Ezekkel a barkácsgépekkel nem egyszerű dolog komolyabb munkát megcsinálni.
Van garancia rájuk az igaz, de attól még bármikor megadhatják magukat. Sajnos sokan vagyunk így, hogy szeretnénk jobb gépeket venni, de nincs rá keret. Igaz, hogy hobbi kategória, de hosszú távon meg kell próbálni tovább lépni, addig meg már úgy is lesz elég sok "tapasztalat".:-) :-(
Koszonom, a szurke furnerosat regebben mar feltettem lenyegesen tobb fotoval . Sokkal izgalmasabb csomopontok vannak rajta, de ezek most a zarodas szempontjabol lenyegtelenek voltak .
Ma nekiálltam a nagy körfűrészhez egy tolóasztal készítésének. Az elülső és a hátsó kereszttartók már készen vannak. Elkészítettem gőzölt bükk fából a 2 vezető pálcát is, nagyon pontosra. A csúszó asztalt kell már csak leszabnom és utána összeállíthatom az egészet.
Az lenne a kérdésem, hogy minimálisan mekkorára érdemes elkészíteni a csúszóasztalt, ha szeretnék majd konyhaszekrény ajtók méretű darabokat vágni rajta?
A körfűrészem gyári asztala most kb 74*74cm, ennél talán nagyobbra kellene elkészítenem?
Az also kepen latszik, hogy mit nevezek en kamu kozezarodonak (a felso is az ) . Normal rautodo ajtok, de a kulso boritas miatt kozezarodonak latszik . Tudom, hogy szeretett a szoritott fugakat, igy megprobalhatod a 2mm- es oldalankenti "rest". Ehhez nagyon pontosan kell dolgoznod ! Ha sorolva lesznek az ajtok, akkor korpusz minusz 1,5 mm . Igy is lesz 3mm amivel tudsz a kozteseknel jatszani, ez boven eleg kell hogy legyen ! Ha gondolod a korpusz sikjat is eloallithatod egy picit, mert a pantolas miatt eleve nem fog tokeletesen a korpuszra fekudni az ajtod. Ha esetlegesen egy pici kajszasag lenne az ajtajaidban, a pantokkal ez korrigalni tudod, de nagyon randa ha az ajtok éle kilog a korpusz sikja elé !
Először nem értettem ezt a hátul rögzítést (azt hittem az előre borulás miatt írod) de már értem, mire gondolsz. Nyilván közézáródó ajtónál a korpusz torzulása hatványozottan okoz gondot. Tulajdonképpen gond nélkül megoldható a rögzítés, már csak azért is, mert az előszobában a fal úgy lett kialakítva, hogy hátulról és egyik oldalról közrefogja a szekrényt. Vagyis akár beépített szekrény is lehetne ez a bútor. Ezzel együtt igyekszem kellően merevre készíteni, ami azt jelenti, hogy minden korpusznak lesz elől (alul) és hátul (fent) egy 11-12cm széles merevítő eleme + egy erősebb hátfal.
Ha jól értem, az én szekrényem is "kamu" közézáródó lesz, mert "csak" a függőleges oldalfalak és a front lesz tölgyből, a vízszintes elemek bútorlapból készülnek, igaz széles élkeményfával.
Az még mindig kérdés, hogy az ajtó és az azt tartó oldalfal között milyen réssel kell/érdemes számolni?
Na pont egy ilyen műhelyt kell összehozni ,ahol a kiscsávó gyakorol.A festőbakkok már megvannak :-) Kell még egy kiskőrösi 800-as szalagfűrész ,meg valami festool ,vagy mi ,
Az ajtók elég keskenyek, 30cm alatti és 30, 60, 150 hosszúak. Tölgyfa keretléc, a betét még mindig az a furnéros lemez, amit Te ajánlottál. A szekrény elég mély, nem kell rögzíteni, természetesen vízszintbe lesz állítva. A múltkor ugyanilyet csináltam, csak azt sima zsanérral, most viszont a kivetőpánt lenne célszerű.
Ez végállomásnak is teljesen megfelel, ha nincs szükséged extra funkciókra, nálam ilyenek vannak az egyik könyvszekrényben, és semmi gond velük.
Én eleve hézaggal számoltam, de most megnéztem a működését, nyitáskor leheletnyit elmozdul az ajtó a pánt irányába, ezek szerint szükséges is valamennyi hézag.
A problémamentes működéshez úgyis kell alul-felül és az ajtók (vagy ajtó nyíló oldala és korpusz) között valamennyi rés, akkor meg már úgy néz ki patentul, ha körben egyenletesen mindenhol van.
Én 2-2,5 mm-rel szoktam számolni, de angol nyelvű fórumokon legtöbbet 1/16 inchet láttam emlegetni, ez a te precizitásodhoz is jobban passzol.
A másik kérdésem: az ajtó és az azt tartó oldalfal között van-e rés és mekkora? (azért kérdezem, hogy a kész ajtókhoz milyen szélességűre tervezzem a korpuszt?)
A szigetelő szallag is jó módszer csak egy idő után megkopik a műanyag és akkor már nem csúszik hanem tapad, felszedi a legkisebb koszt a bemaródott felület és olyan lesz mint a smirgli, marja az alumíniumot amiben csúszik. A repcsiken pont ezért kell rendszeresen cserélnünk a konyhákban a csúszósineket. A teflon szallag viszont évekig jó, arra nem tapad fel a kosz sem.