Ez az igazi masina! Az a csodálatos benne, hogy még mindig működik és használják is, pedig biztos, hogy nem tud versenyre kellni sebességben a mai gépekkel.
bár én nem ilyet használok, de a imbusz csavar nem a magasságot rögzíti hanem az ajtó fríz távolságát a pántos oldalon a tokhoz képest állítja be.
ha az ajtód felül súrol akkor a felső imbusz csavart egy teljes fordulattal csavard ki, a középsőt egy féllel, az alsót pedig vagy hagyd úgy vagy tekerd befelé.
magyarul ezzel az imbusszal az ajtót tok síkjában tudod buktatni.
csak az 1 millió fölöttieket másoltam be. olyanokat amik eldolgoznak a sufniba... de ha nincs rá munka akkor az asszony is tudja használni ruhaszáritásra.
gagyi 700 ezres barkácsokkal ne foglalkozzatok. :)))
Nekem a saját ajtóm ilyesmivel van szerelve, és az a gondom vele, hogy amikor beállítom a magasságát ezzel a nagy anyaszerű izével akkor a beállítás után meg kell húzni, vagyis fixálni egy imbusz-csavarral ezt a csapot. Na mármost a probléma az, hogy az ajtó működtetése közben (kissé szorulnak a pántok, gondolom nem 100%-os a pántok egyen-futása egymáshoz képest) egyszerűen kimozdítja és kb hetente vagy az egyik, vagy a másik pánton elállítja a magasságállítást, és szépen felütközik az ajtólap a felső falcba:(
Újra beállítottam, és azon bosszankodtam, hogy nem figyeltem eléggé oda, és bizonyára nem húztam meg ezt az imbuszos hernyó fixáló csavart, de nem ez történt, mert megint elmászott az egyik pántcsap...
Mi a fenét tudok ezzel kezdeni, hogy ha egyszer beállítom akkor ott is maradjon a helyén?
Ha fel van akasztva az ajtólap akkor gyak villáskulccsal nem férek hozzá a hatlapfejű részhez, és ezért egy csavarhúzóval "szoktam" lekocogtatni az adott éppen elmászott pántot a helyére, de ez eléggé macerás dolog, és gondolom egy idő után a hatlapfejű részen is szép nyomot fog hagyni ez a fajta erőltetés. Leemelni nem nagyon szeretném az ajtót mert ez nem egy könnyű szerkezet, ezért is macerás a dolog...
Hát nem gondoltam, hogy ilyen komment lavinát indítok el azzal a szimmetriával :-) Szerintem mindenki értí mire gondoltam, csak... Amúgy tényleg nem üt, ez egy gyári, SVÁJCI preciziós gép, ha nem lett volna jó, nem ilyenre csinálják.
A fűrész peremétől a befelé induló bevágások amiket szoktál látni sok lapon. Arra szolgál, hogy a lap kerületén több anyag van és a vágás közelében jobban is melegszik a lap, így a hőtágulása ezekbe a résekbe történik, nem pedig kúpot csinál a lapból.
Egyébként lehet szinte akárhanyadolt, ha szögkiosztás egyenlő, meg a lyukak ugyanarra az osztókörre esnek, kiegyensúlyozott marad. Mondjuk a 7 lyuk kicsit macerás, de néhány ezredfokmásodperc belefér. ;)
1000-es kerekek, minden hidraulikus, energiaigény kb 25-30 KW, használtan 10-12 milla. Igazi hobbiszerszám a sufniba :) De azt a tonnás rönköt 15-20 perc alatt elszeleteli.
Nem az. Ez tengelyszimmetrikus. Méghozzá akár 3 tengelyre.
Képzeld el úgy, hogy egymástól 120 fokre elrekod a lyukakat egy osztókörre. Most forgasd úgy, hogy az egyik lyuk felfelé álljon és húzz egy függőleges vonalat ami átmegy a felső kör középpontján. Ha ennél összehajtod a vonalnál akkor a felső kör két fele fogja egymást fedni és az alsó két kör szintén. Tehát tengelyszimmetrikus. :)
És ezt mindhárom körrel meg tudod csinálni, tehát három tengelyre is tengelyszimmetrikus. Középpontra amúgy pont nem szimmetrikus... :)
Hááát a fgazása pontolyan, mint a japán illesztőfűrészeké. A neve is arra vall. De lehet, hogy vannak titkos, beépített gyilkoló funkciói. Akkor nindzsa, vagy jakuzafűrész lehet.
Nem, ez a három furat középpontosan nem szimmetrikus. Tengelyesen is csak akkor az, ha a tükörtengely átmegy az egyik furat középpontján. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy az ilyen lap kiegyensúlyozottan forog, mert az egyenletes (120 fokos), egy osztókörre eső elosztás miatt a súlypontja éppen a középpontba esik.