De egyvalamit hozzá kell tenni. Általában nyomás+fogyasztást adnak meg ekkor szorozni kell. Ugyanis a fogyasztás mindig üzemi nyomáson értendő. Míg a kompresszorra mindig a beszívott levegő értékét adják meg és kicsit csalnak is mert légköri nyomáson. Amikor viszont van már 7-8 bar a tartályban akkor ez valamennyivel kevesebb lesz a kompresszor kialakításától függően. Viszont előfordul, hogy kizárólag a fogyasztás érték van megadva, tipikusan akkor amikor az üzemi nyomás széles körben változtatható. Ebben az esetben a fogyasztási adatot légköri nyomásra kell értelmezni és a legmagasabb fogyasztást jelöli. Tehát pl. ha egy állítható fordulatszámú egyenes csiszolóra vonatkozólag kizárólag az van ráírva, hogy 480l/p akkor az a legmagasabb fordulatszámon annyit eszik 1 baros levegőből (bár jóval nagyobb nyomású levegő kell a megpörgetéséhez)
Akkor 1920l/perc szívóképességű kompresszor kell a folyamatos tápláláshoz.
Ha van egy 100 literes tartály a kompresszoron ami 10 bar nyomású akkor kb 15-20 másodpercig üzemeltetheted róla* majd megvárod amíg megint teletölti. És igen a homokszóró az egyik legnagyobb levegőigényű pneumatikus szerszám.
*a 10 és 6 bar közti levegőmennyiséget kell figyelned amíg arra az értékre leesik a tartály nyomása mert 6 alatt nincs értelme üzemeltetened, de ehhez az időhöz hozzá kell adnod azt a mennyiségű levegőt is amit ez idő alatt a kompresszor be tud tolni a tartályba. Ezek a számolgatások pár éve már le lettek írva, azóta sem változott meg a fizika. :)
A tömlős szórópisztoly adatai között lesz egy érték ami azt mutatja hogy milyen nyomáson kell üzemeltetni és közben mennyi levegőre van szükség. A két szám szorzata adja meg azt, hogy milyen légbeszívású kompresszorra van szükség hogy folyamatos üzemben táplálni tudja. Annál alacsonyabb légbeszívású kompresszorral csak szakaszos üzemben működtethető.
A 6l/perc valószínűleg elírás lehet, ennél többet fújok szájjal.
Nagyon tetszett a szódával történő festéktisztítás a bútorlábról. Szeretnék vásárolni otthoni használatra egy tömlős szórópisztolyt és kompresszort. Kérem, segítsen abban, hogy mekkora levegő kapacitás/perc nagyságrendű kompresszort vegyek, elegendő-e a 6 l/perc kapacitású tartályos kompresszor.
Keresett valaki pár hete B&D dekopirhoz vezetőgörgőt/mechanikát. Most a kezembe került a régi leégett állórészű gép maradéka. Ha ez a keresett darab, lehet vinni*. Vezetőgörgő átmérője 7.3mm.
Keress meg Amerikai vagy Kanadai gitárépítő forumban valakit, hogy küldje el. Ha csak a gitár teteje kell az nem egy nagy darab anyag, arra még nem horror a posta. Az a lényeg csak, hogy ne írja rá mi van benne, mert a vámon nem fogják a fát beengedni. Valami mást kell ráírni, pl. Impregnált Rajztábla, vagy vagy valami más felhasználói kész tárgyat. Érték 10$. Ajándék megjelölés. Forumokon szoktak árulni jutányos áron.
Hallgasd meg a különbséget. Az egyik dió, a másik juhar alsó és felső réteget kapott, de minden más ugyanaz. A nyaki pickup eltér, de azt mondta, azt nem használja.
Én nem venném egy kalap alá a kettőt (bár már vártam ki fogja bedobni). Igazságtalan és aránytalan az összehasonlítás. Senkinek nem kötelező elhinni, el kell menni hangszer boltba, ki kell próbálni. Aki hallja, hallja, aki nem, az nem, nincs ezzel mit tenni 😁
Biztosan végeztek kísérleteket ez ügyben, de nincs kedvem tovább húzni ezt a témát itt.
Nem. Itt azért van logikus magyarázat. Csak egy egyszerű példa: fektesd a gitárt egy plédre, majd egy fa ládára, és utána kerámia padlóra. Mindhárom esetben máshogy fog szólni, ha ugyanúgy pengeted meg.
Ha meg van kedved játszani, akkor két szög közé feszíts acél drótot. Az egyiket fenyő deszkába szögeld, a másikat keményfába. Esetleg egy zárt szelvénnyel is meg lehet csinálni. Csak hogy mennyire számít a fa anyaga. A felületképzéshez már vájtabb fül kell, de tuti beleszól az is.
Még a lakkozás is tudja befolyásolni. Ugyanolyan összetett ez is, mint a hegedű. És a Stradivarit te se, meg én se tudnám megkülönböztetni hang alapján egy másiktól. De egy hárs és egy mahagóni gitárt már meg lehet.