Zöldfa bútorok készítőjénél láttam ilyet, illetve ilyesmit.
Ezzel "hegyezte" meg az alkatrészek végeit a csapoláshoz. Nem igazi hegyet csinált, hanem tompán levette az anyagvastagságot egy fix, mondjuk 15mm átmérőre, olyan hosszban, ameddig a szaki akarta és tekerte.
Szerintem ez már semmi, mert nincs benne penge... :o))) Ha lenne, akkor "rúdmaró" (vagy rúdhúzó, már nem emlékszem a nevére), amivel négyzet keresztmetszetű rúdból csaplécet (ör km) lehet "tekerni".
Vagy olajozol, vagy lakkozol. Én lépcsőt nem olajoznék, az biztos. A lakkra rá van írva, hogy :
"Felhasználási mód: A viaszmentes, gyalult vagy gondosan csiszolt, száraz és portalanított parkettára, vagy egyéb 10 °C-nál magasabb hőmérsékletű fafelületre a lakkot három rétegben célszerű felvinni. Az utolsó réteg felvitelétől számított 6 óra múlva a parketta igénybe vehető. Az egyes rétegek felvitele között minimum 2 óra száradási időt kell biztosítani, szobahőmérsékleten. Az első réteg felvitele után szálfelhúzás előfordulhat, ilyenkor, amennyiben szükséges, 2 óra után csiszolható."
Csak annyit tennék hozzá, hogy nem csak az első réteg után lesz szálfelhúzás, minden réteg között meg kell csiszolni 220-240-es papírral. Előtte meg, ha van a fán sérülés, azt fatapasszal ki lehet javítani. Szerintem fogj egy darab deszkát, csináld végig a folyamatot, és ha elégedett vagy a végeredménnyel (szép sima felületet sikerül csinálnod), akkor állj neki, különben hívj festőt. Nincs olyan amit ne lehetne elrontani, egy tölgy lépcső nem kis érték.
Van egy Sparky dekopírom. Se fordulatszám-szabályzás, se pengelengető nincs rajta, de nem cserélném el egy divatos vacakért se. Tizenkét éves, még szénkefe se volt cserélve benne és úgy muzsikál, mint új korában, pedig, nyüstölöm szegényt rendesen.
ne a vonal mellett fúrjál, hanem akárhol a kivágandó rész olyan területén ahol nem lóghat ki a fúró kiszakadása. De az is jó ha rászorítasz egy selejt anyagot a fúrás helyére (túloldalt! :) ), és így fúrod meg. Ilyenkor, ha jól rászorítottad a selejt anyagot, akkor semmilyen kiszakadás nem lesz a fúrás túloldalán.
Szeretnék a konyhai beépített szekrény oldalába "lyukat" vágni. Kapni beltéri ajtóba való szellőző rácsot, ez téglalap alakú, kb 30*7 cm, 180ft egy pár. Hogyan lehet ezt a kivágást szépen megcsinálni? Beépített állapotban maradna az oldallap, nem akarom szétbontani. Az a bajom ezzel átgondolva a folyamatot, hogy szerintem a befúrás helye - ahonnan a dekopírfűrésszel ki tudnék indulni - látszana, "kilógna" a szellőző fedél alól.
Először kör alakú szellőzőkre gondoltam, azt körkivágóval viszonylag pontosan kis utáncsiszolással meg lehetne csinálni. Csak amit találtam köralakú műanyag szellőzőelemet, az kb csak 4cm átmérőjű, és 30-40 Ft.
Nem jutottam még dűlőre, inkább legyen sok köralakú kicsi 15-20db, vagy 3-4 db téglalap formájú.
pedig az éltartósságban is jelentős elmaradások vannak...
Az eredeti Dimar, CMT, stb... kések mind kizárólag HM-es lapkákkal jönnek, de sajnos Kínában felfedezték azt, hogy hogy lehet kb HSS keménységi szinten HM-nek kinéző lapkákat gyártani:( Na ezek az olcsó marófejek ezekkel a nejlonElvis lapkákkal vannak megáldva. jelentősen kevesebb fm munka alatt elkopnak, és csak túrják az anyagot, ezáltal sok csiszolási munkaóra többletet kreálnak:( Tudom, mert nekem is van belőle...
Ezt a Sparkyt én is "felfedeztem" korábban, de élőben még nem volt szerencsém hozzá. Én azért "hiszek" azokban a gépekben, amelyeknek súlya van. A mostani "kispórolós" időkben én tudatos, átgondolt lépésnek tartom az ilyesmit és úgy gondolom, ha már erre adtak a tervezők, akkor talán az egyéb műszaki tartalomra is odafigyeltek. A szovjet típusú "anyag van benne rendesen" idők talán már elmúltak.
És ami belevaló a gépbe: mostanság a Praktikerben lehet kapni 40db-os marókészletet Expert név alatt alutáskában 8ezer forintért (én még 10-ért vettem...) Szerintem kár kihagyni annak, aki nem napi rendszerességgel használja őket. Az persze igaz, hogy van benne egy csomó hasznavehetetlen darab, de akad benne egy csomó olyan is (elég lehetetlen méretűek), amit a profi kínálatban keresve sem talál az ember. A magam korlátozott tapasztalata szerint ezek az olcsó marók nem annyira pontosságban, éltartósságban maradnak alul, inkább csak az újraélezhetőségüknek szab határt a vékonyra méretezett keményfémbetét. Apró profilok esetén jól elvagyok velük, ugyanakkor van sok olyan művelet, amihez óhatatlanul meg kell venni a CMT/Dimar darabokat, mert akkorát már nem árulnak olcsó készletekben. A 12mm-es szár már eleve vízválasztó, olyanból még nem láttam "jóárasított" marókat.
Bocsánat, hogy itt a végén offolok, de most olvastam, hogy meghalt Cseh Tamás. Sajnálom, nagyon.
hát már elég szárazak, mivel egy fűtésszezont már megéltek. tehát vagy az a mie..vmi drágán, vagy selyemfényű lakk. előtte vmivel itassam át? gondolok vmi olajra, vagy az máshova kell? és a selyemfényűből mit ajánlotok? vagy teljesen mindegy? illetve, ha mindegy, akkor ha van tapasztalat arról, hogy mit ne, akkor azt is szívesen veszem :)
előre is köszönöm, illetve ezeket a segítségeket is:)
Persze hogy nem lehet messzemeno kovetkeztetest levonni a sulyabol. De minden esetre figyelemre melto. Ezert is kerdeztem meg itt hatha van mar valakinek. En egyebkent a nagy marogepuket nezegettem, jo lenne kivaltani a jelenleg asztalba sulyesztett Ferm-et ami vegulis egesz jol szolgal de keves, es hat nyilvan nem is tudnek nagyobb mondjuk 12-es keseket belerakni.
A súlyából messzemenő következtetéseket nem kéne levonni, simán lehet gagyi is meg jó is. Kicsit emlékeztetnek a gépeik azokra az orosz barkácsgépekre (Black&Decker is volt ilyenből) amikor egy motorral lehetett hajtani egy rakás gépet (több-kevesebb sikerrel és ideig). Ugyanaz a motor fedezhető fel egyes felsőmarókon, falhoronymarón, egyenescsiszolón és flexen. A két kis felsőmaró szára gyengének tűnik, a súlypontja is érdekes lehet, a nagyobbak talán.. főleg arra a konstanselektronikára lennék kíváncsi. Szerintem hívj fel pár szervízt, hátha van tapasztalatuk. 40 ropi azért nem kevés.
Én is tartottam tőle, de ez selyemfényű (talán ezért) egyáltalán nem csúszik, pedig elég simára lett csiszolva (a rétegek között 240-es papírral). Zokniban, papucsban, mezítláb legalábbis nem (bakancsban és sílécben még nem próbáltam :-). Még festés előtt fontolgattam, hogy marok a lapokba hornyokat, de nagyon jó, hogy nem tettem, teljesen felesleges lett volna.
Értelek. Már a doboz miatt is megérte :-)) Ez a 'mi fér bele ennyiért' kérdés egy csomó terméknél felmerül, sőt olyat is láttam már, hogy már pénzmosás-szaga volt. Kompakt fénycsöves álmennyezeti lámpatest, álmennyezetbe süllyeszthető, kb 30 cm átmérő. Fényvetővel, trafóval, fénycsővel (!) újonnan, kínából ideszállítva, áfa-val, nagyker árréssel, teljesen legálisan 1100 Ft-ért. És működik. De meg lehet nézni a ruhaneműket is, azokban is van nem kevés kézi munka, szállítás, miegyéb - mégis olyan áron hozzájuk lehet jutni, hogy hihetetlen. Lehetne példálózni a Parkside szerszámokkal, az anyaghányad ezeknél is olyan csekély, hogy nem szabadna működniük - pedig működnek, nem is rosszul, nem is rövid ideig. Visszatérve a marókra : ezeket a készleteket az ebay-en, újan, kék festéssel 25 dolcsiért lehet megvenni (ehhez képest engem lehúztak :-). Ugyanaz sárga festéssel már 45-be kerül, sőt 'Eastern steel' logóval már 80 dolcsit kell érte leszurkolni, ami vagy azért van mert ez már a 'minőségi' eredeti amit klónoznak, vagy mert a két gyártó véletlenül teljesen azonos profilokkal álmodott meg egymástól függetlenül két készletet, vagy mert dettó ugyanaz a termék, csak a cimke más. Hidd el nekem, hogy az a Makita készlet ugyanez a történet színesben - szó szerint. Nincs ezzel gond, nyilván nem adnák hozzá a nevüket ha gagyi lenne - és nem is az, néhányat már egész sokat használtam a kisebb készletből, és tartósabbnak bizonyultak mint a botex.ro-ban (személyesen) vásárolt, egyedi csomagolású, az eladó által 'majdnem cmt minőségű'nek nevezett kések, amin 3 méter laminált cucc örök emléket hagyott. Úgyhogy én továbbra is arra kérlek (és köszönöm) hogy tedd fel ide ha tudsz valamit olcsón, mert csak nyerhetünk vele.