmel és üveg tetővel, ami alatt 2 vonatnak való helyet tudtam összerakni. Nem terepasztal, mivel az első hetekben dőltek a vagonok és a mozdonyok is az oldalról kapott üttésektől, tehát nem
javasolnám, hogy komolyabb építkezésbe fogj. A vendégek, meg gyerekeik nem tolerálják majd a műremekedet, de ha gondolod kipróbálhatod :-)
Az én kínai cuccom valamivel nagyobb feszt csinál, de így sem 15kV (ami azért jó lenne). Ha jobb hatást akarsz, kisebb rádiuszú szűrőt tegyél rá, sűrűbbek lesznek az erővonalak, és szűkebb helyekre is beférsz vele, jobban fog működni. Leszórtam már egy-két négyzetmétert, és jól mutat utána a fű.
Én elsőre máshol keresném a problémát... Biztos, hogy vízbázisú ragasztót használsz? Illetve biztos, hogy "pettingelhetőek" a fűszálaid?
Megnéztem ezt a videot, én is hasonlóképpen csináltam, és minden gond nélkül működik. Esetleg lehet, hogy a Conrad féle elektromos légycsapó különbözik a TV Products-étól -- ebben a videoban ez utóbbi szerepel...
A videó kommentjeibe ezt írják, de az elektromossághoz láma vagyok :-)
"ha 2 db AA elemet teszek bele 3V-ról 850V mérhető a kimeneten. Ezt én egy kicsit kevésnek tartottam a sztatikus fűszóráshoz, és több megoldás is lehetséges: 1, nem 3V tápfeszt adok neki, hanem +5V-ról járatom, 2, feszültség sokszorozót épitek bele. 1, ha +5V-ról járatom, akkor illik kicserélni a meghajtó (egyetlen) tranyót pl BC301-re. 2, fesz sokszorozó esetén 150nF de 1500V kondenzátorokat kell beépíteni. 1N4007 diódát NEM beépiteni. 2 diódával és 3 kondival már 2 kV szép eredményt hozz. Az eredeti 300nF 600V kondi felejtős"
Nincs terepasztal a lakásban, ennél fogva állatoknak sincs helye. Az más kérdés, hogy anyáméknál van egy kandúr, aki már leamortizálta a teljes szőnyeg és bútor állományt, no meg néhány Eozint is megtanított röpülni (halat, békát, stb.).....:-((((
Nem csak udvariasságból kell viszonoznom a dícséretedet, hanem azért mert tényleg nagyon komoly amit a képen látok! Milyen ütős lesz még növényzettel "felöltöztetve"!
Az én asztalom most sajnos (új ingatlanba költözés miatt) a garázsban pihen, az oldalára fordítva, de remélem lehet majd folytatása!
Márpedig leírták a megoldást: flexibilis (tetszés szerinti ívsugárra hajlítható) sínnel egy az egyben lemásolható az eredeti pályarajz.
Ha pedig ez nem tetszik, akkor tessék felmenni a modellsín-gyártók honlapjára, és kikeresgetni a leírásból az ehhez hasonló elemek adatait. Másnak is ezt kéne tennie hozzá.
Értem,de azt akartam,hogy a belinkelt pálya tervrajzán be voltak irva a sínek számai,hogy miből milyen hosszú sugarú kell,de a régi szerint.Most az új síneknek más méretezése van így nem tudom,hogy fog kijönni.Azt szerettem volna kérni hogy a képen lévő pálya megvalósításához leirta volna valaki a sínek pontos tipusát és méretét és darabszámát ami kell hozzá.
Nehéz kérdés, mert úgy 8-9 éve történt..., de emlékem szerint valamelyik szuper(?)market (Auchan ? Cora ? ) lakberendezési részlegén állt, kihajtható lapokon lehetett megnézni a témát, jó nagy darabokban kellett a falra felvinni. Az árára nem emlékszem.
Kellene egy kis segítség.Találtam egy régi piko pályatervet,de sajnos ott még a régi típusú sínek méretei voltak rajta.Nem tudom valaki tudna e segíteni,hogy a mostaniak hogyan vannak méretezve.Feltöltöm a pályatervemet amit szeretnék megépíteni,de sajnos a régi méretek alapján nem tudom kiszámolni,hogy miből és mennyi kell hozzá.Ha valaki segítene megköszönném. Képek a következő linkeken:
Egyedileg készítem az alagútkapukat, támfalakat meg amit lehet.
Legnagyobb előnye, hogy szinte ingyen van, meg az, hogy belelehet faragni a valóságban is előforduló hibákat, egyenletlenségeket.
Visszanéztem a régebbi hozászólásod képeidet, szép a terepasztalod.
Hasonló az ízlésünk (kanyargós hegyipálya, hidak , karosjelzők, T3, stb).
A jobb felső sarokba egy magas hegyet szeretnék, hogy valahogy kinézzen, de problémás lesz az ágy alá betolni. Valószínű levehető lesz a hegytető (mint ahogy az állomás teteje is) amíg másik helyet nem találok neki.
Szia ! Csak ötlet szintjén: egyszerű, mezei gingantposztert használtam, igaz már régen fenn van, de gondolom még kaphatók ilyenek. Itt nézhető: Vagy több is :http://indafoto.hu/kalivas Üdv. kalivas
Köszönöm így már van pár 5letem. Még az érdekelne hogy valaki probálkozott már azzal hogy, a terepasztal lefedje egy üveglapal és azt asztalként használja. Helyhiány miatt gondolkozom ezen szekrénybe vagy ágyalá nem szivessen dugnám el
Pár éve foglalkoztam már vasútmodellezésel. Mivel akkor H0-ás modeljeim voltak helyhiány miatt nem tudtam terepasztalt építeni.
Most azonban újra fellángolt bennem a terepasztal épités iránti vágyam. Hála egy jóbarátomnak aki nekemajándékozott pár régi TT-s modelt.
A kérdésem az lenne, hogy egy 63x 120-as asztalon tudnék-e egy egyszerü pályát lefektetni. Ha lehetséges akkor tudnátok mutatni pár pályatervet ilyen méretben.
Segítséget szeretnék kérni: akinek van bármilyen minőségű fotója Alsóörs állomásról 1960-1980 közötti időszakról az kérem, keressen meg vagy itt a fórumon, vagy e-mailben, spd981 kukac gmail pont com . Főleg olyan képeket keresek, amin a jelzők (fényjelzők és karosjelzők) láthatóak!
Erdő lesz minden menyiségben ,épületek.ipari épületnek meg ott lesz a fűtőház,szenelő,daru és lesz szél malom is csak ezeket nem rajzoltam rá a tervre mert az még nem tudom hová teszem majd.Az alagút hát szerintem abból már nem lesz rajta több.
Azt kérdezném, hogy lehet Rocco kézi és állítómű nélküli váltókat eletromossá tenni? Pontosabban alsó állítóművessé. Tehát az érdekel, hogy mivel és hogyan? Plussz, lehet-e Piko és a Rocco síneket keverni. Mindkettő I profilos. Előre is köszönöm!
Alant néhány szót már ejtettem "technikailag", még annyit akkor: kb 11 négyzetméteres, L-alakú, Dexion vázon álló. ( Három év előtti évvégi dupla Indóházban aránylag részletes adatok vannak, de akkor még a digitalizálás előtt volt éppen .)
A net bugyrait valószínűleg Király Ernő barátom képtára jelentheti, ő volt szíves elhelyezni asztalom képeit saját lapjában, amiért igen hálás vagyok. Ezek valóban közepes méretek, elképzehető, hogy pakolok majd nagyobbakat is.
Az asztal kivilágítását, a váltók működését összesen 6 FZ 1-es rendezi, a pályán futó mozdonyokat és vagonvilágításokat 2 ROCO digitalis központ intézi, momentán két Multimaussal . A kocsik belül SMD ledekkel vírítanak, ezek fogyasztása elég csekély. A pálya digit tehát, eltekintve a városban szaladgáló villamostól, valamint egy elektromosan izolált mellékvonaltól - mely lényegében " dilikör" -, melyeket hagyományosan tekerek Piko trafóval.
Nem automatizáltam semmit, mindent magam irányítok, váltókat ,vágányutakat, jelzőket. Tulajdonképpen jó buli.
A felsővezetéket nem használom tápra, így építésénél kisebb kompromisszumok is születhettek.
ROCO 2.5 mm-es hagyományos - sajnos már alig gyártott - síneket építettem, sok flexivel, igen elégedett vagyok vele, jó a geometriája, és az R3-on már minden elszalad. ( Ami persze sokakban felszisszenést okoz, merthogy az R3 nem igazán élethű, a hosszú kocsik ívben, stb.,stb. Igazuk van, de nincs nagyobb hely.)
Ha én építeném ezen elrendezésbe én nem tennék 2 állomást. Inkább 1 állomás és egy pár vágányos kis rakodó. Szerintem 2 állomással egyrészt zsúfolt lenne másrészt vesztene a realitásából. De ez csak az én véleményem.
Nagyon örülök, hogy megmutatod az asztalodról a képeket, de ezeket már korábban is láttam valahol a net bugyraiban, csak ott nem 800x600, hanem 1024x768 feletti méretben. Lehetne, hogy azokat is felrakod? Nekem megvannak, de mások biztosan örülnének neki. :)
Ez valami eszméletlen szép!!! Ha lenne helyem én is csinálnék egy hasonlót, de erre (már mint helyre) egyrészt esélyem sincs, másrészt ilyen részleteset tuti nem tudnék! Le a kalappal a műved előtt. Esetleg pár technikai adatot én is szívesen olvasnék róla.
Bámulatos ! Őszinte gratula ! :) Rengeteg munka / türelem / vesződség - és persze nem kis költség eredménye lehet !
Én ugyan még csak távolról hasonlítót sem fogok tudni építeni soha -
mindazonáltal a szerzett tapasztalataidat szeretném felhasználni - ezért kérdezek... :)))
A sok-sok kivilágított vagon és épület, valamint a sok szerelvény áramellátását hány trafó biztosítja ?
Digitális üzemű, vagy analóg ?
Van foglaltságérzékelő, vagy Te magad irányítasz kézi módszerrel ?
A felsővezeték áram alatt van, és üzemel ? (Természetesen tudom, hogy ha a villanygépek áramellátása felső üzemben történik, akkor egyidejűleg Diesel vagy gőzös nem mehet hiszen azokhoz mind a két sínszál szükséges )
Ezúton szeretném jelezni minden kedves topiklakó felé, hogy elindítottam web(2)lapomat, melyen elsősorban terepasztalomat, gyűjteményemet,barkácsolásaimat szeretném bemutatni. Az elsőnek fölpakolt képeket , és a majdani többit is ezen a linken lehet elérni.http://indafoto.hu/kalivas
Tudom, nem teljesen ide tarozik, de ha valaki tudna segíteni elméleti/gyakorlati szinten a terepasztalom térköz vezérlésének kivitelezésében, bármi tanácssal, infóval, nagyon szépen megköszönném!
Illetve a vonatok állomáson tartását szereném megoldani x (4-30sec) ideig valahogyan.
Kérek mindenkit ne ide a topicba, hanem közvetlenül az emailemre írjon.
:D:D Látom mindenki kipihente magát agyilag! Amúgy azzal a sárkánnyal nem lőttél nagyon mellé, lesz pár apró elrejtett meglepi, köztük egy hasonló is.
Egyenlőre csak fákat ültetek, de sajna elfogyott az összes, amit vettem (200 db fenyőnél tartok, és kell még legalább ugyanennyi erre a kis területre... brrrrr...).
- páratlan hetekben tűzokádó sárkány tűnjön fel (fakultatív program a hotel vendégeinek: a közönség soraiból kiválasztott szűzet - ezt nem kell komolyan venni, lehet háromgyermekes anya is - elragadja, és csak órákkal később hozza vissza - leánybúcsú esetén Chippendale-showra viszi),
- a páros hetekben pedig az UFO ijesztgeti a vendégeket (utóbbival való utazásra is be lehet fizetni - üdülési utalványt elfogadnak),
- külön megrendelésre egymással kergetőznek az égen.
A helikoptert hagyjuk, bár a hotel tetején legyen leszállópálya neki, de igazából az már nem nagy attrakció.
Az építő utólagos engedélyét kérve felhasználtam a fotóját. Itt a kiegészítés, ahogy a szomorú hegyoldalból, az érdektelen, senki által nem látogatott várromból zsíros bevételt hozó turisztikai látványosság varázsolható. És a terepasztal-építő sem maradhat el a kortól, amiben élünk: tessék csak a mai, élményekre vágyó embereknek szánt mulatságokat megépíteni.
:-)
(Remélem, nem sértem meg a terepasztal gazdáját: természetesen alkotását látványosnak tartom, úgy, ahogy van. Magam sem szeretném saját leendő terepasztalom telezsúfolni; a hevenyészett rajz épp egy mértékletesség nélküli megoldás karikatúrája.)
Én lovagi játékokkal gondoltam feldobni azt a csupasz hegyoldalt. Mondjuk 100-150 benevezett lovas harcos, négy-ötezres nézősereg, lacikonyhák, kirakodóvásár, gyerekeknek ugrálóvár, körhinta, esetleg egy Faller dodzsempálya. És persze a hegy lábához 30 autóbusznak parkoló, ami épp tele is van, továbbá a 100-150 lovat is hozták valamivel, meg lakniuk is kell valahol: kell egy nagyobb szállodakomplexum (ehhez némi erdőt ki kell vágni a hegyoldalban, de a valóságban is így történik, nem?). A különvonatok természetesek, azokat nem is kell említenem, ugye?
Ne is mondd! Én is sokat agyaltam rajta, hogy milyen legyen az asztalon, de végülis inkább olyan asztalt képzeltem, amely egy tipikusabb vonatfotós helyet mintáz (szép hegyes háttérrel), mint egy rendezőt. Az is nagyon tetszik, de olyat akkor építenék, ha gyerek lenne a láthatáron. Akkor szeretnék majd egy játszósabb asztalt is. Keskeny nyomtávú vasútra nem gondoltam, valahogy nem tartozik a kedvenceim közé. Viszont, mivel elég nagy felületem lesz az asztal oldalán, gondoltam csinálok bele egy bányajelenetet (plexin keresztül be lehet majd látni a hegy gyomrába).
Esetleg egy kis keskeny nyomtávú vasút a hegyre...? ;)
Egyébként szigorúan egyéni ízlés dolga, de nekem is jobban tetszik, ha nincs az egész asztalon kizárólag vágányok halmaza, ahol a 'táj' csak szűkös köret. Más kérdés, hogy ugyanakkor meg az ember mindig járatja az agyát, hogy hová férne még az asztalon egy kis ipartelep, egy kis fűrészüzem, egy kis rakodó, egy kis raktár, egy kis mozdonyszín, egy kis... :)
Nem lesz síntobzódás, az tuti. Amikor elkezdtem építeni, úgy gondoltam, hogy elég lesz 3 vonat folyamatos futtatása egy időben, míg másik 3 rejtett átmenő tárolón vár. Szerencsére nem változott meg az elképzelésem, én nem szeretem azt, ha tele van vágányokkal az asztal. Lesz egy 0,8 nm-es kis iparterület is. Az egész asztal egy L alakú, kb. 3,3m x 1,2-1,8m területet foglal.
Nem egészen: lüke voltam és összekevertelek egy 'kollegával', aki a Déli pályaudvart építgeti - na az mondjuk a maga 4-5 méterével nem tudom hogy férne el egy körpályás terepasztal mellett, erre vonatkozott (volna) a kérdés. :)
Én Roco Line gumiágyazatos sínt próbáltam Noch töltéskaviccsal élethűbbé varázsolni... Palma fa (normál) ragasztót 1:2 arányban összekevertem vízzel majd vastagon felhordtam a gumi részre, rászortam a kavicsot, száradt egy éjszakát és a fölösleget felporszívóztam. A diorámámnál viszont ágyazat nélküli roco sínt használtam, ott először a kavicsot terítettem le, majd fecskendővel a kavicsra csepegtettem a keveréket, éjszaka a víz elpárolgott, a ragasztó megkötött. Korábbi bejegyzéseimnél látszik az eredmény a képeken. Remélem tudtam segíteni.
Ki kell tapasztalni. Én először fogtam egy festékszóró spray-nek a kupakját, beletöltöttem valamennyi vizet aztán belenyomtam valamennyi festéket, nehéz megmondani, hogy pontosan milyen arányban, szerintem kb. 2 egység víz, 1 egység ragasztó. Ez kb. elég volt az előző mértékek szerint 10 egység kőzúzalékhoz. Jól meg kell keverni, hogy vizes-ragasztós massza legyen belőle, aztán szépen felhordani, odakenni, stb. ahová kell... persze más módszerek is vannak, de én ezt konkréten kipróbáltam.
Az "ágyazati anyag" nem elég pontos definíció. Ha csak kőzűzalék, akkor jól felhigított Pálma Fa-nak mindenképpen jónak kell lennie.
Ha a kész szivacsos ágyazatot vetted, akkor ennél nincs szükség külön ragasztásra, elég lesz a sínekkel együtt leszögelni / csavarozni. Ha mégis ragaszkodsz hozzá, akkor -- ismerve az anyagot -- esetleg ragasztóspray-t tudok elképzelni...
Találsz képeket ilyen kész ágyazatos sínfektetéssel kapcsolatban itt:
Próbáld meg a Palma Fa Expressz-t, hígitsd vízzel és kevert össze az ágyazati kaviccsal. Utána oda kened ahová akarod. Száradás után köt mint a beton :)
Noch ágyazati anyagom vettem és van egy-egy flakon Heki és Scenics Cements ragasztóm. Nem tudom, jók e ezek egyáltalán az ágyazatragasztáshoz? Illetve milyen ágyazatragasztót ajánlotok?
A boltban állították hogy megfelelő, de kissé nehézkesen ragad meg...valamit elrontottam?
Még december elején érdeklődtem épületvilágítással kapcsolatban.
Köszönöm az ötleteiteket, mindegyiket kipróbáltam. Végül nekem a 6 V-os műszerizzók 4,5 V-os tápegységről meghajtva tetszettek a legjobban, így készültek el a világítások.
A megoldásról -aminek eredményeként Alsóörs állomás készülő Ep. III-as modelljén kigyúltak az első fények- álljon itt pár fénykép, igyekeztem nézhető minőségben fotózni.
Pár hete jelentkeztem, hogy 9 éves fiamnak teljesen kezdőként építenék valamit. Elég sok segítséget kaptam itt és más topikokon is, amit ezúton is köszönök. A cél elsősorban a gyerek igényeinek kielégítése volt nem feltétlen az élethűség inkább a játék.
Együtt építkezett a teljes család a nagyszülőkkel együtt.
Néháy kép.
1 Eddig jutottunk karácsonyig 2. Utolsó simitások a Car System 3 Próba A hegy szintenként szétszedhető
néhol még doboz tartja a síneket útján.
A hegy belü Tanácstalanság hogy fog összejönni az átjáró Haza költözés a Nagypapátó
Mai állapot vannak hidak és átjáró Az épületek is készülnek a konyhában :-))
Az év vége felé járunk. Mielőtt Kellemes Ünnepeket és Boldog Újévet kívánnék, szeretnék egy kis ajándékot átadni Nektek.
Elkészült a honlapom (na jó 90%-ban), ezt kifejezetten Nektek készítettem. Jelen formájában tartalmaz kb. 150 képet és több mint 1 órányi tömény terepasztalos-vonatos videót mozdonytipusokra lebontva. Ha a mozdonyok elnevezése mellett azt látjátok, hogy (Film), akkor katt oda, a legtöbb tipushoz már elérhető a videó is. Ha az adott mozdonyban van hangdekóder, akkor értelemszerűen hangos a videó, ellenkező esetben nincs hang.
Jelenleg az alábbi mozdonyokhoz elérhetők a videók:
Br39 DRG + Karwendel expressz
Br01 + Orient expressz
Br80 DB + 2-tengelyes piros személykocsik
GySEV Taurus + kocsik
MÁV Cargo Taurus + gabonás kocsik
ÖBB WR Taurus + Rola kamionos kocsik
Br185 + Eas kocsik
Br189 + Wascosa tartálykocsik
Railjet Tau + szerelvény
Br103 + TEE expressz
ÖBB Taurus + 6-tengelyes nehéz ércszállító kocsik
M62 GySEV Szergej + MÁV-os tartálykocsik
M41 + Habbins kocsik
HLD77 + komposztszállító kocsik
V200 + önürítős ércszállítók
ER20 + autószállítók (30 autóval)
M62 263 Szergej + üres pőrekocsik + Es-kocsik
Br218 + Emeletes kocsik
V80 + cementszállítók
M62 902 + GySEV kocsik
LINT Br 648
ICE2
ICE3
TGV Duplex
Seehas Flirt
A többiek folyamatosan készülnek, de eddig is több mint egy óra videó áll készen megtekintésre.
Értelemszerűen nem biztos, hogy mindent jól írtam. Ha hibát találtok szóljatok.
Kezdő vasútmodellezőként szeretnék segítséget kérni...
Vettem egy TT Roco digitális kezdőszettet Multimaus, erősítő, trafó. Az útmutatójában olvastam a hurokjelenségről, ami egyes pályarészek kialakításábaól adódik.(deltavágány, fordítókorong, hurokvágány)
Van egy kezdő kialakítású egy állomásos külső pályarészem és egy kisebb belső körből kiágazó vakvágányom, a két pályarész egy helyen összekötve két kitérővel. Kérdésem az lenne szükségem lehet e hurokmodull megvásárlására is az ilyen pályafelépítés esetén. Köszönöm előre is a segítséget.
Azt gyanítom, hogy a speciális alagútprofilt nem véletlenül találták ki eleink, így csökkenthető minimálisra annak az esélye, hogy az alagút mellett/fölött lévő talaj, kőzet összeroppantsa az alagutat, a geometriája elvezeti a feszültségeket, nyomást.
A függőleges falak csak a vasbeton alkalmazása miatt jöhetnek szóba, a betonvasak a falazott kőhöz képest más terhek elviselésére is alkalmasak.
A pontos méretekről, arányokról én sem tudok semmit. Nem leszólni akartam a munkád, amit csináltál nem néz ki rosszul, sőt. A boltíves résznek viszont statikai szerepe van tudtommal, az általad beszúrt képeken is jól látszik. Arról a "kőívről" beszélek, ami a kaput körbe szegélyezi. Na ez az, ami hiányzik. Tudtommal ez tartja össze az építményt, ezért linkeltem a wikipediás cikket.
Nem néz ki rosszul, de hiányérzetem van. A boltívek készítésekor pár dolgot érdemes figyelembe venni. Erre gondoltam:http://hu.wikipedia.org/wiki/Bolt%C3%ADv . Ha megfigyeled, a gyári boltívek, alagút portálok is mind ilyenek.
(Na persze ez csak próba, kész állapotában nem így lesz alátámasztva :))) - most csak azért van megmagasítva, hogy hogy férnek el szedővel a villanygépek...)
No, feltöltöttem az új képeket a vasúti töltés elkészítésével kapcs.:
Több fázisban, lépésről, lépésre, az alépítmány kialakításától a füvesítéssel, fásítással a "birtokba vételig". Megtekinthető a "Töltés I - IV." albumokban, itt:
"A kígyózást úgy érhetjük el, hogy felváltva alkalmazzuk az oszlopokat, ívekben azonos típusú oszlopokat kell elhelyezni a vágány mellett, a kígyózást maga az ív fogja biztosítani. Kétvágányú pályán a szemben lévő oszlopok egymás "ellentétjei" Kétvágányú pályán a belső ívben a hosszú karú oszlop áll, a külső íven a rövid karú."
Ez esetben nem javaslom a szétszedést, nem fogod tudni pontosan ugyanoda visszailleszteni a vezetékeket -- szerintem a pakolgatás során el fognak mozdulni.
Nem, nem jól érted. Az oszlopok ugyanazon az oldalon vannak, viszont:
1. a "cikkcakk" (ha valaki tudja, mi a szakszerű megnevezése, megköszönném...) ettől még meg van -- azaz az egyik oszlopnál a paletta egyik végén érintkezik a vezeték, a következő oszlopnál pedig a másikon, és
2. az egész vezetékrendszer oldalirányban feszül -- ha kiveszek egy darabot, akkor az attól jobbra és balra lévő részek "szétugranak" néhány millimétert. Vagy fordítva: amikor visszateszem, "össze kell húznom" mindkét oldalról.
(Természetesen megérteném, ha netán most felbosszantottalak volna - remélem nem így van - hisz megadtál képalbumokat a weblapodról, de egyrészt nem látom elég nagy méretben, másrészt nekem nem ilyen profi és bonyolult vágányrendszerem lesz, csak egy egyszerű nyíltvonal kitérővel, pár oszloppal - semmi különleges - így a Tiédet nem látom át, csak bámulom... :))))))
Összesen 4 - max. 5 - db oszlop lenne - két egyenesszakasszal az említett egyetlen kitérő iránnyal...
Így még "elmegy" a szétszedés ? :)
"...minden oszlop mindkét irányból enyhén "húzva" van..."
Jól értem, hogy ezek szerint az oszlopok a pálya két oldalán felváltva helyezkednek el ?
(Mondtam, hogy nehéz felfogású vagyok... :))))))
Nálam a dolgot az is nehezíteni fogja, hogy a két önálló - de terveim szerint PONTOSAN illeszkedő... :)))) - dioráma deszkák széleinél külön-külön "véget ér" a felsővezeték, és csak a diorámákat egymás mellé téve "alkalmanként" lesz a munkavezetékek között elektromos kapcsolat.
(Legalábbis így képzelem el - aztán, hogy így fog-e megvalósulni.......)
Szerintem felejtős, hogy elrakáskor leszeded az oszlopokat + vezetékeket.
Ezt esetleg abban az esetben tudom elképzelni, ha csak egyszerű egyenes elemeket használsz (váltót, spannolót, szakaszhatárt vagy egyéb finomságokat NEM), és max. 3-4 oszlopod van.
Ami pedig a hosszabb távú alakváltozást illeti: elég jók a tapasztalataim, bár a helyiség hőmérséklete viszonylag állandó nálam. Az egész rendszert érdemes megfeszíteni -- azzal együtt, hogy közben az egyenes szakaszokon a vezetékek "cikkcakkozása" megmarad. Mivel minden oszlop mindkét irányból enyhén "húzva" van, ezek az erők kiegyenlítik egymást. Legalábbis az én tapasztalatom így kedvezőbb végereményt szült, mint amikor csak "simán" rakosgattam a szakaszokat egymás után. Viszont az elemek pontos beállítása így még egy kicsit macerásabb... :)
Szerintem a sorrend: parafa / habgumi rögzítése, utána sín / váltó rögzítése (esetleg ezt a kettőt lehet együtt is -- a sín megfogja a szivacságyat is...), és ezt követően a zúzalék rögzítése. A kérdésedre a válasz: ez utóbbit értettem "rögzítés" alatt.
Ezzel kapcsolatban a következőt kérdezem : mivel diorámát építek, és helyhiányban szenvedek elrakáskor vszínűleg le kellene bontanom a felsővezetéket is, hogy az elfoglalt hely legalább magasságban kicsi legyen.
Viessmann oszlopokat és vezetéket vettem.
Megoldható szerinted, hogy elrakás után az alaplapon csak a csavarral rögzített oszloptalpak maradjanak, és abba minden előszedéskor újonnan belecsúsztatva az oszlopokat, felrakva a vezetéket kb. jó lesz a vezeték nyomvonala ? Vagy "eszement" az ötlet ? :)
(Egyébként el sem tudom képzelni, hogy "fenthagyott" - állandóra rögzített - oszlopok és vezeték esetén idővel ne húzódnának el az oszlopok a függőlegestől...)
Hanem - megragadván a lehetőséget - további pontosító kérdéseim vannak :
"Szórás után, de rögzítés előtt kis ecsettel..."
A "rögzítés" szó itt most a sín / váltó alapdeszkához erősítését, a váltó alá tett parafa szalag, ill. habgumi deszkához rögzítését, vagy a végleges, zúzalékszórt ágyazat ragasztóval való átitatását jelenti ? ( Bocs az értetlenségért... :))
A váltónak nem szabad semmi gondot jelenteni, a felsővezeték rendszeren ugyanúgy létre kell hozni a "csomópontot", ahol 3 vezeték találkozik. Ha igazán élethű akarsz lenni, akkor a kitérő irányút túlhúzod az "egyenes" irányú felsővezeték másik oldalára, és ott megfeszíted. Viessmann cucc (úgyis mint "Spannwerk") kapható ehhez is, a fenti albumokban arról is van kép.
Szerintem a felsővezeték-építés az egyik legizgalmasabb az egészben -- viszont sok próbálgatással / tökölődéssel jár... A végeredmény nagyon látványos tud lenni. :)
Még 1 ucsó jótanács: ha van svájci villanygéped, a tesztfutásokat azzal végezd, azoknak a legkeskenyebb a palettája -- ha az elmegy, a német / osztrák / magyar gépekkel nem lesz gond (fordítva viszont előfordulhat...).
Ami a váltókat illeti: szerintem mindenképpen rakj a váltókhoz is zúzalékot. Szórás után, de rögzítés előtt kis ecsettel vagy valami "piszkálószerszámmal" el kell távolítani a zúzalékot a váltó mozgórészeinek útjából. Teszteld működés közben is -- ill. a sínszálak belső oldalán "egyenként" is alaposan nézd végig, hogy sehol nem maradt-e semmi. Miután leragasztottad, az elején sűrűn, később pedig fél óránként "mozgasd át" a váltót, nehogy az is megkössön a zúzalékkal együtt. Váltós végereményről is vannak fotóim, itt:
(Mellesleg "csak úgy" próbaképpen ideiglenesen leragasztottam sima szig szalaggal a felsővezeték oszlopokat, rátettem a sodronyt és mvezetéket, és átállítottam felső üzemre az E03-at.
Fantasztikus élményt volt !!! : szedőt fel : lámpa ég, loco megy, szedőt le megáll, lámpa leolt... :))))
Hogy aztán kitérő irányban hogy fogom vezetni a fvezetéket még nem tudom : vszínűleg egy kis darabon lesz, majd "Villamosmozdony állj !" jelzést akasztok a vezetékre, és tovább nem lesz folytatás...)
Jó pár napig hallgattam a korábban tervezett diorámám építéséről.
Hosszadalmas, rögös, sok akadályt hozó tortúra végén VÉGRE most mérföldkőhöz jutottam : rengeteg kínlódás után a biztonságos betáplálás aulról az alapdeszka felől megoldott, a léckeret / merevítő kész : végre jöhet az érdemi munka... :)
Most jön(ne) az, hogy rögzítsem a síneket az alapdeszkához - és ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni :
Többen ajánlották a sínek elsődleges rögzítéséhez a kétoldalú ragasztószalagot -
c
sakhogy
gondolom az "abban a pillanatban lecövekeli a sínt" - és ugye itt borzasztó pontosan kell
dolgozni - pláne nekem, hisz két dioráma alaplapnak kell illeszkednie egymáshoz.
Vagy használjak gombostűt, ill apró sínrögzítő csavarokat ?
(Azt tudom, hogy a végső - betonkemény - másodlagos rögzítést majd az ágyazathoz használt Palma-fa ragasztó adja - de mi van, ha a kétoldalas ragasztó csak egy picit is elcsúszik, és kezdehetem előlről az egészet ?
A másik szakmai kérdés : egy Y- váltót is tervezek beépíteni . Hogy lehet majd az ágyazatot úgy szórni, hogy az a váltó működését ne akadályozza ? (Esetleg legyen csak fekete (olajos) a kitérő ?
A faragasztót felkenem, majd beleszórom a homokot, szóróanyagot. Miután keményre szárad, eltávolítom a felesleget. Az utolsó lépés a festés, színezés. Ez nem feltétlen szükséges, ízlés dolga, ha viszonylag nagy a felület, jobb ha nem teljesen homogén a színe.
Én matt szintetikus modellfestékkel próbáltam, ami jó eredményt ad, csak nagyon büdös. Nem fogy sok a festékből, mert nagyon hígan lehet használni, és jó hozzá az olcsó szintetikus hígító is, nem kell a drága gyári. A nem gyári hígítót viszont nem szabad a modellfesték tégelyébe rakni, mert tönkreteszi a festéket, betúrósodik. Én egy kis kaviáros üvegbe teszek a festékből és az oldószerből és azt használom fel.
Másik lehetőség, akril színező ez nem olyan büdös én még nem próbáltam, de a hallottak, látottak alapján nagyon szép eredmény érhető el vele.
Olyat válassz, aminek a színe tetszik. A lényeg, hogy többfélét -- szerintem így lehet igazán élethű hatást elérni. Én magán a felületen keverem össze őket, és csak utána rögzítem az "elegyet". A végeredményt meg tudod nézni itt:
Jaa jó, lesett. Ide nem kell 3. vezeték mint a váltóknál...Én is ezt fogom csinálni, nem kell hozzá semmi ilyen kapcsolódugó:) , igaz hogy praktipusabb meg szebb, de nélkülözhető!
Igazából szintén nem ismerem a ROCO teljes választékát. Mindenesetre én egy elegáns mozdulattal lenyisszantottam a vezetékről a csatlakozót. Mert vandál vagyok:-) Meg mert így egy kis forrasztással meg tudtam toldani a vezetékeket és nem kellett hozzá vennem semmit. Azért egy kis pluszt hagytam a csatlakozón is, hátha egyszer még vissza kell forrasztani.
A kocsilekapcsolóhoz miért kellene kettőnél több vezeték? Ha áramot kap kiemel, ha nem kap akkor meg nem:-)
Segítséget szeretnék kérni tőletek, lehet nem ez a megfelelő topic de azért valamilyen szinten az építéshez tartozik...
Vásároltam nemrégiben egy asztallap alá szerelhető kocsileakasztót (roco 40292), csak próbaképpen, hogy beválik-e. Elektronikai berendezések alkalmazása terén kezdő vagyok így nem nagyon értettem amikor kicsomagoltam és a 2 vezeték végén ez a roco szabvány féle kapcsolódugasz csüngött (kép). Namármost szeretném tudni, hogy ennek a lapos csatlakozónak mi a "párja"-mibe kéne csatlakoztatni roco palettájáról?!
miért csak 2 vezeték van, hova jön a 3. ( amiről a feszt. kapja)-a másik kettő gondolom a kapcsolópultba (roco 10522, stb...) megy?!
Ezeket találtam lehetséges kompatibilis megoldáskénet....?! jó helyen járok vajon?
Kis kanyargós hegyvidéki pályám van Piko A sinekből, ezen rövid 3 tengejes kisgőzösök közlekednek.
Az állomáson szeretem az extrém lassúmenetet (mert ez szép és életszerű) és így volt, hogy a váltók szívdarabjánál a kis mozdonyok megáltak. (ugyanis a szívdarabnál gyárilag van egy kis feszültségmentes rész)
Ezt a hibát rézlemez beépítésével próbáltam orvosolni. A polarizált feszültséget a conrad állítómű szabályozza.
Ahol nem az alagútban van a váltó ott a rézlemezt feketére fújtam és csak a nyomkarima vonalában csiszoltam vissza.
A hosszabb mozdonyoknál ez a hiba nem jelentkezett.
Nekem is van pár darab beépítve, nincs velük probléma. Egyedül a Heris emeletes kocsijainál fordul elő egy tengelyes siklás, ha csúcs felől érkezik, de ez kb 100-ból egyszer fordul elő, inkább a kocsi hibája, mint a kitérőé.
Szia! Én a jelenlegi asztalomon PIKO-A sínt használok, és mivel szintén nem túl nagy a helyem, minkét váltókörzet ívbe esik. Van beépítve R2/R3, illetve R3/R4-es íves váltó is, de még semmi gond nem volt a működésükkel. A járműveim is kifogástalanul futnak rajta, egy kivételével. Van egy Gützold szergejem, annak a szoknyája hozzáért az állítóműhöz, így abból egy kicsit le kellett csiszolni.
Sziasztok!Most kezdek építeni egy H0-ás terepasztalt és majd persze ha nem okoz gondot akkor majd kérdeznék itt ezt azt az építés közben.Az asztalom méret 152 x 304 cm nem túl nagy,de szerintem nem is kicsi.A vágányanyag PIKO-A sínrendszer ha van valakinek tapasztalata róla az kérjem írja meg bár még csak jót olvastam róla,de aki használja az többet tud mondani.Ami főleg érdekel az íves váltók megbizhatósága mert pár darab beépítésre fog kerülni.Hogy mi minél hosszabb legyen az állomási szakasz a képen látható megoldást rakom le az asztal két végére csak majd az R3 R4-es váltók használatával.Hát ezt most azért remélem megfojátok érteni amit írtam.
Magát a légycsapót szerintem bárhol be lehet szerezni, neten beírod a keresőbe és kiad pár helyet. A szűrő szintén sok helyen kapható.
A videóban ( Ą ) láthatod az elkészítés menetét. Annyit hozzátennék, hogy nem érdemes nagyon nagy átmérőjű szűrőt venni, mert a terepen lesznek olyan pontok ahova azzal nem fogsz hozzáférni, továbbá nagyon nagy felületen oszlik meg a töltés, kisebb lesz az intenzitása, hatása (ha jól tudom).
Képek jöhetnek bármikor! Elkészültem a nagy művel, kifogástalanul működik. Az elkészítésében a legnehezebb a szűrő méretre vágása, és ragasztása volt, de ez sem tartott sokáig. Félóra alatt elkészültem az egésszel. A Jordan műfű kitűnően használható erre a célra. A következő lépésben hosszabb szálú fűvel is kipróbálom.
Én elektromos légycsapóval csinálom a terepasztalt, és elég nagy területet leszórtam már. Én Jordan és Noch füvet használok, rövidebbet és egészen hosszút is, és néha keverem is őket. Az 1,5 mm-es háló jó lesz mindenhez, nekem egyáltalán nem csomósodott . A lényeg, hogy a szűrő fém legyen.
A "fazer" fű is jó és az is, ami nem az... a végén mindegyik ugyanúgy néz ki. Kipróbáltam. Ez szerintem a gyártók által kitalált humbuk, vagy a fazer füvet esetleg flakonból is lehet szórni gondolom (flakont nem használok...pláne a gyarit nem, mert iszonyat lehúzás egy egyszerű műanyag flakonért).
Ezzel a légycsapóval azért nem árt vigyázni, mert kis fesz ide vagy oda, elég nagy az energiatartalma amit áthajt az emberen, ha megrázza. Igen kellemetlen élmény, lokális égési sérülést okoz...
Ha nagyon nagy az érdeklődés, rakhatok fel fotókat.
Én először teaszűrővel csináltan, de a kis lyukak miatt rázogatni kell, így nem könnyű irányítani. Most olyan műanyag vitaminos dobozt használok, aminek az alján kb 3x3 mm rács van és ez most jónak tűnik.
Igen, köszönöm ezt megnéztem én is. Sajnos csak annyi derül ki belőle, hogy szűrő, egyébként jó a cikk. A rácsméret érdekelne, kétféle van itthon, az említett 1,5x1,5 a nagyobb. A kisebb résű szűrőn is átmegy a Jordan műfű. Nem tudom eldönteni, hogy melyik a jobb. Ami jó ehhez a márkához, az nem biztos, hogy jó más, nagyobb szálú fűhöz is, legalábbis most ezt feltételezem.
Én valamivel kisebb méretű berendezést szeretnék. A hobbivasut oldalon látható videóban is ilyen nagy szűrőt használnak, és raknak bele valami szővetet, hogy csak az alján potyogjon ki a fű belőle, oldalt ne. Ebből arra következtetek, hogy a szórás így jobban irányítható.
Majd leírom a tapasztalataimat, valószínűleg úgyis csak akkor fog kiderülni, ha rossz lesz majd sikítok, hogy ez nem olyan jó. Azért köszönöm.
"Jordan márkájú műfűvel próbálta már valaki?" Igen, nekem jobban tetszett, mint a Noch. A Noch finom szálas fű mindíg összetapadt gombócokba. A Jordan olcsóbb, viszont nincs színválasztéka. Én is s.k. szóróapparáttal dolgozom, de több ráccsal próbálkoztam már, mert a teaszűrő rácsot túl sűrűnek találtam. A gyári Noch szórónak is elég nagy lyukméretű a rácsa. A légycsapós megoldásnál a viszonylag alacsony feszültség miatt közelebb kell tartani a ragasztós felülethez.
Épp statikus fűszórót készítek elektromos légycsapóból, és azt szeretném megtudni, hogy milyen szűrőt érdemes használni? A szűrő rácsméretére lennék kíváncsi. A 1,5mm x 1,5mm méret elegendő?
Továbbá, csak azokkal a szóróanyagokkal működik, amelyeket a gyártók erre ajánlanak? Jordan márkájú műfűvel próbálta már valaki? A vékony műanyagszálú változatra gondolok.
Az lenne a kérdésem, hogy az Auhagen féle szélmalom motorja milyen motorral helyettesíthető? Tegnap voltam az egyik boltban és ott mondták, hogy "gyári" motor már nem kapható hozzá. :(
Azt, hogy "csak" nem írtam. A dobzán kb. az áll, hogy terepasztalok, diorámák gyors téliesítéséhez. Teaszűrővel elszórod, ha meguntad porszívóval felszívod. Van itthon mindkettő típus, majd megpróbálok velük kísérletezni, szeretnék egyszer egy téli diorámát (ha nem lesz elegem az igazi hóból...).
Szalicilsav veszélyes! Ne használjátok, ha fém dolgokkal érintkezik! Alattomos maró anyag (szerves sav), mozdonybelsőt (motort), síneket lassan teszi tönkre! Porát folyamatosan belélegezve (pl.: már a terepasztalon van) allergiás rohamokat okozhat!
Szódabika: gyenge lúg. Higroszkópos (vízmegkötő). Vonatok csúszni fognak, az egyéb tereptárgyakon pedig, (magasabb páratartalom esetén) összeállhat csomóssá. Vigyázzunk az egyszerűnek tűnő anyagokkal
Ez a pulver schnee, ez arra való elvileg, hogy ideiglenesen lehessen vele téliesíteni diorámát, terepasztalt. Véglegesre inkább a Noch-Woodland 95790 való, ez durvább szemcséjű, a másik inkább hintőpor szerű.
Na, jó két épület kivétel(mert nem tutdtam felszedni őket)
A köz világítást nézegettem, de szerintem éppen (pont) jó magasságú... a Házak ereszéig ér és van egy régi bakter ház kb egy magasak ahhoz lett igazítva a többi oszlop is. De majd megpróbálok megfelelő képet készíteni róla.
Festést még nem tudom egyelőre még be kell fejezni a kövezést.
A közvilágítás lámpái nekem nagyon alacsonynak tűnnek, ez az egy dolog furcsa nekem, de ez nem vesz el semmit az asztal hangulatából. Neked kell, hogy tetsszen elsősorban.
Két dologra lennék kíváncsi, ha nem veszed tolakodásnak a kérdéseimet.
A síneket be fogod festeni?
Ezekben az épületekben is fehér Ledet raktál, mint a váltóállító toronyba?
A .ru-s honlapok biztosan nagyszerűek, de már elfelejtettem oroszul (tudom nagy kár :)
Közvetlen link lenne jó :) 8-15 cm oldalhosszú házak bőven elegek nekem.
A d-master-esen bonyolult papírmodellek vannak.
Nekem olyan H0-ás méretű kellene, amit egy a4-es lapra kinyomtatok valami cégnél színessel, és otthon szépen kivagdosom, összehajtom, és ragasztom. Amolyan low-cost :)
Van a neten egy oldal ahol magyar vasúti épületek rajza van fönt!Le van írva mit mire kell nyomtatni,és az is,hogy kell összeállítani!Sajna nem tudom az oldal címét,de vki biztos tudja!
Volt itt pécsett vasútmodell kiállítás, és a játszóházban (kicsik a gyerekek :) voltak papírra nyomtatott épületrajzok, amiket ki lehetett vágni, és összeragasztani. Azt szeretném megtudni, hogy ilyen épületrajzokat kép formátumban (pl. jpg) le lehet valahonnan tölteni, be lehet szerezni?
Próbálgatom a GeoLine sínek utólagos kavicságyazattal való ellátását. Az eddigi jelek biztatóak. Kb. 60% víz, 40% faragasztóból képzek kb. 1 rész ragasztós folyadékot. Ehhez adok kb. 8-9 rész zúzalékot, jól megkeverem és a zúzalékos vizes-ragasztós masszát odakenem a GeoLine sínek oldalára. Egy kis darabon 2-3 cm próbáltam ki, de egész jól odaragad. Jövő héten lesz az első "több km-es próbaragasztás"...
Ha jól fordítottam és értelmeztem, akkor 40 mozdonyt képes vezérelni és 9999 db eszközt azaz Decodert tudunk vele vezérelni azaz kiosztani vele... ?:)
Bennem a kérdés ott van, elsősorban, hogy a váltókhoz milyen elektronika a legjobb, ami párosítható és jól is működik, megfizethető árban is van viszonylag, valamint annak a betápját honnan kapja, azt is a sínből kapja és a decoder vezérli a váltót is a bit-el infrán keresztül...?:(
vagy az Infra adóhoz kell bekötni minden egyes váltó decodert... ?:(
Egyáltalán, mi ennek a helyes elnevezése... ?:)
Mert ugye a váltóhoz, azaz a kitérőhöz kell az elektronika, ami mozgatja a sín váltást, de ezen felül kell plusz egy decoder is hozzá, vagy az egyben kapható az elektronikus váltóval egybe szerelve... ?:(
Valamint ha szeretném, hogy a vasúti átjárónál működő szemafor és a fél sorompó is működjön, oda is külön kell decoder, na de mi alapján tudom ezt megvenni ill. kiválasztani van gondolom hivatalos elnevezése ennek, valamint a mozdony fordító is érdekel, hogy azt is tudnám ezzel vezérelni és ahhoz is külön kell decoder... ?:)
Köszönöm, ha válaszolnátok, vagy ha egy Linkel megdobtok, az is elég lenne nekem... :)
A Videóval kapcs. csak még annyit, hogy nekem tetszik a kezelő csak nem tudom mik a határok vele... ?:)
Nagyon tetszik és ha a jövőbeni elképzelésembe be tudom iktatni és kitalálni az asztal elhelyezési gondot és anyagilag is helyre rázódok, akkor mindenkép bele vágok egy asztal építésébe J
Ehhez talán jó is lenne nekem ez a vezérlő kezdeti lépéshez, azt már eldöntöttem, hogy a hely szűke miatt valószínűleg a TT modellek mellett kell és fogok dönteni, így jó lenne ha valaki több infót tudna adni ennek a vezérlő tudásáról, mert nem rossz árban van... ?:)
Nekem úgy 20 max. 30 váltó kezelését tudnám-e lefedni vele ill. működtetni, ez nálam a nagy kérdés vagy a 9999 funkció cím kiosztás értendő erre is, és a világításokra, valamint az egyéb jelzőkre is csak a megfelelő decodert kell megvennem minden egyes eszközhöz... ?:)
Ha jól fordítottam és értelmeztem és így van, akkor nagyon gondolkodok azon, hogy megveszem. :)
Köszönöm a buta kérdéseimre a válaszokat, már oszlik a köd... ;)))
"Mindenki abból él, hogy el akar adni, így a Bachmann is" M&H-nál és még pár hazai modellboltnál nem ezt tapasztaltam, kivétel talán csak a mediker, ott tényleg azt érzem, hogy ők eladni akarnak, tesznek is érte, és ezek nem extra dolgok, ezeket minden boltnak (webshoppal rendelkezőknek pláne!) meg kéne tennie, de helyette mindenki csak sír....
Mediker nem hozhatja be ezt a DCC vezérlőt? talán, ha többen érdeklődnénk utána, akkor megpuhítanánk őket, bár most nézem a webshopjukon, hogy cikkszám alapján fennt van "régebbi, már nem rendelhető" termékként, azt írják, hogy újdonság :-)
Liliput G-s fémkereket meghozták nekem, igaz várnom kellett rá elég sokat, de a liliputnál sajnos ez így van, ellenben igen jó áron jutunk a termékeikhez.
Összeállt a nyomvonal. Nem olyan szép az ácsmunka mint Kisfaludi Úré, viszont reményeim szerint látványos kis asztal lesz belőle. Most szépen visszabontom a vágányokat, mindegyik kap külön betáplálást, aztán mehetnek is vissza. Persze előtte minden második talpfa eltávolításra kerül. Aztán még a meglevő BTTB váltóállítóimat kell összekombinálnom a kitérőkkel, mert ami rajta van, azt nem tudom roncsolás nélkül leszedni, felül meg nem maradhatnak. Kell még eszkábálnom egy kis fordítókorongot is, úgyhogy lesz még vele meló.
"Mondjuk már az is gáz, ha csak azután kezdik el árusítani az M&H-ban, hogy te megérdeklődted a Bachman europnál."
Ez egyáltalán nem gáz, szerintem. Ma kaptam meg a meghívómat a jövő évi nürnbergi vásárra. Szegények, mindig küldik, egyszer már illik majd élnem is vele... Szóval, a csíkos-műhely nemzetközi adószámmal rendelkezik, és az eddigi évek alatt eléggé sok céggel került kapcsolatba, Bachmann-tól a ZIMO-ig. Az nem baj, ha én érdeklődöm, a Bachmann meg ezek után megkérdi a hazai importőrét, hogy nem-e lehetne-e? Mindenki abból él, hogy el akar adni, így a Bachmann is. Nyilván minden lehetőséget megragadnak, hogyha esetleg az importőrük nem eléggé tájékozott. Nincs ebben semmi baj, mindkét fél, a gyártó, meg a kereskedő is egymásra van utalva, a "biznisz" akkor megy jól közöttük, ha áramlanak az információk oda-vissza.. A szervíz meg még jobban, nekem érdekem, hogy az Ügyfeleimet tanácsokkal is kiszolgáljam. De! Az is lehet, hogy csak véletlen egybeeséséről van szó. Nem én fújom a passzát szelet.
Az igazi baj a hozzászólásod többi mondandója, amivel egyet is értek, kivéve azt, hogy nem kéne cimkéket gyártani... Ez egyébként, az mellett, hogy az én f---mal verik csalánt hoszabb távon nem tesz jót sem a hazai kereskedőnek, sem a gyártónak, mert piacot fog veszíteni mindkettő. Most akkor tessék mondani, hova küldjem azt a kuncsaftomat, akinek 30.000Ft-ja van egy DCC vezérlésre? Sajnos van hazánkban két hazai bolt (az egyinek van weblapja, kinnt is a link a honlapomon) nem fogalmazzák a cuccot...:-(
Ha a dobozára-papírjaira 2.5A van írva, de valójában nem azt tudja, akkor szerintem az kimerítí a megtévesztést, nem egy nagy dolog készíteni egy papírcimkét és átragasztani a doboz-leírás ezen részét.
Kiváncsi lennék a Bachman europ magyarázatára, hogy ugyan ki és mikor cserélte le a készlet tartalmának egy részét.
Mondjuk már az is gáz, ha csak azután kezdik el árusítani az M&H-ban, hogy te megérdeklődted a Bachman europnál.
Sajnos erről beszélek, amikor a hazai importőrről értekezem...:-(((
Anno, kb úgy ez év elején, leveleztem a Bachmann Europe-pal (hamár alkatészeket, ha kell tőlük rendelek), hogy esetleg kérhetnék-e alkalmanként ilyet? A nevezett hazai "kereskedőhöz" irányítottak, majd a levelezésünk után néhány héttel meg is jelent a Bachmann Dynamis az üzletben, Rendben is vagyunk voltunk, mert az ár korrekt. Azonban volt egy kis szünet, és a most kapható vezérlőt, aminek a dobozán, meg a papírjain is 2,5A max terhelés van feltűntetve, a hazai cég egy darab 1A-es, nem rövidzrvédett (MEEI vizsgát már nem is kérdem, van-e?) trafóval adja, a majd 3A-es stabil táp helyett.
Én meg ajánlgatom itt, meg a műhelyben, hogy sokkal kényelmesebb, jobb vele játszani, mint a ROCO-val. Ez igaz. Csak egy ügyfelem felhívott (nem egészen tájékozatlan elektronikai téren), hogy feltűnt neki, hogy egy szürke trafócska van a dobozban, amiben lötyög, mert nem neki való a hely, és volt bátorsága megkérdezni az eladótól, hogy az 1A-es trafó hogy tud leadni 2,5A DCC sínfeszt? Nem írom ide a választ mert nem tűri a billentyűzetet...:-(((
Leánykori nevén ESU Navigator. Belépő szintű kategóriában ár/érték arányában verhetetlen, az általad felvázolt célokra alkalmas. ESU V4-es még nincs forgalomban, válaszd a DigiTools dekóderét, fele annyiban van, és jobb.
- mindenhol a világon (Nagy Britannia, Németország, stb.) rendes táppal adják, ami egy 2,8A-es stabilizált kapcsolóüzemű kis egység. Valamiért a hazai forgalmazója egy sima 1A-es, bedugós trafót ad hozzá, amivel agyoncsapja az egész rendszert. Vagyis, nem idehaza kell megvenni, sajnos...:-(
Ugyanmár! Ezt honnan vetted? :D Van 4 nohabom, 6 szergejem, 6 csörgőm, 4 púposom, és egy rakat Ap, By, Bhv, BDh, Ds, Am, ABm, Bm, BCm, ABee, By, Byd kocsim... :) Azért tudnék összeállítani megfelelő szerelvényt! Meg is fogom csinálni, csak a nagy pályának egyenlőre prioritása van. Készül a fejpályaudvar, sajnos csak 8 vágánnyal... :(
Ez alkalmas egy max. 5 mozdonyból álló asztal plusz fényeinek a vezérlésére... ?:(
Valamint milyen plusz elektronikai kiegészítő kell hozzá, hogy működjön is a dolog, azaz egyszerre több mozdonyt vezérelni lehessen... ?:(
Olvastam ezekről a
V4.0 5 generációs 8 pólusú Decoderre és ha igen, akkor ebből minden egyes mozdonyhoz kell belőle 1-1 db vagy hogy is mükszik ez, mert sokat ír róla, ami nagyon jó kis dolgokat írnak, de nem tudom hova tenni helyezni ezt a Decoder dolgot... ?:(
Ezt a digitálisan vezérelt mozdonyba kell bekötni vagy a fentteb képen látható vezérlőbe kell... ?:(
Tudom, hogy buta kérdés, de mint már írtam is kezdő vagyok... :)
A Conradban már jártam, igen borsos árban van ott minden sajnos... :(
Mit értesz a kezdőkészlet alatt... ?:(
Ja és f elsővezetékest szeretnék kialakítani, mert nagyon tetszik a képek alapján, amiket eddig láttam és a peronvilágítást és az utcait is nagyon csípem és szeretnék hasonlót építeni :)
Tehát a PO az, amit elsősorban ajánlasz, és ahhoz van legtöbb minden, bár sajnos a hely szűke miatt, nekem épp a TT sínjeim vannak, nem sok, kb.10-20 közötti ív és vagy 6db egyenes és tán van 2db váltóm is :)
Egyébként, akkor a méret szerint a PO a legnagyobb a TT a közepes és akkor az N a legkisebb az utalásod alapján ?:)
Köszönöm a válaszaitokat, ja és irányítóból még is milyet ( Tipus és márka név ) ajánlotok, ami ehhez az általam felvetett 5 mozdonyhoz elégséges lenne ?:(
Ezt nem vitatom,de gondolom az ára is ott van.Azért egy Brawa gőzös is tud valamit kinézetre.Kimondottan az átlagos mozdonyokra gondoltam,ami a kisebb méretarányokban sokszor játékszerű.Bár a TT-s Roco szergely elég jól néz ki.
H0-hoz nem túl nagy, de kérdés, hogy mit akarsz modellezni. Milyen nemzetiségűt, milyen korszakot, stb. Én gondolkodom egy kb. ekkora 2. pályában, egy egyvágányos tóparti, nádasos valamin, gyerekkori emlék szerűségen, amit kapcsolhatnám a nagyobb pályához...
Nem véletlenül akadt meg rajta szemem:-) Tekintve hogy most egy kicsit forgótőke kiáramlási stoppot kell bevezetnem, egyelőre maradnak, mert mit akasztok akkor a karácsonyfa alatt a mozdony után.-) Meg aztán annyira szépek. És hát a tervezett bővítésnél még szükség lehet rájuk. Mondjuk ezen a pályán az R 250-es íveken nem tudom mit csinálnak, bár a startszettben sem sokkal nagyobb az ív.
A liliput kisdizele iszonyat szép lett, lassú menetben szépen fut, gyorsabban kicsit zajos, de a boltban feltétlenül próbáld ki, nehogy úgy járj mint én, nekem pár hét után kicserélték a medikerben, mert a csatlórudakkal gebasz volt.
Az az 55 ezres roco startszett piszok jó áron van, én eladtam belőle a multimaust.
Ráadásul nincs megkötve az ember keze, hogy mit rakhat az asztalra, ha nem akar jelzőket, akkor nem tesz, ha nem akar olyan mozdonyokat-vagonokat, amik jelenleg nem futnak hazánk kisvasúti vonalain, akkor úgy is realisztikus lesz az asztala, mert a kisvasúti téma az egyik legszinesebb! :-)
Megyek majd oda is:-)) Most vettem a Medikerben az akciós startszettek, abból a kis gőzös marad. Majd még kell mellé valami dízel is, arra a Liliput kéttengelyese az esélyes. Lesznek lórék, meg kéttengelyes tehervagonok. Meg lesz egy kicsatlakozás is a majdani bővítéshez:-)) Terv szerint karácsonyra szeretnék készen lenni az üzemi részével, a tereprendezés fűtött műhely híján a tavaszra maradna.
Ne hagyd ki a H0e -t. Én is éppen a helyszűke miatt álltam neki. Az H0 is, viszont kis rövid mozdonyokkal, és kéttengelyes kocsikkal nem kell akkora íveket alkalmazni és az állomásokat is lehet rövidebbre szabni.
Ja igen, visszaolvasva látom, némi dolgot kihagytam, mint pl. milyen márkák léteznek, mert rég gyerekkoromban a TT & Piko volt, de sajnos csak bizonyos mennyiségű sínek vásárlásáig jutottam el, de ma már nem tudnám megmondani, hogy milyet vettem, hogy TT-e vagy Piko. ?:(
Valamint mindenképpen helyeznék el embereket, állatokat és egyéb járműveket el, így ezért is kellene a javaslat és támpont, hogy melyik mellett és melyikek között érdemes keresgélni és belevágni a vásárlásba és jó lenne némi olyan Link, ami itthon is megtalálható és Web oldalról azt kiválasztva, meg is tudja rendelni az ember, persze gondolom, borsos árakban vannak, mint ahogy az a Hobby terén is lenni szokott... :(
Másfél napi munka eredménye (kisebb megszakításokkal). Én csak úgy hívom hogy hulladék projekt:-) Az alap egy kiszuperált heverő vázszerkezete, a vágányok alatt asztalos ismerőstől felszabadított rétegelt lemez. A síneket meg óccsóért vettem. Egyébként H0e asztalka lesz, bal oldalon egy kis fafeldolgozó üzemmel, jobbról meg sok sok zöldség. Az a rengeteg sín csak érzéki csalódás, nagy része eltűnik a terepben. Kicsit sajnos lefutottam az alapról, de majd megtoldom valahogy.
Én mindenképpen digitális rendszert építenék 5 mozdonyhoz elég lehet a kezdőkészletes vezérlő.A méret alapján a H0-át kizárnám inkább TT vagy N,de választék a H0-ban a legnagyobb járművek és épületek tekintetében.Az élet hűségről nem beszélve,bár ezért lehet kapok a többi méretben érdekelttől.
Tudnátok a jövőbeni elképzelésemhez, némi ihkletett adni, abban az elképzelésemben, hogy helyszűke végett a mennyezetre szeretném használaton kívül elhelyezni, ill. felhúzni olyan 210-220m magasra a szoba 275cm magas belvilággal van, így az a 50-60 cm max. magasságú majdani kész terepasztal is elférne... ?:)
Elsősorban az asztal kb.210x110 cm méret környékén lenne, egy tégla lap alapú és viaduktot hegységet alagúttal, és egy nagy városi és egy kicsi falú pályaudvart, valamint egy fordítót és némi városi házak és egy kis ipari területet képzelek el, valamint 2-3 szélkereket is az ipari terület és a hegység környékén, persze ezek mind csak még képzeleti terv szintjén állnak... :)))
A nagy pályaudvart 4. max. 5 vágánnyal valamint körbe és az 'S' alakban, (talán emeleteset)és dupla sínpárt képzeltem el, mert mindenképpen szeretnék egy teher szerelvényt és 1 több személykocsiból álló szerelvényt + egy kis személyszállítót, talán 2-3 kocsist... :)
Össz-vissz max. 5db villanymozdony lenne, köztük természetesen 1 Olds modell gőzöst is 1-2 régi kor kosijaival és felváltva, használnám a forgató segítségével, így egy vasúti szerelő ill. parkírozó kialakítás segítségével, attól függene az üzem, hogy mikor milyen korba élném bele magam... ;)))
Szóval van elméleti síkon elgondolás, csak kell a profik segítsége hozzá, mert nem vagyok jártas a vasút építésében, és azt is szeretném kérni tőletek, hogy ha van némi időtök rá, hogy tanácsot kérjek, abban, hogy az így általam felvázolt elképzelés alapján, milyen és mekkora méret arányt válasszak, hogy minél hatásosabb és élőbbé váljon az asztal... :)
Valamint egy könnyen kezelhető és max. egyszerre két, esetleg három mozdony meghajtását ill. vezérlését biztonságosan végre lehessen hajtani, anélkül, hogy nagy kalamajka lenne belőle... :)))
Tehát mivel is kezdjük mi kezdők, ha egy hosszú távú építésbe veri a fejszéjét és egy (profi)asztalt szeretnénk kialakítani (pár év leforgása alatt), ha már költi rá az ember az idejét és pénzét... ;)))
Gondolom, hogy az első a helyes méretarány megválasztása az elsődleges és a makettek bőséges választéka is és a vasúthoz kapható, aránylag jó ár és készlet bőség szemelőt tartása, na és a legfontosabb kérdés talán, hogy milyen vezérlővel tudom ezt mind működtetni... stb... ?;)))
Nem nagyon kell azt csiszolgatni, könnyen hozzáragad pl. a palmatex, pillanatragasztók, sziloplaszt, PU -ragasztók, ragasztópisztolyos ragacs, végülis minden, kivéve a vízbázisú ragasztókat.
"sima fehér bútorlapból" - ha ez a fóliázástól fehér, akkor a víz nemigen bántja. Így persze lekezelni sem kell. De azt hiszem, tán a létező megrosszabb anyag: még egy sínszöget is nehéz lesz beleverni, a ragasztásról nem is beszélve. Igaz, olcsó. :-)
Az asztal felső részét nem kell, attól csak kevsébé ragadnának rá a későbbiekben a dolgok, amiket fel fogsz ragasztani.
Az oldalára kértél vmi lezáró elemet? ha az is butorlapból készült (és ha nem laminált), akkor azt lefestheted, szebb lesz és nem látszik rajta a kezedről rátapadó kosz és zsír.
Szia! Nem teljesen értem. merevítő borda nincs alatta? A butorlap helyett azért lett volna jobb OSB lap, mert az nem vetemedik meg, ha vizet lát. Az a baj, hogy a terep építésekor kasználatos ragasztók víz bázisúak...
A Nochnak ezt a bizonyos szivacslap + passzoló kőzúzalék csomagját használtam (cikkszáma 99161). A szivacslapot túlnyúlás nélkül a váltó formájára vágtam, az asztal alatti állítómű furatát elkészítettem, a váltót, majd a váltóművet rögzítettem / beüzemeltem, ezt követően pedig elkészítettem a kavicságyazatot.
Egyszerűnek hangzik, váltónként kb. 1 óra munka mindent összevetve (szorozva kb. 45 váltóval -- uh, még belegondolni is rossz...).
Az asztal egyenlőre terv,bár meg van a helye csak a melléképületre kell költeni sokat.Addig anyag gyűjtögetés folyik.Mozdonyból csak 12 van jelenleg amiből csak négy mávos a többi DB,Öbb és csak Ep II.-III.Szóval van még mit venni és nincs pénz rogyásig bár jó lenne.Tavaly felszámolt gyűjteményem árából vásárolgatok,de óvatosan és lehetőleg gazdaságosan.Sok dolog van már,felsővezeték,fordítókorong néhány épület,sínek,néhány váltó és négy digitalizált mozdony és úgy 60-70 vagon.Szerintem az én leendő asztalom nem nagy tavaly még Komárom állomást akartam meg csinálni 11x5méteren,de az iszonyú pénz.
Természetesen szívesen megnézném,mert nagyon érdekel a dolog.Jelenleg 3db vezérlőm (Look2-s) van,de ha találok még olcsón,akkor szeretném bővíteni a vezérlést.Válaszod köszönöm!Üdv: Gábor
Reggel 3.45h-kor megnézem az állomáson a plakátot, de leghamarabb csütörtökön, vagy pénteken tudom felírni ide, mert megyek Osztrákiába, hív a munka...
De, ha csibesz2 kolléga erre jár, majd csak felírja hamarabb. A VOKE-ban lesz, az állomásnál.
Ezeket próbálgattam csak négy mozdonnyal.Kettő még elment a két körön mivel nem voltak egymás útjába a másik kettővel egy tolató vágány és egy 250mm-es kitérő lett volna a cél,de gép megálíítás nélkül nem ment és vagonok ill. váltó állítás még sehol.Köszönöm a választ.
3-at minimum, de, ha jössz decemberben Szolnokra, akkor majd megnézheted, mert jvnd kolléga csinált valami elosztópanelt, arra vagy egy tucat beköthető, és működik is:-)
Oké, én 9-et tologatok 2 erősítővel, igaz ezek nem akadnak össze, ha nem akarom... mert külön pályán futnak.
Ha nem mennének külön pályán... hmmm, akkor valószínű vasútbiztonságba (foglaltságjelzők, szakaszolások) invesztáltam volna többet... hogy ha bármit bénázok, akkor se szaladjanak össze...
A fiaimmal, ha hozzájutunk, akkor egy nagyjából 200*130cm-es TT-t,
az N-es Unterbremsenfeld az 105*55cm,
a Z-s Langsamdorf meg 155*75cm.
Csak felvetődött itt egy grandiózus terv, meg valaki kérdezte, hogy neki 5*4m lenne az asztala, 20-30 vonattal. Szóval, maradva az autós hasonlatnál: ha építünk egy irdatlan nagy kasznit, azt nem biztos, hogy egy kéthengeres, 600ccm-es kétütemű motorral kell felszerelni:-)