Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Ez egy jó terv valóban, csak át kell dolgozni a mai sínekre!
Egy altarnatíva, amit évekkel ezelőtt csináltam, Tillig H0 Standard (ex Pilz) sínekkel, egy régi terv átdolgozása. Egy picit komplikáltabb megépíteni, az igaz:
Az OSB nehéz, mint a sár, és nagyon rossz vele dolgozni.
Zatik Faáruház, Pesten, a XVIII. kerületben, az Üllői út külső végén, az ALDI mellett kell bemenni hozzájuk. Méretre is vágják azonnal, és nem kell az egész táblát megvenni.
Egyébként sajnos tévesen írtam az előző hsz-ban, hogy az "első" terv, az első sorra gondoltam, azon belül is a 21-esre. Az a legötletesebb és legtöbb játéklehetőséget engedő megoldás ekkora méretbene. (lásd csatolmány)
Ezt a nagyobb méret révén jobban szét lehet húzni, és több vágányt, fűtőházat lehet csinálni a 9-11h (irányt értek ezalatt) felé mutató mellékvágányoknál. Főleg egy angol váltóval.
Egy olyan asztalt szeretnék építeni, aminek lenne egy 230x70cm-es része is egyben. Rétegelt lemezből készítettem eddig, ott úgy tudom, 1,5x1,5 m a legnagyobb tábla, eddig ilyennel találkoztam. Ha egy anyagban szeretném a 230 cm-eset, akkor marad az OSB, vagy van, aki rétegelt lemezt is árul ilyen nagyobb méretben?
Köszi, van Faller maróm, meg csináltam is pályát, csak átmentem Viessmannra és ott van magnetic tape, innen a gondolat, hogy akkor talán van valami festék is, csak én nem tudok róla, de a profik régen ezzel mennek :)
Én még nem láttam ilyet. De szerintem a vékony festék réteg és az alacsonyabb vastartalom (mint a vezető szál) miatt nem lesz elég
vonzási erő ami az úton tartsa stabilan a járművet. Az acélszálnál is vissza kell mindig csiszolnom alaposan az utat, hogy kellően vékony útfesték fedje,
mert másképp elveszti a nyomvonalat. Bár nálam elég kanyargós utak vannak. A másik meg, hogy a festék hamar lekopik. Car-systemen a réz
kormány kar is el szokott vékonyodni és egy idő után letörik a súrlódástól, egy festék réteg meg még hamarabb.
Bármilyen vasdrótszálat használhatsz. Nem érdemes festékkel vacakolni.
A hornyot meg egy vékony flexkoronggal könnyedén belehet vágni.
Segítséget kérek: Faller car vagy Viessmann carmotion útvonal lefektetés témában: van-e olyan fém tartalmú festék, ami helyettesíti a fém vezető szálat/mágnescsíkot? Ha igen, mi a festék neve?
Válaszolni fogok neki is,csak nem engedte egymás után írni.
A modulokat kihagyom,ez csak ideiglenes asztal lesz a panelban,hogy a gyerekek ki tudják használni A sok hangos mozdonyt és vagonokat.Szóval elég lesz ez a méret erre az évre,utánna ugyis költözünk.
Majd ott lesz a rendes terepaztal külön csak egy szobába, kb majd 5 méteres.
A vágányok nem fognak korlátozni semmiben,mert rengeteg van mindenből,sima váltók,ivesek,angol,egyenesek,flexik. Tényleg mindenből van rengeteg. Majd az új asztalt is ezekből fogom építeni.
a 200 x 120 már sokkal jobban hangzik, sokkal több lehetőséged lesz. Ebbe a méretbe azért picit több is beleférhet, mint a korábban csatolt tervek. Avant1 topiktárs javaslatát is fontold meg. Lehet akár egy kicsi vontatási telep, egyállásos mozdonyszínnel, ami egy külön hozzákapcsolható modulon van. Olyan modullal is ki lehet egészíteni akár, amin mondjuk vágányzat nincs is. Pl. egy „laposabb” háttér, amin félbevágott épületek, járda, fák stb. vannak, mögötte pedig poszter. Ezt tárolhatod valahol és a játéhoz előrehúzod az asztalt és mögé akasztod. A két méteres hosszt persze meg lehet osztani két modulra.
A már meglevő vágányanyagoddal kapcsolatban egy jó tanács. Ne ragaszkodj hozzá 100%-ban, mert úgy megint egy plusz kötöttséget ad. Ha a nagy részét fel tudod használni az már szuper, de ha szükséges, hogy mondjuk pl. egy-két kitérőt vagy valamennyi vágányzatot még venni kellene, akkor inkább áldozz rá, amire pedig nem lesz szükséged, el tudod adni.
Köszi a segítséget.Kicsit variáltam a hellyel,végül befér egy 200X120 asztal.
Átnéztem a terveket,van ami tetszik. win trackben próbálgattam őket,itt ott modosítva egy kicsit mi hogy nézne ki. Vizuális tipus vagyok és mivel a sínanyag már megvan,így majd ha megjön az asztal,akkor felrakosgatom őket a tervek alapján hogy mutat élőben,aztán majd meglátjuk melyik lesz a nyerő.
A tervek, amelyeket Tyapa küldött, nagyon jók. A legelső rajz tán a legjobb ! A régi Piko Gleisplan Buch-ból van, 1990-ben majdnem megcsináltuk (sajnos akkor nem, átmenetileg lejöttem a vonatokról - az alaplap még mindig megvan - ) de nyújtott formában, 1,2 x 2m méretben. Nagyságrenddel jobb állomás alakítható ki, több kihúzó vágánnyal és menő fűtőházi környezettel.
Amit még javasolok nagyon-nagyon megfontolni: a modulos építés. Kizárt, hogy 1,6m álljon csak rendelkezésre. Legfeljebb ennyi van fixre valahol, valami sarokban, vagy elrakásnál szekrény mögött.
Modullal meg lehet csinálni, hogy megtoldod a "nagyobbik" pályát. A lehetőségek korlátlanok. Pl 0adsz neki egy "nyelet" kvázi fejállomást, kőfejtőt stb. Keskeny, síléc-szerű táblák is jöhetnek, pl. 25-40cm szélességben. Bárhol elfér tárolásilag 0,4x2m már valami, még eggyel (akár kis téglalap alakkal) továbbvihető a pálya.
Neked is köszönöm a választ és a képeket. Magam is alkalmazom váltóknál ezt a megoldást. Sajnos a jelző helye speciális. Az asztal korábbi építési fázisában gondolnom kellett volna erre, ma már nem tudom beépíteni a szervókat sehova. Mivel egy állandó hibaforrást nem akarok az asztalba beépíteni valószínű marad a diorámán.
Drukkolok, hogy sikerüljön életre bírni. Ha mégsem az érintkezőkkel van a gond, próbáld meg néhányszor nagyon óvatosan kézzel az állítóhuzalt finoman föl-le megmozgatni.