Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Tudod használni Piko sínhez, mert ezen nincs gyárilag semmilyen sín.
Egyébként nem fából van, hanem műanyagból, csak famintás :-)
Kézi állítású, a két végén van 1-1 rúdnak hely, a valóságban is létezett hasonló, végülis ennél többet nem is ér, házolag is lehet készíteni hasonlót...
Elég olcsó sok más kézi fordítókoronghoz képest (2600 Ft)...
A korongon található sínpárhoz tartozik elektromos bekötés? (Elnézést a szakszerűtlen fogalmazásért.) A Piko A-sínrendszeréhez vajon kapcsolható? Nincsenek sínprofil magasságbeli különbségek?
Na kezd összeállni, négy íves váltóval változatlan állomás hossz mellett négy méterbe belefért, a cél elérve :) Az iparvágány lesz brutális, 6 ezrelékes emelkedővel megy fel hogy keresztezze a fővonalat. De kellenek a hidak, a látványért mindent :)
megpróbálok segíteni. Mindjárt, az alapoktól. Tájékozódásodhoz a "Terepasztal építése" topikot választottad, ez jó döntésnek látszik, ha valaki terepasztalt szeretne építeni. Nyilván túl vagy már a vasútmodellezés bevezető stációin - gyermekkori megfertőződés, néhány, majd egyre több modell beszerzése, egy-két, majd egyre több cikk, weboldal elolvasgatása, stb. - és most már felmerült az igény egy komolyabb projekt megvalósitására.
Csakhogy : a terepasztal az egy igényes dolog. Rettenetesen sokrétű gyakorlati és elméleti munkát, türelmet, időt, odaadást, - nemritkán lemondást, kompromisszumot - követel attól, aki erre adja a fejét, no és persze a pénzét.
Feltételezem, ezekkel is tisztában vagy.
Ebben a topikban , - és a többi "ötszáz"ban - az ideírogató topiklakók mindegyike szívesen segít, tájékoztat, kalauzol minden új "beteget" ebben a szép kórteremben, és ha veszed a fáradságot, és beleolvasgatsz hozzászólásainkba, Magad is belátod ezt.
Továbbá, ha valóban beleolvasgatnál az itt folyó diskurzusokba, nyilván szemet szúrna, hogy mondandónkat, ha nem is mindíg irodalmi ,de mégis magyar nyelven folytatjuk. Hibákkal, elütésekkel, képzavarokkal, de magyarul. Nagybetűkkel, pontokkal, vesszőkkel, ékezetekkel, írásjelekkel.
Természetesen képes vagyok megfejteni a "vok", "vki", "h", "hali","thx" jelű kódok jelentését.
De nem vagyok köteles.
A legegyszerűbb telefonnal is lehet központozni. Csak igény kérdése.
Ezek a kapcsolatok így teljesen jók és elegendőek, ha fővonalon jobboldali fix menetirányos közlekedés van. Ez elég gyakori (volt) Németországban. Sőt az állomás vágányai is lehetnek fixek, ilyenkor menetiránnyal szeben még a jelzők is elhagyhatók.
Pikóval nincs tapasztalatom, ellenben Rocóval és Tilliggel igen. Óvatosan hajlítottam azon a csúcssínen (befelé, a vágány közepe felé), amelyik bűnösnek tűnt. Volt olyan, amikor mindkettőn kellett, és az építőkészletes Tillignél egy esetben még a csúcssíneket mozgató műanyag lapkát is cseréltem szűkebbre (ott nem siklott, ellenben zárlatos volt).
van két Piko BWR váltóm, az egyik állandóan kidobja a piko taurust, de semmi mást - és azt is csak a jobbra állásban (a mozdony bemegy a két ág között középre).
Van valakinek valami tippje, hogy mi lehet a gond?
(terepasztalon, lecsavarozva, vízszintesen és parafa alapon mindkét váltó)
Azért mondtam le a kétvágányos fővonalról, mert a váltókörzet nem fért el a nem mellékvonali kiágazásos végén az állomásnak. Igaz, nem is volt 4,5 métertől fölfelé bármekkora helyem. :-)
Varia lesz még a váltókkal, de nem cél, hogy mindenhonnan mindenhová, már így is faragtam azzal, hogy az állomások végén nincs átkötés a két vágány között. A hosszából még kell lecsípnem úgyis, lehet, hogy áttervezem olyanra, hogy a fűtőház felőli végén egy hózentróger legyen, a másik végén meg semmi. Szóval megnézzük ezt.
Izgalmas ez a lágy ívben fekvő állomás, az elég hosszú szabad vágányszakaszokkal. A váltók elrendezése viszont kissé korlátoz, nézd meg az egyes irányokat, hogy nem lehet bejárni bizonyos vágányokat.
Kicsit alakítottam rajta, de még mindig nincs vége. Ugyanezt megcsináltam Roco-ból és Tilligből is, de nagyobb hely kell neki. Ez van, megalkuszunk, marad a PIKO A. A jobb oldalt átterveztem, hogy hosszabb állomást kapjak, a bal oldalhoz még nem nyúltam, az most jön.
Ha még szállítást sem tudsz intézni, szeritnem vegyük tárgytalannak a kérdést. Építse meg valaki helyetted, vigye oda neked, üzemelje be, apu meg kifizeti? Vagy hogy gondoltad?