Itt most arról van ám szó, hogy hogyan építsünk otthon, olcsón, használható és mozdítható hengercsiszolót, nem pedig arról, hogy mennyivel jobb egy ipari gép 300-as hengerrel vagy egy kontaktcsiszoló. Egy ilyen gépet a teljesítménye sem teszi alkalmassá iparszerű felhasználásra, csak kis fogásvétellel lehet vele dolgozni, de még mindig sokkal síkabb és szebb felületet produkál és egyszerűbb használni mint egy kézi szalagcsiszolót ami egy hobbistának alternatíva (600-as gyalugép keveseknek adatik meg). Ott van azért a kézi gyalu is, azzal sem lehetetlen, ki lehet próbálni :-) Minden negatív vélemény ellenére ezek a gépek (beleértve a körfűrésszel hajtott verziót is) működnek, valószínűleg mert nem magyarázta el nekik senki az elméleti alapokat.
Vajknak és Neked is köszönöm a faipari anyagismeret alapokat. Legközelebb már pontosabban meg tudom nevezni az alapanyagok egy részét.
Teljesen pormentesre nem fogom természetesen megoldani - habár siloplast, meg a maradék ajtó tömítő öntapadós gumicsíkokkal nem lenne bonyolult. Alapvetően a vastag por az ami zavar, és szerintem a villanymotoroknak sem jó ha szép lassan száll beléjük a por. Arra viszont nem gondoltam, hogy ha felveszem a poros eszközt akkor a körvonala ott marad. Lean alapok. Így alakult ki a "Shadowboard"?
Na dolgozzunk egy kicsit. A héten auditom van. További jó faragást mindenkinek. Tsch
Én is mondani akartam, hogy ez a gép pontosan úgy néz ki, mint a megboldogult Kinzo.
De úgy látom, mások a szempontjaink: én például leszereltem róla a "szárnyakat" mert azt hiszem, sosem vágok vele táblát (azt, ha szükségem van rá, úgyis méretre vágva rendelem meg, ráadásul be sem férne a műhelykémbe...) A vezetősín lehet, hogy könnyen állítható, de minden olyan konstrukció mentesít téged a pontos munkavégzés alól, amelyik nem éri át az asztalt és csak egy ponton rögzül. legfeljebb akkor jó, ha valami vékony anyagot vágsz és szinte csak optikailag vezet az a sín. Amit még érdemes szemügyre venni egy egyenes vonalzóval, hogy mennyire sík az asztallap. Sajnos hajlamos a hepe-hupára. Úgy látom, sűrűbb fogazatú fűrészlapot adnak hozzá, mint ami a Kinzohoz járt.
A trabi oldala emlékeim szerint inkább a dekorit lemezre hasonlított... Tehát valami bakelit lap?
A rétegelt lemez furnérokból van összeragasztva (90 fokkal elforgatott száliránnyal) 1,5mm vastagságig a fa lemez furnér, felette 6mm-ig svartni (ha jól emlékszem)
Meglátásom szerint a por (fűrészpor) elmaradhatatlan következménye a famegmunkálásnak. Még akkor is marad elegendő belőle, ha mindig használsz elszívót. Nem úgy mint én.
A por zavar, de ez az egyik kompromisszum a sok közül, amit tudomásul veszek. Akárhogy próbálod zárni az olyan tárolót, amit nem pormentesre alakítottak ki, biztosan poros lesz belül. Ergó, a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás mellett maradnék.
A hátfal, oldalfal farost lemez. Eleje föggöny, akár kifeszítve, akár hullámosan. Hja, a barkácsműhely nem egy Kürt (winchester javítő) laboratórium.
Előnye is van a pornak. A mikor kikotorod belőle a szerszámot, könnyen megtalálod ismét a helyét a lenyomat alapján.
2. az egesz eleg elmeleti egyelore, nincs idom ilyenekkel jatszani, meg annyira szuksegem sincs ra. csak kihivas, meg agyalas...
3. azt erzem, hogy ertelme a baromi szelesnek lenne, hogy minden vastagolonal nagyobb legyen. meg hogy a 60-as butorajto atmenjen rajta. de a nagy meretek durvak - 2kW motor minimum sejtesem szerint - egy kicsit megcsinal az ember barmibol, automatikusan tul lesz meretezve szilardsagilag. egy nagynal ez nem trivialis. ha meg direkt durvara meretezem, hogy tuti tul legyen biztositva, akkor meg nem lehet arrebtenni
"1. milyen feluleti sebesseg kell egy ilyen csiszolohoz?
az amiknal ilyeneket lattam: 5 collos henger, 5:4 lassitoattetel, 1750-es motor. ebbol az jon ki, hogy 550meter/perc. nem sok az kicsit?"
Jelentősen alul van tervezve a gép, alighanem csak karmolta az anyagot. A sebességet kb. 20-30 m/s közzé szokták belőni, 2-3 lépcsőben (ahány lépcső, annyi henger). Nagyoló csiszoláshoz a 20-hoz közelített a sebesség, finomoláshoz pedig a 30-hoz. A KGST gépeken 300 mm volt a hengerátmérő. Manapság inkább a kontaktcsiszolás a menő.
Helló. Annak idején nekem a faipari technológia című könyvemben voltak grafikonok amelyek a kerületi sebesség, előtolás sebessége, a szerszám tengely átmérője alapján az optimális felület eléréséhez szükséges adatokat adták meg. Ez ha jól emlékszem volt gyaluhoz, és hengercsiszolóhoz is. Ha gondolod megnézhetem. Egyébként ez a csiszoló téme engem is érdekel, de én szerintem inkább rakok rá egy külön motort illetve 600 mm-nél szélesebb jobb lenne.
csütörtöktől Parkside dekopír és fűrészlap lesz a Lidl-ben.Még nem volt szerencsém eme "márkához",de a fűrészlapot lehet kipróbálom.A gép szerintem elég kacat lehet,amolyan,"mé egymunkátkibírnem?"cucc lehet.Ez akkor jó,amikor messze dolgozik az asztalos,és otthon felejt egy gépet,bemegy gyorsan a helyi Praktikerbe,és vesz egy ilyesmi "gépet".:)
Szia SaGa Köszi. Nincs szállítási költség kint vagyok. Mától volt akcióba nem mentem megvenni mert kicsinylem az asztal méretet .Van nekem otthon 1 maszek amin levan égve a motor, talán azt rakom össze. 1ébként csak hobbi célra kellet volna nem vagyok asztalos , ami megtetszett benne a 45°fok, a könnyen állítható vezetősín Üdv trasgo
mdf - medium density fibreboard - kozepes surusegu rostlap - barna, 6-8-...-18 es meg vastagabb
hdf - high density fibreboard - nagy surusegu rostlap - vilagosabb. tobb benne a muanyag ragaszto mint a fentiben
forgacslap, particleboard, butorlap - laminalt vagy sem. belul ritkabb, nagyobb szemu, kivul tomorebb, aprobb szemu
osb - oriented strand board - talan ez a fahancs is. - retegenkent iranyvaltassal felszort nagy forgacsokbol van. kulonbozo mennyisegu ragaszto tartalommal letezik, ettol nehezebb/konnyebb, vizallobb vagy kevesbe, stb
lecbetetes butorlap: lecek egymashoz ragasztva, es a ket oldalan ket furner.
furnerozott mdf, es furnerozott forgalcslap is van.
furner: 0.5-4mm vastag tomor fa
retegeltlemez: retegenkent merolege szaliranyu furnerokbol van ragasztva
Egy tanulni kezdő hobbi asztalossal álltok szemben. Farostlemez, forgácslap? Nekem ez még egyre megy.
Szavaitokból kivéve azért tisztul a dolog. Farost az amiből a Trabant oldala volt. Meg amit a bútorlap szekrény, polc hátára szegelnek, és simán kinyomja a nagykabát, vagy egy húzósabb könyv. Magyarul papundekli.
Forgácslap meg a bútorlap. Ami van fóliával laminálva, meg meztelenül is.
By the way az OSB az nem forgácslap? Vagy lehet, hogy az a faháncs lap? Ilyet is hallottam valahol.
A rétegelt az tiszta. Mondjuk az nem, hogy abban miket rétegelnek? De erről majd megkérdezem a barátomat Guglit.
Szóval a 3-4mm-es farost nem jutott eszembe de ha a Trabira jó, akkor a polc oldalára is jó lesz.
1. milyen feluleti sebesseg kell egy ilyen csiszolohoz?
az amiknal ilyeneket lattam: 5 collos henger, 5:4 lassitoattetel, 1750-es motor. ebbol az jon ki, hogy 550meter/perc. nem sok az kicsit?
2. az egyik oldalon nyilt cucchoz tenyleg nem a tengelynek kellene merevnek lennie, de kellene egy nagyon merev C alaku vaz. par kilotol nem lenne szabad tobb mint 1-2tizedmillimetert nyiljon. egyelore nekem ugy tunik, hogy alu vagy vas ontveny nelkul ez irrealis.
Salgót? Bármivel, elég merev az magától is. Legolcsóbb a nylon függöny...
Ha mindenképp nyitogatni való ajtókat meg ilyesmita akarsz, akkor hátra farost lemez, 4 mm-es is létezik, előre meg rétegeltlemez, 4-6 mm-esben. Az már elég masszív, ha kap egy léckeretet, akár a 3-as is...
Ez gyakorlatilag egy KINZO asztal, csak pirosban. Van vele egy halom gond, de nem teljesen használhatatlan. Ha nem jön rá egy horror szállítási ár, még meg is érheti, de ne is várj tőle többet...
Nekem is ilyen van, kellett (meg még kell is) vele dolgozni, hogy arra legyen használható, amire az asztali körfűrészt kitalálták. Ha sok pénzem lenne, nem kéne, de nincs, így ilyennel barkácsolok én is...
Régen jártam erre. Néhány hozzászólással előbb azonosítottátok a "fajtámat". "Néha-néha benéz ide és hülyeségeket kérdez :)))"
Egy - engem zavaró - problémával szembesültem. Megalkottam ugyebár a műhelyt, néhány berendezésével - a ti konstruktív javaslataitokkal megtámogatva - és alapjaiban tényleges hobbiasztalosság nélkül a polcon lévő szerszámok olyan portakarót kaptak, hogy csak na.
Megállapítottam, hogy ha a jövőben a gépeket, szerszámokat nem a por alól akarom kiásni, akkor valami zárt helyet kell nekik csinálni.
Na itt kérném az ötleteiteket. Ti biztosan többször láttatok már ilyet. Az alapfelállás, hogy van két Salgó polcom, és gondoltam ha körbeburkolom valamivel akkor abból egy zárt "szekrény" lesz, ami megfelel a porvédő célnak.
Nekem az OSB vagy farost lemez jutott eszembe. Próbálgattam, hogy lehet gazdaságosan kiszabni a táblából, hát nem a leggazdaságosabban. (az anyag meg nem olcsó, ugyebár) Ami nekem feltűnt, hogy az OSB 6 szinte beszerezhetetlen - a mi vidéki forgalmazóinknál nincs - a farost lemez meg 10-től indul, ami polcot betakarni talán kicsit vastag. Kétség kívül a merevségén sokat javítana ...
Szóval a kérdésem: Ha egy öreg róka asztalos szembetalálja magát egy ilyen "takarjuk be a salgót" projekttel, akkor mivel borítja.
Nagyon profin néz ki. A duplafalat érdemes "döngésmentesíteni" és egy lenolajas felületkezeléssel élethosszig remek kuckó lesz. Ha eső is érheti, akkor a tetőt sajnos más anyaggal vízállósítanám.
köszi hát műszerész ismerősöm van de snem hiszem hogy ért az akkukhoz . ezen 5 pólus van azt se tudom hova nyúljak pedig én se vagyok hülye , lehet hogy asztalos vagyok de az áramhoz is értek. te esetleg nem érteszs hozzá? láttam hogy ismertettél egy nicd -s aakku felujitást ebben esetleg tudnál segiteni? elöre is köszi
Nekem ez a szöveg nem tetszik a töltőd reklámjában:
The BCL-1800G Super charger will charge both the Lithium-Ion (charge time 1 Hour) and the Ryobi 18 volt NiCad batteries (charge time 45 mins) and has a full charge indicator.
Ez azért nem tetszik, mert a nikkel-kadmium akksik nem szeretik a gyorstöltést.
Ha a töltő ilyeneket csinál gyárilag, az nekem nem tetszik, ott a tervező nem nagyon figyel az akku élettartamára.Mielőtt az utolsó nicad akksik kimúltak volna az AA és AAA méretű elemek tartományából, emlékszem rá, minden gyártó az addig 16 órás töltésű akkukból hirtelen gyorstölthetőket csinált.Érdekes módon fél év múlva nem is léteztek ezek az akksik, mert bejött a NiMh, ami tényleg bírja a gyorstöltést.
Jó tudom, a tied LiIonos, de akkor is. Hogy a töltő hibás-e vagy sem, csak egy elektroszervizes tudná megmondani, némi tesztelés után, ami viszont pénzbe fog kerülni, hacsak nincs egy barátod a témában.