Keresés

Részletes keresés

Dolmi mackó Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5534

Tudod használni Piko sínhez, mert ezen nincs gyárilag semmilyen sín.

 

Egyébként nem fából van, hanem műanyagból, csak famintás :-)

Kézi állítású, a két végén van 1-1 rúdnak hely, a valóságban is létezett hasonló, végülis ennél többet nem is ér, házolag is lehet készíteni hasonlót...

 

 

Előzmény: Törölt nick (5533)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5533

Tisztelt hozzáértők!

A Kibri 39456 számú mechanikus, fa fordítókorongjáról milyen véleményetek van?

http://vasutmodell.com/kibri-39456-forditokorong-mechanikus-fa- (A link nem reklám céljából lett beszúrva... :) )

Elég olcsó sok más kézi fordítókoronghoz képest (2600 Ft)...

A korongon található sínpárhoz tartozik elektromos bekötés? (Elnézést a szakszerűtlen fogalmazásért.)
A Piko A-sínrendszeréhez vajon kapcsolható? Nincsenek sínprofil magasságbeli különbségek?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5532

Na itt a kert. Valahogy csak elférünk.

Előzmény: Törölt nick (5531)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5531

Na kezd összeállni, négy íves váltóval változatlan állomás hossz mellett négy méterbe belefért, a cél elérve :) Az iparvágány lesz brutális, 6 ezrelékes emelkedővel megy fel hogy keresztezze a fővonalat. De kellenek a hidak, a látványért mindent :)

 

Előzmény: alsó madárfogás (5521)
kalivas Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5530

Üdvözöllek,

 

megpróbálok segíteni. Mindjárt, az alapoktól.  Tájékozódásodhoz a "Terepasztal építése" topikot választottad, ez jó döntésnek látszik, ha valaki terepasztalt szeretne építeni. Nyilván túl vagy már a vasútmodellezés bevezető stációin - gyermekkori megfertőződés, néhány, majd egyre több modell beszerzése, egy-két, majd egyre több cikk, weboldal elolvasgatása, stb. - és most már felmerült az igény egy komolyabb projekt megvalósitására.

Csakhogy : a terepasztal az egy igényes dolog. Rettenetesen sokrétű gyakorlati és elméleti munkát, türelmet, időt, odaadást, - nemritkán lemondást, kompromisszumot - követel attól, aki erre adja a fejét, no és persze a pénzét.

Feltételezem, ezekkel is tisztában vagy.

Ebben a topikban , - és a többi "ötszáz"ban -  az ideírogató topiklakók mindegyike szívesen segít, tájékoztat, kalauzol minden új "beteget" ebben a szép kórteremben, és ha veszed a fáradságot, és beleolvasgatsz hozzászólásainkba, Magad is belátod ezt.

Továbbá, ha valóban beleolvasgatnál az itt folyó diskurzusokba,  nyilván szemet szúrna, hogy mondandónkat,  ha nem is mindíg  irodalmi ,de  mégis magyar nyelven folytatjuk. Hibákkal, elütésekkel, képzavarokkal, de magyarul. Nagybetűkkel, pontokkal, vesszőkkel, ékezetekkel, írásjelekkel.

Természetesen képes vagyok megfejteni  a "vok", "vki", "h", "hali","thx" jelű kódok jelentését.

De nem vagyok köteles.

A legegyszerűbb telefonnal is lehet központozni. Csak igény kérdése.

Akár egy terepasztal.

 

Üdvözöllek,  kalivas

                        

Előzmény: Törölt nick (5501)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5529

Az csak egy ipartelepre vezető vágány, ahová 1-1 kocsit kitolnak néha.

Előzmény: 007Gergő (5528)
007Gergő Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5528

Most a mellékvonal balról érkezve közvetlenül nem elérhető, ezen kéne még segíteni.

Illetve  a mellékvonal csak a felső vágányról érhető el, ott azért a két vágány elérhetősége jobb lenne.

Előzmény: Törölt nick (5517)
007Gergő Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5527

Ezek a kapcsolatok így teljesen jók és elegendőek, ha fővonalon jobboldali fix menetirányos közlekedés van. Ez elég gyakori (volt) Németországban. Sőt az állomás vágányai is lehetnek fixek, ilyenkor menetiránnyal szeben még a jelzők is elhagyhatók.

És csak egy - egy bejárati jelző kell.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5517)
007Gergő Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5526

Ez így elég kevés info 1000 és 1 oka lehet:

 

- Másik Taurus, más jármű is csinálja? igen -> pálya, nem ->géphiba.

- A mozdonyt megfordítva is tapasztalod a problémát? igen

-> pályahiba; nem -> mozdony hiba

 

- Lehet anank egyik kerekével van baj, vagy egyéb lelólógó alkatrésze okozza a problémát.

-> ha ilyen probléma nincs akkor  pályahiba

 

- Vágányon ragasztófolt, váltóba szorult kavics, nem jól összedugott papucs, egyéb az ürszelvénybe lógó, oda nem  tartozó tárgy nincs - e?

- Esetleg nem vált át rendesen  a váltó (rugó jó benne.)

- mégse vizszintes a váltó, hanem  balra döl.

- rögzitőcsavart lazítva, javul -e a helyzet.

- A csavar nem áll ki?

- váltó elött törik az ív befelé (nem szabályos)

- elgörbültek a váltó mozgó "nyelvei" (ne sokat hajtogasd, mert könyen törik.)

 

 

 

Előzmény: gondok (5524)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5525

Pikóval nincs tapasztalatom, ellenben Rocóval és Tilliggel igen. Óvatosan hajlítottam azon a csúcssínen (befelé, a vágány közepe felé), amelyik bűnösnek tűnt. Volt olyan, amikor mindkettőn kellett, és az építőkészletes Tillignél egy esetben még a csúcssíneket mozgató műanyag lapkát is cseréltem szűkebbre (ott nem siklott, ellenben zárlatos volt).

Előzmény: gondok (5524)
gondok Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5524

ha már itt vagyunk:

van két Piko BWR váltóm, az egyik állandóan kidobja a piko taurust, de semmi mást - és azt is csak a jobbra állásban (a mozdony bemegy a két ág között középre).

Van valakinek valami tippje, hogy mi lehet a gond?

(terepasztalon, lecsavarozva, vízszintesen és parafa alapon mindkét váltó)

Előzmény: alsó madárfogás (5523)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5523

Az íves kitérő a terepasztal-építés sava-borsa és szíve-vére: kitűnő megoldás a helytakarékos (nem mérethű) leképezésre. 

És mivel a valóságban is létezik, felesleges félni tőle.

Előzmény: róbertke (5522)
róbertke Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5522

Négy íves váltó elég húzós  árban, de kettő balos-íves pár az állomás egyik felére mindenképpen jó lenne..:-)))

Előzmény: Törölt nick (5520)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5521

Azért mondtam le a kétvágányos fővonalról, mert a váltókörzet nem fért el a nem mellékvonali kiágazásos végén az állomásnak. Igaz, nem is volt 4,5 métertől fölfelé bármekkora helyem. :-)

Előzmény: Törölt nick (5520)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5520

Varia lesz még a váltókkal, de nem cél, hogy mindenhonnan mindenhová, már így is faragtam azzal, hogy az állomások végén nincs átkötés a két vágány között. A hosszából még kell lecsípnem úgyis, lehet, hogy áttervezem olyanra, hogy a fűtőház felőli végén egy hózentróger legyen, a másik végén meg semmi. Szóval megnézzük ezt.

Előzmény: alsó madárfogás (5519)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5519

Izgalmas ez a lágy ívben fekvő állomás, az elég hosszú szabad vágányszakaszokkal. A váltók elrendezése viszont kissé korlátoz, nézd meg az egyes irányokat, hogy nem lehet bejárni bizonyos vágányokat. 

Előzmény: Törölt nick (5517)
magicvideo Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5518

Sziasztok!

 

Nem érdekel esetleg valakit egy eladó terepasztal?

160.000,-

http://vimeo.com/32620744

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5517

Négyésfél méterre lenyesve ugyanez...

Előzmény: Törölt nick (5516)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5516

 

Kicsit alakítottam rajta, de még mindig nincs vége. Ugyanezt megcsináltam Roco-ból és Tilligből is, de nagyobb hely kell neki. Ez van, megalkuszunk, marad a PIKO A. A jobb oldalt átterveztem, hogy hosszabb állomást kapjak, a bal oldalhoz még nem nyúltam, az most jön.

pt95 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5515

Szia!

köszönöm a választ, meg is találtam a videót és Róbertke szaktársat is.:)

A héten kipróbálom,megy-e ez nekem is.

Üdv

Előzmény: P.Bandita (5482)
pt95 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5514

Szia!

Igen, pontosan ezen gondolkodom, költséghatékonyság miatt. Van 16 db fuggerth váltóm, remekül működnek, kár lenne kihagyni őket.

A pálya terve már körvonalazódik,de megmutatni még nem tudnám.:)

Üdv

 

Előzmény: róbertke (5479)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 5513

Ha még szállítást sem tudsz intézni, szeritnem vegyük tárgytalannak a kérdést. Építse meg valaki helyetted, vigye oda neked, üzemelje be, apu meg kifizeti? Vagy hogy gondoltad?

Kicsit több komolyságot légyszi.

Előzmény: Törölt nick (5507)
modell13 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5512

khhm

akarom mondani
az eladó Skype-ja: yanika1969
enyém: modell131 

Előzmény: modell13 (5511)
modell13 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5511

Skype: yanika1969

Előzmény: Törölt nick (5509)
modell13 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5510
Előzmény: modell13 (5508)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5509

veszprém..

am ha tud vki segiteni, hogy mit hogy kell megirhatná az msn cimét vagy skype akár :) thx

Előzmény: modell13 (5508)
modell13 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5508

Ezt kompletten adja járművekkel vezérléssel.
A leg kissebb méret a T amelynek 3mm a nyomtávja.
Ennél a nyomtáv 12mm
Hova valósi vagy? 

Előzmény: Törölt nick (5507)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5507

miket kell még az asztalhoz venni h tudjam használni?

ez a TT a legkisebb méret ?

illetvehogy lehet ezt elszállitani hozzám:D

Előzmény: modell13 (5505)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5506

Akár igen, és a börze topikon is rendszeresen előfordul eladó terepasztal.

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9119466

Előzmény: Törölt nick (5503)
modell13 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 5505

Viszont ehez én nem piszkálnék már hozzá. Csak a terepfinomitást végeznék rajta.

Előzmény: modell13 (5504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!