Én mondjuk száz alatt biztos hogy nem reprodukálnék egy ilyet ha egy darabról volna szó. Ez kb. duplája, triplája annak az összegnek amenyiért szorgos indonéz mesterek keze munkájához juthatsz. Ők "nagyiparban" nyomják olcsó alapanyagból és nem feltétlenűl a képen látott minőségben.
Ez egy ritka ízléses, nagyon jól eltalált arányú és vonalvezetésű, igényesen kivitelezett ópiumasztal. Szerintem aki magát asztalosnak nevezi minden további nélkül meg kell hogy tudjon csinálni egy ilyet. Viszont ha az ár fontos tényező és egyedi darabként szeretnéd legyártatni rosz irányban kutatsz.
"Fa mindegy milyen csak olcsó és kemény legyen" A fenyőt vastagon bekell pácolni viagrával. Amúgy szerintem az asztal elkészítése nem egy délutáni kikapcsolódás. Meglehetősen szerszám és tudásigényes. Bár gomdolom nem ilyen válaszra vársz.
Olvasd el halálosztó kollega rövid - ám igen találó - megjegyzését a 23781 -es hozzászólásában. Pont a tiéd alatt van - nem kell sokat navigálni.
Én csak azért nem reagálok rá - mert nem akarok csúnya szavakat használni - de ezek a profil-gyártók (esetleg a kereskedők) tényleg ordas idióták - hogy egy ilyen közhasznú és univerzális profilt eccerüen mellőznek. .
Esetleg a kivágott darabból lehet csinálni egy ajtót. Hátrány, hogy így a belső síkig kell visszahúzni a klímát, viszont zárt állapotban nem megy be az eső, por stb., nem koszolódik a klíma. A nyílást U alu profillal szegném körbe.
Hááát, üzembehelyezés után biztos kap oda valamilyen gumiszivacs-csikot a luftba, körbe-körbe - ha másért nem is, hát azért, hogy ne szipákolja vissza a túzforró levegőt, ami ott kijön. .
Nézd: a Dacia (szerű) szeleprugó úgy néz ki, hogy kb. megfelel annak a cirka 30 kilós súlynak, amennyi egy ablakklima. Alig nyomódik össze tőle (persze 4 darab rugóra oszlik a súly) - viszont nagyon szívesen átveszi-felemészti azt a rezgés-tartományt - amiben ezek a masinák vannak szívesek vergődni.
Első körben arra gondoltunk, hogy majd a rugók belsejébe valami dugó-szerüséget faragunk - gumi-szivacsból - (hogy ne csak rezgő, hanem csillapító-elem is legyen ott)...de végül kiderült, hogy nem kell.
Na most ennek a megoldásnak az árát ne is feszegessük - főleg ha egy autószerelő műhely szemétdonbjáról kapirgálja össze az ember a 4 rugót. Nagygenerálnál szokás ám kidobálni a tökjó rugókat - és újakra cserélni - így hát nem nagy kunszt a "beszerzés" sem :-) .
Ez csak a vak tyúk szerencséjének köszönhetitek. Ne csodálkozz, ha a lakókocsidnál épp nem jön be. Sok-sok évvel ezelőtt foglalkoztam a fúrórudak rezgéscsillapításával. Arra a következtetésre jutottam, hogy energiaelnyelő közeg nélkül az összes próbálkozás a kút kávájára sz@rás esete. :)
Persze, a külső-belső élet mindenképp összekötném (lezárnám) valamivel - csak még azt nem tudom, hogy mivel? Az is igaz, hogy kéne tudni a szendvics vastagságát - de ezt majd egy próbafúrással lemérem majd.
A rugós-felfüggesztés meg egy nagyon érdekes dolog ám. Egyszer kaptunk a céghez egy használt, amerikai ablak-klimát és beépítettük egy külső-ajtót elzáró szekrény-szerüségbe. Uramatyám, mit művelt ott az az egyébként csendes masina. 5 percig nem lehetett bent lenni attól a sunyi morajlástól amit a szekrénynek adott át.
Na onnantól aztán minden létező anyagot kipróbáltunk alá. Gumiszivacsot, posztót, közetgyapotot...de még kombináltuk is rétegesen...hátha. A szelprugós megoldás már végső elkeseredésben született - mint valami "már minden-mindegy" gondolat.
És láss csodát. Nem jött hogy elhigyjuk - egyszerüen megszünt minden zaj, rezgés, stb....csak a gép ciripelése hallatszot az egészből. Menet közben újjal megtapenoltuk a rúgókat...hát bizony azok rezegtek ám rendesen - vagyis vették át (és oltották) a rezgést - ahogy kell. .
Köszi a válaszokat! Megfontolom a profílra köszörült citlinges megoldást, de lehet hogy veszek valami durvább, harapósabb csiszolóvásznat. Különben elég jól el lehet csiszolgatni séta közben, persze könnyebb mondjuk egy nagyobb, ívesebb alkatrészt pl. karfát, amit be lehet szorítani hónalá :))
Annyi megjegyzéssel, hogy a nyilás peremét nem terhelném a klima súlyával - ugyanis az egy kemény polcon fog állni odabent.
Vagyis a luk tényleg csak ki-kukucskálója lesz a klimának - terhet nem bízok rá. Még kb. 5-10 mm luft is lessz ott körbe-körbe, 2 okból is:
1) Kell a luft - alul is - mert a klima nem mereven lesz rögzítve a lakókocsihoz, hanem 4 darab motor-szeleprugón (pl. a Dacia, stb. motorból) azokon fog állni. Ez azért van, hogy a kasztni ne vegye át a klima rezgéseit - amik óhatatlanul is jelen vannak. Ez egy általam kipróbált megoldás - kérésre elmesélem hogy néz ki.
2) Müködéskor a klima ki lesz tolva kb. 5-10 centit az oldalfaltól kivülre - szállításkor meg be lesz húzva szintig.
Az még egy külön mese, hogy hogyan oldjam meg, hogy az eső majd ne csurogjon be a klima mellett, a luftnál? De szerintem oda majd kap egy 5-6 centire kiálló "szemöldököt", vagy ilyesmit. .
1. mindenkeppen kell bele valami keret, ami osszekapcsolja a szendvics kulso es belso fedoreteget, hogy a terheles ne a szigetelest/toltoanyagot tegye tonkre.
2. klima lesz benne? vagy egy ajto? azert ez sokat szamit a kerdes eldontesehez. belul farostlemez, kivul alulemez kozepen purhab a cucc?
Lenne nekem egy kollaterális barkács-kérdésem: ha nektek kéne egy ablak-klima méretű lukat vágni egy lakókocsi oldalába - mivel dolgoznátok el a luk szélét - hogy ne maradjon úgy a nyers vágás?
Tudtok valami szélesebb szegély-anyagot (estleg valami gumi-holmit, méterre) vagy mit tudom én - bármit, amivel el lehetne dolgozni?
Becslésem szerint, a falvastagság (a szendvics) olyan 5 centi vastagságú lehet. Kivágni nem gond - na de utána?
Ezt úgy értettem, hogy a bükkfa, mivel "sűrűbb"anyag, talán nem issza annyira, mint a porózusabb, puhább fenyő, ezért nem is annyira sötét a szín bükkön.Na és a színminta gondolom bükkön van,tehát ahhoz tudunk viszonyítani.Gondoltam,hogy bármilyen fára felvihető,csak próbáltam rövidítve egyszerűsíteni a mondandóm. :)A hydrowood-ot is használtam már a fenyőn kívül másfajta fán is (a Thonet szék nemtom miből van, de nem fenyő,az tuti),de a színminta fenyőn van ,tehát jobban látom az elérhető eredményt,ha fenyőre szánom.NNa ez megint kusza lett,mert annyira akarom magyarázni :))
"A Milesi eleve bükkfára szánta, gondolom nem véletlenül"
Igazabol a felhasznalo donti el ,hogy milyen fafajra alkalmazza . Hogy a dobozara mit irnak,ebben a tekintetben nincs jelentosege . Pl. az utolso vasarlasaim kozott szerepelt egy nyir alapra szignozott pac ,de ettol meg bukkre lett felhasznalva .
Ja, és hasonló szekrényt láttam már barnán,az egyik rokonomnál.Kicsit félek, mert eddig székeket, komódokat ,asztalt újítottam fel, "ekkorát" még nem,de ahogy miniszterelnökünk is mondja ."csináljuk meg":)))
Köszönöm,nem vettem kioktatásnak.A Milesi pácot elvetettem, mert az a juharfa székünkön szép, de ezen a szekrényen nagyon sötét,hiába ugyanaz a szín.Ráadásul nincs is vele akkora tapasztalatom, mint a Hydrowood-dal.A Milesi eleve bükkfára szánta, gondolom nem véletlenül.:(Kárba nem megy a pác, mert az asztal (szintén juhar) mindenképpen az a szín lesz, a székek miatt.A szekrényre mostmár mindenképpen világosabb színt szeretnék,de hasonló árnyalatban.Mivel vizuális vagyok,nekem látnom kellett, milyen színre szívja magát,te, aki tapasztaltabb vagy,már tudtad enélkül is ,hogy nem lesz jó.:)) Nem gondoltam, hogy ennyire "beszívja ".Természetesen nem kentem át rögtön az elejét, tehát nem 'veszett fejsze nyele.'A szekrény fenyőből van, de nem furnér,hanem tul.képpen 'deszkákból' van összeakva.A hátlapja is.Még sosem láttam ilyet.Ám örülök nekiA Hydrowood fenyőre van "próbálva", ismerem a lakkját is,könnyű vele dolgozni, szeretem- bár sajna nem olcsó :(.A boltban lehet kérni festékszóróba töltést,tehát a lakkszórás is megoldott. Én "használni" szeretném a szekrényt, ezért újítanám fel 'legjobb tudásom szerint', és ezért nem is próbálkozom restaurálással.Az nekem túl magas labda.Nem akarok elrontani értékes,régi "műveket",ezért csak magamnak garázdálkodom, de úgy érzem, eddig nem tettem tönkre semmit :) A bútor megvételénél nem tudtam az értékességet, bár sejtettem, hogy nem akármi.Nem szándékozom eladni, egy éve vágyakoztam utána, de mindig is barnán láttam magamban-bár nem túl sötéten, csak mint a hozzávaló ágy színe.(Az ágy meglétéről csak a szekrényvételnél értesültem,és lecsaptam arra is)A Milesi gyenge próbálkozás volt ,nekem is voltak belül kétségeim ,de látnom kellett, hogy nem jó. Ilyen kuka vagyok nna :)Nagyon örülök, hogy a fórumon segítséget találhatok, mert könnyebb így, mint kísérletezgetni.A szék is a "kedvenc" pácfajtával és lakkjával van kezelve, az ülőkét is én cseréltem (04-es rétegelt lemez), mert középen ketté volt hasadva.
Kedves h.moni ! Az alabbiakat nem kioktatasnak ,hanem tanacsnak szanom! Elsosorban gratulalok a szekedhez !
Szerintem egy ilyen felujitasnal a legfontosabb ,hogy az elejen egy pontos kepet kell kialakitani felujitando targyrol es legalabb ilyen pontosan kell tudni ,hogy mit szeretnel latni vegeredmenykent . Persze a vegcel 100% -ig soha nem fog teljesulni ,de mindenkeppen torekedni kell ra !
Egy bizonyos gyakorlattal mar elore "latni " is lehet a kesz darabot .Ehhez a tervhez szukseg van a butor anyaganak ,elkeszitesenek ismeretehez . Az elozetes probakat lehetoleg egy kevesbe lathato helyen kell elvegezni . Igazabol meg mindig nem derult ki ,hogy mibol is van ez a butor . Mondjuk ez leginkabb neked fontos , de multkor en irtam ,hogy sotet lesz az a pac . De ugyanazon pac egeszen mas kepet mutat egy fenyon es egy bukkon . Azt is merlegelni kell ,hogy egy ekkora tomeg milyen kepet mutat majd ebben a sotet szinben . A pac valasztasakor mar tudni kell elore a tovabbi feluletkezeles anyagait . Ha lakk akkor vizes vagy oldoszeres , politur vagy akar olaj es viasz .
Ha pedig tenyleg ennyit er ez a butor akkor egy jominosegu felujitas sokat emelhet az erteken , de sajnos a forditottja is igaz . Szandekosan nem hasznaltam a restauralas szot mert arra egeszen mas szabalyok vonatkoznak . Ajanlom a tv Deko -Kalapacs alatt c. musorat elegge szinesen mutatja be a butorokat stilusokat keves felujitassal fuszerezve .